Βασιλάκης: Να υπάρξουν κρατικά εργαλεία στήριξης της Aegean
Βασιλάκης: Να υπάρξουν κρατικά εργαλεία στήριξης της Aegean
Στο τελευταίο δίμηνο η εταιρεία θα έχει σταθερές δαπάνες 26- 28 εκατ. ευρώ το μήνα χωρίς ουσιαστικά έσοδα ανέφερε ο πρόεδρος της αεροπορικής
Για πτώση της τάξεως του 98% στην μετακίνηση επιβατών τον Απρίλιο και τον Μάϊο έκανε λόγο ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας στους επενδυτές. Παράλληλα πρόσθεσε ότι το δεύτερο τρίμηνο του έτους η Aegean θα συνεχίσει να «καίει χρήματα». Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία «καίει» 40 εκατ. ευρώ τον μήνα την ώρα που πάγιες δαπάνες ανά μήνα είναι 25 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος της Aegean μιλώντας πριν από λίγο σε τηλεδιάσκεψη ανέφερε ότι στο καθεστώς μη πτήσεων που βρίσκεται η εταιρεία το τελευταίο δίμηνο έχει σταθερές δαπάνες από 26- 28 εκατ. ευρώ το μήνα, με σχεδόν μηδενικά έσοδα. Για το πρώτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία είχε λειτουργικές ζημίες περί τα 80 εκατ. ευρώ.
«Το δεύτερο τρίμηνο είναι ακόμη πιο δύσκολο και δεν είναι εύκολο να προβλέψουμε τί θα γίνει στη συνέχεια», δήλωσε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι την περίοδο Ιουλίου- Σεπτεμβρίου ελπίζει να ανακτήσει σταδιακά από το 25% έως το 50% του πτητικού της έργου έως τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
O όμιλος ανέφερε «αξιοποίησε τα «οριζόντια» μέτρα της κυβέρνησης για τους εργαζομένους για την αναστολή στο 70% των εργαζομένων, ενώ για το άμεσο μέλλον αναμένονται και οι ανακοινώσεις του υπουργείου Εργασίας και του οικονομικού επιτελείου αναφορικά με την επιδότηση της εργασίας». Επιπλέον, αυτή την στιγμή, ο όμιλος δεν έχει ανανεώσει τις συμβάσεις για 150 εργαζομένους, ενώ σε ποσοστό 20% εκτιμάται η μείωση του αριθμού των πιλότων, με μη ανανέωση συμβάσεων ορισμένου χρόνου πιλότων από το εξωτερικό.
O ίδιος ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχουν εργαλεία στηριξης της εταιρείας όπως άλλωστε έχει γίνει σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές για κολοσσούς του κλάδου (σ.σ. βλ. Lufthansa, Αir France που έλαβαν κρατική στήριξη) σε πρώτο επίπεδο, πέραν των οριζόντιων μέτρων που τυχόν αποφασιστούν από το κυβερνητικό επιτελείο, με ένα μοντέλο μακροπρόθεσμων εγγυήσεων των δανείων, αλλά και σε επίπεδο στήριξης των εργαζομένων.
Όσον αφορά στο θέμα της μεγάλης παραγγελίας των αεροσκαφών από την Airbus, η διοίκηση του ομίλου δήλωσε ότι «έχουμε προχωρήσει κανονικά στις παραλαβές των πρώτων αεροσκαφών, ωστόσο θα επιδιώξουμε την επιβράδυνση του χρονοδιαγράμματος για τη συνέχεια, κάτι το οποίο εκ των πραγμάτων θα συμβεί δεδομένου ότι και η ίδια η Airbus έχει επιβραδύνει τους ρυθμούς της».
Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ακόμη ότι, όπως συμβαίνει σε τέτοιου είδους κρίσεις, «εξετάζονται όλοι οι τρόποι ώστε να υπάρξει η προσαρμογή στα νέα δεδομένα όσον αφορά τις σχέσεις με τους προμηθευτές μας. Κανείς δεν μπορεί να προσποιηθεί ότι δεν έχει συμβεί τίποτα και αυτό το βλέπουμε και στις συζητήσεις που πραγματοποιεί η Airbus κι έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας με άλλους συνεργάτες της».
Ο πρόεδρος της Aegean μιλώντας πριν από λίγο σε τηλεδιάσκεψη ανέφερε ότι στο καθεστώς μη πτήσεων που βρίσκεται η εταιρεία το τελευταίο δίμηνο έχει σταθερές δαπάνες από 26- 28 εκατ. ευρώ το μήνα, με σχεδόν μηδενικά έσοδα. Για το πρώτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία είχε λειτουργικές ζημίες περί τα 80 εκατ. ευρώ.
«Το δεύτερο τρίμηνο είναι ακόμη πιο δύσκολο και δεν είναι εύκολο να προβλέψουμε τί θα γίνει στη συνέχεια», δήλωσε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι την περίοδο Ιουλίου- Σεπτεμβρίου ελπίζει να ανακτήσει σταδιακά από το 25% έως το 50% του πτητικού της έργου έως τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
O όμιλος ανέφερε «αξιοποίησε τα «οριζόντια» μέτρα της κυβέρνησης για τους εργαζομένους για την αναστολή στο 70% των εργαζομένων, ενώ για το άμεσο μέλλον αναμένονται και οι ανακοινώσεις του υπουργείου Εργασίας και του οικονομικού επιτελείου αναφορικά με την επιδότηση της εργασίας». Επιπλέον, αυτή την στιγμή, ο όμιλος δεν έχει ανανεώσει τις συμβάσεις για 150 εργαζομένους, ενώ σε ποσοστό 20% εκτιμάται η μείωση του αριθμού των πιλότων, με μη ανανέωση συμβάσεων ορισμένου χρόνου πιλότων από το εξωτερικό.
O ίδιος ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχουν εργαλεία στηριξης της εταιρείας όπως άλλωστε έχει γίνει σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές για κολοσσούς του κλάδου (σ.σ. βλ. Lufthansa, Αir France που έλαβαν κρατική στήριξη) σε πρώτο επίπεδο, πέραν των οριζόντιων μέτρων που τυχόν αποφασιστούν από το κυβερνητικό επιτελείο, με ένα μοντέλο μακροπρόθεσμων εγγυήσεων των δανείων, αλλά και σε επίπεδο στήριξης των εργαζομένων.
Όσον αφορά στο θέμα της μεγάλης παραγγελίας των αεροσκαφών από την Airbus, η διοίκηση του ομίλου δήλωσε ότι «έχουμε προχωρήσει κανονικά στις παραλαβές των πρώτων αεροσκαφών, ωστόσο θα επιδιώξουμε την επιβράδυνση του χρονοδιαγράμματος για τη συνέχεια, κάτι το οποίο εκ των πραγμάτων θα συμβεί δεδομένου ότι και η ίδια η Airbus έχει επιβραδύνει τους ρυθμούς της».
Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ακόμη ότι, όπως συμβαίνει σε τέτοιου είδους κρίσεις, «εξετάζονται όλοι οι τρόποι ώστε να υπάρξει η προσαρμογή στα νέα δεδομένα όσον αφορά τις σχέσεις με τους προμηθευτές μας. Κανείς δεν μπορεί να προσποιηθεί ότι δεν έχει συμβεί τίποτα και αυτό το βλέπουμε και στις συζητήσεις που πραγματοποιεί η Airbus κι έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας με άλλους συνεργάτες της».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα