VOLVO V40 CrossCountry: Πολυτέλεια παντός εδάφους
Βρεθήκαμε βόρεια της Σουηδίας, κοντά στα σύνορα με τη Νορβηγία και οδηγούμε στο χιόνι και στον πάγο το τετρακίνητο Volvo V40 Cross Country...
Σε σχέση με το δημοφιλές V40, εκτός από τις λίγες αισθητικές διαφορές (πλαϊνά μαρσπιέ, αλουμινένια προστατευτικά, μπάρες οροφής, διαφορετικής σχεδίασης ζάντες κ.λπ.), είναι κατά 40 εκατοστά ψηλότερο, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.
Πρόκειται για μικρές σχεδιαστικές διαφορές, ικανές όμως να κάνουν τη διαφορά, η οποία αναμφίβολα είναι αισθητή στην έκδοση Τ5, η οποία είναι τετρακίνητη, σε σχέση με τις υπόλοιπες που διαθέτουν τους γνώριμους και ιδιαίτερα οικονομικούς 1,6 lt κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου. Για τα χιόνια όμως και τους πάγους της Σουηδίας έχουμε στα χέρια μας το τετρακίνητο V40 Cross Country, με το οποίο μας προ(σ)κάλεσαν οι Σουηδοί να... χορέψουμε μαζί του.
Ενώ κινηθήκαμε σε ένα αρκετά μεγάλο χιονισμένο κομμάτι, βρεθήκαμε σε μια τεράστια παγωμένη λίμνη. Αυτή είναι η πίστα μας! Ξεκινάμε λοιπόν διστακτικά, έχοντας στην αρχή ενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Σε αυτή την περίπτωση και με σύμμαχο τα χιονοελαστικά (με καρφάκια) αισθανθήκαμε λες και οδηγούμε σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ακόμα κι αν προκαλέσαμε με τιμονιές και γκαζιές ώστε να χάσουμε την πρόσφυσή μας, το ηλεκτρονικό σύστημα δρα τόσο έντονα που πραγματικά είναι σαν ένα αόρατο χέρι που τοποθετεί το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία.
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Volvo (το οποίο, σημειώστε, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, σε όλα τα μοντέλα της) είναι το πιο ισχυρό και αποτελεσματικά που έχω συναντήσει μέχρι σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία, και αυτό αποδείχτηκε περίτρανα στον πάγο. Το απενεργοποιώ λοιπόν και αρχίζουν οι πιρουέτες. Το V40 Cross Country αρχίσει να πλαγιοολισθαίνει διαρκώς, πότε από τη μια, πότε από την άλλη (το φαινόμενο του εκκρεμούς), αλλά και να διορθώνεται πανεύκολα με σύμμαχό μας το γρήγορο τιμόνι, την ταχύτατη τετρακίνηση, τη δύναμη του 2,0 lt βενζινοκινητήρα (180 PS), αλλά και το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο μας ξάφνιασε ευχάριστα. Φεύγει το πίσω μέρος δεξιά, ανάποδο (από τη φορά της στροφής) τιμόνι, γκάζι για να μην κάνουμε τετακέ και διόρθωση με τιμόνι και γκάζι (το αφήνουμε).
Βεβαίως, φρένο δεν πατάμε ποτέ και πουθενά, ενώ αυτά τα φαινόμενα εμφανίζονται σε ταχύτητες το πολύ μέχρι 50 km/h. Μην ξεχνάτε ότι κινούμαστε σε πάγο. Η χαρά του παιδιού, δηλαδή, με ένα πολυτελές παιχνίδι, το οποίο άμα ξέρεις πώς να το παίξεις, περνάς καλά. Και αυτό γιατί οι Σουηδοί πλέον δεν κατασκευάζουν αποστειρωμένα, πολυτελή μοντέλα, αλλά αυτοκίνητα με συναίσθημα, τα οποία είναι ικανά ακόμα και να σου φέρουν το χαμόγελο στα χείλη.
Ωστόσο, πέρα από τη διασκέδαση, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες οδήγησης με την ελάχιστη πρόσφυση, αποδείχτηκε ότι η τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Volvo στα αυτοκίνητά της είναι σύμμαχος στην καθημερινότητα του οδηγού. Και αυτό ακριβώς ήθελαν να μας προκαλέσουν να γνωρίσουμε στον πάγο...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΚΔΟΣΕΩΝ V40 CC
Volvo V40CC πετρέλαιο
ΕΚΔΟΣΗ |
D2 (115 hp) man/aut FWD |
D3 (150 hp) man/aut FWD 6 |
D4 (190 hp) man/aut FWD |
Περιγραφή τύπου κινητήρα |
4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με τεχνολογία Start/Stop |
5-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με τεχνολογία Start/Stop |
4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με τεχνολογία Start/Stop |
Σύστημα μετάδοσης |
Εμπρός κίνηση |
Εμπρός κίνηση |
Εμπρός κίνηση |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
5 |
4 |
Κυβισμός κινητήρα |
1560 cc |
1984 cc |
1969 cc |
Διάμετρος κυλίνδρων |
75 mm |
81 mm |
82 mm |
Διαδρομή εμβολων |
88,3 mm |
77 mm |
93,2 mm |
Μέγιστη ισχύς κινητήρα (kW) |
84 kW |
110 kW |
140 kW |
Ιπποδύναμη(Hp) |
115 hp |
150 hp |
190 hp |
Στροφές μέγιστης ισχύος κινητήρα |
3600 rpm |
3500 rpm |
4250 rpm |
Ροπή |
270 Nm |
350 Nm |
400 Nm |
Στροφές μέγιστης ροπής κινητήρα |
1750 - 2500 rpm |
1500 - 2750 rpm |
1750 - 2500 rpm |
Τύπος καυσίμου |
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ |
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ |
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ |
Επιδόσεις |
|||
Μέγιστη ταχύτητα |
|||
Six-speed Powershift transmission |
190 kmph |
||
Six-speed manual gearbox |
185 kmph |
205 kmph |
220 kmph |
Six-speed Geartronic automatic transmission |
200 kmph |
||
Eight-speed Geartronic automatic transmission |
220 kmph |
||
Κατανάλωση (μικτός κύκλος) |
|||
Six-speed Powershift transmission |
4,1 l/100km |
||
Six-speed manual gearbox |
3,8 l/100km |
4,4 l/100km |
4 l/100km |
Six-speed Geartronic automatic transmission |
5,2 l/100km |
||
Eight-speed Geartronic automatic transmission |
4,3 l/100km |
||
Κατανάλωση καυσίμου (εντός πόλης) |
|||
Six-speed Powershift transmission |
4,5 l/100km |
||
Six-speed manual gearbox |
4,2 l/100km |
5,3 l/100km |
4,4 l/100km |
Six-speed Geartronic automatic transmission |
6,8 l/100km |
||
Eight-speed Geartronic automatic transmission |
5 l/100km |
||
Κατανάλωση καυσίμου (εκτός πόλης) |
|||
Six-speed Powershift transmission |
3,9 l/100km |
||
Six-speed manual gearbox |
3,5 l/100km |
3,9 l/100km |
3,8 l/100km |
Six-speed Geartronic automatic transmission |
4,3 l/100km |
||
Eight-speed Geartronic automatic transmission |
3,9 l/100km |
||
Επιτάχυνση (0-100) |
|||
Six-speed Powershift transmission |
12,1 s |
||
Six-speed manual gearbox |
11,9 s |
9,6 s |
7,7 s |
Six-speed Geartronic automatic transmission |
9,3 s |
||
Eight-speed Geartronic automatic transmission |
7,5 s |
||
Εκπομπές CO2 |
|||
Six-speed Powershift transmission |
108 g/km |
||
Six-speed manual gearbox |
99 g/km |
117 g/km |
104 g/km |
Six-speed Geartronic automatic transmission |
137 g/km |
||
Eight-speed Geartronic automatic transmission |
112 g/km |
||
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
52 l |
60 l |
62 l |
Χωρητικότητα αποσκευών κατά |
324 l |
324 l |
324 l |
Ικανότητα ρυμούλκησης |
1300 kg |
1500 kg |
1500 kg |
Βάρη |
|||
Απόβαρο |
1485 kg |
1582 kg |
1595 kg |
Μέγιστο βάρος |
1920 kg |
2010 kg |
2025 kg |
Μέγιστο φορτίο οροφής |
75 kg |
75 kg |
75 kg |
Εξωτερικές διαστάσεις |
|||
Ύψος |
1458 mm |
1458 mm |
1458 mm |
Μήκος |
4370 mm |
4370 mm |
4370 mm |
Πλάτος |
1802 mm |
1802 mm |
1802 mm |
Πλάτος με καθρέφτες |
2041 mm |
2041 mm |
2041 mm |
Μεταξόνιο |
2646 mm |
2646 mm |
2646 mm |
Μετατρόχιο εμπρός |
1552 mm |
1552 mm |
1552 mm |
Μετατρόχιο πίσω |
1540 mm |
1540 mm |
1540 mm |
Κύκλος στροφής |
10,9 m |
10,9 m |
10,9 m |
Εσωτερικές διαστάσεις (χωρίς ηλιοροφή) |
|||
Ύψος οροφής εμπρός |
984 mm |
984 mm |
984 mm |
Ύψος οροφής πίσω |
932 mm |
932 mm |
932 mm |
Χώρος για τους ώμους εμπρός |
1396 mm |
1396 mm |
1396 mm |
Χώρος για τους ώμους πίσω |
1349 mm |
1349 mm |
1349 mm |
Χώρος για τα πόδια εμπρός |
1073 mm |
1073 mm |
1073 mm |
Χώρος για τα πόδια πίσω |
847 mm |
847 mm |
847 mm |
Χώρος για τους γοφούς εμπρός |
1374 mm |
1374 mm |
1374 mm |
Χώρος για τους γοφούς πίσω |
1352 mm |
1352 mm |
1352 mm |
Volvo V40CC βενζίνη
ΕΚΔΟΣΗ |
T4 (180 hp) man/aut FWD |
T4 (180 hp) aut AWD |
T5 (254 hp) aut AWD |
Περιγραφή τύπου κινητήρα |
4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία Start/Stop |
Five-cylinder Port fuel injection turbo petrol engine with start/stop technology |
Five-cylinder port injection turbo petrol engine with start/stop technology |
Σύστημα μετάδοσης |
Εμπρός κίνηση |
Τετρακίνηση |
Τετρακίνηση |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
5 |
5 |
Κυβισμός κινητήρα |
1596 cc |
1984 cc |
2497 cc |
Διάμετρος κυλίνδρων |
79 mm |
81 mm |
83 mm |
Διαδρομή εμβολων |
81,4 mm |
77 mm |
92,3 mm |
Μέγιστη ισχύς κινητήρα (kW) |
132 kW |
132 kW |
187 kW |
Ιπποδύναμη(Hp) |
180 hp |
180 hp |
254 hp |
Στροφές μέγιστης ισχύος κινητήρα |
5700 rpm |
5000 rpm |
5400 rpm |
Ροπή |
240 Nm |
300 Nm |
360 Nm |
Στροφές μέγιστης ροπής κινητήρα |
1600 - 5000 rpm |
2700 - 4200 rpm |
1800 - 4200 rpm |
Τύπος καυσίμου |
ΒΕΝΖΙΝΗ |
ΒΕΝΖΙΝΗ |
ΒΕΝΖΙΝΗ |
Επιδόσεις |
|||
Μέγιστη ταχύτητα |
|||
Six-speed Powershift transmission |
210 kmph |
||
Six-speed manual gearbox |
210 kmph |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
210 kmph |
210 kmph |
|
Κατανάλωση καυσίμου (μικτός κύκλος) |
|||
Six-speed Powershift transmission |
6,1 l/100km |
||
Six-speed manual gearbox |
5,5 l/100km |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
8 l/100km |
8,3 l/100km |
|
Κατανάλωση καυσίμου (εντός πόλης) |
|||
Six-speed Powershift transmission |
7,9 l/100km |
||
Six-speed manual gearbox |
7 l/100km |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
11,1 l/100km |
11,6 l/100km |
|
Κατανάλωση καυσίμου (εκτός πόλης) |
|||
Six-speed Powershift transmission |
5,1 l/100km |
||
Six-speed manual gearbox |
4,7 l/100km |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
6,3 l/100km |
6,4 l/100km |
|
Επιτάχυνση (0-100) |
|||
Six-speed Powershift transmission |
8,5 s |
||
Six-speed manual gearbox |
7,7 s |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
8,2 s |
6,4 s |
|
Εκπομπές CO2 |
|||
Six-speed Powershift transmission |
143 g/km |
||
Six-speed manual gearbox |
129 g/km |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
187 g/km |
194 g/km |
|
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
62 l |
62 l |
57 l |
Χωρητικότητα αποσκευών κατά |
324 l |
324 l |
324 l |
Ικανότητα ρυμούλκησης |
1300 kg |
1500 kg |
1500 kg |
Βάρη |
|||
Απόβαρο |
1485 kg |
1577 kg |
1633 kg |
Μέγιστο βάρος |
1910 kg |
2010 kg |
2070 kg |
Μέγιστο φορτίο οροφής |
75 kg |
75 kg |
75 kg |
Εξωτερικές διαστάσεις |
|||
Ύψος |
1458 mm |
1458 mm |
1458 mm |
Μήκος |
4370 mm |
4370 mm |
4370 mm |
Πλάτος |
1802 mm |
1802 mm |
1802 mm |
Πλάτος με καθρέφτες |
2041 mm |
2041 mm |
2041 mm |
Μεταξόνιο |
2646 mm |
2646 mm |
2646 mm |
Μετατρόχιο εμπρός |
1552 mm |
1552 mm |
1552 mm |
Μετατρόχιο πίσω |
1540 mm |
1540 mm |
1540 mm |
Κύκλος στροφής |
10,9 m |
10,9 m |
10,9 m |
Εσωτερικές διαστάσεις (χωρίς ηλιοροφή) |
|||
Ύψος οροφής εμπρός |
984 mm |
984 mm |
984 mm |
Ύψος οροφής πίσω |
932 mm |
932 mm |
932 mm |
Χώρος για τους ώμους εμπρός |
1396 mm |
1396 mm |
1396 mm |
Χώρος για τους ώμους πίσω |
1349 mm |
1349 mm |
1349 mm |
Χώρος για τα πόδια εμπρός |
1073 mm |
1073 mm |
1073 mm |
Χώρος για τα πόδια πίσω |
847 mm |
847 mm |
847 mm |
Χώρος για τους γοφούς εμπρός |
1374 mm |
1374 mm |
1374 mm |
Χώρος για τους γοφούς πίσω |
1352 mm |
1352 mm |
1352 mm |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr