Σίριαλ... το καλύτερο φάρμακο για την καραντίνα
20.10.2020
23:51
Πάνω από 2,5 εκατομμύρια Ελληνες βλέπουν σίριαλ και η εξήγηση είναι απλή: Οσο κι αν οι καιροί αλλάζουν, στην προτίμηση του τηλεθεατή μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος παραμένει πιο σταθερή αξία από την... κλειδαρότρυπα
Οι μεγάλες συνδρομητικές πλατφόρμες επενδύουν στη μυθοπλασία. Αυτή είναι η δύναμη της εποχής, αυτή συγκεντρώνει τα μεγάλα ονόματα όχι μόνο σε επίπεδο καστ, αλλά και σε επίπεδο συντελεστών. Η μετατόπιση του ενδιαφέροντος του τηλεοπτικού κοινού, το οποίο αναζητά μανιωδώς μια «καλή σειρά», είναι σαφής. Φυσικά η συνθήκη της παραγωγής των ξένων σειρών βρίσκεται σε άλλη «πίστα» στο εξωτερικό και σύγκριση με την εγχώρια δύσκολα θα επιχειρηθεί για πολλούς λόγους. Ωστόσο, επειδή η ελληνική αγορά είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση, το γεγονός ότι 2,5 εκατομμύρια Ελληνες παρακολουθούν σίριαλ σε ιδιωτικά και δημόσια κανάλια καθημερινά δεν το λες και απλή υπόθεση.
Ενδεικτικά, στο τηλεβαρόμετρο της περασμένης εβδομάδας τις 14 από τις συνολικά 20 θέσεις τις καταλαμβάνει η μυθοπλασία. Συγκεκριμένα, τις «Αγριες Μέλισσες» παρακολουθούν 1,5 εκατομμύριο τηλεθεατές καθημερινά, ενώ σταθερά κοντά στους 900.000 βρίσκονται οι «Οκτώ λέξεις» του ΣΚΑΪ.
Σχεδόν 800.000 τηλεθεατές κατακτά τα βράδια μετά από πολλές σεζόν το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», ενώ ο «Ηλιος» και το «Παρουσιάστε» στον ΑΝΤ1 ξεπερνούν τους 750.000. Στα ίδια νούμερα κινείται και η «Φαμίλια» με αυξομειώσεις, ενώ κοντά στους 600.000 βρίσκονται το «Ελα στη θέση μου» και η «Αγγελική» στον ALPHA. Νέα είσοδος το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» στην ΕΡΤ1 με περίπου 400.000 τηλεθεατές για την πρώτη εβδομάδα προβολής του σε μέσο όρο. Οι αριθμοί απλώς αποδεικνύουν ότι στο σύνολο του τηλεοπτικού κοινού, το οποίο δεν είναι ο συνολικός πληθυσμός, οι σειρές βρίσκονται πολύ ψηλά. Και ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι, πέρα και πάνω από τις κατατάξεις των κοινών σε δυναμικά και αδύναμα, το σύνολο του τηλεοπτικού πληθυσμού ψηφίζει σίριαλ σε μεγάλη πλειοψηφία. Η πρώτη θέση ανήκει σταθερά στις σειρές μετά από χρόνια και κανένα ριάλιτι τη φετινή σεζόν δεν μπορεί να τις εκτοπίσει.
Το φαινόμενο «Αγριες Μέλισσες»
Φάνηκε από την περασμένη χρονιά. Ομως αυτό που συμβαίνει φέτος είναι πρωτοφανές. Η πολύ γρήγορη εξέλιξη όλων των υποθέσεων που αποτελούν πυρήνα έλξης, η αριστοτεχνική γραφή και ανάπτυξη σεναρίου, η ανάγλυφη και ερεθιστική αποτύπωση χαρακτήρων μυθοπλασίας, η κινηματογραφική σκηνοθετική ματιά και η ενέργεια που αναδύεται από αυτή τη σειρά είναι μοναδικά. Είναι σταθερά πρώτη στο τηλεβαρόμετρο, αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Μέσα από τη συγκεκριμένη κατάθεση γραφής αναδείχθηκαν σημαντικοί ηθοποιοί στο ευρύ κοινό, οι οποίοι ναι μεν είχαν διανύσει πολλά θεατρικά χιλιόμετρα, ωστόσο το κοινό δεν τους γνώριζε: από τις νεότερες Μαρία Κίτσου, Ελλη Τρίγγου, Δανάη Μιχαλάκη έως την Κατερίνα Διδασκάλου, τον Λεωνίδα Κακούρη, τον Γιάννη Στάνκογλου, τον Γιώργο Γάλλο και την ήδη διάσημη στο τηλεοπτικό κοινό Κάτια Δανδουλάκη, αλλά και τις νέες αφίξεις όπως τον Βασίλη Μπισμπίκη και τον Αργύρη Πανταζάρα. Ολη η αφρόκρεμα της ελληνικής υποκριτικής παρελαύνει στα στενά του Διαφανίου γοητεύοντας με την υποκριτική δεινότητα που ξεδιπλώνει η πένα της Μελίνας Τσαμπάνη και η σκηνοθεσία του Λευτέρη Χαρίτου. Οι «Αγριες Μέλισσες» είναι ένα τηλεοπτικό φαινόμενο. Ευτυχώς, όχι παροδικό και δίχως τα χαρακτηριστικά της «φούσκας» που ευδοκιμεί στα τηλεοπτικά μονοπάτια. Με διάρκεια, περιεχόμενο και αναλλοίωτα πολύτιμα συστατικά.
Το θαύμα της ΕΡΤ
Με τρεις νέες σειρές και έχοντας μειονέκτημα λόγω κακού παρελθόντος, η ΕΡΤ προσπαθεί να δώσει το δικό της στίγμα στη μυθοπλασία και να διεκδικήσει μερίδιο από την πίτα. Η πρώτη έλευση ήταν αυτή του «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», μια καθημερινή κωμωδία ηθών, ανάλαφρη και καλογυρισμένη, με εξαιρετικό καστ που συνδυάζει το παλιό με το νέο, σε μια παραγωγή πολύ προσεγμένη.
Η μεγάλη έκπληξη και η πολυαναμενόμενη σειρά ήταν τα «Καλύτερά μας χρόνια», που ουσιαστικά λειτούργησε σαν ταξίδι στον χρόνο. Εδώ την πρώτη εντύπωση κλέβει η παραγωγή, καθώς η σειρά ξεκινά από τη δεκαετία 1960-1970 σε μία Ελλάδα όχι τόσο μακρινή, αλλά πολύ διαφορετική. Οι Μελέτης Ηλίας, Κατερίνα Παπουτσάκη και Υβόννη Μαλτέζου σε συνδυασμό με απολαυστική πιτσιρικαρία και έναν αφηγητή ιδανικό όπως ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος δένουν ένα σύνολο πολύ δυναμικό. Η εικόνα είναι κινηματογραφική, αριστοτεχνικά σκηνογραφημένη και η σκηνοθεσία ιδιαίτερη. Η έναρξη σε επίπεδο αριθμών κινήθηκε σχετικά χαμηλά, κοντά στο 9% στο δυναμικό κοινό, όπου ο ανταγωνισμός απέναντι αντιστέκεται με δύο ριάλιτι και την κορυφαία σειρά σε αριθμούς και εντυπώσεις. Θα χρειαστεί πολλή προσπάθεια και δρόμος προκειμένου να νιώσουν οι τηλεθεατές ότι η παλιά καλή ΕΡΤ προσπαθεί να επανακάμψει.
Ισως η καλύτερη κωμική σειρά γι’ αυτή τη σεζόν, με δείγμα τα πρώτα επεισόδια, είναι η «Τούρτα της μαμάς» των Αλέξανδρου Ρήγα - Δημήτρη Αποστόλου. Σενάριο-κέντημα, με διεισδυτική ατάκα μέσω της οποίας περνούν ουσιαστικά μηνύματα, τα οποία είτε αγνοούνται είτε καταπατούνται από τηλεοπτικά προϊόντα. Χιούμορ, ευφυΐα, ερμηνείες, επιτέλους σύγχρονο περιεχόμενο, διακριτικά διάσπαρτο σε λόγο και εικόνα, ρυθμός και δομή περιεχομένου.
Ενδεικτικά, στο τηλεβαρόμετρο της περασμένης εβδομάδας τις 14 από τις συνολικά 20 θέσεις τις καταλαμβάνει η μυθοπλασία. Συγκεκριμένα, τις «Αγριες Μέλισσες» παρακολουθούν 1,5 εκατομμύριο τηλεθεατές καθημερινά, ενώ σταθερά κοντά στους 900.000 βρίσκονται οι «Οκτώ λέξεις» του ΣΚΑΪ.
Σχεδόν 800.000 τηλεθεατές κατακτά τα βράδια μετά από πολλές σεζόν το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», ενώ ο «Ηλιος» και το «Παρουσιάστε» στον ΑΝΤ1 ξεπερνούν τους 750.000. Στα ίδια νούμερα κινείται και η «Φαμίλια» με αυξομειώσεις, ενώ κοντά στους 600.000 βρίσκονται το «Ελα στη θέση μου» και η «Αγγελική» στον ALPHA. Νέα είσοδος το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» στην ΕΡΤ1 με περίπου 400.000 τηλεθεατές για την πρώτη εβδομάδα προβολής του σε μέσο όρο. Οι αριθμοί απλώς αποδεικνύουν ότι στο σύνολο του τηλεοπτικού κοινού, το οποίο δεν είναι ο συνολικός πληθυσμός, οι σειρές βρίσκονται πολύ ψηλά. Και ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι, πέρα και πάνω από τις κατατάξεις των κοινών σε δυναμικά και αδύναμα, το σύνολο του τηλεοπτικού πληθυσμού ψηφίζει σίριαλ σε μεγάλη πλειοψηφία. Η πρώτη θέση ανήκει σταθερά στις σειρές μετά από χρόνια και κανένα ριάλιτι τη φετινή σεζόν δεν μπορεί να τις εκτοπίσει.
Το φαινόμενο «Αγριες Μέλισσες»
Φάνηκε από την περασμένη χρονιά. Ομως αυτό που συμβαίνει φέτος είναι πρωτοφανές. Η πολύ γρήγορη εξέλιξη όλων των υποθέσεων που αποτελούν πυρήνα έλξης, η αριστοτεχνική γραφή και ανάπτυξη σεναρίου, η ανάγλυφη και ερεθιστική αποτύπωση χαρακτήρων μυθοπλασίας, η κινηματογραφική σκηνοθετική ματιά και η ενέργεια που αναδύεται από αυτή τη σειρά είναι μοναδικά. Είναι σταθερά πρώτη στο τηλεβαρόμετρο, αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Μέσα από τη συγκεκριμένη κατάθεση γραφής αναδείχθηκαν σημαντικοί ηθοποιοί στο ευρύ κοινό, οι οποίοι ναι μεν είχαν διανύσει πολλά θεατρικά χιλιόμετρα, ωστόσο το κοινό δεν τους γνώριζε: από τις νεότερες Μαρία Κίτσου, Ελλη Τρίγγου, Δανάη Μιχαλάκη έως την Κατερίνα Διδασκάλου, τον Λεωνίδα Κακούρη, τον Γιάννη Στάνκογλου, τον Γιώργο Γάλλο και την ήδη διάσημη στο τηλεοπτικό κοινό Κάτια Δανδουλάκη, αλλά και τις νέες αφίξεις όπως τον Βασίλη Μπισμπίκη και τον Αργύρη Πανταζάρα. Ολη η αφρόκρεμα της ελληνικής υποκριτικής παρελαύνει στα στενά του Διαφανίου γοητεύοντας με την υποκριτική δεινότητα που ξεδιπλώνει η πένα της Μελίνας Τσαμπάνη και η σκηνοθεσία του Λευτέρη Χαρίτου. Οι «Αγριες Μέλισσες» είναι ένα τηλεοπτικό φαινόμενο. Ευτυχώς, όχι παροδικό και δίχως τα χαρακτηριστικά της «φούσκας» που ευδοκιμεί στα τηλεοπτικά μονοπάτια. Με διάρκεια, περιεχόμενο και αναλλοίωτα πολύτιμα συστατικά.
Το θαύμα της ΕΡΤ
Με τρεις νέες σειρές και έχοντας μειονέκτημα λόγω κακού παρελθόντος, η ΕΡΤ προσπαθεί να δώσει το δικό της στίγμα στη μυθοπλασία και να διεκδικήσει μερίδιο από την πίτα. Η πρώτη έλευση ήταν αυτή του «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», μια καθημερινή κωμωδία ηθών, ανάλαφρη και καλογυρισμένη, με εξαιρετικό καστ που συνδυάζει το παλιό με το νέο, σε μια παραγωγή πολύ προσεγμένη.
Η μεγάλη έκπληξη και η πολυαναμενόμενη σειρά ήταν τα «Καλύτερά μας χρόνια», που ουσιαστικά λειτούργησε σαν ταξίδι στον χρόνο. Εδώ την πρώτη εντύπωση κλέβει η παραγωγή, καθώς η σειρά ξεκινά από τη δεκαετία 1960-1970 σε μία Ελλάδα όχι τόσο μακρινή, αλλά πολύ διαφορετική. Οι Μελέτης Ηλίας, Κατερίνα Παπουτσάκη και Υβόννη Μαλτέζου σε συνδυασμό με απολαυστική πιτσιρικαρία και έναν αφηγητή ιδανικό όπως ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος δένουν ένα σύνολο πολύ δυναμικό. Η εικόνα είναι κινηματογραφική, αριστοτεχνικά σκηνογραφημένη και η σκηνοθεσία ιδιαίτερη. Η έναρξη σε επίπεδο αριθμών κινήθηκε σχετικά χαμηλά, κοντά στο 9% στο δυναμικό κοινό, όπου ο ανταγωνισμός απέναντι αντιστέκεται με δύο ριάλιτι και την κορυφαία σειρά σε αριθμούς και εντυπώσεις. Θα χρειαστεί πολλή προσπάθεια και δρόμος προκειμένου να νιώσουν οι τηλεθεατές ότι η παλιά καλή ΕΡΤ προσπαθεί να επανακάμψει.
Ισως η καλύτερη κωμική σειρά γι’ αυτή τη σεζόν, με δείγμα τα πρώτα επεισόδια, είναι η «Τούρτα της μαμάς» των Αλέξανδρου Ρήγα - Δημήτρη Αποστόλου. Σενάριο-κέντημα, με διεισδυτική ατάκα μέσω της οποίας περνούν ουσιαστικά μηνύματα, τα οποία είτε αγνοούνται είτε καταπατούνται από τηλεοπτικά προϊόντα. Χιούμορ, ευφυΐα, ερμηνείες, επιτέλους σύγχρονο περιεχόμενο, διακριτικά διάσπαρτο σε λόγο και εικόνα, ρυθμός και δομή περιεχομένου.
Το Twitter σχεδόν ξαφνιασμένο «τρεντάρει» τα hashtag της ΕΡΤ, γεγονός που αποδεικνύει ότι η άνοδος είναι μπροστά και ότι τελικά το «καλό πράγμα» σε όποιο περιβάλλον κι αν βρίσκεται θα βρει τον τρόπο να περάσει απέναντι. Θα χρειαστεί βέβαια χρόνος για να φανούν η δυναμική και η προοπτική των σειρών της δημόσιας τηλεόρασης.
Διάσπαρτα διαμαντάκια
Φυσικά η μυθοπλασία, καθώς φέτος κάνει ουσιαστική επιστροφή με όρους παρελθόντος, ή μάλλον με μεγέθη παρελθόντος, χρειάζεται χρόνο και κατάλληλο περιβάλλον για να κατακτήσει τη συνήθεια.
Η «Αγγελική» στον ALPHA είναι μια δραματική σειρά που δεν της λείπει κάτι. Καστ, σενάριο, σκηνοθεσία αξιώσεων και μάλιστα με θεματική αρεστή σε γυναίκες διαφορετικών ηλικιών. Η τηλεθέαση δεν είναι η αναμενόμενη, όμως η σειρά αρέσει και έχει αποσπάσει θετική κριτική. Από την άλλη, υπάρχουν κάποιες συνταγές οι οποίες δεν επηρεάζονται από τον χρόνο. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», η οποία μετά από χρόνια, από πολλές αλλαγές, από σκαμπανεβάσματα και ανατροπές παραμένει στην κορυφή της προτίμησης στην κατηγορία των οικογενειακών σειρών και δεν εμφανίζει σημάδια κόπωσης λόγω των χειρουργικών επεμβάσεων ανανέωσης.
Η προσπάθεια που κάνει ο ΑΝΤ1 με τις κωμωδίες «Παρουσιάστε» και «Φαμίλια» είναι ήδη καλοδεχούμενες από το τηλεοπτικό κοινό. Οχι με νούμερα-ρεκόρ, αλλά με αξιοπρεπείς και ενθαρρυντικές αποδόσεις, καθώς ο κόσμος ακόμη κρατά το τηλεκοντρόλ και ψάχνεται προκειμένου να καταλήξει κάπου. Το ίδιο ισχύει και με την καθημερινή σειρά του σταθμού «Ηλιος», που αργά αλλά σταθερά αυξάνει ποσοστά κυρίως στο γενικό κοινό, καθώς παραδοσιακά οι καθημερινές σειρές είναι αγαπημένη συνήθεια των πιο μεγάλων ηλικιών. Σταθερή αξία και το «Καφέ της Χαράς», το οποίο σε ένα νέο και άκρως ανταγωνιστικό πια περιβάλλον βρίσκει τα πατήματά του και αντέχει παραμένοντας ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού.
Δύο είναι οι σειρές που θα δοκιμάσουν τις δικές τους δυνάμεις στο ανταγωνιστικό πεδίο της μυθοπλασίας. Με αξιώσεις λόγω παράδοσης και συντελεστών και με προσδοκίες να θυμίσουν το παρελθόν στο οποίο το Μεγάλο Κανάλι κυριαρχούσε με διαφορά. Το «Σχεδόν ενήλικες», μια σειρά που εκτυλίσσεται στο σήμερα της αθηναϊκής μετα-κανονικότητας. Μια (αντι)κοινωνική κωμωδία πόλης για το ταλέντο να ζεις έχοντας επιβιώσει από την ελληνική κρίση, τα μνημόνια, την ανεργία, τον κορωνοϊό, την καραντίνα, την παγκόσμια υγειονομική ανασφάλεια. Μια αστεία, περιπετειώδης σειρά, μια ιστορία συγκατοίκησης και φιλίας για το σήμερα των κανονικών ανθρώπων, με 30άρηδες που επιμένουν να κυνηγάνε τον έρωτα και τη μουσική και με 40άρηδες (plus) που αναπολούν τα παλιά τους «χαϊλίκια» κυνηγώντας ταυτόχρονα την προθεσμία της ρύθμισης των 120 δόσεων και μια καλύτερη ζωή. Πρωταγωνιστούν οι Μάκης Παπαδημητρίου, Γιάννης Στάνκογλου, Θεοδώρα Τζήμου, Ιβάν Σβιτάιλο, Φωτεινή Αθερίδου.
Θα ακολουθήσει η «Εξαψη», μια σειρά ερωτικού πάθους που υπογράφει η Τίνα Καμπίτση και σκηνοθετεί ο Βασίλης Τσελεμέγκος, με τους Τάσο Νούσια, Ιωάννα Παππά, Κίμωνα Κουρή, Νίκο Πουρσανίδη, Κώστα Κάππα και Γιούλικα Σκαφιδά.
Εδώ, ωστόσο, λειτουργεί και μία ακόμη παράμετρος, αυτή της αξιοποίησης της «ταινιοθήκης» του παρελθόντος που αποδεικνύει περίτρανα γιατί οι σειρές συνιστούν τηλεοπτικό θησαυρό για τα κανάλια: υπάρχουν σειρές που στην εκατοστή τους επανάληψη ξεπερνούν σε τηλεθέαση τις νέες. Αν αυτό δεν σημαίνει κάτι, τότε τι;
MEGA: Το comedy show επιστρέφει, «Απόψε μόνο»
Ο Λάμπρος Φισφής και η παρέα του Δημήτρης Μακαλιάς, Ζήσης Ρούμπος, Γιάννης Σαρακατσάνης, αλλά και οι Θωμάς Ζάμπρας και Aγγελος Σπηλιόπουλος έρχονται για να παρουσιάσουν το «Απόψε μόνο», ένα γρήγορο, ανατρεπτικό́ και απρόβλεπτο late night comedy show στο ΜEGA. Θα συναντήσουν μερικούς από τους πιο ταλαντούχους κωμικούς της γενιάς τους από την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου στις 23.30 και κάθε Πέμπτη στο ξενοδοχείο «Μπάγκειον», το ιστορικό κτίριο της πλατείας Ομονοίας.
Κάθε επεισόδιο είναι (γ)ραμμένο στα μέτρα των καλεσμένων τους. Stand up comedy, παιχνίδια αυτοσχεδιασμού, tailor made σκετς, αλλά και μουσικές προκλήσεις μπροστά από ένα μικρόφωνο γίνονται κομμάτια ενός τηλεοπτικού παζλ και η επικαιρότητα σχολιάζεται με ιδιαίτερο τρόπο μέσα από χαρακτήρες-έκπληξη που θα κάνουν την εμφάνισή τους κάθε βραδιά χωρίς προειδοποίηση.
Ο Λάμπρος Φισφής μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» περιγράφει αυτό που θα δούμε στις οθόνες μας σε λίγες ημέρες: «Ενα τηλεοπτικό comedy club. Θέλουμε να πάρουμε αυτό που γίνεται σε μια live παράσταση κωμωδίας και να το μεταφέρουμε στην τηλεόραση! Τον αυθορμητισμό, τη διάδραση, τα λάθη, την αμηχανία και τα απρόβλεπτα. Εχουμε σχεδιάσει ένα βαριετέ κωμωδίας που περιέχει τα πάντα, από stand up comedy μέχρι σάτιρα επικαιρότητας και από αυτοσχεδιασμό μέχρι μουσικά challenges. Ολα αυτά ενώνοντας κάθε φορά τη δική μας παρέα με μια παρέα guest και ελπίζουμε την παρέα του κοινού, που θα μείνει ξύπνιο μέχρι τις 23.30. Ξέρω σίγουρα ότι τουλάχιστον ένας άνθρωπος, η μάνα μου, δεν θα καταφέρει να μείνει ξύπνια. Οπότε, σας παρακαλώ, πιείτε καφέδες και πάμε να το ζήσουμε! Επιστρέφουμε μετά από καιρό με ένα comedy show και πλέον κουβαλάμε και μία επιπλεόν δεκαετία εμπειρίας, οπότε θεωρώ ότι θα είναι ένα σόου που θα στέλνει τον κόσμο για ύπνο με γέλια. Αν όχι γέλια, ένα χαμόγελο. Να σας πω κάτι, θα είμαστε ΟΚ και με ένα “χμμμ... καλούτσικο ήταν”».
Ειδήσεις σήμερα:
Κρήτη: Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση για ζωοκλοπές - Εξιχνιάστηκαν 11 υποθέσεις
Με μαχαίρι 25 εκατοστών σκότωσε ο 43χρονος τον 35χρονο στον Πειραιά
Δίκη ΧΑ: Αναστολή με όρους για όλους πλην Ρουπακιά πρότεινε η εισαγγελέας
Διάσπαρτα διαμαντάκια
Φυσικά η μυθοπλασία, καθώς φέτος κάνει ουσιαστική επιστροφή με όρους παρελθόντος, ή μάλλον με μεγέθη παρελθόντος, χρειάζεται χρόνο και κατάλληλο περιβάλλον για να κατακτήσει τη συνήθεια.
Η «Αγγελική» στον ALPHA είναι μια δραματική σειρά που δεν της λείπει κάτι. Καστ, σενάριο, σκηνοθεσία αξιώσεων και μάλιστα με θεματική αρεστή σε γυναίκες διαφορετικών ηλικιών. Η τηλεθέαση δεν είναι η αναμενόμενη, όμως η σειρά αρέσει και έχει αποσπάσει θετική κριτική. Από την άλλη, υπάρχουν κάποιες συνταγές οι οποίες δεν επηρεάζονται από τον χρόνο. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», η οποία μετά από χρόνια, από πολλές αλλαγές, από σκαμπανεβάσματα και ανατροπές παραμένει στην κορυφή της προτίμησης στην κατηγορία των οικογενειακών σειρών και δεν εμφανίζει σημάδια κόπωσης λόγω των χειρουργικών επεμβάσεων ανανέωσης.
Η προσπάθεια που κάνει ο ΑΝΤ1 με τις κωμωδίες «Παρουσιάστε» και «Φαμίλια» είναι ήδη καλοδεχούμενες από το τηλεοπτικό κοινό. Οχι με νούμερα-ρεκόρ, αλλά με αξιοπρεπείς και ενθαρρυντικές αποδόσεις, καθώς ο κόσμος ακόμη κρατά το τηλεκοντρόλ και ψάχνεται προκειμένου να καταλήξει κάπου. Το ίδιο ισχύει και με την καθημερινή σειρά του σταθμού «Ηλιος», που αργά αλλά σταθερά αυξάνει ποσοστά κυρίως στο γενικό κοινό, καθώς παραδοσιακά οι καθημερινές σειρές είναι αγαπημένη συνήθεια των πιο μεγάλων ηλικιών. Σταθερή αξία και το «Καφέ της Χαράς», το οποίο σε ένα νέο και άκρως ανταγωνιστικό πια περιβάλλον βρίσκει τα πατήματά του και αντέχει παραμένοντας ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού.
Δύο είναι οι σειρές που θα δοκιμάσουν τις δικές τους δυνάμεις στο ανταγωνιστικό πεδίο της μυθοπλασίας. Με αξιώσεις λόγω παράδοσης και συντελεστών και με προσδοκίες να θυμίσουν το παρελθόν στο οποίο το Μεγάλο Κανάλι κυριαρχούσε με διαφορά. Το «Σχεδόν ενήλικες», μια σειρά που εκτυλίσσεται στο σήμερα της αθηναϊκής μετα-κανονικότητας. Μια (αντι)κοινωνική κωμωδία πόλης για το ταλέντο να ζεις έχοντας επιβιώσει από την ελληνική κρίση, τα μνημόνια, την ανεργία, τον κορωνοϊό, την καραντίνα, την παγκόσμια υγειονομική ανασφάλεια. Μια αστεία, περιπετειώδης σειρά, μια ιστορία συγκατοίκησης και φιλίας για το σήμερα των κανονικών ανθρώπων, με 30άρηδες που επιμένουν να κυνηγάνε τον έρωτα και τη μουσική και με 40άρηδες (plus) που αναπολούν τα παλιά τους «χαϊλίκια» κυνηγώντας ταυτόχρονα την προθεσμία της ρύθμισης των 120 δόσεων και μια καλύτερη ζωή. Πρωταγωνιστούν οι Μάκης Παπαδημητρίου, Γιάννης Στάνκογλου, Θεοδώρα Τζήμου, Ιβάν Σβιτάιλο, Φωτεινή Αθερίδου.
Θα ακολουθήσει η «Εξαψη», μια σειρά ερωτικού πάθους που υπογράφει η Τίνα Καμπίτση και σκηνοθετεί ο Βασίλης Τσελεμέγκος, με τους Τάσο Νούσια, Ιωάννα Παππά, Κίμωνα Κουρή, Νίκο Πουρσανίδη, Κώστα Κάππα και Γιούλικα Σκαφιδά.
Εδώ, ωστόσο, λειτουργεί και μία ακόμη παράμετρος, αυτή της αξιοποίησης της «ταινιοθήκης» του παρελθόντος που αποδεικνύει περίτρανα γιατί οι σειρές συνιστούν τηλεοπτικό θησαυρό για τα κανάλια: υπάρχουν σειρές που στην εκατοστή τους επανάληψη ξεπερνούν σε τηλεθέαση τις νέες. Αν αυτό δεν σημαίνει κάτι, τότε τι;
MEGA: Το comedy show επιστρέφει, «Απόψε μόνο»
Ο Λάμπρος Φισφής και η παρέα του Δημήτρης Μακαλιάς, Ζήσης Ρούμπος, Γιάννης Σαρακατσάνης, αλλά και οι Θωμάς Ζάμπρας και Aγγελος Σπηλιόπουλος έρχονται για να παρουσιάσουν το «Απόψε μόνο», ένα γρήγορο, ανατρεπτικό́ και απρόβλεπτο late night comedy show στο ΜEGA. Θα συναντήσουν μερικούς από τους πιο ταλαντούχους κωμικούς της γενιάς τους από την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου στις 23.30 και κάθε Πέμπτη στο ξενοδοχείο «Μπάγκειον», το ιστορικό κτίριο της πλατείας Ομονοίας.
Κάθε επεισόδιο είναι (γ)ραμμένο στα μέτρα των καλεσμένων τους. Stand up comedy, παιχνίδια αυτοσχεδιασμού, tailor made σκετς, αλλά και μουσικές προκλήσεις μπροστά από ένα μικρόφωνο γίνονται κομμάτια ενός τηλεοπτικού παζλ και η επικαιρότητα σχολιάζεται με ιδιαίτερο τρόπο μέσα από χαρακτήρες-έκπληξη που θα κάνουν την εμφάνισή τους κάθε βραδιά χωρίς προειδοποίηση.
Ο Λάμπρος Φισφής μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» περιγράφει αυτό που θα δούμε στις οθόνες μας σε λίγες ημέρες: «Ενα τηλεοπτικό comedy club. Θέλουμε να πάρουμε αυτό που γίνεται σε μια live παράσταση κωμωδίας και να το μεταφέρουμε στην τηλεόραση! Τον αυθορμητισμό, τη διάδραση, τα λάθη, την αμηχανία και τα απρόβλεπτα. Εχουμε σχεδιάσει ένα βαριετέ κωμωδίας που περιέχει τα πάντα, από stand up comedy μέχρι σάτιρα επικαιρότητας και από αυτοσχεδιασμό μέχρι μουσικά challenges. Ολα αυτά ενώνοντας κάθε φορά τη δική μας παρέα με μια παρέα guest και ελπίζουμε την παρέα του κοινού, που θα μείνει ξύπνιο μέχρι τις 23.30. Ξέρω σίγουρα ότι τουλάχιστον ένας άνθρωπος, η μάνα μου, δεν θα καταφέρει να μείνει ξύπνια. Οπότε, σας παρακαλώ, πιείτε καφέδες και πάμε να το ζήσουμε! Επιστρέφουμε μετά από καιρό με ένα comedy show και πλέον κουβαλάμε και μία επιπλεόν δεκαετία εμπειρίας, οπότε θεωρώ ότι θα είναι ένα σόου που θα στέλνει τον κόσμο για ύπνο με γέλια. Αν όχι γέλια, ένα χαμόγελο. Να σας πω κάτι, θα είμαστε ΟΚ και με ένα “χμμμ... καλούτσικο ήταν”».
Ειδήσεις σήμερα:
Κρήτη: Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση για ζωοκλοπές - Εξιχνιάστηκαν 11 υποθέσεις
Με μαχαίρι 25 εκατοστών σκότωσε ο 43χρονος τον 35χρονο στον Πειραιά
Δίκη ΧΑ: Αναστολή με όρους για όλους πλην Ρουπακιά πρότεινε η εισαγγελέας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr