Μετατάξεις, αυξήσεις εισιτηρίων και ...αγωγές!

Καθιερώνονται  δύο τύποι κομίστρων, ενώ μετακινούνται 1.500 υπάλληλοι κατά το πρότυπο του ΟΣΕ 

Με ανατιμήσεις  εισιτηρίων που θα ισχύσουν από την 1 Φεβρουαρίου και περίπου 1.500 μετατάξεις προσωπικού μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο εξυγίανσης του αστικών συγκοινωνιών, εν μέσω κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων που εκτιμάται ότι θα πυροδοτηθούν από την αγωγή που κατέθεσε χθες η διοίκηση των ΗΛΠΑΠ εναντίον της Ένωσης των Εργαζομένων.  

Οι διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών ακολουθώντας τις παραινέσεις του υπουργού Υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα, που τους ζήτησε να περιφρουρήσουν τα συμφέροντα των συγκοινωνιών σε όσους συνδικαλιστές «δείχνουν την γροθιά» τους στην κοινωνία, αποφάσισαν να κινηθούν εναντίον τους. Έτσι η διοίκηση των τρόλεϊ κατέθεσε αγωγή εναντίων συνδικαλιστών της με την κατηγορία ότι σφράγισαν τα ακυρωτικά μηχανήματα και επομένως ζημίωσαν τον Οργανισμό.  

Με την κυβέρνηση να παρακολουθεί αμήχανα τον σφιχτό απεργιακό κλοιό που παραλύει την αγορά και βγάζει εκτός εαυτού τους επιβάτες, ο κ. Ρέππας παρουσιάζει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο το σχέδιο εξυγίανσης των συγκοινωνιών, επιδιώκοντας να μπουν σε εφαρμογή τα μέτρα και οι κανόνες που θα σταματήσουν την παραγωγή ελλειμμάτων στους συγκοινωνιακούς φορείς.  

Αρχής γενομένης  από τα εισιτήρια το υπουργείο  Υποδομών προσανατολίζεται στην δημιουργία δύο τύπων κομίστρων. Το ένα που  θα έχει κόστος 1,20 ευρώ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μία μόνο διαδρομή με οποιοδήποτε μέσο (λεωφορείο, τρόλεϊ, τράμ, ΗΣΑΠ κ.α) και το δεύτερο κόστους 1,40 ευρώ θα δίνει την δυνατότητα πολλαπλών διαδρομών, συμπεριλαμβανομένου και του μετρό και θα αποκτήσει τα χαρακτηριστικά του σημερινού εισιτηρίου του 1 ευρώ που έχει διάρκεια 90 λεπτών αλλά θεωρείται ότι ζημίωσε τον ΟΑΣΑ.  

Στον τομέα  των μετατάξεων εφαρμόζεται το μοντέλο  ΟΣΕ. Πρώτα όμως θα ολοκληρωθούν οι μετατάξεις για το βοηθητικό και  το πλεονάζον διοικητικό προσωπικό  και σε δεύτερο στάδιο και αφού ολοκληρωθούν οι συγχωνεύσεις των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων και βγουν τα καινούρια οργανογράμματα οι υπόλοιπες. Θα εφαρμοστούν νέοι κανονισµοί εργασίας, µε την περικοπή των δευτερευουσών αποδοχών στο 10% των τακτικών.  

Το ανώτατο  όριο των μικτών ετήσιων αποδοχών των εργαζομένων θα είναι τα 48.000 ευρώ ενώ δεν θα προβλέπεται καμία περικοπή στις μηνιαίες αποδοχές μέχρι 1.800 ευρώ. Οι νέοι μισθοί θα περιλαμβάνουν τον βασικό μισθό, το χρονοεπίδομα και το οικογενειακό επίδομα καθώς και τα επιδόματα θέσης και πτυχίου. Όπως αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη, χρειάζεται να μπει μαχαίρι στις άνισες και υπερβολικές μισθοδοσίες των αστικών συγκοινωνιών που παράγουν ετήσιο έλλειμμα 755 εκ. ευρώ.  

Καθιερώνονται επίσης εντατικοί έλεγχοι για  την εισιτηριοδιαφυγή, η οποία στα λεωφορεία φτάνει το 40% μέσω Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων που θα υπάγεται οργανικά στον ΟΑΣΑ και θα έχει την ευθύνη των ελέγχων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.  

Ο ΟΑΣΑ θα μετεξελιχτεί σε Μητροπολιτικό Φορέα με δραστηριότητα  πλέον σε όλη την Περιφέρεια Αττικής. Θα συγχωνευθούν οι εταιρίες παροχής και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου προκειμένου να προκύψουν δύο φορείς: ένας για τα μέσα Σταθερής Τροχιάς (ΣΤΑΜΕ ή ΣΤΑΣΥ) ο οποίος θα στεγάσει τις ΑΜΕΛ ΑΕ, ΗΣΑΠ ΑΕ και ΤΡΑΜ ΑΕ, και ένας για τα οδικά Οδικά Μέσα Μεταφοράς (ΟΜΕ ή ΟΣΥ) τον οποίο θα αποτελούν η ΕΘΕΛ ΑΕ και ΗΛΠΑΠ ΑΕ.

Υιοθετούνται  ειδικά κριτήρια και προϋποθέσεις χορήγησης  των κρατικών επιδοτήσεων κάθε έτους  καθώς επίσης τριμηνιαίοι απολογισμοί  με δείκτες απόδοσης ώστε να παρακολουθείται το επιχειρησιακό πρόγραμμα των φορών των συγκοινωνιών και οι στόχοι του.

Στόχος των  διαρθρωτικών μέτρων της κυβέρνησης είναι ενίσχυση των εσόδων και  ο εξορθολογισμός του κόστους  λειτουργίας. Με τις παρεμβάσεις  της περσινής χρονιάς μέσω της  μείωσης του κόστους του προσωπικού οι ζημιές ανήλθαν σε 389 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 83 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009.

Για το 2011 εκτιμάται  ότι η ανάληψη δράσεων θα περιορίσει τις ζημιές στα 244 εκατ. ευρώ, ποσό στο  οποίο θα έχουν συμβάλει κατά 88 εκατ. ευρώ τα έσοδα και κατά 156 εκατ. ευρώ τα έξοδα. Το λειτουργικό έλλειμμα εκτιμάται ότι το 2011 θα ανέλθει σε 155 εκατ. ευρώ για να αποκλιμακωθεί κατά 20% τα επόμενα έτη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr