Μέριλιν Μονρόε: Το λάθος της ήταν ότι βρέθηκε στην αγκαλιά των Κένεντι στην κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου

Ενα νέο ντοκιμαντέρ του Netflix δίνει άλλη οπτική στην «αυτοκτονία» της Μέριλιν Μονρόε -  Εκατοντάδες ηχογραφημένες συνεντεύξεις από φίλους, εχθρούς  και κυβερνητικών αξιωματούχων

Η Νόρμαν Τζιν ήταν μία κοινή θνητή. Είχε σάρκα και οστά. Γεννήθηκε στη φτώχεια και εκπαιδεύθηκε στην εγκατάλειψη. Δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα της, ούτε υπήρξε βέβαιη για την ταυτότητά του. Η μητέρα της Γλάντις έπασχε από σοβαρές ψυχιατρικές διαταραχές και μέχρι την εφηβεία της η κόρη της αναγκάστηκε να περιπλανηθεί σε δεκάδες σπίτια φιλοξενίας, ιδρύματα και προστάτες, μέχρι να καταλήξει σε έναν ανούσιο και δυστυχισμένο γάμο. Τον πρώτο από πολλούς.

Αυτά για την Νόρμαν Τζιν. Η δύστυχη Νόρμαν, όμως, αποποιήθηκε τον εαυτό της και από τις στάχτες εκείνης της δυστυχίας δημιούργησε μία περσόνα: τη Μέριλιν Μονρόε. Αυτή δεν ανήκει στο ανθρώπινο είδος. Αυτό συμβαίνει όταν κάποιος εκτοξεύεται σε τέτοιου είδους διασημότητα που μετατρέπεται από σταρ σε είδωλο και από είδωλο σε φαινόμενο της ποπ κουλτούρας.

Σε τέτοια περίπτωση, τα όρια μεταξύ μύθου και πραγματικότητας είναι δυσδιάκριτα. Αυτό ίσχυσε για την προσωπική της ζωή, τους δαίμονες, την προσωπικότητα, τις επιλογές, το ταλέντο ή την έλλειψη ταλέντου, ενώ εξαίρεση δεν αποτέλεσε ούτε ο θάνατός της. Κάποιες λεπτομέρεις σε σχέση με αυτόν δεν αμφισβητούνται. Γυμνή, με το ακουστικό του τηλεφώνου πάνω στο μαξιλάρι, αμέτρητα χάπια στο κομοδίνο, μόνη, τυλιγμένη με ένα σεντόνι.

Δείτε το τρέιλερ του νέου ντοκιμαντέρ του Νetflix



Για τα υπόλοιπα, οι δεκαετίες που έχουν μεσολαβήσει αποδείχθηκαν ανεπαρκείς. Αντιθέτως, προσέθεσαν περαιτέρω θολούρα και πρόσθεσαν ερωτηματικά. Η Μέριλιν αυτοκτόνησε; Η Μέριλιν δολοφονήθηκε; Γιατί; Οι Κένεντι συνδέονταν; Έχει χυθεί άπλετο μελάνι. Έχουν γυριστεί εκατοντάδες ταινίες και ντοκιμαντέρ. Δύσκολα θα μπορούσε κάτι νέο να συμβάλει ουσιαστικά στο να απαντηθεί το ερώτημα που μένει χρόνια, δεκαετίες εκρεμμές: Τί συνέβη στην Μέρλιν;

Κι όμως, ένα ντοκιμαντέρ που μόλις κυκλοφόρησε στο Netflix επιχειρεί να δώσει μία νέα οπτική για τη μοιραία νύχτα της 5ης Αυγούστου 1962, στις 03:30’, όταν ο ψυχίατρός της εισέβαλε στην κρεβατοκάμαρά της και ανακάλυψε το άψυχο πτώμα της στο κρεβάτι.

Αυτό που διαφοροποιεί το τηλεοπτικό αυτό εγχείρημα με τίτλο “The Mystery of Marilyn Monroe: The Unheard Tapes” είναι οι εκατοντάδες ηχογραφημένες συνεντεύξεις που πήρε ο Άντονι Σάμερς από πολλούς, ορισμένοι εκ των οποίων είναι πολύ κοντινοί άνθρωποι της Μέριλιν, μυημένοι στη μυστηριώδη σχέση της ηθοποιού με τους Τζακ και Μπομπ Κένεντι. Φίλοι, συνάδελφοι, πρώην σύντροφοι, παράγοντες του Χόλιγουντ, ο γιος του ψυχιάτρου της, η γραμματέας του Μπομπ Κένεντι περιγράφουν τη ζωή και το τέλος του θρύλου της μεγάλης οθόνης.

Δείτε το βίντεο: Οι 10 αποκαλύψεις που περιέχει το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix


Η σκηνοθέτης Έμα Κούπερ δημοσιοποιεί για πρώτη φορά τις σημαντικότερες εκ των 650 συνεντεύξεων που έγιναν τα χρόνια αμέσως μετά τον θάνατό της. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και καταθέσεις συνταξιούχων κυβερνητικών αξιωματούχων. Αρχικά, ακόμα και η ίδια η σκηνοθέτης ήταν δύσπιστη για το όλο εγχείρημα. «Τί άλλο μπορεί να ειπωθεί;», αναρωτιόταν. Όλα άλλαξαν όταν ακουσε αποσπάσματα από τις ηχογραφήσεις που είχε κρατήσει ο Σάμερς. «Μου έπαιξε μερικές από τις κασέτες και ξαφνικά συνειδητοποίησα, Ουάου, αυτό έχει ψωμί, έχει αξία να ερευνηθεί», δήλωσε.

Στις ηχογραφήσεις περιλαμβάνονται οι εξομολογήσεις κομβικών ανθρώπων στη ζωή της Μέριλιν. Κάποιοι εξ αυτών είναι μέλη της οικογένειας του ψυχιάτρου της Ράλφ Γκίνσον, ο οποίος αποτέλεσε πατρική φιγούρα στη μετέπειτα ζωή της. Ακούμε την φωνή της οικονόμου που ανακάλυψε το πτώμα της και έπαιξε ρόλο έμπιστης φίλης μήνες πριν τον θάνατο της ηθοποιού.

Δείτε το βίντεο: Η Μέριλιν Μονρόε τραγουδάει «Χρόνια πολλά κύριε πρόεδρε» στον JFK

Κάθε άτομο, με το οποίο μίλησε ο Σάμερς, πολλοί εκ των οποίων έχουν πεθάνει πλέον, μοιράστηκαν τις δικές τους αναμνήσεις από την Μέριλιν. Κάθένας από αυτούς συμβάλει, προσθέτοντας τη δική του ψηφίδα σε ένα ψηφιδωτό, από το οποίο προκύπτει μία πιο ξεκάθαρη εικόνα, από αυτή που είχε εδραιωθεί ως σήμερα. Οι θεατές ακούν τις φωνές αυτών των ανθρώπων κι αυτό από μόνο του είναι ιδιαίτερα συγκινητικό, ενώ η σκηνοθέτης είχε την ιδέα να βάλει ηθοποιούς με κοστούμια εποχής να τους υποδυθούν.

Το “πάντρεμα” αυτό, αν και ριψοκίνδυνο, αποδεικνύεται ιδανικό. Στην πορεία της ταινίας επιβεβαιώνεται με λεπτομέρειες από συζητήσεις, περιστατικά και δικές της εξομολογήσεις η γνωστή ήδη πεποίθηση ότι η Μέριλιν πέρασε όλη της τη ζωή, γυρεύοντας τον πατέρα που ποτέ δεν γνώρισε. Αυτό την μετέτρεψε σε ευάλωτο ​ θήραμα στα χέρια ισχυρών ανδρών.

Ο Σάμερς που πραγματοποίησε τις συνεντεύξεις και τις ηχογραφήσεις και λειτουργεί ως αφηγητής στο ντοκιμαντέρ, σχολιάζει: «Το βλέπω γύρω μου σε πολλές σχέσεις με γυναίκες όλων των ηλικιών. Δεν το καταλαβαίνω, αλλά φαίνεται να συμβαίνει αρκετά. Σκέφτηκα ότι ήταν πραγματικά, πραγματικά συναρπαστικό που συνέβη μέχρι και στη Μέριλιν Μονρόε. Ήταν το τελευταίο άτομο στο οποίο θα πίστευες ότι θα συνέβαινε κάτι τέτοιο».

Συνάδελφοί της αποκαλύπτουν μία άγνωστη πλευρά της σταρ. Την περιγράφουν ως πανέξυπνη, ταλαντούχα και φιλομαθή. Διάβαζε ποίηση, φιλοσοφία, ήξερε να πουλάει την εμφάνισή της και αργότερα συνειδητοποίησε ότι αυτή ήταν το ισχυρό χαρτί της, αλλά και το μεγαλύτερό της πρόβλημα. «Κανείς δεν με παίρνει σοβαρά», συνήθιζε να τους λέει.

Μεταξύ των δεκάδων συνεντεύξεων που περιλαμβάνονται στο ντοκιμαντέρ του Netflix, η συμπρωταγωνίστριά της στην ταινία “Gentlemen Prefer Blondes”, Τζέιν Ράσελ, λέει στον δημοσιογράφο Άντονι Σάμερς ότι αν και γύριζαν την ταινία 12 ώρες κάθε μέρα, η Μέριλιν συνέχιζε. Συναντούσε την δασκάλα υποκριτικής της για να βελτιωθεί. «Ήταν πολύ ευφυής και ήθελε να μάθει. Ενδιαφερόταν για τα πάντα και προσπαθούσε να ελέγξει την καριέρα της, ξεφεύγοντας από τον ασφυκτικό έλεγχο των στούντιο».

Ο Τζον Χιούστον, ο οποίος τη σκηνοθέτησε μια από τις πρώτες της ταινίες, το 1950 και την τελευταία της με τίτλο “The Misfits” (1961), θυμήθηκε ότι συνάντησε την «πολύ φρέσκια, πολύ ελκυστική, μάλλον ντροπαλή νεαρή γυναίκα για πρώτη φορά στην οντισιόν της, όπου διάβασε υπέροχα τα λόγια της». Η κομμώτριά της Γκλάντι Γουίντενς αποκαλύπτει μία άγνωστη πτυχή του γάμου της με τον κατά τα άλλα αφοσιωμένο Ντι Μάτζιο.
Ο αθλητής τριγυρνούσε διαρκώς στα γυρίσματα των ταινιών της, διότι ο ίδιος είχε εγκαταλείψει την καριέρα του. Αυτό την καταπίεζε. Της είχε εξομολογηθεί ότι την «έχει κουράσει και την καταπιέζει αφόρητα». Περιγράφει, μάλιστα, πώς μετά την εμβληματική λήψη με την χαρακτηριστική σκηνή που η ηθοποιός προσπαθεί να συγκρατήσει το λευκό φόρεμα που σηκώνεται από τον αέρα, στην ταινία του 1955, “Επτά Χρόνια Φαγούρας”, ο σύζυγός της την έσυρε από τα μαλλιά από το λόμπι του ξενοδοχείου μέχρι το δωμάτιο. Την επόμενη ημέρα, η Μέριλιν ήταν γεμάτη μώλωπες.

Μία ενδιαφέρουσα στιγμή είναι όταν το περιβάλλον της επιβεβαιώνει το γεγονός ότι η Μονρόε κακοποιήθηκε σεξουαλικά ως παιδί στα διάφορα σπίτια και ιδρύματα που κατά καιρούς φιλοξενήθηκε. Η φίλη της και ηθοποιός Πέγκυ Φέρι μεταφέρει τα λόγια που της είχε πει η ίδια για το τραύμα αυτό. «Το ήξερα ότι ήταν λάθος, αλλά για να σου πω την αλήθεια νομίζω ότι ήμουν πιο περίεργη από οτιδήποτε άλλο. Κανείς δεν μου είπε ποτέ για το σεξ και ειλικρινά δεν το εξέλαβα ποτέ ως κάτι σημαντικό».

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του ντοκιμαντέρ , συνδέεται με τους αδελφούς Κένεντι και την ερωτική σχέση που και οι δύο φέρεται να είχαν μαζί της.
Οι μαρτυρίες επιβεβαιώνουν ότι η ερωτική σχέση ξεκίνησε με τον Τζακ Κένεντι, πριν εκείνος εκλεγεί πρόεδρος. Ήταν ένας ακόμα γόης, πλούσιος πολιτικός. Συνεχίστηκε και μετά την εκλογή του. Το σημείο συνάντησής τους ήταν στην Καλιφόρνια. Εκείνος υποτίθεται ότι επισκεπτόταν τον κουνιάδο του, που είχε σχέσεις με τους Φρανκ Σινάτρα και Πέτερ Λόφορντ.

Ο τελευταίος διοργάνωνε ξέφρενα πάρτι στο σπίτι του στο Μαλιμπού. Φρόντιζε, λοιπόν, να είναι καλεσμένοι τόσο η Μέριλιν, όσο και ο Τζακ. Σύμφωνα με τον Σάμερς υπάρχουν ηχητικά ντοκουμέντα με τους δύο να επιδίδονται σε ερωτικές πράξεις. Σε αυτά, η Μονρόε αποκαλεί τον Κένεντι “πρεζ” (πρέζιντεντ). Σύμφωνα με τους φίλους της, η σχέση της με τον Κένεντι ήταν περισσότερο σεξουαλική. Στην πραγματικότητα, όμως. ερωτεύτηκε τον αδελφό του Μπομπ Κένεντι, τον οποίο αρνιόταν να κατονομάσει ακόμα και σε φίλους. Όταν μιλούσε για την σχέση τους, τον αποκαλούσε «general».

Αυτό ήταν το προσωνύμιό του την περίοδο που ήταν Γενικός Εισαγγελέας των ΗΠΑ. Ο μικρότερος αδερφός του Τζακ, παντρεμένος και πατέρας 10 παιδιών λέγεται ότι υπήρξε ο μεγαλύτερος έρωτάς της. Δυστυχώς, μάλιστα, για την ίδια, ήταν πεπεισμένη ότι θα χωρίσει και θα παντρευτούν. Κάτι που δεν πίστευε κανείς από τους φίλους της, οι οποίοι ματαίως προσπάθησαν να την συνετίσουν.

Το ντοκιμαντέρ καταλήγει στο ότι η Μέριλιν βρέθηκε στο λάθος σημείο, στη λάθος στιγμή. Το σημείο αυτό ήταν η αγκαλιά των Κένεντι και η στιγμή ήταν η κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου. Το FBI διατηρούσε ένα αρχείο για την ηθοποιό, τις σχέσεις της με τους Κένεντι, αλλά και στις κοινωνικές της επαφές που εστιαζόταν κυρίως στην αριστερή πολιτική και σε πιθανές σχέσεις με κομμουνιστές. Ο δεύτερος σύζυγός της, ο διάσημος συγγραφέας Άρθουρ Μίλερ, ήταν μέλος της Ένωσης Αμερικανών Συγγραφέων, η οποία περιελάμβανε αρκετούς κομμουνιστές από το 1935 έως το 1943.

Διέκοψε, μάλιστα, τη φιλία του με τον Έλια Καζάν όταν ο σκηνοθέτης ανέφερε ονόματα καλλιτεχνών στην Επιτροπή του Μακάρθι, την Επιτροπή Αντιαμερικανικών Δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα πάντα με τις ηχογραφήσεις, λίγους μήνες μετά την περιβόητη ερμηνεία της Μονρόε για τα γενέθλια του προέδρου Κένεντι στο Madison Square Garden στις 19 Μαΐου 1962, ο Μπόμπι Κένεντι επικοινώνησε για τελευταία φορά μαζί της. «Μην τηλεφωνήσεις ποτέ ξανά ούτε σε εμένα, ούτε στον αδελφό μου», φέρεται να της είπε. «Πληγώθηκε, πληγώθηκε τρομερά», θυμάται ο καλός της φίλος Άρθουρ Τζέιμς.
Η διαμάχη για τις τελευταίες ώρες της Μέριλιν αποτελεί τον πλέον συναρπαστικό επίλογο του ντοκιμαντέρ. Η οικονόμος της θυμάται και περιγράφει πως η ηθοποιός αποσύρθηκε στην κρεβατοκάμαρά της στις 8:00’ το βράδυ. Γύρω στις 3:00’ τα ξημερώματα, η Μάρεϊ ξύπνησε και είδε ότι το φως της κρεβατοκάμαρας της Μονρόε ήταν ακόμα αναμμένο.

Η πόρτα ήταν κλειδωμένη και δεν πήρε απάντηση, όταν χτύπησε. Τότε αποφάσισε να πάρει τηλέφωνο τον ψυχίατρό της. Εκείνος έφτασε σε λίγα λεπτά και έσπασε το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς της, αντικρύζοντάς την νεκρή. Η αστυνομία κλήθηκε στις 4:25’. Αποκαλύπεται, όμως, μία άλλη εκδοχή, στην οποία η ηθοποιός ήταν ακόμα ζωντανή κατά τη διάρκεια της μεταφοράς της με το ασθενοφόρο στο νοσοκομείο της Σάντα Μόνικα. Αφού πέθανε εκεί μεταφέρθηκε ξανά στο σπίτι της.
Όλα αυτά υποτίθεται ότι έδιναν στους συνεργάτες του Μπόμπ Κένεντι αρκετό χρόνο για να φτάσουν στο σπίτι και να εξαφανίσουν κάθε ίχνος από τη σχέση τους. «Με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, φαίνεται ότι ο θάνατός της θα μπορούσε να ήταν αυτοκτονία ή να προήλθε ως αποτέλεσμα τυχαίας υπερβολικής δόσης ναρκωτικών», δήλωσε ο τότε εισαγγελέας Τζον Βαν ντε Καμπ σε συνέντευξη Τύπου. «Επιτρέψτε μου να εκφράσω μια αμυδρή ελπίδα να επιτραπεί στη Μέριλιν Μονρόε να αναπαυθεί εν ειρήνη», είχε επίσης πει. Η τελευταία ευχή του δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.


Ειδήσεις σήμερα:

Πώς θα ανοίξουν σχολεία και Πανεπιστήμια μετά το Πάσχα - Τα μέτρα που θα ισχύουν σε περίπτωση κρούσματος

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασχέσει τρόφιμα από τη νότια Ουκρανία για να γεμίσει τα άδεια ράφια της

O Ζελένσκι προσκλήθηκε στη Σύνοδο Κορυφής της G20 όπου συμμετέχει και ο Πούτιν
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr