O Σωτήρης Χατζάκης έχασε δύο δικούς του ανθρώπους από κορωνοϊό
O Σωτήρης Χατζάκης έχασε δύο δικούς του ανθρώπους από κορωνοϊό
Τι λέει ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου για τον πολιτισμό που πλήττεται από την πανδημία και πως χαρακτήρισε τον Σωτήρη Τσιόδρα
O Σωτήρης Χατζάκης σε συνέντευξή του μίλησε για την πανδημία του κορωνοϊού και πόσο αυτή έχει «χτυπήσει» τις δομές του πολιτισμού, αποκάλυψε το σοκ του όταν δύο αγαπημένα του πρόσωπα «έφυγαν» από το φονικό και χαρακτήρισε τον Σωτήρη Τσιόδρα «άγιο».
Ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου ελπίζει πως λόγω της υγειονομικής κρίσης που περνάει η χώρα, θα χτυπηθούν οι χρόνιες παθογένειες στον χώρο του πολιτισμού.
«Ελπίζω να αλλάξει η νοοτροπία όσον αφορά στις υπέρμετρες αμοιβές κάποιων ανθρώπων, αλλά και στην ταπεινωτική καθημερινότητα κάποιων ηθοποιών, που παίζουν σε ανθυγιεινά μέρη, χωρίς ασφάλιση. Το δεύτερο που θα ήθελα να αλλάξει είναι να δούμε ένα θέατρο ωφέλιμο, γιατί π πανδημία αποκάλυψε ότι πιο ωφέλιμος είναι κάποιος που σώζει μια ζωή παρά εμείς, που την ψυχαγωγούμε», αναφέρει.
«Έφυγαν» δικοί του άνθρωποι από κορωνοϊό
Για τον γνωστό σκηνοθέτη το σοκ της πανδημίας δεν ήταν μόνον επαγγελματικό, αλλά και προσωπικό, γιατί από τον κορωνοϊό έχασε δύο φίλους του, τον Βρετανό ηθοποιό Μπρούς Μάγιερς στο Παρίσι και έναν δικό του άνθρωπο εδώ, στην Ελλάδα. «Ήταν μεγάλο το σοκ. Κατέβηκαν απότομα δύο σκηνοθεσίες μου, ενώ το “Σλουθ”, που θα έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο, δεν ανέβηκε ποτέ. Αλλά το πιο δύσκολο είναι τώρα που έχει φωλιάσει μέσα μας ο φόβος, τον οποίο δύσκολα ξεριζώνεις. Φοβάμαι ότι με αυτόν τον ιό θα απομακρυνθούμε από το σώμα. Για να παιχτεί μια αρχαία τραγωδία, όλη η αντίληψη ξεκινάει από το κεφάλι και κατεβαίνει σε όλα τα μέρη του σώματος. Όταν μας αποσωματοποιήσουν, θα έχουμε ένα γεμάτο κεφάλι με πληροφορίες, αλλά η γνώση δεν θα περνάει στο σώμα, το οποίο πια θα είναι απενεργοποιημένο. Αυτό είναι ό,τι πιο εφιαλτικό για την πορεία του θεάτρου», τονίζει.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας με έκανε να νιώθω ασφαλής
Νιώθει πλήρως ικανοποιημένος με τα υγειονομικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την έως τώρα αντιμετώπιση του κορονοϊού και αποκαλεί «άγιο» τον Σωτήρη Τσιόδρα, καθώς, όπως λέει, τον έκανε να νιώθει ασφαλής.
Ωστόσο, επισημαίνει πως η κρίση αυτή αποκάλυψε τα αδύναμα σημεία της δομής του πολιτισμού στην Ελλάδα. «Είμαστε όλοι επιφυλακτικοί όσον αφορά την υγεία, όμως το θέατρο πρέπει να υπάρχει. Έπρεπε να έχει γίνει ένας σχεδιασμός τέτοιος που να καλύπτει όλη την επικράτεια με δράσεις πολιτισμού. Το υπουργείο Πολιτισμού ολιγώρησε μπροστά σε αυτήν την κρίση, γιατί δεν την είχε φανταστεί ποτέ. Αν η πανδημία εξελιχθεί ευνοϊκά, τα θέατρα πρέπει να ανοίξουν, γιατί είναι σαν τα φαρμακεία: εφημερεύουν. Το θέατρο είναι παρηγορητικό προς την κοινωνία κι εμείς πρέπει να είμαστε στα θέατρα, για να δώσουμε θάρρος στον κόσμο», κατέληξε ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλώντας στο Secret.
Ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου ελπίζει πως λόγω της υγειονομικής κρίσης που περνάει η χώρα, θα χτυπηθούν οι χρόνιες παθογένειες στον χώρο του πολιτισμού.
«Ελπίζω να αλλάξει η νοοτροπία όσον αφορά στις υπέρμετρες αμοιβές κάποιων ανθρώπων, αλλά και στην ταπεινωτική καθημερινότητα κάποιων ηθοποιών, που παίζουν σε ανθυγιεινά μέρη, χωρίς ασφάλιση. Το δεύτερο που θα ήθελα να αλλάξει είναι να δούμε ένα θέατρο ωφέλιμο, γιατί π πανδημία αποκάλυψε ότι πιο ωφέλιμος είναι κάποιος που σώζει μια ζωή παρά εμείς, που την ψυχαγωγούμε», αναφέρει.
«Έφυγαν» δικοί του άνθρωποι από κορωνοϊό
Για τον γνωστό σκηνοθέτη το σοκ της πανδημίας δεν ήταν μόνον επαγγελματικό, αλλά και προσωπικό, γιατί από τον κορωνοϊό έχασε δύο φίλους του, τον Βρετανό ηθοποιό Μπρούς Μάγιερς στο Παρίσι και έναν δικό του άνθρωπο εδώ, στην Ελλάδα. «Ήταν μεγάλο το σοκ. Κατέβηκαν απότομα δύο σκηνοθεσίες μου, ενώ το “Σλουθ”, που θα έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο, δεν ανέβηκε ποτέ. Αλλά το πιο δύσκολο είναι τώρα που έχει φωλιάσει μέσα μας ο φόβος, τον οποίο δύσκολα ξεριζώνεις. Φοβάμαι ότι με αυτόν τον ιό θα απομακρυνθούμε από το σώμα. Για να παιχτεί μια αρχαία τραγωδία, όλη η αντίληψη ξεκινάει από το κεφάλι και κατεβαίνει σε όλα τα μέρη του σώματος. Όταν μας αποσωματοποιήσουν, θα έχουμε ένα γεμάτο κεφάλι με πληροφορίες, αλλά η γνώση δεν θα περνάει στο σώμα, το οποίο πια θα είναι απενεργοποιημένο. Αυτό είναι ό,τι πιο εφιαλτικό για την πορεία του θεάτρου», τονίζει.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας με έκανε να νιώθω ασφαλής
Νιώθει πλήρως ικανοποιημένος με τα υγειονομικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την έως τώρα αντιμετώπιση του κορονοϊού και αποκαλεί «άγιο» τον Σωτήρη Τσιόδρα, καθώς, όπως λέει, τον έκανε να νιώθει ασφαλής.
Ωστόσο, επισημαίνει πως η κρίση αυτή αποκάλυψε τα αδύναμα σημεία της δομής του πολιτισμού στην Ελλάδα. «Είμαστε όλοι επιφυλακτικοί όσον αφορά την υγεία, όμως το θέατρο πρέπει να υπάρχει. Έπρεπε να έχει γίνει ένας σχεδιασμός τέτοιος που να καλύπτει όλη την επικράτεια με δράσεις πολιτισμού. Το υπουργείο Πολιτισμού ολιγώρησε μπροστά σε αυτήν την κρίση, γιατί δεν την είχε φανταστεί ποτέ. Αν η πανδημία εξελιχθεί ευνοϊκά, τα θέατρα πρέπει να ανοίξουν, γιατί είναι σαν τα φαρμακεία: εφημερεύουν. Το θέατρο είναι παρηγορητικό προς την κοινωνία κι εμείς πρέπει να είμαστε στα θέατρα, για να δώσουμε θάρρος στον κόσμο», κατέληξε ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλώντας στο Secret.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα