Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
«Στο ασανσέρ της τηλεθέασης»: Ο πρώτος λογαριασμός έφτασε
«Στο ασανσέρ της τηλεθέασης»: Ο πρώτος λογαριασμός έφτασε
Ανεβοκατεβαίνουν τα ποσοστά τηλεθέασης για τις εκπομπές που έκαναν πρεμιέρα τις δύο τελευταίες εβδομάδες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ούτε καθαροί νικητές αλλά ούτε και ηττημένοι
Όποιος προσπαθήσει να καταλήξει σε ένα γενικό συμπέρασμα για το τι πραγματικά συμβαίνει τη φετινή τηλεοπτική σεζόν, απλά θα αποτύχει.
Ο πρώτος της Δευτέρας, την Τετάρτη είναι τελευταίος, αυτό που όλοι περιμένουν να καταβαραθρωθεί παραμένει στον αφρό και οι παραδοσιακά δυνατοί παίκτες τα έχουν βρει πολύ σκούρα.
Υπάρχει λόγος και μάλλον δεν είναι μόνο ένας.
Ο βασικός είναι το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν ανοίξει τα σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι αφενός τα παιδιά έχουν το τηλεκοντρόλ στο χέρι και αφετέρου ότι η μαμά δεν μπορεί να το πάρει και να αποφασίσει εκείνη για την «τηλεοπτική σκαλέτα της ημέρας».
Επιπλέον η δύσκολη επικαιρότητα και η αστάθεια σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας δεν ευνοεί τις ψυχαγωγικές διαθέσεις, ειδικά στη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα να μην «τραβάνε» και τόσο τα παραδοσιακά δυνατά προγράμματα.
Υπάρχει και κάτι ακόμη. Είναι ίσως η πρώτη χρονιά όπου οι παλιές συνταγές δείχνουν ξεπερασμένες. Ο κόσμος έχει αλλάξει, κάποια περιεχόμενα έχουν πλέον κάνει τον κύκλο τους, με αποτέλεσμα κάτι που μπορεί να βρισκόταν στις πρώτες θέσεις του πίνακα τηλεθέασης παλιότερα, να φιγουράρει πλέον στην ουρά.
Εδώ έρχονται να αξιολογηθούν και τα πρόσωπα. Τα παλιά, που συνεχίζουν να συγκινούν πολύ ή λιγότερο, και τα νέα, τα οποία είτε αποδείχθηκαν αουτσάιντερ είτε διακοσμητικές παρουσίες, με τον λόγο και το ταλέντο να αγνοούνται…
Είναι πολύ νωρίς όμως. Ακόμη και σε χρονιές όπου όλα έδειχναν πιο ήρεμα, την πρώτη εβδομάδα δεν μπορούσε κάποιος να καταλήξει σε πραγματικά δεδομένα. Ακόμη και το κοινό ακόμη ψάχνεται, είναι με το τηλεκοντρόλ στο χέρι και θέλει να δει και τα επόμενα που θα έρθουν, μέχρι να αποφασίσει ποιες θα είναι οι σταθερές επιλογές του.
Σε γενικές γραμμές πάντως κάποιες πρώτες τάσεις που έχουν φανεί, οπότε κάποιες ενδείξεις μπορούν να καταγραφούν. Φυσικά, μέχρι να ανατραπούν και αυτές.
Η σκακιέρα της πρωινής ενημέρωσης
Συμπεράσματα για πρώτους και δεύτερους δεν υπάρχουν, υπάρχουν όμως κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, τα οποία δείχνουν πως φέτος όλα είναι ανοικτά. Για παράδειγμα, το πλασάρισμα της εκπομπής «Κοινωνία ώρα Mega» με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο και την Ανθή Βούλγαρη στην πρώτη τριάδα είναι μια ανατροπή, ενώ ακόμη δεν έχει ανεβάσει την ταχύτητα που ανεβάζει συνήθως το «Καλημέρα Ελλάδα» με τον Γιώργο Παπαδάκη στον ΑΝΤ1. Σταθερά καλή η πορεία του «Σήμερα» με τη Μαρία Αναστασοπούλου και τον Δημήτρη Οικονόμου, οι οποίοι ωστόσο ξεκίνησαν πρώτοι εδώ και δύο εβδομάδες, οπότε έχουν πιάσει ρυθμό. Διψήφιες οι επιδόσεις της πρωινής ενημερωτικής ζώνης του OPEN με το «Ώρα Ελλάδος» και τους Άκη Παυλόπουλο και Ντόρα Κουτροκόη, που δείχνουν να έχουν ήδη κατακτήσει μια καλή θέση στην κατάταξη.
Η ψυχαγωγία κοντά στη βάση του 10
Ο πρώτος της Δευτέρας, την Τετάρτη είναι τελευταίος, αυτό που όλοι περιμένουν να καταβαραθρωθεί παραμένει στον αφρό και οι παραδοσιακά δυνατοί παίκτες τα έχουν βρει πολύ σκούρα.
Υπάρχει λόγος και μάλλον δεν είναι μόνο ένας.
Ο βασικός είναι το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν ανοίξει τα σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι αφενός τα παιδιά έχουν το τηλεκοντρόλ στο χέρι και αφετέρου ότι η μαμά δεν μπορεί να το πάρει και να αποφασίσει εκείνη για την «τηλεοπτική σκαλέτα της ημέρας».
Επιπλέον η δύσκολη επικαιρότητα και η αστάθεια σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας δεν ευνοεί τις ψυχαγωγικές διαθέσεις, ειδικά στη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα να μην «τραβάνε» και τόσο τα παραδοσιακά δυνατά προγράμματα.
Υπάρχει και κάτι ακόμη. Είναι ίσως η πρώτη χρονιά όπου οι παλιές συνταγές δείχνουν ξεπερασμένες. Ο κόσμος έχει αλλάξει, κάποια περιεχόμενα έχουν πλέον κάνει τον κύκλο τους, με αποτέλεσμα κάτι που μπορεί να βρισκόταν στις πρώτες θέσεις του πίνακα τηλεθέασης παλιότερα, να φιγουράρει πλέον στην ουρά.
Εδώ έρχονται να αξιολογηθούν και τα πρόσωπα. Τα παλιά, που συνεχίζουν να συγκινούν πολύ ή λιγότερο, και τα νέα, τα οποία είτε αποδείχθηκαν αουτσάιντερ είτε διακοσμητικές παρουσίες, με τον λόγο και το ταλέντο να αγνοούνται…
Είναι πολύ νωρίς όμως. Ακόμη και σε χρονιές όπου όλα έδειχναν πιο ήρεμα, την πρώτη εβδομάδα δεν μπορούσε κάποιος να καταλήξει σε πραγματικά δεδομένα. Ακόμη και το κοινό ακόμη ψάχνεται, είναι με το τηλεκοντρόλ στο χέρι και θέλει να δει και τα επόμενα που θα έρθουν, μέχρι να αποφασίσει ποιες θα είναι οι σταθερές επιλογές του.
Σε γενικές γραμμές πάντως κάποιες πρώτες τάσεις που έχουν φανεί, οπότε κάποιες ενδείξεις μπορούν να καταγραφούν. Φυσικά, μέχρι να ανατραπούν και αυτές.
Η σκακιέρα της πρωινής ενημέρωσης
Συμπεράσματα για πρώτους και δεύτερους δεν υπάρχουν, υπάρχουν όμως κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, τα οποία δείχνουν πως φέτος όλα είναι ανοικτά. Για παράδειγμα, το πλασάρισμα της εκπομπής «Κοινωνία ώρα Mega» με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο και την Ανθή Βούλγαρη στην πρώτη τριάδα είναι μια ανατροπή, ενώ ακόμη δεν έχει ανεβάσει την ταχύτητα που ανεβάζει συνήθως το «Καλημέρα Ελλάδα» με τον Γιώργο Παπαδάκη στον ΑΝΤ1. Σταθερά καλή η πορεία του «Σήμερα» με τη Μαρία Αναστασοπούλου και τον Δημήτρη Οικονόμου, οι οποίοι ωστόσο ξεκίνησαν πρώτοι εδώ και δύο εβδομάδες, οπότε έχουν πιάσει ρυθμό. Διψήφιες οι επιδόσεις της πρωινής ενημερωτικής ζώνης του OPEN με το «Ώρα Ελλάδος» και τους Άκη Παυλόπουλο και Ντόρα Κουτροκόη, που δείχνουν να έχουν ήδη κατακτήσει μια καλή θέση στην κατάταξη.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ψυχαγωγία κοντά στη βάση του 10
Οι περισσότεροι «αποβιβάστηκαν» την περασμένη Δευτέρα. Και μάλλον απογοητεύτηκαν από αυτά που είδαν στο λιμάνι της τηλεθέασης.
Μετά τις πρεμιέρες, όπου όλα κινήθηκαν κοντά στο 15, ήρθε η συνέχεια και όλα προσγειώθηκαν κοντά στο 10 και το 11. Το «Πρωινό», το «Happy Day», η «Φωλιά των Κου Κου» έχουν απόσταση μόλις μίας μονάδας, βρίσκονται στο 11 και 12%, είναι πολύ μακριά από τις επιδόσεις άλλων ετών, αλλά είναι κατανοητό καθώς πρόκειται για γυναικείες εκπομπές οι οποίες χρειάζονται τον χρόνο του σχολείου που θα αδράξει η μαμά για να τις παρακολουθήσει. Επιπλέον, ακόμη δεν έχει κάνει το ξεκίνημά του το prime time των σταθμών που τις φιλοξενούν και που παραδοσιακά τις τροφοδοτεί με πρόσωπα και με θέματα.
Η Ιωάννα Μαλέσκου με το «Love it» στον ΣΚΑΪ μπορεί να μη σημειώνει την τηλεθέαση της πρώτης εβδομάδας, όμως παραμένει σταθερή στη βάση του 10%, παρά τις έντονες πιέσεις του ανταγωνισμού.
Στη συγκεκριμένη ζώνη υψηλές επιδόσεις σημειώνει η Ζήνα Κουτσελίνη με τις «Αλήθειες με τη Ζήνα», η οποία μπορεί και να ξεπεράσει το 15% στο δυναμικό κοινό.
Καλή είναι η πορεία του «Ρουκ Ζουκ» και εξαιρετική του «Shopping Star», το οποίο σπάει τα κοντέρ και φτάνει ακόμη και στο 20%. Σταθερά καλή πορεία έχουν όλα τα τηλεπαιχνίδια, όπως το «Still Standing» και το «Deal», αλλά πρώτος παραμένει «Ο τροχός της τύχης».
Δεν έχει βελτιώσει ιδιαίτερα τα ποσοστά του το «ΦλΕΡΤ» στην ΕΡΤ με τη Νάντια Κοντογεώργη, παρά τις διορθωτικές κινήσεις και έτσι παραμένει κοντά στο 3%, ενώ χαμηλές είναι οι πτήσεις του τηλεπαιχνιδιού «Δες και βρες» με τον Νίκο Κουρή με ποσοστά κοντά στο 2%.
Δελτία ειδήσεων: η μάχη είναι αμφίρροπη
Είναι η μόνη κατηγορία, μαζί φυσικά και με τις πρωινές ενημερωτικές εκπομπές, όπου δεν αναμένονται άλλες αφίξεις. Η επικαιρότητα ευνοεί ιδιαιτέρως την ενημέρωση και αυτό φαίνεται. Φυσικά αυτό που ακόμη δεν έχει συμπληρωθεί στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι το πρόγραμμα που προηγείται ή έπεται και αυτό έχει σημασία γιατί δημιουργεί αυτό που αποκαλείται «τηλεοπτικό περιβάλλον».
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, τα δελτία του ΣΚΑΪ, του ALPHA και του STAR είναι αυτά που κερδίζουν την κούρσα. Του ΑΝΤ1 ακόμη δεν έχει σκαρφαλώσει ψηλά, ενώ MEGA και OPEN βρίσκονται πιο χαμηλά, όπως και το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ.
Το δελτίο που καταγράφει εξαιρετικά υψηλή τηλεθέαση είναι το μεσημεριανό του ΣΚΑΪ, ενώ πολύ καλή είναι και η επίδοση του «Live news» στο MEGA το οποίο φτάνει ως και το 15%.
Η μάχη των ριάλιτι στο prime time
Η συγκεκριμένη ζώνη φέτος είναι η πιο ενδιαφέρουσα. Από πολύ νωρίς άρχισαν τα παρατράγουδα και φυσικά η μονομαχία για την πρώτη θέση στον πίνακα της Nielsen.
Το «Big Brother» είναι από τις 31 Αυγούστου στον τηλεοπτικό αέρα και έχει κατακτήσει το κοινό του. Δυστυχώς πριν από μια εβδομάδα προβλήθηκε από το live streaming η φράση του παίκτη Αντώνη Αλεξανδρίδη, η οποία ήταν απαράδεκτη και καταδικαστέα σε όλο το μήκος και το πλάτος της, βαθιά σεξιστική και απάνθρωπη. Η οργή του κόσμου από τα κοινωνικά δίκτυα, οι παρεμβάσεις των πολιτικών προσώπων όλων των παρατάξεων αλλά και η καταδίκη από το σύνολο του Τύπου οδήγησαν στη απομάκρυνσή του από το ριάλιτι. Λίγες ώρες μετά, με ανακοίνωσή του ο σταθμός καταδίκαζε το περιστατικό και διαχώριζε τη θέση του, καθώς δεν επρόκειτο για περιεχόμενο τηλεοπτικής εκπομπής, αλλά για απόσπασμα από τη ζωντανή μετάδοση στο υβριδικό κανάλι.
Όλοι έκαναν λόγο γα απόλυτη καταστροφή, για δραματική μείωση των ποσοστών του ριάλιτι, ακόμη και για αναγκαστική μείωση της προβολής του, λόγω πρόσκλησης για μποϊκοτάζ από τα κοινωνικά δίκτυα.
Η προβολή του επεισοδίου της προηγούμενης Δευτέρας έδειξε, πάντως, ότι μάλλον το κοινό που το παρακολουθεί δεν μειώθηκε. Τις επόμενες ημέρες μάλιστα το κοινό όχι μόνο δεν μειώθηκε αλλά κάποιες ώρες αυξήθηκε κιόλας.
Το «Big Brother» έχει σταθεροποιηθεί σε ποσοστά άνω του 22% ενώ στους νέους άνδρες ηλικιών 25-44 ξεπερνά το 32%. Αυτό σημαίνει πολλά. Φυσικά και το συγκεκριμένο ριάλιτι παίζει δίχως αντίπαλο στη συγκεκριμένη ζώνη, οπότε τα συμπεράσματα είναι προσωρινά. Από βδομάδα θα αρχίσει να φαίνεται κατά πόσο είναι σταθερό το κοινό ή απλώς δεν είχε άλλη επιλογή.
Πρεμιέρα είχε και το «GNTM» το οποίο καταγράφει πολύ υψηλά ποσοστά τα οποία πλησιάζουν και ξεπερνούν το 30%. Ειδικά το δεύτερο επεισόδιο που προβλήθηκε την περασμένη Τρίτη ήταν πολύ δυνατό και, σύμφωνα με πληροφορίες, κάπως έτσι αναμένεται να είναι και τα επόμενα.
Η μοναδική σειρά που προβάλλεται στην παρούσα φάση είναι οι «8 λέξεις» του Ανδρέα Γεωργίου στον ΣΚΑΪ. Μπορεί να μη σπάει ρεκόρ στο δυναμικό κοινό, όπου τα ποσοστά δεν είναι ιδιαίτερα υψηλά, όμως στο σύνολο είναι το πρόγραμμα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στο σύνολο της ημέρας. Κοντά στους 900.000 τηλεθεατές το παρακολουθούν καθημερινά.
Μετά τις πρεμιέρες, όπου όλα κινήθηκαν κοντά στο 15, ήρθε η συνέχεια και όλα προσγειώθηκαν κοντά στο 10 και το 11. Το «Πρωινό», το «Happy Day», η «Φωλιά των Κου Κου» έχουν απόσταση μόλις μίας μονάδας, βρίσκονται στο 11 και 12%, είναι πολύ μακριά από τις επιδόσεις άλλων ετών, αλλά είναι κατανοητό καθώς πρόκειται για γυναικείες εκπομπές οι οποίες χρειάζονται τον χρόνο του σχολείου που θα αδράξει η μαμά για να τις παρακολουθήσει. Επιπλέον, ακόμη δεν έχει κάνει το ξεκίνημά του το prime time των σταθμών που τις φιλοξενούν και που παραδοσιακά τις τροφοδοτεί με πρόσωπα και με θέματα.
Η Ιωάννα Μαλέσκου με το «Love it» στον ΣΚΑΪ μπορεί να μη σημειώνει την τηλεθέαση της πρώτης εβδομάδας, όμως παραμένει σταθερή στη βάση του 10%, παρά τις έντονες πιέσεις του ανταγωνισμού.
Στη συγκεκριμένη ζώνη υψηλές επιδόσεις σημειώνει η Ζήνα Κουτσελίνη με τις «Αλήθειες με τη Ζήνα», η οποία μπορεί και να ξεπεράσει το 15% στο δυναμικό κοινό.
Καλή είναι η πορεία του «Ρουκ Ζουκ» και εξαιρετική του «Shopping Star», το οποίο σπάει τα κοντέρ και φτάνει ακόμη και στο 20%. Σταθερά καλή πορεία έχουν όλα τα τηλεπαιχνίδια, όπως το «Still Standing» και το «Deal», αλλά πρώτος παραμένει «Ο τροχός της τύχης».
Δεν έχει βελτιώσει ιδιαίτερα τα ποσοστά του το «ΦλΕΡΤ» στην ΕΡΤ με τη Νάντια Κοντογεώργη, παρά τις διορθωτικές κινήσεις και έτσι παραμένει κοντά στο 3%, ενώ χαμηλές είναι οι πτήσεις του τηλεπαιχνιδιού «Δες και βρες» με τον Νίκο Κουρή με ποσοστά κοντά στο 2%.
Δελτία ειδήσεων: η μάχη είναι αμφίρροπη
Είναι η μόνη κατηγορία, μαζί φυσικά και με τις πρωινές ενημερωτικές εκπομπές, όπου δεν αναμένονται άλλες αφίξεις. Η επικαιρότητα ευνοεί ιδιαιτέρως την ενημέρωση και αυτό φαίνεται. Φυσικά αυτό που ακόμη δεν έχει συμπληρωθεί στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι το πρόγραμμα που προηγείται ή έπεται και αυτό έχει σημασία γιατί δημιουργεί αυτό που αποκαλείται «τηλεοπτικό περιβάλλον».
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, τα δελτία του ΣΚΑΪ, του ALPHA και του STAR είναι αυτά που κερδίζουν την κούρσα. Του ΑΝΤ1 ακόμη δεν έχει σκαρφαλώσει ψηλά, ενώ MEGA και OPEN βρίσκονται πιο χαμηλά, όπως και το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ.
Το δελτίο που καταγράφει εξαιρετικά υψηλή τηλεθέαση είναι το μεσημεριανό του ΣΚΑΪ, ενώ πολύ καλή είναι και η επίδοση του «Live news» στο MEGA το οποίο φτάνει ως και το 15%.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η μάχη Αννα Μαρία vs Σοφία καλά κρατεί🧨 μια μάχη για γερά νευρα🙌🏻 #BigBrotherGr #Skaitvgr
Η μάχη των ριάλιτι στο prime time
Η συγκεκριμένη ζώνη φέτος είναι η πιο ενδιαφέρουσα. Από πολύ νωρίς άρχισαν τα παρατράγουδα και φυσικά η μονομαχία για την πρώτη θέση στον πίνακα της Nielsen.
Το «Big Brother» είναι από τις 31 Αυγούστου στον τηλεοπτικό αέρα και έχει κατακτήσει το κοινό του. Δυστυχώς πριν από μια εβδομάδα προβλήθηκε από το live streaming η φράση του παίκτη Αντώνη Αλεξανδρίδη, η οποία ήταν απαράδεκτη και καταδικαστέα σε όλο το μήκος και το πλάτος της, βαθιά σεξιστική και απάνθρωπη. Η οργή του κόσμου από τα κοινωνικά δίκτυα, οι παρεμβάσεις των πολιτικών προσώπων όλων των παρατάξεων αλλά και η καταδίκη από το σύνολο του Τύπου οδήγησαν στη απομάκρυνσή του από το ριάλιτι. Λίγες ώρες μετά, με ανακοίνωσή του ο σταθμός καταδίκαζε το περιστατικό και διαχώριζε τη θέση του, καθώς δεν επρόκειτο για περιεχόμενο τηλεοπτικής εκπομπής, αλλά για απόσπασμα από τη ζωντανή μετάδοση στο υβριδικό κανάλι.
Όλοι έκαναν λόγο γα απόλυτη καταστροφή, για δραματική μείωση των ποσοστών του ριάλιτι, ακόμη και για αναγκαστική μείωση της προβολής του, λόγω πρόσκλησης για μποϊκοτάζ από τα κοινωνικά δίκτυα.
Η προβολή του επεισοδίου της προηγούμενης Δευτέρας έδειξε, πάντως, ότι μάλλον το κοινό που το παρακολουθεί δεν μειώθηκε. Τις επόμενες ημέρες μάλιστα το κοινό όχι μόνο δεν μειώθηκε αλλά κάποιες ώρες αυξήθηκε κιόλας.
Το «Big Brother» έχει σταθεροποιηθεί σε ποσοστά άνω του 22% ενώ στους νέους άνδρες ηλικιών 25-44 ξεπερνά το 32%. Αυτό σημαίνει πολλά. Φυσικά και το συγκεκριμένο ριάλιτι παίζει δίχως αντίπαλο στη συγκεκριμένη ζώνη, οπότε τα συμπεράσματα είναι προσωρινά. Από βδομάδα θα αρχίσει να φαίνεται κατά πόσο είναι σταθερό το κοινό ή απλώς δεν είχε άλλη επιλογή.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πρεμιέρα είχε και το «GNTM» το οποίο καταγράφει πολύ υψηλά ποσοστά τα οποία πλησιάζουν και ξεπερνούν το 30%. Ειδικά το δεύτερο επεισόδιο που προβλήθηκε την περασμένη Τρίτη ήταν πολύ δυνατό και, σύμφωνα με πληροφορίες, κάπως έτσι αναμένεται να είναι και τα επόμενα.
Η μοναδική σειρά που προβάλλεται στην παρούσα φάση είναι οι «8 λέξεις» του Ανδρέα Γεωργίου στον ΣΚΑΪ. Μπορεί να μη σπάει ρεκόρ στο δυναμικό κοινό, όπου τα ποσοστά δεν είναι ιδιαίτερα υψηλά, όμως στο σύνολο είναι το πρόγραμμα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στο σύνολο της ημέρας. Κοντά στους 900.000 τηλεθεατές το παρακολουθούν καθημερινά.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα