The Crown: Το τρίο της Βασιλικής οργής
26.11.2020
07:26
Ποιος είναι ο σεναριογράφος που εξόργισε τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας με την τέταρτη σεζόν του «Στέμματος» - Γιατί το Μπάκιγχαμ τον κατηγορεί ότι διαστρεβλώνει τα γεγονότα και πώς αντιδρά στην επιλογή των δύο ηθοποιών που ενσαρκώνουν το αιώνιο μαύρο πρόβατο του Παλατιού
Ο Πίτερ Μόργκαν έχει συνηθίσει να ζει στη βαριά σκιά των ανθρώπων που βιογραφεί στα σενάριά του. Είτε πρόκειται για τον πρόεδρο Ρίτσαρντ Νίξον (στο φιλμ «Frost/Nixon»), είτε για τους πρώην πρωθυπουργούς της Μεγάλης Βρετανίας Τόνι Μπλερ και Γκόρντον Μπράουν (στην τηλεοπτική σειρά «The Deal»), είτε για τον Ουγκανέζο δικτάτορα Ιντί Αμίν Νταντά (στο «Ο τελευταίος βασιλιάς της Σκοτίας»), είτε ακόμα και για την ίδια τη Bασίλισσα Ελισάβετ στην ταινία «Η Bασίλισσα» το 2006.
Λογικά το οικουμενικό virality που έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες θα του έχει προκαλέσει, τουλάχιστον, αμηχανία. Μπορεί ο σεναριογράφος του «Στέμματος», από τις δημοφιλέστερες και τις πλέον πολυδάπανες πρωτότυπες παραγωγές του Netflix, στον τέταρτο κύκλο της σειράς να καταπιάνεται με μία από τις πιο κομβικές περιόδους της βασιλικής οικογένειας της Αγγλίας με πρωταγωνιστές την Πριγκίπισσα Νταϊάνα, τον Πρίγκιπα Κάρολο, τη Μάργκαρετ Θάτσερ και φυσικά τη Bασίλισσα, όμως τα φώτα έχουν στραφεί έμμονα πάνω του - και να σκεφτεί κανείς ότι αποτάσσεται μετά βδελυγμίας τη δημοσιότητα και τη θεωρεί ολέθρια για τη δημιουργία.
Οι θιασώτες των Γουίνδσορ αλλά και η ίδια η οικογένεια -αν πιστέψει κανείς τις διαρροές από το Παλάτι του Μπάκιγχαμ- κατηγορούν τον 57χρονο δημιουργό ότι διαστρέβλωσε τα γεγονότα, επινόησε καταστάσεις, σκηνές και διαλόγους και προσέβαλε τελικά τον διάδοχο του θρόνου παρουσιάζοντάς τον ως έκδοτο στις ηδονές, ξεμυαλισμένο από τον έρωτα της Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς. Εναν άνδρα που σχεδόν εξαναγκάστηκε να κωφεύσει στα κελεύσματα της καρδιάς του και να παντρευτεί μια γυναίκα που ουδόλως τον συγκινούσε, την Νταϊάνα, μόνο και μόνο για να εκτελέσει το καθήκον του απέναντι στο Στέμμα, δηλαδή να του προσφέρει διαδόχους. Ναι, ο Πίτερ Μόργκαν καθιερώνεται πια ως ένας αμφιλεγόμενος δημιουργός. Κάνει δηλαδή ένα γενναίο άλμα προς την καταξίωση.
Θύελλα στο Μπάκιγχαμ
Στο επίσημο podcast που συνοδεύει καθένα από τα επεισόδια της λαοπρόβλητης σειράς ο Μόργκαν απαντά εμμέσως ότι μπορεί το «Στέμμα» να μην αναπαριστά πιστά τα γεγονότα και τις στιγμές της βασιλικής οικογένειας, όμως μέσω των επινοήσεων αποδίδει το πνεύμα όσων συνέβησαν και όρισαν τελικά σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό τη μοίρα των Γουίνδσορ. Κύριο σημείο τριβής ανάμεσα στη βασιλική φαμίλια και τον σεναριογράφο φαίνεται να είναι η σχέση του Πρίγκιπα Καρόλου με τον θείο του, τον Λόρδο Μαουντμπάτεν.
Στη σειρά ο τελευταίος εμφανίζεται ως ο άνθρωπος που έχει αναλάβει να συνετίσει τον διάδοχο του θρόνου και να του υπενθυμίσει το βαρύ φορτίο που έχει αναλάβει να σηκώνει από την ημέρα που γεννήθηκε. Ο χρόνος του Κάρολου για παιδιαρίσματα και ανώφελους έρωτες -εν προκειμένω, με την παντρεμένη τότε Καμίλα- έχει περάσει ανεπιστρεπτί, κάτι που στη σειρά ο Μαουντμπάτεν τού επισημαίνει και σε επιστολή η οποία φτάνει στον Κάρολο αφότου ο θείος του έχει δολοφονηθεί σε βομβιστική επίθεση του IRA.
Η τηλεοπτική αναπαράσταση στην πραγματικότητα ανύπαρκτων γεγονότων έχει θυμώσει τον Κάρολο. Και αυτό το καταλαβαίνει κανείς από το γεγονός ότι κύκλοι του Πρίγκιπα της Ουαλίας έφτασαν να χαρακτηρίσουν το «Στέμμα» τρολάρισμα με χολιγουντιανό περιτύλιγμα και προϋπολογισμό. Αν ζούσαμε σε έναν δίκαιο κόσμο, η βασιλική οικογένεια της Αγγλίας δεν θα έπρεπε να εξαπολύει τα βέλη της στον Μόργκαν, αλλά να τον ευγνωμονεί. Ο Βρετανός δημιουργός, στ’ αλήθεια, δεν είναι η νέμεσις των πιο διάσημων γαλαζοαίματων στον κόσμο, αλλά ο άνθρωπος που τους έκανε λίγο πιο ποπ - συγγνώμη, Μέγκαν Μαρκλ.
Η ιστορία του «Crown»
Την ιδέα για να αφηγηθεί την άνοδο της Βασίλισσας Ελισάβετ στον θρόνο ο Μόργκαν την είχε πρώτη φορά το 2013. Τότε είχε μόλις ολοκληρώσει το θεατρικό έργο του «The Audience», μέσω του οποίου κατέγραφε τις ακροάσεις των Βρετανών πρωθυπουργών από τη Βασίλισσα, οι οποίες από το 1952 παραδοσιακά λαμβάνουν χώρα κάθε Τρίτη. Η επιτυχία της παράστασης με πρωταγωνίστρια αρχικά την Ελεν Μίρεν και κατόπιν την Κρίστιν Σκοτ Τόμας ήταν σχεδόν αυτονόητη.
Το μυαλό του σεναριογράφου όμως έτρεχε ήδη αλλού. Σκεφτόταν διαρκώς της συναντήσεις της Ελισάβετ με τον Γουίνστον Τσόρτσιλ. Εκείνη ήταν μια νέα γυναίκα που είχε όλη τη ζωή και όλη την εξουσία μπροστά της, εκείνος ήταν στη δύση της πολιτικής καριέρας αλλά και της ζωής του. Ο Μόργκαν λέει ότι τότε κατάλαβε πόσο ανάγκη είχε ο ένας τον άλλον, αλλά και πόση αντιπαλότητα υπήρχε ανάμεσά τους. Σαν μια παρτίδα σκάκι που για να νικήσεις τον αντίπαλο πρέπει πρώτα απ’ όλα αυτός να υπάρχει.
Το «Στέμμα» το οραματίστηκε αρχικά ως ταινία που θα κατέγραφε αυτά τα πρώτα χρόνια της Ελισάβετ στον θρόνο. Κατείχε άλλωστε την τεχνογνωσία αφού στην ταινία «Η Βασίλισσα» το 2006 είχε περιγράψει αριστοτεχνικά την επίδραση που είχε στη μονάρχη ο αδόκητος θάνατος της Νταϊάνας. Είχε μάλιστα αποφασίσει ότι ιδανική για τον ρόλο θα ήταν η ηθοποιός Κάρι Μάλιγκαν. Τελικά η έρευνα τον οδήγησε σε νέες ατραπούς. Από το 2015, όταν ολοκλήρωσε το σενάριο του πρώτου κύκλου, ο Μόργκαν εργάζεται με μια σφιχτή, οκταμελή ομάδα ερευνητών, οι οποίοι αναλαμβάνουν να αναζητήσουν κάθε καθοριστική στιγμή αλλά και οποιαδήποτε επουσιώδη αναφορά σχετικά με τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας.
Αποκόμματα εφημερίδων, φωτογραφίες, συνεντεύξεις, μαρτυρίες ανθρώπων που έχουν ζήσει κάθε εποχή, οπτικό υλικό, όλα φτάνουν στο διαμέρισμα του πολύπειρου δημιουργού στο Κεντρικό Λονδίνο και εκεί αρχίζει η διαλογή. Οτιδήποτε δεν βοηθά στην εξέλιξη της πλοκής ή στο συναισθηματικό ξεγύμνωμα των χαρακτήρων πετιέται στα σκουπίδια. Οσο σημαντικό κι αν μοιάζει αρχικά. Αφού πρώτα δημιουργηθεί ένα πρώτο προσχέδιο κάθε περιόδου της βασιλείας της Ελισάβετ, εκείνος είναι που αποφασίζει σε ποια χρονική στιγμή θα εστιάσει καθεμία από τις συνολικά έξι σεζόν -απομένουν δηλαδή δύο ακόμα-, αλλά και ποια στιγμιότυπα από το παρελθόν των Γουίνδσορ θα ανασυσταθούν σε ανάλυση 4K.
Τιμητικός τίτλος
Το 2015 ο Μόργκαν -ήδη χωρισμένος και πατέρας πέντε παιδιών- πέρασε για πρώτη φορά το κατώφλι του Μπάκιγχαμ. Είχε μόλις ολοκληρώσει το σενάριο για την πρώτη σεζόν του «Στέμματος». Δεν ήταν όμως αυτός ο λόγος της πρόσκλησης η οποία έφτασε στο σπίτι του σε έναν καφέ-γκρι, απολύτως γραφειοκρατικό και άψυχο φάκελο - στην αρχή νόμισε ότι πρόκειται για κλήση από τις φορολογικές αρχές.
Λογικά το οικουμενικό virality που έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες θα του έχει προκαλέσει, τουλάχιστον, αμηχανία. Μπορεί ο σεναριογράφος του «Στέμματος», από τις δημοφιλέστερες και τις πλέον πολυδάπανες πρωτότυπες παραγωγές του Netflix, στον τέταρτο κύκλο της σειράς να καταπιάνεται με μία από τις πιο κομβικές περιόδους της βασιλικής οικογένειας της Αγγλίας με πρωταγωνιστές την Πριγκίπισσα Νταϊάνα, τον Πρίγκιπα Κάρολο, τη Μάργκαρετ Θάτσερ και φυσικά τη Bασίλισσα, όμως τα φώτα έχουν στραφεί έμμονα πάνω του - και να σκεφτεί κανείς ότι αποτάσσεται μετά βδελυγμίας τη δημοσιότητα και τη θεωρεί ολέθρια για τη δημιουργία.
Οι θιασώτες των Γουίνδσορ αλλά και η ίδια η οικογένεια -αν πιστέψει κανείς τις διαρροές από το Παλάτι του Μπάκιγχαμ- κατηγορούν τον 57χρονο δημιουργό ότι διαστρέβλωσε τα γεγονότα, επινόησε καταστάσεις, σκηνές και διαλόγους και προσέβαλε τελικά τον διάδοχο του θρόνου παρουσιάζοντάς τον ως έκδοτο στις ηδονές, ξεμυαλισμένο από τον έρωτα της Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς. Εναν άνδρα που σχεδόν εξαναγκάστηκε να κωφεύσει στα κελεύσματα της καρδιάς του και να παντρευτεί μια γυναίκα που ουδόλως τον συγκινούσε, την Νταϊάνα, μόνο και μόνο για να εκτελέσει το καθήκον του απέναντι στο Στέμμα, δηλαδή να του προσφέρει διαδόχους. Ναι, ο Πίτερ Μόργκαν καθιερώνεται πια ως ένας αμφιλεγόμενος δημιουργός. Κάνει δηλαδή ένα γενναίο άλμα προς την καταξίωση.
Θύελλα στο Μπάκιγχαμ
Στο επίσημο podcast που συνοδεύει καθένα από τα επεισόδια της λαοπρόβλητης σειράς ο Μόργκαν απαντά εμμέσως ότι μπορεί το «Στέμμα» να μην αναπαριστά πιστά τα γεγονότα και τις στιγμές της βασιλικής οικογένειας, όμως μέσω των επινοήσεων αποδίδει το πνεύμα όσων συνέβησαν και όρισαν τελικά σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό τη μοίρα των Γουίνδσορ. Κύριο σημείο τριβής ανάμεσα στη βασιλική φαμίλια και τον σεναριογράφο φαίνεται να είναι η σχέση του Πρίγκιπα Καρόλου με τον θείο του, τον Λόρδο Μαουντμπάτεν.
Στη σειρά ο τελευταίος εμφανίζεται ως ο άνθρωπος που έχει αναλάβει να συνετίσει τον διάδοχο του θρόνου και να του υπενθυμίσει το βαρύ φορτίο που έχει αναλάβει να σηκώνει από την ημέρα που γεννήθηκε. Ο χρόνος του Κάρολου για παιδιαρίσματα και ανώφελους έρωτες -εν προκειμένω, με την παντρεμένη τότε Καμίλα- έχει περάσει ανεπιστρεπτί, κάτι που στη σειρά ο Μαουντμπάτεν τού επισημαίνει και σε επιστολή η οποία φτάνει στον Κάρολο αφότου ο θείος του έχει δολοφονηθεί σε βομβιστική επίθεση του IRA.
Η τηλεοπτική αναπαράσταση στην πραγματικότητα ανύπαρκτων γεγονότων έχει θυμώσει τον Κάρολο. Και αυτό το καταλαβαίνει κανείς από το γεγονός ότι κύκλοι του Πρίγκιπα της Ουαλίας έφτασαν να χαρακτηρίσουν το «Στέμμα» τρολάρισμα με χολιγουντιανό περιτύλιγμα και προϋπολογισμό. Αν ζούσαμε σε έναν δίκαιο κόσμο, η βασιλική οικογένεια της Αγγλίας δεν θα έπρεπε να εξαπολύει τα βέλη της στον Μόργκαν, αλλά να τον ευγνωμονεί. Ο Βρετανός δημιουργός, στ’ αλήθεια, δεν είναι η νέμεσις των πιο διάσημων γαλαζοαίματων στον κόσμο, αλλά ο άνθρωπος που τους έκανε λίγο πιο ποπ - συγγνώμη, Μέγκαν Μαρκλ.
Η ιστορία του «Crown»
Την ιδέα για να αφηγηθεί την άνοδο της Βασίλισσας Ελισάβετ στον θρόνο ο Μόργκαν την είχε πρώτη φορά το 2013. Τότε είχε μόλις ολοκληρώσει το θεατρικό έργο του «The Audience», μέσω του οποίου κατέγραφε τις ακροάσεις των Βρετανών πρωθυπουργών από τη Βασίλισσα, οι οποίες από το 1952 παραδοσιακά λαμβάνουν χώρα κάθε Τρίτη. Η επιτυχία της παράστασης με πρωταγωνίστρια αρχικά την Ελεν Μίρεν και κατόπιν την Κρίστιν Σκοτ Τόμας ήταν σχεδόν αυτονόητη.
Το μυαλό του σεναριογράφου όμως έτρεχε ήδη αλλού. Σκεφτόταν διαρκώς της συναντήσεις της Ελισάβετ με τον Γουίνστον Τσόρτσιλ. Εκείνη ήταν μια νέα γυναίκα που είχε όλη τη ζωή και όλη την εξουσία μπροστά της, εκείνος ήταν στη δύση της πολιτικής καριέρας αλλά και της ζωής του. Ο Μόργκαν λέει ότι τότε κατάλαβε πόσο ανάγκη είχε ο ένας τον άλλον, αλλά και πόση αντιπαλότητα υπήρχε ανάμεσά τους. Σαν μια παρτίδα σκάκι που για να νικήσεις τον αντίπαλο πρέπει πρώτα απ’ όλα αυτός να υπάρχει.
Το «Στέμμα» το οραματίστηκε αρχικά ως ταινία που θα κατέγραφε αυτά τα πρώτα χρόνια της Ελισάβετ στον θρόνο. Κατείχε άλλωστε την τεχνογνωσία αφού στην ταινία «Η Βασίλισσα» το 2006 είχε περιγράψει αριστοτεχνικά την επίδραση που είχε στη μονάρχη ο αδόκητος θάνατος της Νταϊάνας. Είχε μάλιστα αποφασίσει ότι ιδανική για τον ρόλο θα ήταν η ηθοποιός Κάρι Μάλιγκαν. Τελικά η έρευνα τον οδήγησε σε νέες ατραπούς. Από το 2015, όταν ολοκλήρωσε το σενάριο του πρώτου κύκλου, ο Μόργκαν εργάζεται με μια σφιχτή, οκταμελή ομάδα ερευνητών, οι οποίοι αναλαμβάνουν να αναζητήσουν κάθε καθοριστική στιγμή αλλά και οποιαδήποτε επουσιώδη αναφορά σχετικά με τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας.
Αποκόμματα εφημερίδων, φωτογραφίες, συνεντεύξεις, μαρτυρίες ανθρώπων που έχουν ζήσει κάθε εποχή, οπτικό υλικό, όλα φτάνουν στο διαμέρισμα του πολύπειρου δημιουργού στο Κεντρικό Λονδίνο και εκεί αρχίζει η διαλογή. Οτιδήποτε δεν βοηθά στην εξέλιξη της πλοκής ή στο συναισθηματικό ξεγύμνωμα των χαρακτήρων πετιέται στα σκουπίδια. Οσο σημαντικό κι αν μοιάζει αρχικά. Αφού πρώτα δημιουργηθεί ένα πρώτο προσχέδιο κάθε περιόδου της βασιλείας της Ελισάβετ, εκείνος είναι που αποφασίζει σε ποια χρονική στιγμή θα εστιάσει καθεμία από τις συνολικά έξι σεζόν -απομένουν δηλαδή δύο ακόμα-, αλλά και ποια στιγμιότυπα από το παρελθόν των Γουίνδσορ θα ανασυσταθούν σε ανάλυση 4K.
Τιμητικός τίτλος
Το 2015 ο Μόργκαν -ήδη χωρισμένος και πατέρας πέντε παιδιών- πέρασε για πρώτη φορά το κατώφλι του Μπάκιγχαμ. Είχε μόλις ολοκληρώσει το σενάριο για την πρώτη σεζόν του «Στέμματος». Δεν ήταν όμως αυτός ο λόγος της πρόσκλησης η οποία έφτασε στο σπίτι του σε έναν καφέ-γκρι, απολύτως γραφειοκρατικό και άψυχο φάκελο - στην αρχή νόμισε ότι πρόκειται για κλήση από τις φορολογικές αρχές.
Ο άνθρωπος τον οποίο σήμερα το Παλάτι θεωρεί, στην καλύτερη περίπτωση, αποδιοπομπαίο τράγο αναγνωρίστηκε τότε για την προσφορά του στο θέατρο με τον τιμητικό τίτλο του Διοικητή του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. Αν κάτι του είχε προξενήσει πραγματική εντύπωση ήταν η λάμψη, η πολυτέλεια και η μεγαλοπρέπεια που αντίκρισε. Αισθάνθηκε αμήχανα, αφού λίγες ημέρες νωρίτερα είχε εγκαλέσει τον σκηνοθέτη της πρώτης σεζόν Στίβεν Ντάλτρι για υπερβολή στο στήσιμο των σκηνών.
Του όφειλε μια συγγνώμη. Σε εκείνη την τελετή ο Μόργκαν είχε κι έναν μικρό διάλογο με τον πρίγκιπα Κάρολο. Πιθανότατα αυτές τις ημέρες θα ανακαλεί στον νου του τη φράση που του είχε απευθύνει ο διάδοχος του θρόνου: «Πιστεύω ότι το πιο δύσκολο πράγμα στα σενάρια δεν είναι τι θα συμπεριλάβεις, αλλά τι θα αφήσεις απέξω». Ποτέ δεν κατάλαβε αν τον τρόλαρε ή το εννοούσε.
Ο διάσημος πια σεναριογράφος και κινητήρια δύναμη του τηλεοπτικού «Στέμματος» θεωρεί τη βασιλική οικογένεια ακαταμάχητη, μια τυπικά δυσλειτουργική celebrity οικογένεια και έχει πει ότι το συναίσθημα που έτρεφε για εκείνους διαχρονικά ήταν ένα αμάλγαμα συμπάθειας και θλίψης. Γι’ αυτό και μάλλον δεν φαντάστηκε την εδώ και τέσσερα χρόνια αγαπημένη του, την ηθοποιό Τζίλιαν Αντερσον, να ενσαρκώνει κάποιο από τα μέλη της, αλλά της έδωσε τον ρόλο της Μάργκαρετ Θάτσερ, δηλαδή μιας ακόμα οιονεί αντιπάλου της βασίλισσας.
Η άγνωστη Νταϊάνα
Ο Μόργκαν, που ξεκινά καθημερινά τη δουλειά του στις 6 το πρωί και τα τελευταία χρόνια συγκατοικεί -τουλάχιστον στο μυαλό του- με τους Γουίνδσορ, δεν έχει πάντα τον πρώτο, αλλά σίγουρα έχει τον τελευταίο λόγο σε ό,τι έχει να κάνει με τη σειρά. Ακόμα και για το γεγονός ότι για την ενσάρκωση της πριγκίπισσας Νταϊάνας ιδανική ηθοποιός θα ήταν μια άγνωστη, άγουρη, σχεδόν πρωτοεμφανιζόμενη γυναίκα που δεν θα γεννούσε συνεκδοχές και συμπαραδηλώσεις με τον πρότερο υποκριτικό βίο της.
Η Εμα Κόριν. H 25χρονη ηθοποιός από το Κεντ, που κέρδισε τις πρώτες εντυπώσεις με την ερμηνεία της, είναι τόσο καινούρια στη βιομηχανία του θεάματος ώστε απέκτησε δικό της λήμμα στη Wikipedia μόλις τους τελευταίους δύο μήνες, ενώ κατάλαβε ότι ήταν εκ των πραγμάτων υποχρεωμένη να δημιουργήσει λογαριασμό στο Instagram τον Απρίλιο του 2019, λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση ότι θα αναλάβει να αναμετρηθεί με τον ρόλο της Πριγκίπισσας της Ουαλίας.
Για να φτάσει βέβαια ως εκεί πέρασε από πολύμηνες και εξαντλητικές ακροάσεις - πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα του σκηνοθέτη Μπέντζαμιν Κάρον και φυσικά του Μόργκαν. Μάλιστα, ο τελευταίος και ο πλέον κρίσιμος κύκλος των οντισιόν συνέπεσε με την εξεταστική της στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Η Κόριν έχει μιλήσει για την ασφυκτική πίεση την οποία δεχόταν και επέτεινε η ρήτρα εμπιστευτικότητας που είχε υπογράψει και την υποχρέωνε να μη διαρρεύσει σε κανέναν το παραμικρό για τη σειρά.
Η μητέρα της είχε αναλάβει τον ρόλο της εξομολόγου της. Τελικά, η φιλόδοξη ηθοποιός προκρίθηκε ως η ιδανική για τον ρόλο της Νταϊάνας - τουλάχιστον την περίοδο της πρώτης νεότητάς της. Και να φανταστεί κανείς ότι η πρώτη κλήση της Κόριν στο κάστινγκ είχε γίνει απλώς για να κρατά τα λόγια της Καμίλα. Η Κόριν που ήταν μόλις δύο ετών όταν η Νταϊάνα σκοτώθηκε στο αυτοκινητικό δυστύχημα του Παρισιού, άρα δεν είχε καμία βιωματική μνήμη, διάβασε πολύ, προβληματίστηκε για την απόδοση ενός τόσο λαοφιλούς προσώπου με τραγικό τέλος. Μάλιστα παραδέχεται ότι παρακολούθησε το ντοκιμαντέρ «Νταϊάνα: Με τα δικά της λόγια» περισσότερες από εκατό φορές για να κατανοήσει τον χαρακτήρα της. Οι κόποι της απέδωσαν, όπως και η αυστηρή οδηγία που δόθηκε από τον Μόργκαν, ότι δηλαδή δεν έπρεπε να μιμηθεί αλλά να ενσαρκώσει. Η απήχηση της ερμηνείας της είναι τέτοια ώστε φημολογείται ότι η Κόριν θα επανέλθει και στον πέμπτο κύκλο σε σκηνές φλασμπάκ.
Η ώριμη Νταϊάνα
Τον ρόλο της Πριγκίπισσας της Ουαλίας στις δύο τελευταίες σεζόν θα παίξει η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι.
Η Αυστραλή ηθοποιός, όπως ανακοινώθηκε στα τέλη Αυγούστου, θα αναλάβει να αναμετρηθεί με τη δυσκολότερη περίοδο της ζωής της Νταϊάνας, από τον χωρισμό και το διαζύγιό της από τον Κάρολο μέχρι τον θάνατό της.
Σε κάθε περίπτωση, ήταν το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να της κάνει το Netflix για τα 30ά γενέθλιά της, τα οποία συνέπεσαν με την επισημοποίηση της συμμετοχής της. «Το πνεύμα της Πριγκίπισσας Νταϊάνας, ο λόγος και οι πράξεις της εξακολουθούν να ζουν στις καρδιές μας. Είναι τιμή και προνόμιο συνάμα να συμμετέχω σε αυτή την αριστουργηματική σειρά, η οποία με καθήλωσε από το πρώτο επεισόδιό της», έχει πει αναφορικά με την επιλογή της. Η Ντεμπίκι γεννήθηκε στο Παρίσι, αλλά μεγάλωσε στη Μελβούρνη. Η τέχνη για εκείνη είναι μια βαθιά βιωμένη εμπειρία, αφού και οι δύο γονείς της υπήρξαν χορευτές μπαλέτου.
Ψηλή, ξανθιά, με λεπτοκαμωμένη σιλουέτα και εκφραστικό βλέμμα, η Αυστραλή ηθοποιός ασκεί μια αναπόδραστη γοητεία στους συνεργάτες της. Ισως γιατί όσο εύθραυστη δείχνει, άλλο τόσο δυναμική είναι. Οταν ο Τζον Λε Καρέ, συγγραφέας του «The Night Manager», την είδε να πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου του, της είπε ότι προσέδωσε πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον χαρακτήρα της ηρωίδας που εκείνος είχε πλάσει. Ο Μπαζ Λούρμαν λάτρεψε τη φιγούρα της και της έδωσε τον πρώτο μεγάλο κινηματογραφικό ρόλο της στον «Υπέροχο Γκάτσμπυ». Βεβαίως, στην περίπτωση του «Στέμματος» ξεκινά με ένα συγκριτικό μειονέκτημα.
Η Ντεμπίκι έχει ύψος 1,90 μ., είναι με άλλα λόγια 12 πόντους ψηλότερη από την αείμνηστη πριγκίπισσα. Αλλά, ως γνωστόν, ο τηλεοπτικός φακός κάνει θαύματα. Και αυτό είναι κάτι που πρώτος και καλύτερα απ’ όλους γνωρίζει ο Πίτερ Μόργκαν ή αλλιώς ο άνθρωπος που ανανέωσε το ενδιαφέρον του κόσμου για έναν σκονισμένο και σκουριασμένο θεσμό χάρη στη θελκτική τηλεοπτική αφήγησή του.
Ειδήσεις σήμερα:
Κορωνοϊός: Υπέκυψε από επιπλοκές της νόσου ο τελευταίος δημοκρατικά εκλεγμένος πρωθυπουργός του Σουδάν
Παραιτήθηκε ο Θέμης Σοφός από αντιπρόεδρος του ΔΣΑ μετά το «κορωνοπάρτι» Βερβεσού
Θύελλα αντιδράσεων στα Σκόπια για αναφορές του Ζάεφ για τη Βουλγαρία
Του όφειλε μια συγγνώμη. Σε εκείνη την τελετή ο Μόργκαν είχε κι έναν μικρό διάλογο με τον πρίγκιπα Κάρολο. Πιθανότατα αυτές τις ημέρες θα ανακαλεί στον νου του τη φράση που του είχε απευθύνει ο διάδοχος του θρόνου: «Πιστεύω ότι το πιο δύσκολο πράγμα στα σενάρια δεν είναι τι θα συμπεριλάβεις, αλλά τι θα αφήσεις απέξω». Ποτέ δεν κατάλαβε αν τον τρόλαρε ή το εννοούσε.
Ο διάσημος πια σεναριογράφος και κινητήρια δύναμη του τηλεοπτικού «Στέμματος» θεωρεί τη βασιλική οικογένεια ακαταμάχητη, μια τυπικά δυσλειτουργική celebrity οικογένεια και έχει πει ότι το συναίσθημα που έτρεφε για εκείνους διαχρονικά ήταν ένα αμάλγαμα συμπάθειας και θλίψης. Γι’ αυτό και μάλλον δεν φαντάστηκε την εδώ και τέσσερα χρόνια αγαπημένη του, την ηθοποιό Τζίλιαν Αντερσον, να ενσαρκώνει κάποιο από τα μέλη της, αλλά της έδωσε τον ρόλο της Μάργκαρετ Θάτσερ, δηλαδή μιας ακόμα οιονεί αντιπάλου της βασίλισσας.
Η άγνωστη Νταϊάνα
Ο Μόργκαν, που ξεκινά καθημερινά τη δουλειά του στις 6 το πρωί και τα τελευταία χρόνια συγκατοικεί -τουλάχιστον στο μυαλό του- με τους Γουίνδσορ, δεν έχει πάντα τον πρώτο, αλλά σίγουρα έχει τον τελευταίο λόγο σε ό,τι έχει να κάνει με τη σειρά. Ακόμα και για το γεγονός ότι για την ενσάρκωση της πριγκίπισσας Νταϊάνας ιδανική ηθοποιός θα ήταν μια άγνωστη, άγουρη, σχεδόν πρωτοεμφανιζόμενη γυναίκα που δεν θα γεννούσε συνεκδοχές και συμπαραδηλώσεις με τον πρότερο υποκριτικό βίο της.
Η Εμα Κόριν. H 25χρονη ηθοποιός από το Κεντ, που κέρδισε τις πρώτες εντυπώσεις με την ερμηνεία της, είναι τόσο καινούρια στη βιομηχανία του θεάματος ώστε απέκτησε δικό της λήμμα στη Wikipedia μόλις τους τελευταίους δύο μήνες, ενώ κατάλαβε ότι ήταν εκ των πραγμάτων υποχρεωμένη να δημιουργήσει λογαριασμό στο Instagram τον Απρίλιο του 2019, λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση ότι θα αναλάβει να αναμετρηθεί με τον ρόλο της Πριγκίπισσας της Ουαλίας.
Για να φτάσει βέβαια ως εκεί πέρασε από πολύμηνες και εξαντλητικές ακροάσεις - πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα του σκηνοθέτη Μπέντζαμιν Κάρον και φυσικά του Μόργκαν. Μάλιστα, ο τελευταίος και ο πλέον κρίσιμος κύκλος των οντισιόν συνέπεσε με την εξεταστική της στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Η Κόριν έχει μιλήσει για την ασφυκτική πίεση την οποία δεχόταν και επέτεινε η ρήτρα εμπιστευτικότητας που είχε υπογράψει και την υποχρέωνε να μη διαρρεύσει σε κανέναν το παραμικρό για τη σειρά.
Η μητέρα της είχε αναλάβει τον ρόλο της εξομολόγου της. Τελικά, η φιλόδοξη ηθοποιός προκρίθηκε ως η ιδανική για τον ρόλο της Νταϊάνας - τουλάχιστον την περίοδο της πρώτης νεότητάς της. Και να φανταστεί κανείς ότι η πρώτη κλήση της Κόριν στο κάστινγκ είχε γίνει απλώς για να κρατά τα λόγια της Καμίλα. Η Κόριν που ήταν μόλις δύο ετών όταν η Νταϊάνα σκοτώθηκε στο αυτοκινητικό δυστύχημα του Παρισιού, άρα δεν είχε καμία βιωματική μνήμη, διάβασε πολύ, προβληματίστηκε για την απόδοση ενός τόσο λαοφιλούς προσώπου με τραγικό τέλος. Μάλιστα παραδέχεται ότι παρακολούθησε το ντοκιμαντέρ «Νταϊάνα: Με τα δικά της λόγια» περισσότερες από εκατό φορές για να κατανοήσει τον χαρακτήρα της. Οι κόποι της απέδωσαν, όπως και η αυστηρή οδηγία που δόθηκε από τον Μόργκαν, ότι δηλαδή δεν έπρεπε να μιμηθεί αλλά να ενσαρκώσει. Η απήχηση της ερμηνείας της είναι τέτοια ώστε φημολογείται ότι η Κόριν θα επανέλθει και στον πέμπτο κύκλο σε σκηνές φλασμπάκ.
Η ώριμη Νταϊάνα
Τον ρόλο της Πριγκίπισσας της Ουαλίας στις δύο τελευταίες σεζόν θα παίξει η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι.
Η Αυστραλή ηθοποιός, όπως ανακοινώθηκε στα τέλη Αυγούστου, θα αναλάβει να αναμετρηθεί με τη δυσκολότερη περίοδο της ζωής της Νταϊάνας, από τον χωρισμό και το διαζύγιό της από τον Κάρολο μέχρι τον θάνατό της.
Σε κάθε περίπτωση, ήταν το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να της κάνει το Netflix για τα 30ά γενέθλιά της, τα οποία συνέπεσαν με την επισημοποίηση της συμμετοχής της. «Το πνεύμα της Πριγκίπισσας Νταϊάνας, ο λόγος και οι πράξεις της εξακολουθούν να ζουν στις καρδιές μας. Είναι τιμή και προνόμιο συνάμα να συμμετέχω σε αυτή την αριστουργηματική σειρά, η οποία με καθήλωσε από το πρώτο επεισόδιό της», έχει πει αναφορικά με την επιλογή της. Η Ντεμπίκι γεννήθηκε στο Παρίσι, αλλά μεγάλωσε στη Μελβούρνη. Η τέχνη για εκείνη είναι μια βαθιά βιωμένη εμπειρία, αφού και οι δύο γονείς της υπήρξαν χορευτές μπαλέτου.
Ψηλή, ξανθιά, με λεπτοκαμωμένη σιλουέτα και εκφραστικό βλέμμα, η Αυστραλή ηθοποιός ασκεί μια αναπόδραστη γοητεία στους συνεργάτες της. Ισως γιατί όσο εύθραυστη δείχνει, άλλο τόσο δυναμική είναι. Οταν ο Τζον Λε Καρέ, συγγραφέας του «The Night Manager», την είδε να πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου του, της είπε ότι προσέδωσε πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον χαρακτήρα της ηρωίδας που εκείνος είχε πλάσει. Ο Μπαζ Λούρμαν λάτρεψε τη φιγούρα της και της έδωσε τον πρώτο μεγάλο κινηματογραφικό ρόλο της στον «Υπέροχο Γκάτσμπυ». Βεβαίως, στην περίπτωση του «Στέμματος» ξεκινά με ένα συγκριτικό μειονέκτημα.
Η Ντεμπίκι έχει ύψος 1,90 μ., είναι με άλλα λόγια 12 πόντους ψηλότερη από την αείμνηστη πριγκίπισσα. Αλλά, ως γνωστόν, ο τηλεοπτικός φακός κάνει θαύματα. Και αυτό είναι κάτι που πρώτος και καλύτερα απ’ όλους γνωρίζει ο Πίτερ Μόργκαν ή αλλιώς ο άνθρωπος που ανανέωσε το ενδιαφέρον του κόσμου για έναν σκονισμένο και σκουριασμένο θεσμό χάρη στη θελκτική τηλεοπτική αφήγησή του.
Ειδήσεις σήμερα:
Κορωνοϊός: Υπέκυψε από επιπλοκές της νόσου ο τελευταίος δημοκρατικά εκλεγμένος πρωθυπουργός του Σουδάν
Παραιτήθηκε ο Θέμης Σοφός από αντιπρόεδρος του ΔΣΑ μετά το «κορωνοπάρτι» Βερβεσού
Θύελλα αντιδράσεων στα Σκόπια για αναφορές του Ζάεφ για τη Βουλγαρία
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr