Ελένη Γερασιμίδου: Δεν είμαστε χαϊδεμένοι κανενός συστήματος
20.08.2020
09:14
Η ηθοποιός μιλάει για την κατάσταση που βιώνει ο χώρος του πολιτισμού εν μέσω της πανδημίας
Για την πρωτοφανή κατάσταση που βιώνει ο χώρος τουπολιτισμού εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού μίλησε σε συνέντευξή της η Ελένη Γερασιμίδου. Η ηθοποιός εξέφρασε την αγωνία της για το τι θα γίνει το χειμώνα με τα θέατρα.
«Με όλα αυτά τα νέα έχουμε ανησυχία, φοβόμαστε, υπάρχει αβεβαιότητα για τον χειμώνα, για το πόσοι άνθρωποι θα επιτρέπεται να πάνε στο θέατρο» σημειώνει χαρακτηριστικά η Ελένη Γερασιμίδου, ενώ προσθέτει πως «σίγουρα πρέπει να προσέχουμε, αλλά δεν μπορούμε να μπούμε και στο γύψο… Είναι δύσκολη η κατάσταση. Εμείς επιτρέπεται να έχουμε 37 άτομα κι έχουμε 35, πάλι λιγότερους, φροντίζουμε να μην υπερβαίνουμε το όριο, ίσα ίσα το περιορίζουμε από μόνοι μας».
Στο οικονομικό κομμάτι μπορείτε ν’ ανταπεξέλθετε;
Αποφασίσαμε να ανοίξουμε το θέατρο, ακόμα κι όταν η κάλυψη ήταν 40%, που ήταν 25 άτομα μέσα. Είπαμε ότι εμείς και με 25 άτομα θ’ ανοίξουμε, θα τα βγάλουμε πέρα, δηλαδή να πληρώνουμε κανονικά τους ανθρώπους μας και τις υποχρεώσεις μας. Βοήθησαν τα πράγματα κι η κάλυψη άνοιξε με περισσότερο κόσμο, στο 75% της χωρητικότητας. Πήγαμε καλά και τώρα έχουμε πάλι ενδιαφέρον, για να καταφέρουμε να τελειώσουμε και να μην έχουμε χρέη. Θέλουμε να είμαστε εντάξει με τις οικονομικές μας υποχρεώσεις.
Οι ηθοποιοί μπορούν ν’ ανταπεξέρχονται σωστά επιχειρηματικά όταν είναι εργοδότες συναδέλφων τους;
«Στους μεγάλους χώρους «παίζονται» μεγάλα ποσά. Αν ένας ηθοποιός σαν εμάς, που έχει κάποια ιδεολογία καλλιτεχνική, δεν αναφέρομαι σε στενά κομματικές ιδεολογίες και πολιτική στάση γενικότερη, φυσικά και δυσκολεύεται. Φέτος είμαστε για πρώτη φορά στις επιχορηγήσεις του υπουργείου Πολιτισμού κι όχι με κανένα τρελό ποσό, έχουν πάρει πολλοί νεότεροι άνθρωποι περισσότερα χρήματα από εμάς. Δεν τα έχουμε πάρει ακόμη, γιατί υπάρχει ένα απίστευτο χαρτομάνι. Κάναμε μια ιδιαίτερη πρόταση για το ποντιακό θέατρο και νομίζω ότι αυτό έπαιξε ρόλο κι όχι όλη η προηγούμενη θητεία. Δεν είμαστε χαϊδεμένοι κανενός συστήματος. Το σύστημα έχει και μοιράζεται μεταξύ ιδρυμάτων που έχουν μπει στο χώρο του πολιτισμού κι οι ίδιοι άνθρωποι, οι ίδιες παρέες, μοιράζονται σκηνοθεσίες, διευθυντιλίκια και τέτοια… Δεν χρειάζονται ονόματα, καθένας καταλαβαίνει τι λέμε. Εμείς παλεύουμε όχι για να κερδοσκοπήσουμε, πραγματικά, γιατί, ακόμα, και στην καλύτερη περίπτωση, ίσα – ίσα βγάζουμε τα έξοδα μας κι αυτό είναι για εμάς πολύ σπουδαίο, αυτή είναι η αλήθεια. Αν μπορούσαμε να βγάζουμε τα έξοδα μας, να μην κοροϊδέψουμε τους συναδέλφους και τους συνεργάτες μας, είμαστε πάρα πολύ καλά. Γύρω μας έχουμε και κάποιους αξιόλογους ανθρώπους, που μας πιστεύουν, που μας δίνουν την συμπαράσταση τους, την καλλιτεχνική και την ηθική. Αυτά τα έχουμε κερδίσει βήμα βήμα. Αυτοί είναι συγγραφείς, σκηνογράφοι, πολύ διακεκριμένοι άνθρωποι», είπε η ηθοποιός στο περιοδικό «Λοιπόν».
Ειδήσεις σήμερα
Μπαράζ τροχαίων στην Αττική τη νύχτα: Τραυματίες σε Φυλή και Κορυδαλλό
Μακρόν: Παράγοντας αποσταθεροποίησης η επεκτατική πολιτική του Ερντογάν
Wall Street: «Χαστούκι» από τη Fed στην επενδυτική διάθεση
«Με όλα αυτά τα νέα έχουμε ανησυχία, φοβόμαστε, υπάρχει αβεβαιότητα για τον χειμώνα, για το πόσοι άνθρωποι θα επιτρέπεται να πάνε στο θέατρο» σημειώνει χαρακτηριστικά η Ελένη Γερασιμίδου, ενώ προσθέτει πως «σίγουρα πρέπει να προσέχουμε, αλλά δεν μπορούμε να μπούμε και στο γύψο… Είναι δύσκολη η κατάσταση. Εμείς επιτρέπεται να έχουμε 37 άτομα κι έχουμε 35, πάλι λιγότερους, φροντίζουμε να μην υπερβαίνουμε το όριο, ίσα ίσα το περιορίζουμε από μόνοι μας».
Στο οικονομικό κομμάτι μπορείτε ν’ ανταπεξέλθετε;
Αποφασίσαμε να ανοίξουμε το θέατρο, ακόμα κι όταν η κάλυψη ήταν 40%, που ήταν 25 άτομα μέσα. Είπαμε ότι εμείς και με 25 άτομα θ’ ανοίξουμε, θα τα βγάλουμε πέρα, δηλαδή να πληρώνουμε κανονικά τους ανθρώπους μας και τις υποχρεώσεις μας. Βοήθησαν τα πράγματα κι η κάλυψη άνοιξε με περισσότερο κόσμο, στο 75% της χωρητικότητας. Πήγαμε καλά και τώρα έχουμε πάλι ενδιαφέρον, για να καταφέρουμε να τελειώσουμε και να μην έχουμε χρέη. Θέλουμε να είμαστε εντάξει με τις οικονομικές μας υποχρεώσεις.
Οι ηθοποιοί μπορούν ν’ ανταπεξέρχονται σωστά επιχειρηματικά όταν είναι εργοδότες συναδέλφων τους;
«Στους μεγάλους χώρους «παίζονται» μεγάλα ποσά. Αν ένας ηθοποιός σαν εμάς, που έχει κάποια ιδεολογία καλλιτεχνική, δεν αναφέρομαι σε στενά κομματικές ιδεολογίες και πολιτική στάση γενικότερη, φυσικά και δυσκολεύεται. Φέτος είμαστε για πρώτη φορά στις επιχορηγήσεις του υπουργείου Πολιτισμού κι όχι με κανένα τρελό ποσό, έχουν πάρει πολλοί νεότεροι άνθρωποι περισσότερα χρήματα από εμάς. Δεν τα έχουμε πάρει ακόμη, γιατί υπάρχει ένα απίστευτο χαρτομάνι. Κάναμε μια ιδιαίτερη πρόταση για το ποντιακό θέατρο και νομίζω ότι αυτό έπαιξε ρόλο κι όχι όλη η προηγούμενη θητεία. Δεν είμαστε χαϊδεμένοι κανενός συστήματος. Το σύστημα έχει και μοιράζεται μεταξύ ιδρυμάτων που έχουν μπει στο χώρο του πολιτισμού κι οι ίδιοι άνθρωποι, οι ίδιες παρέες, μοιράζονται σκηνοθεσίες, διευθυντιλίκια και τέτοια… Δεν χρειάζονται ονόματα, καθένας καταλαβαίνει τι λέμε. Εμείς παλεύουμε όχι για να κερδοσκοπήσουμε, πραγματικά, γιατί, ακόμα, και στην καλύτερη περίπτωση, ίσα – ίσα βγάζουμε τα έξοδα μας κι αυτό είναι για εμάς πολύ σπουδαίο, αυτή είναι η αλήθεια. Αν μπορούσαμε να βγάζουμε τα έξοδα μας, να μην κοροϊδέψουμε τους συναδέλφους και τους συνεργάτες μας, είμαστε πάρα πολύ καλά. Γύρω μας έχουμε και κάποιους αξιόλογους ανθρώπους, που μας πιστεύουν, που μας δίνουν την συμπαράσταση τους, την καλλιτεχνική και την ηθική. Αυτά τα έχουμε κερδίσει βήμα βήμα. Αυτοί είναι συγγραφείς, σκηνογράφοι, πολύ διακεκριμένοι άνθρωποι», είπε η ηθοποιός στο περιοδικό «Λοιπόν».
Ειδήσεις σήμερα
Μπαράζ τροχαίων στην Αττική τη νύχτα: Τραυματίες σε Φυλή και Κορυδαλλό
Μακρόν: Παράγοντας αποσταθεροποίησης η επεκτατική πολιτική του Ερντογάν
Wall Street: «Χαστούκι» από τη Fed στην επενδυτική διάθεση
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr