Tiffany: H επιτομή της παγκόσμιας χλιδής και το εμβληματικό κτήριο στο Μανχάταν που τυλίχθηκε στις φλόγες
29.06.2023
22:06
Από τη Νέα Υόρκη και το Χόλιγουντ σε εμβληματικές δημιουργίες που άφησαν εποχή - Ξεκίνησε ως κατάστημα για είδη αλληλογραφίας το 1837 και μετατράπηκε στο κέντρο της μόδας και των κοσμημάτων - Η ηχηρή παρουσία του στο σινεμά
Τον γύρο του διαδικτύου κάνουν βίντεο με τη μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε το πρωί της Πέμπτης, σε κατάστημα του εμβληματικού κοσμηματοπωλείου Tiffany στο Μανχάταν.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες από την αστυνομία της Νέας Υόρκης, έχουν αναφερθεί δύο τραυματίες, χωρίς, ωστόσο, να παρατηρούνται σημαντικές φθορές στο κτίριο.
Στην «καρδιά» του Μανχάταν ένα κόσμημα της πόλης
Τοποθετημένο στην «καρδιά» του Μανχάταν, την περίφημη 5η Λεωφόρο, το κατάστημα-ναυαρχίδα Tiffany & Co. αποτελεί ένα διαχρονικό σύμβολο πολυτέλειας και κομψότητας. Για περισσότερο από έναν αιώνα, αυτό το διάσημο κτίριο σταματά τους επισκέπτες που χαζεύουν τα μοναδικά κοσμήματα, την αδιαμφισβήτητη δεξιοτεχνία του brand και τον ενθουσιασμό όσων καταφέρνουν να αποκτήσουν ένα από αυτά, των οποίων η τιμή μπορεί να ανέλθει και σε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Από το θρυλικό Blue Box μέχρι την εμβληματική βιτρίνα του, η ναυαρχίδα της Tiffany & Co. στη Νέα Υόρκη είναι σύμβολο χλιδής.
Η ιστορία του οίκου που ξεκίνησε ως κατάστημα με χαρτικά
Ήταν Σεπτέμβριος του 1837, όταν ο Charles Lewis Tiffany με δανεικά από τον πατέρα του και συνέταιρο τον John B. Young- άνοιξε στο Μαχάταν το Tiffany & Young, που πωλούσε είδη αλληλογραφίας. Το 1853 ο Tiffany ανέλαβε εξ ολοκλήρου την εταιρεία, η οποία έκτοτε έχει την επωνυμία Tiffany & Co.
Δύο ακόμη συνεταίροι επένδυσαν και η γκάμα των εμπορευμάτων επεκτάθηκε σε ασημικά και αργότερα σε κοσμήματα, τα οποία αρχικά εισάγονταν από την Ευρώπη και από το 1848 παράγονταν και στην Αμερική. Στα χρόνια του Αμερικάνικου Εμφύλιου, έφτιαχνε όπλα, χειρουργικά εργαλεία αλλά και ειδικά κοσμήματα, όπως οι πένθιμοι σταυροί από μαύρο όνυχα. Το 1880, σχεδίασε τη Μεγάλη Σφραγίδα των ΗΠΑ, που απεικονίστηκε πάνω στο δολάριο.
Το «Tiffany Diamond»
Μετά το 1887 γεννήθηκε το «Tiffany Diamond», με βάρος 128,54 καράτια -πετράδι που πρωταγωνίστησε σε διεθνείς εκθέσεις, καθιερώνοντας τα Tiffany κοσμήματα στην αφρόκρεμα του είδους. Μόνο τρεις γυναίκες έχουν εμφανιστεί δημόσια φορώντας το συγκεκριμένο πετράδι. Η πρώτη ήταν η Σέλντον Γουάιτχαουζ, το 1957, η δεύτερη, η πρωταγωνίστρια του Breakfast at Tiffany’s, Όντρεϊ Χέπμπορν και τρίτη η Lady Gaga στα Όσκαρ 2019.
Το εμβληματικό «μπλε κουτί»
Το 1851, η Tiffany παρουσίασε το θρυλικό πλέον Tiffany Blue Box - μια απλή συσκευασία που όμως έμελλε να γίνει συνώνυμο της πολυτέλειας. Η εμβληματική μπλε απόχρωση και η λευκή σατέν κορδέλα έχουν γίνει έκτοτε σύμβολα κομψότητας, και η παραλαβή ενός Tiffany Blue Box έχει γίνει συνώνυμη με ειδικές περιστάσεις και πολύτιμες στιγμές.
Σήμερα, η Tiffany & Co. εξακολουθεί να είναι μια παγκόσμια δύναμη πολυτελών κοσμημάτων και αξεσουάρ, που αγαπήθηκε από γενιές απαιτητικών πελατών. Το 2021, ένωσε τις δυνάμεις της με τον γαλλικό όμιλο πολυτελείας LVMH, υιοθετώντας παράλληλα τις σύγχρονες αξίες που συνάδουν με την ολοένα μεταβαλλόμενη κοινωνική επιταγή.
Η επιτομή της χλιδής στο Χόλιγουντ
Όταν πρόκειται για εμβληματικά brands που έχουν αφήσει το στίγμα τους στον κινηματογράφο, το Tiffany & Co. ξεχωρίζει ως διαχρονικό σύμβολο κομψότητας. Εδώ και δεκαετίες, ο διάσημος αυτός οίκος κοσμεί τη μεγάλη οθόνη, δίνοντας μια πινελιά γοητείας και πολυτέλειας σε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές του σινεμά. Από ρομαντικές κωμωδίες μέχρι δράματα και action φιλμ, δείτε παρακάτω, μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες συνεργασίες των Tiffany με μεγάλες παραγωγές.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες από την αστυνομία της Νέας Υόρκης, έχουν αναφερθεί δύο τραυματίες, χωρίς, ωστόσο, να παρατηρούνται σημαντικές φθορές στο κτίριο.
Το ενδιαφέρον για την τύχη του ιστορικού κτιρίου είναι μεγάλο και όχι άδικα, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή brands, που η φήμη του ξεπερνά τα όρια ενός απλού ακριβού οίκου. Η ιστορία του οίκου Tiffany έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στον όρο «πολυτέλεια» όπως αυτός παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια, μέσα από τον χώρο του θεάματος.
Στην «καρδιά» του Μανχάταν ένα κόσμημα της πόλης
Τοποθετημένο στην «καρδιά» του Μανχάταν, την περίφημη 5η Λεωφόρο, το κατάστημα-ναυαρχίδα Tiffany & Co. αποτελεί ένα διαχρονικό σύμβολο πολυτέλειας και κομψότητας. Για περισσότερο από έναν αιώνα, αυτό το διάσημο κτίριο σταματά τους επισκέπτες που χαζεύουν τα μοναδικά κοσμήματα, την αδιαμφισβήτητη δεξιοτεχνία του brand και τον ενθουσιασμό όσων καταφέρνουν να αποκτήσουν ένα από αυτά, των οποίων η τιμή μπορεί να ανέλθει και σε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Από το θρυλικό Blue Box μέχρι την εμβληματική βιτρίνα του, η ναυαρχίδα της Tiffany & Co. στη Νέα Υόρκη είναι σύμβολο χλιδής.
Η ιστορία του οίκου που ξεκίνησε ως κατάστημα με χαρτικά
Ήταν Σεπτέμβριος του 1837, όταν ο Charles Lewis Tiffany με δανεικά από τον πατέρα του και συνέταιρο τον John B. Young- άνοιξε στο Μαχάταν το Tiffany & Young, που πωλούσε είδη αλληλογραφίας. Το 1853 ο Tiffany ανέλαβε εξ ολοκλήρου την εταιρεία, η οποία έκτοτε έχει την επωνυμία Tiffany & Co.
Δύο ακόμη συνεταίροι επένδυσαν και η γκάμα των εμπορευμάτων επεκτάθηκε σε ασημικά και αργότερα σε κοσμήματα, τα οποία αρχικά εισάγονταν από την Ευρώπη και από το 1848 παράγονταν και στην Αμερική. Στα χρόνια του Αμερικάνικου Εμφύλιου, έφτιαχνε όπλα, χειρουργικά εργαλεία αλλά και ειδικά κοσμήματα, όπως οι πένθιμοι σταυροί από μαύρο όνυχα. Το 1880, σχεδίασε τη Μεγάλη Σφραγίδα των ΗΠΑ, που απεικονίστηκε πάνω στο δολάριο.
Το «Tiffany Diamond»
Μετά το 1887 γεννήθηκε το «Tiffany Diamond», με βάρος 128,54 καράτια -πετράδι που πρωταγωνίστησε σε διεθνείς εκθέσεις, καθιερώνοντας τα Tiffany κοσμήματα στην αφρόκρεμα του είδους. Μόνο τρεις γυναίκες έχουν εμφανιστεί δημόσια φορώντας το συγκεκριμένο πετράδι. Η πρώτη ήταν η Σέλντον Γουάιτχαουζ, το 1957, η δεύτερη, η πρωταγωνίστρια του Breakfast at Tiffany’s, Όντρεϊ Χέπμπορν και τρίτη η Lady Gaga στα Όσκαρ 2019.
Το εμβληματικό «μπλε κουτί»
Το 1851, η Tiffany παρουσίασε το θρυλικό πλέον Tiffany Blue Box - μια απλή συσκευασία που όμως έμελλε να γίνει συνώνυμο της πολυτέλειας. Η εμβληματική μπλε απόχρωση και η λευκή σατέν κορδέλα έχουν γίνει έκτοτε σύμβολα κομψότητας, και η παραλαβή ενός Tiffany Blue Box έχει γίνει συνώνυμη με ειδικές περιστάσεις και πολύτιμες στιγμές.
Σήμερα, η Tiffany & Co. εξακολουθεί να είναι μια παγκόσμια δύναμη πολυτελών κοσμημάτων και αξεσουάρ, που αγαπήθηκε από γενιές απαιτητικών πελατών. Το 2021, ένωσε τις δυνάμεις της με τον γαλλικό όμιλο πολυτελείας LVMH, υιοθετώντας παράλληλα τις σύγχρονες αξίες που συνάδουν με την ολοένα μεταβαλλόμενη κοινωνική επιταγή.
Η επιτομή της χλιδής στο Χόλιγουντ
Όταν πρόκειται για εμβληματικά brands που έχουν αφήσει το στίγμα τους στον κινηματογράφο, το Tiffany & Co. ξεχωρίζει ως διαχρονικό σύμβολο κομψότητας. Εδώ και δεκαετίες, ο διάσημος αυτός οίκος κοσμεί τη μεγάλη οθόνη, δίνοντας μια πινελιά γοητείας και πολυτέλειας σε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές του σινεμά. Από ρομαντικές κωμωδίες μέχρι δράματα και action φιλμ, δείτε παρακάτω, μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες συνεργασίες των Tiffany με μεγάλες παραγωγές.
Η σχέση της Tiffany & Co. με το Χόλιγουντ χρονολογείται από την κλασική ταινία του 1961, «Breakfast at Tiffany's». Η ερμηνεία της Όντρεϊ Χέπμπορν ως Χόλυ Γκολάιτλ, η οποία στέκεται έξω από το κατάστημα-ναυαρχίδα της Tiffany & Co. στην 5η Λεωφόρο, έχει γίνει μια από τις πιο διαδεδομένες εικόνες στην ιστορία του κινηματογράφου. Με το στενό μαύρο φόρεμά της, τα μεγάλα γυαλιά ηλίου και ένα κρουασάν στο χέρι, η εμφάνιση της Χέπμπορν καθιέρωσε την Tiffany ως την επιτομή της φινέτσας και της φιλοδοξίας, συνδέοντας μια για πάντα τη μάρκα με τη γοητεία της διαχρονικής κομψότητας.
Η εμβληματική σκηνή από το «Breakfast at Tiffany's»
Τα Tiffany κοσμήματα έχουν διαδραματίσει έναν βασικό ρόλο στην αποτύπωση του ρομαντισμού στην οθόνη. Σε ταινίες όπως «Sweet Home Alabama» και «How to Lose a Guy in 10 Days», τα δαχτυλίδια αρραβώνων Tiffany έγιναν τα σύμβολα της αγάπης και της δέσμευσης για τους ήρωες των φιλμ, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον του κοινού γύρω από το συγκεκριμένο brand να αυξάνεται ραγδαία.
Μπορεί η συνταγή της επιτυχίας για την παρουσία της Tiffany & Co. στο σινεμά να περιστρεφόταν γύρω από ιστορίες αγάπης, αλλά το θρυλικό brand πήγε τη συνεργασία με το Χόλιγουντ ένα βήμα παραπέρα.
Κοσμήματα Tiffany έχουν εμφανιστεί και σε ταινίες δράσης με κύριο θέμα τη ληστεία των πολύτιμων και πανάκριβων κοσμημάτων. Στην επιτυχημένη ταινία «Ocean's 8» με τη Σάντρα Μπούλοκ, μια ομάδα γυναικών κλεφτρών σχεδιάζει μια τολμηρή ληστεία κατά τη διάρκεια του Met Gala της Νέας Υόρκης, με στόχο το θρυλικό κολιέ Toussaint, μια από τις πιο αξιοσημείωτες δημιουργίες της Tiffany.
Πέρα από τις παραπάνω ταινίες, η Tiffany & Co. έχει επίσης ανοίξει ένα δικό της κεφάλαιο στον κόσμο της μόδας και του στυλ στο Χόλιγουντ. Από τα πολυτελή μαργαριτάρια στην ταινία «Gentlemen Prefer Blondes» μέχρι τα εκθαμβωτικά κοσμήματα στα «Moulin Rouge!» και «The Great Gatsby», τα κοσμήματα του brand έχουν γίνει συνώνυμα με την επιτομή της κομψότητας και του luxury. Σχεδιαστές κοστουμιών και σκηνοθέτες έχουν στραφεί ουκ ολίγες φορές στην Tiffany για να δημιουργήσουν μοναδικές στιγμές, αναδεικνύοντας τους χαρακτήρες και τις ιστορίες τους μέσα από την τέχνη του κοσμήματος.
Ο αντίκτυπος της Tiffany στον κινηματογράφο εκτείνεται πέρα από τις απλές τοποθετήσεις προϊόντων. Η μάρκα έχει συνεργαστεί με κινηματογραφιστές, ενδυματολόγους και στούντιο για τη δημιουργία εξατομικευμένων κομματιών για συγκεκριμένες ταινίες. Αυτές οι συνεργασίες όχι μόνο ενίσχυσαν τη σύνδεση μεταξύ της Tiffany και της κινηματογραφικής βιομηχανίας, αλλά ανέδειξαν επίσης τη δέσμευση της μάρκας στην καλλιτεχνία και τη δεξιοτεχνία. Η Tiffany αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος της κινηματογραφικής ιστορίας, έχοντας συνδυάσει το κόσμημα με έντονες περιστάσεις, όπως μία πρόταση γάμου, τον διακαή πόθο για την απόκτηση του πολύτιμου ή απλά... μια οργανωμένη ληστεία!
Από την ονειρική Χόλυ Γκολάιτλ μέχρι τις τολμηρές ληστείες και τους διαχρονικούς έρωτες, η παρουσία της Tiffany & Co. στον κινηματογράφο ταυτίστηκε με ένα ταξίδι μέσα από την κομψότητα, την πολυτέλεια και τη φαντασία. Η παρουσία των κοσμημάτων της σε μερικές από τις πιο επιτυχημένες ταινίες του Χόλιγουντ, εδραίωσαν τη θέση της Tiffany ως σύμβολο της φιλοδοξίας, του ρομαντισμού και της κινηματογραφικής σαγήνης. Με κάθε εκθαμβωτικό κόσμημα και το χαρακτηριστικό μπλε κουτί, η Tiffany συνεχίζει να γοητεύει το κοινό, υπενθυμίζοντάς του, ότι μερικές φορές οι πιο αξιομνημόνευτες στιγμές στην οθόνη κοσμούνται με τη λάμψη των εκλεκτών διαμαντιών.
Η επιτυχία του brand είναι δεδομένη. Δεν είναι τυχαίο που έχει καταφέρει να φέρει ως «μούσα» του σήμερα, μια από τις διασημότερες γυναίκες στον κόσμο, τη Μπιγιονσέ, που τα κοσμήματα Tiffany αποτελούν σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι στα περιδέραια και τα σκουλαρίκια που φορά, ακόμη και στα ρούχα της, τα οποία επιλέγει για τις sold out συναυλίες της.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr