Η κατάρρευση των κορυφαίων της μόδας: Μiss Raxevsky - Kathy Heyndels στην πασαρέλα της χρεοκοπίας
Η κατάρρευση των κορυφαίων της μόδας: Μiss Raxevsky - Kathy Heyndels στην πασαρέλα της χρεοκοπίας
Η εφαρμογή του νέου Πτωχευτικού Κώδικα φέρνει στην κορυφή της λίστας των πλειστηριασμών δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες που μεσουράνησαν σε Ελλάδα και εξωτερικό - Από την εποχή της δόξας και τις συνεργασίες με είδωλα της εποχής στην κρίση και την κατάρρευση
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Για δεκαετίες υπήρξαν από τα μεγαλύτερα brands της ελληνικής μόδας, με συνεργασίες σε Ελλάδα και εξωτερικό που έγραψαν «χρυσή» ιστορία. Σήμερα βλέπουν τις αυτοκρατορίες τους να γκρεμίζονται και τα περιουσιακά τους στοιχεία να βγαίνουν στον πλειστηριασμό το ένα μετά το άλλο, καθώς εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και των δραματικών αποτελεσμάτων της πανδημίας αδυνατούν όχι μόνο να σηκώσουν ανάστημα, αλλά και να σώσουν ό,τι σώζεται παρά τις όποιες προσπάθειες. Οι πληγές για τους ιδιοκτήτες της Miss Raxevsky και της Kathy Heyndels παραμένουν εδώ και χρόνια ανοιχτές και δεν φαίνεται να επουλώνονται εύκολα -ειδικά τώρα που οι νέοι περιοριστικοί κανόνες του Πτωχευτικού Κώδικα, που τέθηκε σε ισχύ από την 1η του μήνα, δεν αφήνουν περιθώρια στους οφειλέτες, εκτός αν ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες. Ανάμεσα στα περιουσιακά στοιχεία των άλλοτε κραταιών επιχειρήσεων που βγαίνουν στο σφυρί είναι ένα πολυτελές ακίνητο στο Καστρί, ένα διατηρητέο τριώροφο ακίνητο στην καρδιά της Αθήνας και οικόπεδα-φιλέτα που αποκτήθηκαν σε μια εποχή που το χρήμα φάνταζε ατελείωτο.
Ξεκίνημα με εσώρουχα
Το πρώτο βαρύ όνομα στη μακρά λίστα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών είναι αυτό της οικογένειας του Γιώργου Μουρτζούχου, του συνιδρυτή της πτωχευμένης σήμερα εταιρείας γυναικείας ένδυσης Miss Raxevsky που δημιούργησε μαζί με την πρώτη του σύζυγο Ελένη και αποτέλεσε σταθμό για την εξέλιξη της βιομηχανοποιημένης μόδας στην Ελλάδα. Η οικογένεια μετά από μια σειρά αποτυχημένων προσπαθειών δεν κατάφερε να βάλει φρένο και να σώσει τόσο τα τέσσερα οικόπεδα που διαθέτει σε μία από τις μεγαλύτερες συνοικίες της Πάτρας, με θέα προς την αχαϊκή πρωτεύουσα και τη θάλασσα, όσο και την πολυτελέστατη βίλα της των 680 τ.μ. στο Καστρί.
Η ιστορία της οικογένειας Ραξέφσκι έχει τις ρίζες της στην τσαρική Ρωσία και είναι άκρως μυθιστορηματική, καθώς όλα θα ξεκινήσουν από τον φιλέλληνα παππού τους, ο οποίος το 1912 θα εγκαταλείψει την πατρίδα του με σκοπό να εδραιωθεί στην Ελλάδα. Ερχόμενος στην Αθήνα θα ανοίξει μια βιοτεχνία εσωρούχων, την οποία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’50 θα αναλάβουν να συνεχίσουν τα παιδιά του. Μέσα στους χώρους της βιοτεχνίας θα μεγαλώσουν οι τρεις κόρες του Αχιλλέα Ραξέφσκι, η Ελένη, η Αννα και η Δήμητρα. Στα χρόνια που θα ακολουθήσουν καθεμία θα γράψει τη δική της ιστορία στον χώρο της γυναικείας και της παιδικής ένδυσης, αλλά και των αξεσουάρ.
Την αρχή θα κάνει πρώτη η Ελένη Ραξέφσκι, η οποία, όπως είχε παραδεχτεί σε μια σπάνια συνέντευξή της τον Δεκέμβριο του 1999, μπορεί αρχικά να εργαζόταν στη βιοτεχνία των γονιών της κόβοντας υφάσματα και ράβοντας ανδρικά εσώρουχα, ωστόσο άλλο ήταν το όνειρό της. Μια συλλογή από γυναικείες μπλούζες θα αποτελέσουν το πρώτο επαγγελματικό της εγχείρημα, το οποίο θα στεφθεί με απόλυτη επιτυχία. Οι μπλούζες διατίθενται σε δύο καταστήματα της οδό Ερμού και γίνονται στην κυριολεξία ανάρπαστες, αφού είναι οι μοναδικές στην αγορά που έχουν δικό τους design, διαφορετικά υφάσματα και μια σειρά από κεντήματα και πέρλες. Η άλλοτε μικρή βιοτεχνία εσωρούχων με τις μόλις 34 πλεκτικές μηχανές μέσα στην επόμενη πενταετία και χάρη στην Ελένη Ραξέφσκι θα εκτοξευθεί στα ύψη, με τις μηχανές να μετριούνται σε κάτι παραπάνω από 340 και να παράγουν πλέον μόνο είδη γυναικείας ένδυσης με την υπογραφή της.
Η «δαιμόνια» σχεδιάστρια δεν θα αργήσει να ανοίξει τα φτερά της και να δημιουργήσει το 1976 με τον σύζυγό της Γιώργο Μουρτζούχο την πρώτη τους εταιρεία με την επωνυμία Helen’s Club, μετέπειτα Miss Raxevsky. Η εταιρεία από την πρώτη κιόλας στιγμή δραστηριοποιείται στη σχεδίαση, παραγωγή και εμπορία πλεκτών και έτοιμων γυναικείων ενδυμάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τη δεκαετία του 1980 όλα αλλάζουν, με αποτέλεσμα το επιχειρηματικό ζευγάρι να πάρει την απόφαση και να μπει στον χώρο της λιανικής πώλησης ανοίγοντας δύο μαγαζιά σε Κολωνάκι και Πατησίων. Η επιτυχία είναι δεδομένη, αφού κάθε γυναίκα που σέβεται τον εαυτό της ταυτίζεται απόλυτα με το μοντέλο που έχει στο μυαλό της η Ελένη Ραξέφσκι κάθε φορά που βρίσκεται στο σχεδιαστήριό της. «Επειδή ούτως ή άλλως δεν γνώριζα τι είναι εμπορικό, σχεδίασα με βάση αυτό που ικανοποιεί τη δική μου αισθητική. Σε γενικές γραμμές, ό,τι κάνω το κάνω για εμένα και, απ’ ό,τι φαίνεται, αυτό που αρέσει σε εμένα αρέσει και στο κοινό που προτιμά τη δουλειά μου», είχε υποστηρίξει η σχεδιάστρια της πιο αναγνωρίσιμης εταιρείας γυναικείων ρούχων pret-a-porter που φορέθηκε όσο καμία άλλη στην Ελλάδα.
Η δεκαετία του 1990 θα βρει τη «Miss Raxevsky» να ζει την απόλυτη επιτυχία σε επαγγελματικό και οικογενειακό περιβάλλον: η Ελένη και ο Γιώργος Μουρτζούχος ζουν μαζί με τους γιους τους Οδυσσέα και Αχιλλέα μεγάλες στιγμές.
Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν θα εξελιχθούν όπως εκείνη τα είχε φανταστεί, αφού η σπουδαία σχεδιάστρια που είχε τη δουλειά στο DNA της, όπως είχε παραδεχτεί, θα αρρωστήσει βαριά και, παρ’ όλες τις προσπάθειες, θα νικηθεί και θα φύγει νωρίς από τη ζωή, κάπου στις αρχές του 2000. Παρ’ όλα αυτά, όμως, η εταιρεία δείχνει να έχει γερές βάσεις και συνεχίζει την ανοδική της πορεία ανοίγοντας καταστήματα σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, άλλα ιδιόκτητα και άλλα με το σύστημα franchise. Αυτός θα είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που η εταιρεία θα αποφασίσει μετά την επιτυχημένη πορεία της στην Ελλάδα να επεκταθεί και στο εξωτερικό - μέχρι τότε ασχολούνταν μόνο με την αποστολή ρούχων στο εξωτερικό. Το πρώτο μαγαζί θα δημιουργηθεί στη Βουλγαρία, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα σε Γερμανία, Ρουμανία και Κύπρο.
Το 2004 ο Γιώργος Μουρτζούχος γνωρίζει την κατά 20 χρόνια νεότερή του Ιρέν, την οποία και παντρεύεται. Οι ιδιοκτήτες της Miss Raxevsky επενδύουν στο μέλλον λανσάροντας στην αγορά το νέο προφίλ της «Γυναίκας RAXEVSKY» με κάθε σεζόν να ακολουθεί το concept: «Η μόδα είναι ένα ταξίδι, κάθε collection... και ένας νέος προορισμός». Η εταιρεία συνδέει το όνομά της και το στυλ των ρούχων της με μια συγκεκριμένη επώνυμη Ελληνίδα που η προσωπικότητα και το στυλ της ταιριάζουν με τη φιλοσοφία της RAXEVSKY. Η πολυδάπανη φωτογράφηση για τη διαφημιστική καμπάνια εκείνης της χρονιάς γίνεται στο Μαρόκο, με την καλλονή της δεκαετίας του ’90 Εύη Αδάμ να υπογράφει αποκλειστικό συμβόλαιο με την εταιρεία. Το μοντέλο, το 2005, θα ταξιδέψει για τον ίδιο σκοπό σε Κούβα και Αργεντινή.
Το 2006 είναι άλλος ένας σταθμός για τη Miss Raxevsky, καθώς θα γνωρίσει την επόμενη «Γυναίκα RAXEVSKY» στο πρόσωπο της πολυτάλαντης Ζέτας Μακρυπούλια. Στην ηθοποιό η εταιρεία θα βρει αυτό που αναζητούσε για πολλά χρόνια. Λόγω της συνεργασίας της η Ζέτα Μακρυπούλια θα ταξιδέψει σχεδόν σε όλο τον κόσμο, από την Ιαπωνία μέχρι την Αίγυπτο και από το Περού μέχρι την Κίνα και τις Μαλδίβες, προκειμένου να φωτογραφηθεί αποκλειστικά και μόνο με ρούχα Miss Raxevsky, με τον κορυφαίο make up artist Γιάννη Μαρκετάκη να αναλαμβάνει το beauty και τη Ρούλα Ρέβη να την απαθανατίζει. Λέγεται ότι η Ζέτα Μακρυπούλια είχε συνδέσει τόσο πολύ το όνομά της με την εταιρεία ώστε είχαν φτιαχτεί μέχρι και κούκλες βιτρίνας με τα χαρακτηριστικά της προκειμένου να στηθούν στα περισσότερα κεντρικά καταστήματα.
Ξεκίνημα με εσώρουχα
Το πρώτο βαρύ όνομα στη μακρά λίστα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών είναι αυτό της οικογένειας του Γιώργου Μουρτζούχου, του συνιδρυτή της πτωχευμένης σήμερα εταιρείας γυναικείας ένδυσης Miss Raxevsky που δημιούργησε μαζί με την πρώτη του σύζυγο Ελένη και αποτέλεσε σταθμό για την εξέλιξη της βιομηχανοποιημένης μόδας στην Ελλάδα. Η οικογένεια μετά από μια σειρά αποτυχημένων προσπαθειών δεν κατάφερε να βάλει φρένο και να σώσει τόσο τα τέσσερα οικόπεδα που διαθέτει σε μία από τις μεγαλύτερες συνοικίες της Πάτρας, με θέα προς την αχαϊκή πρωτεύουσα και τη θάλασσα, όσο και την πολυτελέστατη βίλα της των 680 τ.μ. στο Καστρί.
Η ιστορία της οικογένειας Ραξέφσκι έχει τις ρίζες της στην τσαρική Ρωσία και είναι άκρως μυθιστορηματική, καθώς όλα θα ξεκινήσουν από τον φιλέλληνα παππού τους, ο οποίος το 1912 θα εγκαταλείψει την πατρίδα του με σκοπό να εδραιωθεί στην Ελλάδα. Ερχόμενος στην Αθήνα θα ανοίξει μια βιοτεχνία εσωρούχων, την οποία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’50 θα αναλάβουν να συνεχίσουν τα παιδιά του. Μέσα στους χώρους της βιοτεχνίας θα μεγαλώσουν οι τρεις κόρες του Αχιλλέα Ραξέφσκι, η Ελένη, η Αννα και η Δήμητρα. Στα χρόνια που θα ακολουθήσουν καθεμία θα γράψει τη δική της ιστορία στον χώρο της γυναικείας και της παιδικής ένδυσης, αλλά και των αξεσουάρ.
Την αρχή θα κάνει πρώτη η Ελένη Ραξέφσκι, η οποία, όπως είχε παραδεχτεί σε μια σπάνια συνέντευξή της τον Δεκέμβριο του 1999, μπορεί αρχικά να εργαζόταν στη βιοτεχνία των γονιών της κόβοντας υφάσματα και ράβοντας ανδρικά εσώρουχα, ωστόσο άλλο ήταν το όνειρό της. Μια συλλογή από γυναικείες μπλούζες θα αποτελέσουν το πρώτο επαγγελματικό της εγχείρημα, το οποίο θα στεφθεί με απόλυτη επιτυχία. Οι μπλούζες διατίθενται σε δύο καταστήματα της οδό Ερμού και γίνονται στην κυριολεξία ανάρπαστες, αφού είναι οι μοναδικές στην αγορά που έχουν δικό τους design, διαφορετικά υφάσματα και μια σειρά από κεντήματα και πέρλες. Η άλλοτε μικρή βιοτεχνία εσωρούχων με τις μόλις 34 πλεκτικές μηχανές μέσα στην επόμενη πενταετία και χάρη στην Ελένη Ραξέφσκι θα εκτοξευθεί στα ύψη, με τις μηχανές να μετριούνται σε κάτι παραπάνω από 340 και να παράγουν πλέον μόνο είδη γυναικείας ένδυσης με την υπογραφή της.
Η «δαιμόνια» σχεδιάστρια δεν θα αργήσει να ανοίξει τα φτερά της και να δημιουργήσει το 1976 με τον σύζυγό της Γιώργο Μουρτζούχο την πρώτη τους εταιρεία με την επωνυμία Helen’s Club, μετέπειτα Miss Raxevsky. Η εταιρεία από την πρώτη κιόλας στιγμή δραστηριοποιείται στη σχεδίαση, παραγωγή και εμπορία πλεκτών και έτοιμων γυναικείων ενδυμάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τη δεκαετία του 1980 όλα αλλάζουν, με αποτέλεσμα το επιχειρηματικό ζευγάρι να πάρει την απόφαση και να μπει στον χώρο της λιανικής πώλησης ανοίγοντας δύο μαγαζιά σε Κολωνάκι και Πατησίων. Η επιτυχία είναι δεδομένη, αφού κάθε γυναίκα που σέβεται τον εαυτό της ταυτίζεται απόλυτα με το μοντέλο που έχει στο μυαλό της η Ελένη Ραξέφσκι κάθε φορά που βρίσκεται στο σχεδιαστήριό της. «Επειδή ούτως ή άλλως δεν γνώριζα τι είναι εμπορικό, σχεδίασα με βάση αυτό που ικανοποιεί τη δική μου αισθητική. Σε γενικές γραμμές, ό,τι κάνω το κάνω για εμένα και, απ’ ό,τι φαίνεται, αυτό που αρέσει σε εμένα αρέσει και στο κοινό που προτιμά τη δουλειά μου», είχε υποστηρίξει η σχεδιάστρια της πιο αναγνωρίσιμης εταιρείας γυναικείων ρούχων pret-a-porter που φορέθηκε όσο καμία άλλη στην Ελλάδα.
Η δεκαετία του 1990 θα βρει τη «Miss Raxevsky» να ζει την απόλυτη επιτυχία σε επαγγελματικό και οικογενειακό περιβάλλον: η Ελένη και ο Γιώργος Μουρτζούχος ζουν μαζί με τους γιους τους Οδυσσέα και Αχιλλέα μεγάλες στιγμές.
Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν θα εξελιχθούν όπως εκείνη τα είχε φανταστεί, αφού η σπουδαία σχεδιάστρια που είχε τη δουλειά στο DNA της, όπως είχε παραδεχτεί, θα αρρωστήσει βαριά και, παρ’ όλες τις προσπάθειες, θα νικηθεί και θα φύγει νωρίς από τη ζωή, κάπου στις αρχές του 2000. Παρ’ όλα αυτά, όμως, η εταιρεία δείχνει να έχει γερές βάσεις και συνεχίζει την ανοδική της πορεία ανοίγοντας καταστήματα σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, άλλα ιδιόκτητα και άλλα με το σύστημα franchise. Αυτός θα είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που η εταιρεία θα αποφασίσει μετά την επιτυχημένη πορεία της στην Ελλάδα να επεκταθεί και στο εξωτερικό - μέχρι τότε ασχολούνταν μόνο με την αποστολή ρούχων στο εξωτερικό. Το πρώτο μαγαζί θα δημιουργηθεί στη Βουλγαρία, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα σε Γερμανία, Ρουμανία και Κύπρο.
Το 2004 ο Γιώργος Μουρτζούχος γνωρίζει την κατά 20 χρόνια νεότερή του Ιρέν, την οποία και παντρεύεται. Οι ιδιοκτήτες της Miss Raxevsky επενδύουν στο μέλλον λανσάροντας στην αγορά το νέο προφίλ της «Γυναίκας RAXEVSKY» με κάθε σεζόν να ακολουθεί το concept: «Η μόδα είναι ένα ταξίδι, κάθε collection... και ένας νέος προορισμός». Η εταιρεία συνδέει το όνομά της και το στυλ των ρούχων της με μια συγκεκριμένη επώνυμη Ελληνίδα που η προσωπικότητα και το στυλ της ταιριάζουν με τη φιλοσοφία της RAXEVSKY. Η πολυδάπανη φωτογράφηση για τη διαφημιστική καμπάνια εκείνης της χρονιάς γίνεται στο Μαρόκο, με την καλλονή της δεκαετίας του ’90 Εύη Αδάμ να υπογράφει αποκλειστικό συμβόλαιο με την εταιρεία. Το μοντέλο, το 2005, θα ταξιδέψει για τον ίδιο σκοπό σε Κούβα και Αργεντινή.
Το 2006 είναι άλλος ένας σταθμός για τη Miss Raxevsky, καθώς θα γνωρίσει την επόμενη «Γυναίκα RAXEVSKY» στο πρόσωπο της πολυτάλαντης Ζέτας Μακρυπούλια. Στην ηθοποιό η εταιρεία θα βρει αυτό που αναζητούσε για πολλά χρόνια. Λόγω της συνεργασίας της η Ζέτα Μακρυπούλια θα ταξιδέψει σχεδόν σε όλο τον κόσμο, από την Ιαπωνία μέχρι την Αίγυπτο και από το Περού μέχρι την Κίνα και τις Μαλδίβες, προκειμένου να φωτογραφηθεί αποκλειστικά και μόνο με ρούχα Miss Raxevsky, με τον κορυφαίο make up artist Γιάννη Μαρκετάκη να αναλαμβάνει το beauty και τη Ρούλα Ρέβη να την απαθανατίζει. Λέγεται ότι η Ζέτα Μακρυπούλια είχε συνδέσει τόσο πολύ το όνομά της με την εταιρεία ώστε είχαν φτιαχτεί μέχρι και κούκλες βιτρίνας με τα χαρακτηριστικά της προκειμένου να στηθούν στα περισσότερα κεντρικά καταστήματα.
Μέχρι το 2010, εποχή που η χώρα μπαίνει σταδιακά σε περίοδο οικονομική κρίσης, η δουλειά για τη Miss Raxevsky δεν φαίνεται να κλονίζεται. Τα πάντα όμως θα αλλάξουν τα επόμενα τέσσερα χρόνια, όπου η κατάσταση θα γίνει δραματική. Τα 26 εκατ. ευρώ πωλήσεις το 2010 θα κατρακυλήσουν στα 5 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ τα 55 καταστήματα της εταιρείας θα γίνουν 26, η οποία ελπίζει να ανακάμψει με την υπαγωγή της στο άρθρο 106β, αλλά η κατάσταση γίνεται όλο και πιο καταστροφική. Η βουτιά στις πωλήσεις ξεπερνάει το 50% το 2015, ενώ στο σύνολό της από το 2010 μέχρι το 2019 το ποσοστό αγγίζει το 80%, καθιστώντας την επιβίωσή της αδύνατη.
Από τις Βρυξέλλες στην κορυφή
Βαριά πληγωμένος από την επέλαση της οικονομικής κρίσης βγήκε και ο γνωστός οίκος μόδας Kathy Heyndels που αν μέχρι τις 21 Ιουλίου δεν έχει καταφέρει να βρει μια λύση, θα δει να βγαίνει στο σφυρί το κτίριο στο οποίο στεγάζεται το κεντρικό του κατάστημα επί της οδού Aθηναΐδος, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Ενα διατηρητέο τριώροφο ακίνητο-διαμάντι.
Οταν η Κατερίνα Χατζηδιάκου πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει τις Βρυξέλλες με σκοπό να εγκατασταθεί στην Ελλάδα το 1983 κανένας δεν πίστευε πως πίσω από τη φίρμα «Kathy Heyndels» βρισκόταν μια πανέξυπνη και δημιουργική Ελληνίδα, η οποία θα κατάφερνε να στήσει τη δική της αυτοκρατορία. Με το όνομα αυτό η σχεδιάστρια είχε καταφέρει να κάνει καριέρα από το 1956 και στην καρδιά της Ευρώπης.
Ολα αυτά μέχρι το 1983, όπου η σχεδιάστρια για λόγους που μόνο εκείνη γνωρίζει πήρε την απόφαση να έρθει στην Αθήνα και να ανοίξει το επόμενο επαγγελματικό της σπίτι στο Κολωνάκι, το οποίο την εποχή εκείνη ζει ένδοξες στιγμές. Από την πρώτη κιόλας μέρα η φίρμα Kathy Henydels γίνεται γνωστή. Ολες έχουν την περιέργεια να γνωρίσουν από κοντά τη σπουδαία σχεδιάστρια, η οποία έχει έρθει από το εξωτερικό και τα ρούχα της δεν μοιάζουν με κανενός άλλου. Αλλωστε, όπως αναφέρει και η ίδια στη σελίδα της στο Διαδίκτυο, τα ρούχα της απευθύνονται στη γυναίκα που δίνει την ίδια σημασία στην προσωπική της ζωή και στη δημόσια εικόνα της και ενώ είναι ενημερωμένη για τις τάσεις της μόδας, δεν γίνεται ποτέ θύμα της. Αυτό ακριβώς θα αναζητήσει κάπου το 1987 και η εθνική σταρ Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία θα κάνει τα πάντα προκειμένου να κλείσει συνεργασία μαζί της τόσο στο θέατρο όσο και σε κάθε άλλη επαγγελματική και προσωπική της εμφάνιση. Οι δύο γυναίκες θα ενώσουν τις δυνάμεις τους και καθεμία θα δώσει στην άλλη αυτό που της αξίζει. Ετσι, η Κατερίνα Χατζηδιάκου φτιάχνοντας χειροποίητες δημιουργίες για τη σταρ θα καθιερωθεί στον ανταγωνιστικό χώρο της μόδας, που τρώει τις σάρκες του με αυτή τη συνεργασία, και από την άλλη η Αλίκη θα μεταμορφωθεί στην απόλυτη γυναίκα και στο fashion icon της εποχής.
Η εθνική σταρ ήταν τόσο ικανοποιημένη και χαρούμενη με τη συνεργασία τους που δεν δίστασε μετά από πρόταση της σχεδιάστριας να περπατήσει για χάρη της ακόμα και στην πασαρέλα γεμάτη αυτοπεποίθηση. Μέχρι και νύφη ντύθηκε την ημέρα εκείνη η Αλίκη στο πλευρό του νεαρού, τότε, Κώστα Σπυρόπουλου, με τον οποίο μόλις είχαν γνωριστεί.
Σταθμός στην ανοδική πορεία του οίκου στην Ελλάδα θα αποτελέσει η απόφαση του γιου της Kathy Heyndels, Γιάννη Τόγκου, να ασχοληθεί ενεργά με τον σχεδιασμό και την περαιτέρω εξέλιξη της επιχείρησης. Θα σταθεί ενεργά στο πλευρό της μητέρας του και το 1989 θα δημιουργήσουν την πρώτη συλλογή prêt-a-porter με την υπογραφή τους. Το μυστικό της επιτυχίας του οφείλεται στη δική του αίσθηση του στυλ. Η συλλογή του αλλά και οι haute couture δημιουργίες του οίκου θα κάνουν επιπλέον αίσθηση, καθώς, εκτός από τη διαφορετικότητα των σχεδίων, η εξαιρετική ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται θα είναι ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας επιτυχίας. Αλλωστε από την αρχή κιόλας της καριέρας της η Kathy Heyndels θα λατρέψει τα αυθεντικά 100% φυσικά υλικά με βάση το μετάξι, τον ταφτά, το σατέν, τις δαντέλες και τις μουσελίνες, ενώ το στυλ που την αντιπροσωπεύει συνδυάζει την κομψότητα με τη λιτή πολυτέλεια. Η αποδοχή και η αναγνώριση για τον νέο σχεδιαστή δεν θα αργήσει να έρθει, καθώς από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και μετά η φίρμα του θα ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα και θα γίνει η αγαπημένη πολλών celebrities. Οι δημιουργίες του οίκου θα έχουν απήχηση τόσο στην Ευρώπη, στο Παρίσι, στο Μόντε Κάρλο, στο Σεν Τροπέ, όσο και στην Κύπρο, στην Αμερική, στη Σαουδική Αραβία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το 2012, μάλιστα, ο οίκος θα ζήσει μια μεγάλη στιγμή, καθώς μέχρι σήμερα είναι ο μοναδικός στην Ελλάδα που φόρεμά του βραβεύτηκε ως η καλύτερη δημιουργία υψηλής ραπτικής στον διαγωνισμό της «Μις Κόσμος» στις ΗΠΑ. Τη χώρα εκπροσώπησε η πανέμορφη μελαχρινή Βασιλική Τσιρογιάννη, η οποία έλαμπε μέσα στην τουαλέτα από διάφανο τούλι με απλικέ από διάφορες δαντέλες και κεντημένο με swarovski του οίκου Kathy Heyndels. Ο οίκος έχει επίσης επιλεγεί αρκετές φορές και σε εθνικό επίπεδο να σχεδιάσει τα φορέματα για τον εγχώριο διαγωνισμό ομορφιάς «Star Hellas».
Μεταξύ των βιογραφικών στοιχείων του οίκου ξεχωρίζουν και οι συνεργασίες σε νυφικά και φορέματα κατόπιν ειδικής παραγγελίας για την πριγκίπισσα Αικατερίνη της Σερβίας, για την πριγκίπισσα της Σαουδικής Αραβίας και τη σεΐχισσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Τον Σεπτέμβριο του 2019 ρούχο του οίκου επέλεξε να φορέσει και η Aντριάνα Λίμα. Δυστυχώς όμως και στην περίπτωση της Kathy Heyndels η οικονομική κρίση δεν θα αργήσει να δείξει τα δόντια της, με αποτέλεσμα η επιχείρηση να βρεθεί σε οικονομικό στραγγαλισμό. Αυτή δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Ηδη από το 2012 είχε εγκριθεί από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Aθηνών συμφωνία εξυγίανσης μεταξύ της επιχείρησης και της -απαιτούμενης από τον νόμο- πλειοψηφίας των πιστωτών της.
Ειδήσεις σήμερα:
Εμβολιασμός κατά του κορωνοϊού: Τι κίνητρα έδωσαν οι ΗΠΑ - Πώς μπορούν να εφαρμοστούν και στην Ελλάδα
Πώς εξελίσσεται η κακοκαιρία: Καταιγίδες σήμερα σε Πελοπόννησο, Κρήτη και δυτική Αττική - Νέοι χάρτες του meteo
Self test: Τι αλλάζει από τις 19 Ιουνίου - Στον «χορό» τα σούπερ μάρκετ
Από τις Βρυξέλλες στην κορυφή
Βαριά πληγωμένος από την επέλαση της οικονομικής κρίσης βγήκε και ο γνωστός οίκος μόδας Kathy Heyndels που αν μέχρι τις 21 Ιουλίου δεν έχει καταφέρει να βρει μια λύση, θα δει να βγαίνει στο σφυρί το κτίριο στο οποίο στεγάζεται το κεντρικό του κατάστημα επί της οδού Aθηναΐδος, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Ενα διατηρητέο τριώροφο ακίνητο-διαμάντι.
Οταν η Κατερίνα Χατζηδιάκου πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει τις Βρυξέλλες με σκοπό να εγκατασταθεί στην Ελλάδα το 1983 κανένας δεν πίστευε πως πίσω από τη φίρμα «Kathy Heyndels» βρισκόταν μια πανέξυπνη και δημιουργική Ελληνίδα, η οποία θα κατάφερνε να στήσει τη δική της αυτοκρατορία. Με το όνομα αυτό η σχεδιάστρια είχε καταφέρει να κάνει καριέρα από το 1956 και στην καρδιά της Ευρώπης.
Ολα αυτά μέχρι το 1983, όπου η σχεδιάστρια για λόγους που μόνο εκείνη γνωρίζει πήρε την απόφαση να έρθει στην Αθήνα και να ανοίξει το επόμενο επαγγελματικό της σπίτι στο Κολωνάκι, το οποίο την εποχή εκείνη ζει ένδοξες στιγμές. Από την πρώτη κιόλας μέρα η φίρμα Kathy Henydels γίνεται γνωστή. Ολες έχουν την περιέργεια να γνωρίσουν από κοντά τη σπουδαία σχεδιάστρια, η οποία έχει έρθει από το εξωτερικό και τα ρούχα της δεν μοιάζουν με κανενός άλλου. Αλλωστε, όπως αναφέρει και η ίδια στη σελίδα της στο Διαδίκτυο, τα ρούχα της απευθύνονται στη γυναίκα που δίνει την ίδια σημασία στην προσωπική της ζωή και στη δημόσια εικόνα της και ενώ είναι ενημερωμένη για τις τάσεις της μόδας, δεν γίνεται ποτέ θύμα της. Αυτό ακριβώς θα αναζητήσει κάπου το 1987 και η εθνική σταρ Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία θα κάνει τα πάντα προκειμένου να κλείσει συνεργασία μαζί της τόσο στο θέατρο όσο και σε κάθε άλλη επαγγελματική και προσωπική της εμφάνιση. Οι δύο γυναίκες θα ενώσουν τις δυνάμεις τους και καθεμία θα δώσει στην άλλη αυτό που της αξίζει. Ετσι, η Κατερίνα Χατζηδιάκου φτιάχνοντας χειροποίητες δημιουργίες για τη σταρ θα καθιερωθεί στον ανταγωνιστικό χώρο της μόδας, που τρώει τις σάρκες του με αυτή τη συνεργασία, και από την άλλη η Αλίκη θα μεταμορφωθεί στην απόλυτη γυναίκα και στο fashion icon της εποχής.
Η εθνική σταρ ήταν τόσο ικανοποιημένη και χαρούμενη με τη συνεργασία τους που δεν δίστασε μετά από πρόταση της σχεδιάστριας να περπατήσει για χάρη της ακόμα και στην πασαρέλα γεμάτη αυτοπεποίθηση. Μέχρι και νύφη ντύθηκε την ημέρα εκείνη η Αλίκη στο πλευρό του νεαρού, τότε, Κώστα Σπυρόπουλου, με τον οποίο μόλις είχαν γνωριστεί.
Σταθμός στην ανοδική πορεία του οίκου στην Ελλάδα θα αποτελέσει η απόφαση του γιου της Kathy Heyndels, Γιάννη Τόγκου, να ασχοληθεί ενεργά με τον σχεδιασμό και την περαιτέρω εξέλιξη της επιχείρησης. Θα σταθεί ενεργά στο πλευρό της μητέρας του και το 1989 θα δημιουργήσουν την πρώτη συλλογή prêt-a-porter με την υπογραφή τους. Το μυστικό της επιτυχίας του οφείλεται στη δική του αίσθηση του στυλ. Η συλλογή του αλλά και οι haute couture δημιουργίες του οίκου θα κάνουν επιπλέον αίσθηση, καθώς, εκτός από τη διαφορετικότητα των σχεδίων, η εξαιρετική ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται θα είναι ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας επιτυχίας. Αλλωστε από την αρχή κιόλας της καριέρας της η Kathy Heyndels θα λατρέψει τα αυθεντικά 100% φυσικά υλικά με βάση το μετάξι, τον ταφτά, το σατέν, τις δαντέλες και τις μουσελίνες, ενώ το στυλ που την αντιπροσωπεύει συνδυάζει την κομψότητα με τη λιτή πολυτέλεια. Η αποδοχή και η αναγνώριση για τον νέο σχεδιαστή δεν θα αργήσει να έρθει, καθώς από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και μετά η φίρμα του θα ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα και θα γίνει η αγαπημένη πολλών celebrities. Οι δημιουργίες του οίκου θα έχουν απήχηση τόσο στην Ευρώπη, στο Παρίσι, στο Μόντε Κάρλο, στο Σεν Τροπέ, όσο και στην Κύπρο, στην Αμερική, στη Σαουδική Αραβία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το 2012, μάλιστα, ο οίκος θα ζήσει μια μεγάλη στιγμή, καθώς μέχρι σήμερα είναι ο μοναδικός στην Ελλάδα που φόρεμά του βραβεύτηκε ως η καλύτερη δημιουργία υψηλής ραπτικής στον διαγωνισμό της «Μις Κόσμος» στις ΗΠΑ. Τη χώρα εκπροσώπησε η πανέμορφη μελαχρινή Βασιλική Τσιρογιάννη, η οποία έλαμπε μέσα στην τουαλέτα από διάφανο τούλι με απλικέ από διάφορες δαντέλες και κεντημένο με swarovski του οίκου Kathy Heyndels. Ο οίκος έχει επίσης επιλεγεί αρκετές φορές και σε εθνικό επίπεδο να σχεδιάσει τα φορέματα για τον εγχώριο διαγωνισμό ομορφιάς «Star Hellas».
Μεταξύ των βιογραφικών στοιχείων του οίκου ξεχωρίζουν και οι συνεργασίες σε νυφικά και φορέματα κατόπιν ειδικής παραγγελίας για την πριγκίπισσα Αικατερίνη της Σερβίας, για την πριγκίπισσα της Σαουδικής Αραβίας και τη σεΐχισσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Τον Σεπτέμβριο του 2019 ρούχο του οίκου επέλεξε να φορέσει και η Aντριάνα Λίμα. Δυστυχώς όμως και στην περίπτωση της Kathy Heyndels η οικονομική κρίση δεν θα αργήσει να δείξει τα δόντια της, με αποτέλεσμα η επιχείρηση να βρεθεί σε οικονομικό στραγγαλισμό. Αυτή δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Ηδη από το 2012 είχε εγκριθεί από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Aθηνών συμφωνία εξυγίανσης μεταξύ της επιχείρησης και της -απαιτούμενης από τον νόμο- πλειοψηφίας των πιστωτών της.
Ειδήσεις σήμερα:
Εμβολιασμός κατά του κορωνοϊού: Τι κίνητρα έδωσαν οι ΗΠΑ - Πώς μπορούν να εφαρμοστούν και στην Ελλάδα
Πώς εξελίσσεται η κακοκαιρία: Καταιγίδες σήμερα σε Πελοπόννησο, Κρήτη και δυτική Αττική - Νέοι χάρτες του meteo
Self test: Τι αλλάζει από τις 19 Ιουνίου - Στον «χορό» τα σούπερ μάρκετ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα