Αλεξάνδρα Αϊδίνη: Από τη θεατρική σκηνή σε έναν τηλεοπτικό ρόλο-πρόκληση
Αλεξάνδρα Αϊδίνη: Από τη θεατρική σκηνή σε έναν τηλεοπτικό ρόλο-πρόκληση
Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, ηθοποιός ευαίσθητων αποχρώσεων, αλλά και με δυναμική, έχει γίνει ιδιαιτέρως αγαπητή μέσα από τους πολλούς θεατρικούς της ρόλους. Στην τηλεόραση είχε κάνει μια μικρή εμφάνιση, το 2006 στη σειρά «Η τελευταία παράσταση» (στον Alpha), φέτος όμως είναι η χρονιά της
Εμφανίζεται, ξανά στον Alpha, υποδυόμενη έναν ρόλο σύνθετο και πολύπτυχο. Μιας γυναίκας, μορφωμένης, όμορφης η οποία βγαίνει ραντεβού με έναν καθ’ όλα καθώς πρέπει άντρα, αυτόν που η κοινωνία θα έλεγε «καλό γαμπρό», που τα έχει όλα: είναι επιστήμονας, με ωραία εμφάνιση, ευγενικός, ευχάριστος και gentleman.
Η βραδιά δείχνει να κυλάει χαλαρά κι ευχάριστα. Περνούν τη νύχτα μαζί. Την επόμενη ημέρα εκείνη τον καταγγέλλει. Εκείνος το αρνείται. Τι έχει συμβεί; Από αυτό το σημείο κι ύστερα αρχίζουν τα «Ψέματα», η νέα συναρπαστική σειρά του Alpha που παρουσιάζεται κάθε Πέμπτη, στις 22:40. Μια ιστορία για τη συναίνεση, τις κοινωνικές συμβάσεις, για τα δύο φύλα, την οικογενειακή ζωή και την εξαπάτηση, μια ιστορία σύγχρονη η οποία με τρόπο σημερινό μιλάει για όλα αυτά που ζούμε. Για όλα αυτά που βλέπουμε στα δελτία ειδήσεων κι απορούμε πώς μπορεί να συμβαίνουν.
Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη υποδύεται τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αυτόν της Έλενας Γιαννάτου, της γυναίκας η οποία καταγγέλλει τον άντρα με τον οποίο πέρασε το προηγούμενο βράδυ. Ρόλος πολυεπίπεδος, με συναισθηματικές διακυμάνσεις, ανατροπές και κρυφά χαρτιά, απαιτεί ερμηνευτική μαεστρία και υποκριτικό χαμαιλεοντισμό. Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη τα διαθέτει αυτά, όπως απέδειξε στο πρώτο επεισόδιο που προβλήθηκε ήδη, κι ακόμη περισσότερα, αφού έχει στις αποσκευές της συνεργασίες υψηλής στάθμης: το κινηματογραφικό της ντεμπούτο σε ταινία μεγάλου μήκους το έκανε στην «Τριλογία 1: Το λιβάδι που δακρύζει», το πρώτο μέρος της τελευταίας ανολοκλήρωτης τριλογίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου, υποδυόμενη τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελένης, μίας πρόσφυγα της Οδησσού του έτους 1919.
Βραβείο «Μελίνα Μερκούρη»
Στο θέατρο υπήρξε η ιδανική Μαρίνα Μπαρέ της «Μεγάλης Χίμαιρας», μια εύθραυστη ονειροπόλα Γαλλίδα, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασσική παιδεία. Ερχόμενη σε επαφή, όμως, με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή. Για την ερμηνεία της αυτή τιμήθηκε με το Βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» (από κοινού με την Ιωάννα Παππά).
Συνετή και καλόκαρδη Ρηνούλα στο «Παραμύθι Χωρίς Όνομα» (ρόλος που της χάρισε μια υποψηφιότητα στα θεατρικά βραβεία Μελίνα Μερκούρη)˙ Μαρία, μια σύγχρονη Πηνελόπη που περιμένει τον άντρα της να γυρίσει από το ναυτικό στην «Αυλή των Θαυμάτων»˙ μια Αγγλίδα εκπρόσωπος στου «Κουτρούλη τον Γάμο»˙ ευγενής, προστατευτική, συγκαταβατική Όλγα, η μεγαλύτερη από τις «Τρεις αδελφές» και η μόνη που δεν παρασύρεται από την ψευδαίσθηση του έρωτα. Στο «Top girls» υποδύθηκε εξαιρετικά δύο εκ διαμέτρου αντίθετους ρόλους: τη σαγηνευτική τρυφερή, ελαφρά αφελή, παλλακίδα του Ιάπωνα Αυτοκράτορα του 13ου αιώνα Φουκακούσα, Λαίδη Νίχο, η οποία αργότερα έγινε βουδίστρια μοναχή και την Ουίν, μια γυναίκα χειραφετημένη και επιτυχημένη που παγιδευμένη μέσα στο ρόλο της αδυνατεί να διαχειριστεί την ανάγκη της για αγάπη.
Φέτος την απολαύσαμε σε δύο παραστάσεις, σε δύο εντελώς διαφορετικούς ρόλους μεταξύ τους: υποδύθηκε, με ευαισθησία, εκφραστικότητα κι απαράμιλλη φινέτσα, την όμορφη Νάστιενκα στην υπέροχη νουβέλα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, «Λευκές νύχτες». Μέσα σε τέσσερις νύχτες η ηρωΐδα ενηλικιώνεται και από αθώο ερωτευμένο κορίτσι γίνεται μια γυναίκα που σχεδόν δε λογαριάζει τίποτα προκειμένου να πετύχει το στόχο της. Παράλληλα μας γοήτευσε στο ρόλο της ‘Αλις που βρίσκεται απέναντι σε συγκλονιστικά διλήμματα στο «On Ego», ένα σύγχρονο έργο του Μικ Γκόρντον. Το κείμενο διερευνά μέσα από ένα εξωφρενικό επιστημονικό πείραμα με αναπάντεχες συνέπειες, ένα θεμελιώδη γρίφο της φιλοσοφίας και της επιστήμης: Πώς η σάρκα γίνεται πνεύμα; Πώς τα 100 δισεκατομμύρια νευρώνες του εγκεφάλου μας δημιουργούν την συνείδηση ενός εαυτού; Υπάρχει κάτι άλλο μέσα μας εκτός από μια σύνθεση υλικών στοιχείων; Παρουσιάζεται στο «Από μηχανής θέατρο – Κάτω σκηνή, έως τις 22/05.
Μέσα από τους ρόλους και τα δεκάδες πρόσωπά τους, η Αλεξάνδρα Αϊδίνη έχει αποδείξει ότι είναι «φτιαγμένη» να δίνει σάρκα και οστά σε διαφορετικές ηρωϊδες, να τις προσεγγίζει με αγάπη και να τις «υποστηρίζει» με πίστη και γενναιοδωρία. Αυτό κάνει τώρα και στα «Ψέματα».
Η βραδιά δείχνει να κυλάει χαλαρά κι ευχάριστα. Περνούν τη νύχτα μαζί. Την επόμενη ημέρα εκείνη τον καταγγέλλει. Εκείνος το αρνείται. Τι έχει συμβεί; Από αυτό το σημείο κι ύστερα αρχίζουν τα «Ψέματα», η νέα συναρπαστική σειρά του Alpha που παρουσιάζεται κάθε Πέμπτη, στις 22:40. Μια ιστορία για τη συναίνεση, τις κοινωνικές συμβάσεις, για τα δύο φύλα, την οικογενειακή ζωή και την εξαπάτηση, μια ιστορία σύγχρονη η οποία με τρόπο σημερινό μιλάει για όλα αυτά που ζούμε. Για όλα αυτά που βλέπουμε στα δελτία ειδήσεων κι απορούμε πώς μπορεί να συμβαίνουν.
Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη υποδύεται τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αυτόν της Έλενας Γιαννάτου, της γυναίκας η οποία καταγγέλλει τον άντρα με τον οποίο πέρασε το προηγούμενο βράδυ. Ρόλος πολυεπίπεδος, με συναισθηματικές διακυμάνσεις, ανατροπές και κρυφά χαρτιά, απαιτεί ερμηνευτική μαεστρία και υποκριτικό χαμαιλεοντισμό. Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη τα διαθέτει αυτά, όπως απέδειξε στο πρώτο επεισόδιο που προβλήθηκε ήδη, κι ακόμη περισσότερα, αφού έχει στις αποσκευές της συνεργασίες υψηλής στάθμης: το κινηματογραφικό της ντεμπούτο σε ταινία μεγάλου μήκους το έκανε στην «Τριλογία 1: Το λιβάδι που δακρύζει», το πρώτο μέρος της τελευταίας ανολοκλήρωτης τριλογίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου, υποδυόμενη τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελένης, μίας πρόσφυγα της Οδησσού του έτους 1919.
Βραβείο «Μελίνα Μερκούρη»
Στο θέατρο υπήρξε η ιδανική Μαρίνα Μπαρέ της «Μεγάλης Χίμαιρας», μια εύθραυστη ονειροπόλα Γαλλίδα, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασσική παιδεία. Ερχόμενη σε επαφή, όμως, με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή. Για την ερμηνεία της αυτή τιμήθηκε με το Βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» (από κοινού με την Ιωάννα Παππά).
Συνετή και καλόκαρδη Ρηνούλα στο «Παραμύθι Χωρίς Όνομα» (ρόλος που της χάρισε μια υποψηφιότητα στα θεατρικά βραβεία Μελίνα Μερκούρη)˙ Μαρία, μια σύγχρονη Πηνελόπη που περιμένει τον άντρα της να γυρίσει από το ναυτικό στην «Αυλή των Θαυμάτων»˙ μια Αγγλίδα εκπρόσωπος στου «Κουτρούλη τον Γάμο»˙ ευγενής, προστατευτική, συγκαταβατική Όλγα, η μεγαλύτερη από τις «Τρεις αδελφές» και η μόνη που δεν παρασύρεται από την ψευδαίσθηση του έρωτα. Στο «Top girls» υποδύθηκε εξαιρετικά δύο εκ διαμέτρου αντίθετους ρόλους: τη σαγηνευτική τρυφερή, ελαφρά αφελή, παλλακίδα του Ιάπωνα Αυτοκράτορα του 13ου αιώνα Φουκακούσα, Λαίδη Νίχο, η οποία αργότερα έγινε βουδίστρια μοναχή και την Ουίν, μια γυναίκα χειραφετημένη και επιτυχημένη που παγιδευμένη μέσα στο ρόλο της αδυνατεί να διαχειριστεί την ανάγκη της για αγάπη.
Φέτος την απολαύσαμε σε δύο παραστάσεις, σε δύο εντελώς διαφορετικούς ρόλους μεταξύ τους: υποδύθηκε, με ευαισθησία, εκφραστικότητα κι απαράμιλλη φινέτσα, την όμορφη Νάστιενκα στην υπέροχη νουβέλα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, «Λευκές νύχτες». Μέσα σε τέσσερις νύχτες η ηρωΐδα ενηλικιώνεται και από αθώο ερωτευμένο κορίτσι γίνεται μια γυναίκα που σχεδόν δε λογαριάζει τίποτα προκειμένου να πετύχει το στόχο της. Παράλληλα μας γοήτευσε στο ρόλο της ‘Αλις που βρίσκεται απέναντι σε συγκλονιστικά διλήμματα στο «On Ego», ένα σύγχρονο έργο του Μικ Γκόρντον. Το κείμενο διερευνά μέσα από ένα εξωφρενικό επιστημονικό πείραμα με αναπάντεχες συνέπειες, ένα θεμελιώδη γρίφο της φιλοσοφίας και της επιστήμης: Πώς η σάρκα γίνεται πνεύμα; Πώς τα 100 δισεκατομμύρια νευρώνες του εγκεφάλου μας δημιουργούν την συνείδηση ενός εαυτού; Υπάρχει κάτι άλλο μέσα μας εκτός από μια σύνθεση υλικών στοιχείων; Παρουσιάζεται στο «Από μηχανής θέατρο – Κάτω σκηνή, έως τις 22/05.
Μέσα από τους ρόλους και τα δεκάδες πρόσωπά τους, η Αλεξάνδρα Αϊδίνη έχει αποδείξει ότι είναι «φτιαγμένη» να δίνει σάρκα και οστά σε διαφορετικές ηρωϊδες, να τις προσεγγίζει με αγάπη και να τις «υποστηρίζει» με πίστη και γενναιοδωρία. Αυτό κάνει τώρα και στα «Ψέματα».
Ο ρόλος της Έλενας Γιαννάτου στα «Ψέματα»
Έξυπνη, ειλικρινής και με ισχυρή θέληση, η Έλενα είναι αγαπητή στους μαθητές του Λυκείου όπου εργάζεται ως φιλόλογος. Έχει μόλις πάρει διαζύγιο από τον Αντώνη και είναι έτοιμη να ξεκινήσει την καινούρια της ζωή. Όταν της ζητά να βγουν ραντεβού ο Αντρέας, ο γοητευτικός πατέρας ενός από τους μαθητές της, είναι εύλογα διστακτική. Ωστόσο δέχεται μετά την παρότρυνση της αδερφής της, που τον γνωρίζει καλά καθώς είναι συνάδελφοι στο νοσοκομείο της πόλης τους. Το ραντεβού πάει απροσδόκητα καλά αλλά κανείς από τους δύο δεν μπορεί να προβλέψει πως θα ανατρέψει τις ζωές τους και θα φέρει τον έναν απέναντι στον άλλον να δίνουν μία βίαιη μάχη για την αλήθεια.
Η ιστορία
Η 38χρονη Έλενα έχει μόλις χωρίσει, οπότε όταν της ζητά να βγουν ραντεβού ο Αντρέας, ο γοητευτικός πατέρας ενός από τους μαθητές της στο Λύκειο που διδάσκει, είναι εύλογα διστακτική. Ωστόσο δέχεται μετά την παρότρυνση της αδερφής της, που τον γνωρίζει καλά καθώς είναι συνάδελφοι στο νοσοκομείο της πόλης τους. Το ραντεβού πάει απροσδόκητα καλά και ο Αντρέας καταλήγει στο σπίτι της Έλενας, χωρίς να δούμε τι διαδραματίζεται το υπόλοιπο της βραδιάς. Την επόμενη μέρα ο Αντρέας, στέλνοντας μήνυμα στο κινητό της Έλενας την ευχαριστεί για την υπέροχη βραδιά, εκείνη όμως πηγαίνει στην αστυνομία…
Τι θα δούμε την Πέμπτη 12 Μαΐου , στις 22:40 - Επεισόδιο 2
Η Έλενα ζει έναν εφιάλτη καθώς φαίνεται ότι δεν μπορεί να στηρίξει με αποδεικτικά στοιχεία την καταγγελία εναντίον του Αντρέα και αισθάνεται ότι όλοι την αμφισβητούν, ακόμα και οι πιο δικοί της άνθρωποι.
«Ψέματα»: Δύο όψεις, μια αλήθεια - Πέμπτη 22:40, στον Alpha
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα