Σάλος με τις αφίσες κατά των αμβλώσεων στο Μετρό - «Κατεβαίνουν» από τους σταθμούς
Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και πολιτικούς - Σε απολογία η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ - Τι δήλωσε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ - Ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών
Το υπουργείο με ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει:
«Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.
Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.
Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό».
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ -που σημειωτέον είχε ορισθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και δεν έχει αντικατασταθεί- μετά την παρέμβαση του υπουργείου Μεταφορών προχώρησε στην παρακάτω ανακοίνωση:
«Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, κατόπιν εντολής του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων. Αχ. Καραμανλή και λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης, έκρινε ότι η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο δίκτυο του Μετρό μπορεί να θεωρηθεί υπαινικτική για τα δικαιώματα των γυναικών και αποφάσισε να αποσυρθεί η εν λόγω αφίσα από τα διαφημιστικά πλαίσια των σταθμών του δικτύου της.
Η αφίσα θα αποσυρθεί το βράδυ της Δευτέρας 13 Ιανουαρίου προς Τρίτη 14 Ιανουαρίου μετά το πέρας της λειτουργίας του Μετρό».
Θέση στο θέμα πήρε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Σταύρος Στεφόπουλος, με ανάρτησή του στο Facebook. Ειδικότερα, έγραψε: «Ως μέχρι και σήμερα πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. δηλώνω ότι: Θεωρώ αδιανόητο, ένα εδώ και χρόνια κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών, να αποφασίζουν για την μητρότητα, να προβάλλεται για προπαγανδιστικούς λόγους μέσα από το Δίκτυο του μετρό. Το πώς αποφασίστηκε να επιτραπεί η ανάρτηση της συγκεκριμένης αφίσας στα διαφημιστικά πλαίσια του Δικτύου της ΣΤΑΣΥ Α.Ε, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να " παίζει" με τις κοινωνικές ευαισθησίες των πολιτών. Στεφόπουλος Σταύρος - Πρόεδρος Δ.Σ. ΣΤΑΣΥ Α.Ε.
Η καμπάνια έγινε με πρωτοβουλία της οργάνωσης «Αφήστε με να ζήσω» και έγραφαν: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή».
Στο κάτω μέρος της αφίσας, αναγραφόταν: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».
Έντονες αντιδράσεις από πολιτικούς
Έντονες είναι οι αντιδράσεις και από εκπροσώπους κομμάτων με τον πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά να χαρακτηρίζει απαράδεκτη αυτή την ενέργεια και με τον εκπρόσωπο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής Παύλο Χρηστίδη να ζητά εξηγήσεις, ενώ στο ίδιο κλίμα είναι και η δήλωση του αρμόδιου τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Βαρεμένου: «Οι Αθηναίοι επιβάτες του Μετρό ξύπνησαν σήμερα κάπου κοντά στην… Σαουδική Αραβία, αντικρίζοντας διαφημιστικές αφίσες σκοταδιστικής έμπνευσης ενάντια στο νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην άμβλωση.
Το γεγονός αυτό ήταν υπ’ όψιν του αρμόδιου υπουργού Κ. Καραμανλή;
Η μήπως η Κυβέρνηση ασπάζεται το δόγμα που η καμπάνια αυτή ενέπνευσε στον Άδωνη Γεωργιάδη και το διατύπωσε με δηλώσεις του προ ημερών;
Αυτοί χρησιμοποιούν το δημογραφικό ως πρόσχημα για να αμφισβητήσουν δικαιώματα κατοχυρωμένα από τον προηγούμενο αιώνα. Με την φόρα που έχουν πάρει, μπορεί να φθάσουν μέχρι την απαγόρευση του διαζυγίου, με το επιχείρημα ότι διακόπτει την καρποφορία των ζευγαριών!
Καλούμε την κυβέρνηση και τον υπουργό Κ. Καραμανλή να διατάξει αμέσως το ξήλωμα της σκοταδιστικής αφίσας», δήλωσε..
Μετά την «ημέρα του Αγέννητου παιδιού» και το πρωτοσέλιδο αθλητικής εφημερίδας κατά των αμβλώσεων, τώρα & μέσα στο μετρό κάνουν την εμφάνιση τους προπαγανδιστικές αφίσες που επιχειρούν να καταστρατηγήσουν ένα νομοθετημένο γυναικείο δικαίωμα. Απαράδεκτο. pic.twitter.com/bGxuknR5S7
— Νίκος Παππάς (@nikospappas16) January 13, 2020
Αναφερόμενος στο θέμα, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος γράφει στο Twitter: «Υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο».
Υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο.
— Γιάννης Μυλόπουλος (@MylopYannis) January 13, 2020
Στο κίνημα, όπως αυτοαποκαλείται, «Αφήστε με να ζήσω!», συμμετέχουν, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο επίσημο site του “19 Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία Αθηνών και η «Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος» (ΑΣΠΕ).”, ενώ ως σκοπός του αναφέρεται «η προώθηση του σεβασμού της ανθρώπινης ζωής από τη σύλληψή της και η προάσπιση των δικαιωμάτων του αγέννητου παιδιού».
Μεσαιωνική καλημέρα από το μετρό της πρωτεύουσας! #afistemenaziso #metro #athina #pouzoume pic.twitter.com/TzZRvhcKiy
— Anastasios Moumtzis (@TasioMG) January 13, 2020
Διαβάζω για τις αφίσες στο μετρό. Καμπάνια ενημέρωσης για την πρόληψη κ αντισύλληψη, μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, κράτος πρόνοιας για όλους προέχουν ρε μύδια! Μετά πέφτετε από τα σύννεφα που πετούν παιδιά από τα μπαλκόνια ή τα πετούν στους κάδους..
— EvEl (@EvEl51115706) January 13, 2020
Το είδα σήμερα στο μετρο και πήγα έπεσα πάνω σε έναν άνθρωπο όπως το διάβαζα. Έχουμε καταντήσει σαν το Κολοκωτρονιτσι με δήμαρχο τον Ποπωτα και σύνθημα το "Εμπρός.. πίσω".
— Η Μαρίνα. (@Marinaaa_eirini) January 13, 2020
Μετρό άλλων χωρών:Βοηθήστε έναν άστεγο
— Απελή Τσαμτσάμ (@Egina_Apli) January 13, 2020
Μετρό Ελλάδας:Βάλτε πιο πάνω την ζωή ενός αγκιστρωμένου σπερματοζωαρίου από την ζωή μιας 15χρονης βιασμένης https://t.co/q5BfYLewRO
Η Αττικό Μετρό μας φέρνει τον Μεσαίωνα. Η καμπάνια αυτή είναι βγαλμένη από τις πιο σκοτεινές εποχές της ιστορίας και απειλεί ευθέως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματος. pic.twitter.com/XhAtXWJqId
— Antilian Kotzai (@AntilianKotzai) January 13, 2020
διαφήμιση στο μετρό. Άμα δεν δούμε σύντομα πρόταση για τροποποίηση του 304.4 ΠΚ επί τα χείρω, εμένα να μου τρυπήσετε τη μύτη. 🤬🤬🤬 pic.twitter.com/ihPkexvcVv
— maryanne (@mvmarva) January 13, 2020
Στο μεταξύ βγηκαν στο μετρό διαφημίσεις κατά της γυναικείας αυτοδιάθεσης. Όπως Αμερική
— oldmaid (@oldmaid999) January 13, 2020
Να σου θυμησω ότι ενώ το Κογκρεσο επεμενε ο Τραμπ αρνηθηκε κάθε μετρο κατά της Τουρκίας. Να σου θυμησω ότι στην Τουρκια ο Τραμπ εχει μπιζνες και μαλιστα Trump Tower. Από τον Τραμπ περιμεναμε αυστηροτερη πολιτικη κατά της Τουρκίας και μας βγηκε χλαπατσα.
— Konstantinos Karakouzinos (@orguel1984) January 13, 2020
ποιοι ειναι αναμεσα στους #afistemenaziso:
— Passer-by (@FreeTheBots) January 13, 2020
ενωμενη ρωμηοσυνη, πανελληνιος συνδεσμος βορειοηπειρωτικου αγωνα, συλλογος ορθοδοξου ιεραποστολικης δρασεως, χριστιανικη ενωση επιστημονων, εστια πατερικων μελετων. κ.α. μεσαιωνικα ακροδεξια σκατα.#ΝΔ_θελατε pic.twitter.com/KVaAmdkkyY
Όταν πρωί Δευτέρας βλέπεις διαφημίσεις στο μετρό ενάντια στις εκτρώσεις. pic.twitter.com/e1YXqU0YMO
— Σπύρος Μερκούρης (@MarkissiosK) January 13, 2020
Δείτε βίντεο: «Κατεβαίνουν» από το Μετρό οι αφίσες κατά των αμβλώσεων μετά το σάλο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr