«Συνάντηση γενεών» στην τηλεόραση: Η επιστροφή των... βετεράνων στη μυθοπλασία
«Συνάντηση γενεών» στην τηλεόραση: Η επιστροφή των... βετεράνων στη μυθοπλασία
Παλιοί, εξαιρετικοί ηθοποιοί ερμηνεύουν σημαντικούς ρόλους σε πολλές σειρές, καθώς η αύξηση του αριθμού των σίριαλ έχει οδηγήσει σε ένα πάντρεμα της παλιάς με τη νέα γενιά - Και εδώ ισχύει το αξεπέραστο και τελικά αληθινό «ο παλιός είναι αλλιώς»
Αν προσπαθούσες να περιγράψεις σ’ ένα νέο παιδί τη σκηνή του παρηγορητικού νανουρίσματος της γιαγιάς Ειρήνης στην εγγονή της, στο επεισόδιο του «Σασμού» που προβλήθηκε το βράδυ της Τρίτης, πιθανόν να αποτύγχανες. Δικαιολογημένα. Ούτε το νανούρισμα, αλλά ούτε και η Ολγα Δαμάνη λένε κάτι στις νέες γενιές. Γι՚ αυτό, το καλύτερο θα ήταν να τα δουν με τα μάτια τους. Τότε ίσως διαπίστωναν τι σημαίνει μεγάλη ηθοποιός. Με παιδεία βγαλμένη από μεγάλες σχολές, καθοδηγούμενη από σπουδαίους δασκάλους κι ένα ταλέντο, το οποίο όχι απλά δεν αλλοιώνεται στο πέρασμα του χρόνου, αλλά έρχεται και ωριμάζει και θηλυκώνει σε κάθε συνθήκη που απαιτεί υψηλή τεχνική.
Η σαρωτική επιστροφή της μυθοπλασίας με περισσότερες από 20 σειρές έδωσε την ευκαιρία σε παλιούς καλούς ηθοποιούς να μπουν στα τηλεοπτικά πλατό που ίσως μέχρι χθες δεν είχαν επισκεφθεί, ενώ κάποιοι άλλοι πήρα το βάπτισμα λόγω σεναρίου και κυρίως σε δραματικές σειρές.
Στην επιστροφή των βετεράνων στην τηλεόραση εκτός από την αύξηση παραγωγής των σίριαλ βοήθησε και η δυσκολία που συναντά το θέατρο λόγω πανδημίας και η αβεβαιότητα για τη συνέχιση των παραστάσεων τον χειμώνα. Εδώ και περίπου δύο σεζόν πολλοί ηθοποιοί έμειναν άνεργοι, με αποτέλεσμα να κάνουν υποχωρήσεις, να βάλουν νερό στο κρασί τους και να πουν το μεγάλο «ναι» στις προτάσεις που τους έγιναν. Κάποιοι μάλιστα ανέλαβαν ρόλους βασικών πρωταγωνιστών, ενώ κάποιοι άλλοι περιορίστηκαν σε γκεστ και ασφαλείς εμφανίσεις.
Η «Γη της ελιάς», η πιο φιλόξενη γη για τους παλιούς
Τρεις μεγάλες κυρίες δέχθηκαν να συμμετέχουν στην παραγωγή του MEGA και κάπως έτσι η σειρά του Ανδρέα Γεωργίου βρέθηκε να έχει στο καστ τρία πολύ σημαντικά ονόματα και μάλιστα γυναικών που έχουμε να δούμε πολλά χρόνια στη μικρή οθόνη.
Λυδία Κονιόρδου, Μάρω Κοντού και Αντζελα Γκερέκου είναι τρεις σημαντικές συμμετοχές, η κάθε μία για διαφορετικό λόγο. Ο σκηνοθέτης, Ανδρέας Γεωργίου, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», εξηγεί πως όλα έγιναν σχετικά απλά. «Οταν ξεκινήσαμε να οραματιζόμαστε τη “Γη της ελιάς”, είχαμε πει ότι συγκεκριμένοι ρόλοι θα ήταν καλό να παιχτούν από συγκεκριμένους ανθρώπους. Απλά τους έστειλα το σενάριο και τους είπα να το διαβάσουν και ότι θα ήταν μεγάλη η χαρά μας να συνεργαστούμε. Πρόσφατα ήμασταν με την κ. Κονιόρδου στην Κύπρο, σε κάτι ελαιώνες, και έτρεχε μες στο χωράφι και έλεγε ότι είναι ευτυχισμένη που δουλεύει και σε μία τόσο ωραία δουλειά. Οταν διάβασα το σενάριο που έγραψε η Βάνα Δημητρίου, ήξερα ότι τον ρόλο έπρεπε να τον κάνει η Αντζελα Γκερέκου. Δεν σκέφτηκα άλλη ηθοποιό. Η Λυδία Κονιόρδου διάβασε το κείμενο και είπε… είμαι μέσα! H κ. Μάρω Κοντού ήθελε σαν τρελή να το κάνει».
H Λυδία Κονιόρδου είναι αυτή με τις λιγότερες τηλεοπτικές εμφανίσεις και για την ακρίβεια την εξής μία: το 1988, στη σειρά «Το Φάντασμα» του Γιάννη Διαμαντόπουλου. Εκτοτε, αν και δέχθηκε πολλές προτάσεις, μεταξύ των οποίων και αυτή του Κώστα Κουτσομύτη για τις «Μάγισσες της Σμύρνης», το θέατρο για εκείνη ήταν μονόδρομος. Πλέον η στροφή των περισσότερων ηθοποιών στην τηλεόραση παρέσυρε ευχάριστα και την ίδια, η οποία αποδέχθηκε εύκολα την πρόταση για συμμετοχή στη «Γη της ελιάς».
Η Μάρω Κοντού, από την άλλη, έχει πολλά χρόνια να κάνει τηλεόραση και συγκεκριμένα από το 1995, όπου έκανε εμφάνιση στην οικογενειακή κομεντί «Αραχτοί και λάιτ». Οπως όμως εξομολογείται η ίδια, αν και ήθελε, προτάσεις δεν έρχονταν.
Στην περίπτωση της Αντζελας Γκερέκου η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς πρόκειται για μία ηθοποιό η οποία πριν από χρόνια ερμήνευσε ρόλους σημαντικούς σε σειρές δραματικές. Από το 1990 ως το 2005 συμμετείχε σε πολλά σίριαλ, με δύο όμως ερμηνείες να είναι αυτές που όλοι θυμούνται. Η Ολγα στην «Πρόβα νυφικού» και η Μαντάμ Ζιζί στα «Παιδιά της Νιόβης», όπου και ήταν η τελευταία τηλεοπτική συμμετοχή μέχρι τώρα.
Η σαρωτική επιστροφή της μυθοπλασίας με περισσότερες από 20 σειρές έδωσε την ευκαιρία σε παλιούς καλούς ηθοποιούς να μπουν στα τηλεοπτικά πλατό που ίσως μέχρι χθες δεν είχαν επισκεφθεί, ενώ κάποιοι άλλοι πήρα το βάπτισμα λόγω σεναρίου και κυρίως σε δραματικές σειρές.
Στην επιστροφή των βετεράνων στην τηλεόραση εκτός από την αύξηση παραγωγής των σίριαλ βοήθησε και η δυσκολία που συναντά το θέατρο λόγω πανδημίας και η αβεβαιότητα για τη συνέχιση των παραστάσεων τον χειμώνα. Εδώ και περίπου δύο σεζόν πολλοί ηθοποιοί έμειναν άνεργοι, με αποτέλεσμα να κάνουν υποχωρήσεις, να βάλουν νερό στο κρασί τους και να πουν το μεγάλο «ναι» στις προτάσεις που τους έγιναν. Κάποιοι μάλιστα ανέλαβαν ρόλους βασικών πρωταγωνιστών, ενώ κάποιοι άλλοι περιορίστηκαν σε γκεστ και ασφαλείς εμφανίσεις.
Η «Γη της ελιάς», η πιο φιλόξενη γη για τους παλιούς
Τρεις μεγάλες κυρίες δέχθηκαν να συμμετέχουν στην παραγωγή του MEGA και κάπως έτσι η σειρά του Ανδρέα Γεωργίου βρέθηκε να έχει στο καστ τρία πολύ σημαντικά ονόματα και μάλιστα γυναικών που έχουμε να δούμε πολλά χρόνια στη μικρή οθόνη.
Λυδία Κονιόρδου, Μάρω Κοντού και Αντζελα Γκερέκου είναι τρεις σημαντικές συμμετοχές, η κάθε μία για διαφορετικό λόγο. Ο σκηνοθέτης, Ανδρέας Γεωργίου, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», εξηγεί πως όλα έγιναν σχετικά απλά. «Οταν ξεκινήσαμε να οραματιζόμαστε τη “Γη της ελιάς”, είχαμε πει ότι συγκεκριμένοι ρόλοι θα ήταν καλό να παιχτούν από συγκεκριμένους ανθρώπους. Απλά τους έστειλα το σενάριο και τους είπα να το διαβάσουν και ότι θα ήταν μεγάλη η χαρά μας να συνεργαστούμε. Πρόσφατα ήμασταν με την κ. Κονιόρδου στην Κύπρο, σε κάτι ελαιώνες, και έτρεχε μες στο χωράφι και έλεγε ότι είναι ευτυχισμένη που δουλεύει και σε μία τόσο ωραία δουλειά. Οταν διάβασα το σενάριο που έγραψε η Βάνα Δημητρίου, ήξερα ότι τον ρόλο έπρεπε να τον κάνει η Αντζελα Γκερέκου. Δεν σκέφτηκα άλλη ηθοποιό. Η Λυδία Κονιόρδου διάβασε το κείμενο και είπε… είμαι μέσα! H κ. Μάρω Κοντού ήθελε σαν τρελή να το κάνει».
H Λυδία Κονιόρδου είναι αυτή με τις λιγότερες τηλεοπτικές εμφανίσεις και για την ακρίβεια την εξής μία: το 1988, στη σειρά «Το Φάντασμα» του Γιάννη Διαμαντόπουλου. Εκτοτε, αν και δέχθηκε πολλές προτάσεις, μεταξύ των οποίων και αυτή του Κώστα Κουτσομύτη για τις «Μάγισσες της Σμύρνης», το θέατρο για εκείνη ήταν μονόδρομος. Πλέον η στροφή των περισσότερων ηθοποιών στην τηλεόραση παρέσυρε ευχάριστα και την ίδια, η οποία αποδέχθηκε εύκολα την πρόταση για συμμετοχή στη «Γη της ελιάς».
Η Μάρω Κοντού, από την άλλη, έχει πολλά χρόνια να κάνει τηλεόραση και συγκεκριμένα από το 1995, όπου έκανε εμφάνιση στην οικογενειακή κομεντί «Αραχτοί και λάιτ». Οπως όμως εξομολογείται η ίδια, αν και ήθελε, προτάσεις δεν έρχονταν.
Στην περίπτωση της Αντζελας Γκερέκου η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς πρόκειται για μία ηθοποιό η οποία πριν από χρόνια ερμήνευσε ρόλους σημαντικούς σε σειρές δραματικές. Από το 1990 ως το 2005 συμμετείχε σε πολλά σίριαλ, με δύο όμως ερμηνείες να είναι αυτές που όλοι θυμούνται. Η Ολγα στην «Πρόβα νυφικού» και η Μαντάμ Ζιζί στα «Παιδιά της Νιόβης», όπου και ήταν η τελευταία τηλεοπτική συμμετοχή μέχρι τώρα.
Και οι τρεις κυρίες δίνουν άλλο αέρα στην καθημερινή σειρά του MEGA και λογικό είναι να συγκεντρώνουν σχόλια και βλέμματα τόσο λόγω μεγάλης θεατρικής πορείας όσο φυσικά και υποκριτικής δεινότητας η οποία σίγουρα κερδίζει στα σημεία πολλούς και πολλές…
Ο «Σασμός» των επιστροφών
Και η Μαρία Τζομπανάκη και η Ολγα Δαμάνη αλλά και ο Μιχάλης Αεράκης είναι ηθοποιοί οι οποίοι απείχαν από τα τηλεοπτικά δρώμενα για πολλά χρόνια. Στη σειρά του Alpha δεν μπήκαν ως γκεστ, αλλά ως πρωταγωνιστές και μάλιστα σε ρόλους- κλειδιά.
Η Μαρία Τζομπανάκη διένυσε μία έντονη τηλεοπτική περίοδο από το 1977 ως και το 2005. Ηταν πάντα μία εκρηκτική πρωταγωνίστρια, μία γυναίκα που μπορούσε εύκολα να ακροβατήσει μεταξύ ρόλων πονηρού θηλυκού και σιδηράς κυρίας. Ντεμπούτο με τους θρυλικούς «Πανθέους» το 1977, για να ακολουθήσουν πολλά και διαφορετικά, όπως «Η τελευταία νύχτα της γης» και αργότερα «Λάουρα», «Το γυμνό κορίτσι». Στις πιο σύγχρονες σειρές, αξέχαστη η συμμετοχή στη σειρά «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή», αλλά και στα «Ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα», «Τα παιδιά της Νιόβης» και τελευταία συμμετοχή πριν από τον «Σασμό» στο σίριαλ «Οι μάγισσες της Σμύρνης» (2005). Για τον «Σασμό» επέστρεψε από την Αμερική, όπου ζει τα τελευταία χρόνια, ενώ όπως στη σειρά έτσι και στη ζωή ο Ορφέας Αυγουστίδης είναι γιος της από τον γάμο της με τον ηθοποιό Ντίνο Αυγουστίδη.
Η Ολγα Δαμάνη είναι μία ηθοποιός που ποτέ δεν «εξαφανίστηκε» τηλεοπτικά, αλλά ταυτόχρονα δεν προκάλεσε και φασαρία. Στην ιδιωτική τηλεόραση έχει εμφανιστεί στις σειρές «Σαν τα τρελά πουλιά», «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά» «Η πρόβα του νυφικού» «Λόγω τιμής», «Χορεύοντας στη σιωπή», «Γιούγκερμαν», «Καρυωτάκης», «Το Νησί», «Κάτω Παρτάλι» και «Αγριες Μέλισσες». Πάντα επιλεκτική, μεγάλη θεατρίνα, με πολλές παραστάσεις στο ενεργητικό της, ερμηνεύει πάντα μητρικές φιγούρες αλλά καταλυτικές για την εξέλιξη της πλοκής. Φέτος στον «Σασμό» γοητεύει ως γιαγιά Ειρήνη.
Αν κάτι είναι απολαυστικό μέχρι δακρύων αυτό είναι η ζωή και οι διάλογοι του παπα-Μιχάλη με τη σύζυγό του. Εξαιρετικός στον ρόλο του ο Κρητικός Μιχάλης Αεράκης. Θεατράνθρωπος κυρίως, έχει κάνει ελάχιστα τηλεοπτικά περάσματα, με σημαντικότερα αυτά από την «Κυρία Ντορεμί», το «Νησί», «Σύνορα αγάπης». Η συμμετοχή του στον «Σασμό» είναι ταυτόχρονα δραματική και κωμική και είναι από τους ρόλους που, αν και όχι πρωταγωνιστικός, κλέβουν την παράσταση.
Επιστροφές σε όλα τα είδη και τα κανάλια
Βίλμα Τσακίρη, Φωτεινή Ντεμίρη, στην οικογενειακή κομεντί του Alpha «Ασε μας, ρε μαμά» είναι απολαυστικές, ενώ από πέρυσι η συμμετοχή της Υβόννης Μαλτέζου στα «Καλύτερά μας χρόνια» στην ΕΡΤ φυσικά και δεν πέρασε απαρατήρητη.
Τον δρόμο κι εδώ άνοιξαν οι «Αγριες Μέλισσες», οι οποίες από τον πρώτο κιόλας κύκλο άνοιξαν την πόρτα για να μπουν σπουδαίο ηθοποιοί, όπως η Κάτια Δανδουλάκη, η Κατερίνα Διδασκάλου, η Αλίκη Αλεξανδράκη και να δώσουν άλλη πνοή στην ελληνική μυθοπλασία.
Μία είναι η κοινή συνισταμένη που οδηγεί στην αποδοχή των παλιαότερων και κυρίως θεατρικών ηθοποιών για συμμετοχή σε ελληνικές σειρές και δεν είναι οικονομική. Εχει να κάνει με το κείμενο, το σενάριο το οποίο -είτε συνιστά μεταφορά από λογοτεχνικό βιβλίο είτε πρωτότυπη ιστορία- θα πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις. Από κει και πέρα με τη βοήθεια της παραγωγής όλα γίνονται πιο εύκολα και σίγουρα άξια τηλεθέασης και αποδοχής.
Ειδήσεις σήμερα
Σαουδική Αραβία: Δέκα τραυματίες από δύο επιθέσεις με drone σε αεροδρόμιο
Κατέληξαν 65 ασθενείς με κορωνοϊό στη Γερμανία - Σχεδόν 9.000 κρούσματα το προηγούμενο 24ωρο
Καιρός: Με βροχές, καταιγίδες και ισχυρά μποφόρ συνεχίζεται η επέλαση της κακοκαιρίας «Αθηνά»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα