Η συμφιλίωση του Ξιαρχό με τη Μέρι - Πώς ο χορευτής από θύμα έγινε θύτης
08.11.2021
08:40
Η διακωμώδηση μιας γυναίκας από τον 29χρονο χορευτή άνοιξε το κουτί της Πανδώρας για το φαινόμενο του body shaming στην Ελλάδα - Η προσωπική ιστορία του λειτουργεί ως υπόμνηση για το πώς ένα θύμα κακοποιητικής συμπεριφοράς μπορεί να μεταμορφωθεί σε θύτη - Γυναίκες που έγιναν στόχος body shaming και μία ειδικός απαντούν γιατί επιμένουμε να «ζυγίζουμε» τους άλλους
«Χοντρή, βόδι, φάλαινα, τόφαλος, φώκια. Τάπας, λελέκι, ψηλός και άχαρος, κοκαλιάρης. Με πατσές, με πάχια και με λίπια, αλλά και χωρίς λίγο κρέας πάνω σου. Φάε: Μην τρως! Πώς έχεις γίνει έτσι;».
Προφανώς, είναι ρητορικό το ερώτημα αν όλοι γινόμαστε καθημερινά συνειδητά, αλλά κυρίως ασυνείδητα, θύτες μα και θύματα body shaming. Δηλαδή συμπεριφορών που μας εξαναγκάζουν να ντρεπόμαστε για τα φυσικά ή επίκτητα χαρακτηριστικά του σώματός μας -με αιχμή του δόρατος το βάρος-, καθώς και πρακτικών που βάζουν τον άλλον στο πολύ προσωπικό μας ζύγι, όχι απαραίτητα με σκοπό, αλλά σίγουρα με αποτέλεσμα να αυγατίζουμε τη μειονεξία του.
Το body shaming είναι παντού. Στο σπίτι, στη σχολική αίθουσα, στον εργασιακό χώρο, στον δρόμο, στην τηλεόραση, στα κοινωνικά δίκτυα, στο Διαδίκτυο που βρίθει αναζητήσεων για τη δίαιτα της Αντέλ, τα κιλά της Σίσσυς Χρηστίδου, το «πριν» και το «μετά» της Ελενας Παπαρίζου, τη «μεταμόρφωση» της Κατερίνας Ζαρίφη.
Και είναι μαθημένοι, ικανοί και πρόθυμοι να το υπηρετήσουν όλοι. Ακόμα και εκείνοι που έχουν θεμελιώσει την ύπαρξή τους στη δημόσια σφαίρα ως «Ρομπέν των χοντρών», εκδικητές των διακρίσεων και σοσιαλμιντιακοί τιμωροί των πάσης φύσεως νταήδων.
Σαν τον Τάσο Ξιαρχό ή αλλιώς τον χορευτή που, αν και μόλις πριν από μερικούς μήνες μοιραζόταν γενναιόδωρα -σε βαθμό φλυαρίας- τη δική του ιστορία για το μικροκαμωμένο και όχι τόσο μυώδες σώμα του και περιέγραφε πώς μετέτρεψε το θεωρητικό μειονέκτημά του σε προσόν, έγινε εν μια νυκτί αυτόκλητος τιμωρός της οριζόντιας ρίγας και πρωταγωνιστής στο «-gate» της εβδομάδας.
Ψάχνοντας τον Τάσο
Δεν μπορεί κανείς να είναι βέβαιος αν η συμπεριφορά του 29χρονου χορευτή που αποκαθηλώθηκε με την ίδια κεκτημένη ταχύτητα που αποθεώθηκε -και μάλιστα λίγο πολύ από τους ίδιους ανθρώπους, εκείνους που σήμερα δεν θέλουν ούτε να δουν το όνομά τους πλάι στο δικό του- θα ενοχλούσε τόσο και θα εξοβελιζόταν στο πυρ το εξώτερο στην περίπτωση που γινόταν εν κρυπτώ και όχι στον μεγεθυντικό καθρέφτη των κοινωνικών δικτύων.
Καμουφλάροντας εσωτερικευμένες συμπεριφορές του σε χαβαλέ, ο Ξιαρχό διαπόμπευσε μέσω των κοινωνικών δικτύων του μια νεαρή γυναίκα επειδή, κατά τη γνώμη του, ο σωματότυπός της δεν της επέτρεπε να φορά ρούχο με οριζόντιες ρίγες.
Προφανώς, είναι ρητορικό το ερώτημα αν όλοι γινόμαστε καθημερινά συνειδητά, αλλά κυρίως ασυνείδητα, θύτες μα και θύματα body shaming. Δηλαδή συμπεριφορών που μας εξαναγκάζουν να ντρεπόμαστε για τα φυσικά ή επίκτητα χαρακτηριστικά του σώματός μας -με αιχμή του δόρατος το βάρος-, καθώς και πρακτικών που βάζουν τον άλλον στο πολύ προσωπικό μας ζύγι, όχι απαραίτητα με σκοπό, αλλά σίγουρα με αποτέλεσμα να αυγατίζουμε τη μειονεξία του.
Το body shaming είναι παντού. Στο σπίτι, στη σχολική αίθουσα, στον εργασιακό χώρο, στον δρόμο, στην τηλεόραση, στα κοινωνικά δίκτυα, στο Διαδίκτυο που βρίθει αναζητήσεων για τη δίαιτα της Αντέλ, τα κιλά της Σίσσυς Χρηστίδου, το «πριν» και το «μετά» της Ελενας Παπαρίζου, τη «μεταμόρφωση» της Κατερίνας Ζαρίφη.
Και είναι μαθημένοι, ικανοί και πρόθυμοι να το υπηρετήσουν όλοι. Ακόμα και εκείνοι που έχουν θεμελιώσει την ύπαρξή τους στη δημόσια σφαίρα ως «Ρομπέν των χοντρών», εκδικητές των διακρίσεων και σοσιαλμιντιακοί τιμωροί των πάσης φύσεως νταήδων.
Σαν τον Τάσο Ξιαρχό ή αλλιώς τον χορευτή που, αν και μόλις πριν από μερικούς μήνες μοιραζόταν γενναιόδωρα -σε βαθμό φλυαρίας- τη δική του ιστορία για το μικροκαμωμένο και όχι τόσο μυώδες σώμα του και περιέγραφε πώς μετέτρεψε το θεωρητικό μειονέκτημά του σε προσόν, έγινε εν μια νυκτί αυτόκλητος τιμωρός της οριζόντιας ρίγας και πρωταγωνιστής στο «-gate» της εβδομάδας.
Ψάχνοντας τον Τάσο
Δεν μπορεί κανείς να είναι βέβαιος αν η συμπεριφορά του 29χρονου χορευτή που αποκαθηλώθηκε με την ίδια κεκτημένη ταχύτητα που αποθεώθηκε -και μάλιστα λίγο πολύ από τους ίδιους ανθρώπους, εκείνους που σήμερα δεν θέλουν ούτε να δουν το όνομά τους πλάι στο δικό του- θα ενοχλούσε τόσο και θα εξοβελιζόταν στο πυρ το εξώτερο στην περίπτωση που γινόταν εν κρυπτώ και όχι στον μεγεθυντικό καθρέφτη των κοινωνικών δικτύων.
Καμουφλάροντας εσωτερικευμένες συμπεριφορές του σε χαβαλέ, ο Ξιαρχό διαπόμπευσε μέσω των κοινωνικών δικτύων του μια νεαρή γυναίκα επειδή, κατά τη γνώμη του, ο σωματότυπός της δεν της επέτρεπε να φορά ρούχο με οριζόντιες ρίγες.
Τα γέλια που έκανε με τη φίλη του τού βγήκαν, κατά το κοινώς λεγόμενο, ξινά, έγινε κι εκείνος με τη σειρά του σάρκα από τη σάρκα τού cancel culture, κατόπιν, όπως κάθε πνιγμένος, πιάστηκε από τα μαλλιά του (όπου «μαλλιά», η εξαφάνιση και ο ισχυρισμός ότι αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει καταναλώνοντας 50 χάπια) και έδωσε τη χαριστική βολή στην οιονεί ανοιχτόμυαλη και συμπεριληπτική περσόνα του γράφοντας από το μετερίζι του TikTok αυτή τη φορά πως «Ζούμε στην εποχή που η χοντρή Δανάη Μπάρκα είναι παρουσιάστρια».
Η τηλεπαρουσιάστρια της πρωινής ψυχαγωγικής ζώνης του MEGA μόνο τυχαία δεν στοχοποιήθηκε από τον χορευτή, αφού ήταν εκείνη που το βράδυ της προηγούμενης Κυριακής απηύθυνε διαδικτυακό προσκλητήριο στις συναδέλφους της Φαίη Σκορδά, Σταματίνα Τσιμτσιλή, Ελεονώρα Μελέτη, Κατερίνα Καινούργιου και Ιωάννα Μαλέσκου να εμφανιστούν άπασες στις εκπομπές τους φορώντας ρίγες.
Μπορεί η προτροπή της να μην εισακούστηκε, όμως ένα εικοσιτετράωρο μετά και αφού η καταδικαστέα αλλά όχι ασυνήθιστη συμπεριφορά του Ξιαρχό έγινε το υπ’ αριθμόν ένα θέμα συζήτησης και προκάλεσε άτακτη φυγή των followers του από τα κοινωνικά δίκτυα, εκείνος, αφού εξαφανίστηκε, αποπειράθηκε να αφαιρέσει τη ζωή του και αναζητήθηκε από τις Αρχές σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, έριξε το ανάθεμά του στην Μπάρκα όχι αξιολογώντας την ως καλή, μέτρια ή κακή παρουσιάστρια, αλλά χρησιμοποιώντας ως μονάδα μέτρησης τα κιλά της.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η Μέρι Παππα, η νεαρή γυναίκα που έγινε «στόχος» του body shaming του Ξιαρχό συναντήθηκε μαζί του πριν από μερικές ώρες, με τον χορογράφο να ανεβάζει μάλιστα σχετικό story στο Instagram.
Η νεαρή κοπέλα, η οποία έχει γίνει το πρόσωπο των ημερών μετά το βίντεο που είχε ανεβάσει ο Ξιαρχό, όπως είχε αποκαλύψει σε πρόσφατη συνέντευξή της επικοινώνησε με τον χορογράφο και συμφώνησαν να συναντηθούν και να συζητήσουν τα πάντα από κοντά. Ο χορογράφος μετά την επικοινωνία τους είχε αναφέρει πόσο τον ηρέμησε που μίλησε με τη Μέρι και εχθές οι δυο τους τα είπαν και κατ΄ ιδίαν, όπως φανερώνει το story του Ξιαρχό.
Στη φωτογραφία Τάσος και Μέρι δείχνουν ιδιαίτερα ευδιάθετοι με τον χορογράφο να γράφει στη λεζάντα: «Μόνο αγάπη. Ακόμα και στους πιο σκληρούς. Θενκς Μέρι με «Ε» «Ι»».
Ο Τάσος Ξιαρχό στο story του αναφέρει επίσης: «Βλέπω πάντως ακόμη να προσπαθούν να βγάλουν μίσος από το τίποτα. Την κοπέλα που έγινε το συμβάν την λένε ΜΕΡΙ. Όχι Μαίρη. Με λένε όλη μέρα αγράμματο, με κοροϊδεύουν και με χλευάζουν για την ορθογραφία μου στο προηγούμενο ποστ. Ακόμη και να είχα κάνει λάθος δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να ντρεπόμαστε αν δεν ξέρουμε καλά γράμματα. Εγώ προσωπικά κάνω πολλά ορθογραφικά. Όμως αυτή τη φορά η ορθογραφία δεν είναι λόγος κοροϊδίας. Είναι η ανάγκη του κόσμου να κρίνει».
Μάντης είσαι;
Μπορεί η πρόσφατη συμπεριφορά του Τάσου Ξιαρχό να μην έχει ούτε δράμι ενσυναίσθησης και σεβασμού για την ετερότητα και οι δηλώσεις του να είναι το λιγότερο αμετροεπείς, ωστόσο στο παρελθόν οφείλει κανείς να του αναγνωρίσει ότι υπήρξε καίριος και ακριβής.
«Νιώθω ότι παλιά, για να ολοκληρωθεί ένας κύκλος πραγμάτων, χρειαζόταν περισσότερο διάστημα. Τώρα αυτός ο κύκλος, ακόμα και όταν μιλάμε για stardom, μπορεί να κλείσει ακόμα και σε μία μέρα», δήλωνε πριν από δύο χρόνια σε μια συνέντευξη που σήμερα είναι εικόνα και ομοίωση της αυτοεκπληρούμενης προφητείας. Τότε βέβαια η νοτιοβαλκανική σόουμπιζ υποκλινόταν στο χάρισμα του ανερχόμενου καλλιτέχνη που είχε κάνει δεύτερη φύση του το περπάτημα πάνω σε ψηλοτάκουνα και κέρναγε υπερβολή με το καντάρι. Παρά τους ποταμούς χολής που χύθηκαν για εκείνον την τελευταία εβδομάδα, ο Ξιαρχό τουλάχιστον σε επαγγελματικό επίπεδο τα κατάφερε καλά.
Γεννημένος το 1992 -έχει τατουάζ μάλιστα τον αριθμό 92 ως στην αριστερή γνάθο του- και μεγαλωμένος στην περιοχή του Μενιδίου, ο Τάσος Ξιαρχογιαννόπουλος, όπως ήταν το επώνυμό του πριν συντμηθεί για λόγους καλλιτεχνικού φαίνεσθαι, είχε μάλλον τα προγνωστικά εναντίον του. Ή, τέλος πάντων, όχι με το μέρος του.
Και αυτό έχει να κάνει κυρίως με τη δυσλειτουργική οικογένειά του. Η βία που ασκούσε ο αλκοολικός πατέρας του προς τη μητέρα του ήταν εγκατεστημένη στο πατρικό σπίτι, εκείνο που ήταν βγαλμένο θαρρείς από ταινία του Γιάννη Οικονομίδη.
Οι πρώτες αναμνήσεις που μπορεί να ανακαλέσει από τη ζωή του είναι ματωμένες, ενώ σκηνές όπως εκείνη με τον μεθυσμένο πατέρα να κυνηγά με καραμπίνα τη μητέρα του και τον ίδιο τον κατατρύχουν ακόμα. Ο Ξιαρχό έχει εξομολογηθεί πως όταν ήταν 6 ετών κακοποιήθηκε σεξουαλικά από έναν 17χρονο, και αυτό είναι κάτι που, όπως λέει, ανακτήθηκε από τον σκληρό δίσκο της μνήμης του μόλις τα τελευταία χρόνια.
Εκείνο, πάντως, που θυμάται είναι ότι η οικογένειά του επέλεξε την ομερτά και την αδιαφορία από την αντίδραση. Η μητέρα του, που εργαζόταν ως πλανόδια με ένα μικρό φορτηγάκι πουλώντας γυναικεία ρούχα με δόσεις, ήταν το αποκούμπι του, όπως και η γιαγιά του, στην οποία λέγεται πως οφείλονται κάποιες προλήψεις και δεισιδαιμονίες που τον ακολουθούν ακόμα.
Στα 13 του ο Ξιαρχό αποφάσισε να χορέψει. Όχι από παιδικό όνειρο ή καλλιτεχνική επιφοίτηση, αλλά για παρέα σε μια φίλη του που ξεκινούσε μαθήματα. Ηταν και ένας τρόπος να ζητήσουν έκπτωση για την ομαδική εγγραφή. Χόρευε τα πάντα, από παραδοσιακά μέχρι λάτιν. Και αισθανόταν τόσο καλά με το νέο του χόμπι ώστε τελειώνοντας το σχολείο επέλεξε να σνομπάρει τη Σχολή Γραφιστικής του Κιλκίς, όπου τον είχαν στείλει οι Πανελλήνιες Εξετάσεις, για τον χορό.
Όσο κι αν ακούγεται αταίριαστο με τη σημερινή εικόνα του, ο Ξιαρχό ήταν ένα δειλό, ντροπαλό και συνεσταλμένο παιδί, το οποίο άρχισε να μεταμορφώνεται όσο έβρισκε την αποδοχή μέσω της δουλειάς. Χόρεψε σχεδόν σε όλα τα νυχτερινά κέντρα, χορογράφησε το βιντεοκλίπ του τραγουδιού «Μάντισσα» της Μαρίνας Σάττι, καθοριστική για την εξέλιξή του ήταν η συνάντησή του με τον Κωνσταντίνο Ρήγο, ο οποίος πίστεψε στο ταλέντο αλλά και στην ολιστική προσέγγισή του στον χορό.
Τα σύμπαντα που δημιουργούσε ο Ξιαρχό σχεδιάζοντας και ράβοντας ακόμα και τα ρούχα για τις χορογραφίες του έγιναν γρήγορα ιερό δισκοπότηρο για τους τραγουδιστές που αφήνονταν στα χέρια του σαν εύπλαστος πηλός. Ο χορευτής με τα 30 τατουάζ, την εκκεντρική εμφάνιση και τη λοξή στο mainstream ματιά έγινε το νέο it boy που μπορούσε να κάνει λίγο πιο ποπ οτιδήποτε λαϊκό.
Αγόρι σε ψηλά τακούνια
Κομβική για να βγει από το αυγό της σόουμπιζ και να συστηθεί ως δημόσια περσόνα κατοχυρώνοντας το δικαίωμα να απασχολεί για τους πιο επουσιώδεις λόγους και να τοποθετείται επί παντός του επιστητού ήταν η εμφάνισή του στο «Greece’s Next Top Model» το 2019. Και να φανταστεί κανείς ότι παραλίγο να μη φτάσει στο γύρισμα, αφού καθ’ οδόν είχε ατύχημα με το αυτοκίνητό του - έσπασε το παρμπίζ, όχι το κεφάλι του. Πήγε κι από την επομένη όλοι ήθελαν ένα κομμάτι του αυστηρού, με μόνιμη έκφραση ενόχλησης στο πρόσωπό του, χωρίς λόγο σνομπ χορογράφου που εισέβαλε με ολόσωμη μαύρη φόρμα, γυαλιά ηλίου και ψηλοτάκουνα στο σόου ανωτάτης μοντελικής για να διδάξει περπάτημα. Και εκείνος το σέρβιρε σαν έτοιμος από καιρό.
Ακολουθώντας απαρέγκλιτα τα celebrity στάδια εξέλιξης ο Ξιαρχό συμμετείχε αμέσως μετά στο «Just the 2 of Us» σηκώνοντας την κούπα μαζί με την Κόνυ Μεταξά και συνέχισε με ένα σύντομο αλλά επεισοδιακό πέρασμα από τη «Φάρμα».
Μπορεί πάντως η εικόνα και το στυλ του να φαντάζουν προωθημένα, αντισυμβατικά, ακόμα και προκλητικά εδώ, στις εσχατιές των Βαλκανίων, ο ίδιος να αποπνέει την εικόνα του απρόσιτου και απροσπέλαστου τύπου και μέχρι πρότινος ο λόγος του να ήταν συγχρονισμένος με το 2021, όμως στην πραγματικότητα συνεχίζει να έχει ένα ξεπερασμένο 90s χιούμορ, να συναναστρέφεται τις ίδιες παιδικές φίλες και να απευθύνεται σε αυτές, όπως λέγεται, με τον τρόπο που όλοι έμαθαν μέσα από το επίμαχο πια story του. Είναι αυτό άλλοθι ή εξιλέωση για τη συμπεριφορά του;
Σε καμία περίπτωση. Είναι όμως χαρακτηριστικό της έλλειψης παιδείας και της ξαφνικής αποδοχής που συχνά μετατρέπει τα θύματα κακοποιητικής συμπεριφοράς (λεκτικής, ψυχικής, σωματικής, σεξουαλικής) σε θύτες.
Από θύμα, θύτης
Η Αννα Κανδαράκη, κλινική ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, εξηγεί: «Είναι μια πολύ συχνή και πολύ μεγάλη παγίδα που πέφτουν εκείνοι που έχουν κακοποιηθεί όταν βρεθούν στη θέση του ισχυρού. Εκείνοι που έχουν ξεπεράσει τη δυσκολία τους, είτε λέγεται παχυσαρκία, είτε σεξουαλική κατεύθυνση, είτε σχολικός εκφοβισμός. Οταν έχουν περάσει στην άλλη όχθη, νιώθουν ότι το δικό τους τραύμα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν εναντίον άλλων θυμάτων. Είναι η λογική “εγώ τα κατάφερα και άρα έχω δικαίωμα να ασκήσω κριτική, επειδή έχω δεχτεί”. Πολύ συχνά το θύμα γίνεται θύτης».
Μάλιστα, η ειδικός επισημαίνει ότι πολλές φορές το body shaming ξεκινά ήδη από το οικογενειακό περιβάλλον: προτού το παιδί αντιληφθεί το σώμα του, νιώθει ενοχικά γι’ αυτό. «Η βιβλιογραφία δείχνει ότι το πιο σημαντικό body shaming γίνεται μέσα στο σπίτι, ειδικά για την εικόνα του σώματος. Είναι πρώτοι οι γονείς οι οποίοι θα ρίξουν ένα υποτιμητικό βλέμμα ή θα κάνουν ένα σχόλιο για το σώμα του παιδιού. Ακόμα και με τη μορφή αγωνίας κάποιες φορές. Εκπαιδευόμαστε στην κριτική ήδη μέσα από το σπίτι μας.
Δεν δίνουμε σημασία στο πώς κανείς θα σχηματίσει μια σταθερή και ισχυρή προσωπικότητα, αλλά μένουμε στο κομμάτι του φαίνεσθαι. Φτιάχνουμε εξωτερικά καλογυαλισμένες πανοπλίες και δεν κοιτάζουμε καθόλου μέσα μας πόσο εύθραυστοι μπορούμε να είμαστε.
Οχυρωνόμαστε ναρκισσιστικά με εξωτερική ωραία εικόνα, όμως με την παραμικρή ρωγμή μπορεί να καταρρεύσει όλη μας η προσωπικότητα». Για την κυρία Κανδαράκη το να καθορίζεται κανείς από ένα αρνητικό ή ακόμα και από ένα θετικό σχόλιο για το σώμα του καταδεικνύει κάποια ψυχική δυσκολία. Η περίπτωση του Ξιαρχό και η κατάρρευσή του μόλις κρίθηκε για την κριτική του είναι χαρακτηριστικές: «Εκείνος που ήταν ο θύτης και έκανε την κριτική πολύ εύκολα στην παραμικρή υποψία απόρριψης είδαμε ότι ένιωσε να καταρρέει».
Χοντροφοβία και άλλα «δαιμόνια»
Οι αντιδράσεις για την απόφαση του Ξιαρχό να περιγελάσει μια γυναίκα για το βάρος και το ρούχο της ήταν δικαιολογημένες και αναμενόμενα λάβρες. Ωστόσο, για το plus size μοντέλο και influencer Κατερίνα Πεφτίτση, την οποία γνωρίσαμε από το GNTM, το bullying δεν αντιμετωπίζεται με bullying. «Αν θέλουμε να μιλάμε για κακοποιητές και κακοποιητικές συμπεριφορές, πρέπει να προσέχουμε οι ίδιοι να μην είμαστε κακοποιητές.
Μπορούμε να κρίνουμε τη συμπεριφορά ενός ανθρώπου, όμως ως το σημείο που δεν θα γίνουμε οι ίδιοι κακοποιητές. Αλλιώς κάνουμε απλώς αναπαραγωγή του ίδιου μοτίβου. Το να ευχηθείς σε κάποιον “ψόφο” είναι κακοποιητική συμπεριφορά».
Η Πεφτίτση έχει δεχτεί κριτική όχι μόνο για τα κιλά, αλλά και για το ύψος, το μπλε χρώμα των μαλλιών της, ακόμα και για τα piercings της. «Φυσικά και υπάρχει body shaming. Και δεν μιλάω μόνο για τη χοντροφοβία, αλλά και για το άλλο άκρο, τα αδύνατα κορίτσια», λέει. Ποια είναι η πιο συχνή κριτική που έχει ακούσει; «Είσαι χοντρή, τι ωραίο πρόσωπο, αλλά χάσε κάνα κιλό, ράψ’ το λίγο, κάποιο θέμα υγείας έχεις: υπάρχουν πολλά τέτοια σχόλια. Υπήρχαν και εξακολουθούν, δυστυχώς. Βλέπω όμως πια μεγαλύτερη αποδοχή και δεκτικότητα. Ξέρετε, δεν ασχολούμαστε μόνο με τα κιλά. Ασχολούμαστε με τα θέματα των άλλων γιατί δεν θέλουμε να ασχοληθούμε με τα δικά μας. Βρίσκουμε μια αδυναμία και την κρίνουμε.
Είναι ζήτημα μικρότητας και αδυναμίας του καθενός να ασχοληθεί με τα δικά του προβλήματα».
Η ίδια πάντως παραδέχεται ότι «είναι δύσκολο να ακούς να σε χλευάζουν και να σε σχολιάζουν άσχημα όχι μόνο στον δρόμο ή στα social media, αλλά ακόμα και άνθρωποι που έχουν δημόσιο βήμα στην τηλεόραση», αναφερόμενη προφανώς στα σχόλια που είχε κάνει για εκείνη ο Γιώργος Λιάγκας, ενώ συναισθάνθηκε τη γυναίκα που έγινε στόχος του Ξιαρχό: «Μπορώ να μπω στη θέση της κοπέλας, ξέρω πώς ένιωσε. Πήρε μεγάλη έκταση το θέμα, δημόσια, την οποία η ίδια δεν τη ζήτησε, οπότε καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι να σου έρχονται ακόμα και μηνύματα αγάπης. Γιατί έρχονται επειδή κάποιος σε έβρισε ή σε χλεύασε. Η αγάπη προκύπτει από κάτι αρνητικό. Και υπάρχουν βέβαια και τα μηνύματα μίσους, που θα σε οδηγήσουν μπροστά στον καθρέφτη να κρίνεις ο ίδιος τον εαυτό σου».
«Είσαι πολύ αναγεννησιακή»
Η ηθοποιός και τραγουδίστρια Εβελίνα Νικόλιζα έχει βρεθεί πολλές φορές στο δημόσιο ζύγι και πιστεύει πως περιστατικά όπως το «Xiarcho-gate» μπορούν να έχουν θετικό αντίκρισμα στην κοινωνία: «Πιστεύω ότι υπάρχει αποτύπωμα στην κοινωνία. Είμαστε στο 2021, όμως ο κόσμος χρειάζεται εκπαίδευση. Εχουμε μάθει να ασχολούμαστε με τα κιλά του άλλου, ότι αδυνάτισε, ότι πάχυνε. Δεν λες με την ίδια ευκολία σε κάποιον “έχεις μεγάλη μύτη” ή “σου πέφτουν τα μαλλιά”, αλλά για τα κιλά όλοι νιώθουν ότι μπορούν να σου πουν. Εχει περάσει ότι τα κιλά, σε πολλές περιπτώσεις, είναι στο χέρι μας να χαθούν και άρα έχουν δικαίωμα να μας το πουν για να το διορθώσουμε. Πολλοί λένε “το λέμε για την υγεία σου”. Σίγουρα τα πολλά παραπάνω κιλά δεν είναι ό,τι πιο υγιές, όμως σίγουρα κι ένας άγνωστος που θα σχολιάσει το βάρος μου δεν έχει ενδιαφέρον για την υγεία μου. Το ακούω ως πολύ φτηνή δικαιολογία».
Η σωματική εικόνα της εκτός από αντικείμενο σχολιασμού λέει πως υπήρξε κατά καιρούς ακόμα και τροχοπέδη για τη δουλειά της: «Εχω ταλαιπωρηθεί, και από δισκογραφικές εταιρείες που μου έχουν πει ότι λόγω κιλών δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, όπως και σε θεατρικές οντισιόν. Εχω χάσει ρόλο γιατί “είμαι πολύ αναγεννησιακή”... Ηταν ένας πολύ ευγενικός τρόπος να με πουν “χοντρή”. Εννοείται ότι σε αυτή τη δουλειά είναι κάτι που συμβαίνει πολύ». Παρά τα βιώματά της, πάντως, η καλλιτέχνις αναγνωρίζει πως το βήμα για τη φυγή προς τα εμπρός από τα στερεότυπα έχει ανοίξει: «Μικρή δεν είχα τρόπο να το διαχειριστώ. Δεν είχα και την τριβή με το Ιντερνετ ώστε να δω ότι είμαστε πάρα πολλές που έχουμε αυτό το θέμα και δεν πρέπει να μας νοιάζει τόσο. Τώρα το αντιμετωπίζω διαφορετικά. Κι έχω την τύχη να ζω σε μια περίοδο όπου ο κόσμος έχει ξυπνήσει και βλέπει τα πράγματα διαφορετικά. Τι ωραία που δεν στέκεται πια κανείς μόνο στην εμφάνιση του άλλου!».
Ειδήσεις σήμερα:
Τα αρνιά στην Κρήτη γεννάνε… σαν τα κουνέλια -Τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ
Ενεργειακή ακρίβεια: Αναζητείται στήριξη από το Eurogroup για επιπλέον 500 εκατ. ευρώ
Απολογείται σήμερα για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή ο ιερέας με το βιτριόλι
Η τηλεπαρουσιάστρια της πρωινής ψυχαγωγικής ζώνης του MEGA μόνο τυχαία δεν στοχοποιήθηκε από τον χορευτή, αφού ήταν εκείνη που το βράδυ της προηγούμενης Κυριακής απηύθυνε διαδικτυακό προσκλητήριο στις συναδέλφους της Φαίη Σκορδά, Σταματίνα Τσιμτσιλή, Ελεονώρα Μελέτη, Κατερίνα Καινούργιου και Ιωάννα Μαλέσκου να εμφανιστούν άπασες στις εκπομπές τους φορώντας ρίγες.
Μπορεί η προτροπή της να μην εισακούστηκε, όμως ένα εικοσιτετράωρο μετά και αφού η καταδικαστέα αλλά όχι ασυνήθιστη συμπεριφορά του Ξιαρχό έγινε το υπ’ αριθμόν ένα θέμα συζήτησης και προκάλεσε άτακτη φυγή των followers του από τα κοινωνικά δίκτυα, εκείνος, αφού εξαφανίστηκε, αποπειράθηκε να αφαιρέσει τη ζωή του και αναζητήθηκε από τις Αρχές σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, έριξε το ανάθεμά του στην Μπάρκα όχι αξιολογώντας την ως καλή, μέτρια ή κακή παρουσιάστρια, αλλά χρησιμοποιώντας ως μονάδα μέτρησης τα κιλά της.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η Μέρι Παππα, η νεαρή γυναίκα που έγινε «στόχος» του body shaming του Ξιαρχό συναντήθηκε μαζί του πριν από μερικές ώρες, με τον χορογράφο να ανεβάζει μάλιστα σχετικό story στο Instagram.
Η νεαρή κοπέλα, η οποία έχει γίνει το πρόσωπο των ημερών μετά το βίντεο που είχε ανεβάσει ο Ξιαρχό, όπως είχε αποκαλύψει σε πρόσφατη συνέντευξή της επικοινώνησε με τον χορογράφο και συμφώνησαν να συναντηθούν και να συζητήσουν τα πάντα από κοντά. Ο χορογράφος μετά την επικοινωνία τους είχε αναφέρει πόσο τον ηρέμησε που μίλησε με τη Μέρι και εχθές οι δυο τους τα είπαν και κατ΄ ιδίαν, όπως φανερώνει το story του Ξιαρχό.
Στη φωτογραφία Τάσος και Μέρι δείχνουν ιδιαίτερα ευδιάθετοι με τον χορογράφο να γράφει στη λεζάντα: «Μόνο αγάπη. Ακόμα και στους πιο σκληρούς. Θενκς Μέρι με «Ε» «Ι»».
Ο Τάσος Ξιαρχό στο story του αναφέρει επίσης: «Βλέπω πάντως ακόμη να προσπαθούν να βγάλουν μίσος από το τίποτα. Την κοπέλα που έγινε το συμβάν την λένε ΜΕΡΙ. Όχι Μαίρη. Με λένε όλη μέρα αγράμματο, με κοροϊδεύουν και με χλευάζουν για την ορθογραφία μου στο προηγούμενο ποστ. Ακόμη και να είχα κάνει λάθος δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να ντρεπόμαστε αν δεν ξέρουμε καλά γράμματα. Εγώ προσωπικά κάνω πολλά ορθογραφικά. Όμως αυτή τη φορά η ορθογραφία δεν είναι λόγος κοροϊδίας. Είναι η ανάγκη του κόσμου να κρίνει».
Μάντης είσαι;
Μπορεί η πρόσφατη συμπεριφορά του Τάσου Ξιαρχό να μην έχει ούτε δράμι ενσυναίσθησης και σεβασμού για την ετερότητα και οι δηλώσεις του να είναι το λιγότερο αμετροεπείς, ωστόσο στο παρελθόν οφείλει κανείς να του αναγνωρίσει ότι υπήρξε καίριος και ακριβής.
«Νιώθω ότι παλιά, για να ολοκληρωθεί ένας κύκλος πραγμάτων, χρειαζόταν περισσότερο διάστημα. Τώρα αυτός ο κύκλος, ακόμα και όταν μιλάμε για stardom, μπορεί να κλείσει ακόμα και σε μία μέρα», δήλωνε πριν από δύο χρόνια σε μια συνέντευξη που σήμερα είναι εικόνα και ομοίωση της αυτοεκπληρούμενης προφητείας. Τότε βέβαια η νοτιοβαλκανική σόουμπιζ υποκλινόταν στο χάρισμα του ανερχόμενου καλλιτέχνη που είχε κάνει δεύτερη φύση του το περπάτημα πάνω σε ψηλοτάκουνα και κέρναγε υπερβολή με το καντάρι. Παρά τους ποταμούς χολής που χύθηκαν για εκείνον την τελευταία εβδομάδα, ο Ξιαρχό τουλάχιστον σε επαγγελματικό επίπεδο τα κατάφερε καλά.
Γεννημένος το 1992 -έχει τατουάζ μάλιστα τον αριθμό 92 ως στην αριστερή γνάθο του- και μεγαλωμένος στην περιοχή του Μενιδίου, ο Τάσος Ξιαρχογιαννόπουλος, όπως ήταν το επώνυμό του πριν συντμηθεί για λόγους καλλιτεχνικού φαίνεσθαι, είχε μάλλον τα προγνωστικά εναντίον του. Ή, τέλος πάντων, όχι με το μέρος του.
Και αυτό έχει να κάνει κυρίως με τη δυσλειτουργική οικογένειά του. Η βία που ασκούσε ο αλκοολικός πατέρας του προς τη μητέρα του ήταν εγκατεστημένη στο πατρικό σπίτι, εκείνο που ήταν βγαλμένο θαρρείς από ταινία του Γιάννη Οικονομίδη.
Οι πρώτες αναμνήσεις που μπορεί να ανακαλέσει από τη ζωή του είναι ματωμένες, ενώ σκηνές όπως εκείνη με τον μεθυσμένο πατέρα να κυνηγά με καραμπίνα τη μητέρα του και τον ίδιο τον κατατρύχουν ακόμα. Ο Ξιαρχό έχει εξομολογηθεί πως όταν ήταν 6 ετών κακοποιήθηκε σεξουαλικά από έναν 17χρονο, και αυτό είναι κάτι που, όπως λέει, ανακτήθηκε από τον σκληρό δίσκο της μνήμης του μόλις τα τελευταία χρόνια.
Εκείνο, πάντως, που θυμάται είναι ότι η οικογένειά του επέλεξε την ομερτά και την αδιαφορία από την αντίδραση. Η μητέρα του, που εργαζόταν ως πλανόδια με ένα μικρό φορτηγάκι πουλώντας γυναικεία ρούχα με δόσεις, ήταν το αποκούμπι του, όπως και η γιαγιά του, στην οποία λέγεται πως οφείλονται κάποιες προλήψεις και δεισιδαιμονίες που τον ακολουθούν ακόμα.
Στα 13 του ο Ξιαρχό αποφάσισε να χορέψει. Όχι από παιδικό όνειρο ή καλλιτεχνική επιφοίτηση, αλλά για παρέα σε μια φίλη του που ξεκινούσε μαθήματα. Ηταν και ένας τρόπος να ζητήσουν έκπτωση για την ομαδική εγγραφή. Χόρευε τα πάντα, από παραδοσιακά μέχρι λάτιν. Και αισθανόταν τόσο καλά με το νέο του χόμπι ώστε τελειώνοντας το σχολείο επέλεξε να σνομπάρει τη Σχολή Γραφιστικής του Κιλκίς, όπου τον είχαν στείλει οι Πανελλήνιες Εξετάσεις, για τον χορό.
Όσο κι αν ακούγεται αταίριαστο με τη σημερινή εικόνα του, ο Ξιαρχό ήταν ένα δειλό, ντροπαλό και συνεσταλμένο παιδί, το οποίο άρχισε να μεταμορφώνεται όσο έβρισκε την αποδοχή μέσω της δουλειάς. Χόρεψε σχεδόν σε όλα τα νυχτερινά κέντρα, χορογράφησε το βιντεοκλίπ του τραγουδιού «Μάντισσα» της Μαρίνας Σάττι, καθοριστική για την εξέλιξή του ήταν η συνάντησή του με τον Κωνσταντίνο Ρήγο, ο οποίος πίστεψε στο ταλέντο αλλά και στην ολιστική προσέγγισή του στον χορό.
Τα σύμπαντα που δημιουργούσε ο Ξιαρχό σχεδιάζοντας και ράβοντας ακόμα και τα ρούχα για τις χορογραφίες του έγιναν γρήγορα ιερό δισκοπότηρο για τους τραγουδιστές που αφήνονταν στα χέρια του σαν εύπλαστος πηλός. Ο χορευτής με τα 30 τατουάζ, την εκκεντρική εμφάνιση και τη λοξή στο mainstream ματιά έγινε το νέο it boy που μπορούσε να κάνει λίγο πιο ποπ οτιδήποτε λαϊκό.
Αγόρι σε ψηλά τακούνια
Κομβική για να βγει από το αυγό της σόουμπιζ και να συστηθεί ως δημόσια περσόνα κατοχυρώνοντας το δικαίωμα να απασχολεί για τους πιο επουσιώδεις λόγους και να τοποθετείται επί παντός του επιστητού ήταν η εμφάνισή του στο «Greece’s Next Top Model» το 2019. Και να φανταστεί κανείς ότι παραλίγο να μη φτάσει στο γύρισμα, αφού καθ’ οδόν είχε ατύχημα με το αυτοκίνητό του - έσπασε το παρμπίζ, όχι το κεφάλι του. Πήγε κι από την επομένη όλοι ήθελαν ένα κομμάτι του αυστηρού, με μόνιμη έκφραση ενόχλησης στο πρόσωπό του, χωρίς λόγο σνομπ χορογράφου που εισέβαλε με ολόσωμη μαύρη φόρμα, γυαλιά ηλίου και ψηλοτάκουνα στο σόου ανωτάτης μοντελικής για να διδάξει περπάτημα. Και εκείνος το σέρβιρε σαν έτοιμος από καιρό.
Ακολουθώντας απαρέγκλιτα τα celebrity στάδια εξέλιξης ο Ξιαρχό συμμετείχε αμέσως μετά στο «Just the 2 of Us» σηκώνοντας την κούπα μαζί με την Κόνυ Μεταξά και συνέχισε με ένα σύντομο αλλά επεισοδιακό πέρασμα από τη «Φάρμα».
Μπορεί πάντως η εικόνα και το στυλ του να φαντάζουν προωθημένα, αντισυμβατικά, ακόμα και προκλητικά εδώ, στις εσχατιές των Βαλκανίων, ο ίδιος να αποπνέει την εικόνα του απρόσιτου και απροσπέλαστου τύπου και μέχρι πρότινος ο λόγος του να ήταν συγχρονισμένος με το 2021, όμως στην πραγματικότητα συνεχίζει να έχει ένα ξεπερασμένο 90s χιούμορ, να συναναστρέφεται τις ίδιες παιδικές φίλες και να απευθύνεται σε αυτές, όπως λέγεται, με τον τρόπο που όλοι έμαθαν μέσα από το επίμαχο πια story του. Είναι αυτό άλλοθι ή εξιλέωση για τη συμπεριφορά του;
Σε καμία περίπτωση. Είναι όμως χαρακτηριστικό της έλλειψης παιδείας και της ξαφνικής αποδοχής που συχνά μετατρέπει τα θύματα κακοποιητικής συμπεριφοράς (λεκτικής, ψυχικής, σωματικής, σεξουαλικής) σε θύτες.
Από θύμα, θύτης
Η Αννα Κανδαράκη, κλινική ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, εξηγεί: «Είναι μια πολύ συχνή και πολύ μεγάλη παγίδα που πέφτουν εκείνοι που έχουν κακοποιηθεί όταν βρεθούν στη θέση του ισχυρού. Εκείνοι που έχουν ξεπεράσει τη δυσκολία τους, είτε λέγεται παχυσαρκία, είτε σεξουαλική κατεύθυνση, είτε σχολικός εκφοβισμός. Οταν έχουν περάσει στην άλλη όχθη, νιώθουν ότι το δικό τους τραύμα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν εναντίον άλλων θυμάτων. Είναι η λογική “εγώ τα κατάφερα και άρα έχω δικαίωμα να ασκήσω κριτική, επειδή έχω δεχτεί”. Πολύ συχνά το θύμα γίνεται θύτης».
Μάλιστα, η ειδικός επισημαίνει ότι πολλές φορές το body shaming ξεκινά ήδη από το οικογενειακό περιβάλλον: προτού το παιδί αντιληφθεί το σώμα του, νιώθει ενοχικά γι’ αυτό. «Η βιβλιογραφία δείχνει ότι το πιο σημαντικό body shaming γίνεται μέσα στο σπίτι, ειδικά για την εικόνα του σώματος. Είναι πρώτοι οι γονείς οι οποίοι θα ρίξουν ένα υποτιμητικό βλέμμα ή θα κάνουν ένα σχόλιο για το σώμα του παιδιού. Ακόμα και με τη μορφή αγωνίας κάποιες φορές. Εκπαιδευόμαστε στην κριτική ήδη μέσα από το σπίτι μας.
Δεν δίνουμε σημασία στο πώς κανείς θα σχηματίσει μια σταθερή και ισχυρή προσωπικότητα, αλλά μένουμε στο κομμάτι του φαίνεσθαι. Φτιάχνουμε εξωτερικά καλογυαλισμένες πανοπλίες και δεν κοιτάζουμε καθόλου μέσα μας πόσο εύθραυστοι μπορούμε να είμαστε.
Οχυρωνόμαστε ναρκισσιστικά με εξωτερική ωραία εικόνα, όμως με την παραμικρή ρωγμή μπορεί να καταρρεύσει όλη μας η προσωπικότητα». Για την κυρία Κανδαράκη το να καθορίζεται κανείς από ένα αρνητικό ή ακόμα και από ένα θετικό σχόλιο για το σώμα του καταδεικνύει κάποια ψυχική δυσκολία. Η περίπτωση του Ξιαρχό και η κατάρρευσή του μόλις κρίθηκε για την κριτική του είναι χαρακτηριστικές: «Εκείνος που ήταν ο θύτης και έκανε την κριτική πολύ εύκολα στην παραμικρή υποψία απόρριψης είδαμε ότι ένιωσε να καταρρέει».
Χοντροφοβία και άλλα «δαιμόνια»
Οι αντιδράσεις για την απόφαση του Ξιαρχό να περιγελάσει μια γυναίκα για το βάρος και το ρούχο της ήταν δικαιολογημένες και αναμενόμενα λάβρες. Ωστόσο, για το plus size μοντέλο και influencer Κατερίνα Πεφτίτση, την οποία γνωρίσαμε από το GNTM, το bullying δεν αντιμετωπίζεται με bullying. «Αν θέλουμε να μιλάμε για κακοποιητές και κακοποιητικές συμπεριφορές, πρέπει να προσέχουμε οι ίδιοι να μην είμαστε κακοποιητές.
Μπορούμε να κρίνουμε τη συμπεριφορά ενός ανθρώπου, όμως ως το σημείο που δεν θα γίνουμε οι ίδιοι κακοποιητές. Αλλιώς κάνουμε απλώς αναπαραγωγή του ίδιου μοτίβου. Το να ευχηθείς σε κάποιον “ψόφο” είναι κακοποιητική συμπεριφορά».
Η Πεφτίτση έχει δεχτεί κριτική όχι μόνο για τα κιλά, αλλά και για το ύψος, το μπλε χρώμα των μαλλιών της, ακόμα και για τα piercings της. «Φυσικά και υπάρχει body shaming. Και δεν μιλάω μόνο για τη χοντροφοβία, αλλά και για το άλλο άκρο, τα αδύνατα κορίτσια», λέει. Ποια είναι η πιο συχνή κριτική που έχει ακούσει; «Είσαι χοντρή, τι ωραίο πρόσωπο, αλλά χάσε κάνα κιλό, ράψ’ το λίγο, κάποιο θέμα υγείας έχεις: υπάρχουν πολλά τέτοια σχόλια. Υπήρχαν και εξακολουθούν, δυστυχώς. Βλέπω όμως πια μεγαλύτερη αποδοχή και δεκτικότητα. Ξέρετε, δεν ασχολούμαστε μόνο με τα κιλά. Ασχολούμαστε με τα θέματα των άλλων γιατί δεν θέλουμε να ασχοληθούμε με τα δικά μας. Βρίσκουμε μια αδυναμία και την κρίνουμε.
Είναι ζήτημα μικρότητας και αδυναμίας του καθενός να ασχοληθεί με τα δικά του προβλήματα».
Η ίδια πάντως παραδέχεται ότι «είναι δύσκολο να ακούς να σε χλευάζουν και να σε σχολιάζουν άσχημα όχι μόνο στον δρόμο ή στα social media, αλλά ακόμα και άνθρωποι που έχουν δημόσιο βήμα στην τηλεόραση», αναφερόμενη προφανώς στα σχόλια που είχε κάνει για εκείνη ο Γιώργος Λιάγκας, ενώ συναισθάνθηκε τη γυναίκα που έγινε στόχος του Ξιαρχό: «Μπορώ να μπω στη θέση της κοπέλας, ξέρω πώς ένιωσε. Πήρε μεγάλη έκταση το θέμα, δημόσια, την οποία η ίδια δεν τη ζήτησε, οπότε καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι να σου έρχονται ακόμα και μηνύματα αγάπης. Γιατί έρχονται επειδή κάποιος σε έβρισε ή σε χλεύασε. Η αγάπη προκύπτει από κάτι αρνητικό. Και υπάρχουν βέβαια και τα μηνύματα μίσους, που θα σε οδηγήσουν μπροστά στον καθρέφτη να κρίνεις ο ίδιος τον εαυτό σου».
«Είσαι πολύ αναγεννησιακή»
Η ηθοποιός και τραγουδίστρια Εβελίνα Νικόλιζα έχει βρεθεί πολλές φορές στο δημόσιο ζύγι και πιστεύει πως περιστατικά όπως το «Xiarcho-gate» μπορούν να έχουν θετικό αντίκρισμα στην κοινωνία: «Πιστεύω ότι υπάρχει αποτύπωμα στην κοινωνία. Είμαστε στο 2021, όμως ο κόσμος χρειάζεται εκπαίδευση. Εχουμε μάθει να ασχολούμαστε με τα κιλά του άλλου, ότι αδυνάτισε, ότι πάχυνε. Δεν λες με την ίδια ευκολία σε κάποιον “έχεις μεγάλη μύτη” ή “σου πέφτουν τα μαλλιά”, αλλά για τα κιλά όλοι νιώθουν ότι μπορούν να σου πουν. Εχει περάσει ότι τα κιλά, σε πολλές περιπτώσεις, είναι στο χέρι μας να χαθούν και άρα έχουν δικαίωμα να μας το πουν για να το διορθώσουμε. Πολλοί λένε “το λέμε για την υγεία σου”. Σίγουρα τα πολλά παραπάνω κιλά δεν είναι ό,τι πιο υγιές, όμως σίγουρα κι ένας άγνωστος που θα σχολιάσει το βάρος μου δεν έχει ενδιαφέρον για την υγεία μου. Το ακούω ως πολύ φτηνή δικαιολογία».
Η σωματική εικόνα της εκτός από αντικείμενο σχολιασμού λέει πως υπήρξε κατά καιρούς ακόμα και τροχοπέδη για τη δουλειά της: «Εχω ταλαιπωρηθεί, και από δισκογραφικές εταιρείες που μου έχουν πει ότι λόγω κιλών δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, όπως και σε θεατρικές οντισιόν. Εχω χάσει ρόλο γιατί “είμαι πολύ αναγεννησιακή”... Ηταν ένας πολύ ευγενικός τρόπος να με πουν “χοντρή”. Εννοείται ότι σε αυτή τη δουλειά είναι κάτι που συμβαίνει πολύ». Παρά τα βιώματά της, πάντως, η καλλιτέχνις αναγνωρίζει πως το βήμα για τη φυγή προς τα εμπρός από τα στερεότυπα έχει ανοίξει: «Μικρή δεν είχα τρόπο να το διαχειριστώ. Δεν είχα και την τριβή με το Ιντερνετ ώστε να δω ότι είμαστε πάρα πολλές που έχουμε αυτό το θέμα και δεν πρέπει να μας νοιάζει τόσο. Τώρα το αντιμετωπίζω διαφορετικά. Κι έχω την τύχη να ζω σε μια περίοδο όπου ο κόσμος έχει ξυπνήσει και βλέπει τα πράγματα διαφορετικά. Τι ωραία που δεν στέκεται πια κανείς μόνο στην εμφάνιση του άλλου!».
Ειδήσεις σήμερα:
Τα αρνιά στην Κρήτη γεννάνε… σαν τα κουνέλια -Τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ
Ενεργειακή ακρίβεια: Αναζητείται στήριξη από το Eurogroup για επιπλέον 500 εκατ. ευρώ
Απολογείται σήμερα για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή ο ιερέας με το βιτριόλι
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr