«Billionaires» για μία εβδομάδα - Πόσο ναυλώνονται τα μυθικά luxury yachts

Από το «Christina O» του Ωνάση μέχρι το «Baracuda» του Γ. Οικονόμου και από το «Maltese Falcon» της Αμβροσιάδου μέχρι το «O’Mathilde» της οικογένειας Δράγνη, όλα έχουν την τιμή τους  που μπορεί να φτάσει και τα 2 εκατομμύρια ευρώ για μια εβδομάδα

Με την επιβλητικότητά τους μαγνητίζουν τα βλέμματα όπου κι αν βρεθούν. Σκίζουν τις θάλασσες του κόσμου με μεγάλες ταχύτητες και προσφέρουν στους τυχερούς επιβάτες τους μοναδικές στιγμές απόλυτης πολυτέλειας και χαλάρωσης. Ο λόγος για τα μυθικά luxury yachts, αυτά τα ονειρικά σκάφη που ταξιδεύουν λίγους σε ακριβοθώρητους προορισμούς και επιτρέπουν στους πολλούς απλά να ταξιδεύουν με τη φαντασία τους. Κι όμως, αυτά τα εκπληκτικά σκάφη αναψυχής δεν τα χαίρονται μόνο οι εκατομμυριούχοι ιδιοκτήτες τους. Από το «Christina O» του Αριστοτέλη Ωνάση μέχρι το «Baracuda Valletta» του Γιώργου Οικονόμου και από το «Maltese Falcon» της Ελενας Αμβροσιάδου μέχρι το «O’Pari» της οικογένειας Δράγνη, όλα έχουν την τιμή τους για αυτούς που θέλουν και μπορούν να ζήσουν σαν billionaires έστω για μία εβδομάδα. Ασφαλώς το τίμημα για μια τέτοια σπάνια απόδραση είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς το χρηματιστήριο της πολυτέλειας βρίσκεται σε ανοδική τροχιά και απευθύνεται μόνο σε εκείνους που είναι σε θέση να διαθέσουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ προκειμένου να απολαύσουν τα πανάκριβα ντεκ, τις εντυπωσιακές καμπίνες-σουίτες και τα δερμάτινα σαλόνια των yachts. Υπάρχουν βέβαια και πιο «προσιτές» λύσεις, με μικρότερα σκάφη, όσο και αν όλα αυτά παραμένουν για τον μέσο Eλληνα όνειρο θερινής νυκτός.

Στην κορυφή το «Christina O»

Παρά την ηλικία του, καθώς συμπληρώνει φέτος 80 χρόνια από το 1943, όταν καθελκύστηκε ως ανθυποβρυχιακή φρεγάτα κλάσης River με το όνομα «HMCS Stormont», το «Christina O» παραμένει το πιο δημοφιλές σκάφος αναψυχής, αλλά και από τα ακριβότερα για ναύλωση, ανήκοντας στην κατηγορία των upper class σκαφών, όπως το «Octopus» των 126 μέτρων που ναυλώνεται αντί 2 εκατ. ευρώ την εβδομάδα, το «Faith» των 97 μέτρων με 1,6 εκατ. ευρώ ή το εκπληκτικό 95μετρο «O’Pari» της Golden Yachts της οικογένειας Δράγνη με 1 εκατ. ευρώ. Μετά την ανακαίνιση-επισκευή που έγινε μόλις πέρυσι, το μυθικό σκάφος που έδωσε το «παρών» μέχρι και στην D-Day για την απόβαση στη Νορμανδία δεν προδίδει την ηλικία του. Με μήκος 99,10 μέτρα, 17 καμπίνες που μπορούν να φιλοξενήσουν 17 επισκέπτες και 39 άτομα πλήρωμα, ναυλώνεται από 700.000 ευρώ τη low season μέχρι 740.000 στη high season για όσους θέλουν να νιώσουν... Ωνάσηδες για μία εβδομάδα. Παρότι στη διαδρομή του έχει αλλάξει χέρια αρκετές φορές, παραμένουν αναλλοίωτα όλα εκείνα τα στοιχεία που παραπέμπουν στα ένδοξα χρόνια του πανίσχυρου Ελληνα εφοπλιστή, όπως η προσωπική του καμπίνα-σουίτα, το μοναδικό «Aris Bar», η εσωτερική διακόσμηση, η ψηφιδωτή πισίνα που μόλις αποστραγγιστεί μπορεί να ανυψωθεί στο επίπεδο του καταστρώματος για να γίνει πίστα χορού. Το «Christina O», όταν το λάνσαρε μεταπολεμικά ο Ωνάσης, έθεσε νέα πρότυπα για τα πολυτελή προσωπικά γιοτ, χτίζοντας έναν μύθο γύρω από αυτό. Αρκεί να απαριθμήσει κανείς τις προσωπικότητες που φιλοξενήθηκαν σε αυτό, όπως η Μαρία Κάλλας, η Τζάκι Κένεντι, ο Γουίνστον Τσόρτσιλ, η Γκρέτα Γκάρμπο, η Εύα Περόν, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ και ο Ρίτσαρντ Μπάρτον, ο Ουμπέρτο Ανιέλι, ο Φρανκ Σινάτρα, ο Τζoν Γουέιν, ο πρίγκιπας Ρενιέ του Μονακό και η Γκρέις Κέλι, αλλά και τόσοι άλλοι.
Christina O - 700.000-740.000 ευρώ

Μετά τον θάνατο του Αριστοτέλη Ωνάση το 1975 η Χριστίνα Ωνάση το δώρισε στο ελληνικό κράτος. Υστερα από πολλά χρόνια απαξίωσης, στις αρχές της δεκαετίας του 1990 βγήκε προς πώληση με τίμημα 16 εκατ. δολάρια χωρίς να προσελκύσει το ενδιαφέρον. Το 1998 εξαγοράστηκε από τον Ελληνα εφοπλιστή Ιωάννη-Παύλο Παπανικολάου, οικογενειακό φίλο του Ωνάση, ο οποίος ξόδεψε άνω των 50 εκατ. δολαρίων για την πλήρη ανακαίνιση και μετατροπή του σε σύγχρονο luxury yacht. To 2000 το σκάφος άλλαξε και πάλι ιδιοκτήτη περνώντας στην Christina O Limited Partnership αντί 65 εκατ. ευρώ. Φέτος το εξαγόρασε ο Ιρλανδός επιχειρηματίας Αϊβορ Φιτζπάτρικ.

Το «Maltese Falcon» της Αμβροσιάδου

Ενα ακόμη μυθικό σκάφος είναι το πολυβραβευμένο «Maltese Falcon», το οποίο έχει λάβει πάνω από 18 διακρίσεις, μεταξύ των οποίων και ως Finest Superyacht Ever. Το «Γεράκι της Μάλτας» είναι δημιούργημα της φημισμένης ιταλικής εταιρείας Perini Navi και βγήκε από τα ναυπηγεία της το 2006 για λογαριασμό του «γκουρού» της Silicon Valley Τόμας Πέρκινς. Ξεχωρίζει για τα τρία τεράστια κατάρτια του με τα 15 τετράγωνα πανιά που μπορούν να ανοίξουν σε 6 λεπτά. Εγινε περισσότερο γνωστό στη χώρα μας όταν το 2009 εξαγοράστηκε έναντι 90 εκατ. δολαρίων από την Ελενα Αμβροσιάδου, πρόεδρο της Ikos Asset Management. Η Θεσσαλονικιά επιχειρηματίας θεωρείται μία από τις 50 ισχυρότερες γυναίκες στον χώρο των hedge funds, ενώ είναι γνωστή και για τη φιλανθρωπική της δράση. Σύμφωνα με πληροφορίες των τελευταίων μηνών, έχει ήδη συμφωνηθεί η εξαγορά του από τον Ιταλό εκατομμυριούχο Τζιοβάνι Κοσταντίνο, ιδιοκτήτη του The Italian Sea Group, που δραστηριοποιείται στις αγοραπωλησίες και ναυλώσεις τέτοιων υπερπολυτελών σκαφών.
Maltese Falcon - 490.000-580.000 ευρώ

Με μήκος 88 μέτρα, 6 υπερπολυτελείς καμπίνες για τους επισκέπτες και άλλες 8 για το 18μελές πλήρωμα, καθώς και παροχές που περιλαμβάνουν... ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς -μέχρι και στολές των πιλότων της F1 Μίκαελ Σουμάχερ και Τζένσον Μπάτον στο διακοσμημένο από τον Κεν Φρέιβοκ σαλόνι του-, το «Maltese Falcon» ναυλώνεται με τίμημα από 490.000 έως 580.000 ευρώ την εβδομάδα, ανάλογα με τη σεζόν. Το σκάφος βρισκόταν από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι πρόσφατα σε ιταλικά ναυπηγεία, όπου έγινε πλήρης ανακαίνιση.

Το «O’Mathilde» και το «Ouranos»

Ανάμεσα στα ονειρικά σκάφη που μπορούν να ναυλωθούν περιλαμβάνονται ασφαλώς και ορισμένα της ελληνικής Golden Yachts της οικογένειας Δράγνη. Το «O’Mathilde» αποτελεί μια τέτοια περίπτωση.
Χτίστηκε το 2018 και έχει μήκος 56 μέτρα, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει 12 επισκέπτες στις 7 πολυτελείς καμπίνες του. Διαθέτει 12μελές έμπειρο πλήρωμα και από πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο μέχρι τζακούζι και υπαίθριο κινηματογράφο στο κατάστρωμα. Για να απολαύσει κανείς όλες τις ανέσεις που προσφέρει μπορεί να το ναυλώσει από 260.000 μέχρι 320.000 ευρώ την εβδομάδα, ανάλογα με την περίοδο.
Ο’Μathilde - 260.000-320.000 ευρώ

Λίγο μικρότερο, το «Ouranos» έχει μήκος 49,90 μέτρα και κατασκευάστηκε το 2016 από την Admiral. Μπορεί να φιλοξενήσει 12 επισκέπτες στις 6 καμπίνες του, διαθέτει 13μελές πλήρωμα, τέσσερα καταστρώματα με βελούδινα σαλόνια, μπαρ, πίστες χορού, ενώ θεωρείται ένα από τα πιο αθόρυβα στην κατηγορία του. Η τιμή για εβδομαδιαία ναύλωση κυμαίνεται από 225.000 έως 265.000 ευρώ ανάλογα με την περίοδο.
Ouranos - 225.000-265.000 ευρώ


To «Baracuda Valletta» του Οικονόμου

To ιστιοπλοϊκό «Baracuda Valletta» θεωρείται επίσης ένα από τα πιο ξεχωριστά σκάφη αναψυχής. Με τη σφραγίδα του ισχυρού εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου της Dry Ships και με τις πινελιές του γνωστού interior designer Τζον Πόσον, το luxury yacht των 20 εκατ. δολαρίων βγήκε και αυτό από τα ναυπηγεία της Perini Navi το 2008 και η τελευταία ανακαίνισή του έγινε το 2019. Μαγνητίζει τα βλέμματα τόσο με τον σχεδιασμό του όσο και με τα μοβ τεράστια πανιά του που φτάνουν τα 1.418 τ.μ. Είναι εφοδιασμένο με μηχανές που του επιτρέπουν να ταξιδεύει με ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ έχει σχεδιαστεί για να διανύει μεγάλες αποστάσεις, με αυτονομία άνω των 3.000 ναυτικών μιλίων. Εχει μήκος 50 μέτρα, μπορεί να φιλοξενήσει έως και 10 επισκέπτες σε 5 υπερπολυτελείς καμπίνες και διαθέτει πλήρωμα 9 ατόμων. Αυτή την περίοδο ναυλοχεί στην Ελλάδα και μπορεί να ναυλωθεί με 185.000 ευρώ την εβδομάδα για τη low season και 210.000 ευρώ τη high season.
Βaracuda Valletta - 185.000-210.000 ευρώ

Για όσους λατρεύουν τα ιστιοπλοϊκά, αλλά δεν μπορούν να διαθέσουν το τίμημα για το «Baracuda Valetta», υπάρχουν και πιο... προσιτές λύσεις, όπως είναι το «Gitana» των 35,97 μέτρων, που χτίστηκε κι αυτό στα ναυπηγεία της Perini Navi το 1989, ενώ ανακατασκευάστηκε το 2015. Με την εσωτερική διακόσμηση να έχει γίνει από τους Γκουίντο ντε Γκρουτ και Ραλφ Λόρεν, το «Gitana» μπορεί να φιλοξενήσει 9 άτομα σε 3 καμπίνες, ενώ έχει 7μελές πλήρωμα. Η ναύλωσή του για μία εβδομάδα στοιχίζει από 57.000 έως 67.000 ευρώ ανάλογα με την περίοδο.
Gitana - 57.000-67.000 ευρώ



Το «Jaz» και το περιπετειώδες «My Toy»

Υψηλού επιπέδου είναι και το «Jaz» των 51 μέτρων που ναυπηγήθηκε το 1997 και ανακατασκευάστηκε το 2019. Μπορεί να φιλοξενήσει 12 άτομα στις 6 καμπίνες του, έχει 11μελές πλήρωμα και ταξιδεύει με ταχύτητα 13 κόμβων. Ξεχωρίζει για την κομψότητα του εσωτερικού του που συμπληρώνεται από πολυτελή αξεσουάρ, όπως υφάσματα και επιτραπέζια σκεύη Hermès, μαξιλάρια Missoni και υαλικά Baccarat. Η τιμή του για εβδομαδιαία ναύλωση κυμαίνεται από τις 165.000 έως 225.000 ευρώ τη high season.
Jaz - 165.000-225.000 ευρώ

Εξετάζοντας πιο φθηνές και... προσεγγίσιμες περιπτώσεις, υπάρχει το «Ipanemas». Σκαρί του 2012 από την Tecnomar που ανακατασκευάστηκε το 2021, έχει μήκος 45 μέτρα και στις 6 καμπίνες του μπορεί να φιλοξενήσει 12 επισκέπτες. Διαθέτει 10μελές πλήρωμα και ταξιδεύει με ταχύτητα έως 20 κόμβων. Η τιμή του για μία εβδομάδα, ανάλογα με την περίοδο, κυμαίνεται από 125.000 έως 150.000 ευρώ.

Ενα σκάφος πιο μικρό αλλά με μεγάλη ιστορία είναι το «My Toy» των 42,67 μέτρων που ναυπηγήθηκε το 2009 (και ανακαινίστηκε το 2019) από την ιταλική AB Yachts. Διαθέτει 5 καμπίνες για 10 επισκέπτες και 8μελές πλήρωμα, ενώ το πολυτελές εσωτερικό του σχεδιάστηκε από το Guido de Groot Design. Στα ατού του, η υψηλή ταχύτητα καθώς ταξιδεύει με 24 κόμβους, αλλά μπορεί να πιάσει μέχρι και 40 κόμβους. Η τιμή του για εβδομαδιαία ναύλωση ξεκινάει από τις 100.000 ευρώ και φτάνει στις 125.000 ευρώ.
My Toy - 100.000-125.000 ευρώ

Το «My Toy», πρoτού ακόμη αποκτήσει αυτό το όνομα, χτίστηκε για λογαριασμό του Αρη Βωβού, τον γιο του «βασιλιά των γυάλινων πύργων» Μπάμπη Βωβού, σε μια εποχή όπου ο τεχνικός όμιλος της οικογένειας έμοιαζε άτρωτος. Στοίχισε τότε περί τα 14 εκατ. ευρώ και το πρώτο του όνομα ήταν «Maria-Pia» από την κόρη του Αρη Βωβού με τη σύζυγό του Βίκυ.

Οταν λόγω της κρίσης τα θεμέλια του ομίλου άρχισαν να τρίζουν πωλήθηκε στον Κωνσταντίνο Στέγγο, της Τεχνικής Ολυμπιακής. Το καλοκαίρι του 2012 μάλιστα η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ Ντέμι Μουρ, η οποία συνδέεται φιλικά με τον γιο του Κ. Στέγγου και τη γυναίκα του, έκανε μια μεγάλη κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά με το «My Toy», το οποίο φυσικά συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας.

Ωστόσο, όταν η οικονομική κρίση χτύπησε και τον όμιλο Στέγγου, τότε πάρθηκε η απόφαση να μπει πωλητήριο στο σκάφος. Η πρώτη απόπειρα έγινε περί το 2013 με το ζητούμενο τίμημα να είναι 8,8 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Τρία χρόνια μετά, το 2016, ξαναβγήκε προς πώληση αντί 9,5 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, αυτό το ξεχωριστό yacht συνεχίζει ακόμη τα ταξίδια του.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr