Έλβις Πρίσλεϊ: Ο μάνατζέρ του «δεν ήταν καλός άνθρωπος» - Η άγνωστη ιστορία του άντρα που έκανε... κουμάντο στον «βασιλιά»
Έλβις Πρίσλεϊ: Ο μάνατζέρ του «δεν ήταν καλός άνθρωπος» - Η άγνωστη ιστορία του άντρα που έκανε... κουμάντο στον «βασιλιά»
Ποιος ήταν ο άντρας που έλεγχε τα πάντα στη ζωή και την καριέρα του «βασιλιά του ροκ εντ ρολ» - Η σχέση με τον τζόγο, ο ανεξιχνίαστος φόνος και η περίπλοκη σχέση με τον Έλβις
Με αφορμή τη νέα ταινία Elvis και μέσα σε ένα κλίμα εξερεύνησης της ζωής του Έλβις Πρίσλεϊ, ήρθε στο φως της δημοσιότητας και η περίπλοκη σχέση του Αμερικανού μουσικού με τον αινιγματικό μάνατζέρ του, συνταγματάρχη Τομ Πάρκερ.
«Ήθελε να τον δέσει με μια γυναίκα, για να μην υπάρχουν σκάνδαλα με τις γυναίκες, θεωρούσε τις γυναίκες κακή επιρροή για τον Έλβις» σχολιάζει ο Τζέιμς Λ Ντίκερσον, του οποίου το βιβλίο, που κυκλοφόρησε το 2001 με τίτλο «Colonel Tom Parker: The Curious Life of Elvis Presley's Eccentric Manager», αγοράστηκε από τη Warner Bros, για τη νέα ταινία «Elvis» - με πρωταγωνιστή τον Τομ Χανκς, στον ρόλο του Πάρκερ.
Ο συνταγματάρχης, ήθελε να έχει τέτοιο έλεγχο πάνω στη ζωή του Έλβις Πρίσλεϊ, που πίεσε τον Αμερικανό σταρ να παντρευτεί την Πρισίλα Μπολιέ την 1η Μαΐου του 1967. Μάλιστα, οργάνωσε ακόμη και ολόκληρο τον γάμο, στο ξενοδοχείο Αλαντίν στο Λας Βέγκας, τη στιγμή που ο ίδιος ο Πάρκερ είχε ένα επικίνδυνο παρελθόν και μία ριψοκίνδυνη σχέση με τον τζόγο.
Η Πρισίλα Μπολιέ, ήταν μόλις 14 ετών όταν συνάντησε τον Έλβις, τη στιγμή που εκείνος ήταν 10 χρόνια μεγαλύτερός της και βρισκόταν στη Γερμανία με τον αμερικανικό στρατό. Τρία χρόνια αργότερα, η νεαρή γυναίκα μετακόμισε στην έπαυλη Γκρέισλαντ, του αμερικανικού θρύλου, προτού παντρευτεί μαζί του, στα 21 της μόλις χρόνια. Την περίοδο εκείνη ο Έλβις Πρίσλεϊ, έβγαινε με άλλες γυναίκες μεταξύ των οποίων η Αν-Μάργκρετ, η Νάταλι Γουντ και η Ρίτα Μορένο και δήλωνε απρόθυμος να παντρευτεί και να στεριώσει με μία γυναίκα.
Ωστόσο, η δυναμική και η βαθιά επιρροή, που ασκούσε ο Τομ Πάρκερ στον Πρίσλεϊ, έκανε την ιδέα του γάμου να επικρατήσει στο μυαλό του μεγάλου καλλιτέχνη. «Νομίζω ότι ο Έλβις φοβόταν ότι, αν αντισταθεί στον Πάρκερ, θα τα χάλαγε όλα», τόνισε στο βιβλίο του ο Τζέιμς Ντίκερσον.
Ο Τομ Πάρκερ, γεννήθηκε στην Ολλανδία το 1909 με το όνομα Andreas Cornelis van Kuijk και φημολογείται, ότι το παρελθόν του ήταν τόσο σκοτεινό, που συμπεριλάμβανε και την ανάμειξή του στη δολοφονία της Άννα Βαν Ντεν Έντεν, η οποία είχε χτυπηθεί θανάσιμα τον Μάιο του 1929, κοντά στο σπίτι της οικογένειας του Πάρκερ. Ωστόσο, μέχρι και σήμερα η εν λόγω υπόθεση, παραμένει ένα μεγάλο μυστήριο.
«Δεν υπάρχουν πραγματικά στοιχεία, όμως ξέρουμε ότι ο συνταγματάρχης Τομ Πάρκερ δεν ήταν ένας καλός άνθρωπος», αναφέρει ο Τζέιμς Λ Ντίκερσον. Ο συνταγματάρχης είκοσι χρόνια μετά τη γέννησή του, μετανάστευσε παράνομα στις ΗΠΑ, ως λαθρεπιβάτης και έτσι υιοθέτησε το όνομα Τομ Πάρκερ. «Ήθελε κάτι, που να ακουγόταν πολύ αμερικανικό. Με το όνομα της γέννησης του θα τον αναγνώριζαν, ως μετανάστη».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ, υπηρέτησε για λίγο ως στρατιώτης, όμως αφού εγκατέλειψε τα καθήκοντά του, πήγε στη στρατιωτική φυλακή, όπου παρέμεινε μέχρι και την αποφυλάκισή του. Ο Πάρκερ, πήρε τον τιμητικό τίτλο «Συνταγματάρχης» στην πολιτοφυλακή της Λουιζιάνα, για όσα προσέφερε στην προεκλογική εκστρατεία του κυβερνήτη Τζίμι Ντέιβις, ο οποίος ήταν πρώην τραγουδιστής της κάντρι μουσικής.
Τελικά, μετακόμισε στο Νάσβιλ του Τενεσί, όπου άρχισε να συνεργάζεται με τραγουδιστές της αμερικανικής λαϊκής μουσικής, όπως ο Έντι Άρνολντ και ο Χανκ Σνόου. Μάλιστα, όταν ο Τομ Πάρκερ ξεκίνησε, για να διαχειριστεί την καριέρα του Έλβις Πρίσλεϊ, χρησιμοποίησε το όνομα του Χανκ Σνόου, για να πείσει τους γονείς του νεαρού τραγουδιστή.
«Κατάφερε να διαμορφώσει μια τέτοια σχέση με τον Χάνκ Σνόου, τη στιγμή που ήξερε ότι η μητέρα του Έλβις Πρίσλεϊ, λάτρευε τον καλλιτέχνη. Πήρε λοιπόν μαζί του τον Χανκ Σνόου για να μιλήσει στη μητέρα και τον πατέρα του Έλβις». Ωστόσο, τότε ο Πάρκερ απέκλεισε αμέσως τον Χάνκ Σνόου από τη συμφωνία, έτσι ώστε να ξεκινήσει να διαχειρίζεται τον Έλβις Πρίσλεϊ. «Είχαν μια επιχειρηματική συμφωνία που κατέρρευσε», είπε ο Ντίκερσον. «Ο Χανκ Σνόου, μάλιστα σχολίασε, ότι ο Τομ Πάρκερ ήταν ο πιο “μικρός” άνθρωπος που περπάτησε στη γη».
Παρ’ όλο που ο συνταγματάρχης συνέχισε να βοηθά τον Έλβις Πρίσλεϊ, να γίνει ο πρώτος σούπερ σταρ της ροκ με επιτυχίες, όπως το "Heartbreak Hotel", το "Hound Dog" και το "Don't Be Cruel", οι δυο τους δεν αγαπούσαν ο ένας τον άλλον. Κάτι που πολλοί δεν γνωρίζουν, είναι ότι ο Τομ Παρκερ, δεν είχε ούτε ένα, από τα πιο βασικά κοινά στοιχεία με τον Αμερικανό καλλιτέχνη: «Ποτέ δεν του άρεσε η μουσική. Δεν άκουγε μουσική».
Ο συνταγματάρχης και μάνατζερ επωφελήθηκε ιδιαίτερα από τις πωλήσεις δίσκων και τις συναυλίες του Έλβις Πρίσλεϊ, λαμβάνοντας πολύ μεγαλύτερη αμοιβή από το συνηθισμένο. «Ξεκίνησε με 25 τοις εκατό, το οποίο θεωρούνταν εξαιρετικά υψηλό». Ωστόσο, μιας και τα τεράστια χρέη του Τομ Πάρκερ από τον τζόγο, του δημιουργούσαν προβλήματα, αύξησε το ποσοστό του στο 50%. «Το βίτσιο του ήταν ο τζόγος», τονίζει ο Ντίκερσον, «θα μπορούσε να χάσει ένα εκατομμύριο δολάρια σε μια νύχτα στο Βέγκας».
Ο Τομ Πάρκερ, ήταν αυτός που ώθησε τον Αμερικανό ροκ σταρ, να μετατοπίσει το ενδιαφέρον του στις ταινίες. Παρόλο, που ο Έλβις Πρίσλεϊ είχε επιτυχία στον κινηματογράφο, όπως με το «Jailhouse Rock» του 1957, ο Τζέιμς Ντίκερσον αναφέρει στο βιβλίο του, πως οι ταινίες τελικά «πλήγωσαν» την καριέρα του Αμερικανού σταρ της ροκ μουσικής, ειδικά μετά την επιστροφή του, από τη διετή θητεία του στο στρατό το 1960. «Σκότωσε τη μουσική του», είπε.
Ο Έλβις Πρίσλεϊ, τόσο με την εμπλοκή του στον κινηματογράφο, όσο και λόγω της ανυπαρξίας του αμερικανικού διαβατηρίου από τον Τομ Πάρκερ, έχασε τις δυνητικά προσοδοφόρες παγκόσμιες περιοδείες. Όταν το 1969 ο Αμερικανός τραγουδιστής υπέγραψε με τον συνταγματάρχη μία μακροπρόθεσμη συμφωνία, για να εμφανίζεται στο Λας Βέγκας, ξεκίνησε η κάθοδος του καλλιτέχνη. «Απλώς έσπασε το πνεύμα του», ανέφερε ο Ντίκερσον. «Ο Έλβις έγινε ένας βαθιά δυστυχισμένος άνθρωπος». Πράγματι, ήταν εκείνα τα χρόνια του Λας Βέγκας, που ο Πρίσλεϊ χάθηκε βαθιά στην κατάχρηση συνταγογραφούμενων φαρμάκων, μέχρι και το τέλος του, στις 16 Αυγούστου του 1977 από καρδιακή προσβολή.
Ο Τομ Πάρκερ εξακολουθούσε, να περιπλανάται στη ζωή του Έλβις Πρίσλεϊ, ακόμα στη κηδεία του, αφού κατέφθασε φορώντας ένα καπέλο του μπέιζμπολ και ένα χαβανέζικο πουκάμισο. «Προσπάθησε να κάνει συμφωνίες με τους ανθρώπους εκεί». Συνέχισε να επωφελείται από εκείνον, ακόμα και μετά τον θάνατό του, λαμβάνοντας το 50 τοις εκατό των δικαιωμάτων του, μέχρι να τακτοποιηθούν όλα όσα αφορούσαν στην περιουσία του Αμερικανού σταρ. Υπολογίζεται, ότι με τη συμφωνία ο Τομ Πάρκερ κέρδισε 100 εκατομμύρια δολάρια.
Αν και ο Τομ Πάρκερ έζησε άλλα είκοσι χρόνια, μετά τον θάνατο του Έλβις Πρίσλεϊ, ένα μεγάλο μέρος της ψυχής του, θάφτηκε μαζί με τον Αμερικανό σταρ της μουσικής.
Ειδήσεις σήμερα
Εκκλησία της Ελλάδος: «Ψευδοπροφήτες» και «θαυματοποιοί» στο στόχαστρο - Πληθαίνουν τα φαινόμενα εμπορίου πίστης
Πόλεμος στην Ουκρανία: «Έγκλημα πολέμου» για την G7 η ρωσική επίθεση στην Κρεμεντσούκ - Στους 16 οι νεκροί στο εμπορικό κέντρο
Survivor: O Νίκος Γιάννης… έσπασε το σερί του Άρη και τον «έβγαλε» στον τάκο – Δείτε βίντεο
«Ήθελε να τον δέσει με μια γυναίκα, για να μην υπάρχουν σκάνδαλα με τις γυναίκες, θεωρούσε τις γυναίκες κακή επιρροή για τον Έλβις» σχολιάζει ο Τζέιμς Λ Ντίκερσον, του οποίου το βιβλίο, που κυκλοφόρησε το 2001 με τίτλο «Colonel Tom Parker: The Curious Life of Elvis Presley's Eccentric Manager», αγοράστηκε από τη Warner Bros, για τη νέα ταινία «Elvis» - με πρωταγωνιστή τον Τομ Χανκς, στον ρόλο του Πάρκερ.
Ο συνταγματάρχης, ήθελε να έχει τέτοιο έλεγχο πάνω στη ζωή του Έλβις Πρίσλεϊ, που πίεσε τον Αμερικανό σταρ να παντρευτεί την Πρισίλα Μπολιέ την 1η Μαΐου του 1967. Μάλιστα, οργάνωσε ακόμη και ολόκληρο τον γάμο, στο ξενοδοχείο Αλαντίν στο Λας Βέγκας, τη στιγμή που ο ίδιος ο Πάρκερ είχε ένα επικίνδυνο παρελθόν και μία ριψοκίνδυνη σχέση με τον τζόγο.
Η Πρισίλα Μπολιέ, ήταν μόλις 14 ετών όταν συνάντησε τον Έλβις, τη στιγμή που εκείνος ήταν 10 χρόνια μεγαλύτερός της και βρισκόταν στη Γερμανία με τον αμερικανικό στρατό. Τρία χρόνια αργότερα, η νεαρή γυναίκα μετακόμισε στην έπαυλη Γκρέισλαντ, του αμερικανικού θρύλου, προτού παντρευτεί μαζί του, στα 21 της μόλις χρόνια. Την περίοδο εκείνη ο Έλβις Πρίσλεϊ, έβγαινε με άλλες γυναίκες μεταξύ των οποίων η Αν-Μάργκρετ, η Νάταλι Γουντ και η Ρίτα Μορένο και δήλωνε απρόθυμος να παντρευτεί και να στεριώσει με μία γυναίκα.
Ωστόσο, η δυναμική και η βαθιά επιρροή, που ασκούσε ο Τομ Πάρκερ στον Πρίσλεϊ, έκανε την ιδέα του γάμου να επικρατήσει στο μυαλό του μεγάλου καλλιτέχνη. «Νομίζω ότι ο Έλβις φοβόταν ότι, αν αντισταθεί στον Πάρκερ, θα τα χάλαγε όλα», τόνισε στο βιβλίο του ο Τζέιμς Ντίκερσον.
Ο Τομ Πάρκερ, γεννήθηκε στην Ολλανδία το 1909 με το όνομα Andreas Cornelis van Kuijk και φημολογείται, ότι το παρελθόν του ήταν τόσο σκοτεινό, που συμπεριλάμβανε και την ανάμειξή του στη δολοφονία της Άννα Βαν Ντεν Έντεν, η οποία είχε χτυπηθεί θανάσιμα τον Μάιο του 1929, κοντά στο σπίτι της οικογένειας του Πάρκερ. Ωστόσο, μέχρι και σήμερα η εν λόγω υπόθεση, παραμένει ένα μεγάλο μυστήριο.
«Δεν υπάρχουν πραγματικά στοιχεία, όμως ξέρουμε ότι ο συνταγματάρχης Τομ Πάρκερ δεν ήταν ένας καλός άνθρωπος», αναφέρει ο Τζέιμς Λ Ντίκερσον. Ο συνταγματάρχης είκοσι χρόνια μετά τη γέννησή του, μετανάστευσε παράνομα στις ΗΠΑ, ως λαθρεπιβάτης και έτσι υιοθέτησε το όνομα Τομ Πάρκερ. «Ήθελε κάτι, που να ακουγόταν πολύ αμερικανικό. Με το όνομα της γέννησης του θα τον αναγνώριζαν, ως μετανάστη».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ, υπηρέτησε για λίγο ως στρατιώτης, όμως αφού εγκατέλειψε τα καθήκοντά του, πήγε στη στρατιωτική φυλακή, όπου παρέμεινε μέχρι και την αποφυλάκισή του. Ο Πάρκερ, πήρε τον τιμητικό τίτλο «Συνταγματάρχης» στην πολιτοφυλακή της Λουιζιάνα, για όσα προσέφερε στην προεκλογική εκστρατεία του κυβερνήτη Τζίμι Ντέιβις, ο οποίος ήταν πρώην τραγουδιστής της κάντρι μουσικής.
Τελικά, μετακόμισε στο Νάσβιλ του Τενεσί, όπου άρχισε να συνεργάζεται με τραγουδιστές της αμερικανικής λαϊκής μουσικής, όπως ο Έντι Άρνολντ και ο Χανκ Σνόου. Μάλιστα, όταν ο Τομ Πάρκερ ξεκίνησε, για να διαχειριστεί την καριέρα του Έλβις Πρίσλεϊ, χρησιμοποίησε το όνομα του Χανκ Σνόου, για να πείσει τους γονείς του νεαρού τραγουδιστή.
«Κατάφερε να διαμορφώσει μια τέτοια σχέση με τον Χάνκ Σνόου, τη στιγμή που ήξερε ότι η μητέρα του Έλβις Πρίσλεϊ, λάτρευε τον καλλιτέχνη. Πήρε λοιπόν μαζί του τον Χανκ Σνόου για να μιλήσει στη μητέρα και τον πατέρα του Έλβις». Ωστόσο, τότε ο Πάρκερ απέκλεισε αμέσως τον Χάνκ Σνόου από τη συμφωνία, έτσι ώστε να ξεκινήσει να διαχειρίζεται τον Έλβις Πρίσλεϊ. «Είχαν μια επιχειρηματική συμφωνία που κατέρρευσε», είπε ο Ντίκερσον. «Ο Χανκ Σνόου, μάλιστα σχολίασε, ότι ο Τομ Πάρκερ ήταν ο πιο “μικρός” άνθρωπος που περπάτησε στη γη».
Παρ’ όλο που ο συνταγματάρχης συνέχισε να βοηθά τον Έλβις Πρίσλεϊ, να γίνει ο πρώτος σούπερ σταρ της ροκ με επιτυχίες, όπως το "Heartbreak Hotel", το "Hound Dog" και το "Don't Be Cruel", οι δυο τους δεν αγαπούσαν ο ένας τον άλλον. Κάτι που πολλοί δεν γνωρίζουν, είναι ότι ο Τομ Παρκερ, δεν είχε ούτε ένα, από τα πιο βασικά κοινά στοιχεία με τον Αμερικανό καλλιτέχνη: «Ποτέ δεν του άρεσε η μουσική. Δεν άκουγε μουσική».
Ο συνταγματάρχης και μάνατζερ επωφελήθηκε ιδιαίτερα από τις πωλήσεις δίσκων και τις συναυλίες του Έλβις Πρίσλεϊ, λαμβάνοντας πολύ μεγαλύτερη αμοιβή από το συνηθισμένο. «Ξεκίνησε με 25 τοις εκατό, το οποίο θεωρούνταν εξαιρετικά υψηλό». Ωστόσο, μιας και τα τεράστια χρέη του Τομ Πάρκερ από τον τζόγο, του δημιουργούσαν προβλήματα, αύξησε το ποσοστό του στο 50%. «Το βίτσιο του ήταν ο τζόγος», τονίζει ο Ντίκερσον, «θα μπορούσε να χάσει ένα εκατομμύριο δολάρια σε μια νύχτα στο Βέγκας».
Ο Τομ Πάρκερ, ήταν αυτός που ώθησε τον Αμερικανό ροκ σταρ, να μετατοπίσει το ενδιαφέρον του στις ταινίες. Παρόλο, που ο Έλβις Πρίσλεϊ είχε επιτυχία στον κινηματογράφο, όπως με το «Jailhouse Rock» του 1957, ο Τζέιμς Ντίκερσον αναφέρει στο βιβλίο του, πως οι ταινίες τελικά «πλήγωσαν» την καριέρα του Αμερικανού σταρ της ροκ μουσικής, ειδικά μετά την επιστροφή του, από τη διετή θητεία του στο στρατό το 1960. «Σκότωσε τη μουσική του», είπε.
Ο Έλβις Πρίσλεϊ, τόσο με την εμπλοκή του στον κινηματογράφο, όσο και λόγω της ανυπαρξίας του αμερικανικού διαβατηρίου από τον Τομ Πάρκερ, έχασε τις δυνητικά προσοδοφόρες παγκόσμιες περιοδείες. Όταν το 1969 ο Αμερικανός τραγουδιστής υπέγραψε με τον συνταγματάρχη μία μακροπρόθεσμη συμφωνία, για να εμφανίζεται στο Λας Βέγκας, ξεκίνησε η κάθοδος του καλλιτέχνη. «Απλώς έσπασε το πνεύμα του», ανέφερε ο Ντίκερσον. «Ο Έλβις έγινε ένας βαθιά δυστυχισμένος άνθρωπος». Πράγματι, ήταν εκείνα τα χρόνια του Λας Βέγκας, που ο Πρίσλεϊ χάθηκε βαθιά στην κατάχρηση συνταγογραφούμενων φαρμάκων, μέχρι και το τέλος του, στις 16 Αυγούστου του 1977 από καρδιακή προσβολή.
Ο Τομ Πάρκερ εξακολουθούσε, να περιπλανάται στη ζωή του Έλβις Πρίσλεϊ, ακόμα στη κηδεία του, αφού κατέφθασε φορώντας ένα καπέλο του μπέιζμπολ και ένα χαβανέζικο πουκάμισο. «Προσπάθησε να κάνει συμφωνίες με τους ανθρώπους εκεί». Συνέχισε να επωφελείται από εκείνον, ακόμα και μετά τον θάνατό του, λαμβάνοντας το 50 τοις εκατό των δικαιωμάτων του, μέχρι να τακτοποιηθούν όλα όσα αφορούσαν στην περιουσία του Αμερικανού σταρ. Υπολογίζεται, ότι με τη συμφωνία ο Τομ Πάρκερ κέρδισε 100 εκατομμύρια δολάρια.
Αν και ο Τομ Πάρκερ έζησε άλλα είκοσι χρόνια, μετά τον θάνατο του Έλβις Πρίσλεϊ, ένα μεγάλο μέρος της ψυχής του, θάφτηκε μαζί με τον Αμερικανό σταρ της μουσικής.
Ειδήσεις σήμερα
Εκκλησία της Ελλάδος: «Ψευδοπροφήτες» και «θαυματοποιοί» στο στόχαστρο - Πληθαίνουν τα φαινόμενα εμπορίου πίστης
Πόλεμος στην Ουκρανία: «Έγκλημα πολέμου» για την G7 η ρωσική επίθεση στην Κρεμεντσούκ - Στους 16 οι νεκροί στο εμπορικό κέντρο
Survivor: O Νίκος Γιάννης… έσπασε το σερί του Άρη και τον «έβγαλε» στον τάκο – Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα