Σταύρος Ζαλμάς: Ο ρόλος στον «Έρωτα Φυγά», το #MeToo και η αποκάλυψη για τη δική του βίαιη εμπειρία
Σταύρος Ζαλμάς: Ο ρόλος στον «Έρωτα Φυγά», το #MeToo και η αποκάλυψη για τη δική του βίαιη εμπειρία
O ταλαντούχος ηθοποιός θα υποδυθεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα στη σειρά του Open - Ο λόγος που δέχτηκε τον ρόλο, οι συνεργάτες του και τα προσωπικά του βιώματα στον καλλιτεχνικό χώρο
Η νέα τηλεοπτική σειρά του Open, «Έρωτας Φυγάς», έχει κερδίσει από νωρίς τις εντυπώσεις, την Παρασκευή όμως μπαίνει στο καστ ένας γνώριμος και αγαπητός ηθοποιός του ελληνικού κοινού.
Πρόκειται για τον Σταύρο Ζαλμά που θα υποδυθεί τον Στέφανο Παράσχο, γέννημα θρέμμα της περιοχής. Ο πατέρας του ήταν ένας από τους μεγάλους γαιοκτήμονες. Όταν αναδύθηκαν οι Δεμερτζήδες πήραν πολλή από την αίγλη και τα κτήματά της οικογένειας του Στέφανου. Ερωτεύτηκε τη Μαργέτα (Πέμη Ζούνη) αλλά η Αθηνά (Έφη Παπαθεοδώρου) η μητέρα της, προτίμησε για γαμπρό τον Γιώργο Δεμερτζή, ως πιο ισχυρό. Ο Στέφανος παντρεύτηκε μια άλλη γυναίκα και έκανε δύο παιδιά. Έγινε συνέταιρος με τον Δεμερτζή αλλά εκείνος δεν του φέρθηκε τίμια και πάνω σε μια διαμάχη, ο Στέφανος σκοτώνει τον Δεμερτζή, παραδέχεται τον φόνο και μπαίνει 20 χρόνια φυλακή. Πουλάει τα κτήματά του στο Κιάρι και επενδύει στην Αθήνα σε περιοχή που ανεβαίνουν ραγδαία οι τιμές. Η μοίρα του παίζει ένα άσχημο παιχνίδι. Σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα σκοτώνεται όλη του η οικογένεια. Μόνος και φυλακισμένος αρχίζει να αντιλαμβάνεται το βαθύτερο νόημα της ζωής και των πράξεών μας. Βγαίνει από τη φυλακή με την αμνηστία που έδωσε ο βασιλιάς και κατεβαίνει στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Εκεί που ξέρει ότι θα πάει κι ένας νεότερος άντρας που γνώρισε στη φυλακή και εκτίμησε την ευθύτητα και τον χαρακτήρα του, τον Μάρκο (Σταύρος Σβήγκος). Βρίσκονται στο Κιάρι και ο Στέφανος σχεδόν υιοθετεί τον Μάρκο. Δεν έχει κανέναν άλλον στον κόσμο και τον βοηθάει ν’ ανέβει κοινωνικά και οικονομικά και να εκδικηθεί ο Μάρκος έτσι τον βασικό του αντίπαλο τον Ιάσονα Δεμερτζή (Αντώνης Καρυστινός), γιο του Γιώργου Δεμερτζή. Εκεί ο Στέφανος θα συναντήσει ξανά τη Μαργέτα.
Ο Σταύρος Ζαλμάς μίλησε στο protothema.gr για τους λόγους που δέχτηκε τον συγκεκριμένο ρόλο, τις ανατροπές στο σενάριο και τη συνεργασία του με τους υπόλοιπους ηθοποιούς του «Έρωτα Φυγά». Μεταξύ άλλων, ο ταλαντούχος ηθοποιός αναφέρθηκε και στο κίνημα #MeToo, αποκαλύπτοντας τη δική του βίαιη εμπειρία στον χώρο.
Στον «Έρωτα Φυγά» θα σας δούμε από την Παρασκευή, στον ρόλο του Στέφανου Παράσχου. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη προσωπικότητα. Τι σας κέντρισε το ενδιαφέρον στον συγκεκριμένο χαρακτήρα;
Καταρχάς, δεν είναι μόνο ένα πράγμα. Όταν ένας ηθοποιός δέχεται να παίξει έναν ρόλο, δεν το κρίνει μόνο από ένα πράγμα, είναι ένα ολόκληρο πακέτο θεμάτων που εξετάζει, που έχουν να κάνουν με τη συνεργασία, τους υπόλοιπους ηθοποιούς, τον σκηνοθέτη, την εταιρεία παραγωγής, το κανάλι και βέβαια το πιο σημαντικό, είναι η πρώτη ύλη του ηθοποιού σαν δημιουργού, που είναι το σενάριο.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα σενάριο, το οποίο είναι από τα λίγα που έχουν περάσει από τα χέρια μου, όπου η δομή του και η αλληλουχία των γεγονότων είναι καταιγιστική, με αποτέλεσμα να δημιουργεί στον θεατή τεράστιο ενδιαφέρον και να χτίζει σασπένς, έτσι ώστε να είναι επιθυμητό και ο κόσμος να το παρακολουθεί.
Ο χαρακτήρας μου από την άλλη μεριά, είναι το αντίπαλο δέος των κακών γαιοκτημόνων της περιοχής. Είναι ένας άνθρωπος ο οποίος έχει περάσει πάρα πολλά στη ζωή του. Έχει εκτίσει 20 χρόνια στη φυλακή εξαιτίας των κακών γαιοκτημόνων και τώρα πια έχει βγει, με την εμπειρία όλων αυτών των πραγμάτων που έχει ζήσει και προσπαθεί πλέον με τη φιλοσοφία που στηρίζεται στη δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη, να διαχειριστεί το κομμάτι το δικό του, σε ένα περιβάλλον της δεκαετίας του ’50, σε μια επαρχία όπου υπάρχουν και εκεί αρκετά πάθη, βεντέτες και βία.
Θα δούμε κάποια ανατροπή από τον «Στέφανο Παράσχο» στην εξέλιξη της ιστορίας;
Πρόκειται για τον Σταύρο Ζαλμά που θα υποδυθεί τον Στέφανο Παράσχο, γέννημα θρέμμα της περιοχής. Ο πατέρας του ήταν ένας από τους μεγάλους γαιοκτήμονες. Όταν αναδύθηκαν οι Δεμερτζήδες πήραν πολλή από την αίγλη και τα κτήματά της οικογένειας του Στέφανου. Ερωτεύτηκε τη Μαργέτα (Πέμη Ζούνη) αλλά η Αθηνά (Έφη Παπαθεοδώρου) η μητέρα της, προτίμησε για γαμπρό τον Γιώργο Δεμερτζή, ως πιο ισχυρό. Ο Στέφανος παντρεύτηκε μια άλλη γυναίκα και έκανε δύο παιδιά. Έγινε συνέταιρος με τον Δεμερτζή αλλά εκείνος δεν του φέρθηκε τίμια και πάνω σε μια διαμάχη, ο Στέφανος σκοτώνει τον Δεμερτζή, παραδέχεται τον φόνο και μπαίνει 20 χρόνια φυλακή. Πουλάει τα κτήματά του στο Κιάρι και επενδύει στην Αθήνα σε περιοχή που ανεβαίνουν ραγδαία οι τιμές. Η μοίρα του παίζει ένα άσχημο παιχνίδι. Σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα σκοτώνεται όλη του η οικογένεια. Μόνος και φυλακισμένος αρχίζει να αντιλαμβάνεται το βαθύτερο νόημα της ζωής και των πράξεών μας. Βγαίνει από τη φυλακή με την αμνηστία που έδωσε ο βασιλιάς και κατεβαίνει στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Εκεί που ξέρει ότι θα πάει κι ένας νεότερος άντρας που γνώρισε στη φυλακή και εκτίμησε την ευθύτητα και τον χαρακτήρα του, τον Μάρκο (Σταύρος Σβήγκος). Βρίσκονται στο Κιάρι και ο Στέφανος σχεδόν υιοθετεί τον Μάρκο. Δεν έχει κανέναν άλλον στον κόσμο και τον βοηθάει ν’ ανέβει κοινωνικά και οικονομικά και να εκδικηθεί ο Μάρκος έτσι τον βασικό του αντίπαλο τον Ιάσονα Δεμερτζή (Αντώνης Καρυστινός), γιο του Γιώργου Δεμερτζή. Εκεί ο Στέφανος θα συναντήσει ξανά τη Μαργέτα.
Ο Σταύρος Ζαλμάς μίλησε στο protothema.gr για τους λόγους που δέχτηκε τον συγκεκριμένο ρόλο, τις ανατροπές στο σενάριο και τη συνεργασία του με τους υπόλοιπους ηθοποιούς του «Έρωτα Φυγά». Μεταξύ άλλων, ο ταλαντούχος ηθοποιός αναφέρθηκε και στο κίνημα #MeToo, αποκαλύπτοντας τη δική του βίαιη εμπειρία στον χώρο.
Στον «Έρωτα Φυγά» θα σας δούμε από την Παρασκευή, στον ρόλο του Στέφανου Παράσχου. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη προσωπικότητα. Τι σας κέντρισε το ενδιαφέρον στον συγκεκριμένο χαρακτήρα;
Καταρχάς, δεν είναι μόνο ένα πράγμα. Όταν ένας ηθοποιός δέχεται να παίξει έναν ρόλο, δεν το κρίνει μόνο από ένα πράγμα, είναι ένα ολόκληρο πακέτο θεμάτων που εξετάζει, που έχουν να κάνουν με τη συνεργασία, τους υπόλοιπους ηθοποιούς, τον σκηνοθέτη, την εταιρεία παραγωγής, το κανάλι και βέβαια το πιο σημαντικό, είναι η πρώτη ύλη του ηθοποιού σαν δημιουργού, που είναι το σενάριο.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα σενάριο, το οποίο είναι από τα λίγα που έχουν περάσει από τα χέρια μου, όπου η δομή του και η αλληλουχία των γεγονότων είναι καταιγιστική, με αποτέλεσμα να δημιουργεί στον θεατή τεράστιο ενδιαφέρον και να χτίζει σασπένς, έτσι ώστε να είναι επιθυμητό και ο κόσμος να το παρακολουθεί.
Ο χαρακτήρας μου από την άλλη μεριά, είναι το αντίπαλο δέος των κακών γαιοκτημόνων της περιοχής. Είναι ένας άνθρωπος ο οποίος έχει περάσει πάρα πολλά στη ζωή του. Έχει εκτίσει 20 χρόνια στη φυλακή εξαιτίας των κακών γαιοκτημόνων και τώρα πια έχει βγει, με την εμπειρία όλων αυτών των πραγμάτων που έχει ζήσει και προσπαθεί πλέον με τη φιλοσοφία που στηρίζεται στη δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη, να διαχειριστεί το κομμάτι το δικό του, σε ένα περιβάλλον της δεκαετίας του ’50, σε μια επαρχία όπου υπάρχουν και εκεί αρκετά πάθη, βεντέτες και βία.
Θα δούμε κάποια ανατροπή από τον «Στέφανο Παράσχο» στην εξέλιξη της ιστορίας;
Οι ανατροπές στο συγκεκριμένο σενάριο είναι καταιγιστικές, η μία ανατροπή φέρνει την άλλη και συνεχώς δημιουργούνται προβλήματα, που με έναν τρόπο εμπλέκουν τον θεατή στο να νοιάζεται για την επίλυσή τους. Εγώ είμαι ένας σταθερός χαρακτήρας, ένας πολύ φιλοσοφημένος, καλλιεργημένος και διαβασμένος άνθρωπος. Ωστόσο όμως, εκπλήξεις στη διαδρομή του θα υπάρξουν σίγουρα.
Ο «Έρωτας Φυγάς» μας μεταφέρει στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’50 και μεταξύ άλλων θεμάτων, περιγράφει έναν μοιραίο έρωτα. Πόσο έχει αλλάξει ο έρωτας στη σημερινή εποχή;
Ολοκληρωτικά. Ο έρωτας είναι ένα πάθος, αλλά το πώς το νιώθουν και το βιώνουν οι άνθρωποι, δεν έχει να κάνει μόνο με το δικό τους το κομμάτι, τον δικό τους ψυχισμό και συναισθηματικό κτίσιμο. Έχει να κάνει πάρα πολύ με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα γιατί είναι το περιβάλλον που ζούμε, το οποίο μας καθορίζει ως τρόπο σκέψης, συμπεριφοράς, σαν τρόπο ζωής. Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα λοιπόν της δεκαετίας του ’50, δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή εποχή, σε όλες τις πτυχές. Από το ντύσιμο, την αρχιτεκτονική, τη μουσική, τη συμπεριφορά των ανθρώπων και τις γειτονιές. Οι γειτονιές έχουν αρχίσει πλέον να εξαφανίζονται, αφού οι πόλεις είναι πλέον απρόσωπες στην εποχή μας και όσο πάει εξαφανίζεται η ενσυναίσθηση, η αίσθηση της γειτονιάς, της αλληλεγγύης, του νοιαξίματος συμπολίτη προς συμπολίτη. Όλα αυτά περιγράφουν την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που δεν έχει καμία σχέση με τότε.
Θέλω όμως να σταθώ στη μουσική. Η μουσική είναι το πιο καθοριστικό πράγμα στη δημιουργία ενός κοινού κλίματος. Παλαιότερα, οι Έλληνες άνοιγαν το ραδιόφωνο, αφού δεν υπήρχε η τηλεόραση και το internet. Το ραδιόφωνο γινόταν η συντροφιά των ανθρώπων. Το άνοιγαν και άκουγαν μελοποιημένους ποιητές. Υπήρχε ο Ξαρχάκου, ο Θεοδωράκης, ο Χατζηδάκις και άλλοι, οι οποίοι μελοποιούσαν ποιήματα. Άνοιγε λοιπόν το ραδιόφωνο ο απλός, λαϊκός κόσμος και άκουγε μελοποιημένο Σεφέρη, Ελύτη, Γκάτσο και η ποιότητα της μουσικής και του στίχου, γαλούχησαν προσωπικότητες και ιδιοσυγκρασίες. Κάνανε τους ανθρώπους να σκέφτονται και να αυτοπροσδιορίζονται, κοιτώντας αρκετά ψηλότερα απ’ ότι κοιτάνε σήμερα.
Στην τηλεοπτική σειρά συναντάμε ένα ταλαντούχο καστ ηθοποιών. Πώς είναι η χημεία μεταξύ σας στα γυρίσματα;
Με κάποιους από αυτούς τους ηθοποιούς έχω ήδη συνεργαστεί στο παρελθόν, οπότε έχουμε αποκτήσει ήδη μια σχέση κεκτημένης ταχύτητας. Από την άλλη μεριά, με τους ανθρώπους που δεν έχω ξανασυνεργαστεί, υπάρχει ένα πάρα πολύ καλό κλίμα που ξεκινάει και από τη δική μας τη διάθεση, να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό σε αυτό που κάνουμε, προκειμένου να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά οπωσδήποτε ξεκινάει και από το κεφάλι που είναι ο σκηνοθέτης.
Σε όλες τις δουλειές που έχω εργαστεί μέχρι τώρα, αν εξαιρέσουμε ελάχιστες περιπτώσεις που στο κάστινγκ κάποιος είναι κακότροπος, δύσκολος χαρακτήρας και δύστροπος, στο 99% των περιπτώσεων δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, παρότι η δουλειά στην τηλεόραση είναι νευραλγική και δοκιμάζονται τα νευρικά συστήματα των ανθρώπων, η κούραση, η αντοχή και πάρα πολλά. Αλλά όταν είμαστε επαγγελματίες, ξέρουμε πώς να δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό, ακόμα και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες.
Υπάρχουν κάποια άλλα επαγγελματικά σχέδια αυτό το διάστημα;
Πολλές φορές στο παρελθόν, από τη λύσσα μου να κάνω πράγματα, είχα συνδυάσει πάρα πολλές φορές το θέατρο με την τηλεόραση. Αυτό σε βάζει όμως σε μια συνεχή δοκιμασία που σε φτάνει στα πρόθυρα της υπερκόπωσης, τουλάχιστον για 6-8 μήνες. Δεν κοιμάσαι παραπάνω από 3,5 ώρες, είσαι συνεχώς σε μία υπερένταση και επειδή δεν κοιμάσαι και δεν ξεκουράζεται ο οργανισμός, ζητάει φαγητό με αποτέλεσμα να παχαίνεις και γενικά δεν ζεις καθόλου καλά και ποιοτικά.
Μετά τα χρόνια της κρίσης, όπου ο χώρος μας επλήγει πάρα πολύ και με τον Covid πήρε τη χαριστική βολή, εγώ και πάρα πολλοί άλλοι συνάδελφοί μου, αλλά θα μιλήσω για τον εαυτό μου, έχω αναθεωρήσει πάρα πολλά πράγματα. Έχω αποφασίσει να κάνω πράγματα που θα επιλέξω και θα μου δώσουν χαρά, όμως μέχρι εκεί, γιατί θέλω να αφήνω λίγο χρόνο και για την προσωπική μου ζωή και ψυχική ηρεμία. Δηλαδή, αυτή η λύσσα που είχα παλιά, δεν υπάρχει πια. Θέλω να ζήσω και λίγο. Ούτως ή άλλως η δουλειά μας είναι πάρα πολύ κουραστική και απαιτεί πολύ χρόνο, όταν είσαι στο γύρισμα, σπαταλάς πολλές ώρες στις διαδρομές, μετά πρέπει να γυρίσεις στο σπίτι να μελετήσεις. Θέλω λίγο χρόνο για τον εαυτό μου τώρα πια, παλιά δεν το έκανα ίσως πριν την κρίση και τον κορωνοϊό να ήμουν πιο ματαιόδοξος, πλέον το έχω φιλοσοφήσει.
Αναφορικά με το #ΜeToo, πολλά θύματα κατηγορήθηκαν ότι δεν μίλησαν όταν έπρεπε, αλλά πολλά χρόνια αργότερα. Ποια είναι η δική σας τοποθέτηση στο συγκεκριμένο θέμα; Είχατε κάποια παρόμοια εμπειρία κακοποίησης;
Το #ΜeToo έρχεται και επανέρχεται συχνά στο μυαλό μου με συζητήσεις από άλλους ανθρώπους ή και σε αυτές που συμμετέχω κι εγώ, ακούγοντας πολλές φορές την άποψη “μα καλά μετά από τόσα χρόνια, το θυμήθηκαν να μιλήσουν και πώς γίνεται να έρχονται 3-4 γυναίκες και να σου καταστρέφουν αυτό που έχτισες”. Η απάντηση μου σε όλους αυτούς τους ανθρώπους είναι πως αν μία από αυτές τις γυναίκες ήταν η αδερφή σου, τι θα έλεγες;
Κατά τη γνώμη μου, πλην των περιπτώσεων που είναι ακραίες και πλην των περιπτώσεων που μπορεί να αποδειχθούν άδικες, θεωρώ πως αυτό το κίνημα καλά έκανε και ξέσπασε, διότι στο παρελθόν λίγο πολύ, όλοι έχουμε βιώσει αυτή τη βία, την προσβολή, την ταπείνωση και την απόπειρα εξευτελισμού και συγχρόνως την απόγνωση ότι η κοινωνία είναι τέτοια, που δεν μπορούμε να επιβιώσουμε σε αυτό το περιβάλλον. Δηλαδή αν η κοινωνία είναι έτσι όντως, είναι τόσο απάνθρωπη που κακώς βρεθήκαμε σε αυτή την κοινωνία, δηλαδή κανείς μετανιώνει που γεννήθηκε στο κάτω κάτω της γραφής. Αυτό που λέω δεν αφορά μόνο στο κομμάτι των καλλιτεχνών, υπάρχει σε όλους τους χώρους και επαγγέλματα, και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Είναι όμως κάτι τόσο άδικο, βίαιο και εξευτελιστικό, που αν το φιλοσοφήσει κάποιος πιο σοβαρά, αναρωτιέται πως κακώς ήρθε στη ζωή, ώστε να πρέπει να αντιμετωπίσει αυτά τα πράγματα σε μια κοινωνία.
Όσοι μίλησαν πολύ καλά έκαναν και τα είπαν. Έχω βιώσει κι εγώ στο παρελθόν αυτή τη βία, δηλαδή ανθρώπων με εξουσία που εκμεταλλεύτηκαν την εξουσία τους και τη δική μου ανάγκη να εργαστώ, είτε για λόγους φιλοδοξίας, είτε για λόγους οικονομικούς. Εγώ από χαρακτήρα, αντέδρασα άμεσα και το αντιμετώπισα χωρίς να ανεχτώ να σκύψω το κεφάλι, αυτό όμως το πλήρωσα ακριβά, διότι κάθε φορά που το έκανα, έκλεινα και μία πόρτα. Έχω δεχτεί μια τέτοια συμπεριφορά από πολύ επώνυμους και έγκριτους ανθρώπους, κοινωνικά αποδεκτούς στο έπακρο. Επειδή όμως από την οικογένεια μου έχω διδαχθεί την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνεια, κάθε φορά που αντιδρούσα όπως έπρεπε να αντιδράσω, έκλεινα και μια πόρτα. Η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή, δεν αντέχει να κλείσει πολλές πόρτες. Από την άλλη μεριά όμως, πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι στον χώρο μας, που δέχτηκαν να πέσουν σε κρεβάτια, πρέπει να τα λέμε κι αυτά. Αυτό λοιπόν έδινε και θάρρος στους θύτες να συνεχίζουν αυτή τη συμπεριφορά, διότι αν όλοι μας είχαμε κόψει χέρια από τον ώμο, θα είχε σταματήσει αυτή η συμπεριφορά.
Η περίληψη του επεισοδίου της Παρασκευής 14 Οκτωβρίου, όπου θα δούμε τον Σταύρο Ζαλμά
Ο Στέφανος Παράσχος κάνει την εμφάνισή του. Ο Ιάσονας και ο Φίλιππος ετοιμάζουν καινούριες επιχειρήσεις χωρίς να το γνωρίζει η Μαργέτα. Η Βάσω ζητάει γονατιστή συγγνώμη για τον τρόπο που μίλησε πίσω από την πλάτη της Αλεξάνδρας και παίρνει πίσω τη δουλειά της. Η Γεωργία αρνείται πεισματικά να κάνει το ίδιο μέχρι που την αναγκάζει ο Στρατής απειλώντας την πως θα την χωρίσει. Ο Ιάσονας δίνει χρήματα σε έναν επικίνδυνο άντρα, για να βγάλει από τη μέση τον Μάρκο. Στις φυλακές εμφανίζεται μια ιδιαίτερη προσωπικότητα, ο Στέφανος Παράσχος. Ο φύλακας ανακοινώνει στον Μάρκο πως σε λίγες μέρες θα είναι ελεύθερος, λόγω της απόφασης της κυβέρνησης να δοθεί αμνηστία…
Η υπόθεση του «Έρωτα Φυγά»
Ο έρωτας του Μάρκου, ενός μηχανικού αυτοκινήτων και της Αλεξάνδρας, μιας ράφτρας, που αρχίζει στην Αθήνα το 1955 με τις πιο απλές, καθημερινές και ευοίωνες προοπτικές, φτάνει να γίνει η αιτία μιας τεράστιας αντιπαράθεσης κάπου στη Μεσσηνία, σε αγροτική περιοχή με μεγάλα τσιφλίκια. Όλη η περιοχή συγκλονίζεται από τον πόλεμο που ξεσπάει εξαιτίας αυτού του έρωτα.
Μια δολοφονία για λόγους τιμής φέρνει το ζευγάρι σε μια απόμακρη επαρχία. Κρύβονται σ’ ένα μεγάλο τσιφλίκι ως εργάτες γης. Κανείς δεν ξέρει ότι είναι ζευγάρι. Αυτό οδηγεί σε παρεξηγήσεις και την προοπτική λάθος σχέσεων. Γεννιούνται ίντριγκες και υπόγειες κόντρες. Ο άρχοντας της περιοχής, Ιάσωνας Δεμερτζής ερωτεύεται με πάθος την Αλεξάνδρα. Όταν εκείνη χάνει τον Μάρκο, που καταδικάζεται για δολοφονία, την παντρεύεται αγνοώντας ότι εκείνη είναι έγκυος.
Ο Μάρκος βγαίνοντας από την φυλακή βάζει σκοπό στη ζωή του να εκδικηθεί. Για να το πετύχει αυτό θα καταφέρει να γίνει εξίσου ισχυρός με τον αντίπαλό του. Ο πόλεμος μεταξύ τους θα είναι πόλεμος ως το τέλος. Όταν τα όνειρα γκρεμίζονται και όταν οι αθώοι αδικούνται, τότε η εκδίκηση είναι ο μόνος δρόμος…
Σκηνοθεσία: Βασίλης Τσελεμέγκος, Παναγιώτης Πορτοκαλάκης
Διασκευή σεναρίου: Ρένα Ρίγγα
Επιμέλεια σεναρίου: Δημήτρης Αποστόλου
Παραγωγή: Αργοναύτες Α.Ε.
Πρωταγωνιστούν: Πέμη Ζούνη, Αντώνης Καρυστινός, Ντάνη Γιαννακοπούλου, Σταύρος Σβήγκος, Γεράσιμος Γεννατάς, Μαρία Κωνσταντάκη, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Κώστας Κάππας, Κώστας Καζανάς, Αρετή Πασχάλη, Λεωνίδας Καλφαγιάννης, Λίλη Τσεσματζόγλου, Μαρία Καβουκίδου, Δένια Μιμερίνη, Χρύσα Κλούβα
Στον ρόλο του Στέφανου Παράσχου, ο Σταύρος Ζαλμάς
Στον ρόλο της γιαγιάς Αθηνάς, η Έφη Παπαθεοδώρου
Ειδήσεις σήμερα:
Πιθανό τετ-α-τετ Παναγιωτόπουλου - Ακάρ στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ
«Τα πράγματα με τον κορωνοϊό μπορεί να δυσκολέψουν» προειδοποιεί ο Γώγος - Ποιοι να κάνουν την 4η και 5η δόση
«Η μητέρα γνώριζε για τις σεξουαλικές επαφές και εκβίαζε τον 53χρονο» λέει ο δικηγόρος του
Ο «Έρωτας Φυγάς» μας μεταφέρει στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’50 και μεταξύ άλλων θεμάτων, περιγράφει έναν μοιραίο έρωτα. Πόσο έχει αλλάξει ο έρωτας στη σημερινή εποχή;
Ολοκληρωτικά. Ο έρωτας είναι ένα πάθος, αλλά το πώς το νιώθουν και το βιώνουν οι άνθρωποι, δεν έχει να κάνει μόνο με το δικό τους το κομμάτι, τον δικό τους ψυχισμό και συναισθηματικό κτίσιμο. Έχει να κάνει πάρα πολύ με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα γιατί είναι το περιβάλλον που ζούμε, το οποίο μας καθορίζει ως τρόπο σκέψης, συμπεριφοράς, σαν τρόπο ζωής. Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα λοιπόν της δεκαετίας του ’50, δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή εποχή, σε όλες τις πτυχές. Από το ντύσιμο, την αρχιτεκτονική, τη μουσική, τη συμπεριφορά των ανθρώπων και τις γειτονιές. Οι γειτονιές έχουν αρχίσει πλέον να εξαφανίζονται, αφού οι πόλεις είναι πλέον απρόσωπες στην εποχή μας και όσο πάει εξαφανίζεται η ενσυναίσθηση, η αίσθηση της γειτονιάς, της αλληλεγγύης, του νοιαξίματος συμπολίτη προς συμπολίτη. Όλα αυτά περιγράφουν την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που δεν έχει καμία σχέση με τότε.
Θέλω όμως να σταθώ στη μουσική. Η μουσική είναι το πιο καθοριστικό πράγμα στη δημιουργία ενός κοινού κλίματος. Παλαιότερα, οι Έλληνες άνοιγαν το ραδιόφωνο, αφού δεν υπήρχε η τηλεόραση και το internet. Το ραδιόφωνο γινόταν η συντροφιά των ανθρώπων. Το άνοιγαν και άκουγαν μελοποιημένους ποιητές. Υπήρχε ο Ξαρχάκου, ο Θεοδωράκης, ο Χατζηδάκις και άλλοι, οι οποίοι μελοποιούσαν ποιήματα. Άνοιγε λοιπόν το ραδιόφωνο ο απλός, λαϊκός κόσμος και άκουγε μελοποιημένο Σεφέρη, Ελύτη, Γκάτσο και η ποιότητα της μουσικής και του στίχου, γαλούχησαν προσωπικότητες και ιδιοσυγκρασίες. Κάνανε τους ανθρώπους να σκέφτονται και να αυτοπροσδιορίζονται, κοιτώντας αρκετά ψηλότερα απ’ ότι κοιτάνε σήμερα.
Στην τηλεοπτική σειρά συναντάμε ένα ταλαντούχο καστ ηθοποιών. Πώς είναι η χημεία μεταξύ σας στα γυρίσματα;
Με κάποιους από αυτούς τους ηθοποιούς έχω ήδη συνεργαστεί στο παρελθόν, οπότε έχουμε αποκτήσει ήδη μια σχέση κεκτημένης ταχύτητας. Από την άλλη μεριά, με τους ανθρώπους που δεν έχω ξανασυνεργαστεί, υπάρχει ένα πάρα πολύ καλό κλίμα που ξεκινάει και από τη δική μας τη διάθεση, να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό σε αυτό που κάνουμε, προκειμένου να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά οπωσδήποτε ξεκινάει και από το κεφάλι που είναι ο σκηνοθέτης.
Σε όλες τις δουλειές που έχω εργαστεί μέχρι τώρα, αν εξαιρέσουμε ελάχιστες περιπτώσεις που στο κάστινγκ κάποιος είναι κακότροπος, δύσκολος χαρακτήρας και δύστροπος, στο 99% των περιπτώσεων δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, παρότι η δουλειά στην τηλεόραση είναι νευραλγική και δοκιμάζονται τα νευρικά συστήματα των ανθρώπων, η κούραση, η αντοχή και πάρα πολλά. Αλλά όταν είμαστε επαγγελματίες, ξέρουμε πώς να δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό, ακόμα και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες.
Υπάρχουν κάποια άλλα επαγγελματικά σχέδια αυτό το διάστημα;
Πολλές φορές στο παρελθόν, από τη λύσσα μου να κάνω πράγματα, είχα συνδυάσει πάρα πολλές φορές το θέατρο με την τηλεόραση. Αυτό σε βάζει όμως σε μια συνεχή δοκιμασία που σε φτάνει στα πρόθυρα της υπερκόπωσης, τουλάχιστον για 6-8 μήνες. Δεν κοιμάσαι παραπάνω από 3,5 ώρες, είσαι συνεχώς σε μία υπερένταση και επειδή δεν κοιμάσαι και δεν ξεκουράζεται ο οργανισμός, ζητάει φαγητό με αποτέλεσμα να παχαίνεις και γενικά δεν ζεις καθόλου καλά και ποιοτικά.
Μετά τα χρόνια της κρίσης, όπου ο χώρος μας επλήγει πάρα πολύ και με τον Covid πήρε τη χαριστική βολή, εγώ και πάρα πολλοί άλλοι συνάδελφοί μου, αλλά θα μιλήσω για τον εαυτό μου, έχω αναθεωρήσει πάρα πολλά πράγματα. Έχω αποφασίσει να κάνω πράγματα που θα επιλέξω και θα μου δώσουν χαρά, όμως μέχρι εκεί, γιατί θέλω να αφήνω λίγο χρόνο και για την προσωπική μου ζωή και ψυχική ηρεμία. Δηλαδή, αυτή η λύσσα που είχα παλιά, δεν υπάρχει πια. Θέλω να ζήσω και λίγο. Ούτως ή άλλως η δουλειά μας είναι πάρα πολύ κουραστική και απαιτεί πολύ χρόνο, όταν είσαι στο γύρισμα, σπαταλάς πολλές ώρες στις διαδρομές, μετά πρέπει να γυρίσεις στο σπίτι να μελετήσεις. Θέλω λίγο χρόνο για τον εαυτό μου τώρα πια, παλιά δεν το έκανα ίσως πριν την κρίση και τον κορωνοϊό να ήμουν πιο ματαιόδοξος, πλέον το έχω φιλοσοφήσει.
Αναφορικά με το #ΜeToo, πολλά θύματα κατηγορήθηκαν ότι δεν μίλησαν όταν έπρεπε, αλλά πολλά χρόνια αργότερα. Ποια είναι η δική σας τοποθέτηση στο συγκεκριμένο θέμα; Είχατε κάποια παρόμοια εμπειρία κακοποίησης;
Το #ΜeToo έρχεται και επανέρχεται συχνά στο μυαλό μου με συζητήσεις από άλλους ανθρώπους ή και σε αυτές που συμμετέχω κι εγώ, ακούγοντας πολλές φορές την άποψη “μα καλά μετά από τόσα χρόνια, το θυμήθηκαν να μιλήσουν και πώς γίνεται να έρχονται 3-4 γυναίκες και να σου καταστρέφουν αυτό που έχτισες”. Η απάντηση μου σε όλους αυτούς τους ανθρώπους είναι πως αν μία από αυτές τις γυναίκες ήταν η αδερφή σου, τι θα έλεγες;
Κατά τη γνώμη μου, πλην των περιπτώσεων που είναι ακραίες και πλην των περιπτώσεων που μπορεί να αποδειχθούν άδικες, θεωρώ πως αυτό το κίνημα καλά έκανε και ξέσπασε, διότι στο παρελθόν λίγο πολύ, όλοι έχουμε βιώσει αυτή τη βία, την προσβολή, την ταπείνωση και την απόπειρα εξευτελισμού και συγχρόνως την απόγνωση ότι η κοινωνία είναι τέτοια, που δεν μπορούμε να επιβιώσουμε σε αυτό το περιβάλλον. Δηλαδή αν η κοινωνία είναι έτσι όντως, είναι τόσο απάνθρωπη που κακώς βρεθήκαμε σε αυτή την κοινωνία, δηλαδή κανείς μετανιώνει που γεννήθηκε στο κάτω κάτω της γραφής. Αυτό που λέω δεν αφορά μόνο στο κομμάτι των καλλιτεχνών, υπάρχει σε όλους τους χώρους και επαγγέλματα, και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Είναι όμως κάτι τόσο άδικο, βίαιο και εξευτελιστικό, που αν το φιλοσοφήσει κάποιος πιο σοβαρά, αναρωτιέται πως κακώς ήρθε στη ζωή, ώστε να πρέπει να αντιμετωπίσει αυτά τα πράγματα σε μια κοινωνία.
Όσοι μίλησαν πολύ καλά έκαναν και τα είπαν. Έχω βιώσει κι εγώ στο παρελθόν αυτή τη βία, δηλαδή ανθρώπων με εξουσία που εκμεταλλεύτηκαν την εξουσία τους και τη δική μου ανάγκη να εργαστώ, είτε για λόγους φιλοδοξίας, είτε για λόγους οικονομικούς. Εγώ από χαρακτήρα, αντέδρασα άμεσα και το αντιμετώπισα χωρίς να ανεχτώ να σκύψω το κεφάλι, αυτό όμως το πλήρωσα ακριβά, διότι κάθε φορά που το έκανα, έκλεινα και μία πόρτα. Έχω δεχτεί μια τέτοια συμπεριφορά από πολύ επώνυμους και έγκριτους ανθρώπους, κοινωνικά αποδεκτούς στο έπακρο. Επειδή όμως από την οικογένεια μου έχω διδαχθεί την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνεια, κάθε φορά που αντιδρούσα όπως έπρεπε να αντιδράσω, έκλεινα και μια πόρτα. Η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή, δεν αντέχει να κλείσει πολλές πόρτες. Από την άλλη μεριά όμως, πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι στον χώρο μας, που δέχτηκαν να πέσουν σε κρεβάτια, πρέπει να τα λέμε κι αυτά. Αυτό λοιπόν έδινε και θάρρος στους θύτες να συνεχίζουν αυτή τη συμπεριφορά, διότι αν όλοι μας είχαμε κόψει χέρια από τον ώμο, θα είχε σταματήσει αυτή η συμπεριφορά.
Η περίληψη του επεισοδίου της Παρασκευής 14 Οκτωβρίου, όπου θα δούμε τον Σταύρο Ζαλμά
Ο Στέφανος Παράσχος κάνει την εμφάνισή του. Ο Ιάσονας και ο Φίλιππος ετοιμάζουν καινούριες επιχειρήσεις χωρίς να το γνωρίζει η Μαργέτα. Η Βάσω ζητάει γονατιστή συγγνώμη για τον τρόπο που μίλησε πίσω από την πλάτη της Αλεξάνδρας και παίρνει πίσω τη δουλειά της. Η Γεωργία αρνείται πεισματικά να κάνει το ίδιο μέχρι που την αναγκάζει ο Στρατής απειλώντας την πως θα την χωρίσει. Ο Ιάσονας δίνει χρήματα σε έναν επικίνδυνο άντρα, για να βγάλει από τη μέση τον Μάρκο. Στις φυλακές εμφανίζεται μια ιδιαίτερη προσωπικότητα, ο Στέφανος Παράσχος. Ο φύλακας ανακοινώνει στον Μάρκο πως σε λίγες μέρες θα είναι ελεύθερος, λόγω της απόφασης της κυβέρνησης να δοθεί αμνηστία…
Η υπόθεση του «Έρωτα Φυγά»
Ο έρωτας του Μάρκου, ενός μηχανικού αυτοκινήτων και της Αλεξάνδρας, μιας ράφτρας, που αρχίζει στην Αθήνα το 1955 με τις πιο απλές, καθημερινές και ευοίωνες προοπτικές, φτάνει να γίνει η αιτία μιας τεράστιας αντιπαράθεσης κάπου στη Μεσσηνία, σε αγροτική περιοχή με μεγάλα τσιφλίκια. Όλη η περιοχή συγκλονίζεται από τον πόλεμο που ξεσπάει εξαιτίας αυτού του έρωτα.
Μια δολοφονία για λόγους τιμής φέρνει το ζευγάρι σε μια απόμακρη επαρχία. Κρύβονται σ’ ένα μεγάλο τσιφλίκι ως εργάτες γης. Κανείς δεν ξέρει ότι είναι ζευγάρι. Αυτό οδηγεί σε παρεξηγήσεις και την προοπτική λάθος σχέσεων. Γεννιούνται ίντριγκες και υπόγειες κόντρες. Ο άρχοντας της περιοχής, Ιάσωνας Δεμερτζής ερωτεύεται με πάθος την Αλεξάνδρα. Όταν εκείνη χάνει τον Μάρκο, που καταδικάζεται για δολοφονία, την παντρεύεται αγνοώντας ότι εκείνη είναι έγκυος.
Ο Μάρκος βγαίνοντας από την φυλακή βάζει σκοπό στη ζωή του να εκδικηθεί. Για να το πετύχει αυτό θα καταφέρει να γίνει εξίσου ισχυρός με τον αντίπαλό του. Ο πόλεμος μεταξύ τους θα είναι πόλεμος ως το τέλος. Όταν τα όνειρα γκρεμίζονται και όταν οι αθώοι αδικούνται, τότε η εκδίκηση είναι ο μόνος δρόμος…
Σκηνοθεσία: Βασίλης Τσελεμέγκος, Παναγιώτης Πορτοκαλάκης
Διασκευή σεναρίου: Ρένα Ρίγγα
Επιμέλεια σεναρίου: Δημήτρης Αποστόλου
Παραγωγή: Αργοναύτες Α.Ε.
Πρωταγωνιστούν: Πέμη Ζούνη, Αντώνης Καρυστινός, Ντάνη Γιαννακοπούλου, Σταύρος Σβήγκος, Γεράσιμος Γεννατάς, Μαρία Κωνσταντάκη, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Κώστας Κάππας, Κώστας Καζανάς, Αρετή Πασχάλη, Λεωνίδας Καλφαγιάννης, Λίλη Τσεσματζόγλου, Μαρία Καβουκίδου, Δένια Μιμερίνη, Χρύσα Κλούβα
Στον ρόλο του Στέφανου Παράσχου, ο Σταύρος Ζαλμάς
Στον ρόλο της γιαγιάς Αθηνάς, η Έφη Παπαθεοδώρου
Ειδήσεις σήμερα:
Πιθανό τετ-α-τετ Παναγιωτόπουλου - Ακάρ στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ
«Τα πράγματα με τον κορωνοϊό μπορεί να δυσκολέψουν» προειδοποιεί ο Γώγος - Ποιοι να κάνουν την 4η και 5η δόση
«Η μητέρα γνώριζε για τις σεξουαλικές επαφές και εκβίαζε τον 53χρονο» λέει ο δικηγόρος του
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα