Άγης Εμμανουήλ: «Γιατί θα τρέξω 2.421 χιλιόμετρα μέσα σε 80 μέρες»
18.07.2021
14:39
Θα ξεκινήσει τον Αύγουστο από την Πνύκα, θα διασχίσει 6 χώρες και θα φτάσει στη Γλασκώβη, την 1η Νοεμβρίου - Ποιος είναι ο στόχος του
Ο Άγης Εμμανουήλ είναι ακτιβιστής ηθοποιός με καριέρα σε Ελλάδα και εξωτερικό και Υπερμαραθωνοδρόμος. Σαν σύγχρονος Φειδιππίδης με αφετηρία την Πνύκα τον προσεχή Αύγουστο σκοπεύει να τρέξει μέσα σε 80 ημέρες 2.421 χιλιόμετρα και να διασχίσει συνολικά 6 χώρες, προκειμένου να φτάσει στον τελικό του προορισμό, στην Γλασκώβη, την 1η Νοεμβρίου.
Το «2421 χιλιόμετρα για την κλιματική αλλαγή» αποτελεί μια δράση με κύριο άξονα έναν Υπερμαραθώνιο.
Ποιος είναι ο στόχος της δράσης σου; Τι θες να πετύχεις;
Πάνω από όλα κατ' εμέ, είναι οι αξίες του ανθρώπου. Ο επαναπροσδιορισμός του ατόμου στην αρχή των αξιών. Στόχος δεν είναι ο πλανήτης. Ό,τι και αν κάνεις στον πλανήτη, εκείνος το μόνο που χρειάζεται είναι χρόνος για να ανακάμψει. Όλα γίνονται για τον άνθρωπο, για να ευαισθητοποιηθεί, να πάψει αυτός ο ναρκισσισμός. Όλοι έχουν μέσα τους το ακτιβιστικό από την γέννησή τους, το θέμα είναι να αφυπνιστεί. Αν ο άνθρωπος ήταν «εντάξει», δεν θα χρειαζόταν να τρέξω, έχει την τάση να καταστρέφει οτιδήποτε δεν μπορεί να του αντιταθεί.
Ξεκινάς σε λίγες ημέρες. Δεδομένης της πορείας εώς τώρα περιμένεις ότι το εγχείρημα σου θα έχει τελικά αποτέλεσμα;
Για να πω την αλήθεια, μέχρι στιγμής είναι πολύ λίγοι όσοι έχουν ενδιαφερθεί. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από το crowdfunding, που έχω οργανώσει. Δεν υπάρχει «όρεξη» από τον κόσμο να συμβάλλει σε αυτό. Θέλω όμως, να προσπαθήσω έστω. Ακόμα κι αν «συναισθανθεί» ένας μόνο άνθρωπος, κι αυτό είναι ένα επίτευγμα. Εύχομαι ότι μπορεί όλο αυτό το εγχείρημα να μπει στο μυαλό των παιδιών, εκείνα έχουν μέσα τους περισσότερη ενσυναίσθηση, πιο σωστή συνείδηση.
Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα και πώς συνδέεται με τον επαγγελματικό σου προσανατολισμό, το θέατρο;
Το θέατρο είναι και αυτό μία επαναστατική πράξη, σαν το «2421 χιλιόμετρα για την κλιματική αλλαγή». Έχω γενικά μέσα μου το στοιχείο της «ενεργοποίησης», το κάνω για μένα πρώτα, έτσι νιώθω πληρότητα. Αν δεν έτρεχα, ίσως έπαιζα σε περισσότερα δρώμενα. Αμφιταλλαντεύομαι καμιά φορά μεταξύ δρόμου και θεάτρου, καθώς έχουν ίδια πνευματική βαρύτητα για εμένα.
Δηλαδή, θα μπορούσες να πεις «τέλος» στο θέατρο για χάρη ενός μαραθώνιου;
Δεν ξέρω, δεν έχω φτάσει ακόμα εκεί. Έχουν όμως, μία σημαντική διαφορά, που κάνει την ζυγαριά να κλίνει προς το τρέξιμο. Κάθε υπερμαραθώνας είναι και ένας άθλος. Ισχυροποιείται το «εγώ» σου. Φτάνεις στο σημείο του «υπερ-εγώ». Υπάρχει ένας απόλυτος συντονισμός νου και σώματος. Βέβαια, αυτό το επιτυγχάνεις και στο θέατρο, μέσω της επικοινωνίας με το κοινό, όμως δεν συμβαίνει αυτό σε όλες τις παραστάσεις. Στον δρόμο συμβαίνει πάντα. Φτάνεις τον εαυτό σου στα άκρα.
Έχεις συμμετάσχει σε παρόμοιες δράσεις στο παρελθόν;
Ναι, έχω αρκετές δράσεις στο «βιογραφικό» μου. Είμαι άνθρωπος, που μου αρέσει να αφυπνίζω τους υπόλοιπους, όπως και προανέφερα. Το 2015, όμως, άλλαξε η ζωή μου, παθιάστηκα. Οργάνωσα έναν υπερμαραθώνιο 240 χιλιομέτρων για τον αιγιαλό, υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στις παραλίες. Συγκεκριμένα, ξεκίνησα από τον Ισθμό της Κορίνθου και τερμάτισα στον Μαραθώνα. Την στιγμή του τερματισμού ένιωσα εκείνη την «μετατόπιση» μέσα μου, σαν να έπαθα «καθίζηση».
Το «2421 χιλιόμετρα για την κλιματική αλλαγή» αποτελεί μια δράση με κύριο άξονα έναν Υπερμαραθώνιο.
Ποιος είναι ο στόχος της δράσης σου; Τι θες να πετύχεις;
Πάνω από όλα κατ' εμέ, είναι οι αξίες του ανθρώπου. Ο επαναπροσδιορισμός του ατόμου στην αρχή των αξιών. Στόχος δεν είναι ο πλανήτης. Ό,τι και αν κάνεις στον πλανήτη, εκείνος το μόνο που χρειάζεται είναι χρόνος για να ανακάμψει. Όλα γίνονται για τον άνθρωπο, για να ευαισθητοποιηθεί, να πάψει αυτός ο ναρκισσισμός. Όλοι έχουν μέσα τους το ακτιβιστικό από την γέννησή τους, το θέμα είναι να αφυπνιστεί. Αν ο άνθρωπος ήταν «εντάξει», δεν θα χρειαζόταν να τρέξω, έχει την τάση να καταστρέφει οτιδήποτε δεν μπορεί να του αντιταθεί.
Ξεκινάς σε λίγες ημέρες. Δεδομένης της πορείας εώς τώρα περιμένεις ότι το εγχείρημα σου θα έχει τελικά αποτέλεσμα;
Για να πω την αλήθεια, μέχρι στιγμής είναι πολύ λίγοι όσοι έχουν ενδιαφερθεί. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από το crowdfunding, που έχω οργανώσει. Δεν υπάρχει «όρεξη» από τον κόσμο να συμβάλλει σε αυτό. Θέλω όμως, να προσπαθήσω έστω. Ακόμα κι αν «συναισθανθεί» ένας μόνο άνθρωπος, κι αυτό είναι ένα επίτευγμα. Εύχομαι ότι μπορεί όλο αυτό το εγχείρημα να μπει στο μυαλό των παιδιών, εκείνα έχουν μέσα τους περισσότερη ενσυναίσθηση, πιο σωστή συνείδηση.
Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα και πώς συνδέεται με τον επαγγελματικό σου προσανατολισμό, το θέατρο;
Το θέατρο είναι και αυτό μία επαναστατική πράξη, σαν το «2421 χιλιόμετρα για την κλιματική αλλαγή». Έχω γενικά μέσα μου το στοιχείο της «ενεργοποίησης», το κάνω για μένα πρώτα, έτσι νιώθω πληρότητα. Αν δεν έτρεχα, ίσως έπαιζα σε περισσότερα δρώμενα. Αμφιταλλαντεύομαι καμιά φορά μεταξύ δρόμου και θεάτρου, καθώς έχουν ίδια πνευματική βαρύτητα για εμένα.
Δηλαδή, θα μπορούσες να πεις «τέλος» στο θέατρο για χάρη ενός μαραθώνιου;
Δεν ξέρω, δεν έχω φτάσει ακόμα εκεί. Έχουν όμως, μία σημαντική διαφορά, που κάνει την ζυγαριά να κλίνει προς το τρέξιμο. Κάθε υπερμαραθώνας είναι και ένας άθλος. Ισχυροποιείται το «εγώ» σου. Φτάνεις στο σημείο του «υπερ-εγώ». Υπάρχει ένας απόλυτος συντονισμός νου και σώματος. Βέβαια, αυτό το επιτυγχάνεις και στο θέατρο, μέσω της επικοινωνίας με το κοινό, όμως δεν συμβαίνει αυτό σε όλες τις παραστάσεις. Στον δρόμο συμβαίνει πάντα. Φτάνεις τον εαυτό σου στα άκρα.
Έχεις συμμετάσχει σε παρόμοιες δράσεις στο παρελθόν;
Ναι, έχω αρκετές δράσεις στο «βιογραφικό» μου. Είμαι άνθρωπος, που μου αρέσει να αφυπνίζω τους υπόλοιπους, όπως και προανέφερα. Το 2015, όμως, άλλαξε η ζωή μου, παθιάστηκα. Οργάνωσα έναν υπερμαραθώνιο 240 χιλιομέτρων για τον αιγιαλό, υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στις παραλίες. Συγκεκριμένα, ξεκίνησα από τον Ισθμό της Κορίνθου και τερμάτισα στον Μαραθώνα. Την στιγμή του τερματισμού ένιωσα εκείνη την «μετατόπιση» μέσα μου, σαν να έπαθα «καθίζηση».
Ποια ήταν τα συναισθήματά σου την στιγμή του τερματισμού; Τι νιώθεις πως άλλαξε μέσα σου από εκείνη την στιγμή;
Ένιωσα αμέσως πιο ισχυρός. Μία τεράστια αυτοπεποίθηση, αλλά και ορμή. Βέβαια, ήταν σαν να ωρίμασα απότομα, δεν σηκωνόμουν σχεδόν μία εβδομάδα από το κρεβάτι, γιατί ξαφνικά ένιωθα ένα μεγάλο βάρος από αυτό που είχα πραγματοποιήσει. Ισχυροποιήθηκε βέβαια, η λογική μου, πλέον «πατάει» το συναίσθημα, μου βάζει όρια. Όμως, ακόμα συγκινούμαι από ανθρώπους.
Τι σου γέννησε την ανάγκη να τρέξεις;
Έχουμε φτάσει σε αυτό το επίπεδο, γιατί είμαστε τα πιο έξυπνα όντα. Η κλιματική αλλαγή είναι δικό μας αποτέλεσμα. Δεν φτάνει όμως, η εξυπνάδα, χρειάζεται σοφία, αυτό πρέπει να καταλάβουμε. Με απωθεί η ιδιοτέλεια, ίσως για αυτό είμαι και στο περιθώριο τόσα χρόνια, όμως νιώθω ελεύθερος. Η αλαζονεία του ανθρώπινου είδους με οδήγησε εδώ.
Ποιο είναι το ανώτερο όριο, που έχεις υποβάλλει τον εαυτό σου;
Σωματικά, τα πέντε 50άρια, που έτρεξα «σερί». Βέβαια, το κορμί μας προσαρμόζεται στον ρυθμό αμέσως μετά τα τρία 50άρια. Μόλις όμως αποφασίσω κάτι, έχω και το πλάνο μου, δημιουργείται μόνο του το σχέδιο βάσει της εμπειρίας στο τρέξιμο. Αυτό με ενδιαφέρει κιόλας, η εμπειρία για το κομμάτι του άθλου. Πρώτα είμαι εξερευνητής, μετά δρομέας και τέλος, ηθοποιός.
Οδικός Χάρτης
Αθήνα - Πάτρα: 217 χιλιόμετρα / 5 μέρες
Αθήνα-Μέγαρα: 44 χλμ
Μέγαρα-Κόρινθος: 42 χλμ
Κόρινθος-Ξυλόκαστρο: 42 χλμ
Ξυλόκαστρο-Διακοπτό: 35 χλμ
Διακοπτό-Πάτρα: 54 χλμ
Πάτρα- Βενετία: (Ακτοπλοϊκά) (2 μέρες)
Βενετία - Μιλάνο-Τορίνο: 430 χιλιόμετρα / 12 μέρες
Βενετία-Μιλάνο: 285 χλμ/ 8 μέρες
Βενετία-Πάντοβα: 41 χλμ
Πάντοβα-Λονίγκο: 46 χλμ
Λονίγκο-Βερόνα: 32 χλμ
Βερόνα-Ντεσενζάνο: 38 χλμ
Ντεσενζάνο-Μπρέσκια: 29 χλμ
Μπρέσκια-Μπέργκαμο: 49 χλμ
Μπέργκαμο-Μιλάνο: 50 χλμ
Ρεπό
Μιλάνο-Τορίνο:145 χλμ. / 4 μέρες
Μιλάνο-Νοβάρα: 48 χλμ
Νοβάρα-Σάντια: 43 χλμ
Σάντια-Τορίνο: 54 χλμ
Ρεπό
Τορίνο - Λυών-Παρίσι: 797 χλμ / 23 μέρες
Τορίνο-Μπουσσολένο: 45 χλμ
Μπουσσολένο-Μπαρντονέκια: 45 χλμ
Μπαρντονέκια-Modane: 22 χλμ
Modane-Saint Jeanne de Marianne: 30 χλμ
Saint Jeanne de Marianne-Saint Georges d’Hurtieres: 30 χλμ
Saint Georges d’ Hurtieres-Chambery: 44 χλμ
Chambery-Bourgoin-Jallieu: 63 χλμ
Bourgoin-Jallieu –Lion: 41.χλμ
Ρεπό
Lyon-Paris: 477χλμ / 14μέρες
Lyon-Tarare: 43 χλμ.
Tarare -Roanne: 40 χλμ.
Roanne-Lapalisse: 48 χλμ
Lapalisse-Moulins: 48 χλμ.
Moulins-Magny Cours: 44 χλμ
Magny Cours - La Charite sur Loire: 37 χλμ
Ρεπό
La Charite sur Loire-Belleville sur Loire: 45 χλμ
Belleville sur Loire-La Busiere: 31 χλμ
La Bussiere-Montargis: 30 χλμ
Montargis - Nemours: 32 χλμ
Nemours–Corbeil Essonnes: 46 χλμ
Corbeil Essonnes – Paris: 33 χλμ
Ρεπό
Παρίσι-Βρυξέλλες-Ρότερνταμ 425 χλμ / 12 μέρες
Paris - Brussels 287 χλμ / 8 μέρες
Paris-La Chapelleen Serval 37χλμ
La Chapelleen Serval–Compiegne 42χλμ
Compiegne–Ham 44.χλμ
Ham-Busigny 47.χλμ
Busigny-Bavay 39.χλμ
Bavay-Soignies 39.χλμ
Soignies – Brussels 39.χλμ
Ρεπό
Brussels- Rotterdam: 138 χλμ/ 4 μέρες
Brussels-Antwerpen 45.χλμ
Antwerpen-Roosendaal 39.χλμ
Roosendaal-Rotterdam 54.χλμ
Ρεπό
Ρότερνταμ- Κίνγστον Χαλ (Ακτοπλοϊκά) (1 μέρα)
Κίνγκστον-Ληντς - Μάντσεστερ - Λίβερπουλ - Γλασκώβη: 552 χλμ / 16 μέρες
Κίνγκστον - Λίβερπουλ 209 χλμ / 6 μέρες
Κίνγκστον-Σέλμπι 55 χλμ
Σέλμπι-Ληντς 35 χλμ
Ληντς-Χάντερσφιλντ 25 χλμ
Χάντερσφιλντ-Μάντσεστερ 39 χλμ
Μάντσεστερ - Λίβερπουλ 55 χλμ
Ρεπό
Λίβερπουλ - Γλασκώβη: 343 χλμ / 10 μέρες
Λίβερπουλ-Πρέστον 48 χλμ
Πρέστον-Λάνκαστερ 34 χλμ
Λάνκαστερ -Κένταλ 35 χλμ
Κένταλ-Πένριθ 42 χλμ
Πένριθ-Καρλάιλ 29 χλμ
Καρλάιλ- Λόκερμπι 43 χλμ
Ρεπό
Λόκερμπι-Crawford 46 χλμ
Crawford-Χάμιλτον 49 χλμ
Χάμιλτον - Γλασκώβη 17 χλμ
Σύνολο: Αθήνα - Γλασκώβη: 2421 χιλιόμετρα / 68 μέρες +3 ακτοπλοϊκώς + 4 μέρες (επιστροφή) = 75 μέρες
Ειδήσεις σήμερα
Σανς - Μπακς 119-123: Άλωσαν το Φοίνιξ τα «Ελάφια» - Μια νίκη μακριά από το πρωτάθλημα
Καιρός: Κατεβαίνει στην Ελλάδα η «ψυχρή λίμνη» που χτύπησε τη Γερμανία - Καταιγίδες μετά τον καύσωνα
Take away: Διευκρινίσεις για τα νέα μέτρα - Τι θα ισχύει
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr