Τηλεθέαση: Αλίμονο στους «νέους» - Ο Σεπτέμβριος ήταν ο πιο άστατος μήνας στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης

Τηλεθέαση: Αλίμονο στους «νέους» - Ο Σεπτέμβριος ήταν ο πιο άστατος μήνας στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης

Μέχρι στιγμής ελάχιστοι είναι αυτοί που χαίρονται, την ώρα που οι περισσότεροι δίνουν μάχη για πιάσουν τη βάση του 10% στον πίνακα τηλεθέασης - Ποιος σταθμός προηγείται, ποιοι ακολουθούν - Ποιες εκπομπές κόβουν πρώτες το νήμα της τηλεθέασης

Τηλεθέαση: Αλίμονο στους «νέους» - Ο Σεπτέμβριος ήταν ο πιο άστατος μήνας στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης
Δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι πολύ δύσκολα κάποιος θα θεωρήσει εαυτόν νικητή. Ούτε καν το γεγονός ότι πλέον τα ποσοστά κάποιου που κυριαρχεί στη ζώνη του μπορεί να μην ξεπερνούν το 13% με 14% δεν ξαφνιάζει κανέναν. Και φυσικά δεν είναι μόνο ο Σεπτέμβριος που θα καταγράψει τέτοιες τηλεοπτικές συμπεριφορές.

Οι μήνες που ακολουθούν θα είναι ακόμη πιο δύσκολοι καθώς φέτος υπάρχει μία εύθραυστη ισορροπία η οποία απειλεί σε παραδοσιακές ζώνες, όπως η πρωινή, την κυριαρχία των ψυχαγωγικών εκπομπών.

Η αναμέτρηση της ενημέρωσης με την ψυχαγωγία είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες πόλους στο πεδίο της τηλεοπτικής αναμέτρησης ενώ η σύγκρουση των παλιών με τους νέους παρουσιαστές παίρνει διαστάσεις μεγαλύτερες απ’ όσο φανταζόταν κάποιος στην αφετηρία αυτής της παράξενης σεζόν. Η μάχη είναι κάτι παραπάνω από αμφίρροπη και η επόμενη ημέρα κάτι το άγνωστο…

Ο ΣΚΑΪ πρώτος, οι επόμενοι σε απόσταση μονάδας

Εκοψε πρώτος το νήμα της σεζόν, σε μία προσπάθεια να κατακτήσει την τηλεοπτική συνήθεια νωρίτερα. Εξυπνη κίνηση, αν αναλογιστεί μάλιστα κάποιος ότι μπήκαμε στον Οκτώβριο και ήδη έχει αρχίσει να κάθεται η «πρώτη σκόνη». Στο ταμείο του Σεπτέμβρη το κανάλι του Φαλήρου έχει τον καλύτερο λογαριασμό και στο σύνολο κοινού με 17%, αλλά και στο δυναμικό κοινό με 14,1%.
Στην δεύτερη θέση του συνόλου βρίσκεται ο ΑΝΤ1 με 12,4% και 12,4% στο δυναμικό κοινό. Ο σταθμός που επένδυσε στη μυθοπλασία και γύρισε την πλάτη στα ριάλιτι και τα σόου, ακόμη δεν έχει σαφή εικόνα, καθώς μόλις την περασμένη εβδομάδα έκανε πρεμιέρα με τις κωμικές σειρές του. Η εικόνα του θα φανεί πιο πλήρης τις επόμενες εβδομάδες, όπου οι νέες σειρές θα έχουν κάνει κάποια «χιλιόμετρα».

Το Star έχει την δεύτερη θέση στο δυναμικό κοινό με 13% και την τρίτη στο σύνολο με 11,3%. Εδώ οι «σταθερές» καθορίζουν την πορεία, καθώς δεν υπάρχουν νέες είσοδοι, απλά οι ανανεωμένες εκδοχές των συνταγών που ακολουθούνται εδώ και χρόνια.

Ο Alpha με 11,1% στο σύνολο και 11,3% στο δυναμικό φιγουράρει στην τέταρτη θέση και ακολουθεί τακτική ανανέωσης σε όλες σχεδόν τις ζώνες σε πρόσωπα και περιεχόμενο.

Το Mega σκαρφάλωσε στην πέμπτη θέση του δυναμικού κοινού με 8,3% και στο σύνολο συγκεντρώνει 7,2%, δίχως ακόμη να έχει βγάλει το πλήρες πρόγραμμά του στον αέρα, το οποίο αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες. Το ίδιο ισχύει και για το Open, το οποίο με 7,6% στο σύνολο και 7,7% στο δυναμικό κοινό προσπαθεί μέσα στον Οκτώβριο να χαράξει τη νέα πορεία του και να κερδίσει πόντους.

Εν αναμονή του νέου προγράμματός της, το οποίο έχει καθυστερήσει και δυστυχώς θα βγει, όταν οι υπόλοιποι θα έχουν ήδη διανύσει μεγάλο μέρος της διαδρομής , η ΕΡΤ1 σημειώνει 5,6% στο σύνολο και 3,4% στο δυναμικό κοινό. Η κανονική μέτρηση θα γίνει, όταν θα αρχίσουν να προβάλλονται οι νέες σειρές.

Οι παλιές, οι νέες και τα κόλπα της τηλεθέασης

Κλείσιμο
Δεν υπάρχει νικητής, δεν υπάρχει και χαμένος. Για τον Σεπτέμβριο πρώτη στο δυναμικό κοινό έκοψε το νήμα η Κατερίνα Καινούργιου με απόσταση αναπνοής από τον ανταγωνισμό. Οι μέσοι όροι των πρωινών ψυχαγωγικών εκπομπών κυμαίνονται από 8,5% ως 14,5%, γεγονός που μαρτυρά πως η πίτα μοιράζεται σε πολλά κομμάτια.

Στο σύνολο, οι «Αταίριαστοι» του ΣΚΑΪ είναι αήττητοι και λογικό, αν αναλογιστεί κάποιος πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η ενημέρωση στην παρούσα φάση. Οι «Αταίριαστοι» είναι η εκπομπή που φιγουράρει και στην πρώτη θέση του δυναμικού κοινού πολύ συχνά. Πολύ καλή είναι και η πορεία της Ελεονώρας Μελέτη η οποία προσπαθεί να κατακτήσει το κοινό με μία άλλη πρόταση εκπομπής, η οποία δεν θυμίζει την στερεοτυπική ενημέρωση. Η εκπομπή ξεκίνησε δυνατά σε τηλεθέαση, αλλά στη συνέχεια έχασε μονάδες, για ν' αρχίσει και πάλι να ανακάμπτει τις τελευταίες ημέρες.

Νέες είσοδοι στην κατηγορία η Ιωάννα Μαλέσκου και η Δανάη Μπάρκα, οι οποίες ήρθαν για να μείνουν η καθεμιά για διαφορετικούς λόγους. Η πρώτη έχει σταθεροποιηθεί στα ποσοστά της, τα οποία ξεπερνούν το 10%, ενώ στην περίπτωση του «Πάμε Δανάη» ακόμη είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, καθώς υπάρχει διαδρομή μόλις μιας εβδομάδας. Αμφότερες είναι νέα, φρέσκα πρόσωπα δίχως «κίτρινες» τηλεοπτικές αποχρώσεις και απευθύνονται σε μία μερίδα κοινού που θέλει κάτι διαφορετικό. Ειδικά στην περίπτωση της Δανάης Μπάρκα, η συνταγή είναι πολύ διαφορετική και χρειάζεται χρόνο για να μπορέσει να «δείξει».

Ωστόσο, επειδή ο «παλιός είναι αλλιώς» και όχι τυχαία, όπως όλα δείχνουν, πρόσωπα όπως η Φαίη Σκορδά, η Κατερίνα Καινούργιου και το δίδυμο Καραβάτου - Κατσούλης δεν χάνουν εύκολα και, αν και υπάρχουν ημέρες όπου η τηλεθέαση είναι αρκετά χαμηλή, εμφανίζουν τάσεις ανόδου τις τελευταίες ημέρες. Την τελευταία εβδομάδα το «Πρωινό» έχει περάσει μπροστά σταθερά. Μένει να φανεί πόσο θα κρατήσει και αν θα μπορέσει να διαμορφωθεί μία σαφής κατάταξη, κάτι που μέχρι στιγμής φαντάζει πολύ δύσκολο. Εξαιρετική μέχρι στιγμής η πορεία της Σταματίνας Τσιμτσιλή με το «Happy Day στον Alpha» να κερδίζει άνετα νούμερα τηλεθέασης.

Καυτό τηλεοπτικό μεσημέρι

Η Ηλιάνα Παπαγεωργίου και το «Pop up» στον Alpha είναι το νέο στη ζώνη, το οποίο προσπαθεί να χαράξει την πορεία του απέναντι σε μία ισχυρή συνήθεια, που λέγεται «Shopping Star» με την Βίκυ Καγιά, ένα παραδοσιακό παιχνίδι -το «Ρουκ Ζουκ»- με την Ζέτα Μακρυπούλια και φυσικά το «Καλό μεσημεράκι» με τον Νίκο Μουτσινά. Είναι το φρέσκο πρόσωπο, το οποίο κερδίζει έδαφος και εντυπώσεις και έχει δρόμο μπροστά της. Η τάση της είναι αυξητική και είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρώτη ώρα, όπου δεν αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό, σκαρφαλώνει ακόμη και στο 18%.

Φυσικά, τα τηλεπαιχνίδια πάντα βρίσκουν τον τρόπο, γι' αυτό και παραμένουν «ζωντανά» στον ανταγωνισμό. Τόσο το «Deal» όσο και το «Still Standing», αλλά και αργότερα ο «Τροχός της τύχης» είναι αυτό που αποκαλούν στην τηλεοπτική πιάτσα, «σταθερές αξίες» και φυσικά πολύ ισχυρή τηλεοπτική συνήθεια. Ειδικά το τελευταίο σημειώνει εδώ και χρόνια πολύ υψηλά νούμερα.

Η μάχη του prime time: σίριαλ εναντίον ριάλιτι

Το πρώτο σε τηλεθέαση ριάλιτι είναι το «GNTM» και μάλιστα με διαφορά. Το «Big Brother» κινείται στο 18% καθώς το τελευταίο διάστημα «τσίμπησε» τηλεθέαση ενώ το «Bachelor» βρίσκεται κοντά στο 14%. Τα ποσοστά τους έχουν τάση σταθεροποίησης καθώς ειδικά το «Big Brother» προβάλλεται εδώ και ένα μήνα οπότε έχει το δικό του κοινό. Το «GNTM» έχει σταθερά καλή πορεία ενώ ανοδική είναι η τάση του «Bachelor». Καλύτερα από όλους και από όλα πηγαίνει το μουσικό τάλεντ σόου «The Voice» το οποίο μέχρι στιγμής δεν πέφτει κάτω από το 30% σε όλα τα κοινά και αυτό κάτι δείχνει.

Όμως για μία ακόμη χρονιά το φαινόμενο είναι μία σειρά και πρόκειται για τις «Αγριες Μέλισσες». Σταθερά πρώτες οδηγούν την κούρσα της τηλεθέασης το βράδυ και όπως φαίνεται δύσκολα θα αλλάξει αυτό. Ακόμη κι απέναντι από ριάλιτι ή από την μυθοπλασία του ανταγωνισμού η σειρά του ΑΝΤ1 δεν χάνει έδαφος, αλλά αντίθετα πιέζει.

Οι σειρές του ΑΝΤ1 έκαναν πρεμιέρα την εβδομάδα που πέρασε και ειδικά το «Φαμίλια» κράτησε σταθερά τα ποσοστά του στο 20% την ώρα που το «Παρουσιάστε» έχασε κάποιες μονάδες από την πρεμιέρα οπότε χρειάζεται χρόνος για να φανεί που θα κάτσει το κοντέρ. Πολύ καλή μέχρι στιγμής η πορεία της καθημερινής σειράς «Ηλιος», η οποία φλερτάρει με το 16% και 17% όπως και το «Ελα στη θέση μου» του Alpha.

Το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» στον Alpha δεν χάνει το κοινό που το ακολουθεί εδώ και χρόνια αλλά η «Αγγελική» αν και με θετικές εντυπώσεις και σχόλια έχει κολλήσει στο 10%.
Δεν έχει ανεβάσει ακόμη τις περσινές στροφές το «The 2night show» στον ΑΝΤ1 το οποίο πιέζεται από το «BB» αλλά ακόμη είναι νωρίς.

Το Mega εκπλήσσει

Τέλος, στο Mega ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι δύο σειρές μετά από πολλές επαναλήψεις σημειώνουν ποσοστά κοντά στο 13% που οι νέες βλέπουν με το κιάλι. Πρόκειται για την «Μαρία την άσχημη» και το «Παρά πέντε» που σπάνε τα κοντέρ και αυτό κάτι σημαίνει για την ποιότητα και την αντοχή της μυθοπλασίας. Στο κανάλι φυσικά τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφει η εκπομπή του Νίκου Ευαγγελάτου «live news» με ποσοστά τηλεθέασης κοντά στο 13%.

Ακόμη είμαστε στην αφετηρία. Υπάρχουν πολλοί μήνες τηλεοπτικού μαραθωνίου μπροστά αλλά το θέμα είναι πόσοι θα αντέξουν να φτάσουν ως τον τερματισμό.

Ειδήσεις σήμερα:

«Επανέρχομαι σύντομα» λέει σε βίντεο ο Τραμπ - Αντιφατικές οι πληροφορίες για την πραγματική κατάστασή του

Θρίλερ με την υγεία του Τραμπ: Νέο μήνυμα του Προέδρου των ΗΠΑ από το νοσοκομείο - Δείτε το βίντεο 4 λεπτών

Ντέμι Μουρ: «Φωτιά» στα 57 της με εσώρουχα της Ριάνα!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης