Ρίτα Όρα - Ρομέν Γαβράς: Καυτός έρωτας στην Κέρκυρα
Ρίτα Όρα - Ρομέν Γαβράς: Καυτός έρωτας στην Κέρκυρα
Οι δύο διάσημοι αστέρες, βγαλμένοι από τις πιο αντικομφορμιστικές περιοχές της ποπ κουλτούρας, απολαμβάνουν τις διακοπές τους σε πολυτελή βίλα στο νησί του Ιονίου
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Στην πανέμορφη Κέρκυρα, κοντά στην Αλβανία, απ’ όπου κατάγεται η Bρετανίδα ποπ τραγουδίστρια Ρίτα Oρα, και στην άκρη της Ελλάδας που καταγράφεται ως μισή πατρίδα του Ρομέν Γαβρά, χαίρεται το διάσημο ζευγάρι τις καλοκαιρινές διακοπές του. Eνα ειδύλλιο φτιαγμένο κυριολεκτικά από το αμπαλάζ της πιο ανατρεπτικής ποπ κουλτούρας που διαμόρφωσε και τους δύο με γερές δόσεις από coolness, αντικομφορμισμό και ατακαδόρικη ευφυΐα.
Σκηνοθέτης των πιο γοητευτικά ακραίων στιγμών της σπιντάτης ποπ, ένας Ταραντίνο με γαλλικό χρώμα και βαθιά γνώση του σινεμά ο Ρομέν Γαβράς, ερμηνεύτρια διάσημων επιτυχιών με την εξυπνάδα που χρειάζεται ώστε να εκμεταλλευτεί όσο μπορεί το πνεύμα της εποχής, που τη μετέτρεψε σε μία από τις πιο καλοπληρωμένες και επιτυχημένες τραγουδίστριες η Ρίτα Ορα. Το όνομά της όχι τυχαίο, αφού σημαίνει χρόνος, και σίγουρα η Ρίτα δεν είχε ποτέ χρόνο για χάσιμο. Κατάφερε μόλις στα 16 να κλείσει ένα ραντεβού με τη μάνατζερ νέων καλλιτεχνών Σάρα Στένεντ, η οποία αντιλαμβανόμενη το σπάνιο ταλέντο της την έπεισε, αντί για τη Eurovision, να επιδιώξει συμβόλαιο με τη νεοσύστατη τότε δισκογραφική εταιρεία Roc Nation. Ετσι, κατάφερε να έρθει στην πρώτη γραμμή με το πρώτο της κιόλας άλμπουμ. Προφανώς η μάνατζερ είχε διακρίνει από τότε το τσαγανό που έκανε τη Ρίτα Ορα διάσημη με την πρώτη της κιόλας εμφάνιση: αν είχε μάθει κάτι καλά η Βρετανοαλβανίδα σούπερ σταρ από τον πατέρα της, ο οποίος δούλευε μεροκάματα σε βρετανικές παμπ για να της εξασφαλίσει τα καλά ιδιωτικά σχολεία και τα μαθήματα μουσικής, είναι τι σημαίνει επιμονή. Οσο για την ψυχίατρο μητέρα της, αυτή είναι που της έδωσε την καλλιέργεια που χρειαζόταν για να μπορεί να εμφανίζεται με άνεση στην τηλεόραση, να κάνει την κριτή σε διάσημα ριάλιτι μουσικής όπως το «The Voice» και να μπορεί να σαγηνεύει κοινό και διάσημους.
Η ασυμβίβαστη Ρίτα
Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες νεαρές στάρλετ και σίγουρα σε απόλυτη ταύτιση με τον Γαβρά, η Ρίτα Ορα ποτέ δεν προσπάθησε να φτιασιδώσει την εικόνα της, ποζάροντας συχνά χωρίς μακιγιάζ και τραβώντας το σκοινί όπου νόμιζε ότι χρειαζόταν. Οταν η πανίσχυρη Roc Nation της αρνήθηκε κάποια τραγούδια στο καινούριο της άλμπουμ αποφάσισε να σπάσει το συμβόλαιο, ενώ την ίδια στιγμή χώρισε τον τότε σύντροφό της, διάσημο DJ Κάλβιν Χάρις, ο οποίος απέσυρε όλα τα νέα τραγούδια που είχε γράψει για χάρη της. Αλλά ποτέ δεν μάσησε. Eκανε πάντα το δικό της, ομολογώντας ότι κατάγεται από την πολύπαθη Πρίστινα του Κοσόβου, ότι ο παππούς της -από την πλευρά της μητέρας της- ήταν μεν πρόξενος στη Ρωσία, όλη η υπόλοιπη οικογένεια όμως, όπως και η ίδια, δούλευε σε διαφορετικές δουλειές για να επιβιώσει. Σήμερα, έχοντας κατακτήσει μία από τις πρώτες θέσεις της δημοσιότητας, η Ορα θεωρείται η πιο επιδραστική καλλιτέχνις στην κατηγορία της και η πλέον προβεβλημένη πρωταγωνίστρια απανωτών διαφημιστικών: από Escada έως Donna Karan και από Coca-Cola μέχρι Samsung Galaxy. Σε κάποια από αυτά, όπως της Adidas, συνεργάστηκε -και έτσι γνωρίστηκε- με τον Ρομέν Γαβρά, ο οποίος παρεμπιπτόντως είχε σκηνοθετήσει και την πολύ κοντινή στη Ρίτα Ορα ως ύφος, ιδιοσυγκρασία αλλά και εμφάνιση Μ.Ι.Α. Οπως φαίνεται, δεν είναι μόνο τα συγκοπτόμενα ονόματα με τα τρία γράμματα που δένουν τις δύο τραγουδίστριες -M.I.A. και ΟΡΑ-, αλλά και τα πολύ συναφή κομμάτια και το κοινό που ξέρει ότι η σύγχρονη ποπ δεν περιλαμβάνει μόνο γλυκανάλατα τραγουδάκια, αλλά κομμάτια που φτιάχνονται από τα σκληρά υλικά της εποχής, ακριβώς σαν κι αυτά που χρησιμοποιεί ο Ρομέν Γαβράς. Ακόμα και η πολιτικοποίηση δεν τις άφησε αδιάφορες - είναι χαρακτηριστικό ότι η Ρίτα Ορα διαθέτει ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας της σε φιλανθρωπικούς σκοπούς, ενώ παρεμβαίνει πολιτικά με αναρτήσεις της στο Τwitter. Είναι άλλωστε από τις πρώτες στις οποίες απευθύνθηκε ο Μπομπ Γκέλντοφ για να συντάξουν και να δημοσιοποιήσουν επιστολή κατά του Βrexit, τονίζοντας ότι «οι Βρετανοί ανήκουν στην Ευρώπη, μένουν εκεί, δεν αποσύρονται, ανασυντάσσονται», ενώ είναι η ίδια που δραστηριοποιήθηκε ενεργά κατά των χειρισμών του Βρετανού πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον στο ζήτημα του κορωνοϊού. Γνωρίζοντας την επιδραστικότητα αλλά και την ευαισθησία της για τα πολιτικά θέματα, οι φορείς διάφορων κοινωνικών κινημάτων προσφεύγουν πάντα σε αυτήν: είναι γνωστές και οι θέσεις της για το γυναικείο ζήτημα, καθώς σε κάθε της βήμα υποστηρίζει τη χειραφέτηση των γυναικών και τη δυνατότητα να χειρίζονται το σώμα και τη ζωή τους όπως θέλουν. Υπήρξε από τις πρώτες που πόζαραν ως μοντέλα για γνωστή φίρμα εσωρούχων, ενώ δεν ξεχνάει ποτέ να αφήσει πίσω της το πάνω μέρος του μαγιό κατά τη διάρκεια των διακοπών. Το έκανε και στην Ιμπιζα όπου βρέθηκε ξανά με τον Ρομέν Γαβρά, το επαναλαμβάνει και τώρα στην όμορφη Κέρκυρα βουτώντας τόπλες από σκάφος και αδιαφορώντας επιδεικτικά για τους παπαράτσι - χαρακτηριστικό στοιχείο κι αυτό της Ορα, η οποία δεν φοβήθηκε ποτέ κανενός είδους έκθεση. Μάλιστα έπαιξε και έναν μικρό ρόλο στις «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι» ερμηνεύοντας την ατίθαση αδελφή του κύριου Γκρέι - προφανώς ο ρόλος της υποτακτικής ή μάλλον άκρως υποταγμένης πρωταγωνίστριας δεν θα της ταίριαζε ποτέ.
Ρομέν Γαβράς: Ο εκρηκτικός σκηνοθέτης των μικρών ιστοριών
Γι’ αυτό και το εκρηκτικό μείγμα Γαβρά - Ορα, που γεννήθηκε στα σκοτάδια των βρετανικών πριβέ μπαρ του Λονδίνου όπου αμφότεροι συχνάζουν, και ζυμώθηκε ανάμεσα σε έντονες μουσικές και ταξίδια, δεν θα μπορούσε παρά να είναι πετυχημένο. Οι γρήγορες ταχύτητες και ο ανταγωνισμός της βιομηχανίας στην οποία αποκρίνονται είναι κάτι που επίσης δεν τους φόβισε ποτέ - αντίθετα τόνωσε την καριέρα τους, φτιαγμένη σαν ένα δυναμικό βιντεοκλίπ: όπως το ζευγάρι στη διαφήμιση γνωστής μάρκας αρώματος, σκηνοθετημένη από τον Γαβρά, που κάνει κόντρες με ανοιχτό αυτοκίνητο στην άμμο και στη συνέχεια το σκάει από το αστραφτερό πάρτυ πηδώντας από ταράτσα σε ταράτσα. Ο Γαβράς δηλώνει έτοιμος να παίξει και ξύλο αν χρειαστεί - ειδικά αν κάποιος του θίξει την ελληνική καταγωγή του, για την οποία είναι περήφανος. Το ίδιο και η Ορα, δηλώνοντας παντού ότι είναι παιδί μεταναστών από την Πρίστινα που μεγάλωσε στο υποβαθμισμένο μέρος του λονδρέζικου Πορτομπέλο.
«Οταν ήμουν μικρός ο πατέρας μου μού έλεγε ιστορίες προτού κοιμηθώ για τους καπετάνιους με τα μούσια, για τη φτωχική Ελλάδα, έχοντας παθολογική απέχθεια για τους Αγγλους - και συγκεκριμένα για τον Τσόρτσιλ», δήλωσε σχετικά ο Ρομέν Γαβράς στην πανηγυρική του εμφάνιση στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, όπου δεν άφησε τίποτα όρθιο, τονίζοντας πόσο περήφανος είναι για την καταγωγή του και ότι νιώθει παραπάνω Ελληνας από όσο κανείς νομίζει - και σίγουρα 100% Ευρωπαίος. Σε συνέντευξη που μας είχε δώσει παλιότερα δεν είχε, επίσης, διστάσει να αποδομήσει το Χόλιγουντ λέγοντας ότι καταστρέφει τους πιο ανατρεπτικούς Ευρωπαίους σκηνοθέτες της γενιάς του, όπως ο Ματιέ Κασοβίτς, καθώς επιμένει στις πολιτικώς ορθές ταινίες - αν και ο ίδιος δεν αρνήθηκε πως μικρός έβλεπε εμμονικά Μπρους Γουίλις, τον οποίο εξακολουθεί να θαυμάζει απεριόριστα. Μεγαλωμένος ωστόσο σε ένα κινηματογραφικό περιβάλλον, είχε μάθει να εκτιμάει το καλό σινεμά όντας ευγνώμων στον πατέρα του Κώστα Γαβρά που του έμαθε τα μυστικά της τέχνης του. Σε ένα σπίτι όπου από τα πέντε του έβλεπε Κουροσάβα, απέκτησε απόλυτη αντίληψη των συμβολισμών αλλά και της εικονοποιίας κάθε εποχής, καταλαβαίνοντας ταυτόχρονα ότι έπρεπε να εκφράσει το κλίμα της γενιάς του - και το έκανε. Τα καλογυρισμένα κλιπ του MTV έδιναν τότε τον τόνο προσφέροντας μια δυναμική απάντηση στις αφηρημένες ταινίες και στο Χόλιγουντ με όπλο τη μουσική. Με αυτά γαλουχήθηκε και ο ίδιος, καταφέρνοντας να γίνει ο καλύτερος εκφραστής τους. Αναδείχτηκε στον σκηνοθέτη που όλοι ήθελαν για το βιντεοκλίπ τους και δεν φοβήθηκε να εισαγάγει στον απόλυτα φτιασιδωμένο κόσμο της ποπ τη νεανική βία - σε κάθε μορφή και με κάθε έκφραση. Κανείς βέβαια δεν κατάλαβε αν την εξυμνεί ή μεταφέροντάς την κάπως ντοκιμαντερίστικα προσπαθεί να δείξει την κακή της όψη - γι’ αυτό ακριβώς όμως έγινε καλός σκηνοθέτης: επειδή έπαψε να προσφέρει ευκολοχώνευτη τροφή στον κόσμο, εύκολα συμπεράσματα ή να νουθετεί. «Μου άρεσαν πάντα οι σκηνοθέτες που αντιδρούν», υποστηρίζει ακόμα και σήμερα στις συνεντεύξεις του. Ο 39χρονος σκηνοθέτης έχει ήδη αποσπάσει δύο βραβεία VMA στις κατηγορίες Best Cinematography και Best Direction, ενώ έχει γυρίσει δεκάδες μουσικά βίντεο από τα 18 του. Οσο για τον άγριο κόσμο που περιγράφει στα βίντεό του, δεν είναι διόλου εξωραϊσμένος, ούτε προέρχεται από σενάρια ταινιών, αλλά από περιστατικά και παράξενους τύπους που έχει γνωρίσει και ζήσει ο ίδιος από κοντά όταν σύχναζε στα φτωχικά προάστια του Παρισιού με τη ριζοσπαστική κινηματογραφική του ομάδα Κουτραμέ. Σε αυτούς περιλαμβάνονταν εξωτικά πλάσματα άλλων περιοχών, αλλά και παιδιά από τις πολυώροφες εργατικές κατοικίες που πρωτοστατούν στα επεισόδια του Παρισιού. Τότε ήταν που περιφερόταν στους λασπωμένους δρόμους του υποβαθμισμένου Παρισιού φορώντας φαρδιά ρούχα και ξεχνώντας να ξυριστεί, μαθαίνοντας παράλληλα τέλεια μια αργκό που δεν μιλάς παρά μόνο αν είσαι ουσιαστικά μυημένος. Ολα αυτά φαίνονται και στην ταινία που σκηνοθέτησε με πρωταγωνιστή το κολλητάρι του, τον Βενσάν Κασέλ, και την Ιζαμπέλ Ατζανί με τον τίτλο «Ο κόσμος δεν σου ανήκει». Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο με τη μητέρα του Τζούλι Γαβρά, παραγωγό των ταινιών του Κώστα Γαβρά, όσο και με τον πατέρα του διατηρούν άριστες και πολύ στενές σχέσεις. «Ποτέ δεν μου άρεσε το ψυχρό σουηδικό μοντέλο της οικογένειας» είχε πει δικαιολογώντας τις άψογα ελληνικές συνάφειες που εξακολουθούν να ορίζουν τις συνήθειες και τους δεσμούς του.
Σκηνοθέτης των πιο γοητευτικά ακραίων στιγμών της σπιντάτης ποπ, ένας Ταραντίνο με γαλλικό χρώμα και βαθιά γνώση του σινεμά ο Ρομέν Γαβράς, ερμηνεύτρια διάσημων επιτυχιών με την εξυπνάδα που χρειάζεται ώστε να εκμεταλλευτεί όσο μπορεί το πνεύμα της εποχής, που τη μετέτρεψε σε μία από τις πιο καλοπληρωμένες και επιτυχημένες τραγουδίστριες η Ρίτα Ορα. Το όνομά της όχι τυχαίο, αφού σημαίνει χρόνος, και σίγουρα η Ρίτα δεν είχε ποτέ χρόνο για χάσιμο. Κατάφερε μόλις στα 16 να κλείσει ένα ραντεβού με τη μάνατζερ νέων καλλιτεχνών Σάρα Στένεντ, η οποία αντιλαμβανόμενη το σπάνιο ταλέντο της την έπεισε, αντί για τη Eurovision, να επιδιώξει συμβόλαιο με τη νεοσύστατη τότε δισκογραφική εταιρεία Roc Nation. Ετσι, κατάφερε να έρθει στην πρώτη γραμμή με το πρώτο της κιόλας άλμπουμ. Προφανώς η μάνατζερ είχε διακρίνει από τότε το τσαγανό που έκανε τη Ρίτα Ορα διάσημη με την πρώτη της κιόλας εμφάνιση: αν είχε μάθει κάτι καλά η Βρετανοαλβανίδα σούπερ σταρ από τον πατέρα της, ο οποίος δούλευε μεροκάματα σε βρετανικές παμπ για να της εξασφαλίσει τα καλά ιδιωτικά σχολεία και τα μαθήματα μουσικής, είναι τι σημαίνει επιμονή. Οσο για την ψυχίατρο μητέρα της, αυτή είναι που της έδωσε την καλλιέργεια που χρειαζόταν για να μπορεί να εμφανίζεται με άνεση στην τηλεόραση, να κάνει την κριτή σε διάσημα ριάλιτι μουσικής όπως το «The Voice» και να μπορεί να σαγηνεύει κοινό και διάσημους.
Η ασυμβίβαστη Ρίτα
Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες νεαρές στάρλετ και σίγουρα σε απόλυτη ταύτιση με τον Γαβρά, η Ρίτα Ορα ποτέ δεν προσπάθησε να φτιασιδώσει την εικόνα της, ποζάροντας συχνά χωρίς μακιγιάζ και τραβώντας το σκοινί όπου νόμιζε ότι χρειαζόταν. Οταν η πανίσχυρη Roc Nation της αρνήθηκε κάποια τραγούδια στο καινούριο της άλμπουμ αποφάσισε να σπάσει το συμβόλαιο, ενώ την ίδια στιγμή χώρισε τον τότε σύντροφό της, διάσημο DJ Κάλβιν Χάρις, ο οποίος απέσυρε όλα τα νέα τραγούδια που είχε γράψει για χάρη της. Αλλά ποτέ δεν μάσησε. Eκανε πάντα το δικό της, ομολογώντας ότι κατάγεται από την πολύπαθη Πρίστινα του Κοσόβου, ότι ο παππούς της -από την πλευρά της μητέρας της- ήταν μεν πρόξενος στη Ρωσία, όλη η υπόλοιπη οικογένεια όμως, όπως και η ίδια, δούλευε σε διαφορετικές δουλειές για να επιβιώσει. Σήμερα, έχοντας κατακτήσει μία από τις πρώτες θέσεις της δημοσιότητας, η Ορα θεωρείται η πιο επιδραστική καλλιτέχνις στην κατηγορία της και η πλέον προβεβλημένη πρωταγωνίστρια απανωτών διαφημιστικών: από Escada έως Donna Karan και από Coca-Cola μέχρι Samsung Galaxy. Σε κάποια από αυτά, όπως της Adidas, συνεργάστηκε -και έτσι γνωρίστηκε- με τον Ρομέν Γαβρά, ο οποίος παρεμπιπτόντως είχε σκηνοθετήσει και την πολύ κοντινή στη Ρίτα Ορα ως ύφος, ιδιοσυγκρασία αλλά και εμφάνιση Μ.Ι.Α. Οπως φαίνεται, δεν είναι μόνο τα συγκοπτόμενα ονόματα με τα τρία γράμματα που δένουν τις δύο τραγουδίστριες -M.I.A. και ΟΡΑ-, αλλά και τα πολύ συναφή κομμάτια και το κοινό που ξέρει ότι η σύγχρονη ποπ δεν περιλαμβάνει μόνο γλυκανάλατα τραγουδάκια, αλλά κομμάτια που φτιάχνονται από τα σκληρά υλικά της εποχής, ακριβώς σαν κι αυτά που χρησιμοποιεί ο Ρομέν Γαβράς. Ακόμα και η πολιτικοποίηση δεν τις άφησε αδιάφορες - είναι χαρακτηριστικό ότι η Ρίτα Ορα διαθέτει ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας της σε φιλανθρωπικούς σκοπούς, ενώ παρεμβαίνει πολιτικά με αναρτήσεις της στο Τwitter. Είναι άλλωστε από τις πρώτες στις οποίες απευθύνθηκε ο Μπομπ Γκέλντοφ για να συντάξουν και να δημοσιοποιήσουν επιστολή κατά του Βrexit, τονίζοντας ότι «οι Βρετανοί ανήκουν στην Ευρώπη, μένουν εκεί, δεν αποσύρονται, ανασυντάσσονται», ενώ είναι η ίδια που δραστηριοποιήθηκε ενεργά κατά των χειρισμών του Βρετανού πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον στο ζήτημα του κορωνοϊού. Γνωρίζοντας την επιδραστικότητα αλλά και την ευαισθησία της για τα πολιτικά θέματα, οι φορείς διάφορων κοινωνικών κινημάτων προσφεύγουν πάντα σε αυτήν: είναι γνωστές και οι θέσεις της για το γυναικείο ζήτημα, καθώς σε κάθε της βήμα υποστηρίζει τη χειραφέτηση των γυναικών και τη δυνατότητα να χειρίζονται το σώμα και τη ζωή τους όπως θέλουν. Υπήρξε από τις πρώτες που πόζαραν ως μοντέλα για γνωστή φίρμα εσωρούχων, ενώ δεν ξεχνάει ποτέ να αφήσει πίσω της το πάνω μέρος του μαγιό κατά τη διάρκεια των διακοπών. Το έκανε και στην Ιμπιζα όπου βρέθηκε ξανά με τον Ρομέν Γαβρά, το επαναλαμβάνει και τώρα στην όμορφη Κέρκυρα βουτώντας τόπλες από σκάφος και αδιαφορώντας επιδεικτικά για τους παπαράτσι - χαρακτηριστικό στοιχείο κι αυτό της Ορα, η οποία δεν φοβήθηκε ποτέ κανενός είδους έκθεση. Μάλιστα έπαιξε και έναν μικρό ρόλο στις «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι» ερμηνεύοντας την ατίθαση αδελφή του κύριου Γκρέι - προφανώς ο ρόλος της υποτακτικής ή μάλλον άκρως υποταγμένης πρωταγωνίστριας δεν θα της ταίριαζε ποτέ.
Ρομέν Γαβράς: Ο εκρηκτικός σκηνοθέτης των μικρών ιστοριών
Γι’ αυτό και το εκρηκτικό μείγμα Γαβρά - Ορα, που γεννήθηκε στα σκοτάδια των βρετανικών πριβέ μπαρ του Λονδίνου όπου αμφότεροι συχνάζουν, και ζυμώθηκε ανάμεσα σε έντονες μουσικές και ταξίδια, δεν θα μπορούσε παρά να είναι πετυχημένο. Οι γρήγορες ταχύτητες και ο ανταγωνισμός της βιομηχανίας στην οποία αποκρίνονται είναι κάτι που επίσης δεν τους φόβισε ποτέ - αντίθετα τόνωσε την καριέρα τους, φτιαγμένη σαν ένα δυναμικό βιντεοκλίπ: όπως το ζευγάρι στη διαφήμιση γνωστής μάρκας αρώματος, σκηνοθετημένη από τον Γαβρά, που κάνει κόντρες με ανοιχτό αυτοκίνητο στην άμμο και στη συνέχεια το σκάει από το αστραφτερό πάρτυ πηδώντας από ταράτσα σε ταράτσα. Ο Γαβράς δηλώνει έτοιμος να παίξει και ξύλο αν χρειαστεί - ειδικά αν κάποιος του θίξει την ελληνική καταγωγή του, για την οποία είναι περήφανος. Το ίδιο και η Ορα, δηλώνοντας παντού ότι είναι παιδί μεταναστών από την Πρίστινα που μεγάλωσε στο υποβαθμισμένο μέρος του λονδρέζικου Πορτομπέλο.
«Οταν ήμουν μικρός ο πατέρας μου μού έλεγε ιστορίες προτού κοιμηθώ για τους καπετάνιους με τα μούσια, για τη φτωχική Ελλάδα, έχοντας παθολογική απέχθεια για τους Αγγλους - και συγκεκριμένα για τον Τσόρτσιλ», δήλωσε σχετικά ο Ρομέν Γαβράς στην πανηγυρική του εμφάνιση στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, όπου δεν άφησε τίποτα όρθιο, τονίζοντας πόσο περήφανος είναι για την καταγωγή του και ότι νιώθει παραπάνω Ελληνας από όσο κανείς νομίζει - και σίγουρα 100% Ευρωπαίος. Σε συνέντευξη που μας είχε δώσει παλιότερα δεν είχε, επίσης, διστάσει να αποδομήσει το Χόλιγουντ λέγοντας ότι καταστρέφει τους πιο ανατρεπτικούς Ευρωπαίους σκηνοθέτες της γενιάς του, όπως ο Ματιέ Κασοβίτς, καθώς επιμένει στις πολιτικώς ορθές ταινίες - αν και ο ίδιος δεν αρνήθηκε πως μικρός έβλεπε εμμονικά Μπρους Γουίλις, τον οποίο εξακολουθεί να θαυμάζει απεριόριστα. Μεγαλωμένος ωστόσο σε ένα κινηματογραφικό περιβάλλον, είχε μάθει να εκτιμάει το καλό σινεμά όντας ευγνώμων στον πατέρα του Κώστα Γαβρά που του έμαθε τα μυστικά της τέχνης του. Σε ένα σπίτι όπου από τα πέντε του έβλεπε Κουροσάβα, απέκτησε απόλυτη αντίληψη των συμβολισμών αλλά και της εικονοποιίας κάθε εποχής, καταλαβαίνοντας ταυτόχρονα ότι έπρεπε να εκφράσει το κλίμα της γενιάς του - και το έκανε. Τα καλογυρισμένα κλιπ του MTV έδιναν τότε τον τόνο προσφέροντας μια δυναμική απάντηση στις αφηρημένες ταινίες και στο Χόλιγουντ με όπλο τη μουσική. Με αυτά γαλουχήθηκε και ο ίδιος, καταφέρνοντας να γίνει ο καλύτερος εκφραστής τους. Αναδείχτηκε στον σκηνοθέτη που όλοι ήθελαν για το βιντεοκλίπ τους και δεν φοβήθηκε να εισαγάγει στον απόλυτα φτιασιδωμένο κόσμο της ποπ τη νεανική βία - σε κάθε μορφή και με κάθε έκφραση. Κανείς βέβαια δεν κατάλαβε αν την εξυμνεί ή μεταφέροντάς την κάπως ντοκιμαντερίστικα προσπαθεί να δείξει την κακή της όψη - γι’ αυτό ακριβώς όμως έγινε καλός σκηνοθέτης: επειδή έπαψε να προσφέρει ευκολοχώνευτη τροφή στον κόσμο, εύκολα συμπεράσματα ή να νουθετεί. «Μου άρεσαν πάντα οι σκηνοθέτες που αντιδρούν», υποστηρίζει ακόμα και σήμερα στις συνεντεύξεις του. Ο 39χρονος σκηνοθέτης έχει ήδη αποσπάσει δύο βραβεία VMA στις κατηγορίες Best Cinematography και Best Direction, ενώ έχει γυρίσει δεκάδες μουσικά βίντεο από τα 18 του. Οσο για τον άγριο κόσμο που περιγράφει στα βίντεό του, δεν είναι διόλου εξωραϊσμένος, ούτε προέρχεται από σενάρια ταινιών, αλλά από περιστατικά και παράξενους τύπους που έχει γνωρίσει και ζήσει ο ίδιος από κοντά όταν σύχναζε στα φτωχικά προάστια του Παρισιού με τη ριζοσπαστική κινηματογραφική του ομάδα Κουτραμέ. Σε αυτούς περιλαμβάνονταν εξωτικά πλάσματα άλλων περιοχών, αλλά και παιδιά από τις πολυώροφες εργατικές κατοικίες που πρωτοστατούν στα επεισόδια του Παρισιού. Τότε ήταν που περιφερόταν στους λασπωμένους δρόμους του υποβαθμισμένου Παρισιού φορώντας φαρδιά ρούχα και ξεχνώντας να ξυριστεί, μαθαίνοντας παράλληλα τέλεια μια αργκό που δεν μιλάς παρά μόνο αν είσαι ουσιαστικά μυημένος. Ολα αυτά φαίνονται και στην ταινία που σκηνοθέτησε με πρωταγωνιστή το κολλητάρι του, τον Βενσάν Κασέλ, και την Ιζαμπέλ Ατζανί με τον τίτλο «Ο κόσμος δεν σου ανήκει». Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο με τη μητέρα του Τζούλι Γαβρά, παραγωγό των ταινιών του Κώστα Γαβρά, όσο και με τον πατέρα του διατηρούν άριστες και πολύ στενές σχέσεις. «Ποτέ δεν μου άρεσε το ψυχρό σουηδικό μοντέλο της οικογένειας» είχε πει δικαιολογώντας τις άψογα ελληνικές συνάφειες που εξακολουθούν να ορίζουν τις συνήθειες και τους δεσμούς του.
Ετσι και τώρα, δεν κρύβει το πάθος του με την Ορα, προτιμώντας να την σπρώχνει από το σκάφος μπροστά στα αδιάκριτα μάτια των παπαράτσι ή να κάνει μαζί της τις πλάκες που έχει συνηθίσει με τους φίλους του. Οχι τυχαία λοιπόν μαζί της προτίμησε -και πάλι- ως τόπο διακοπών την Ελλάδα, την οποία δεν αφήνει ποτέ για καμία άλλη χώρα εκτός από τη Γαλλία και την Αγγλία, όπου διαμένει μόνιμα. Οι στενοί άνθρωποι της διάσημης ποπ σταρ μιλούν για σοβαρή σχέση, αφού η φίλη τους πρώτη φορά δείχνει να μη βαριέται με κάποιον σύντροφο - ο Ρομέν μπορεί να την εκπλήσσει πάντα με τις απροσδόκητες κινήσεις και δηλώσεις του. Είναι άλλωστε ο ίδιος που όταν τον είχαν ρωτήσει ποια ιστορία θα ήθελε να κινηματογραφήσει περισσότερο από όλες είχε πει: «Ελληνες στρατηλάτες να εισβάλουν στην Ελβετία». Γαβράς είναι αυτός, ποιος ξέρει, μπορεί και να το κάνει.
Ειδήσεις σήμερα
Συγκλονίζει ο καπετάνιος του ferry που έσωσε το κοριτσάκι στο Αντίρριο: «Ήταν παγωμένη από τον φόβο»
Αλεξέι Ναβάλνι: «Ίχνη δηλητηρίασης» εντόπισαν οι Γερμανοί γιατροί
Γιάννης Πουλόπουλος: Η διαδρομή του από την πρώτη οντισιόν μέχρι τον πλατινένιο «Δρόμο»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα