Αιμίλιος Χειλάκης: Με ιντριγκάρει ο αδίστακτος και εξουσιομανής «Ακύλας Μεγαρίτης»
30.11.2021
14:53
«Το ανθρώπινο μίσος μπορεί να προκαλέσει μεγάλο κακό, η διαφορετικότητα γίνεται θύμα της ίδιας της φύσης της», λέει ο σπουδαίος ηθοποιός σε ραδιοφωνική του συνέντευξη
Ο αγαπημένος ηθοποιός Αιμίλιος Χειλάκης, συνάντησε τη Μαργαρίτα Μυτιληναίου στον ραδιοφωνικό αέρα του Αθήνα 9.84 και συνομίλησαν εφ΄ όλης της ύλης, για τηλεόραση, θέατρο, μελλοντικά σχέδια, προσωπικές σκέψεις και απόψεις αλλά και για ζητήματα της επικαιρότητας.
Ο δημοφιλής καλλιτέχνης που φέτος επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια στη μικρή οθόνη, μίλησε - μεταξύ άλλων - για το ρόλο του Ακύλα Μεγαρίτη τον οποίο υποδύεται στην επιτυχημένη σειρά του ΑΝΤ1, Άγριες Μέλισσες.
Έναν χαρακτήρα αδίστακτο και εξουσιομανή, εκ διαμέτρου αντίθετο με την ιδιοσυγκρασία και τη στάση ζωής του δημοφιλούς ηθοποιού. Άλλωστε αυτό είναι που τον ''ιντριγκάρει'' ώστε να τον αποδώσει όσο καλύτερα μπορεί.
«Ο μόνος τρόπος για να καταλάβεις τι περνάει ο πάσχων είναι να δεις τον δρώντα. Ο δρων χαρακτήρας είναι ο κακός που μας βοηθάει να δούμε τα πάθη των άλλων ηρώων. Κρατάω στα χέρια μου την ευθύνη να δείξω στο κοινό τι ακριβώς έκαναν αυτοί οι άνθρωποι κατά την περίοδο της χούντας. Νομίζω ότι πρώτη φορά σε τέτοια ένταση και σε τέτοιο βαθμό, αποτυπώνεται με αυτόν τον τρόπο αυτή η σκοτεινή περίοδος», είπε χαρακτηριστικά.
Με ιδιαίτερη αγάπη, μίλησε και για τον ζωτικό του χώρο, το θέατρο.
«Η Τέχνη, μας θυμίζει πάντα τα ερωτηματικά μας, επομένως μας κρατά σε μια ώριμη εφηβεία γιατί είναι ο μόνος τρόπος για να παίζουμε. Και σε αυτό το παιχνίδι πρέπει να θυμόμαστε τους κανόνες του. Για εμένα, οι βασικοί κανόνες στο θέατρο είναι οι άλλοι πρόκειται για τους θεατές είτε για τους συναδέλφους μου».
Φέτος, μαζί με την Αθηνά Μαξίμου και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο, συνεχίζουν το θεατρικό ταξίδι της παράστασης «Προδοσία», (Χορηγός Επικοινωνίας: Αθήνα 9.84), μια ιστορία τριών ανθρώπων που προδίδουν και προδίδονται, του νομπελίστα θεατρικού συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ, που διεκόπη την περσινή σεζόν λόγω της πανδημίας και ανεβαίνει ξανά σε σκηνοθεσία του ίδιου στο Θέατρο Βρετάνια.
«Θέλω να απευθυνθώ στα νέα παιδιά ηλικίας 20-30 ετών που δυστυχώς νομίζουν ότι προδοσία είναι αυτό που τους έχει κάνει ο άλλος. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο διαχειρίζεται τις προσωπικές μας απιστίες, πρωτίστως προς στον εαυτό μας και μετά προς τους άλλους. Και αυτό είναι το σπουδαίο μήνυμα από ένα τεράστιο έργο που μας λέει ότι μικροί ή μεγάλοι κι αν είμαστε, απιστούμε κατ' αρχήν στις αξίες μας. Γι αυτό, πρέπει να υπενθυμίζουμε στον ή στην σύντροφό μας ότι είμαστε εκεί για εκείνον. Να θυμηθούμε ότι οι άνθρωποι δεν είναι η κόλασή μας, ίσως είναι και ο παράδεισός μας».
Ως ένας άνθρωπος που δε συνηθίσει να μασάει τα λόγια του, δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε ο χώρος του θεάτρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Η αντίληψη που έχουν οι υπεύθυνοι για τους χώρους θεαμάτων είναι ότι πρόκειται για μη απαραίτητες δομές. Όταν κλείνει ένας χώρος όπου ακούγονται ιδέες είναι πάντα ανησυχητικό. Αν μέσα στην πανδημία είχαμε ανοιχτά τα θέατρα, αυτό θα ήταν ένας τρόπος αποφόρτισης του κακού που μας συνέβαινε. Είμαστε ακόμα σε φάση πολέμου, γνωρίζουμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε κάτι το οποίο συνεχώς μεταλλάσσεται. και πρέπει να είμαστε προσεχτικοί. Ωστόσο, η Τέχνη είναι κυτταρική ανάγκη γιατί μέσα από αυτήν, συνεχίζουμε να σκεφτόμαστε».
Ο Αιμίλιος Χειλάκης, σχετικά με τα θέματα που απασχόλησαν τον τελευταίο καιρό την επικαιρότητα, όπως οι καταγγελίες για παρενόχληση και κακοποίηση στο χώρο του θεάτρου και όχι μόνο, το κίνημα #MeToo μέχρι και η πρόσφατη αποχώρηση του Άρη Σερβετάλη από την παράσταση «Ρινόκερος» στην οποία πρωταγωνιστούσε, επέλεξε να κάνει ένα γενικό σχόλιο λέγοντας: «Κάθε φορά που δηλώνουμε κάτι, είναι τόσο μεγάλα τα θέματα που υπάρχουν γύρω μας που οτιδήποτε και να ''πιάσουμε'' είναι λάθος σε σχέση με τα υπόλοιπα γιατί θα πρέπει όταν υποστηρίξεις μια θέση, να την αναλύσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες . Η μόνο θέση που μπορούμε να πάρουμε είναι να θυμίσουμε ότι άλλοι είναι η ζωή μας. Να μην ξεχνάμε τους άλλους. Κάθε μας πράξη, καλή ή κακή έχει αντίκτυπο σε αυτούς. Για την κακή πράξη θα ''δικαστούμε'' όχι μόνο στη δικαιοσύνη αλλά και στα αυτά και στα μάτια του κόσμου και θα τιμωρηθούμε. Η καλή πράξη θα σου φτιάξει τη μέρα και κάποια στιγμή θα σου γυρίσει πίσω».
Ο δημοφιλής καλλιτέχνης που φέτος επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια στη μικρή οθόνη, μίλησε - μεταξύ άλλων - για το ρόλο του Ακύλα Μεγαρίτη τον οποίο υποδύεται στην επιτυχημένη σειρά του ΑΝΤ1, Άγριες Μέλισσες.
Έναν χαρακτήρα αδίστακτο και εξουσιομανή, εκ διαμέτρου αντίθετο με την ιδιοσυγκρασία και τη στάση ζωής του δημοφιλούς ηθοποιού. Άλλωστε αυτό είναι που τον ''ιντριγκάρει'' ώστε να τον αποδώσει όσο καλύτερα μπορεί.
«Ο μόνος τρόπος για να καταλάβεις τι περνάει ο πάσχων είναι να δεις τον δρώντα. Ο δρων χαρακτήρας είναι ο κακός που μας βοηθάει να δούμε τα πάθη των άλλων ηρώων. Κρατάω στα χέρια μου την ευθύνη να δείξω στο κοινό τι ακριβώς έκαναν αυτοί οι άνθρωποι κατά την περίοδο της χούντας. Νομίζω ότι πρώτη φορά σε τέτοια ένταση και σε τέτοιο βαθμό, αποτυπώνεται με αυτόν τον τρόπο αυτή η σκοτεινή περίοδος», είπε χαρακτηριστικά.
Με ιδιαίτερη αγάπη, μίλησε και για τον ζωτικό του χώρο, το θέατρο.
«Η Τέχνη, μας θυμίζει πάντα τα ερωτηματικά μας, επομένως μας κρατά σε μια ώριμη εφηβεία γιατί είναι ο μόνος τρόπος για να παίζουμε. Και σε αυτό το παιχνίδι πρέπει να θυμόμαστε τους κανόνες του. Για εμένα, οι βασικοί κανόνες στο θέατρο είναι οι άλλοι πρόκειται για τους θεατές είτε για τους συναδέλφους μου».
Φέτος, μαζί με την Αθηνά Μαξίμου και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο, συνεχίζουν το θεατρικό ταξίδι της παράστασης «Προδοσία», (Χορηγός Επικοινωνίας: Αθήνα 9.84), μια ιστορία τριών ανθρώπων που προδίδουν και προδίδονται, του νομπελίστα θεατρικού συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ, που διεκόπη την περσινή σεζόν λόγω της πανδημίας και ανεβαίνει ξανά σε σκηνοθεσία του ίδιου στο Θέατρο Βρετάνια.
«Θέλω να απευθυνθώ στα νέα παιδιά ηλικίας 20-30 ετών που δυστυχώς νομίζουν ότι προδοσία είναι αυτό που τους έχει κάνει ο άλλος. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο διαχειρίζεται τις προσωπικές μας απιστίες, πρωτίστως προς στον εαυτό μας και μετά προς τους άλλους. Και αυτό είναι το σπουδαίο μήνυμα από ένα τεράστιο έργο που μας λέει ότι μικροί ή μεγάλοι κι αν είμαστε, απιστούμε κατ' αρχήν στις αξίες μας. Γι αυτό, πρέπει να υπενθυμίζουμε στον ή στην σύντροφό μας ότι είμαστε εκεί για εκείνον. Να θυμηθούμε ότι οι άνθρωποι δεν είναι η κόλασή μας, ίσως είναι και ο παράδεισός μας».
Ως ένας άνθρωπος που δε συνηθίσει να μασάει τα λόγια του, δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε ο χώρος του θεάτρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Η αντίληψη που έχουν οι υπεύθυνοι για τους χώρους θεαμάτων είναι ότι πρόκειται για μη απαραίτητες δομές. Όταν κλείνει ένας χώρος όπου ακούγονται ιδέες είναι πάντα ανησυχητικό. Αν μέσα στην πανδημία είχαμε ανοιχτά τα θέατρα, αυτό θα ήταν ένας τρόπος αποφόρτισης του κακού που μας συνέβαινε. Είμαστε ακόμα σε φάση πολέμου, γνωρίζουμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε κάτι το οποίο συνεχώς μεταλλάσσεται. και πρέπει να είμαστε προσεχτικοί. Ωστόσο, η Τέχνη είναι κυτταρική ανάγκη γιατί μέσα από αυτήν, συνεχίζουμε να σκεφτόμαστε».
Ο Αιμίλιος Χειλάκης, σχετικά με τα θέματα που απασχόλησαν τον τελευταίο καιρό την επικαιρότητα, όπως οι καταγγελίες για παρενόχληση και κακοποίηση στο χώρο του θεάτρου και όχι μόνο, το κίνημα #MeToo μέχρι και η πρόσφατη αποχώρηση του Άρη Σερβετάλη από την παράσταση «Ρινόκερος» στην οποία πρωταγωνιστούσε, επέλεξε να κάνει ένα γενικό σχόλιο λέγοντας: «Κάθε φορά που δηλώνουμε κάτι, είναι τόσο μεγάλα τα θέματα που υπάρχουν γύρω μας που οτιδήποτε και να ''πιάσουμε'' είναι λάθος σε σχέση με τα υπόλοιπα γιατί θα πρέπει όταν υποστηρίξεις μια θέση, να την αναλύσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες . Η μόνο θέση που μπορούμε να πάρουμε είναι να θυμίσουμε ότι άλλοι είναι η ζωή μας. Να μην ξεχνάμε τους άλλους. Κάθε μας πράξη, καλή ή κακή έχει αντίκτυπο σε αυτούς. Για την κακή πράξη θα ''δικαστούμε'' όχι μόνο στη δικαιοσύνη αλλά και στα αυτά και στα μάτια του κόσμου και θα τιμωρηθούμε. Η καλή πράξη θα σου φτιάξει τη μέρα και κάποια στιγμή θα σου γυρίσει πίσω».
Επίσης, αναφέρθηκε στην διαδικτυακή πλατφόρμα bookvoice.gr, με ελληνικά audiobooks, μια ιδέα της Αθηνάς Μαξίμου, η οποία πήρε υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown. Μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι και αγαπημένοι ηθοποιοί υψηλού βεληνεκούς και κύρους ενώνουν τις δυνάμεις τους με σκοπό να ηχογραφηθούν οι σημαντικότεροι τίτλοι βιβλίων, από Έλληνες και ξένους συγγραφείς.
«Σκεφτόμασταν πώς θα μεταφέρουμε σπουδαία συγγραφικά έργα που θα είναι ηχογραφημένα σε μια πλατφόρμα από όπου θα μπορεί οποιοσδήποτε επιθυμεί να τα ακούσει ώστε να τα επικοινωνήσουμε στον κόσμο ψηφιακά».
Γνωστοποίησε ότι το ερχόμενο καλοκαίρι, θα παρουσιάσουν τη «Μήδεια» του Ευριπίδη που θα σκηνοθετήσει και θα πρωταγωνιστήσει ο ίδιος μαζί με την Αθηνά Μαξίμου στον ομώνυμο ρόλο αλλά και τον Αναστάσιο Ροϊλό, σε άπαιχτη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα, με σκηνικά και κοστούμια Εύας Νάθενα, μουσική Δημήτρη Καμαρωτού, φωτισμούς Νίκου Βλασόπουλου και σε παραγωγή Παναγιώτη Γεροδήμου. Κορυφαία του δωδεκαμελούς Χορού θα είναι η Γιώτα Νέγκα.
Τέλος, έστειλε το δικό του μήνυμα κόντρα στο φόβο απέναντι σε καθετί το διαφορετικό.
«Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πόσο κακό μπορεί να κάνει το ανθρώπινο μίσος ως προς το πως αντιμετωπίζει τη διαφορετικότητα και πως η διαφορετικότητα γίνεται θύμα της ίδιας της φύσης της. Μη φοβόμαστε το διαφορετικό. 'Άλλωστε, η πατρίδα μας πάντα ήταν διαφορετική από τις άλλες. Η σημασία του διαφορετικού είναι να μας θυμίζει ότι μπορούμε να αντέξουμε τις δυσκολίες. 'Οτι μπορούμε να αφεθούμε σε αυτό».
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Βρετανός υπουργός Υγείας πείθει on camera ρεπόρτερ να κάνει... επί τόπου την ενισχυτική δόση!
Εισαγγελέας για Γκισλέιν Μάξγουελ: Ήξερε ακριβώς τι θα έκανε ο Έπσταϊν στα παιδιά που του έφερνε!
Ενδέχεται να έχει υπάρξει ήδη κρούσμα της μετάλλαξης Όμικρον στην Ελλάδα, λέει ο Σαρηγιάννης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr