Κορκίδης: Η Cosco δημιουργεί μονοπωλιακή κατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά
05.02.2020
18:02
Οι φορείς του Πειραιά διαμαρτύρονται για την απόφαση της Cosco να κάνει υποχρεωτική για όλους τους χρήστες τη χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας «Hellenic Port Community System»
Εντείνονται οι αντιδράσεις των φορέων του Πειραιά για την απόφαση της ΣΕΠ-Cosco να κάνει υποχρεωτική για όλους τους χρήστες του λιμανιού τη χρησιμοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας «Hellenic Port Community System» (HPCS).
Σήμερα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει:
«Το νέο λιμενικό προϊόν «Hellenic Port Community System» (HPCS) της Cosco και, κυρίως, η υποχρεωτικότητα εγγραφής όλων των χρηστών στη συγκεκριμένη πλατφόρμα πληροφοριών, εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν λιμενικές υπηρεσίες, έχουν προκαλέσει εύλογα ερωτήματα με αναπάντητες ερωτήσεις στους ναυτιλιακούς και επιχειρηματικούς φορείς του λιμανιού».
Στη συνέχεια θέτει ερωτήματα για το συγκεκριμένο λιμενικό προϊόν και τη χρήση του:
Τα βασικά ερωτήματα είναι:
«Πώς διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που εισάγονται στην πλατφόρμα θα τα γνωρίζουν μόνο όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συναλλαγή; Πώς θα ξέρουν μόνο οι τελωνειακές αρχές την «καταγωγή» του φορτίου; Τί ακριβώς έχει συμφωνηθεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ); Γιατί μόνο στον Πειραιά, ενώ σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από Δημόσια Αρχή;».
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει: «Οι θεσμικοί φορείς έχουν ήδη γνωστοποιήσει στα αρμόδια υπουργεία ότι δεν αποδέχονται μία ιδιωτική εταιρεία όπως η PCT-Cosco να δημιουργεί και να διαχειρίζεται μία τέτοια εφαρμογή και επιπλέον να υποχρεώνει τους πάντες να εγγραφούν σε αυτή αν θέλουν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco, πληρώνοντας μάλιστα αντίτιμο.
Έτσι, λοιπόν, στην υποχρεωτική χρησιμοποίηση της «πλατφόρμας πληροφοριών» την οποία χειρίζεται η «ιδιωτική εταιρεία» Σ.Ε.Π. της Cοsco, η οποία έχει και την αποκλειστική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ είναι και η ίδια ανταγωνιστικός μεταφορέας, έχουν αντιδράσει η πλειονότητα των χρηστών του λιμανιού με επικεφαλής το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τη Διεθνή Ναυτική Ένωση και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς» και προσθέτει καταγγέλλοντας μονοπωλιακές καταστάσεις:
«Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο ζήτημα έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την αρμόδια Ομάδα Εργασίας του Ε.Β.Ε.Π., το οποίο έχει αποστείλει στα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών και ΑΑΔΕ, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και στην ΡΑΛ, επιστολές όπου ζητείται η άρση της υποχρεωτικής χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Hellenic Port Community System, που λειτουργεί μόνο στη ΣΕΠ Α.Ε.
Το Ε.Β.Ε.Π. ελπίζει πως με την απαραίτητη διαβούλευση το θέμα της «μονοπωλιακής» κατάστασης που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα, τελικώς, θα λυθεί εξωδικαστικά και σύντομα»
Σήμερα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει:
«Το νέο λιμενικό προϊόν «Hellenic Port Community System» (HPCS) της Cosco και, κυρίως, η υποχρεωτικότητα εγγραφής όλων των χρηστών στη συγκεκριμένη πλατφόρμα πληροφοριών, εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν λιμενικές υπηρεσίες, έχουν προκαλέσει εύλογα ερωτήματα με αναπάντητες ερωτήσεις στους ναυτιλιακούς και επιχειρηματικούς φορείς του λιμανιού».
Στη συνέχεια θέτει ερωτήματα για το συγκεκριμένο λιμενικό προϊόν και τη χρήση του:
Τα βασικά ερωτήματα είναι:
«Πώς διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που εισάγονται στην πλατφόρμα θα τα γνωρίζουν μόνο όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συναλλαγή; Πώς θα ξέρουν μόνο οι τελωνειακές αρχές την «καταγωγή» του φορτίου; Τί ακριβώς έχει συμφωνηθεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ); Γιατί μόνο στον Πειραιά, ενώ σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από Δημόσια Αρχή;».
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει: «Οι θεσμικοί φορείς έχουν ήδη γνωστοποιήσει στα αρμόδια υπουργεία ότι δεν αποδέχονται μία ιδιωτική εταιρεία όπως η PCT-Cosco να δημιουργεί και να διαχειρίζεται μία τέτοια εφαρμογή και επιπλέον να υποχρεώνει τους πάντες να εγγραφούν σε αυτή αν θέλουν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco, πληρώνοντας μάλιστα αντίτιμο.
Έτσι, λοιπόν, στην υποχρεωτική χρησιμοποίηση της «πλατφόρμας πληροφοριών» την οποία χειρίζεται η «ιδιωτική εταιρεία» Σ.Ε.Π. της Cοsco, η οποία έχει και την αποκλειστική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ είναι και η ίδια ανταγωνιστικός μεταφορέας, έχουν αντιδράσει η πλειονότητα των χρηστών του λιμανιού με επικεφαλής το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τη Διεθνή Ναυτική Ένωση και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς» και προσθέτει καταγγέλλοντας μονοπωλιακές καταστάσεις:
«Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο ζήτημα έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την αρμόδια Ομάδα Εργασίας του Ε.Β.Ε.Π., το οποίο έχει αποστείλει στα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών και ΑΑΔΕ, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και στην ΡΑΛ, επιστολές όπου ζητείται η άρση της υποχρεωτικής χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Hellenic Port Community System, που λειτουργεί μόνο στη ΣΕΠ Α.Ε.
Το Ε.Β.Ε.Π. ελπίζει πως με την απαραίτητη διαβούλευση το θέμα της «μονοπωλιακής» κατάστασης που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα, τελικώς, θα λυθεί εξωδικαστικά και σύντομα»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr