Pedro Alonso: O «ψυχάκιας» του La Casa de Papel που πίνει φραπέ στην Αθήνα
06.07.2021
06:56
Ο Pedro Alonso ενσάρκωσε τον πιο περίπλοκο και ενδιαφέροντα, ίσως, χαρακτήρα στη σειρά του Netflix, γνωστό με το κωδικό όνομα «Berlin» - Το προφίλ του πολυτάλαντου καλλιτέχνη που εξελίχθηκε σε celebrity με παγκόσμια απήχηση χάρη στο Casa de Papel
O Pedro Alonso, o ακαταμάχητα γοητευτικός ψυχοπαθής Berlin από το La Casa de Papel, οφείλει στο ακέραιο την οικουμενική διασημότητά του στο Netflix. Χωρίς αυτό, θα ήταν άλλος ένας Ισπανός ηθοποιός που κάνει διακοπές στην Ελλάδα και που κανείς δεν θα αναγνώριζε -εκτός και εάν, για κάποιον άγνωστο λόγο, είναι εξοικειωμένος με τον κόσμο της ισπανικής show biz.
Στα 50 του χρόνια ο Pedro Ochoro González Alonso Lopez είναι celebrity, με παγκόσμια απήχηση. Είναι ο ηθοποιός που ενσάρκωσε τον πιο περίπλοκο και ενδιαφέροντα, ίσως, χαρακτήρα στο La Casa de Papel, τον Andrés de Fonollosa, γνωστό με το κωδικό όνομα «Berlin».
Ο Alonso είναι επίσης συγγραφέας και εικαστικός καλλιτέχνης, αλλά καμία από αυτές τις ιδιότητες δεν θα συγκινούσε τα πλήθη ανά την υφήλιο εάν δεν υπήρχε ο Berlin. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως έχει διηγηθεί ο ίδιος, σε κάποια επίσκεψή του στην περίφημη Καπέλα Σιστίνα, στη Ρώμη, ενώ ο ίδιος ήταν απορροφημένος από το συγκλονιστικό έργο του Μιχαήλ Αγγέλου και τις αριστουργηματικές ζωγραφικές παραστάσεις της οροφής τις οποίες σκόπευε να χρησιμοποιήσει σαν έμπνευση για τους δικούς του πίνακες, δεκάδες επισκέπτες του παρεκκλησίου φωτογράφιζαν τον Alonso. Ο οποίος φωτογράφιζε την Καπέλα Σιστίνα.
Η καταγωγή του Pedro Alonso είναι από την πόλη Βίγκο της Γαλικίας. Σπούδασε στη Βασιλική Δραματική Σχολή της Μαδρίτης και στη σχολή χορού Teatro de la Danza. Είναι προικισμένος με το μάλλον σπάνιο χάρισμα της αμφιδεξιότητας, μπορεί δηλαδή να γράφει, να ζωγραφίζει κ.λπ. εξίσου καλά με τα δύο του χέρια. Εκτός από ισπανικά, ο Alonso μιλά αγγλικά, γαλικιανά και καταλανικά. Ως προς τον ιδιωτικό του βίο, είναι πατέρας μίας 23χρονης κόρης από κάποιον γάμο που τέλεσε σε νεαρή ηλικία και η τρέχουσα σχέση του είναι με μια Γαλλίδα υπνοθεραπεύτρια και επίσης καλλιτέχνιδα, ονόματι Tatiana Djordjevic.
Πριν από την τρομακτική επιτυχία του La Casa de Papel και την ταύτισή του με τον εξαιρετικά αμφιλεγόμενο πλην εντελώς φανταστικό ήρωα Berlin, ο Pedro Alonso είχε καθιερωθεί ως τηλεοπτικός ηθοποιός στην Ισπανία. Μετά από τον Berlin, όπως ήταν φυσικό, έγινε περιζήτητος. Ανέλαβε ρόλο συμπρωταγωνιστή στην πρώτη λατινόφωνη σειρά της συνδρομητικής πλατφόρμας Amazon Prime, το «Φύλακας Διάβολος» (Diablo Guardián) και κατόπιν πρωταγωνίστησε στο ισπανικό κινηματογραφικό θρίλερ «El Silencio del Pantano» («Η Σιωπή του Βάλτου»).
Στο La Casa de Papel, τη σειρά που τον ανέδειξε και τον καθόρισε, ο Pedro Alonso ξεχώρισε για τον ιδιαίτερο τρόπο που απέδωσε το χαρακτήρα του Berlin. Σύμφωνα με το σενάριο, πρόκειται για τον ομογάλακτο αδελφό του αρχηγού της σπείρας, του «Καθηγητή», ο οποίος είναι κάτι σαν επιχειρησιακός υπαρχηγός στις θρασύτατες ληστείες που αποτέλεσαν τον κυρίως θεματικό πυρήνα της σειράς.
Ως φυσιογνωμία, ο Berlin είναι απρόβλεπτος και αντιφατικός, έως και ψυχικά διαταραγμένος. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Berlin μισεί θανάσιμα η πιο αγαπητή περσόνα του Casa de Papel, η Tokyo. Μάλιστα, οι δυο τους έπαιξαν το παιχνίδι της ρώσικης ρουλέτας κλεισμένοι σε μια τουαλέτα -πριν ο Berlin πετάξει την Tokyo έξω, δεμένη σε ένα καρότσι.
Ωστόσο, πολύ πιο συναρπαστική και ακραία είναι η επί της οθόνης σχέση του Berlin με την Ariadna Cascales, μια γυναίκα την οποίαν η συμμορία με τις κόκκινες φόρμες και τις μάσκες κράτησε σαν όμηρο κατά τη διάρκεια της ληστείας στο Ισπανικό Νομισματοκοπείο. Οι συνευρέσεις ανάμεσα στα δύο πρόσωπα είναι με τέτοιο τρόπο σκηνοθετημένες, ώστε ο θεατής να περιέρχεται σε βαθιά αμφιβολία για το εάν πρόκειται για τη σαρκική έκφανση ενός έρωτα ή για κοινό βιασμό.
Στα 50 του χρόνια ο Pedro Ochoro González Alonso Lopez είναι celebrity, με παγκόσμια απήχηση. Είναι ο ηθοποιός που ενσάρκωσε τον πιο περίπλοκο και ενδιαφέροντα, ίσως, χαρακτήρα στο La Casa de Papel, τον Andrés de Fonollosa, γνωστό με το κωδικό όνομα «Berlin».
Ο Alonso είναι επίσης συγγραφέας και εικαστικός καλλιτέχνης, αλλά καμία από αυτές τις ιδιότητες δεν θα συγκινούσε τα πλήθη ανά την υφήλιο εάν δεν υπήρχε ο Berlin. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως έχει διηγηθεί ο ίδιος, σε κάποια επίσκεψή του στην περίφημη Καπέλα Σιστίνα, στη Ρώμη, ενώ ο ίδιος ήταν απορροφημένος από το συγκλονιστικό έργο του Μιχαήλ Αγγέλου και τις αριστουργηματικές ζωγραφικές παραστάσεις της οροφής τις οποίες σκόπευε να χρησιμοποιήσει σαν έμπνευση για τους δικούς του πίνακες, δεκάδες επισκέπτες του παρεκκλησίου φωτογράφιζαν τον Alonso. Ο οποίος φωτογράφιζε την Καπέλα Σιστίνα.
Η καταγωγή του Pedro Alonso είναι από την πόλη Βίγκο της Γαλικίας. Σπούδασε στη Βασιλική Δραματική Σχολή της Μαδρίτης και στη σχολή χορού Teatro de la Danza. Είναι προικισμένος με το μάλλον σπάνιο χάρισμα της αμφιδεξιότητας, μπορεί δηλαδή να γράφει, να ζωγραφίζει κ.λπ. εξίσου καλά με τα δύο του χέρια. Εκτός από ισπανικά, ο Alonso μιλά αγγλικά, γαλικιανά και καταλανικά. Ως προς τον ιδιωτικό του βίο, είναι πατέρας μίας 23χρονης κόρης από κάποιον γάμο που τέλεσε σε νεαρή ηλικία και η τρέχουσα σχέση του είναι με μια Γαλλίδα υπνοθεραπεύτρια και επίσης καλλιτέχνιδα, ονόματι Tatiana Djordjevic.
Πριν από την τρομακτική επιτυχία του La Casa de Papel και την ταύτισή του με τον εξαιρετικά αμφιλεγόμενο πλην εντελώς φανταστικό ήρωα Berlin, ο Pedro Alonso είχε καθιερωθεί ως τηλεοπτικός ηθοποιός στην Ισπανία. Μετά από τον Berlin, όπως ήταν φυσικό, έγινε περιζήτητος. Ανέλαβε ρόλο συμπρωταγωνιστή στην πρώτη λατινόφωνη σειρά της συνδρομητικής πλατφόρμας Amazon Prime, το «Φύλακας Διάβολος» (Diablo Guardián) και κατόπιν πρωταγωνίστησε στο ισπανικό κινηματογραφικό θρίλερ «El Silencio del Pantano» («Η Σιωπή του Βάλτου»).
Στο La Casa de Papel, τη σειρά που τον ανέδειξε και τον καθόρισε, ο Pedro Alonso ξεχώρισε για τον ιδιαίτερο τρόπο που απέδωσε το χαρακτήρα του Berlin. Σύμφωνα με το σενάριο, πρόκειται για τον ομογάλακτο αδελφό του αρχηγού της σπείρας, του «Καθηγητή», ο οποίος είναι κάτι σαν επιχειρησιακός υπαρχηγός στις θρασύτατες ληστείες που αποτέλεσαν τον κυρίως θεματικό πυρήνα της σειράς.
Ως φυσιογνωμία, ο Berlin είναι απρόβλεπτος και αντιφατικός, έως και ψυχικά διαταραγμένος. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Berlin μισεί θανάσιμα η πιο αγαπητή περσόνα του Casa de Papel, η Tokyo. Μάλιστα, οι δυο τους έπαιξαν το παιχνίδι της ρώσικης ρουλέτας κλεισμένοι σε μια τουαλέτα -πριν ο Berlin πετάξει την Tokyo έξω, δεμένη σε ένα καρότσι.
Ωστόσο, πολύ πιο συναρπαστική και ακραία είναι η επί της οθόνης σχέση του Berlin με την Ariadna Cascales, μια γυναίκα την οποίαν η συμμορία με τις κόκκινες φόρμες και τις μάσκες κράτησε σαν όμηρο κατά τη διάρκεια της ληστείας στο Ισπανικό Νομισματοκοπείο. Οι συνευρέσεις ανάμεσα στα δύο πρόσωπα είναι με τέτοιο τρόπο σκηνοθετημένες, ώστε ο θεατής να περιέρχεται σε βαθιά αμφιβολία για το εάν πρόκειται για τη σαρκική έκφανση ενός έρωτα ή για κοινό βιασμό.
Η βιογραφία του Berlin έχει πλαστεί στο πρότυπο ενός σαμάνου, κάποιου πολύ σοφού αλλά και μυστηριώδους ανθρώπου, στοιχείο που, όπως έχει δηλώσει σε κατά καιρούς συνεντεύξεις του, συναρπάζει τον Pedro Alonso. Ο οποίος ερμηνεύει υποδειγματικά τον νάρκισσο και βίαιο Berlin, έναν τύπο ανθρώπου που, παρόλ' αυτά, δεν διστάζει να θυσιαστεί για τους συντρόφους του. Και, όντως, σε ένα ορισμένο σημείο του La Casa de Papel ο Berlin σκοτώνεται, θυσιάζοντας τον εαυτό του σε μια τελευταία, απέλπιδα μάχη με την αστυνομία. Αυτό, βέβαια, δεν εμπόδισε τους δημιουργούς της σειράς να τον επαναφέρουν στον επόμενο κύκλο, με το τέχνασμα του flashback.
Η έλευση του Pedro Alonso στην Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι επαναφέρει εμμέσως μνήμες από τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019. Τότε που ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε το Casa de Papel σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη δημοφιλία του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων για λογαριασμό του κόμματος, του τέως υφυπουργού και νυν εκπροσώπου τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσου Ηλιόπουλου.
Τότε, στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, ο κ. Τσίπρας είχε πει τα εξής, όπως πάντα με το χαρακτηριστικό διακριτικό χιούμορ του: «Προχτές μίλαγα με έναν φίλο μου Αθηναίο, στην ηλικία μου, που δεν ασχολείται πολύ με την πολιτική. Του λέω 'το Νάσο τον Ηλιόπουλο θα ψηφίσεις, ε;' Μου λέει: 'Ποιον; Ποιος είν' αυτός;' Ανοίγω το κινητό μου, βγάζω τη φάτσα του Νάσου. Τη βλέπει ο άνθρωπος και μου λέει: 'Δεν τον ξέρω, αλλά κάτι μου θυμίζει. Ρε συ, αυτός μου θυμίζει τον Καθηγητή, από το Casa de Papel. Του λέω 'και πού να δεις όταν ο Νάσος θα τινάξει τη μπάνκα στον αέρα, θα είναι ακριβώς ο ίδιος».
Ο κ. Ηλιόπουλος, ως γνωστόν δεν τίναξε καμία μπάνκα στον αέρα -κυρίως επειδή αυτό συμβαίνει σε καζίνο και όχι σε δημοτικές εκλογές. Έστω και έτσι όμως, ο Καθηγητής, ελέω του κ. Τσίπρα, διαδραμάτισε έναν κάποιο ρόλο στα ελληνικά πολιτικά πράγματα. Αντίθετα από τον Berlin, ο οποίος δεν ευτύχησε με κάτι ανάλογο. Δεν του δόθηκε η ευκαιρία να κάνει καν ένα σύντομο πέρασμα στις πάλαι ποτέ θριαμβικές ομιλίες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ας ελπίσουμε ότι η Αθήνα και η Ελλάδα θα αναπληρώσει αυτό το κενό στη ζωή και την καριέρα του Pedro Alonso, προσφέροντάς του μια αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία.
Εξάλλου, υπάρχει κάτι βαθιά αγωνιστικό στην προσωπικότητα του Berlin, όπως φαίνεται στην θρυλική σκηνή του Casa de Papel όπου τραγουδά με πάθος και αποφασιστικότητα το κλασικό «Bella Ciao».
Ειδήσεις σήμερα
Τυνησία: Οι αρχές περισυνέλλεξαν σχεδόν 50 πτώματα μεταναστών
Πανδημία: Ημερήσια κρούσματα και θάνατοι σε Κούβα, Μεξικό και Αργεντινή
Survivor ο μεγάλος τελικός: Νικητής ο Σάκης Κατσούλης - Μικρότερη της μονάδας η διαφορά ανάμεσα στους φιναλίστ
Η έλευση του Pedro Alonso στην Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι επαναφέρει εμμέσως μνήμες από τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019. Τότε που ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε το Casa de Papel σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη δημοφιλία του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων για λογαριασμό του κόμματος, του τέως υφυπουργού και νυν εκπροσώπου τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσου Ηλιόπουλου.
Τότε, στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, ο κ. Τσίπρας είχε πει τα εξής, όπως πάντα με το χαρακτηριστικό διακριτικό χιούμορ του: «Προχτές μίλαγα με έναν φίλο μου Αθηναίο, στην ηλικία μου, που δεν ασχολείται πολύ με την πολιτική. Του λέω 'το Νάσο τον Ηλιόπουλο θα ψηφίσεις, ε;' Μου λέει: 'Ποιον; Ποιος είν' αυτός;' Ανοίγω το κινητό μου, βγάζω τη φάτσα του Νάσου. Τη βλέπει ο άνθρωπος και μου λέει: 'Δεν τον ξέρω, αλλά κάτι μου θυμίζει. Ρε συ, αυτός μου θυμίζει τον Καθηγητή, από το Casa de Papel. Του λέω 'και πού να δεις όταν ο Νάσος θα τινάξει τη μπάνκα στον αέρα, θα είναι ακριβώς ο ίδιος».
Ο κ. Ηλιόπουλος, ως γνωστόν δεν τίναξε καμία μπάνκα στον αέρα -κυρίως επειδή αυτό συμβαίνει σε καζίνο και όχι σε δημοτικές εκλογές. Έστω και έτσι όμως, ο Καθηγητής, ελέω του κ. Τσίπρα, διαδραμάτισε έναν κάποιο ρόλο στα ελληνικά πολιτικά πράγματα. Αντίθετα από τον Berlin, ο οποίος δεν ευτύχησε με κάτι ανάλογο. Δεν του δόθηκε η ευκαιρία να κάνει καν ένα σύντομο πέρασμα στις πάλαι ποτέ θριαμβικές ομιλίες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ας ελπίσουμε ότι η Αθήνα και η Ελλάδα θα αναπληρώσει αυτό το κενό στη ζωή και την καριέρα του Pedro Alonso, προσφέροντάς του μια αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία.
Εξάλλου, υπάρχει κάτι βαθιά αγωνιστικό στην προσωπικότητα του Berlin, όπως φαίνεται στην θρυλική σκηνή του Casa de Papel όπου τραγουδά με πάθος και αποφασιστικότητα το κλασικό «Bella Ciao».
Ειδήσεις σήμερα
Τυνησία: Οι αρχές περισυνέλλεξαν σχεδόν 50 πτώματα μεταναστών
Πανδημία: Ημερήσια κρούσματα και θάνατοι σε Κούβα, Μεξικό και Αργεντινή
Survivor ο μεγάλος τελικός: Νικητής ο Σάκης Κατσούλης - Μικρότερη της μονάδας η διαφορά ανάμεσα στους φιναλίστ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr