Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Άλιμος: «Πόλεμος» για τη Δημοτική Πινακοθήκη - Καταγγέλλουν καταστροφές έργων στη διάρκεια ελέγχων
Άλιμος: «Πόλεμος» για τη Δημοτική Πινακοθήκη - Καταγγέλλουν καταστροφές έργων στη διάρκεια ελέγχων
Σε εξέλιξη εδώ και δυο χρόνια η κόντρα για την Πινακοθήκη του Δήμου Αλίμου - Ο νυν δήμαρχος Ανδρέας Κανδύλης προχωρά σε αγορές έργων Ελλήνων ζωγράφων για να αναπτύξει την εικαστική δραστηριότητα του Δήμου και η αντιπολίτευση τον κατηγορεί για «πεταμένα λεφτά» - Καταγγελίες για καταστροφές στα έργα κατά τη διάρκεια ελέγχων για τη γνησιότητά τους
Πόλεμος στον Άλιμο με φόντο την Πινακοθήκη του Δήμου. Αναφορές στην εισαγγελία, έρευνες από το ΣΔΟΕ και όλες τις δημόσιες αρχές, καταγγελίες για καταστροφές έργων τέχνης κατά τη διάρκεια των ελέγχων για τη γνησιότητά τους, συνθέτουν το παζλ μιας σουρεαλιστικής ιστορίας που κρατά δύο χρόνια.
Από τη μία ο δήμαρχος Ανδρέας Κονδύλης, ο οποίος κάνει λόγο για προσπάθεια ανάπτυξης εικαστικής δραστηριότητας του Δήμου αγοράζοντας έργα τέχνης Ελλήνων ζωγράφων και από την άλλη η αντιπολίτευση που διαφωνεί με τον εν λόγω εγχείρημα, κάνοντας λόγο για πεταμένα λεφτά που δίνονται στην τέχνη και τον “βομβαρδίζει” καθημερινά με καταγγελίες σε όλες τις δημόσιες αρχές.
Από την άλλη η αντιπολίτευση έχει εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη. “Πετάτε λεφτά για πίνακες, ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει ασφαλτόστρωσή” λένε και προσθέτουν “και που ξέρουμε ότι τα έργα δεν είναι πλαστά ή κλεμμένα...”.
Το χρονικό μιας εικαστικής κόντρας
Η ιστορία με την κόντρα για την Πινακοθήκη του Δήμου Αλίμου άρχισε να ξεδιπλώνεται πριν δύο χρόνια και το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί. Καθημερινά σκηνικά, κατηγορίες, αναφορές και έλεγχοι... “Από το 2017, μέχρι και σήμερα η Πινακοθήκη διαθέτει 80 πίνακες Ελλήνων δημιουργών που έχουν κοστίσει περίπου 400.000 ευρώ. Ο Δήμος έχει έναν προϋπολογισμό 36.000.000 ευρώ. Αν από αυτά τα 36 εκατομμύρια εγώ αφιερώσω 200.000 – 300.000 για να αγοράσω πίνακες να τους βάλω στην πόλη να κάνω εκθέσεις κ.λ.π είναι υπερβολή;” αναρωτιέται ο κ. Κονδύλης και σπεύδει να συμπληρώσει πως “Έχουν μια μεσαιωνική, μαύρη αντίληψη ότι τα χρήματα για την τέχνη είναι πεταμένα. Σε μια λογική του παραλόγου, ξεκίνησαν να κάνουν καταγγελίες σε όλες τις δημόσιες αρχές. ΣΔΟΕ, ΣΕΕΔΔ, στην Εισαγγελία”.
Όπως εξηγεί ο δήμαρχος, αν και τα 80 έργα τέχνης διαθέτουν πιστοποιητικά γνησιότητας και παραστατικά αγοράς, οι έλεγχοι που γίνονται τους υποχρεώνουν να στέλνουν κάθε φορά στις αρχές κούτες με χιλιάδες αντίγραφα. “Σκανάραμε τα έγγραφα, τα περάσαμε σε ένα cd και όποιος έρχεται για έλεγχο του λέμε “Πάρε το CD””λέει και συμπληρώνει “Οι πίνακες έχουν εκτεθεί και αυτοί μας εκθέτουν και στους πωλητές. Τους παίρνουν τηλέφωνο και τους ρωτάνε “Που βρήκατε αυτόν τον πίνακα; Γιατί τον πουλήσατε στον Δήμο; Γιατί τόσο φθηνά;”. Κανονική ανάκριση. Εμείς αγοράζουμε φθηνά, καθώς με την κρίση υπήρξαν ιδιώτες που διέθεταν έργα σε χαμηλές τιμές. Κάποιοι είναι επώνυμοι και έρχονται σε δύσκολη θέση γιατί δεν θέλουν να γίνει και γνωστό ότι η ανάγκη τους έκανε να πουλήσουν έργα. Και πήγε η αντιπολίτευση και έκανε καταγγελίες λέγοντας συνεχώς “ο κόσμος πεινάει, τα παιδιά δεν έχουν να φάνε μια τυρόπιττα και εσύ αγοράζεις πίνακες”.
Έσκισαν τον Σταθόπουλο, “έξυσαν”τον Τσίγκο
Όπως καταγγέλλει ο κ. Κονδύλης, ο τελευταίος έλεγχος από τους ελεγκτές του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης ήταν καταστροφικός. “Σε κάθε έλεγχο ανοίγουν τους πίνακες με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται τα έργα. Ο τελευταίος έγινε στα τέλη Νοεμβρίου και ήταν καταστροφικός. Ήρθαν οι κυρίες από το ΣΕΕΔΔ και λένε “Θέλουμε να δούμε αν οι πίνακες είναι γνήσιοι. Δεν έχουν από τον νόμο το δικαίωμα και δεν έχουν και τις γνώσεις. Έχω πίνακα του Φασιανού και φωτογραφία με τον Φασιανό δίπλα. Τι να πει το ΣΕΕΔΔ; Ότι ο πίνακας δεν είναι του Φασιανού, ενώ τον έχω σε φωτογραφία ή θα πουν του Φασιανού “δεν είναι δικός σου ο πίνακας”. Είναι για γέλια... Ο κάθε πίνακας διαθέτει πιστοποιητικό γνησιότητας. Έχουμε πιστοποιητικά από το μουσείο Βασιλείου αλλά δεν παίρνουν στο Μουσείο να διαπιστώσουν αν έχει εκδώσει τα πιστοποιητικά, παρά ξανακάνουν τον έλεγχο γνησιότητας από την αρχή. Και όταν βλέπουν ότι δεν μπορούν, λένε να φωνάξουμε το μουσείο Βασιλείου γιατί έχουμε 20 πίνακες του Βασιλείου. Μετά από μερικές ημέρες, αλλάζουν γνώμη και λένε “Θα φωνάξουμε την Εθνική Πινακοθήκη να ελέγξει όλους τους πίνακες για να είναι και πιο αξιόπιστο”.
Και τότε λέω “Συγγνώμη ο έλεγχος από το μουσείο Βασιλείου δεν είναι αξιόπιστος; Όχι λέει, θα φέρουμε κλιμάκιο της Εθνικής Πινακοθήκης” καταγγέλλει ο κ. Κονδύλης και συμπληρώνει “Ξανάρχονται λοιπόν αυτές οι κυρίες του ΣΕΕΔΔ και όταν ερωτώ γιατί είναι παρούσες ενώ δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο απαντούν “Για να βοηθάμε”. Ειρωνεύονταν τα έργα τέχνης και μας προσέβαλαν. Ήταν ένας πίνακας του Μάρρου που λέγεται “Στέγες”, μας ρωτάει η εκτιμήτρια από την Πινακοθήκη ποιος είναι αυτός ο Μάρρος και της λέω είναι Έλληνας ζωγράφος της διασποράς που πήγε στην Αμερική, έχει πεθάνει χρόνια.
Και τότε πετάγεται η κυρία από το ΣΕΕΔΔ και λέει “Έπεσε από τη στέγη”. Με έναν τρόπο υποτιμητικό και ειρωνικό. Ο έλεγχος έγινε με γυμνά χέρια και προκλήθηκαν φθορές. Ζήτησαν να βγάλουμε από το κάδρο ένα έργο του Σταθόπουλου, δεν αποκατέστησαν τον πίνακα και το έργο είναι από πίσω σκισμένο. Από δημιουργία του Τσίγκου έφυγε κομμάτι ολόκληρο από την πάστα. Μου λένε “Ε, συμβαίνουν αυτά”, έβαλαν σε ένα φακελάκι το χρώμα και μας το κόλλησαν στο τελάρο. Ποιος θα μας αποζημιώσει για τις ζημίες; Μου σχίζουν κορνίζες, μου βγάζουν την πάστα, πιάνουν τα έργα με γυμνά χέρια, τα οποία τρίβουν για να δουν το χρώμα... Αυτή τη ζημία που παθαίνει η συλλογή ποιος θα την πληρώσει; Πήραμε την απόφαση να κινηθούμε δικαστικά...”.
Από τη μία ο δήμαρχος Ανδρέας Κονδύλης, ο οποίος κάνει λόγο για προσπάθεια ανάπτυξης εικαστικής δραστηριότητας του Δήμου αγοράζοντας έργα τέχνης Ελλήνων ζωγράφων και από την άλλη η αντιπολίτευση που διαφωνεί με τον εν λόγω εγχείρημα, κάνοντας λόγο για πεταμένα λεφτά που δίνονται στην τέχνη και τον “βομβαρδίζει” καθημερινά με καταγγελίες σε όλες τις δημόσιες αρχές.
“Έχει γίνει έλεγχος στους πίνακες πάνω από έξι φορές από όποια κρατική αρχή μπορείτε να φανταστείτε Κάνουν καταγγελίες και έχουμε διαδοχικούς ελέγχους. Ένα μαρτύριο χωρίς τέλος. Το μαρτύριο του Σισσύφου” αναφέρει στο ΘΕΜΑ ο κ. Κονδύλης και επισημαίνει “Το 2017 ο Δήμος ξεκίνησε την προσπάθεια να αναπτύξει μια εικαστική δραστηριότητα. Έχουμε κάνει επτά εκθέσεις με σπουδαία έργα συνεργαζόμαστε και με τον καθηγητή κ. Μάνο Στεφανίδη,. Κάποιες έχουν γίνει με κομμάτια της συλλογής μας και άλλες με δανεικά έργα του Γύζη, του Λύτρα, του Ιακωβίδη, του Παρθένη, του Μπουζιάνη, Μυταρά, Φασιανού, Βασιλείου”.
Από την άλλη η αντιπολίτευση έχει εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη. “Πετάτε λεφτά για πίνακες, ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει ασφαλτόστρωσή” λένε και προσθέτουν “και που ξέρουμε ότι τα έργα δεν είναι πλαστά ή κλεμμένα...”.
Το χρονικό μιας εικαστικής κόντρας
Η ιστορία με την κόντρα για την Πινακοθήκη του Δήμου Αλίμου άρχισε να ξεδιπλώνεται πριν δύο χρόνια και το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί. Καθημερινά σκηνικά, κατηγορίες, αναφορές και έλεγχοι... “Από το 2017, μέχρι και σήμερα η Πινακοθήκη διαθέτει 80 πίνακες Ελλήνων δημιουργών που έχουν κοστίσει περίπου 400.000 ευρώ. Ο Δήμος έχει έναν προϋπολογισμό 36.000.000 ευρώ. Αν από αυτά τα 36 εκατομμύρια εγώ αφιερώσω 200.000 – 300.000 για να αγοράσω πίνακες να τους βάλω στην πόλη να κάνω εκθέσεις κ.λ.π είναι υπερβολή;” αναρωτιέται ο κ. Κονδύλης και σπεύδει να συμπληρώσει πως “Έχουν μια μεσαιωνική, μαύρη αντίληψη ότι τα χρήματα για την τέχνη είναι πεταμένα. Σε μια λογική του παραλόγου, ξεκίνησαν να κάνουν καταγγελίες σε όλες τις δημόσιες αρχές. ΣΔΟΕ, ΣΕΕΔΔ, στην Εισαγγελία”.
Όπως εξηγεί ο δήμαρχος, αν και τα 80 έργα τέχνης διαθέτουν πιστοποιητικά γνησιότητας και παραστατικά αγοράς, οι έλεγχοι που γίνονται τους υποχρεώνουν να στέλνουν κάθε φορά στις αρχές κούτες με χιλιάδες αντίγραφα. “Σκανάραμε τα έγγραφα, τα περάσαμε σε ένα cd και όποιος έρχεται για έλεγχο του λέμε “Πάρε το CD””λέει και συμπληρώνει “Οι πίνακες έχουν εκτεθεί και αυτοί μας εκθέτουν και στους πωλητές. Τους παίρνουν τηλέφωνο και τους ρωτάνε “Που βρήκατε αυτόν τον πίνακα; Γιατί τον πουλήσατε στον Δήμο; Γιατί τόσο φθηνά;”. Κανονική ανάκριση. Εμείς αγοράζουμε φθηνά, καθώς με την κρίση υπήρξαν ιδιώτες που διέθεταν έργα σε χαμηλές τιμές. Κάποιοι είναι επώνυμοι και έρχονται σε δύσκολη θέση γιατί δεν θέλουν να γίνει και γνωστό ότι η ανάγκη τους έκανε να πουλήσουν έργα. Και πήγε η αντιπολίτευση και έκανε καταγγελίες λέγοντας συνεχώς “ο κόσμος πεινάει, τα παιδιά δεν έχουν να φάνε μια τυρόπιττα και εσύ αγοράζεις πίνακες”.
Έσκισαν τον Σταθόπουλο, “έξυσαν”τον Τσίγκο
Όπως καταγγέλλει ο κ. Κονδύλης, ο τελευταίος έλεγχος από τους ελεγκτές του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης ήταν καταστροφικός. “Σε κάθε έλεγχο ανοίγουν τους πίνακες με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται τα έργα. Ο τελευταίος έγινε στα τέλη Νοεμβρίου και ήταν καταστροφικός. Ήρθαν οι κυρίες από το ΣΕΕΔΔ και λένε “Θέλουμε να δούμε αν οι πίνακες είναι γνήσιοι. Δεν έχουν από τον νόμο το δικαίωμα και δεν έχουν και τις γνώσεις. Έχω πίνακα του Φασιανού και φωτογραφία με τον Φασιανό δίπλα. Τι να πει το ΣΕΕΔΔ; Ότι ο πίνακας δεν είναι του Φασιανού, ενώ τον έχω σε φωτογραφία ή θα πουν του Φασιανού “δεν είναι δικός σου ο πίνακας”. Είναι για γέλια... Ο κάθε πίνακας διαθέτει πιστοποιητικό γνησιότητας. Έχουμε πιστοποιητικά από το μουσείο Βασιλείου αλλά δεν παίρνουν στο Μουσείο να διαπιστώσουν αν έχει εκδώσει τα πιστοποιητικά, παρά ξανακάνουν τον έλεγχο γνησιότητας από την αρχή. Και όταν βλέπουν ότι δεν μπορούν, λένε να φωνάξουμε το μουσείο Βασιλείου γιατί έχουμε 20 πίνακες του Βασιλείου. Μετά από μερικές ημέρες, αλλάζουν γνώμη και λένε “Θα φωνάξουμε την Εθνική Πινακοθήκη να ελέγξει όλους τους πίνακες για να είναι και πιο αξιόπιστο”.
Και τότε λέω “Συγγνώμη ο έλεγχος από το μουσείο Βασιλείου δεν είναι αξιόπιστος; Όχι λέει, θα φέρουμε κλιμάκιο της Εθνικής Πινακοθήκης” καταγγέλλει ο κ. Κονδύλης και συμπληρώνει “Ξανάρχονται λοιπόν αυτές οι κυρίες του ΣΕΕΔΔ και όταν ερωτώ γιατί είναι παρούσες ενώ δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο απαντούν “Για να βοηθάμε”. Ειρωνεύονταν τα έργα τέχνης και μας προσέβαλαν. Ήταν ένας πίνακας του Μάρρου που λέγεται “Στέγες”, μας ρωτάει η εκτιμήτρια από την Πινακοθήκη ποιος είναι αυτός ο Μάρρος και της λέω είναι Έλληνας ζωγράφος της διασποράς που πήγε στην Αμερική, έχει πεθάνει χρόνια.
Και τότε πετάγεται η κυρία από το ΣΕΕΔΔ και λέει “Έπεσε από τη στέγη”. Με έναν τρόπο υποτιμητικό και ειρωνικό. Ο έλεγχος έγινε με γυμνά χέρια και προκλήθηκαν φθορές. Ζήτησαν να βγάλουμε από το κάδρο ένα έργο του Σταθόπουλου, δεν αποκατέστησαν τον πίνακα και το έργο είναι από πίσω σκισμένο. Από δημιουργία του Τσίγκου έφυγε κομμάτι ολόκληρο από την πάστα. Μου λένε “Ε, συμβαίνουν αυτά”, έβαλαν σε ένα φακελάκι το χρώμα και μας το κόλλησαν στο τελάρο. Ποιος θα μας αποζημιώσει για τις ζημίες; Μου σχίζουν κορνίζες, μου βγάζουν την πάστα, πιάνουν τα έργα με γυμνά χέρια, τα οποία τρίβουν για να δουν το χρώμα... Αυτή τη ζημία που παθαίνει η συλλογή ποιος θα την πληρώσει; Πήραμε την απόφαση να κινηθούμε δικαστικά...”.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα