Maestro: Αποθεώθηκε η splatter σκηνή - Η αλληγορία και ο σουρεαλισμός του Παπακαλιάτη
25.11.2022
09:36
Η αλληγορία πίσω από τη σκηνή που συζητήθηκε περισσότερο από το χθεσινό επεισόδιο του Maestro - Τι έγραψαν οι θαυμαστές της σειράς
Στο χθεσινό έκτο επεισόδιο του «Maestro», αποκαλύφθηκε το παρελθόν του Ορέστη, τον οποίο ενσαρκώνει ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης. Μυστικά, απωθημένα και ένας έρωτας από το παρελθόν έκαναν την άφιξή τους και εντυπωσίασαν για μία ακόμη φορά το κοινό.
Η Αλεξάνδρα, την οποία υποδύεται η Στεφανία Γουλιώτη, «εισέβαλε» στο νησί και στη ζωή του Ορέστη. Η εν διαστάσει σύζυγος του πρωταγωνιστή, τον βρίσκει στους Παξούς και από εκεί και ύστερα οι τηλεθεατές παρακολούθησαν μία σειρά από flashback, που ερμήνευαν το παρελθόν του Ορέστη και δικαιολογούσαν όλα όσα τον «ανάγκασαν», να εγκαταλείψει τη ζωή του στην πόλη και να διδάξει μουσική στους Παξούς.
Στις «Μουσικές καρέκλες», όπως ήταν ο τίτλος του επεισοδίου που προβλήθηκε το βράδυ της Πέμπτης 24 Νοεμβρίου, αφηγήτης ήταν ο Ορέστης και «φωτίστηκαν» οι πιο σκοτεινές πλευρές του. Το παρελθόν του παρουσιάζεται μέσα από την τελευταία εικοσαετία, στην οποία καταγράφονται και σημεία - σταθμοί για τη χώρα, όπως η ένταξη της Ελλάδας στην ευρωζώνη, η έναρξη της οικονομικής κρίσης και τα μνημόνια. Παράλληλα, μέσα από την αφήγηση του maestro, παρατηρείται και ο τρόπος με τον οποίο ενηλικιώθηκε η γενιά του, και η κουλτούρα της εποχής.
Το έκτο επεισόδιο ήταν σχεδόν ολόκληρο γυρισμένο στην Αθήνα. Το κοινό παρακολούθησε τους γρήγορους ρυθμούς της πρωτεύουσας, έναν εντελώς διαφορετικό «Ορέστη», περιβεβλημένο από τον πλούτο και την χλιδή της Αλεξάνδρας, την πονηριά, τον κυνισμό των ανθρώπων και το σκοτάδι το οποίο διαξιφίστηκε με το «φως» των Παξών. Όπως έχει παραδεχτεί και ο ίδιος ο δημιουργός, το επεισόδιο ήταν γυρισμένο σαν μια ανεξάρτητη ταινία.
Οι χθεσινές σκηνές χαρατηρίστηκαν από τον συμβολισμό, την αλληγορία και τον σουρεαλισμό, για να μπορέσει να αποδοθεί ο ψυχισμός του Ορέστη. Εκείνο όμως που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν η splatter σκηνή στο τραπέζι.
Ο Ορέστης φαντάζεται πως σκοτώνει όλους τους παρευρισκόμενους και ύστερα δειπνεί, έχοντας δίπλα του τα πτώματα με τα αίματά τους.
Διαβάστε μερικές από τις αντιδράσεις για τη σκηνή
Η Αλεξάνδρα, την οποία υποδύεται η Στεφανία Γουλιώτη, «εισέβαλε» στο νησί και στη ζωή του Ορέστη. Η εν διαστάσει σύζυγος του πρωταγωνιστή, τον βρίσκει στους Παξούς και από εκεί και ύστερα οι τηλεθεατές παρακολούθησαν μία σειρά από flashback, που ερμήνευαν το παρελθόν του Ορέστη και δικαιολογούσαν όλα όσα τον «ανάγκασαν», να εγκαταλείψει τη ζωή του στην πόλη και να διδάξει μουσική στους Παξούς.
Στις «Μουσικές καρέκλες», όπως ήταν ο τίτλος του επεισοδίου που προβλήθηκε το βράδυ της Πέμπτης 24 Νοεμβρίου, αφηγήτης ήταν ο Ορέστης και «φωτίστηκαν» οι πιο σκοτεινές πλευρές του. Το παρελθόν του παρουσιάζεται μέσα από την τελευταία εικοσαετία, στην οποία καταγράφονται και σημεία - σταθμοί για τη χώρα, όπως η ένταξη της Ελλάδας στην ευρωζώνη, η έναρξη της οικονομικής κρίσης και τα μνημόνια. Παράλληλα, μέσα από την αφήγηση του maestro, παρατηρείται και ο τρόπος με τον οποίο ενηλικιώθηκε η γενιά του, και η κουλτούρα της εποχής.
Το έκτο επεισόδιο ήταν σχεδόν ολόκληρο γυρισμένο στην Αθήνα. Το κοινό παρακολούθησε τους γρήγορους ρυθμούς της πρωτεύουσας, έναν εντελώς διαφορετικό «Ορέστη», περιβεβλημένο από τον πλούτο και την χλιδή της Αλεξάνδρας, την πονηριά, τον κυνισμό των ανθρώπων και το σκοτάδι το οποίο διαξιφίστηκε με το «φως» των Παξών. Όπως έχει παραδεχτεί και ο ίδιος ο δημιουργός, το επεισόδιο ήταν γυρισμένο σαν μια ανεξάρτητη ταινία.
Οι χθεσινές σκηνές χαρατηρίστηκαν από τον συμβολισμό, την αλληγορία και τον σουρεαλισμό, για να μπορέσει να αποδοθεί ο ψυχισμός του Ορέστη. Εκείνο όμως που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν η splatter σκηνή στο τραπέζι.
Ο Ορέστης φαντάζεται πως σκοτώνει όλους τους παρευρισκόμενους και ύστερα δειπνεί, έχοντας δίπλα του τα πτώματα με τα αίματά τους.
Διαβάστε μερικές από τις αντιδράσεις για τη σκηνή
Ο προγεννετικός έλεγχος
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης σε αυτό το επεισόδιο καταπιάστηκε με ένα άγνωστο προς το ευρύ κοινό ιατρικό ζήτημα. Στο flashback της ζωής του η Αλεξάνδρα (Στεφανία Γουλιώτη) μένει έγκυος και προχωρά σε υποχρεωτική διακοπή της κύησής της, αφού μαθαίνει, σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, πως το μωρό της, θα γεννηθεί με κυστική ίνωση.
Πρόκειται για την πιο συχνή, παγκοσμίως, κληρονομική νόσο που προκαλείται από τη μετάλλαξη ενός γονιδίου και η οποία προσβάλλει πολλά ζωτικά όργανα και συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού.
Στη σκηνή τονίζεται πως η ηρωίδα θα μπορούσε να ενημερωθεί νωρίτερα για το σοβαρό αυτό πρόβλημα, αν προχωρούσε στον σχετικό προγεννητικό έλεγχο.
«Σου χρωστάω μια συγγνώμη για όσα φοβάμαι να διεκδικήσω»
Για πρώτη φορά χθες ο Ορέστης παραδέχτηκε τα συναισθήματά του προς την Κλέλια: «Ερωτεύτηκες; Νόμιζα δεν μπορούσες» τον ρωτά η Αλεξάνδρα, με τον ίδιο να δίνει τη δική του απάντηση εμμέσως και μέσα από σιωπή του.
Μάλιστα μέσα από τον εσωτερικό μονόλογό του, που μοιάζει με το «Μονόγραμμα» του Οδυσσέα Ελύτη της λέει: «Μ' ακούς; Δεν μπορώ να πάρω τα μάτια μου από πάνω σου. Από την ελευθερία σου, ταλέντο σου, την ομορφιά σου, την νεότητά σου. Από όλα όσα είσαι. Σου χρωστάω μια συγγνώμη για όσα φοβάμαι να διεκδικήσω. Εσένα».
Το παζλ της δολοφονίας
Όπως συμβαίνει στο τέλος κάθε επεισοδίου του «Maestro», ξετυλίγεται σταδιακά το κουβάρι της δολοφονίας του Χαράλαμπου.
Από χθες στο «κάδρο» προστίθεται και η Αλεξάνδρα. Μέχρι στιγμής ο Ορέστης, Φάνης και ο Σπύρος, ήταν οι άμεσα εμπλεκόμενοι.
Η Αλεξάνδρα βρέθηκε μπροστά στη σκηνή όπου τυλίγεται το πτώμα, ενώ λίγο αργότερα βοηθά τον πρωταγωνιστή να πλύνει τα αίματα από τα χέρια του.
Το τρέιλερ του επόμενου επεισοδίου
Ειδήσεις σήμερα:
Θρήνος για τον 28χρονο αρχισμηνία - «Πόσο άδικη είναι η ζωή»
Ο αρχηγός της Αγγλίας απάντησε με ρολόι €624.000 στην απαγόρευση στήριξης στους ΛΟΑΤΚΙ+
Η μεταμόρφωση της καλόγριας που κέρδισε το «Voice», άλλαξε ζωή και έγινε σερβιτόρα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr