«The Crown»: Αλήθειες και ψέματα για τα «άπλυτα» της βασιλικής οικογένειας
19.11.2020
21:48
Η παράσταση της Νταϊάνας - Η ερωμένη του άτακτου πρίγκιπα - Η κόντρα της Ελισάβετ με τη «Σιδηρά Κυρία» Μάργκαρετ Θάτσερ
Στον 4ο κύκλο επεισοδίων της, η σειρά «The Crown» του Netflix εισδύει ακόμη βαθύτερα στα παρασκήνια του Μπάκιγχαμ. Με δεδομένο ότι οι δημιουργοί δίνουν έμφαση στην αναπαράσταση πραγματικών γεγονότων και όχι στη μυθοπλασία, η σύγκριση του τελικού προϊόντος με τα ιστορικά και μη αμφισβητούμενα στοιχεία, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αναζητώντας τα σημεία όπου η δραματοποίηση παρεκκλίνει από την αλήθεια, ο θεατής έχει την ευκαιρία να εμβαθύνει στην πραγματική ιστορία της πιο σημαντικής από τις ελάχιστες εναπομείνασες μοναρχικές δυναστείες της Δύσης. Η οποία, έστω και εάν από πολιτική άποψη είναι επισήμως ανίσχυρη, διατηρεί στο ακέραιο την ισχύ της επιρροής της -και μάλιστα πέρα από τα όρια της πάλαι ποτέ Βρετανικής Αυτοκρατορίας.
Η παράσταση της Νταϊάνας
Στον 4ο κύκλο του «The Crown» ο θεατής μεταφέρεται στο 1985, όταν ο γάμος του Καρόλου με την Νταϊάνα έπνεε πλέον τα λοίσθια. H λαοπρόβλητη Ντι παρουσιάζεται βουτηγμένη στη μοναξιά και την απόγνωση, με κρίσεις βουλιμίας και συναισθηματική κατάρρευση. Ο πρίγκιπας Κάρολος είναι μονίμως απών, προτιμώντας τη συντροφιά της παντοτινής ερωμένης και αργότερα συζύγου του, της Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς.
Σε μια αξιομνημόνευτη σκηνή της σειράς, ο Κάρολος παρακολουθεί ένα γκαλά όπερας στο θέατρο του Κόβεντ Γκάρντεν, ανήμερα των 37ων γενεθλίων του. Τότε ξαφνικά επί σκηνής εμφανίζεται η Νταϊάνα, η οποία αρχίζει να χορεύει μαζί με έναν άντρα, προφανώς επαγγελματία χορευτή, στο ρυθμό του ποπ τραγουδιού «Uptown Girl» του Αμερικανού Μπίλι Τζόελ.
Το κοινό παραληρεί από ενθουσιασμό και όλοι χειροκροτούν όρθιοι την αγαπημένη τους πριγκίπισσα. Ο Κάρολος όμως, προς τιμήν του οποίου είχε στηθεί αυτή η έκπληξη, βράζει από θυμό -αλλά και ζήλια. Διότι η Νταϊάνα με τα καμώματά της, για άλλη μία φορά, τον επισκίασε. Η κάμερα παρακολουθεί το ζεύγος στη διαδρομή προς το Μπάκιγχαμ, όπου ο Κάρολος σχεδόν πετά την Νταϊάνα έξω από το αυτοκίνητο και φεύγει με χίλια για την αγκαλιά της Καμίλα.
Σύμφωνα με την οπτική του «The Crown», το περιστατικό αυτό ήταν το σημείο θραύσης για τη σχέση Καρόλου και Νταϊάνας, καθώς από τότε και εξής η Νταϊάνα δεν έκανε καν τον κόπο να κρύψει ότι πλήρωνε τον σύζυγό της με το ίδιο νόμισμα, συνάπτοντας ερωτικό δεσμό με τον εκπαιδευτή ιππασίας, Τζέιμς Χιούιτ. Ωστόσο, όταν η βασίλισσα Ελισάβετ λαμβάνει γνώση για το τι γίνεται στο γάμο του πρωτότοκου γιου της, επεμβαίνει δυναμικά. Ενημερώνει το ζεύγος ότι «ο γάμος του διαδόχου του βρετανικού θρόνου απαγορεύεται να αποτύχει» και οι σύζυγοι εξαναγκάζονται σε μια απόπειρα συμφιλίωσης.
Η Νταϊάνα εγκαταλείπει τον ιππέα της προκειμένου να τα βρει ξανά με τον Κάρολο, εκείνος όμως δεν φαίνεται πρόθυμος να πράξει κάτι αντίστοιχο. Αντιθέτως, ύστερα από ένα ατύχημα που είχε κάνοντας σκι στην Ελβετία, όταν έφτασε πολύ κοντά στο θάνατο από μια χιονοστιβάδα, ο Κάρολος αποφασίζει ότι η ζωή είναι πολύ μικρή για να προσπαθεί να σώσει έναν καταδικασμένο γάμο αντί να αφοσιωθεί στη γυναίκα που πραγματικά αγαπά, την Καμίλα.
Παρόλα αυτά, ο ρόλος του Καρόλου (στην πραγματική ζωή) είναι αυτός ενός πειθήνιου διαδόχου του στέμματος και ως εκ τούτου, ανέχεται τη Νταϊάνα σε ένα ρομαντικό τετ-α-τετ στην εξοχική έπαυλη του Χάιγκροουβ. Εκείνη του δωρίζει μια κασέτα VHS, στην οποίαν είναι η ίδια η Νταϊάνα, βιντεοσκοπημένη ενώ τραγουδά ένα ερωτικό κομμάτι από το «Φάντασμα της Όπερας». Το σκηνικό είναι αυτό ενός κανονικού λονδρέζικου θεάτρου, εκεί όπου παιζόταν η παράσταση, με την αυθεντική ορχήστρα, τα κοστούμια κ.λπ. Ο Κάρολος θα έλεγε αργότερα ότι οι επιδόσεις της Νταϊάνας σαν αοιδού, του προκάλεσαν αηδία.
Τα αληθινά γεγονότα στα οποία βασίστηκε η δραματοποίηση του «The Crown» είναι ότι η Νταϊάνα είχε ανέβει στη σκηνή του Κόβεντ Γκάρντεν, για να χορέψει ντουέτο με τον Γουέιν Σλιπ, μέλος του Βασιλικού Μπαλέτου, όχι όμως σαν δώρο-έκπληξη για τα γενέθλια του Καρόλου. Ο χορός της πριγκίπισσας είχε στόχο να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να εξασφαλίσει στήριξη για το Βασιλικό Μπαλέτο. Όπως και να 'χει, το κοινό λάτρεψε την επίδειξη των χορευτικών ικανοτήτων της Νταϊάνας και τη ζήτησε 8 φορές να επιστρέψει στη σκηνή για να την αποθεώσει.
Ακριβές είναι επίσης ότι η Νταϊάνα είχε οργανώσει κρυφά από τον Κάρολο το χορευτικό της νούμερο, έχοντας φροντίσει να κάνει εντατικά μαθήματα και πρόβες με τον παρτενέρ της. Όπως είναι εξίσου ακριβές ότι ο Κάρολος δεν ενέκρινε καθόλου τέτοιου είδους εκπλήξεις, όχι μόνο επειδή ήταν εκ φύσεως συνεσταλμένος, αλλά κυρίως επειδή η Νταϊάνα είχε το φυσικό χάρισμα να μονοπωλεί τα φώτα της δημοσιότητας εις βάρος του.
Όσο για το βιντεοσκοπημένο τραγούδι από το «Φάντασμα της Όπερας», αυτό ανήκει μάλλον σε δημιουργική αυθαιρεσία των σεναριογράφων του «The Crown», μιας και η Νταϊάνα δεν έκανε ποτέ κάτι τέτοιο. Απλώς της άρεσε το «All I Ask of You», αλλά μάλλον δεν σκέφτηκε ποτέ να το τραγουδήσει η ίδια, πόσο μάλλον ως δώρο στον πρίγκιπα Κάρολο.
Η ερωμένη του άτακτου πρίγκηπα
Σε μια ιδιαιτέρως θεαματική σκηνή της σειράς, ο πρίγκιπας Άντριου, o νεότερος αδελφός του διαδόχου Καρόλου (και εσχάτως γνωστός για την εμπλοκή του στα σεξουαλικά σκάνδαλα του Τζέφρι Έπσταϊν) προσγειώνεται στο Μπάκιγχαμ με το ελικόπτερο του Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού. Οι κινήσεις και η συμπεριφορά του δείχνουν στον θεατή ότι πρόκειται περί ενός αλαζόνα, αγενέστατου γαλαζοαίματου.
Η συνάντηση με τη μητέρα του έχει ως αντικείμενο την ερωτική του ζωή, η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στο να χαρακτηριστεί ως ανάρμοστη για ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας. Ο Άντριου αναφέρει στην Ελισάβετ ότι έχει δεσμό με μια ηθοποιό -και μάλιστα της περιγράφει το φιλμ στο οποίο πρωταγωνιστεί. Η βασίλισσα αντιλαμβάνεται ότι ο γιος της αναφέρεται σε μια ταινία σοφτ-πορνό -και, βεβαίως, δεν ενθουσιάζεται καθόλου.
Η παράσταση της Νταϊάνας
Στον 4ο κύκλο του «The Crown» ο θεατής μεταφέρεται στο 1985, όταν ο γάμος του Καρόλου με την Νταϊάνα έπνεε πλέον τα λοίσθια. H λαοπρόβλητη Ντι παρουσιάζεται βουτηγμένη στη μοναξιά και την απόγνωση, με κρίσεις βουλιμίας και συναισθηματική κατάρρευση. Ο πρίγκιπας Κάρολος είναι μονίμως απών, προτιμώντας τη συντροφιά της παντοτινής ερωμένης και αργότερα συζύγου του, της Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς.
Σε μια αξιομνημόνευτη σκηνή της σειράς, ο Κάρολος παρακολουθεί ένα γκαλά όπερας στο θέατρο του Κόβεντ Γκάρντεν, ανήμερα των 37ων γενεθλίων του. Τότε ξαφνικά επί σκηνής εμφανίζεται η Νταϊάνα, η οποία αρχίζει να χορεύει μαζί με έναν άντρα, προφανώς επαγγελματία χορευτή, στο ρυθμό του ποπ τραγουδιού «Uptown Girl» του Αμερικανού Μπίλι Τζόελ.
Το κοινό παραληρεί από ενθουσιασμό και όλοι χειροκροτούν όρθιοι την αγαπημένη τους πριγκίπισσα. Ο Κάρολος όμως, προς τιμήν του οποίου είχε στηθεί αυτή η έκπληξη, βράζει από θυμό -αλλά και ζήλια. Διότι η Νταϊάνα με τα καμώματά της, για άλλη μία φορά, τον επισκίασε. Η κάμερα παρακολουθεί το ζεύγος στη διαδρομή προς το Μπάκιγχαμ, όπου ο Κάρολος σχεδόν πετά την Νταϊάνα έξω από το αυτοκίνητο και φεύγει με χίλια για την αγκαλιά της Καμίλα.
Σύμφωνα με την οπτική του «The Crown», το περιστατικό αυτό ήταν το σημείο θραύσης για τη σχέση Καρόλου και Νταϊάνας, καθώς από τότε και εξής η Νταϊάνα δεν έκανε καν τον κόπο να κρύψει ότι πλήρωνε τον σύζυγό της με το ίδιο νόμισμα, συνάπτοντας ερωτικό δεσμό με τον εκπαιδευτή ιππασίας, Τζέιμς Χιούιτ. Ωστόσο, όταν η βασίλισσα Ελισάβετ λαμβάνει γνώση για το τι γίνεται στο γάμο του πρωτότοκου γιου της, επεμβαίνει δυναμικά. Ενημερώνει το ζεύγος ότι «ο γάμος του διαδόχου του βρετανικού θρόνου απαγορεύεται να αποτύχει» και οι σύζυγοι εξαναγκάζονται σε μια απόπειρα συμφιλίωσης.
Η Νταϊάνα εγκαταλείπει τον ιππέα της προκειμένου να τα βρει ξανά με τον Κάρολο, εκείνος όμως δεν φαίνεται πρόθυμος να πράξει κάτι αντίστοιχο. Αντιθέτως, ύστερα από ένα ατύχημα που είχε κάνοντας σκι στην Ελβετία, όταν έφτασε πολύ κοντά στο θάνατο από μια χιονοστιβάδα, ο Κάρολος αποφασίζει ότι η ζωή είναι πολύ μικρή για να προσπαθεί να σώσει έναν καταδικασμένο γάμο αντί να αφοσιωθεί στη γυναίκα που πραγματικά αγαπά, την Καμίλα.
Παρόλα αυτά, ο ρόλος του Καρόλου (στην πραγματική ζωή) είναι αυτός ενός πειθήνιου διαδόχου του στέμματος και ως εκ τούτου, ανέχεται τη Νταϊάνα σε ένα ρομαντικό τετ-α-τετ στην εξοχική έπαυλη του Χάιγκροουβ. Εκείνη του δωρίζει μια κασέτα VHS, στην οποίαν είναι η ίδια η Νταϊάνα, βιντεοσκοπημένη ενώ τραγουδά ένα ερωτικό κομμάτι από το «Φάντασμα της Όπερας». Το σκηνικό είναι αυτό ενός κανονικού λονδρέζικου θεάτρου, εκεί όπου παιζόταν η παράσταση, με την αυθεντική ορχήστρα, τα κοστούμια κ.λπ. Ο Κάρολος θα έλεγε αργότερα ότι οι επιδόσεις της Νταϊάνας σαν αοιδού, του προκάλεσαν αηδία.
Τα αληθινά γεγονότα στα οποία βασίστηκε η δραματοποίηση του «The Crown» είναι ότι η Νταϊάνα είχε ανέβει στη σκηνή του Κόβεντ Γκάρντεν, για να χορέψει ντουέτο με τον Γουέιν Σλιπ, μέλος του Βασιλικού Μπαλέτου, όχι όμως σαν δώρο-έκπληξη για τα γενέθλια του Καρόλου. Ο χορός της πριγκίπισσας είχε στόχο να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να εξασφαλίσει στήριξη για το Βασιλικό Μπαλέτο. Όπως και να 'χει, το κοινό λάτρεψε την επίδειξη των χορευτικών ικανοτήτων της Νταϊάνας και τη ζήτησε 8 φορές να επιστρέψει στη σκηνή για να την αποθεώσει.
Ακριβές είναι επίσης ότι η Νταϊάνα είχε οργανώσει κρυφά από τον Κάρολο το χορευτικό της νούμερο, έχοντας φροντίσει να κάνει εντατικά μαθήματα και πρόβες με τον παρτενέρ της. Όπως είναι εξίσου ακριβές ότι ο Κάρολος δεν ενέκρινε καθόλου τέτοιου είδους εκπλήξεις, όχι μόνο επειδή ήταν εκ φύσεως συνεσταλμένος, αλλά κυρίως επειδή η Νταϊάνα είχε το φυσικό χάρισμα να μονοπωλεί τα φώτα της δημοσιότητας εις βάρος του.
Όσο για το βιντεοσκοπημένο τραγούδι από το «Φάντασμα της Όπερας», αυτό ανήκει μάλλον σε δημιουργική αυθαιρεσία των σεναριογράφων του «The Crown», μιας και η Νταϊάνα δεν έκανε ποτέ κάτι τέτοιο. Απλώς της άρεσε το «All I Ask of You», αλλά μάλλον δεν σκέφτηκε ποτέ να το τραγουδήσει η ίδια, πόσο μάλλον ως δώρο στον πρίγκιπα Κάρολο.
Η ερωμένη του άτακτου πρίγκηπα
Σε μια ιδιαιτέρως θεαματική σκηνή της σειράς, ο πρίγκιπας Άντριου, o νεότερος αδελφός του διαδόχου Καρόλου (και εσχάτως γνωστός για την εμπλοκή του στα σεξουαλικά σκάνδαλα του Τζέφρι Έπσταϊν) προσγειώνεται στο Μπάκιγχαμ με το ελικόπτερο του Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού. Οι κινήσεις και η συμπεριφορά του δείχνουν στον θεατή ότι πρόκειται περί ενός αλαζόνα, αγενέστατου γαλαζοαίματου.
Η συνάντηση με τη μητέρα του έχει ως αντικείμενο την ερωτική του ζωή, η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στο να χαρακτηριστεί ως ανάρμοστη για ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας. Ο Άντριου αναφέρει στην Ελισάβετ ότι έχει δεσμό με μια ηθοποιό -και μάλιστα της περιγράφει το φιλμ στο οποίο πρωταγωνιστεί. Η βασίλισσα αντιλαμβάνεται ότι ο γιος της αναφέρεται σε μια ταινία σοφτ-πορνό -και, βεβαίως, δεν ενθουσιάζεται καθόλου.
Τη δεκαετία του '80 ο πρίγκιπας Άντριου είχε όντως ερωτική σχέση με μια Αμερικανίδα ηθοποιό, την Κου Σταρκ. Ο Άντριου είχε συναντήσει τους γονείς της, όπως και εκείνη είχε γνωρίσει δια ζώσης την βασίλισσα της Βρετανίας, ως επίσημη σύντροφος του γιου της. Όμως, η Σταρκ, αρκετά χρόνια πριν διαβεί το κατώφλι του Μπάκιγχαμ είχε εμφανιστεί σε ένα αισθησιακό φιλμ, σε σκηνές του οποίου, όπως ήταν φυσικό, εμφανιζόταν γυμνή.
Παρόλ' αυτά, η αλήθεια είναι ότι η Ελισάβετ είχε συμπαθήσει πολύ την Κου Σταρκ και δεν την ενοχλούσε καθόλου το είδος των ταινιών στις οποίες εμφανιζόταν. Αντιθέτως, ήταν πάντα ευπρόσδεκτη στο Μπάκιγχαμ, ενώ έχει εκτιμηθεί ιδιαιτέρως η άρνησή της να ξεπουλήσει οποιαδήποτε πληροφορία είχε λόγω της προνομιακής πρόσβασης την οποίαν είχε στα άδυτα της βασιλικής οικογένειας. Και αυτό παρά τις επανειλημμένες και ιδιαίτερα δελεαστικές, από άποψης χρηματικής αποζημίωσης, προσφορές από ΜΜΕ, εκδοτικούς οίκους κ.λπ.
Η κόντρα της Ελισάβετ με την Μάργκαρετ Θάτσερ
Κατά το πρώτο διάστημα μετά από την ανάληψη καθηκόντων πρωθυπουργού από τη Μάργκαρετ Θάτσερ, το 1979, επικρατούσε η εντύπωση ότι οι σχέσεις της με την βασίλισσα Ελισάβετ ήταν αρμονικές. Ως γυναίκες της εξουσίας, οι δυο τους μοιράζονταν την κοινή αφοσίωση στην υπηρεσία του έθνους, την αγάπη για την πειθαρχία και τη σκληρή δουλειά, την αδυναμία σε κάποιο κακομαθημένο γιο ή ακόμη και την προτίμηση στις τσάντες Launer.
Όμως, το Crown παρουσιάζει αυτή τη φιλική ατμόσφαιρα να γίνεται κομμάτια όταν η Θάτσερ αρνείται να προσυπογράψει την πρόταση της Ελισσάβετ για την επιβολή κυρώσεων στο κράτος της Νότιας Αφρικής και να καταδικάσει το ρατσιστικό καθεστώς του Απαρτχάιντ. Υποτίθεται πως η βασίλισσα εξοργίστηκε και προς στιγμήν σκέφτηκε να καταργήσει ακόμη και τις εβδομαδιαίες συναντήσεις ενημέρωσης, μια παράδοση αιώνων στην άσκηση της βρετανικής πολιτικής. Με άλλα λόγια, η βασίλισσα δεν ήθελε να ξαναδεί στα μάτια της την πρωθυπουργό της χώρας.
Σε ό,τι αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα, το στοιχείο της μυθοπλασίας για τις ανάγκες της σειράς είναι ελάχιστο. Το άνοιγμα των απόρρητων αρχείων επιβεβαιώνει ότι η Ελισάβετ είχε προσβληθεί βαθύτατα από την αδιαλλαξία της Θάτσερ και ότι στην πράξη κάπου εκεί τελείωσε κατ' ουσίαν και η σχέση τους. Επιπλέον, εικάζεται ότι η Σιδηρά Κυρία αρνήθηκε να εναντιωθεί στη Νότια Αφρική επειδή ο γιος της, ο Μαρκ Θάτσερ, είχε αναπτύξει επιχειρηματικά συμφέροντα στην περιοχή. Πάντως, στο Crown έχει συμπεριληφθεί και η εξαφάνιση του Μαρκ κατά τη διάρκεια του αγώνα ράλι Παρίσι-Ντακάρ, το 1982, όπως και η μεγάλης κλίμακας κινητοποίηση των βρετανικών υπηρεσιών έως ότου καταφέρουν να εντοπίσουν τα ίχνη του Μαρκ στις αφρικανικές ερήμους.
Εισβολή στη βασιλική κρεβατοκάμαρα
Στο 5ο επεισόδιο του νέου κύκλου αναπαριστάται το περιβόητο επεισόδιο της εισβολής ενός άνεργου ελαιοχρωματιστή στα πλέον ιδιαίτερα διαμερίσματα της βασίλισσας Ελισάβετ, το 1982. Ο Μάικλ Φέιγκαν, όπως ονομαζόταν ο εισβολέας, είχε καταφέρει να περάσει εντελώς απαρατήρητος από την πολυάριθμη φρουρά, να διασχίσει τον περίβολο του Μπάκιγχαμ, να σκαρφαλώσει από μια υδρορροή, να παραβιάσει ένα παράθυρο και να βρεθεί κυριολεκτικά στο προσκέφαλο της βασίλισσας.
Στην καλλιτεχνική του απόδοση, το επεισόδιο περιλαμβάνει μια 10λεπτη συνομιλία, καθώς η Ελισσάβετ, παρά τον τρόμο της μόλις αντίκρυσε τον ξένο στο δωμάτιό της, έδειξε ενδιαφέρον να μάθει ποιος ήταν και τι ήθελε από εκείνην. Ο Φέιγκαν παρουσιάζεται σαν ένας απελπισμένος αλλά καλοπροαίρετος άνθρωπος, εντελώς άοπλος, ο οποίος ήθελε απλώς να δώσει στην βασίλισσά του ένα μάθημα γύρω από το πώς είναι η πραγματική ζωή στον έξω κόσμο.
Της είπε ότι ήταν για πολύ καιρό άνεργος, ότι η σύζυγός του είχε εραστή και του είχε απαγορεύσει να βλέπει τα παιδιά τους καθώς ο Φέιγκαν είχε επιτεθεί στον νέο σύντροφο της γυναίκας του. Η Ελισάβετ υποτίθεται πως άκουσε τη διήγηση με προσοχή και κατανόηση, εν τέλει όμως παρενέβη η φρουρά της και απομάκρυνε τον άγνωστο.
Μολονότι το επεισόδιο αυτό συνέβη πραγματικά, η εξέλιξή του ήταν εντελώς διαφορετική. Ο ίδιος ο Μάικλ Φέιγκαν είπε σε συνέντευξή του, το 2012 ότι η βασίλισσα δεν του έδωσε καμία σημασία και ότι ετράπη σε φυγή -και μάλιστα ξυπόλητη- αμέσως μόλις τον είδε. Ο Φέιγκαν αποκάλυψε ότι εκείνη ήταν η δεύτερη φορά που είχε εισβάλει στο ανάκτορο του Μπάκιγχαμ, καθώς είχε καταφέρει να παρεισφρήσει και έναν μήνα πριν φτάσει ως το υπνοδωμάτιο της βασίλισσας. Τότε είχε περιπλανηθεί για λίγο στο παλάτι, κερνόντας τον εαυτό του ένα μπουκάλι εκλεκτού οίνου το οποίο βρήκε σε κάποιο τραπέζι. Ο Φέιγκαν απέδωσε το εγχείρημά του σε «μαγικά μανιτάρια», δηλαδή φυτικά παραισθησιογόνα, υπό την επήρεια των οποίων ενήργησε.
Παρόλ' αυτά, η αλήθεια είναι ότι η Ελισάβετ είχε συμπαθήσει πολύ την Κου Σταρκ και δεν την ενοχλούσε καθόλου το είδος των ταινιών στις οποίες εμφανιζόταν. Αντιθέτως, ήταν πάντα ευπρόσδεκτη στο Μπάκιγχαμ, ενώ έχει εκτιμηθεί ιδιαιτέρως η άρνησή της να ξεπουλήσει οποιαδήποτε πληροφορία είχε λόγω της προνομιακής πρόσβασης την οποίαν είχε στα άδυτα της βασιλικής οικογένειας. Και αυτό παρά τις επανειλημμένες και ιδιαίτερα δελεαστικές, από άποψης χρηματικής αποζημίωσης, προσφορές από ΜΜΕ, εκδοτικούς οίκους κ.λπ.
Η κόντρα της Ελισάβετ με την Μάργκαρετ Θάτσερ
Κατά το πρώτο διάστημα μετά από την ανάληψη καθηκόντων πρωθυπουργού από τη Μάργκαρετ Θάτσερ, το 1979, επικρατούσε η εντύπωση ότι οι σχέσεις της με την βασίλισσα Ελισάβετ ήταν αρμονικές. Ως γυναίκες της εξουσίας, οι δυο τους μοιράζονταν την κοινή αφοσίωση στην υπηρεσία του έθνους, την αγάπη για την πειθαρχία και τη σκληρή δουλειά, την αδυναμία σε κάποιο κακομαθημένο γιο ή ακόμη και την προτίμηση στις τσάντες Launer.
Όμως, το Crown παρουσιάζει αυτή τη φιλική ατμόσφαιρα να γίνεται κομμάτια όταν η Θάτσερ αρνείται να προσυπογράψει την πρόταση της Ελισσάβετ για την επιβολή κυρώσεων στο κράτος της Νότιας Αφρικής και να καταδικάσει το ρατσιστικό καθεστώς του Απαρτχάιντ. Υποτίθεται πως η βασίλισσα εξοργίστηκε και προς στιγμήν σκέφτηκε να καταργήσει ακόμη και τις εβδομαδιαίες συναντήσεις ενημέρωσης, μια παράδοση αιώνων στην άσκηση της βρετανικής πολιτικής. Με άλλα λόγια, η βασίλισσα δεν ήθελε να ξαναδεί στα μάτια της την πρωθυπουργό της χώρας.
Σε ό,τι αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα, το στοιχείο της μυθοπλασίας για τις ανάγκες της σειράς είναι ελάχιστο. Το άνοιγμα των απόρρητων αρχείων επιβεβαιώνει ότι η Ελισάβετ είχε προσβληθεί βαθύτατα από την αδιαλλαξία της Θάτσερ και ότι στην πράξη κάπου εκεί τελείωσε κατ' ουσίαν και η σχέση τους. Επιπλέον, εικάζεται ότι η Σιδηρά Κυρία αρνήθηκε να εναντιωθεί στη Νότια Αφρική επειδή ο γιος της, ο Μαρκ Θάτσερ, είχε αναπτύξει επιχειρηματικά συμφέροντα στην περιοχή. Πάντως, στο Crown έχει συμπεριληφθεί και η εξαφάνιση του Μαρκ κατά τη διάρκεια του αγώνα ράλι Παρίσι-Ντακάρ, το 1982, όπως και η μεγάλης κλίμακας κινητοποίηση των βρετανικών υπηρεσιών έως ότου καταφέρουν να εντοπίσουν τα ίχνη του Μαρκ στις αφρικανικές ερήμους.
Εισβολή στη βασιλική κρεβατοκάμαρα
Στο 5ο επεισόδιο του νέου κύκλου αναπαριστάται το περιβόητο επεισόδιο της εισβολής ενός άνεργου ελαιοχρωματιστή στα πλέον ιδιαίτερα διαμερίσματα της βασίλισσας Ελισάβετ, το 1982. Ο Μάικλ Φέιγκαν, όπως ονομαζόταν ο εισβολέας, είχε καταφέρει να περάσει εντελώς απαρατήρητος από την πολυάριθμη φρουρά, να διασχίσει τον περίβολο του Μπάκιγχαμ, να σκαρφαλώσει από μια υδρορροή, να παραβιάσει ένα παράθυρο και να βρεθεί κυριολεκτικά στο προσκέφαλο της βασίλισσας.
Στην καλλιτεχνική του απόδοση, το επεισόδιο περιλαμβάνει μια 10λεπτη συνομιλία, καθώς η Ελισσάβετ, παρά τον τρόμο της μόλις αντίκρυσε τον ξένο στο δωμάτιό της, έδειξε ενδιαφέρον να μάθει ποιος ήταν και τι ήθελε από εκείνην. Ο Φέιγκαν παρουσιάζεται σαν ένας απελπισμένος αλλά καλοπροαίρετος άνθρωπος, εντελώς άοπλος, ο οποίος ήθελε απλώς να δώσει στην βασίλισσά του ένα μάθημα γύρω από το πώς είναι η πραγματική ζωή στον έξω κόσμο.
Της είπε ότι ήταν για πολύ καιρό άνεργος, ότι η σύζυγός του είχε εραστή και του είχε απαγορεύσει να βλέπει τα παιδιά τους καθώς ο Φέιγκαν είχε επιτεθεί στον νέο σύντροφο της γυναίκας του. Η Ελισάβετ υποτίθεται πως άκουσε τη διήγηση με προσοχή και κατανόηση, εν τέλει όμως παρενέβη η φρουρά της και απομάκρυνε τον άγνωστο.
Μολονότι το επεισόδιο αυτό συνέβη πραγματικά, η εξέλιξή του ήταν εντελώς διαφορετική. Ο ίδιος ο Μάικλ Φέιγκαν είπε σε συνέντευξή του, το 2012 ότι η βασίλισσα δεν του έδωσε καμία σημασία και ότι ετράπη σε φυγή -και μάλιστα ξυπόλητη- αμέσως μόλις τον είδε. Ο Φέιγκαν αποκάλυψε ότι εκείνη ήταν η δεύτερη φορά που είχε εισβάλει στο ανάκτορο του Μπάκιγχαμ, καθώς είχε καταφέρει να παρεισφρήσει και έναν μήνα πριν φτάσει ως το υπνοδωμάτιο της βασίλισσας. Τότε είχε περιπλανηθεί για λίγο στο παλάτι, κερνόντας τον εαυτό του ένα μπουκάλι εκλεκτού οίνου το οποίο βρήκε σε κάποιο τραπέζι. Ο Φέιγκαν απέδωσε το εγχείρημά του σε «μαγικά μανιτάρια», δηλαδή φυτικά παραισθησιογόνα, υπό την επήρεια των οποίων ενήργησε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr