Οι... μαέστροι της τηλεθέασης - Εκπομπές, σειρές και παρουσιαστές που «τρελαίνουν» τα μηχανάκια
30.10.2022
17:59
Σταθερή πρωτιά για το MEGA στο δυναμικό κοινό, με τη νέα σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη να κόβει πρώτη το νήμα - Οι κερδισμένοι και οι ουραγοί της σεζόν - Για ποιους... χτυπά η καμπάνα
Τι βλέπουμε, τι δεν βλέπουμε, τι αρνούμαστε να δούμε αλλά και τι δεν μπορούμε να «ξεδούμε» φέτος στη μικρή οθόνη. Μπορεί η τηλεοπτική κούρσα να βρίσκεται μόλις στο ξεκίνημά της, όμως κάποιοι έχουν ήδη ανοίξει το βήμα τους και άλλοι πασχίζουν να ακολουθήσουν ασθμαίνοντας. Aραγε θα τερματίσουν ή μήπως θα το τερματίσουν;
Κάποιοι θα πουν ότι είναι πολύ νωρίς. Aλλοι θα διαφωνήσουν λέγοντας πως η δυναμική των τηλεοπτικών προγραμμάτων έχει ήδη διαφανεί και ότι η ψαλίδα οδεύει πλέον προς παγιοποίηση. Σε όποια σχολή σκέψης και αν ανήκει κανείς, γεγονός παραμένει πως όλοι μελετούν τα περίφημα νούμερα της τηλεθέασης. Αλλοι για να θριαμβολογήσουν, κάποιοι για να προβληματιστούν και πολλοί ψάχνοντας λύσεις -ακόμα και στο «και πέντε»- μήπως και βγει κουτσά στραβά κι αυτή η σεζόν.
Μολονότι οι προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί στο τηλεοπτικό κοινό ήταν τουλάχιστον υπερτροφικές, με πολυδιαφημισμένες σειρές μυθοπλασίας -40 τον αριθμό-, επιστροφές από το ένδοξο τηλεοπτικό παρελθόν, ολικές επαναφορές και επαναλανσαρίσματα, ελάχιστα απ’ όσα έχουν καταλάβει τον τηλεοπτικό χωροχρόνο το τελευταίο δίμηνο φαίνεται πως δικαιώνουν την προσμονή. Εύλογα αν αναλογιστεί κανείς πως τα τελευταία δύο χρόνια καταναλώσαμε -λόγω κορονοϊού και κατ’ οίκον εγκλεισμού- περισσότερη τηλεόραση απ’ όση μπορούσαμε να μεταβολίσουμε και βέβαια αν προσθέσει το γεγονός πως πλέον η τηλεόραση δεν είναι -ευτυχώς- μονόδρομος για την ψυχαγωγία και τη διασκέδαση.
Σε κάθε περίπτωση, είναι τουλάχιστον απογοητευτικό να συζητάς περισσότερο για ένα πρόγραμμα προτού αυτό προβληθεί και να μην έχεις κουβέντα να πεις κατόπιν της προβολής του. Οχι επειδή είναι ανάξιο λόγου ή ποιοτικά ή αισθητικά ακρωτηριασμένο αλλά για τον απλό σε βαθμό απλοϊκότητας λόγο ότι δεν πήρες ποτέ είδηση την ύπαρξή του.
Ναι, οι σειρές του ΣΚΑΪ, όπως ο «Γλυκάνισος», η «Στοργή» και η «Αγρια γη», παρότι κατά κοινή ομολογία αξιόλογες παραγωγές, με ερεθιστικές θεματικές, όπως το προσφυγικό ζήτημα, και σημαντικούς πρωταγωνιστές, ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Κι αυτό βγαίνει στα νούμερα τηλεθέασης και βέβαια στη διαρκή επανατοποθέτησή τους στο πρόγραμμα του σταθμού. Σε τελευταία νέα η «Στοργή», με την ακριβοθώρητη τηλεοπτικά Μαρία Ναυπλιώτου στον πρωταγωνιστικό ρόλο, που έκανε πρεμιέρα στα τέλη Σεπτέμβρη με ένα πενιχρό 8,5% στο δυναμικό κοινό, μετατέθηκε από τη Δευτέρα στην Παρασκευή.
Χωρίς χειροπιαστό αποτέλεσμα, αν λάβει κανείς υπόψη πως το επεισόδιο της 21ης Οκτωβρίου συγκέντρωσε 9,4% στο σύνολο του κοινού και 8,1% στο ιερό δισκοπότηρο των διαφημιστών, δηλαδή το ηλικιακό γκρουπ 18-54. Βεβαίως, η μετάθεση αλλά και οι επιδόσεις της σειράς μοιάζουν με αμελητέα ποσότητα μπροστά τις διαστάσεις ανεκδότου που έχουν λάβει οι αλλαγές στον πολυδιαφημισμένο «Γλυκάνισο». Ξεκίνησε με τέσσερα επεισόδια από Δευτέρα ως Πέμπτη στο prime time, συρρικνώθηκε στην Παρασκευή και το Σάββατο, περιορίστηκε στο prime time του Σαββάτου και μετά το 5,7% στο κοινό 18-54 την προπερασμένη εβδομάδα άλλαξε για τέταρτη φορά ώρα προβολής, δίνοντας ραντεβού με το κοινό κάθε Σάββατο στις 18.45. Το ποιος μπορεί να είναι συνεπής σε ένα ραντεβού που αλλάζει πιο γρήγορα κι απ’ ό,τι η Αγγλία πρωθυπουργούς είναι βέβαια ένα άλλο ζήτημα.
Μια και περί μυθοπλασίας ο λόγος, από την άλλη ο Χριστόφορος Πακαλιάτης είναι μέχρι στιγμής ο μεγάλος κερδισμένος της σεζόν. Παρά τα δέκα χρόνια της τηλεοπτικής αποχής του, κατάφερε να συσπειρώσει ξανά το κοινό. Μολονότι πολλοί έσπευσαν χαιρέκακα για ακόμα μία φορά να ψέξουν το «Maestro» για εκλεκτικές συγγένειες με ξένες λαοφιλείς τηλεοπτικές σειρές, η νέα δημιουργία του Παπακαλιάτη είναι η μόνη που έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να είναι όχι απλώς μια ακόμα σειρά της σειράς αλλά να συνιστά γεγονός. Η επιστροφή του 46χρονου δημιουργού στο MEGA ήταν θριαμβευτική, με την πρεμιέρα της 13/10 να αγγίζει σε τηλεθέαση το 34,4% στο δυναμικό κοινό (18-54 ετών) και το δεύτερο επεισόδιο της Πέμπτης 21/10 να ιχνηλατεί στον ίδιο δρόμο, με ποσοστό 27,6% στο αντίστοιχο κοινό.
Σημειολογικά η νέα σειρά εννέα επεισοδίων του Παπακαλιάτη, ο οποίος όσο και αν τον μέμφονται κάποιοι, η πραγματικότητα λέει πως ξέρει να αφηγείται ιστορίες και να δημιουργεί μαεστρικά σειρές, θα μπορούσε να είναι το άρμα που οδηγεί το MEGA στην επικράτηση τις περισσότερες εβδομάδες της νέας σεζόν έναντι του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Nielsen για τον Σεπτέμβριο, μήνα που σηματοδοτεί την αφετηρία της τηλεοπτικής σεζόν και δίνει μια πρώτη γεύση των τάσεων, το MEGA τερμάτισε πρώτο -σε σύνολο και δυναμικό κοινό- με ποσοστά 13,5% και 12,7% αντίστοιχα. Ακολούθησαν ο ALPHA με 12,9% και 12,3% αντίστοιχα, ο ΑΝΤ1 με 10,4% και 10,2%, ο ΣΚΑΪ με 10,4% και 7,5% και το STAR με 8,8% και 9,5%.
Κάποιοι θα πουν ότι είναι πολύ νωρίς. Aλλοι θα διαφωνήσουν λέγοντας πως η δυναμική των τηλεοπτικών προγραμμάτων έχει ήδη διαφανεί και ότι η ψαλίδα οδεύει πλέον προς παγιοποίηση. Σε όποια σχολή σκέψης και αν ανήκει κανείς, γεγονός παραμένει πως όλοι μελετούν τα περίφημα νούμερα της τηλεθέασης. Αλλοι για να θριαμβολογήσουν, κάποιοι για να προβληματιστούν και πολλοί ψάχνοντας λύσεις -ακόμα και στο «και πέντε»- μήπως και βγει κουτσά στραβά κι αυτή η σεζόν.
Μολονότι οι προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί στο τηλεοπτικό κοινό ήταν τουλάχιστον υπερτροφικές, με πολυδιαφημισμένες σειρές μυθοπλασίας -40 τον αριθμό-, επιστροφές από το ένδοξο τηλεοπτικό παρελθόν, ολικές επαναφορές και επαναλανσαρίσματα, ελάχιστα απ’ όσα έχουν καταλάβει τον τηλεοπτικό χωροχρόνο το τελευταίο δίμηνο φαίνεται πως δικαιώνουν την προσμονή. Εύλογα αν αναλογιστεί κανείς πως τα τελευταία δύο χρόνια καταναλώσαμε -λόγω κορονοϊού και κατ’ οίκον εγκλεισμού- περισσότερη τηλεόραση απ’ όση μπορούσαμε να μεταβολίσουμε και βέβαια αν προσθέσει το γεγονός πως πλέον η τηλεόραση δεν είναι -ευτυχώς- μονόδρομος για την ψυχαγωγία και τη διασκέδαση.
Σε κάθε περίπτωση, είναι τουλάχιστον απογοητευτικό να συζητάς περισσότερο για ένα πρόγραμμα προτού αυτό προβληθεί και να μην έχεις κουβέντα να πεις κατόπιν της προβολής του. Οχι επειδή είναι ανάξιο λόγου ή ποιοτικά ή αισθητικά ακρωτηριασμένο αλλά για τον απλό σε βαθμό απλοϊκότητας λόγο ότι δεν πήρες ποτέ είδηση την ύπαρξή του.
Ναι, οι σειρές του ΣΚΑΪ, όπως ο «Γλυκάνισος», η «Στοργή» και η «Αγρια γη», παρότι κατά κοινή ομολογία αξιόλογες παραγωγές, με ερεθιστικές θεματικές, όπως το προσφυγικό ζήτημα, και σημαντικούς πρωταγωνιστές, ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Κι αυτό βγαίνει στα νούμερα τηλεθέασης και βέβαια στη διαρκή επανατοποθέτησή τους στο πρόγραμμα του σταθμού. Σε τελευταία νέα η «Στοργή», με την ακριβοθώρητη τηλεοπτικά Μαρία Ναυπλιώτου στον πρωταγωνιστικό ρόλο, που έκανε πρεμιέρα στα τέλη Σεπτέμβρη με ένα πενιχρό 8,5% στο δυναμικό κοινό, μετατέθηκε από τη Δευτέρα στην Παρασκευή.
Χωρίς χειροπιαστό αποτέλεσμα, αν λάβει κανείς υπόψη πως το επεισόδιο της 21ης Οκτωβρίου συγκέντρωσε 9,4% στο σύνολο του κοινού και 8,1% στο ιερό δισκοπότηρο των διαφημιστών, δηλαδή το ηλικιακό γκρουπ 18-54. Βεβαίως, η μετάθεση αλλά και οι επιδόσεις της σειράς μοιάζουν με αμελητέα ποσότητα μπροστά τις διαστάσεις ανεκδότου που έχουν λάβει οι αλλαγές στον πολυδιαφημισμένο «Γλυκάνισο». Ξεκίνησε με τέσσερα επεισόδια από Δευτέρα ως Πέμπτη στο prime time, συρρικνώθηκε στην Παρασκευή και το Σάββατο, περιορίστηκε στο prime time του Σαββάτου και μετά το 5,7% στο κοινό 18-54 την προπερασμένη εβδομάδα άλλαξε για τέταρτη φορά ώρα προβολής, δίνοντας ραντεβού με το κοινό κάθε Σάββατο στις 18.45. Το ποιος μπορεί να είναι συνεπής σε ένα ραντεβού που αλλάζει πιο γρήγορα κι απ’ ό,τι η Αγγλία πρωθυπουργούς είναι βέβαια ένα άλλο ζήτημα.
Μια και περί μυθοπλασίας ο λόγος, από την άλλη ο Χριστόφορος Πακαλιάτης είναι μέχρι στιγμής ο μεγάλος κερδισμένος της σεζόν. Παρά τα δέκα χρόνια της τηλεοπτικής αποχής του, κατάφερε να συσπειρώσει ξανά το κοινό. Μολονότι πολλοί έσπευσαν χαιρέκακα για ακόμα μία φορά να ψέξουν το «Maestro» για εκλεκτικές συγγένειες με ξένες λαοφιλείς τηλεοπτικές σειρές, η νέα δημιουργία του Παπακαλιάτη είναι η μόνη που έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να είναι όχι απλώς μια ακόμα σειρά της σειράς αλλά να συνιστά γεγονός. Η επιστροφή του 46χρονου δημιουργού στο MEGA ήταν θριαμβευτική, με την πρεμιέρα της 13/10 να αγγίζει σε τηλεθέαση το 34,4% στο δυναμικό κοινό (18-54 ετών) και το δεύτερο επεισόδιο της Πέμπτης 21/10 να ιχνηλατεί στον ίδιο δρόμο, με ποσοστό 27,6% στο αντίστοιχο κοινό.
Σημειολογικά η νέα σειρά εννέα επεισοδίων του Παπακαλιάτη, ο οποίος όσο και αν τον μέμφονται κάποιοι, η πραγματικότητα λέει πως ξέρει να αφηγείται ιστορίες και να δημιουργεί μαεστρικά σειρές, θα μπορούσε να είναι το άρμα που οδηγεί το MEGA στην επικράτηση τις περισσότερες εβδομάδες της νέας σεζόν έναντι του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Nielsen για τον Σεπτέμβριο, μήνα που σηματοδοτεί την αφετηρία της τηλεοπτικής σεζόν και δίνει μια πρώτη γεύση των τάσεων, το MEGA τερμάτισε πρώτο -σε σύνολο και δυναμικό κοινό- με ποσοστά 13,5% και 12,7% αντίστοιχα. Ακολούθησαν ο ALPHA με 12,9% και 12,3% αντίστοιχα, ο ΑΝΤ1 με 10,4% και 10,2%, ο ΣΚΑΪ με 10,4% και 7,5% και το STAR με 8,8% και 9,5%.
Μόνο ως καλό οιωνό δεν μπορεί να εκλάβει κανείς το γεγονός πως ο ΣΚΑΪ τερμάτισε στην 5η θέση στα δυναμικά κοινά, που, όπως γνωρίζουν και οι πέτρες έξω από τα πεζοδρόμια των τηλεοπτικών σταθμών, είναι κι εκείνα που ενδιαφέρουν περισσότερο τη διαφημιστική αγορά. Ακόμα πιο χαμηλή μάλιστα ήταν η θέση του στο prime time, δηλαδή στις ώρες 21.00 έως 24.00, όπου τερμάτισε πέμπτος στο κοινό 18-54 με ποσοστό 6,2% πίσω από το MEGA (14,32%), τον ALPHA (14,30%), την ΕΡΤ1 (10,1%), το STAR (9,6%) και τον ΑΝΤ1 (9,3%).
Στην πτωτική πορεία του του τηλεοπτικού σταθμού ως προς τα μερίδια τηλεθέασης συμβάλλoyn προφανώς και η κατάρρευση των ποσοστών του Νίκου Μουτσινά, ο οποίος φαίνεται να επαναλαμβάνει με περίσσευμα αμηχανίας τον εαυτό του, μηρυκάζοντας αυτό που ξέρει να κάνει ομολογουμένως καλά και κάνοντας καλύτερό του φίλο τα μονοψήφια ποσοστά -είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα 17 έως 21/10 σημείωσε ανά ημέρα 8,4%, 8%, 6,4%, 8,7% και 8,7%-, oi καρπούς που δεν έχει αποδώσει ακόμα η ομολογουμένως ευφυής μεταγραφή της Φαίης Σκορδά και βέβαια η παντελής αδιαφορία του τηλεοπτικού κοινού για το «Love Island», ένα ακόμα concept στο οποίο δοκιμάστηκε η Ηλιάνα Παπαγεωργίου, χωρίς να σκιστούν στα δύο οι τηλεοπτικοί ουρανοί. Πολλοί αναρωτιούνται αν έχει πάθει... Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, όταν εκείνη βολόδερνε εις μάτην από τηλεοπτικό πρόγραμμα σε τηλεοπτικό πρόγραμμα για να βρει εκείνο που της πήγαινε κουτί. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Στις 12 Σεπτεμβρίου η Φαίη Σκορδά είπε την πρώτη «καλημέρα» της από τη νέα τηλεοπτική στέγη της και οι τηλεθεατές την ακολούθησαν ως σκύλοι του Παβλόφ, όπως έδειξε η ετυμηγορία της τηλεθέασης με 18,9% στο δυναμικό και 21,4% στο σύνολο του κοινού. Η καλή μέρα δεν φάνηκε, όμως, από το πρωί, αφού έναν ακριβώς μήνα μετά, στις 12 Οκτωβρίου, η εκπομπή περιορίστηκε στο 5,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Τα μονοψήφια ποσοστά στο κοινό 18-54 που τις δύο πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου ήταν σχεδόν κανόνας εύλογα προβλημάτισαν τον τηλεοπτικό σταθμό και πυροδότησαν φήμες για ενίσχυση της ομάδας ή ακόμα και για μετάθεση της ώρας προβολής, πράγμα για το οποίο η οικοδέσποινα δήλωσε από το μετερίζι της πως δεν είχε ιδέα. Είναι πάντως ηλίου φαεινότερον ότι η επιλογή της να μην καταπιάνεται με την ειδησεογραφία -τουλάχιστον στον βαθμό, με την ένταση και τον λαϊκισμό που το κάνει το πρώην τηλεοπτικό έτερον ήμισύ της (βλ. Γιώργος Λιάγκας)- αποκρυσταλλώνεται και στα μερίδια τηλεθέασης. Μόνο ως τραγική ειρωνεία καταγράφεται το γεγονός πως η ίδια η Σκορδά βρίσκεται στην καλύτερή της φόρμα φέτος.
Η εβδομάδα που μας πέρασε είχε πάντως λιγότερες αναταράξεις για το «Πρωινό Μας» -αυτό κι αν αξίζει ένα βραβείο πρωτοτυπίας τίτλου- το οποίο κάποιες ημέρες φλέρταρε δειλά ακόμα και με διψήφια ποσοστά στο δυναμικό κοινό.
Εκείνο που φαίνεται να έχει μη αναστρέψιμη φθίνουσα πορεία είναι το «Love Island», το οποίο ούτε νούμερα έφερε, ούτε buzz κατάφερε να δημιουργήσει, ούτε διαστάσεις κοινωνικού φαινομένου έλαβε, όπως, λόγου χάρη, στη Μεγάλη Βρετανία. Ευτυχώς να λέμε για το τελευταίο. Εσχάτως μάλιστα διακινείται έντονα η φήμη ότι πρόκειται να ολοκληρώσει τις εργασίες του πρόωρα - κάποιοι στοιχηματίζουν για την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Αλλά αυτό είναι κάτι που δεν αφορά και πολλούς, πλην του άμεσα ενδιαφερόμενου ΣΚΑΪ, ο οποίος ανάμεσα στα άλλα έχει να αναδομήσει εκ βάθρων και το «Γεια σου» της Μαρίας Μπακοδήμου, το οποίο ακόμα και μετά την αλλαγή ώρας του -πλέον κάθε Σαββατοκύριακο στις 15.00- δεν είχε τύχη απέναντι στη για μία ακόμα σεζόν αλωνιστική μηχανή του Σαββατοκύριακου, κατά κόσμον Ναταλία Γερμανού στον ALPHA.
Το MEGA, ο ALPHA αλλά και η ΕΡΤ1 έχουν σε συνολική θεώρηση το πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα και αυτό αποτυπώνεται στις έως τώρα επιλογές του τηλεοπτικού κοινού. Το μεν MEGA πετυχαίνει δυσθεώρητα ποσοστά τηλεθέασης στο δυναμικό κοινό από το πρωί με την «Κοινωνία Ωρα Mega» ενώ σταθερά στις πρωτιές του συμβάλλουν το «The Chase» με τη Μαρία Μπεκατώρου και βέβαια το «Live News» του Νίκου Ευαγγελάτου - συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις ανάγλυφες 3D αναπαραστάσεις του που έχουν λάβει διαστάσεις καλτ φαινομένου.
Παραπάνω από καλά στον ανταγωνισμό ανταποκρίνεται τόσο η «Η Γη της ελιάς» που, παρότι βρίσκεται στη δεύτερη σεζόν της, δεν δείχνει να έχει κουράσει το κοινό και βέβαια η νέα είσοδος του «Μαύρου Ρόδου». Από την άλλη ο ALPHA εξακολουθεί να κάνει καθημερινά δυνατό ξεκίνημα με τη Σταματίνα Τσιμτσιλή και την Κατερίνα Καινούργιου, που υπηρετούν απαρέγκλιτα τη δοκιμασμένη συνταγή του νέας κοπής πρωινάδικου, αυτού που καταχρηστικά στη χώρα μας βαφτίστηκε infotainment, ενώ η επένδυση στην ποιοτική μυθοπλασία φαίνεται πως αποδίδει καρπούς. Με τον «Σασμό» να θεωρείται πλέον σταθερή αξία, το «Αυτή η νύχτα μένει» κερδίζει με ευκολία τον τίτλο της πιο συζητημένης σειράς της σεζόν - έξτρα πόντους δίνει φυσικά η Δέσποινα Βανδή κάθε φορά που καμαρώνει/αποθεώνει τον Βασίλη Μπισμπίκη στα κοινωνικά δίκτυα.
Δυνατό χαρτί του σταθμού παραμένει και το «J2US» ή αλλιώς το πρόγραμμα που αποδεικνύει πώς μπορείς να βγάλεις τον άνθρωπο από τα μπουζούκια αλλά όχι τα μπουζούκια από τον άνθρωπο. Μάρτυς μας το 16,7% στο κοινό 18-54 του προηγούμενου Σαββάτου. Σε σοβαρό αντίπαλον δέος της κοκλώνειας τηλεοπτικής ναυαρχίδας έχει τη δυναμική να αναδειχτεί το «Family Game» του ΑΝΤ1. Στην πρεμιέρα του γήτεψε το 15,9% του δυναμικού κοινού. Ο Μάρκος Σεφερλής αρέσει. Το γιατί δεν είναι της παρούσης.
Σε ό,τι αφορά την ΕΡΤ1, είναι πια υπολογίσιμος παίκτης για τα ιδιωτικά κανάλια κι αυτό από μόνο του προβάλλει ως τεκμήριο της επιτυχίας του επαναλανσαρίσματός της. Και μπορεί το «Κάνε ότι κοιμάσαι» και τα «Νούμερα» -με φανατικούς θεατές και ορκισμένους τιμητές και τον Φοίβο Δεληβοριά σε ρόλο πια εθνικού σταρ ελέω ζήτησης από τα media- να έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο -και να έφεραν τηλεθέαση αλλά και αναφορές στα κοινωνικά δίκτυα που η δημόσια τηλεόραση είχε να δει από πάντα-, ωστόσο υπάρχουν κι άλλοι λόγοι για να συντονιστεί κανείς.
Εκτός από τις τηλεοπτικές σειρές, το σταθερά αισθητικό άρτιο «Μουσικό Κουτί» και το -μια ιδέα υπερεκτιμημένο- «Στούντιο 4», το πρώτο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης διαθέτει πια και ένα παραπάνω αξιοπρεπές πρωινό ενημερωτικό πρόγραμμα με το δίδυμο Χριστίνας Βίδου - Κώστα Παπαχλιμίντζου. Σε ό,τι αφορά τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ενδιαφέρουσα και μάλλον απαραίτητη ήταν η προσθήκη της Μαρίας Αναστασοπούλου στο «Καλημέρα Ελλάδα» του ANT1, το οποίο για τον Σεπτέμβριο ήταν δεύτερο με ποσοστό 12,6% στο κοινό 18-54 πίσω από την «Κοινωνία Ωρα Mega» (18,5%) - το «Σήμερα» του ΣΚΑΪ τερμάτισε τρίτο στο εν λόγω κοινό με 10,6% και δεύτερο στο σύνολο με 16,5%.
Πάντως, το MEGA είναι για την ώρα κερδισμένο και στην ενημέρωση, με το 18-54 να επιλέγει για τον Σεπτέμβριο το κεντρικό δελτίο του σε ποσοστό 12,6% - ακολούθησαν ο ΑΝΤ1 (10,7%), ο ALPHA (10,4%), ο ΣΚΑΪ (9,8%), το STAR (9,5%) και το OPEN (5,9%).
Παρεμπιπτόντως, το OPEN ενσαρκώνει -με αξιώσεις- με τα μέχρι στιγμής δεδομένα τον ρόλο του φτωχού συγγενή της τρέχουσας σεζόν. Τα εβδομαδιαία ποσοστά του είναι καθηλωμένα στα μονοψήφια νούμερα -πέριξ του 5%-, πράγμα που συνάδει απολύτως με το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματός του, μπροστά στο οποίο η βαρεμάρα φαντάζει ενδιαφέρουσα -ναι, για τις εκπομπές της Μάριον Μιχελιδάκη και της Ινας Ταράντου ο λόγος, τις οποίες κάποιος πρέπει να ενημερώσει ότι βρισκόμαστε αισίως στο 2022. Αναμφίβολα αυτή δεν είναι μια καλή χρονιά για τον τηλεοπτικό σταθμό που τα πηγαίνει το ίδιο αδιάφορα και στην ψυχαγωγία αλλά και στην ενημέρωση.
Πράγμα που με τίποτα δεν μπορούν να υποστηρίξουν ο Γιώργος Λιάγκας, η Ζήνα Κουτσελίνη και η Τατιάνα Στεφανίδου, που κάνουν την ίδια εκπομπή αλλά απλώς τυχαίνει να βρίσκονται σε διαφορετικά κανάλια και σε άλλες ζώνες προβολής. Θα έλεγε κανείς ότι ευνοούνται από τη ζοφερή επικαιρότητα, εάν η αλήθεια δεν ήταν πως εκμεταλλεύονται και την την τελευταία ικμάδα της για το καλό των εκπομπών τους, πουλώντας «σοκαριστικές αποκαλύψεις» και καντάρια δράματος της διπλανής πόρτας. Προφανώς και υπάρχει κοινό για να καταναλώσει τα παραπάνω, όπως μαρτυρούν τα σταθερά υψηλά ποσοστά και των τριών σωματοφυλάκων του οιονεί και κατ’ ευφημισμόν infotainment.
Καλά είναι τα νέα και για τη Ζέτα Μακρυπούλια αλλά και τους Ράδιο Αρβύλα. Αμφότεροι δίνουν στον ΑΝΤ1 μια ανάσα που χρειάζεται, πράγμα που έχει τη δυναμική να κάνει και η σειρά «Παγιδευμένοι» η οποία, παρότι αρχικά φάνηκε πέφτει θύμα της υπερπροσφοράς μυθοπλασίας, έχει καταφέρει να συγκεντρώσει έναν στιβαρό πυρήνα κοινού, ειδικά στο γκρουπ 18-54.
Φιλότιμα αλλά σίγουρα όχι σαρωτικά απέναντι στα βαριά χαρτιά της μυθοπλασίας ανταποκρίνεται το GNTM. Η επιστροφή της Βίκυς Καγιά στις επάλξεις ήταν δίκαιη και έγινε πράξη μεν, αλλά προς ώρας δεν έχει συνεπάρει τα τηλεοπτικά πλήθη. Σταθερή αξία για το STAR παραμένει ο «Τροχός της Τύχης» με οικοδεσπότη τον Πέτρο Πολυχρονίδη, ενώ σε τροχιά αναλαμπής βρίσκεται το πρωινό πρόγραμμα του σταθμού. Αλλωστε ειδικά τον Οκτώβρη κάθε τηλεοπτικά εμπλεκόμενος έχει δικαιολογία, αν όχι λόγο, να ανατρέχει στη θυμοσοφία πως ποτέ δεν είναι αργά. Οπως λένε και τα τοτέμ της τηλεκριτικής αλλά και οι παλιές καραβάνες της μικρής οθόνης, προδίδοντας τα ένσημα που έχουν κολλήσει και τα χρόνια τους, η τηλεόραση δεν είναι κατοστάρι αλλά μαραθώνιος. Ενίοτε βέβαια μπορεί να γίνει και καρμανιόλα.
Ειδήσεις σήμερα:
Το DNA «κάρφωσε» τον Αλβανό βιαστή του Παλαιού Φαλήρου - Δείτε φωτογραφίες
Οι Δημοκρατικοί απευθύνονται στον Ομπάμα ελπίζοντας σε ένα «θαύμα» στις ενδιάμεσες εκλογές
«Αυτονόητο ότι θα γινόταν κατολίσθηση, σε λάθος σημείο το ξενοδοχείο» λέει ο Λέκκας για την τραγωδία στην Κρήτη
Στην πτωτική πορεία του του τηλεοπτικού σταθμού ως προς τα μερίδια τηλεθέασης συμβάλλoyn προφανώς και η κατάρρευση των ποσοστών του Νίκου Μουτσινά, ο οποίος φαίνεται να επαναλαμβάνει με περίσσευμα αμηχανίας τον εαυτό του, μηρυκάζοντας αυτό που ξέρει να κάνει ομολογουμένως καλά και κάνοντας καλύτερό του φίλο τα μονοψήφια ποσοστά -είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα 17 έως 21/10 σημείωσε ανά ημέρα 8,4%, 8%, 6,4%, 8,7% και 8,7%-, oi καρπούς που δεν έχει αποδώσει ακόμα η ομολογουμένως ευφυής μεταγραφή της Φαίης Σκορδά και βέβαια η παντελής αδιαφορία του τηλεοπτικού κοινού για το «Love Island», ένα ακόμα concept στο οποίο δοκιμάστηκε η Ηλιάνα Παπαγεωργίου, χωρίς να σκιστούν στα δύο οι τηλεοπτικοί ουρανοί. Πολλοί αναρωτιούνται αν έχει πάθει... Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, όταν εκείνη βολόδερνε εις μάτην από τηλεοπτικό πρόγραμμα σε τηλεοπτικό πρόγραμμα για να βρει εκείνο που της πήγαινε κουτί. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Στις 12 Σεπτεμβρίου η Φαίη Σκορδά είπε την πρώτη «καλημέρα» της από τη νέα τηλεοπτική στέγη της και οι τηλεθεατές την ακολούθησαν ως σκύλοι του Παβλόφ, όπως έδειξε η ετυμηγορία της τηλεθέασης με 18,9% στο δυναμικό και 21,4% στο σύνολο του κοινού. Η καλή μέρα δεν φάνηκε, όμως, από το πρωί, αφού έναν ακριβώς μήνα μετά, στις 12 Οκτωβρίου, η εκπομπή περιορίστηκε στο 5,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Τα μονοψήφια ποσοστά στο κοινό 18-54 που τις δύο πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου ήταν σχεδόν κανόνας εύλογα προβλημάτισαν τον τηλεοπτικό σταθμό και πυροδότησαν φήμες για ενίσχυση της ομάδας ή ακόμα και για μετάθεση της ώρας προβολής, πράγμα για το οποίο η οικοδέσποινα δήλωσε από το μετερίζι της πως δεν είχε ιδέα. Είναι πάντως ηλίου φαεινότερον ότι η επιλογή της να μην καταπιάνεται με την ειδησεογραφία -τουλάχιστον στον βαθμό, με την ένταση και τον λαϊκισμό που το κάνει το πρώην τηλεοπτικό έτερον ήμισύ της (βλ. Γιώργος Λιάγκας)- αποκρυσταλλώνεται και στα μερίδια τηλεθέασης. Μόνο ως τραγική ειρωνεία καταγράφεται το γεγονός πως η ίδια η Σκορδά βρίσκεται στην καλύτερή της φόρμα φέτος.
Η εβδομάδα που μας πέρασε είχε πάντως λιγότερες αναταράξεις για το «Πρωινό Μας» -αυτό κι αν αξίζει ένα βραβείο πρωτοτυπίας τίτλου- το οποίο κάποιες ημέρες φλέρταρε δειλά ακόμα και με διψήφια ποσοστά στο δυναμικό κοινό.
Εκείνο που φαίνεται να έχει μη αναστρέψιμη φθίνουσα πορεία είναι το «Love Island», το οποίο ούτε νούμερα έφερε, ούτε buzz κατάφερε να δημιουργήσει, ούτε διαστάσεις κοινωνικού φαινομένου έλαβε, όπως, λόγου χάρη, στη Μεγάλη Βρετανία. Ευτυχώς να λέμε για το τελευταίο. Εσχάτως μάλιστα διακινείται έντονα η φήμη ότι πρόκειται να ολοκληρώσει τις εργασίες του πρόωρα - κάποιοι στοιχηματίζουν για την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Αλλά αυτό είναι κάτι που δεν αφορά και πολλούς, πλην του άμεσα ενδιαφερόμενου ΣΚΑΪ, ο οποίος ανάμεσα στα άλλα έχει να αναδομήσει εκ βάθρων και το «Γεια σου» της Μαρίας Μπακοδήμου, το οποίο ακόμα και μετά την αλλαγή ώρας του -πλέον κάθε Σαββατοκύριακο στις 15.00- δεν είχε τύχη απέναντι στη για μία ακόμα σεζόν αλωνιστική μηχανή του Σαββατοκύριακου, κατά κόσμον Ναταλία Γερμανού στον ALPHA.
Το MEGA, ο ALPHA αλλά και η ΕΡΤ1 έχουν σε συνολική θεώρηση το πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα και αυτό αποτυπώνεται στις έως τώρα επιλογές του τηλεοπτικού κοινού. Το μεν MEGA πετυχαίνει δυσθεώρητα ποσοστά τηλεθέασης στο δυναμικό κοινό από το πρωί με την «Κοινωνία Ωρα Mega» ενώ σταθερά στις πρωτιές του συμβάλλουν το «The Chase» με τη Μαρία Μπεκατώρου και βέβαια το «Live News» του Νίκου Ευαγγελάτου - συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις ανάγλυφες 3D αναπαραστάσεις του που έχουν λάβει διαστάσεις καλτ φαινομένου.
Παραπάνω από καλά στον ανταγωνισμό ανταποκρίνεται τόσο η «Η Γη της ελιάς» που, παρότι βρίσκεται στη δεύτερη σεζόν της, δεν δείχνει να έχει κουράσει το κοινό και βέβαια η νέα είσοδος του «Μαύρου Ρόδου». Από την άλλη ο ALPHA εξακολουθεί να κάνει καθημερινά δυνατό ξεκίνημα με τη Σταματίνα Τσιμτσιλή και την Κατερίνα Καινούργιου, που υπηρετούν απαρέγκλιτα τη δοκιμασμένη συνταγή του νέας κοπής πρωινάδικου, αυτού που καταχρηστικά στη χώρα μας βαφτίστηκε infotainment, ενώ η επένδυση στην ποιοτική μυθοπλασία φαίνεται πως αποδίδει καρπούς. Με τον «Σασμό» να θεωρείται πλέον σταθερή αξία, το «Αυτή η νύχτα μένει» κερδίζει με ευκολία τον τίτλο της πιο συζητημένης σειράς της σεζόν - έξτρα πόντους δίνει φυσικά η Δέσποινα Βανδή κάθε φορά που καμαρώνει/αποθεώνει τον Βασίλη Μπισμπίκη στα κοινωνικά δίκτυα.
Δυνατό χαρτί του σταθμού παραμένει και το «J2US» ή αλλιώς το πρόγραμμα που αποδεικνύει πώς μπορείς να βγάλεις τον άνθρωπο από τα μπουζούκια αλλά όχι τα μπουζούκια από τον άνθρωπο. Μάρτυς μας το 16,7% στο κοινό 18-54 του προηγούμενου Σαββάτου. Σε σοβαρό αντίπαλον δέος της κοκλώνειας τηλεοπτικής ναυαρχίδας έχει τη δυναμική να αναδειχτεί το «Family Game» του ΑΝΤ1. Στην πρεμιέρα του γήτεψε το 15,9% του δυναμικού κοινού. Ο Μάρκος Σεφερλής αρέσει. Το γιατί δεν είναι της παρούσης.
Σε ό,τι αφορά την ΕΡΤ1, είναι πια υπολογίσιμος παίκτης για τα ιδιωτικά κανάλια κι αυτό από μόνο του προβάλλει ως τεκμήριο της επιτυχίας του επαναλανσαρίσματός της. Και μπορεί το «Κάνε ότι κοιμάσαι» και τα «Νούμερα» -με φανατικούς θεατές και ορκισμένους τιμητές και τον Φοίβο Δεληβοριά σε ρόλο πια εθνικού σταρ ελέω ζήτησης από τα media- να έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο -και να έφεραν τηλεθέαση αλλά και αναφορές στα κοινωνικά δίκτυα που η δημόσια τηλεόραση είχε να δει από πάντα-, ωστόσο υπάρχουν κι άλλοι λόγοι για να συντονιστεί κανείς.
Εκτός από τις τηλεοπτικές σειρές, το σταθερά αισθητικό άρτιο «Μουσικό Κουτί» και το -μια ιδέα υπερεκτιμημένο- «Στούντιο 4», το πρώτο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης διαθέτει πια και ένα παραπάνω αξιοπρεπές πρωινό ενημερωτικό πρόγραμμα με το δίδυμο Χριστίνας Βίδου - Κώστα Παπαχλιμίντζου. Σε ό,τι αφορά τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ενδιαφέρουσα και μάλλον απαραίτητη ήταν η προσθήκη της Μαρίας Αναστασοπούλου στο «Καλημέρα Ελλάδα» του ANT1, το οποίο για τον Σεπτέμβριο ήταν δεύτερο με ποσοστό 12,6% στο κοινό 18-54 πίσω από την «Κοινωνία Ωρα Mega» (18,5%) - το «Σήμερα» του ΣΚΑΪ τερμάτισε τρίτο στο εν λόγω κοινό με 10,6% και δεύτερο στο σύνολο με 16,5%.
Πάντως, το MEGA είναι για την ώρα κερδισμένο και στην ενημέρωση, με το 18-54 να επιλέγει για τον Σεπτέμβριο το κεντρικό δελτίο του σε ποσοστό 12,6% - ακολούθησαν ο ΑΝΤ1 (10,7%), ο ALPHA (10,4%), ο ΣΚΑΪ (9,8%), το STAR (9,5%) και το OPEN (5,9%).
Παρεμπιπτόντως, το OPEN ενσαρκώνει -με αξιώσεις- με τα μέχρι στιγμής δεδομένα τον ρόλο του φτωχού συγγενή της τρέχουσας σεζόν. Τα εβδομαδιαία ποσοστά του είναι καθηλωμένα στα μονοψήφια νούμερα -πέριξ του 5%-, πράγμα που συνάδει απολύτως με το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματός του, μπροστά στο οποίο η βαρεμάρα φαντάζει ενδιαφέρουσα -ναι, για τις εκπομπές της Μάριον Μιχελιδάκη και της Ινας Ταράντου ο λόγος, τις οποίες κάποιος πρέπει να ενημερώσει ότι βρισκόμαστε αισίως στο 2022. Αναμφίβολα αυτή δεν είναι μια καλή χρονιά για τον τηλεοπτικό σταθμό που τα πηγαίνει το ίδιο αδιάφορα και στην ψυχαγωγία αλλά και στην ενημέρωση.
Πράγμα που με τίποτα δεν μπορούν να υποστηρίξουν ο Γιώργος Λιάγκας, η Ζήνα Κουτσελίνη και η Τατιάνα Στεφανίδου, που κάνουν την ίδια εκπομπή αλλά απλώς τυχαίνει να βρίσκονται σε διαφορετικά κανάλια και σε άλλες ζώνες προβολής. Θα έλεγε κανείς ότι ευνοούνται από τη ζοφερή επικαιρότητα, εάν η αλήθεια δεν ήταν πως εκμεταλλεύονται και την την τελευταία ικμάδα της για το καλό των εκπομπών τους, πουλώντας «σοκαριστικές αποκαλύψεις» και καντάρια δράματος της διπλανής πόρτας. Προφανώς και υπάρχει κοινό για να καταναλώσει τα παραπάνω, όπως μαρτυρούν τα σταθερά υψηλά ποσοστά και των τριών σωματοφυλάκων του οιονεί και κατ’ ευφημισμόν infotainment.
Καλά είναι τα νέα και για τη Ζέτα Μακρυπούλια αλλά και τους Ράδιο Αρβύλα. Αμφότεροι δίνουν στον ΑΝΤ1 μια ανάσα που χρειάζεται, πράγμα που έχει τη δυναμική να κάνει και η σειρά «Παγιδευμένοι» η οποία, παρότι αρχικά φάνηκε πέφτει θύμα της υπερπροσφοράς μυθοπλασίας, έχει καταφέρει να συγκεντρώσει έναν στιβαρό πυρήνα κοινού, ειδικά στο γκρουπ 18-54.
Φιλότιμα αλλά σίγουρα όχι σαρωτικά απέναντι στα βαριά χαρτιά της μυθοπλασίας ανταποκρίνεται το GNTM. Η επιστροφή της Βίκυς Καγιά στις επάλξεις ήταν δίκαιη και έγινε πράξη μεν, αλλά προς ώρας δεν έχει συνεπάρει τα τηλεοπτικά πλήθη. Σταθερή αξία για το STAR παραμένει ο «Τροχός της Τύχης» με οικοδεσπότη τον Πέτρο Πολυχρονίδη, ενώ σε τροχιά αναλαμπής βρίσκεται το πρωινό πρόγραμμα του σταθμού. Αλλωστε ειδικά τον Οκτώβρη κάθε τηλεοπτικά εμπλεκόμενος έχει δικαιολογία, αν όχι λόγο, να ανατρέχει στη θυμοσοφία πως ποτέ δεν είναι αργά. Οπως λένε και τα τοτέμ της τηλεκριτικής αλλά και οι παλιές καραβάνες της μικρής οθόνης, προδίδοντας τα ένσημα που έχουν κολλήσει και τα χρόνια τους, η τηλεόραση δεν είναι κατοστάρι αλλά μαραθώνιος. Ενίοτε βέβαια μπορεί να γίνει και καρμανιόλα.
Ειδήσεις σήμερα:
Το DNA «κάρφωσε» τον Αλβανό βιαστή του Παλαιού Φαλήρου - Δείτε φωτογραφίες
Οι Δημοκρατικοί απευθύνονται στον Ομπάμα ελπίζοντας σε ένα «θαύμα» στις ενδιάμεσες εκλογές
«Αυτονόητο ότι θα γινόταν κατολίσθηση, σε λάθος σημείο το ξενοδοχείο» λέει ο Λέκκας για την τραγωδία στην Κρήτη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr