Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή: Πρόστιμο 250.000 ευρώ σε εταιρεία για παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές
13.04.2020
18:30
Το πρόστιμο επιβλήθηκε στην εταιρεία DIMOCO που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS /MMS) και ενέγραφε συνδρομητές χωρίς τη συναίνεσή τους - Στον εισαγγελέα το πόρισμα του Συνηγόρου του Καταναλωτή που παρενέβη αυτεπάγγελτα
Μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά το προηγούμενο έτος, προέκυψε ότι η εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS /MMS), ενέγραψε, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεση τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους.
Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, διοικητικό πρόστιμο ύψους 250.000,00 ευρώ επειδή ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές που συνίσταντο σε:
-εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,
-στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.
Η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών -χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.
Σημειώνεται τέλος ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre–ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.
Ειδήσεις σήμερα:
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Τα τρία επικρατέστερα εμβόλια στη μάχη κατά του κορωνοϊού
Διαψεύδει η ιταλική ακτοφυλακή τις πληροφορίες για ναυάγιο με 250 μετανάστες
Κορωνοϊός - Κρήτη: Με χειροκροτήματα η έξοδος της ασθενούς από τη ΜΕΘ (βίντεο)
Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, διοικητικό πρόστιμο ύψους 250.000,00 ευρώ επειδή ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές που συνίσταντο σε:
-εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,
-στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.
Η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών -χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.
Σημειώνεται τέλος ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre–ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.
Ειδήσεις σήμερα:
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Τα τρία επικρατέστερα εμβόλια στη μάχη κατά του κορωνοϊού
Διαψεύδει η ιταλική ακτοφυλακή τις πληροφορίες για ναυάγιο με 250 μετανάστες
Κορωνοϊός - Κρήτη: Με χειροκροτήματα η έξοδος της ασθενούς από τη ΜΕΘ (βίντεο)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr