Ντάνιελ Ντέι Λιούις: Συμπρωταγωνίστριά του τον «καρφώνει» - «Τραυματική εμπειρία» τα γυρίσματα
03.01.2023
12:31
Απαξιωτική εμφανίστηκε ως προς το «Method Acting» του μεγάλου σταρ η Βίκι Κριπς, που έπαιξε μαζί του στο Phantom Thread - «Το έβλεπα σαν τσίρκο»
Για τις περισσότερες νεαρές ηθοποιούς, η ευκαιρία να κάνουν το ντεμπούτο τους στον mainstream χώρο του κινηματογράφου στο πλευρό ενός θρύλου της υποκριτικής, όπως ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις, θα αντιμετωπιζόταν ως θεόσταλτο δώρο, ειδικά εάν αυτή η συνεργασία γινόταν στο πλαίσιο ενός άρτιου και ξεχωριστού προτζεκτ όπως το «Phantom Thread» (ελληνικός τίτλος «Αόρατη Κλωστή»).
Για τη λουξεμβουργιανή Βίκι Κριπς, ωστόσο, τόσο τα γυρίσματα όσο και η προώθηση της ταινίας του 2017 με τη σκηνοθετική υπογραφή του Πολ Άντερσον (Boogie Nights, Μανόλια, Θα χυθεί αίμα) ήταν «μια τραυματική εμπειρία, σκέτη καταστροφή», όπως εξηγεί η ίδια σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Telegraph.
Η πλοκή της τελευταίας ταινίας που γύρισε ο 65χρονος Άγγλος ηθοποιός πριν από τη «συνταξιοδότησή» του εκτυλίσσεται στο Λονδίνο της δεκαετίας του '50 και καταγράφει την «αναμέτρηση ισχύος» ανάμεσα στον «Ρέινολντς» έναν τελειομανή μόδιστρο της υψηλή κοινωνίας και την «Άλμα», την τελευταία από μια σειρά «αναλώσιμων» μοντέλων-ερωμένων που καλούνταν να παίξουν προσωρινά τον ρόλο της «μούσας», για να απομακρυνθούν έπειτα κακήν κακώς από τη ζωή του.
«Δεν βλέπω ποτέ τις ταινίες των ανθρώπων με τους οποίους πρόκειται να συνεργαστώ, δεν τους γκουγκλάρω. Γι' αυτό λοιπόν δεν ήξερα και πολλά για το method acting [του Ντάνιελ Ντέι Λιούις]» εξήγησε η Κριπς στη βρετανική εφημερίδα, περιγράφοντάς την έκπληξή της όταν είδε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπιζόταν ο σταρ στο σετ.
To Method acting είναι ένα σύνολο τεχνικών πρόβας και προετοιμασίας που επιστρατεύουν πολλοί ηθοποιοί για να ταυτιστούν με τον εκάστοτε ρόλο κατανοώντας πλήρως τα κίνητρα και τα συναισθήματά του. Ορισμένοι από αυτούς τους ηθοποιούς «ζουν» για μεγάλα διαστήματα όπως ο χαρακτήρας που καλούνται να ερμηνεύσουν και παραμένουν «στο πετσί του ρόλου» ακόμα και όταν βρίσκονται εκτός κάμερας, περιμένοντας την επόμενη σκηνή τους.
«Η Κριπς δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι ο ηθοποιός περίμενε από το καστ και το συνεργείο γυρισμάτων να του απευθύνεται σαν τον χαρακτήρα που υποδυόταν», γράφει η εφημερίδα που μίλησε με την ηθοποιό με αφορμή τη νέα της ταινία «Κορσές». Η ίδια εξήγησε πώς έβρισκε παράλογο το κλίμα «ευλάβειας» απέναντι στον ηθοποιό και τις απαιτήσεις του από τους συμμετέχοντες στα γυρίσματα. «Θεέ μου ήρθε! Είναι εδώ!» λέει πιάνοντας τα μάγουλά της σε μια κοροϊδευτική μίμηση όσων αντιμετώπιζαν τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις σαν κάτι ιερό, προσέχοντας πάντα μην τον ενοχλήσουν και τον ταράξουν. «Εγώ είμαι από τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι είμαστε όλοι ίδιοι. Όλοι πάμε τουαλέτα. Όλο αυτό το έβλεπα σαν τσίρκο. Απλώς δεν φοβόμουν», λέει χαρακτηριστικά.
Ως «ανοιχτόμυαλος άνθρωπος που αγαπά την περιπέτεια», η ηθοποιός αποφάσισε αρχικά να πάει με τα νερά του σταρ, αφού έτσι θα μπορούσε ίσως να μάθει κάτι από αυτόν. «Μετά όμως από τη μισή ταινία, το είχα βαρεθεί. Σκεφτόμουν, «εντάξει, το κατάλαβα. Είναι ένα παιχνίδι. Το έπαιξα. Μπορούμε όμως τώρα να μιλάμε κανονικά, σας παρακαλώ;».
Ερωτηθείσα εάν φαντάζεται ότι θα μπορούσε μια γυναίκα σταρ να απαιτεί τέτοια «βασιλική μεταχείριση», απάντησε εμφατικά όχι.
Οι κριτικοί του «Phantom Thread» αποθέωσαν τον τρόπο με τον οποίο ο χαρακτήρας της Κριπς στην ταινία αντιμετωπίζει με θάρρος εκείνον του Ντέι Λιούις, χωρίς να κατεβάζει στιγμή ούτε το βλέμμα ούτε τις προσδοκίες της. Σύμφωνα με την ίδια, το ασυμβίβαστο και ανυποχώρητο βλέμμα της στην ταινία ήταν κάτι που προσθεσε η ίδια στον ρόλο και αντανακλούσε τα αισθήματά της εκείνη την περίοδο. «Στη σκηνή που η Άλμα παραπονιέται λέγοντας "εσύ και οι άνθρωποί σου και τα τείχη σου και οι κανόνες σου...» στην πραγματικότητα είμαι εγώ που μιλάω σε έναν διάσημο ηθοποιό και τον ρωτάω "χρειάζεσαι πραγματικά όλοι γύρω σου να φέρονται τόσο παράξενα και να μιλούν ψιθυριστά;" Αποφάσισα ότι δεν θα τον κοιτούσα με διαφορετικό τρόπο επειδή ήταν ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Εκείνος αντέδρασε στα συναισθήματά μου και τα χρησιμοποίησε με ωραίο τρόπο. Αυτός ο "χορός" έγινε η ταινία και στο τέλος ήταν κάτι υπέροχο», λέει η Κριπς, «μαλακώνοντας» κάπως την αιχμηρή κριτική της για τον 65χρονο.
Η Κριπς δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις πολύ αυστηρές και καταπιεστικές οδηγίες που της είχαν δοθεί κατά την προώθηση του φιλμ, που ενέτειναν τη συνολική αρνητική της εμπειρία. Συγκεκριμένα, της είχαν απαγορεύσει σε συνεντεύξεις της να εκφράζει τη δική της γνώμη για την πλοκή ή να περιγράφει την εμπειρία της στο σετ, και της είχαν πει να μιλάει κυρίως για τα... τοπία και τα κοστούμια.
Ειδήσεις σήμερα:
Ανάγκασαν Ρομά στην Πάτρα να πει τα κάλαντα γονατιστός και του 'βαλαν φωτιά!
Πώς το TikTok εξελίχθηκε από πιθανό «κατάσκοπο» σε «Δούρειο Ίππο» για τις ΗΠΑ
Στην εντατική ο Τζέρεμι Ρένερ, θα χρειαστεί και δεύτερο χειρουργείο
Για τη λουξεμβουργιανή Βίκι Κριπς, ωστόσο, τόσο τα γυρίσματα όσο και η προώθηση της ταινίας του 2017 με τη σκηνοθετική υπογραφή του Πολ Άντερσον (Boogie Nights, Μανόλια, Θα χυθεί αίμα) ήταν «μια τραυματική εμπειρία, σκέτη καταστροφή», όπως εξηγεί η ίδια σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Telegraph.
Η πλοκή της τελευταίας ταινίας που γύρισε ο 65χρονος Άγγλος ηθοποιός πριν από τη «συνταξιοδότησή» του εκτυλίσσεται στο Λονδίνο της δεκαετίας του '50 και καταγράφει την «αναμέτρηση ισχύος» ανάμεσα στον «Ρέινολντς» έναν τελειομανή μόδιστρο της υψηλή κοινωνίας και την «Άλμα», την τελευταία από μια σειρά «αναλώσιμων» μοντέλων-ερωμένων που καλούνταν να παίξουν προσωρινά τον ρόλο της «μούσας», για να απομακρυνθούν έπειτα κακήν κακώς από τη ζωή του.
«Δεν βλέπω ποτέ τις ταινίες των ανθρώπων με τους οποίους πρόκειται να συνεργαστώ, δεν τους γκουγκλάρω. Γι' αυτό λοιπόν δεν ήξερα και πολλά για το method acting [του Ντάνιελ Ντέι Λιούις]» εξήγησε η Κριπς στη βρετανική εφημερίδα, περιγράφοντάς την έκπληξή της όταν είδε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπιζόταν ο σταρ στο σετ.
To Method acting είναι ένα σύνολο τεχνικών πρόβας και προετοιμασίας που επιστρατεύουν πολλοί ηθοποιοί για να ταυτιστούν με τον εκάστοτε ρόλο κατανοώντας πλήρως τα κίνητρα και τα συναισθήματά του. Ορισμένοι από αυτούς τους ηθοποιούς «ζουν» για μεγάλα διαστήματα όπως ο χαρακτήρας που καλούνται να ερμηνεύσουν και παραμένουν «στο πετσί του ρόλου» ακόμα και όταν βρίσκονται εκτός κάμερας, περιμένοντας την επόμενη σκηνή τους.
«Η Κριπς δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι ο ηθοποιός περίμενε από το καστ και το συνεργείο γυρισμάτων να του απευθύνεται σαν τον χαρακτήρα που υποδυόταν», γράφει η εφημερίδα που μίλησε με την ηθοποιό με αφορμή τη νέα της ταινία «Κορσές». Η ίδια εξήγησε πώς έβρισκε παράλογο το κλίμα «ευλάβειας» απέναντι στον ηθοποιό και τις απαιτήσεις του από τους συμμετέχοντες στα γυρίσματα. «Θεέ μου ήρθε! Είναι εδώ!» λέει πιάνοντας τα μάγουλά της σε μια κοροϊδευτική μίμηση όσων αντιμετώπιζαν τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις σαν κάτι ιερό, προσέχοντας πάντα μην τον ενοχλήσουν και τον ταράξουν. «Εγώ είμαι από τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι είμαστε όλοι ίδιοι. Όλοι πάμε τουαλέτα. Όλο αυτό το έβλεπα σαν τσίρκο. Απλώς δεν φοβόμουν», λέει χαρακτηριστικά.
Ως «ανοιχτόμυαλος άνθρωπος που αγαπά την περιπέτεια», η ηθοποιός αποφάσισε αρχικά να πάει με τα νερά του σταρ, αφού έτσι θα μπορούσε ίσως να μάθει κάτι από αυτόν. «Μετά όμως από τη μισή ταινία, το είχα βαρεθεί. Σκεφτόμουν, «εντάξει, το κατάλαβα. Είναι ένα παιχνίδι. Το έπαιξα. Μπορούμε όμως τώρα να μιλάμε κανονικά, σας παρακαλώ;».
Ερωτηθείσα εάν φαντάζεται ότι θα μπορούσε μια γυναίκα σταρ να απαιτεί τέτοια «βασιλική μεταχείριση», απάντησε εμφατικά όχι.
Οι κριτικοί του «Phantom Thread» αποθέωσαν τον τρόπο με τον οποίο ο χαρακτήρας της Κριπς στην ταινία αντιμετωπίζει με θάρρος εκείνον του Ντέι Λιούις, χωρίς να κατεβάζει στιγμή ούτε το βλέμμα ούτε τις προσδοκίες της. Σύμφωνα με την ίδια, το ασυμβίβαστο και ανυποχώρητο βλέμμα της στην ταινία ήταν κάτι που προσθεσε η ίδια στον ρόλο και αντανακλούσε τα αισθήματά της εκείνη την περίοδο. «Στη σκηνή που η Άλμα παραπονιέται λέγοντας "εσύ και οι άνθρωποί σου και τα τείχη σου και οι κανόνες σου...» στην πραγματικότητα είμαι εγώ που μιλάω σε έναν διάσημο ηθοποιό και τον ρωτάω "χρειάζεσαι πραγματικά όλοι γύρω σου να φέρονται τόσο παράξενα και να μιλούν ψιθυριστά;" Αποφάσισα ότι δεν θα τον κοιτούσα με διαφορετικό τρόπο επειδή ήταν ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Εκείνος αντέδρασε στα συναισθήματά μου και τα χρησιμοποίησε με ωραίο τρόπο. Αυτός ο "χορός" έγινε η ταινία και στο τέλος ήταν κάτι υπέροχο», λέει η Κριπς, «μαλακώνοντας» κάπως την αιχμηρή κριτική της για τον 65χρονο.
Η Κριπς δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις πολύ αυστηρές και καταπιεστικές οδηγίες που της είχαν δοθεί κατά την προώθηση του φιλμ, που ενέτειναν τη συνολική αρνητική της εμπειρία. Συγκεκριμένα, της είχαν απαγορεύσει σε συνεντεύξεις της να εκφράζει τη δική της γνώμη για την πλοκή ή να περιγράφει την εμπειρία της στο σετ, και της είχαν πει να μιλάει κυρίως για τα... τοπία και τα κοστούμια.
Ειδήσεις σήμερα:
Ανάγκασαν Ρομά στην Πάτρα να πει τα κάλαντα γονατιστός και του 'βαλαν φωτιά!
Πώς το TikTok εξελίχθηκε από πιθανό «κατάσκοπο» σε «Δούρειο Ίππο» για τις ΗΠΑ
Στην εντατική ο Τζέρεμι Ρένερ, θα χρειαστεί και δεύτερο χειρουργείο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr