Κένταλ και Κάιλι Τζένερ: Billion dollar babies
Πριν συμπληρώσουν τα 25 τους χρόνια, μπήκαν στο πάνθεον των επιδραστικότερων ανθρώπων του κόσμου - Οι ισχυρές «μικρές» της οικογένειας Καρντάσιαν-Τζένερ πέρασαν από το ριάλιτι στο επιχειρείν με επιτυχία, συμβάλλοντας στο «limit up» της οικογενειακής μετοχής
H οικογένεια Καρντάσιαν-Τζένερ αποτελεί μιντιακό και παράλληλα επιχειρηματικό φαινόμενο. Πρόκειται για μια θηλυκή μηχανή κοπής χρήματος, η οποία, χάρη σε ένα ριάλιτι και τα ισχυρότατα social media που διαθέτει, έγινε η «Πρώτη οικογένεια» της Αμερικής, με τη διαφορά ότι δεν κατοικοεδρεύει στον Λευκό Οίκο αλλά στο Καλαμπάσας του Λος Αντζελες.
Πέρα από τη σειρά ρούχων και αξεσουάρ «Κendall + Kylie» που ξεκίνησαν όταν η Κένταλ ήταν 17 ετών και η Κάιλι μόλις 15 (οι συλλογές τους κυκλοφορούν σε 400 καταστήματα στις ΗΠΑ, ανάμεσά τους τα «Blommingdale’s» και «Nordstrom», και εξάγονται σε περισσότερα από 1.000 καταστήματα στον κόσμο), οι δύο αδελφές συνεργάζονται για πρώτη φορά και στον τομέα των καλλυντικών με τη νέα σειρά Kendal X Kylie που κυκλοφορεί από την Κylie Cosmetics.
H νεότερη δισεκατομμυριούχος στον κόσμο -σύμφωνα με το περιοδικό «Forbes»- ήθελε να συνεργαστεί με τη μεγαλύτερη αδελφή της εδώ και χρόνια, αλλά το δεσμευτικό συμβόλαιο της Κένταλ με την Estee Lauder καθιστούσε κάτι τέτοιο απαγορευτικό. Μόλις όμως το συμβόλαιο έληξε, η συνεργασία πραγματοποιήθηκε σε χρόνο dt και φυσικά αναγγέλθηκε μέσω των ισχυρότατων λογαριασμών των δύο αδελφών στο Instagram, εκεί όπου η Κένταλ μετρά 132 εκατομμύρια ακόλουθους και η Κάιλι έχει ξεπεράσει τα 182 εκατομμύρια. Καμία διαφημιστική καταχώρηση στο πιο εμβληματικό έντυπο του κόσμου, κανένα διαφημιστικό σποτ στο μεγαλύτερης τηλεθέασης τηλεοπτικό δίκτυο δεν μπορεί να υπερκεράσει τη διείσδυση που έχουν τα social media των Τζένερ στο καταναλωτικό κοινό.
Εξάλλου σε μια οικογένεια που έγινε διάσημη από ένα ριάλιτι, λογικό και επόμενο είναι για τα νεότερα μέλη της να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την σαρωτική δύναμη των selfies που γίνονται ευαγγέλιο, στο οποίο ορκίζονται έφηβα κορίτσια αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκες, έχοντας ως το απόλυτο πρότυπο επιτυχίας και καταξίωσης τις Κένταλ και Κάιλι.
Και η αλήθεια είναι πως και οι δυο τους δούλεψαν σκληρά για να καταφέρουν να χτίσουν την καριέρα τους. Οι μικρές που αντιδρούσαν στο ριάλιτι της οικογένειας, κατάφεραν -χωρίς να συγκρουστούν με το oικογενειακό μότο «όλα δημόσια»- να διαφοροποιηθούν και αυτή τη στιγμή να γίνουν πιο ισχυρές από το οικογενειακό brand.
Δεν έχουν πτυχία και σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου, δεν διαθέτουν ιδιαίτερη καλλιέργεια και γνώσεις επί των οικονομικών, έχουν αποστηθίσει, όμως, από πολύ μικρές πως όταν μιλά το χρήμα, μιλά σε όλες τις γλώσσες του κόσμου και ανοίγει όλες τις πόρτες. Ετσι η Κένταλ πολύ γρήγορα έγινε από τα κορυφαία μοντέλα στον κόσμο, χάρη στην επιμονή της αδελφής της, Κιμ, που την εξανάγκασε, σχεδόν, να περπατήσει στις πασαρέλες, κάτι που η ίδια έτρεμε γιατί ήταν εξαιρετικά ντροπαλή. Το μόνο που ήθελε ήταν να φωτογραφίζεται.
Γρήγορα άρχισε να συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της μόδας και της φωτογραφίας, να υπογράφει αποκλειστικά συμβόλαια εκατομμυρίων και αυτή τη στιγμή να θεωρείται το υψηλότερα αμειβόμενο μοντέλο στον κόσμο, με προσωπική περιουσία που ξεπερνά τα 25 εκατ. δολάρια. Στην ηλικία της η αδελφή της, Κιμ Καρντάσιαν, ήταν ακόμα στυλίστρια της Πάρις Χίλτον, είχε ήδη ένα διαζύγιο στο ενεργητικό της και μια διαρροή βίντεο από τις ερωτικές της περιπτύξεις με τον σύντροφό της.
Μάλιστα, σε ένα από τα επεισόδια του οικογενειακού ριάλιτι στο παρελθόν, όταν η Κένταλ αντιμίλησε στην Κιμ, εκείνη έξαλλη είπε στην αδελφή της, Κόρτνει: «Πώς τολμά να μου μιλά έτσι; Εγώ δεν της αγόρασα ένα γ@@@@νο ζευγάρι παπούτσια. Της αγόρασα μια γ@@@@@νη καριέρα».
Η Κένταλ είναι αλήθεια ότι κρατήθηκε πεισματικά μακριά από το οικογενειακό ιστορικό των πλαστικών επεμβάσεων, των εντυπωσιακών γλουτών και του πληθωρικού στήθους και κρατά επίμονα την προσωπική της ζωή μακριά από τη δημοσιότητα. Η ίδια επιμένει ότι είναι στο αίμα της να εργάζεται σκληρά και η επιτυχία της δεν έχει να κάνει με την οικογένειά της μόνο. «Ημουν πάντα το πρόσωπο που αποδείκνυε στους επικριτές του ότι έκαναν λάθος, ακόμα και όταν ήμουν νεότερη. Είναι στο αίμα μου να εργάζομαι σκληρά. Αυτή την ανατροφή πήρα από τους γονείς μου». Μάλιστα, ο φωτογράφος Ράσελ Τζέιμς υπερθεματίζει τα όσα λέει η Κένταλ, προσθέτοντας ότι «το 100% της επιτυχίας της οφείλεται στην ίδια και τον ενθουσιασμό της. Η βιομηχανία της μόδας υπήρξε ιδιαίτερα σκληρή μαζί της, καθώς έπρεπε να αντιμετωπίσει μια απίστευτη πρόκληση: να ξεπεράσει το brand της οικογένειάς της και να θεμελιώσει το δικό της».
Η μάχη της με την ακμή την ταλαιπώρησε για χρόνια στο θέμα αυτοπεποίθησης, με την ίδια να λέει ότι «για ένα διάστημα κατέστρεψε ολοκληρωτικά την αυτοεκτίμησή μου. Δεν κοιτούσα καν τους ανθρώπους όταν τους μιλούσα». Πλέον αντιπροσωπεύει εταιρεία προϊόντων ακμής και λατρεύεται από τις έφηβες του κόσμου που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Αγαπά την ιππασία, τα vintage αυτοκίνητα, είναι κακομαθημένη και πολλές φορές κακότροπη, σπάει την καραντίνα για να κάνει βόλτες με τον φίλο της, επιλέγει συντρόφους από τον κόσμο του ΝΒΑ και όταν την ειρωνεύονται γι' αυτό, απαντά με θράσος στο Twitter: «Είναι δικός μου λογαριασμός πού το δίνω!».
Κολλητές της είναι η Τζίτζι και η Μπέλα Χαντίντ, η Χέιλι Μπίμπερ, η Τέιλορ Σουίφτ, η αμοιβή της για κάθε post στο Instagram αγγίζει τα 800.000 δολάρια και στο όνομά της έχει κατοχυρώσει 34 εμπορικά σήματα, καθώς είναι μόλις 25 ετών και έχει ακόμα δρόμο στο επιχειρείν. Με την αδελφή της όταν συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στη σειρά ένδυσης με το όνομά τους, θεώρησαν ότι κάνουν τη δική τους επανάσταση. «Ηταν σαν να λέγαμε σε όλους ότι μπορούμε κι εμείς. Αφήστε μας τώρα ήσυχες», είχε αναφέρει σε συνέντευξή της. Σήμερα στα 25 της δείχνει να έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε σε λίγα χρόνια να γίνει η δεύτερη δισεκατομμυριούχος της οικογένειάς της.
Η Κάιλι Τζένερ, η μικρότερη της οικογένειας, είναι αυτοκόλλητη με την αδελφή της, αν και όσο ήταν έφηβες οι καυγάδες τους υπήρξαν ομηρικοί στο KUWTK. Η Κάιλι ήταν πάντα αντιδραστική, λίγο πιο γεματούλα, λίγο ασχημούλα, δεν δεχόταν εύκολα τα «πρέπει» και ήταν από τις πρώτες που αγκάλιασε με θέρμη την απόφαση μετάβασης φύλου του πατέρα τους Μπρους Τζένερ. Αρχισε να «ανθίζει» ξαφνικά αλλά αποφασιστικά και έκτοτε κάθε βήμα προόδου που έκανε είχε ως πατερίτσα και ένα σκάνδαλο να τη συνοδεύει. Τον Μάιο του 2015, σε ένα επεισόδιο του ΚUWTK, λέει ότι σκέφτεται να προβεί σε αυξητική χειλιών. Η κραυγαλέα αλλαγή τους στη συνέχεια σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως και για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ η ίδια επέμενε ότι χρησιμοποιεί απλά lip liner για να δίνει όγκο στα λεπτά της χείλη. Ο ντόρος που προκλήθηκε την ανάγκασε να δικαιολογηθεί αργότερα λέγοντας ότι «δεν είμαι εδώ για να ενθαρρύνω νεαρά κορίτσια να γίνουν σαν εμένα». Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο το σκάνδαλο, βγάζει τη δική της σειρά με 15.000 lip gloss, τα «Kylie lip kits», τα οποία εξαντλήθηκαν όπως είπε τότε και η ίδια ενθουσιασμένη, «πριν προλάβω να ανανεώσω τη σελίδα μου». Τα προϊιόντα που διατέθηκαν μόνο online ήταν sold out μέσα σε 15 λεπτά και η ανήλικη Κάιλι άφηνε άναυδους όλους τους ειδήμονες σε στρατηγικές μάρκετινγκ.
Εκτοτε η πορεία της εταιρείας της Kylie Cosmetics ήταν ανοδική αλλά όχι ανέφελη. Η Κάιλι Μινόγκ οδηγεί τη μικρή της οικογένειας Τζένερ στα δικαστήρια γιατί χρησιμοποιεί το εμπορικό όνομα Kylie σε μια εφαρμογή και δικαιώνεται. Την ίδια χρονιά μια make up artist την κατηγορεί ότι έχει κλέψει ιδέες της για τα προϊόντα της, με την Κάιλι να την ευχαριστεί μέσω των κοινωνικών δικτύων και να της καταβάλει ένα μεγάλο ποσό σε κλειστό φάκελο «για την αποφυγή τυχόν μελλοντικών νομικών ζητημάτων». Με τον ίδιο τρόπο αντέδρασε και σε άλλες δύο περιπτώσεις, καθώς δικό της μότο είναι το «λύνουμε τα προβλήματα ή προσπερνάμε τις δυσκολίες για να πάμε παρακάτω εκεί που μας περιμένει το επόμενο δισ.»!
Το κορίτσι που στα 19 του δήλωνε στον ψυχολόγο της «θέλω απλώς να τρέξω μακριά από όλη αυτή τη δημοσιότητα», βρίσκεται, μαζί με την αδελφή της Κένταλ, στη λίστα των εφήβων με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο του περιοδικού «Time». Το 2017 συμπεριλαμβάνεται ως νέο μέλος στη Celebrity list 100 του περιοδικού «Forbes» και σε ηλικία μόλις 21 ετών μπαίνει στο εξώφυλλο του «Forbes» ως η νεότερη αυτοδημιούργητη δισεκατομμυριούχος στον κόσμο. «Δεν το περίμενα με τίποτα, αλλά η αναγνώριση με κάνει να νιώθω πολύ όμορφα», δηλώνει και αποδίδει την επιτυχία της «στη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Είχα ήδη εκατομμύρια ακόλουθους πριν ξεκινήσω και αυτοί στήριξαν κάθε μου προσπάθεια. Πλέον βλέπω την εταιρεία μου Kylie Cosmetics να πηγαίνει πολύ μακριά. Δουλεύω πολύ σκληρά γι' αυτό».
Στο ενδιάμεσο του ράλι καριέρας γίνεται μητέρα από τον σύντροφό της Τράβις Σκοτ, ξοδεύει περισσότερα από 1,5 εκατ. δολάρια για να νοικιάσει ένα σούπερ γιοτ προκειμένου να γιορτάσει τα γενέθλιά της εν πλω στις ιταλικές ακτές, αμείβεται, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Protein, με 983.400 δολάρια για κάθε της ποστ στο Instagram και γίνεται, με βάση τις αναλυτικές έρευνες για το Instagram της εταιρείας Hopper HQ, το πιο ακριβοπληρωμένο πρόσωπο σε όλο το Χόλιγουντ. Ο «μικρός δαίμονας», όπως την αποκαλεί η οικογένειά της, κατοχυρώνει 128 εμπορικά σήματα στο όνομα το δικό της και της κόρης της Στόρμι, καθώς, όπως δηλώνει η Τζάνα Γκούτσεφ, δικηγόρος εμπορικών σημάτων, «δεν γνωρίζει ακόμα τι θέλει να εμπορευτεί στο μέλλον, για αυτό και το προστατεύει εκ των προτέρων. Αυτό κάνει εξάλλου όλη η οικογένεια, που έχει κατοχυρώσει συνολικά 716 εμπορικά σήματα, καθώς ό,τι έχει το όνομα Καρντάσιαν-Τζένερ έχει τεράστια εμπορική αξία».
Τα λεγόμενα της δικηγόρου εξάλλου αποδείχτηκαν όταν η Κάιλι πούλησε το 51% της εταιρείας της Kylie Cosmetics στον γίγαντα Coty έναντι του ποσού των 600 εκατ. δολαρίων και γίνεται για δεύτερη φορά εξώφυλλο στο «Forbes» ως η νεότερη δισεκατομμυριούχος στον κόσμο φέτος τον Απρίλιο.
Και κάπου εδώ έρχεται το νέο σκάνδαλο. Λίγους μήνες μετά, το περιοδικό «Forbes» ανακαλεί τον τίτλο που της προσέδωσε γιατί, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Κάιλι και οι λογιστές της όλα αυτά τα χρόνια διόγκωναν μέσω πλαστών στοιχείων το μέγεθος και την επιτυχία της επιχείρησής της, με αποτέλεσμα η Coty να διαπιστώσει ότι τα Kylie Cosmetics δεν είχαν έσοδα της τάξης των 360 εκατ δολαρίων το 2018 αλλά των125 εκατ μόνο! «Το “Forbes” υπολόγισε ξανά την αξία της περιουσίας της Κάιλι και συμπέρανε ότι δεν είναι δισεκατομμυριούχος», σημείωσαν οι ρεπόρτερ Τσέις Πέτερσον Γουίθορν και Μάντλιν Μπεγκ. Η Κάιλι διέψευσε τους ισχυρισμούς του περιοδικού στο Twitter γράφοντας: «Νόμιζα ότι ήταν ένας αξιόπιστος ιστότοπος, το μόνο που βλέπω είναι μια σειρά ανακριβών δηλώσεων και μη αποδεδειγμένων υποθέσεων. lol. Ποτέ δεν ζήτησα κανέναν τίτλο, ούτε προσπάθησα να πω ψέματα για την πορεία μου, ΠΟΤΕ!». πρόσθεσε και λίγο αργότερα επανήλθε τουιτάροντας: «Μπορώ να κάνω αυτή τη στιγμή μια λίστα με 100 πράγματα που είναι πιο σημαντικά για μένα από το να διορθώσω όλα όσα λέγονται για το πόσα χρήματα έχω». Σε συνέντευξή της, πάντως, στο περιοδικό «Paper» λίγο αργότερα ανέφερε ειρωνικά: «Αυτοδημιούργητη πάντως είμαι. Οι γονείς μου σταμάτησαν να μου δίνουν χρήματα από τα 15 μου!».
Ειδήσεις σήμερα:
Συγκίνηση στο «τελευταίο αντίο» του Νίκου Αλέφαντου
Απαγωγή Μαρκέλλας: «Πάει να καλύψει κάτι μεγάλο, δεν ήταν μόνη της» λέει ο πρώην σύζυγος της 33χρονης
Ελεύθερη με όρους η 41χρονη που φέρεται να υπεξαίρεσε €300.000 για να τα παίξει στο καζίνο
Μητσοτάκης: Κίνητρα στους εργοδότες για την πρόσληψη απεξαρτημένων ατόμων
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr