Οι άλλες άγνωστες αμαρτίες του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν: Ο βίος και η πολιτεία του
Οι άλλες άγνωστες αμαρτίες του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν: Ο βίος και η πολιτεία του
«Ολες πάνε με τον παρτενέρ, τον σκηνοθέτη και τον παραγωγό τους» είχε πει η Σίρλεϊ ΜακΛέιν - Ο σάτυρος-παραγωγός και η γυμνή αλήθεια του Χόλιγουντ - Αλήθειες και υπερβολές από σταρ και στάρλετ που περιγράφουν με σοκαριστικές λεπτομέρειες τις επιθέσεις εναντίον τους
Η σκηνή σαν από porno hardcore. Συνέβη πριν από δέκα χρόνια. Οταν ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν (ή Γουένστιν, εξαρτάται από την προφορά) ήταν 55 ετών. Οπως την έχει αφηγηθεί η Λόρεν Σίβαν, τηλεοπτική ρεπόρτερ:
«Πρώτα πήγαμε για φαγητό στο “Cipriani” (σ.σ. ένα από τα διασημότερα italian style restaurants στο Μανχάταν). Εκεί συναντήσαμε και διασκεδάσαμε με το αφεντικό του μαγαζιού, τον Τζουζέπε Τσιπριάνι. Υστερα από αρκετή ώρα είπαμε να συνεχίσουμε αυτή την υπέροχη νύχτα και βρεθήκαμε στο λάτιν κλαμπ “Socialista”. Κάποια στιγμή ο Χαρβ εκφράζει την αθώα επιθυμία να με ξεναγήσει στα ενδότερα και έτσι βρεθήκαμε στην κουζίνα. Ηταν σχεδόν άδεια από προσωπικό. Ο Χαρβ έδιωξε δύο, τους τελευταίους, και μείναμε μόνοι μας. Εκείνος έπεσε σχεδόν πάνω μου. Σοκαρίστηκα και τον έσπρωξα. Τότε μου είπε θυμωμένος: “Στάσου εκεί και βούλωσέ το”!».
Η συνέχεια είναι ακόμα πιο γαργαλιστική, όπως τουλάχιστον αφηγείται το περιστατικό η Λόρεν Σίβαν: «Κατέβασε το παντελόνι και το σώβρακό του και άρχισε να αυνανίζεται μπροστά μου με τρομερή ταχύτητα. Με την ίδια ταχύτητα εκσπερμάτωσε». Σαν τα κουνέλια. Οπως ο Τζον Κένεντι. Θρυλικός για τις ταχύτητές του. Σχεδόν σε κλάσματα δευτερολέπτου!
Η Μίρα Σορβίνο, γνωστή από τις ταινίες του Κουέντιν Ταραντίνο, ήταν από τις ηθοποιούς
που κατήγγειλαν για παρενόχληση τον παραγωγό κάνοντας λόγο για απελευθέρωση από έναν φόβο που έκρυβε για περισσότερο από 20 χρόνια
«Πρώτα πήγαμε για φαγητό στο “Cipriani” (σ.σ. ένα από τα διασημότερα italian style restaurants στο Μανχάταν). Εκεί συναντήσαμε και διασκεδάσαμε με το αφεντικό του μαγαζιού, τον Τζουζέπε Τσιπριάνι. Υστερα από αρκετή ώρα είπαμε να συνεχίσουμε αυτή την υπέροχη νύχτα και βρεθήκαμε στο λάτιν κλαμπ “Socialista”. Κάποια στιγμή ο Χαρβ εκφράζει την αθώα επιθυμία να με ξεναγήσει στα ενδότερα και έτσι βρεθήκαμε στην κουζίνα. Ηταν σχεδόν άδεια από προσωπικό. Ο Χαρβ έδιωξε δύο, τους τελευταίους, και μείναμε μόνοι μας. Εκείνος έπεσε σχεδόν πάνω μου. Σοκαρίστηκα και τον έσπρωξα. Τότε μου είπε θυμωμένος: “Στάσου εκεί και βούλωσέ το”!».
Η συνέχεια είναι ακόμα πιο γαργαλιστική, όπως τουλάχιστον αφηγείται το περιστατικό η Λόρεν Σίβαν: «Κατέβασε το παντελόνι και το σώβρακό του και άρχισε να αυνανίζεται μπροστά μου με τρομερή ταχύτητα. Με την ίδια ταχύτητα εκσπερμάτωσε». Σαν τα κουνέλια. Οπως ο Τζον Κένεντι. Θρυλικός για τις ταχύτητές του. Σχεδόν σε κλάσματα δευτερολέπτου!
Η Μίρα Σορβίνο, γνωστή από τις ταινίες του Κουέντιν Ταραντίνο, ήταν από τις ηθοποιούς
που κατήγγειλαν για παρενόχληση τον παραγωγό κάνοντας λόγο για απελευθέρωση από έναν φόβο που έκρυβε για περισσότερο από 20 χρόνια
Σκηνή 1η, το δόλωμα, το «ψάρι» και τα γυμνά «μπαλκόνια»
Το 1984, 33 χρόνια πίσω, ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν πέφτει πάνω σε μια καλλίγραμμη γκαρσόνα με το όνομα Τόμι-Αν Ρόμπερτς. Τότε ήταν φοιτήτρια Ψυχολογίας. Σήμερα είναι καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. Ο Χάρβεϊ μαζί με τον αδελφό του Ρόμπερτ (τρία χρόνια νεότερος) σκαρφάλωναν ένα-ένα τα σκαλιά προς το ρετιρέ της δόξας, του χρήματος και των εκατοντάδων βραβείων!
Φανταστείτε ότι ως παραγωγοί ή ως executives producers έχουν αποσπάσει, μέχρι στιγμής, με τις ταινίες τους 65 τρόπαια BAFTA (τα αγγλικά βραβεία κινηματογραφικών επιτεύξεων) και 75 αγαλματίδια του «θείου» Οσκαρ. Τόσο οι συντελεστές των ταινιών τους όσο και οι ίδιοι ως παραγωγοί. Απίστευτο ρεκόρ!
Ο Χάρβεϊ, λοιπόν, αρχίζει να δελεάζει την 20χρονη φοιτήτρια-γκαρσόνα. Με το γνωστό δόλωμα. Και το «ψάρι» τσιμπάει. Προτείνει δηλαδή να της στείλει το σενάριο της επόμενης παραγωγής που είχε στα σκαριά. Με την προϋπόθεση φυσικά, αφού πρώτα εκείνη το διαβάσει, στη συνέχεια να προσέλθει σε οντισιόν για να βεβαιωθούν οι «αρμόδιοι» ότι η μέλλουσα ηθοποιός είναι κατάλληλη για τον ρόλο της ταινίας που εκείνος, ο «γίγαντας», ετοιμάζει.
«Στο τηλέφωνο μου είπε ότι πρέπει να πάω στο διαμέρισμά του. Και μάλιστα γρήγορα γιατί τα γυρίσματα θα άρχιζαν όπου να ’ναι. Πράγματι πήγα. Και τον βρήκα θεόγυμνο στο μπάνιο. Ηταν ψύχραιμος. Σαν κάτι εντελώς φυσικό. Μετά μου είπε ότι πρέπει κι εγώ να γδυθώ για να τσεκάρει το μέγεθος και την κατάσταση του στήθους μου. “Πρέπει να δω τα βυζιά σου για να τα εγκρίνω”, είπε. Κι εγώ γδύθηκα», είπε η Τόμι-Αν.
Τι έγινε μετά; Αποφεύγει να πει. Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται. Λες το μέγεθος και η κατάσταση του στήθους να μην ταίριαζαν στον ρόλο της Τόμι Αν Ρόμπερτς; Μπορεί!
Η Τζολί ήταν 23 χρονών και προμόταρε την ταινία «Playing by Heart» όταν, όπως είπε η ίδια, ο Γουάινσταϊν προσπάθησε να την εκμεταλλευτεί σεξουαλικά σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου
Σκηνή 2η «Bro, θα μας παρασύρεις σε μια τεράστια asshole»
Οταν διάβασα τις αποκαλύψεις για σεξουαλικές παρενοχλήσεις και για βιασμούς ή απόπειρες βιασμών μεγάλων ονομάτων του θηλυκού star system στο Χόλιγουντ από αυτόν τον «τρισκατάρατο» και σεξομανιακό πορνόγερο, το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν «μα γιατί τώρα;». Το δεύτερο και αυτονόητο ήταν «δεν μπορεί, κάποιο λάκκο έχει η φάβα». Και το τρίτο που είπα ήταν ότι «προφανώς θέλουν να τον εξαφανίσουν».Υπερβολές; Θεωρίες συνωμοσίας; Κι όμως. Μόλις τώρα έμαθα ότι μετά τα σκάνδαλα που δημοσιεύτηκαν στους «New York Times», η Weinstein Company, αφού πρώτα τον ευχαρίστησε για τις εξαιρετικές και πρωτότυπες ιδέες του και τις πολύτιμες υπηρεσίες του, στη συνέχεια του έδωσε τα παπούτσια στο χέρι και του έκλεισε την πόρτα!
Μάλιστα λέγεται ότι ο αδελφός του και συνεταίρος του, Ρόμπερτ, του είπε: «Bro, όπως καταλαβαίνεις πρέπει να φύγεις για να ξεπλυθεί το όνομα της εταιρείας. Διαφορετικά μαζί με εσένα θα βρεθούμε όλοι σε ένα τεράστιο shithole». (Ας το πούμε βόθρο.)
Ετσι ο bro (αδερφός) αναγκάστηκε να φύγει. Ετσι, φοβούμενος την επέλαση πολλών επερχόμενων επεισοδίων του σίριαλ «ο βιαστής του Χόλιγουντ», αναγκάζεται να δηλώσει μεταμελημένος. Και μπροστά από σμήνος αχόρταγων δημοσιογράφων που ευχαρίστως θα ήθελαν να τον δουν να βράζει σε καζάνι επίγειας κολάσεως, είπε περίπου: «Δεν είμαι καλά. Αλλωστε όλοι κάνουμε λάθη και όλοι αξίζουμε μια δεύτερη ευκαιρία». Τι να κάνει ο δύστυχος; Μπροστά του όλες οι «βιασθείσες». Πίσω του οι πράκτορες του FBI. Μπροστά του 20 χρόνια σίδερα φυλακής. Help! Ποιος τον ακούει; Σχεδόν κανείς. Ακόμα και ο Μπαράκ Ομπάμα ζητάει την κεφαλή του επί πίνακι!
Απευθυνόμενος μάλιστα προς τους παπαράτσι που τον ακολουθούν με άγριες, σχεδόν κανιβαλικές διαθέσεις, είπε: «Guys, πάντα υπήρξα πιστός σε εσάς. Οχι σαν αυτούς τους γ... μαλ... που σας φέρονται σαν σκουπίδια. Ημουν πάντα το καλό παιδί»!
Εχει απόλυτο δίκιο. Εντελώς. Ομως ξεχνάει έναν βασικό κανόνα. Που ισχύει ιδιαιτέρως σε αυτή την υποκριτοπουριτανική αμερικανική κοινωνία: Με την ίδια ευκολία που θα σε εκτοξεύσουν στον ουρανό είναι ικανοί να σε σταυρώσουν σαν τον χειρότερο βάρβαρο εχθρό!
«Ολο το βράδυ με φλέρταρε και με κοιτούσε επίμονα σαν ένα κομμάτι κρέας. Εκανε ότι με σκέφτεται για κάποιον ρόλο, αλλά ήξερα ότι αυτά ήταν μαλακίες», είπε η Λεά Σεϊντού περιγράφοντας την επίθεση εναντίον της
Σκηνή 3η, «Παρθένα» ετών 26 που της αρέσει το μασάζ
Πριν από πολλά χρόνια, σε κάποιο από τα φεστιβάλ του Βερολίνου (Berlinale) η Σίρλεϊ ΜακΛέιν, θρυλική πρωταγωνίστρια του ’60 και του ’70, αδελφή του Γουόρεν Μπίτι, είχε δηλώσει δημοσίως, μπροστά σε 500 δημοσιογράφους, ανάμεσά τους και ο υποφαινόμενος, το εξής πιπεράτο και εν πολλοίς αυτονόητο:
«Οποια από τις σταρ του Χόλιγουντ ισχυρίζεται ότι δεν έχει κοιμηθεί με τους παρτενέρ, τους σκηνοθέτες και τους παραγωγούς των ταινιών της, λέει ψέματα»!
Μια τριτοκλασάτη πρώην σταρλετίτσα, η Τζένα Μαρόνι (σήμερα 58), που το όνομά της είναι κάπου τοποθετημένο σε τηλεοπτικά σόου, σχολίασε την ιστορία με τον εξής γρίφο: «Ξέρω ότι οι πρώην εραστές μπορεί να σας κρατήσουν πολύ καιρό ερωμένες από την ώρα που θα φύγουν». Meaning «εκείνες κολλημένες, εκείνος στον δρόμο για άλλες Πολιτείες»!
Η Γκουίνεθ Πάλτροου υποστήριξε ότι έπεσε θύμα σεξουαλικής επίθεσης από τον Γουάινσταϊν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του στο Μπέβερλι Χιλς
Το στόρι των αποκαλύψεων έχει μπόλικο ψωμί. Εκτός κι αν οι αναγνώστες το καταβροχθίσουν αμάσητο. Η περίπτωση της Γκουίνεθ Πάλτροου είναι άκρως αποκαλυπτική. Το 1998, σε ηλικία μόλις 26 Μαΐων, με τον «Ερωτευμένο Σαίξπηρ» εξασφαλίζει το πρώτο και μοναδικό στην καριέρα της Οσκαρ. Γιατί η παραγωγή του «Σαίξπηρ» είναι των αδελφών Γουάινσταϊν. Και γιατί αυτός ο ίδιος ο «Σαίξπηρ» καταφέρνει να αποσπάσει εφτά Οσκαρ. Ανάμεσά τους και αυτό της Καλύτερης Ταινίας. Υπερβολικό. Και είναι υπερβολικό γιατί τόσο ο «Σαίξπηρ» όσο και η ερμηνεία της Πάλτροου έχουν ξεχαστεί και εγκαταλειφθεί στα ράφια ενός μουχλιασμένου μουσείου!
Η μις Πάλτροου, λοιπόν, να μη χάσει κι αυτή. Υστερα από 20 χρόνια. Τόσο χρειάστηκε να βρει το θάρρος και να δείξει τον βιαστή. Είπε το κορίτσι, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι επειδή ήταν μικρούλα (ίσως και παρθένα) παραλίγο να παρασυρθεί! Μόλις έφτασε, κατά τον προσφιλή του τρόπο αυτός ο «άθλιος» παραγωγός άρχισε να της κάνει μασάζ και να της ζητάει να τον ακολουθήσει στην κρεβατοκάμαρα. Ομως εκείνη είπε «πριτς» και έφυγε!
Με απλά λόγια, αυτή η (τότε) 26χρονη παρθένα εγκατέλειψε τη σκηνή του βιασμού εντελώς αμόλυντη. Ανθρακας ο βιασμός. Ναι, αλλά το μασάζ; Η ανήθικη πρόταση; Εις την πυράν!
Η Ροζάνα Αρκέτ περιγράφει τη σεξουαλική επίθεση που δέχθηκε όταν πέρασε από το ξενοδοχείο του Γουάινσταϊν προκειμένου να πάρει ένα κείμενο σεναρίου και εκείνος προφασιζόμενος ότι έχει πονοκέφαλο της ζήτησε να του κάνει μασάζ. Οταν εκείνη αρνήθηκε, της άρπαξε το χέρι και το έβαλε στον καβάλο του. Η Αρκέτ του είπε ότι δεν είναι τέτοιο κορίτσι και έφυγε από το δωμάτιο
Σκηνή 4η, άνθρακας κι αυτός ο βιασμός
Στο ίδιο μοτίβο και η Γαλλίδα Λεά Σεϊντού. Πασίγνωστη από το λεσβιακό, σχεδόν ωμό σεξορομάντζο «Η ιστορία της Αντέλ». Οπου η Λεά έπαιζε το αγόρι και η Αντέλ Εξαρχόπουλος το κορίτσι. Πασίγνωστη και ως κορίτσι του Τζέιμς Μπον (Ντάνιελ Κρεγκ) στην τελευταία περιπέτεια του 007 «Spectre».
«Ολο το βράδυ με φλέρταρε και με κοιτούσε επίμονα σαν ένα κομμάτι κρέας. Εκανε ότι με σκέφτεται για κάποιον ρόλο, αλλά ήξερα ότι αυτά ήταν μαλακίες. Το ήξερα γιατί μπορούσα να το δω στα μάτια του. Είχε ένα λάγνο ύφος. Χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να κάνει σεξ. Με προσκάλεσε στο δωμάτιό του για ένα ποτό. Πήγαμε πάνω μαζί. Ηταν πολύ δύσκολο να πω όχι γιατί ήταν τόσο ισχυρός. Ολα τα κορίτσια τον φοβούνταν. Σύντομα η βοηθός του έφυγε και μείναμε οι δυο μας. Τότε άρχισε να χάνει τον έλεγχο. Μιλούσαμε στον καναπέ όταν ξαφνικά όρμησε πάνω μου και προσπάθησε να με φιλήσει. Χρειάστηκε να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Είναι μεγαλόσωμος και χοντρός, οπότε έπρεπε να είμαι δυνατή για να του αντισταθώ. Εφυγα από το δωμάτιό του εντελώς αηδιασμένη», είπε.
Τα ερωτήματα πέφτουν βροχή. Αφού την κοιτούσε σαν «κρέας» γιατί προσφέρθηκε να τον συνοδεύσει στο δωμάτιό του; Επειδή, λέει, ο βιαστής είναι ισχυρός. Ε, όχι και τόσο ισχυρός. Η παντοδυναμία των αδελφών Γουάινσταϊν έχει περιοριστεί και συρρικνωθεί προ πολλού. Αλλά και πάλι άνθρακας ο βιασμός. Ορμησε να τη φιλήσει. Ε και; Σάμπως πρώτη φορά συμβαίνει στη μαντάμ Σεϊντού;
Η Κάρα Ντελεβίν αποκάλυψε μέσω Instagram ότι είναι και εκείνη ανάμεσα στις γυναίκες που είχαν πέσει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης από τον Γουάινσταϊν
Σκηνή 5η, το μοντέλο στην κρεβατοκάμαρα για να της απαγγείλει ποιήματα της Εμιλι Ντίκινσον
Ανθρακας και η τρίτη μαρτυρία. Προερχόμενη από το θεσπέσιο μοντέλο, Κάρα Ντελεβίν. Αφού τη στρίμωξε σε δωμάτιο ξενοδοχείου, στη συνέχεια της είπε: «Κάνουμε μαζί ένα τρίο;», και εκείνη αρνήθηκε. Πρωτάρα η Κάρα. Οχι τόσο. Αφού συμφώνησε να τον συνοδεύσει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Μα, αγαπητή μου, γιατί άραγε να σε ανέβασε στο δωμάτιό του; Να σου δείξει τη θέα; Να θαυμάσεις τη σουίτα; Να σου απαγγείλει ποιήματα της Εμιλι Ντίκινσον; Θα μας τρελάνουν εντελώς!
Τελικά η Κάρα έφυγε. Και από το τρίο και από τον βιασμό. Αμόλυντη και η Κάρα. Ομως εξασφάλισε τον ρόλο για την ταινία. Α, γι’ αυτό, αγαπητή Κάρα, ανέβηκες μέχρι το δωμάτιο του «άθλιου» Χαρβ. Για τον ρόλο φυσικά. Ομως δεν την κατηγορώ. Εχει ελαφρυντικά. Οταν λέει «πάντα πίστευα ότι μου έδωσε τον ρόλο εξαιτίας αυτού που συνέβη. Από τότε αισθανόμουν τύψεις που γύρισα την ταινία. Ενιωθα σαν να μη μου άξιζε ο ρόλος»!
Με άλλα λόγια ο Χαρβ της έδωσε τον ρόλο ως επιβράβευση της γενναιότητάς της που αρνήθηκε την τόσο τριολέ και ηθική πρότασή του!
Να προχωρήσω; Ας πούμε η Αντζελίνα Τζολί. Εντελώς ήσυχο κορίτσι. Εντελώς άσχετη από τριολέ όργια. Εντελώς πιστή. Εντελώς αφοσιωμένη. Και εντελώς σε κάθε σύντροφό της δοσμένη. Να μην ανοίξω το στόμα μου τώρα. Αμάν με τις «παρθένες» του Χόλιγουντ!
Πριν από 20 χρόνια, λοιπόν, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Ακολουθώντας την καρδιά» (Playing by heart), έπαιζε μάλιστα και ο Σον Κόνερι, ο υποψήφιος βιαστής την ξεμονάχιασε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. «Ημουν παιδί, ένιωθα τρομοκρατημένη», είπε. Το «παιδί» ήταν 23. Το «παιδί» είχε ήδη πέσει στο κρεβάτι με τον αδελφό της. Προφανώς έπαιζαν κρυφτό. Το «παιδί» είχε χαρακώσει το σώμα της. Το «παιδί» είχε προλάβει να τα κάνει όλα. Μα όλα. Δικαίωμά της. Οχι, όμως, τώρα, μετά από 20 σχεδόν χρόνια. Α, να μην ξεχάσω. Πάλι το θύμα κατάφερε να ξεφύγει από τις άγριες σεξιστικές ορέξεις αυτού του μανιακού. Ελεος, Αντζελίνα!
Τελικά, ποια η πραγματική βιασθείσα κορασίδα; Η Ιταλίδα Αζια Αρτζέντο. Σήμερα 42 ετών. Κόρη του Ντάριο Αρτζέντο, θρυλικού για τις Horror B Movies που τις γύριζε στο πόδι. Ο Χάρβεϊ πρόλαβε και τη βίασε στο ξεκίνημα της καριέρας της, λέει η Αζια. Σήμερα εντελώς ξεχασμένη. Σχεδόν «εξαφανισμένη».
Η 49χρονη Γαλλίδα ηθοποιός Φλοράνς Νταρέλ κατήγγειλε τον Γουάινσταϊν για παρενόχληση στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Λέει ότι το περιστατικό συνέβη σε δωμάτιο ξενοδοχείου, δίπλα μάλιστα από αυτό στο οποίο κοιμόταν εκείνη την ώρα η τότε σύζυγος του παραγωγού
Σκηνή 6η, οι μπότες και το μαστίγιο του στρατηγού Τζακ Γουόρνερ
Στο Χόλιγουντ ο παραγωγός είναι ο άρχων του «τρόμου». Ενός δημιουργικού «τρόμου». Ας πούμε το θρυλικό «Οσα παίρνει ο άνεμος» δεν είναι ούτε του Φλέμινγκ, ούτε του Κιούκορ, ούτε του Σαμ Γουντ. Είναι του θηριώδους παραγωγού Ντέιβιντ Ο Σέλζνικ. Ο παραγωγός βρίσκει λεφτά, δεν βάζει δικά του. Και τα βρίσκει αφού πρώτα (συνήθως) καπαρώσει κάποιο μυθιστόρημα, αφού βρει τον κατάλληλο σκηνοθέτη και αφού καταλήξει σε κάποια «πιασάρικα» ονόματα ηθοποιών. Τις περισσότερες φορές, να μην πω όλες, οι πρωταγωνίστριες εξαρτώνται από τις επιδόσεις τους στην κρεβατοκάμαρά του. Κορίτσια, να τα λέμε όλα. Τα παραδείγματα πολλά. Αφθονα.
Οι αδελφοί Γουάινσταϊν προέρχονται από τη γειτονιά του Κουίνς. Γειτονιά φτωχών, απόκληρων, περιθωριακών. Οι Γουάινσταϊν είναι Εβραίοι. Σχεδόν οκτώ στους δέκα «τρόφιμους» του Χόλιγουντ όλων των ειδικοτήτων είναι εβραϊκής καταγωγής. Το υπογραμμίζω με θαυμασμό. Επειδή είναι πανέξυπνοι, εύστροφοι, αίλουροι και ενίοτε ανελέητοι. Ο «στρατηγός» Τζακ Γουόρνερ, ιδιοκτήτης της Warner Bros, κυκλοφορούσε με στρατιωτικές μπότες. Και όταν θύμωνε τις κοπανούσε με το μαστίγιό του!
Το περιστατικό με τον Γουόρεν Μπίτι είναι αξιομνημόνευτο και διασκεδαστικό. Ο Γουόρεν, θρυλικός για τη σεξομανία του και τα 10.000 θηλυκά που κατέληξαν στο δωμάτιό του, το κρεβάτι και την μπανιέρα του. Ανάμεσά τους και η Μάγια Πλιτσέσκαγια. Που κατά τη διάρκεια της επαφής τους και επειδή εκείνη δεν ήξερε γρι αγγλικά και εκείνος γρι από ρωσικά, η λεκτική επικοινωνία άρχιζε με «γιες» και τελείωνε με «ντα»!
Ο Γουόρεν χτυπάει την πόρτα, μπαίνει στο γραφείο του «στρατηγού», υποβάλλει τα σέβη του και εκλιπαρεί ένα εκατομμύριο δολάρια για το «Μπόνι και Κλάιντ» που στο τέλος και στα ταμεία απέσπασε ωκεανούς δολαρίων. Ο «στρατηγός» τον κοιτάει με βλοσυρό βλέμμα, σχεδόν τον διώχνει και ο Γουόρεν αναγκάζεται να σκύψει στα τέσσερα, να προσκυνήσει και να γλείψει τις μπότες του «στρατηγού». Με αυτό το γλείψιμο το όνειρο του Γουόρεν έγινε πραγματικότητα!
Πάνω κάτω στο ίδιο μοτίβο έχει εξελιχτεί η διαδρομή του Χάρβεϊ και του Ρόμπερτ Γουάινσταϊν. Εφόρμησαν κάπου στο τέλος της δεκαετίας του ’70, οργάνωσαν την εταιρεία Miramax, στη συνέχεια μπήκαν στο μάτι των μεγάλων studios και στο τέλος θριάμβευσαν. Σε τέτοιο σημείο που σήμερα η ακίνητη κινηματογραφική τους περιουσία αποτιμάται σε κάτι περισσότερο από 2 δισ. δολάρια και η προσωπική τους σε εκατοντάδες εκατομμύρια.
Θύμα του ήταν και η Ιταλίδα ηθοποιός Αζια Αρτζέντο, την οποία φέρεται να βίασε σε ένα ξενοδοχείο στη Γαλλία
Σκηνή 7η, Pulp Fiction
Η συνταγή που εφηύραν και εφάρμοσαν αυτοί οι δύο ιδιοφυείς Αμερικανοεβραίοι είναι το δέκα το καλό. Τουτέστιν, είπαν «θα κάνουμε ταινίες τόσο εμπορικές όσο και ψαγμένες. Για το κάπως απαιτητικό κοινό. Και για τα Οσκαρ».
Που πάει να πει «το τερπνόν μετά του ωφελίμου». Οι αποδείξεις είναι άφθονες.
Οπως ο Κουέντιν Ταραντίνο. Αυτός ο «βιαστής» τον ανακάλυψε. Ολες σχεδόν οι ταινίες του Ταραντίνο είναι παραγωγής Γουάινσταϊν. Ο κατάλογος ατελείωτος. Ετσι για δείγμα αναφέρω. Και βάζω στοίχημα ότι όλες τις έχετε τιμήσει με την παρουσία σας:
«Οι συμμορίες της Νέας Υόρκης», «Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ», «Ο Αγγλος ασθενής», «Ερωτευμένος Σαίξπηρ», «Αρχοντας των δαχτυλιδιών» (μαζί με άλλους παραγωγούς), «Master and Commander», «Chocolat» (με τη Ζιλιέτ Μπινός και τον Τζόνι Ντεπ), «Aviator», «Pulp Fiction». «Αδοξοι μπάσταρδη», «Django», «Lion», «Ο λόγος του βασιλιά», «Οδηγός αισιοδοξίας» (με Τζένιφερ Λόρενς, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μπράντλεϊ Κούπερ), και… και… και...
Ο Χάρβεϊ Γουαινστάιν είναι επιθετικός, ορμητικός, αθυρόστομος και γεννημένος αρχηγός. Η Μέριλ Στριπ τον έχει χαρακτηρίσει «god» (θεό). Ο ίδιος έχει γράψει χρυσή σελίδα με δύο φράσεις που μόνο οι «θεοί» του Χόλιγουντ δικαιούνται και μπορούν να τις εκστομίσουν.
Η πρώτη «Μπορείς να βρεις δεκαπέντε που με θεωρούν ιδιοφυή και δεκαπέντε που με χαρακτηρίζουν asshole» (το ισοδύναμο του «μαλάκα»).
Η δεύτερη «It’s good that I’m the Fucking Sheriff of this Fucking Lawless Piece of Shit Fucking Town». Μεθερμευόμενο «είναι πολύ καλό που είμαι ο γ...νος σερίφης σ’ αυτή τη γ...νη και χωρίς νόμο κου...δα σ’ αυτή τη γ...νη πόλη».
Αγαπητέ, Χάρβεϊ, όπως πολύ καλά γνωρίζεις, σε πολλά γουέστερν, σε αυτές τις fucking κωμοπόλεις και πόλεις της Αγριας Δύσης, ο σερίφης στο τέλος απαγχονίζεται. Η διαφορά με τη δική σου περίπτωση είναι ότι οι δήμιοί σου είναι οι ευεργετημένες από εσένα, fucking bitches. Αντε γεια!
Το 1984, 33 χρόνια πίσω, ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν πέφτει πάνω σε μια καλλίγραμμη γκαρσόνα με το όνομα Τόμι-Αν Ρόμπερτς. Τότε ήταν φοιτήτρια Ψυχολογίας. Σήμερα είναι καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. Ο Χάρβεϊ μαζί με τον αδελφό του Ρόμπερτ (τρία χρόνια νεότερος) σκαρφάλωναν ένα-ένα τα σκαλιά προς το ρετιρέ της δόξας, του χρήματος και των εκατοντάδων βραβείων!
Φανταστείτε ότι ως παραγωγοί ή ως executives producers έχουν αποσπάσει, μέχρι στιγμής, με τις ταινίες τους 65 τρόπαια BAFTA (τα αγγλικά βραβεία κινηματογραφικών επιτεύξεων) και 75 αγαλματίδια του «θείου» Οσκαρ. Τόσο οι συντελεστές των ταινιών τους όσο και οι ίδιοι ως παραγωγοί. Απίστευτο ρεκόρ!
Ο Χάρβεϊ, λοιπόν, αρχίζει να δελεάζει την 20χρονη φοιτήτρια-γκαρσόνα. Με το γνωστό δόλωμα. Και το «ψάρι» τσιμπάει. Προτείνει δηλαδή να της στείλει το σενάριο της επόμενης παραγωγής που είχε στα σκαριά. Με την προϋπόθεση φυσικά, αφού πρώτα εκείνη το διαβάσει, στη συνέχεια να προσέλθει σε οντισιόν για να βεβαιωθούν οι «αρμόδιοι» ότι η μέλλουσα ηθοποιός είναι κατάλληλη για τον ρόλο της ταινίας που εκείνος, ο «γίγαντας», ετοιμάζει.
«Στο τηλέφωνο μου είπε ότι πρέπει να πάω στο διαμέρισμά του. Και μάλιστα γρήγορα γιατί τα γυρίσματα θα άρχιζαν όπου να ’ναι. Πράγματι πήγα. Και τον βρήκα θεόγυμνο στο μπάνιο. Ηταν ψύχραιμος. Σαν κάτι εντελώς φυσικό. Μετά μου είπε ότι πρέπει κι εγώ να γδυθώ για να τσεκάρει το μέγεθος και την κατάσταση του στήθους μου. “Πρέπει να δω τα βυζιά σου για να τα εγκρίνω”, είπε. Κι εγώ γδύθηκα», είπε η Τόμι-Αν.
Τι έγινε μετά; Αποφεύγει να πει. Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται. Λες το μέγεθος και η κατάσταση του στήθους να μην ταίριαζαν στον ρόλο της Τόμι Αν Ρόμπερτς; Μπορεί!
Η Τζολί ήταν 23 χρονών και προμόταρε την ταινία «Playing by Heart» όταν, όπως είπε η ίδια, ο Γουάινσταϊν προσπάθησε να την εκμεταλλευτεί σεξουαλικά σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου
Σκηνή 2η «Bro, θα μας παρασύρεις σε μια τεράστια asshole»
Οταν διάβασα τις αποκαλύψεις για σεξουαλικές παρενοχλήσεις και για βιασμούς ή απόπειρες βιασμών μεγάλων ονομάτων του θηλυκού star system στο Χόλιγουντ από αυτόν τον «τρισκατάρατο» και σεξομανιακό πορνόγερο, το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν «μα γιατί τώρα;». Το δεύτερο και αυτονόητο ήταν «δεν μπορεί, κάποιο λάκκο έχει η φάβα». Και το τρίτο που είπα ήταν ότι «προφανώς θέλουν να τον εξαφανίσουν».Υπερβολές; Θεωρίες συνωμοσίας; Κι όμως. Μόλις τώρα έμαθα ότι μετά τα σκάνδαλα που δημοσιεύτηκαν στους «New York Times», η Weinstein Company, αφού πρώτα τον ευχαρίστησε για τις εξαιρετικές και πρωτότυπες ιδέες του και τις πολύτιμες υπηρεσίες του, στη συνέχεια του έδωσε τα παπούτσια στο χέρι και του έκλεισε την πόρτα!
Μάλιστα λέγεται ότι ο αδελφός του και συνεταίρος του, Ρόμπερτ, του είπε: «Bro, όπως καταλαβαίνεις πρέπει να φύγεις για να ξεπλυθεί το όνομα της εταιρείας. Διαφορετικά μαζί με εσένα θα βρεθούμε όλοι σε ένα τεράστιο shithole». (Ας το πούμε βόθρο.)
Ετσι ο bro (αδερφός) αναγκάστηκε να φύγει. Ετσι, φοβούμενος την επέλαση πολλών επερχόμενων επεισοδίων του σίριαλ «ο βιαστής του Χόλιγουντ», αναγκάζεται να δηλώσει μεταμελημένος. Και μπροστά από σμήνος αχόρταγων δημοσιογράφων που ευχαρίστως θα ήθελαν να τον δουν να βράζει σε καζάνι επίγειας κολάσεως, είπε περίπου: «Δεν είμαι καλά. Αλλωστε όλοι κάνουμε λάθη και όλοι αξίζουμε μια δεύτερη ευκαιρία». Τι να κάνει ο δύστυχος; Μπροστά του όλες οι «βιασθείσες». Πίσω του οι πράκτορες του FBI. Μπροστά του 20 χρόνια σίδερα φυλακής. Help! Ποιος τον ακούει; Σχεδόν κανείς. Ακόμα και ο Μπαράκ Ομπάμα ζητάει την κεφαλή του επί πίνακι!
Απευθυνόμενος μάλιστα προς τους παπαράτσι που τον ακολουθούν με άγριες, σχεδόν κανιβαλικές διαθέσεις, είπε: «Guys, πάντα υπήρξα πιστός σε εσάς. Οχι σαν αυτούς τους γ... μαλ... που σας φέρονται σαν σκουπίδια. Ημουν πάντα το καλό παιδί»!
Εχει απόλυτο δίκιο. Εντελώς. Ομως ξεχνάει έναν βασικό κανόνα. Που ισχύει ιδιαιτέρως σε αυτή την υποκριτοπουριτανική αμερικανική κοινωνία: Με την ίδια ευκολία που θα σε εκτοξεύσουν στον ουρανό είναι ικανοί να σε σταυρώσουν σαν τον χειρότερο βάρβαρο εχθρό!
«Ολο το βράδυ με φλέρταρε και με κοιτούσε επίμονα σαν ένα κομμάτι κρέας. Εκανε ότι με σκέφτεται για κάποιον ρόλο, αλλά ήξερα ότι αυτά ήταν μαλακίες», είπε η Λεά Σεϊντού περιγράφοντας την επίθεση εναντίον της
Σκηνή 3η, «Παρθένα» ετών 26 που της αρέσει το μασάζ
Πριν από πολλά χρόνια, σε κάποιο από τα φεστιβάλ του Βερολίνου (Berlinale) η Σίρλεϊ ΜακΛέιν, θρυλική πρωταγωνίστρια του ’60 και του ’70, αδελφή του Γουόρεν Μπίτι, είχε δηλώσει δημοσίως, μπροστά σε 500 δημοσιογράφους, ανάμεσά τους και ο υποφαινόμενος, το εξής πιπεράτο και εν πολλοίς αυτονόητο:
«Οποια από τις σταρ του Χόλιγουντ ισχυρίζεται ότι δεν έχει κοιμηθεί με τους παρτενέρ, τους σκηνοθέτες και τους παραγωγούς των ταινιών της, λέει ψέματα»!
Μια τριτοκλασάτη πρώην σταρλετίτσα, η Τζένα Μαρόνι (σήμερα 58), που το όνομά της είναι κάπου τοποθετημένο σε τηλεοπτικά σόου, σχολίασε την ιστορία με τον εξής γρίφο: «Ξέρω ότι οι πρώην εραστές μπορεί να σας κρατήσουν πολύ καιρό ερωμένες από την ώρα που θα φύγουν». Meaning «εκείνες κολλημένες, εκείνος στον δρόμο για άλλες Πολιτείες»!
Η Γκουίνεθ Πάλτροου υποστήριξε ότι έπεσε θύμα σεξουαλικής επίθεσης από τον Γουάινσταϊν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του στο Μπέβερλι Χιλς
Το στόρι των αποκαλύψεων έχει μπόλικο ψωμί. Εκτός κι αν οι αναγνώστες το καταβροχθίσουν αμάσητο. Η περίπτωση της Γκουίνεθ Πάλτροου είναι άκρως αποκαλυπτική. Το 1998, σε ηλικία μόλις 26 Μαΐων, με τον «Ερωτευμένο Σαίξπηρ» εξασφαλίζει το πρώτο και μοναδικό στην καριέρα της Οσκαρ. Γιατί η παραγωγή του «Σαίξπηρ» είναι των αδελφών Γουάινσταϊν. Και γιατί αυτός ο ίδιος ο «Σαίξπηρ» καταφέρνει να αποσπάσει εφτά Οσκαρ. Ανάμεσά τους και αυτό της Καλύτερης Ταινίας. Υπερβολικό. Και είναι υπερβολικό γιατί τόσο ο «Σαίξπηρ» όσο και η ερμηνεία της Πάλτροου έχουν ξεχαστεί και εγκαταλειφθεί στα ράφια ενός μουχλιασμένου μουσείου!
Η μις Πάλτροου, λοιπόν, να μη χάσει κι αυτή. Υστερα από 20 χρόνια. Τόσο χρειάστηκε να βρει το θάρρος και να δείξει τον βιαστή. Είπε το κορίτσι, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι επειδή ήταν μικρούλα (ίσως και παρθένα) παραλίγο να παρασυρθεί! Μόλις έφτασε, κατά τον προσφιλή του τρόπο αυτός ο «άθλιος» παραγωγός άρχισε να της κάνει μασάζ και να της ζητάει να τον ακολουθήσει στην κρεβατοκάμαρα. Ομως εκείνη είπε «πριτς» και έφυγε!
Με απλά λόγια, αυτή η (τότε) 26χρονη παρθένα εγκατέλειψε τη σκηνή του βιασμού εντελώς αμόλυντη. Ανθρακας ο βιασμός. Ναι, αλλά το μασάζ; Η ανήθικη πρόταση; Εις την πυράν!
Η Ροζάνα Αρκέτ περιγράφει τη σεξουαλική επίθεση που δέχθηκε όταν πέρασε από το ξενοδοχείο του Γουάινσταϊν προκειμένου να πάρει ένα κείμενο σεναρίου και εκείνος προφασιζόμενος ότι έχει πονοκέφαλο της ζήτησε να του κάνει μασάζ. Οταν εκείνη αρνήθηκε, της άρπαξε το χέρι και το έβαλε στον καβάλο του. Η Αρκέτ του είπε ότι δεν είναι τέτοιο κορίτσι και έφυγε από το δωμάτιο
Σκηνή 4η, άνθρακας κι αυτός ο βιασμός
Στο ίδιο μοτίβο και η Γαλλίδα Λεά Σεϊντού. Πασίγνωστη από το λεσβιακό, σχεδόν ωμό σεξορομάντζο «Η ιστορία της Αντέλ». Οπου η Λεά έπαιζε το αγόρι και η Αντέλ Εξαρχόπουλος το κορίτσι. Πασίγνωστη και ως κορίτσι του Τζέιμς Μπον (Ντάνιελ Κρεγκ) στην τελευταία περιπέτεια του 007 «Spectre».
«Ολο το βράδυ με φλέρταρε και με κοιτούσε επίμονα σαν ένα κομμάτι κρέας. Εκανε ότι με σκέφτεται για κάποιον ρόλο, αλλά ήξερα ότι αυτά ήταν μαλακίες. Το ήξερα γιατί μπορούσα να το δω στα μάτια του. Είχε ένα λάγνο ύφος. Χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να κάνει σεξ. Με προσκάλεσε στο δωμάτιό του για ένα ποτό. Πήγαμε πάνω μαζί. Ηταν πολύ δύσκολο να πω όχι γιατί ήταν τόσο ισχυρός. Ολα τα κορίτσια τον φοβούνταν. Σύντομα η βοηθός του έφυγε και μείναμε οι δυο μας. Τότε άρχισε να χάνει τον έλεγχο. Μιλούσαμε στον καναπέ όταν ξαφνικά όρμησε πάνω μου και προσπάθησε να με φιλήσει. Χρειάστηκε να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Είναι μεγαλόσωμος και χοντρός, οπότε έπρεπε να είμαι δυνατή για να του αντισταθώ. Εφυγα από το δωμάτιό του εντελώς αηδιασμένη», είπε.
Τα ερωτήματα πέφτουν βροχή. Αφού την κοιτούσε σαν «κρέας» γιατί προσφέρθηκε να τον συνοδεύσει στο δωμάτιό του; Επειδή, λέει, ο βιαστής είναι ισχυρός. Ε, όχι και τόσο ισχυρός. Η παντοδυναμία των αδελφών Γουάινσταϊν έχει περιοριστεί και συρρικνωθεί προ πολλού. Αλλά και πάλι άνθρακας ο βιασμός. Ορμησε να τη φιλήσει. Ε και; Σάμπως πρώτη φορά συμβαίνει στη μαντάμ Σεϊντού;
Η Κάρα Ντελεβίν αποκάλυψε μέσω Instagram ότι είναι και εκείνη ανάμεσα στις γυναίκες που είχαν πέσει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης από τον Γουάινσταϊν
Σκηνή 5η, το μοντέλο στην κρεβατοκάμαρα για να της απαγγείλει ποιήματα της Εμιλι Ντίκινσον
Ανθρακας και η τρίτη μαρτυρία. Προερχόμενη από το θεσπέσιο μοντέλο, Κάρα Ντελεβίν. Αφού τη στρίμωξε σε δωμάτιο ξενοδοχείου, στη συνέχεια της είπε: «Κάνουμε μαζί ένα τρίο;», και εκείνη αρνήθηκε. Πρωτάρα η Κάρα. Οχι τόσο. Αφού συμφώνησε να τον συνοδεύσει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Μα, αγαπητή μου, γιατί άραγε να σε ανέβασε στο δωμάτιό του; Να σου δείξει τη θέα; Να θαυμάσεις τη σουίτα; Να σου απαγγείλει ποιήματα της Εμιλι Ντίκινσον; Θα μας τρελάνουν εντελώς!
Τελικά η Κάρα έφυγε. Και από το τρίο και από τον βιασμό. Αμόλυντη και η Κάρα. Ομως εξασφάλισε τον ρόλο για την ταινία. Α, γι’ αυτό, αγαπητή Κάρα, ανέβηκες μέχρι το δωμάτιο του «άθλιου» Χαρβ. Για τον ρόλο φυσικά. Ομως δεν την κατηγορώ. Εχει ελαφρυντικά. Οταν λέει «πάντα πίστευα ότι μου έδωσε τον ρόλο εξαιτίας αυτού που συνέβη. Από τότε αισθανόμουν τύψεις που γύρισα την ταινία. Ενιωθα σαν να μη μου άξιζε ο ρόλος»!
Με άλλα λόγια ο Χαρβ της έδωσε τον ρόλο ως επιβράβευση της γενναιότητάς της που αρνήθηκε την τόσο τριολέ και ηθική πρότασή του!
Να προχωρήσω; Ας πούμε η Αντζελίνα Τζολί. Εντελώς ήσυχο κορίτσι. Εντελώς άσχετη από τριολέ όργια. Εντελώς πιστή. Εντελώς αφοσιωμένη. Και εντελώς σε κάθε σύντροφό της δοσμένη. Να μην ανοίξω το στόμα μου τώρα. Αμάν με τις «παρθένες» του Χόλιγουντ!
Πριν από 20 χρόνια, λοιπόν, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Ακολουθώντας την καρδιά» (Playing by heart), έπαιζε μάλιστα και ο Σον Κόνερι, ο υποψήφιος βιαστής την ξεμονάχιασε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. «Ημουν παιδί, ένιωθα τρομοκρατημένη», είπε. Το «παιδί» ήταν 23. Το «παιδί» είχε ήδη πέσει στο κρεβάτι με τον αδελφό της. Προφανώς έπαιζαν κρυφτό. Το «παιδί» είχε χαρακώσει το σώμα της. Το «παιδί» είχε προλάβει να τα κάνει όλα. Μα όλα. Δικαίωμά της. Οχι, όμως, τώρα, μετά από 20 σχεδόν χρόνια. Α, να μην ξεχάσω. Πάλι το θύμα κατάφερε να ξεφύγει από τις άγριες σεξιστικές ορέξεις αυτού του μανιακού. Ελεος, Αντζελίνα!
Τελικά, ποια η πραγματική βιασθείσα κορασίδα; Η Ιταλίδα Αζια Αρτζέντο. Σήμερα 42 ετών. Κόρη του Ντάριο Αρτζέντο, θρυλικού για τις Horror B Movies που τις γύριζε στο πόδι. Ο Χάρβεϊ πρόλαβε και τη βίασε στο ξεκίνημα της καριέρας της, λέει η Αζια. Σήμερα εντελώς ξεχασμένη. Σχεδόν «εξαφανισμένη».
Η 49χρονη Γαλλίδα ηθοποιός Φλοράνς Νταρέλ κατήγγειλε τον Γουάινσταϊν για παρενόχληση στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Λέει ότι το περιστατικό συνέβη σε δωμάτιο ξενοδοχείου, δίπλα μάλιστα από αυτό στο οποίο κοιμόταν εκείνη την ώρα η τότε σύζυγος του παραγωγού
Σκηνή 6η, οι μπότες και το μαστίγιο του στρατηγού Τζακ Γουόρνερ
Στο Χόλιγουντ ο παραγωγός είναι ο άρχων του «τρόμου». Ενός δημιουργικού «τρόμου». Ας πούμε το θρυλικό «Οσα παίρνει ο άνεμος» δεν είναι ούτε του Φλέμινγκ, ούτε του Κιούκορ, ούτε του Σαμ Γουντ. Είναι του θηριώδους παραγωγού Ντέιβιντ Ο Σέλζνικ. Ο παραγωγός βρίσκει λεφτά, δεν βάζει δικά του. Και τα βρίσκει αφού πρώτα (συνήθως) καπαρώσει κάποιο μυθιστόρημα, αφού βρει τον κατάλληλο σκηνοθέτη και αφού καταλήξει σε κάποια «πιασάρικα» ονόματα ηθοποιών. Τις περισσότερες φορές, να μην πω όλες, οι πρωταγωνίστριες εξαρτώνται από τις επιδόσεις τους στην κρεβατοκάμαρά του. Κορίτσια, να τα λέμε όλα. Τα παραδείγματα πολλά. Αφθονα.
Οι αδελφοί Γουάινσταϊν προέρχονται από τη γειτονιά του Κουίνς. Γειτονιά φτωχών, απόκληρων, περιθωριακών. Οι Γουάινσταϊν είναι Εβραίοι. Σχεδόν οκτώ στους δέκα «τρόφιμους» του Χόλιγουντ όλων των ειδικοτήτων είναι εβραϊκής καταγωγής. Το υπογραμμίζω με θαυμασμό. Επειδή είναι πανέξυπνοι, εύστροφοι, αίλουροι και ενίοτε ανελέητοι. Ο «στρατηγός» Τζακ Γουόρνερ, ιδιοκτήτης της Warner Bros, κυκλοφορούσε με στρατιωτικές μπότες. Και όταν θύμωνε τις κοπανούσε με το μαστίγιό του!
Το περιστατικό με τον Γουόρεν Μπίτι είναι αξιομνημόνευτο και διασκεδαστικό. Ο Γουόρεν, θρυλικός για τη σεξομανία του και τα 10.000 θηλυκά που κατέληξαν στο δωμάτιό του, το κρεβάτι και την μπανιέρα του. Ανάμεσά τους και η Μάγια Πλιτσέσκαγια. Που κατά τη διάρκεια της επαφής τους και επειδή εκείνη δεν ήξερε γρι αγγλικά και εκείνος γρι από ρωσικά, η λεκτική επικοινωνία άρχιζε με «γιες» και τελείωνε με «ντα»!
Ο Γουόρεν χτυπάει την πόρτα, μπαίνει στο γραφείο του «στρατηγού», υποβάλλει τα σέβη του και εκλιπαρεί ένα εκατομμύριο δολάρια για το «Μπόνι και Κλάιντ» που στο τέλος και στα ταμεία απέσπασε ωκεανούς δολαρίων. Ο «στρατηγός» τον κοιτάει με βλοσυρό βλέμμα, σχεδόν τον διώχνει και ο Γουόρεν αναγκάζεται να σκύψει στα τέσσερα, να προσκυνήσει και να γλείψει τις μπότες του «στρατηγού». Με αυτό το γλείψιμο το όνειρο του Γουόρεν έγινε πραγματικότητα!
Πάνω κάτω στο ίδιο μοτίβο έχει εξελιχτεί η διαδρομή του Χάρβεϊ και του Ρόμπερτ Γουάινσταϊν. Εφόρμησαν κάπου στο τέλος της δεκαετίας του ’70, οργάνωσαν την εταιρεία Miramax, στη συνέχεια μπήκαν στο μάτι των μεγάλων studios και στο τέλος θριάμβευσαν. Σε τέτοιο σημείο που σήμερα η ακίνητη κινηματογραφική τους περιουσία αποτιμάται σε κάτι περισσότερο από 2 δισ. δολάρια και η προσωπική τους σε εκατοντάδες εκατομμύρια.
Θύμα του ήταν και η Ιταλίδα ηθοποιός Αζια Αρτζέντο, την οποία φέρεται να βίασε σε ένα ξενοδοχείο στη Γαλλία
Σκηνή 7η, Pulp Fiction
Η συνταγή που εφηύραν και εφάρμοσαν αυτοί οι δύο ιδιοφυείς Αμερικανοεβραίοι είναι το δέκα το καλό. Τουτέστιν, είπαν «θα κάνουμε ταινίες τόσο εμπορικές όσο και ψαγμένες. Για το κάπως απαιτητικό κοινό. Και για τα Οσκαρ».
Που πάει να πει «το τερπνόν μετά του ωφελίμου». Οι αποδείξεις είναι άφθονες.
Οπως ο Κουέντιν Ταραντίνο. Αυτός ο «βιαστής» τον ανακάλυψε. Ολες σχεδόν οι ταινίες του Ταραντίνο είναι παραγωγής Γουάινσταϊν. Ο κατάλογος ατελείωτος. Ετσι για δείγμα αναφέρω. Και βάζω στοίχημα ότι όλες τις έχετε τιμήσει με την παρουσία σας:
«Οι συμμορίες της Νέας Υόρκης», «Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ», «Ο Αγγλος ασθενής», «Ερωτευμένος Σαίξπηρ», «Αρχοντας των δαχτυλιδιών» (μαζί με άλλους παραγωγούς), «Master and Commander», «Chocolat» (με τη Ζιλιέτ Μπινός και τον Τζόνι Ντεπ), «Aviator», «Pulp Fiction». «Αδοξοι μπάσταρδη», «Django», «Lion», «Ο λόγος του βασιλιά», «Οδηγός αισιοδοξίας» (με Τζένιφερ Λόρενς, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μπράντλεϊ Κούπερ), και… και… και...
Ο Χάρβεϊ Γουαινστάιν είναι επιθετικός, ορμητικός, αθυρόστομος και γεννημένος αρχηγός. Η Μέριλ Στριπ τον έχει χαρακτηρίσει «god» (θεό). Ο ίδιος έχει γράψει χρυσή σελίδα με δύο φράσεις που μόνο οι «θεοί» του Χόλιγουντ δικαιούνται και μπορούν να τις εκστομίσουν.
Η πρώτη «Μπορείς να βρεις δεκαπέντε που με θεωρούν ιδιοφυή και δεκαπέντε που με χαρακτηρίζουν asshole» (το ισοδύναμο του «μαλάκα»).
Η δεύτερη «It’s good that I’m the Fucking Sheriff of this Fucking Lawless Piece of Shit Fucking Town». Μεθερμευόμενο «είναι πολύ καλό που είμαι ο γ...νος σερίφης σ’ αυτή τη γ...νη και χωρίς νόμο κου...δα σ’ αυτή τη γ...νη πόλη».
Αγαπητέ, Χάρβεϊ, όπως πολύ καλά γνωρίζεις, σε πολλά γουέστερν, σε αυτές τις fucking κωμοπόλεις και πόλεις της Αγριας Δύσης, ο σερίφης στο τέλος απαγχονίζεται. Η διαφορά με τη δική σου περίπτωση είναι ότι οι δήμιοί σου είναι οι ευεργετημένες από εσένα, fucking bitches. Αντε γεια!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα