Ήξεις - αφίξεις για το φακέλωμα των οδηγών στα διόδια!
10.01.2011
06:30
Αμετανόητες και χωρίς να υπολογίζουν κανένα, εμφανίζονται οι επιτροπές κατά των διοδίων, κορυφώνοντας τον πόλεμο εναντίον της κυβέρνησης και των εργολάβων.
Αμετανόητες και χωρίς να υπολογίζουν κανένα, εμφανίζονται οι επιτροπές κατά των διοδίων, κορυφώνοντας τον πόλεμο εναντίον της κυβέρνησης και των εργολάβων.
Μετά την πρόσφατη απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, με την οποία παρέχεται η δυνατότητα προσκόμισης των στοιχείων των οδηγών στις κοινοπραξίες των αυτοκινητοδρόμων για να εισπράξουν τις απλήρωτες διελεύσεις, η Επιτροπή κατά των διοδίων στην Βορειοανατολική Αττική, απαντά με προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Ζητά να αποσυρθεί η γνωμοδότηση που ανοίγει το δρόμο για το φακέλωμα των οδηγών, να περάσει ως όφειλε το θέμα από την Ολομέλεια της Αρχής και να κληθούν οι πολίτες να συμμετάσχουν στην διαδικασία για να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Όπως σημειώνουν μέλη της Επιτροπής Αγώνα, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν εμφανίζεται ξεκάθαρη στο θέμα της χρήσης των φωτογραφιών που παράγουν τα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης που λειτουργούν οι τεχνικές εταιρείες στους σταθμούς διοδίων και που αποτελούν το αποδεικτικό στοιχείο των «τζαμπατζήδων».
Ο λόγος είναι ότι δίνει την έγκριση της χρήσης αλλά με την προϋπόθεση ότι η ίδια θα κάνει τον έλεγχο νομιμότητας των φωτογραφιών. Όμως τι σημαίνει αυτό; Σύμφωνα με νομικούς κύκλους σημαίνει ότι η επεξεργασία θα πρέπει αυστηρά να περιορίζεται στα στιγμιότυπα εκείνα που αποδεικνύουν την ελεύθερη διέλευση ενός οχήματος χωρίς την καταβολή τέλους διοδίου και όχι σε στιγμιότυπα που απεικονίζουν πρόσωπα. Τι θα εφαρμοστεί στην πράξη ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει.
Η Aρχή ζητά επίσης από όλους τους αναδόχους των έργων να αναρτήσουν προειδοποιητικές πινακίδες που θα ενημερώνουν τους οδηγούς ότι παρακολουθούνται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης.
Μετά την πρόσφατη απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, με την οποία παρέχεται η δυνατότητα προσκόμισης των στοιχείων των οδηγών στις κοινοπραξίες των αυτοκινητοδρόμων για να εισπράξουν τις απλήρωτες διελεύσεις, η Επιτροπή κατά των διοδίων στην Βορειοανατολική Αττική, απαντά με προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Ζητά να αποσυρθεί η γνωμοδότηση που ανοίγει το δρόμο για το φακέλωμα των οδηγών, να περάσει ως όφειλε το θέμα από την Ολομέλεια της Αρχής και να κληθούν οι πολίτες να συμμετάσχουν στην διαδικασία για να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Όπως σημειώνουν μέλη της Επιτροπής Αγώνα, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν εμφανίζεται ξεκάθαρη στο θέμα της χρήσης των φωτογραφιών που παράγουν τα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης που λειτουργούν οι τεχνικές εταιρείες στους σταθμούς διοδίων και που αποτελούν το αποδεικτικό στοιχείο των «τζαμπατζήδων».
Ο λόγος είναι ότι δίνει την έγκριση της χρήσης αλλά με την προϋπόθεση ότι η ίδια θα κάνει τον έλεγχο νομιμότητας των φωτογραφιών. Όμως τι σημαίνει αυτό; Σύμφωνα με νομικούς κύκλους σημαίνει ότι η επεξεργασία θα πρέπει αυστηρά να περιορίζεται στα στιγμιότυπα εκείνα που αποδεικνύουν την ελεύθερη διέλευση ενός οχήματος χωρίς την καταβολή τέλους διοδίου και όχι σε στιγμιότυπα που απεικονίζουν πρόσωπα. Τι θα εφαρμοστεί στην πράξη ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει.
Η Aρχή ζητά επίσης από όλους τους αναδόχους των έργων να αναρτήσουν προειδοποιητικές πινακίδες που θα ενημερώνουν τους οδηγούς ότι παρακολουθούνται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης.
Μέχρι τώρα οι εταιρείες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητοδρόμους δεν χρησιμοποιούν αντίστοιχες προειδοποιήσεις. Όπως τονίζουν οι επιτροπές αγώνα, ακόμη και στο αίτημα που διαβίβαζε το υπουργείο Υποδομών στην Αρχή στις 16 Νοεμβρίου για την χορήγηση των προσωπικών στοιχείων των οδηγών που δεν πληρώνουν, γνωστοποιείται η χρήση καμερών αλλά όχι για την επαλήθευση της ταυτότητας των οδηγών. Όπως αναφέρεται, η χρήση καμερών διευκολύνει την διαχείριση της κυκλοφορίας και την αστυνομία χωρίς όμως να αναφέρεται πουθενά ότι «μαρτυρά» και όσους δεν πληρώνουν.
Οι κάμερες υπάρχουν και τώρα, με τη διαφορά ότι τα «πολύτιμα» προσωπικά στοιχεία δεν δίνονταν στους κατασκευαστές. Η διαδικασία προβλέπει σε πρώτη φάση να στέλνεται ειδοποιητήριο στους οδηγούς και εν συνεχεία αν παρέλθει 15νθήμερο χωρίς καταβολή του αντιτίμου, τότε θα ζητείται η έκδοση διαταγής πληρωμής από το Πρωτοδικείο.
Η ανάμειξη στο θέμα της Αρχής Προστασίας, έγινε μετά από τις ασφυκτικές πιέσεις της κοινοπραξίας Νέα Οδός (ΓΕΚ-Τέρνα, Cintra-Dragados) προς το υπουργείο να χορηγήσει τα προσωπικά στοιχεία των οδηγών, προκειμένου να διεκδικήσει με κάθε νόμιμο μέσο τα έσοδα από τα διόδια.
Υπολογίζεται ότι στα μετωπικά διόδια Αφιδνών που διαχειρίζεται η εταιρεία Νέα Οδός ΑΕ και που απορροφούν το 50% της κίνησης στην Αθηνών –Λαμίας καθημερινά περνούν χωρίς να πληρώσουν περίπου 2.000 οδηγοί, όταν πριν από ένα χρόνο δεν ξεπερνούσαν τους 100-200. Εάν το νούμερο που δίνουν οι αρμόδιες επιτροπές κατοίκων ισχύει, τότε η κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο από το Αντίρριο έως τα Γιάννενα έχει μηνιαίες απώλειες από 56.000 οχήματα δηλαδή πάνω από 100.000 ευρώ μηνιαίως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το φακέλωμα των οδηγών έρχεται μερικούς μήνες μετά το φιάσκο του υπουργείου Υποδομών που είχε αποκαλύψει το protothema.gr, να επιστρατεύσει την ΕΛ.ΑΣ για να «αστυνομεύσει» τους πολίτες που δεν πληρώνουν, στέλνοντας τα στοιχεία τους στις εταιρείες.
Το σχέδιο στέφθηκε με απόλυτη αποτυχία με το υπουργείο να χρεώνει την επιστολή που είχε φύγει προς το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας σε υπηρεσιακό λάθος!
Οι κάμερες υπάρχουν και τώρα, με τη διαφορά ότι τα «πολύτιμα» προσωπικά στοιχεία δεν δίνονταν στους κατασκευαστές. Η διαδικασία προβλέπει σε πρώτη φάση να στέλνεται ειδοποιητήριο στους οδηγούς και εν συνεχεία αν παρέλθει 15νθήμερο χωρίς καταβολή του αντιτίμου, τότε θα ζητείται η έκδοση διαταγής πληρωμής από το Πρωτοδικείο.
Η ανάμειξη στο θέμα της Αρχής Προστασίας, έγινε μετά από τις ασφυκτικές πιέσεις της κοινοπραξίας Νέα Οδός (ΓΕΚ-Τέρνα, Cintra-Dragados) προς το υπουργείο να χορηγήσει τα προσωπικά στοιχεία των οδηγών, προκειμένου να διεκδικήσει με κάθε νόμιμο μέσο τα έσοδα από τα διόδια.
Υπολογίζεται ότι στα μετωπικά διόδια Αφιδνών που διαχειρίζεται η εταιρεία Νέα Οδός ΑΕ και που απορροφούν το 50% της κίνησης στην Αθηνών –Λαμίας καθημερινά περνούν χωρίς να πληρώσουν περίπου 2.000 οδηγοί, όταν πριν από ένα χρόνο δεν ξεπερνούσαν τους 100-200. Εάν το νούμερο που δίνουν οι αρμόδιες επιτροπές κατοίκων ισχύει, τότε η κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο από το Αντίρριο έως τα Γιάννενα έχει μηνιαίες απώλειες από 56.000 οχήματα δηλαδή πάνω από 100.000 ευρώ μηνιαίως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το φακέλωμα των οδηγών έρχεται μερικούς μήνες μετά το φιάσκο του υπουργείου Υποδομών που είχε αποκαλύψει το protothema.gr, να επιστρατεύσει την ΕΛ.ΑΣ για να «αστυνομεύσει» τους πολίτες που δεν πληρώνουν, στέλνοντας τα στοιχεία τους στις εταιρείες.
Το σχέδιο στέφθηκε με απόλυτη αποτυχία με το υπουργείο να χρεώνει την επιστολή που είχε φύγει προς το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας σε υπηρεσιακό λάθος!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr