«Στην υγειά μας, ρε παιδιά»: Γιατί ο Σπύρος κατέβασε ρολά 17 χρόνια μετά

«Στην υγειά μας, ρε παιδιά»: Γιατί ο Σπύρος κατέβασε ρολά 17 χρόνια μετά

Οι τέσσερις παράγοντες που έφεραν το τέλος της εκπομπής - Πέρασε από ΕΡΤ, ALPHA και τελευταία ΣΚΑΪ - Τα ρεκόρ και τα «όχι»

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
«Στην υγειά μας, ρε παιδιά»: Γιατί ο Σπύρος κατέβασε ρολά 17 χρόνια μετά
Ισως αν κάτι τελικά περάσει στην Ιστορία ή στη λήθη να μην το μάθουμε εγκαίρως. Αυτό όμως δεν εμπόδισε τον Σπύρο Παπαδόπουλο να πάρει μια απόφαση αρκετά γενναία μετά από μια περίοδο αργής αλλά επιβεβαιωμένης φθοράς. Μιας φθοράς που είχε αρχίσει εδώ και καιρό να θαμπώνει τα φώτα στο πλατό μιας εκπομπής η οποία εδώ και 17 χρόνια προσπαθούσε να μεταδώσει όχι μόνο τη λάμψη της καλής ελληνικής μουσικής, αλλά και να φωτίσει μελωδικά τα σπίτια και όλους όσοι ήθελαν να απολαύσουν τραγούδια, πρόσωπα και μια τηλεοπτική ψευδαίσθηση νυχτερινού κέντρου από τον καναπέ. Δίχως κράτηση και έξοδα, δίχως να χρειαστεί να διανύσουν διαδρομές και σίγουρα εξασφαλίζοντας πρώτο τραπέζι μπροστά σε μια οθόνη πλημμυρισμένη από νότες, παρέες, χορό, γαρίφαλα και ερμηνείες όλων των επιπέδων.

Κι όμως, η στιγμή που το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» έπρεπε να κατεβάσει τα ρολά είχε έρθει - και σε περιπτώσεις όπως αυτή χρειάζεται μια γενναία απόφαση. Ενα σύγχρονο «Ηλία, ρίχ’ το», σαν αυτό που χάραξε τη μνήμη μας από τη θρυλική ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Ολα είναι δρόμος». Εκεί όπου ο Γιώργος Αρμένης υποδυόμενος τον ρόλο του Μάκη Τσετσένογλου βρίσκεται στο σκυλάδικο «Βιετνάμ» και αφού σπάει ό,τι μπορεί να σπάσει, φωνάζει τον ιδιοκτήτη, κόβει μια επιταγή 30 εκατ. δραχμών και αγοράζει το μαγαζί. Βγαίνοντας έξω τον περιμένουν ένας εκσκαφέας και η ορχήστρα με τη Μαίρη Μαράντη να τραγουδάει το «Θα πάρω φόρα». Εκείνος χορεύοντας ένα βαρύ ζεϊμπέκικο, λουσμένος με αλκοόλ, βάζει φωτιά στα ρούχα του και αναφωνεί «Ηλία, ρίχ’ το», δίνοντας την εντολή να γκρεμιστεί το μαγαζί.

Ο Σπύρος δεν χρειάστηκε ούτε να βάλει φωτιά, ούτε να ράνει το σύμπαν με αλκοόλ. Παραδόξως επέλεξε μια πιο σύγχρονη μέθοδο, αυτή της ανάρτησης. Instagram και Facebook, και όλα τακτοποιούνται γρήγορα και πάνε εκεί που πρέπει, όπως πρέπει. Αποφεύγεις τις πολλές εξηγήσεις, δεν κάνεις διακρίσεις ως προς την προτεραιότητα και σίγουρα έχεις το περιθώριο να σιγουρευτείς γι’ αυτά που θα ανακοινώσεις. Αλλαξε ακόμη και τις φωτογραφίες του προφίλ του. Ολα σχεδιασμένα και αποφασισμένα εδώ και καιρό, όλα με απόλυτη σιγουριά.

Δεν ήταν όμως μια απόφαση της στιγμής ή μια έκρηξη απέναντι σε κάτι που δεν χωρούσε διαπραγμάτευση. Η φετινή τηλεοπτική σεζόν ήταν η δυσκολότερη για την εκπομπή. Μετά από 17 χρόνια με σκαμπανεβάσματα αλλά πάντα με καλό αποτύπωμα, φέτος η εικόνα άρχισε να θαμπώνει σημαντικά. Εκτός από την τηλεθέαση, η οποία φλέρταρε επίμονα με μονοψήφια νούμερα, ειδικά στα κοινά που ενδιαφέρουν, δηλαδή τα αποκαλούμενα ως «δυναμικά», το αποτύπωμα ήταν αμφιλεγόμενο. Στις άλλοτε ιστορικές βραδιές με καλομελετημένα αφιερώματα, εκλεκτούς καλεσμένους και εξαιρετικά δουλεμένη σκαλέτα ήρθαν κάποια βράδια όπου πρωταγωνίστησαν κάποιοι ιμιτασιόν λαϊκοπόπ υποαστέρες με τις γνώριμες τηλετσιφτετελούδες και το κακό συναπάντημα. Παίκτες ριάλιτι, μαϊντανοί, ανθυποστάρ, κούφια λόγια, δημόσιες σχέσεις και, δυστυχώς, πολύ συχνά ερμηνείες για κλάματα.
«Στην υγειά μας, ρε παιδιά»: Γιατί ο Σπύρος κατέβασε ρολά 17 χρόνια μετά
Μετά από 17 χρόνια η φετινή τηλεοπτική σεζόν ήταν η δυσκολότερη για την εκπομπή «Στην υγειά μας, ρε παιδιά». Εκτός από την τηλεθέαση, η οποία φλέρταρε επίμονα με μονοψήφια νούμερα, το αποτύπωμα ήταν αμφιλεγόμενο κυρίως λόγω έλλειψης έμπνευσης και πρωτοτυπίας


Ο ΣΚΑΪ καλεί συχνά τον Σπύρο Παπαδόπουλο και την παραγωγό του Βίκυ Λάσκαρη και συζητούν το ενδεχόμενο ανανέωσης και φρεσκαρίσματος της εκπομπής. Αν και οι πρώτες συζητήσεις είναι θετικές, επί της ουσίας δεν αλλάζει κάτι. Η εκπομπή παραμένει ίδια και απαράλλακτη, τα αφιερώματα είναι λίγο απ’ όλα και η πανδημία έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή. Αποστάσεις και μέτρα προστασίας καταργούν κάθε αίσθηση γλεντιού και διασκέδασης, όλα βυθίζονται σε μια μίζερη και ξεκούρδιστη εικόνα και ο ίδιος ο Σπύρος είναι σαν τουρίστας στην εκπομπή του. Το βλέμμα του συχνά απλανές και η εικόνα του, ίσως πιεσμένη από τις αναμνήσεις που οδηγούν σε αναπόφευκτη σύγκριση, έρχονται να προκαλέσουν μια αποστασιοποίηση σε σχέση με αυτό που συμβαίνει στο πλατό, στο οποίο στο παρελθόν στήθηκαν ιστορικές βραδιές γλεντιού.

Η λήξη του συμβολαίου έρχεται με τη λήξη της σεζόν, οπότε οι συζητήσεις έχουν πάρει πιο σοβαρή μορφή. Το κανάλι διαμηνύει με τον τρόπο του και διακριτικά πως δεν σκοπεύει να μπει σε διαδικασία ανανέωσης αν δεν παρθούν γενναίες αποφάσεις. Η πόρτα παραμένει μισάνοιχτη. Η ασφυκτική πίεση όμως των αντίστοιχων μουσικών εκπομπών είτε λόγω καλύτερης απόδοσης στον πίνακα τηλεθέασης είτε λόγω καλύτερου αποτυπώματος σε επίπεδο κριτικής δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Το «Μουσικό Κουτί» της ΕΡΤ γίνεται σημείο αναφοράς, το «Σπίτι με το MEGA» συνιστά μια πιο φρέσκια και επιτυχημένη επιλογή. Και τα δύο προστατευμένα από παρωχημένες εικόνες πίστας στην παραλιακή που αρχίζει να θυμίζει έντονα το πλατό του «Στη υγειά μας»...

Ο ΣΚΑΪ βρισκόταν σε αναμονή. Η ανακοίνωση του Σπύρου Παπαδόπουλου το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης ήρθε εν μέρει να ανακουφίσει κάποιους βγάζοντάς τους από μια δύσκολη θέση, αναφέρουν πηγές από τον σταθμό. Ηδη τα βλέμματα είχαν στραφεί σε κάτι πιο φρέσκο τηλεοπτικά, σε ένα άλλο είδος μουσικής εκπομπής και η πρωτοβουλία του παρουσιαστή να αποχωρήσει από το τραπέζι της διαπραγμάτευσης έβγαλε τα στελέχη του σταθμού από μια ομολογουμένως άβολη θέση.
Κλείσιμο

Ήταν καλοκαίρι του 2004, όταν με φώναξε η Βίκυ Λάσκαρη-τηλεοπτική παραγωγός- και μου πρότεινε μια 3ωρη ψυχαγωγική...

Posted by Σπύρος Παπαδόπουλος on Thursday, May 6, 2021


Ο Παπαδόπουλος δεν είναι αφελής. Φυσικά και ένιωθε πως κάτι δεν πάει καλά, έβλεπε το τηλεοπτικό παιδί του στα 17 του χρόνια να δείχνει γερασμένο. Αντί να μπει σε διαδικασία εικονικής ανανέωσης προκειμένου να διαπραγματευτεί για μεταγραφή σε άλλο κανάλι (ήδη είχε συνεργαστεί με ΕΡΤ, ΣΚΑΪ και ALPHA), προτίμησε να κάνει τη μεγάλη έξοδο. Κουράστηκε; Δεν ήθελε τερτίπια; Εβλεπε πως τελικά όλα έχουν ένα τέλος; Ισως όλα αυτά, ίσως και τίποτα. Αλλωστε οι σταθερές του είναι τρεις, ασφαλείς και πάντα εκεί: Ολυμπιακός, ψάρεμα και θέατρο.

Η παραγωγός και συνοδοιπόρος του στο εγχείρημα αυτό, Βίκυ Λάσκαρη, περιορίστηκε σε μια σύντομη ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό της στο Facebook: «Είμαι πολύ συγκινημένη για να μπορέσω να σχολιάσω κάτι!...
Το αφήνω για κάποια άλλη στιγμή που θα μπορώ να το κάνω!

17 χρόνια είναι αυτά… μια ολόκληρη ζωή!...

Φίλοι δημοσιογράφοι... φαν της εκπομπής... φίλοι καλλιτέχνες, που μου τηλεφωνείτε ή μου στέλνετε μηνύματα… θα ήθελα την κατανόησή σας που δεν απαντώ!
Σας ευχαριστώ από καρδιάς!».

Ο Σπύρος, αφού άλλαξε τις φωτογραφίες τόσο του προφίλ όσο και του εξωφύλλου του, προχώρησε στη συνέχεια και σε αλλαγή στο βιογραφικό του, αφήνοντας μία μόνο ιδιότητα, τη βασική: ηθοποιός.

Τα ρεκόρ και τα «όχι»

Κι όμως, αν και σε περισσότερες από 650 εκπομπές φιλοξενήθηκαν πάρα πολλοί συνθέτες, ερμηνευτές, στιχουργοί, άνθρωποι που αποτελούν τον βασικό πυρήνα του ελληνικού τραγουδιού, υπήρχαν και κάποια «όχι» τα οποία, όπως φάνηκε και από την ανάρτησή του, πείραξαν τον Σπύρο… «ΥΓ.: Δεν ξέρω γιατί, αλλά θέλω να μοιραστώ το απωθημένο μου για καλλιτέχνες που αγαπώ και που για διάφορους λόγους δεν κάναμε εκπομπή μαζί τους... τη Χαρούλα Αλεξίου, τους Active Member, τον Τόλη Βοσκόπουλο, τον Φοίβο Δεληβοριά, τη Ματούλα Ζαμάνη, τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, τη Μαρινέλλα, τον Γιάννη Μαρκόπουλο, τον Δήμο Μούτση, τον Σταύρο Ξαρχάκο και τον Νίκο Ξυδάκη!».

Και μπορεί τα τελευταία χρόνια να μην έσπαγε τα κοντέρ, όμως στο παρελθόν η εκπομπή έκανε πολλά και σημαντικά ρεκόρ τα οποία, όπως είπε και ο ίδιος, θα μείνουν στην Ιστορία και δεν θα βυθιστούν στη λήθη.

■ Εορταστικό πασχαλινό (σεζόν 2009-2010), 37,4%
■ Αφιέρωμα στον Γρηγόρη Μπιθικώτση (σεζόν 2009-2010), 33,4%
■ Παραμονή Πρωτοχρονιάς με τη Γλυκερία (σεζόν 2011-2012), 42,1%
■ Αφιέρωμα στον ελληνικό κινηματογράφο (σεζόν 2013-2014), 39,8%
■ Παραμονή Πρωτοχρονιάς (σεζόν 2013-2014), 42,9%
■ Αφιέρωμα στον Δημήτρη Μητροπάνο (σεζόν 2013-2014), 36,3%
■ Παραμονή Χριστουγέννων (σεζόν 2014-2015), 43,1%
■ Παραμονή Πρωτοχρονιάς (σεζόν 2014-2015), 48,4%
■ Αφιέρωμα σε αγαπημένα τραγούδια με την Πάολα (σεζόν 2017-2018), 36,5%

Roza - Mitropanos


Οι τελευταίες χρονιές δεν είχαν ρεκόρ. Είχαν και μια πορεία η οποία έδειχνε να έχει λοξοδρομήσει προς κάτι πιο «εύκολο». Τσιφτετέλια, σουξεδάκια, πολυκοσμία από τηλεοπτικά ριάλιτι... Υπάρχει όμως το παρελθόν το οποίο είχε εξαιρετικές στιγμές. Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι ο Σπύρος ήταν ο πρώτος που δημιούργησε μια τέτοια εκπομπή. Και συχνά στα τραπέζια βρέθηκαν άνθρωποι που σπάνια εμφανίζονται και ακόμη πιο σπάνια ερμηνεύουν από τηλεοπτικού άμβωνος. Δεν σβήνουν έτσι εύκολα 17 ολόκληρα χρόνια. Οσο κι αν το τέλος θαμπώνει την εικόνα, υπάρχει πάντα ένα μεγάλο κομμάτι το οποίο αξίζει να περάσει στην Ιστορία. Στη λήθη θα βυθιστούν όσα τους αξίζουν...


Ειδήσεις σήμερα

Πτήση Θεσσαλονίκη- Αθήνα: Γλίτωσε την μήνυση ο σάτυρος επιβάτης

«Κουδούνι» με self test για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Αίθριος καιρός σήμερα με ψύχρα το πρωί
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης