Rodrigo Basilicati-Cardin: O ανιψιός του Πιερ Καρντέν ντύνει τους αστροναύτες
Rodrigo Basilicati-Cardin: O ανιψιός του Πιερ Καρντέν ντύνει τους αστροναύτες
Η επίδειξη μόδας του οίκου Pierre Cardin στο Ζάππειο Μέγαρο, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του θρυλικού μόδιστρου, σηματοδοτεί μια νέα εποχή με καινούριο ηγέτη και δημιουργίες που θα φτάνουν και στο Διάστημα!
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ο Πιερ Καρντέν υπήρξε ένας από τους πλέον πρωτοποριακούς σχεδιαστές στην παγκόσμια ιστορία της μόδας.
Ηταν εκείνος που συνδύασε πρώτος τις δημιουργίες υψηλής ραπτικής με το prêt-a-porter, σχεδίασε στολές για αερογραμμές -όπως αυτές της Ολυμπιακής επί εποχής Ωνάση- και συνέδεσε το όνομα του brand του με αντικείμενα οικιακής χρήσης. Τώρα στα χνάρια του βαδίζει ο ανιψιός του Ροντρίγκο Μπασιλικάτι-Καρντέν (η γιαγιά του από την πλευρά της μητέρας του ήταν αδελφή του Πιερ), τον οποίο είχε χρίσει διάδοχό του ο ίδιος ο μόδιστρος.
Τον συνάντησα στο σπίτι της Μέρως Κεσεσίογλου, επίτιμης προξένου της Ακτής Ελεφαντοστού και φίλης του Πιερ, μία ημέρα πριν από την επίδειξη μόδας του οίκου στο Ζάππειο Μέγαρο με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του αείμνηστου μόδιστρου. Οι δημιουργίες της συλλογής, εντυπωσιακές όπως πάντα, χαρακτηρίζονται από την πρωτοποριακή ματιά του οίκου. «Στο Studio Cardin όλοι σχεδιάζουμε στο πλαίσιο του ύφους που είχε πάντοτε ο οίκος. Αυτή η κολεξιόν είναι αποτέλεσμα της δουλειάς τριών σχεδιαστών: του Ιάπωνα Σιμιούτσι Μουράτ, που ήταν το δεξί χέρι του θείου μου εδώ και 30 χρόνια, του Τζιανπάολο Τζιανότι και εμένα», μου διευκρινίζει.
O Ροντρίγκο γαλουχήθηκε μέσα στο ατελιέ του θείου του. Ηταν ο αγαπημένος του Καρντέν και ο πιο κοντινός του απ’ όλη την οικογένεια. «Ο θείος μου ήταν εξαιρετικά αυστηρός. Ως παιδί δεν μπορούσα να αντιληφθώ το νόημα της αυστηρότητάς του. Θυμάμαι ότι διοργανώναμε μια επίδειξη μόδας για τους αντιπροσώπους μας στη Βενετία. Ημουν πολύ νέος, άπειρος και έκανα ένα λάθος. Χωρίς να θέλω να φανώ υπερβολικός, ο θείος μου δεν με είχε συγχωρήσει για τρία χρόνια! Ηταν η πρώτη και η τελευταία φορά που άφησα τον εαυτό μου να υποπέσει σε λάθος», θυμάται.
Οπως μου αναφέρει, έχει σπουδάσει μηχανικός και αρχικά σχεδίαζε λάμπες και είδη για το σπίτι. Οταν όμως ο Καρντέν αξιολόγησε το ταλέντο και την αισθητική του, αποφάσισε να τον μυήσει και στον χώρο του ενδύματος και της υψηλής ραπτικής. «Δεν μπορούσες να πεις εύκολα “όχι” σε μια τέτοια προσωπικότητα. Από την άλλη, είχε αρχίσει να με κεντρίζει και εμένα ο χώρος», σχολιάζει.
«Οταν βρεθήκαμε για μια επίδειξη μόδας στην ιδιαίτερη πατρίδα μας, την Ιταλία, παρατήρησα ότι τα ρούχα του Πιερ ήταν σαν αγάλματα. Εφεραν τη χαρακτηριστική γλυπτική κινητικότητα. Οταν του το ανέφερα, εκείνος μου απάντησε: “Η γυναίκα είναι σαν ένα ποτήρι σαμπάνιας. Δροσερή και έτοιμη να εντυπωσιάσει”. Δεν του άρεσε να αναδεικνύονται οι γυναικείες καμπύλες μέσω των ρούχων του. Στόχος του ήταν η γυναίκα να φοράει το ρούχο και όχι το ρούχο τη γυναίκα. Ο Καρντέν δεν έπαιξε ποτέ ακραία παιχνίδια αισθησιασμού», συμπληρώνει.
Ηταν εκείνος που συνδύασε πρώτος τις δημιουργίες υψηλής ραπτικής με το prêt-a-porter, σχεδίασε στολές για αερογραμμές -όπως αυτές της Ολυμπιακής επί εποχής Ωνάση- και συνέδεσε το όνομα του brand του με αντικείμενα οικιακής χρήσης. Τώρα στα χνάρια του βαδίζει ο ανιψιός του Ροντρίγκο Μπασιλικάτι-Καρντέν (η γιαγιά του από την πλευρά της μητέρας του ήταν αδελφή του Πιερ), τον οποίο είχε χρίσει διάδοχό του ο ίδιος ο μόδιστρος.
Τον συνάντησα στο σπίτι της Μέρως Κεσεσίογλου, επίτιμης προξένου της Ακτής Ελεφαντοστού και φίλης του Πιερ, μία ημέρα πριν από την επίδειξη μόδας του οίκου στο Ζάππειο Μέγαρο με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του αείμνηστου μόδιστρου. Οι δημιουργίες της συλλογής, εντυπωσιακές όπως πάντα, χαρακτηρίζονται από την πρωτοποριακή ματιά του οίκου. «Στο Studio Cardin όλοι σχεδιάζουμε στο πλαίσιο του ύφους που είχε πάντοτε ο οίκος. Αυτή η κολεξιόν είναι αποτέλεσμα της δουλειάς τριών σχεδιαστών: του Ιάπωνα Σιμιούτσι Μουράτ, που ήταν το δεξί χέρι του θείου μου εδώ και 30 χρόνια, του Τζιανπάολο Τζιανότι και εμένα», μου διευκρινίζει.
O Ροντρίγκο γαλουχήθηκε μέσα στο ατελιέ του θείου του. Ηταν ο αγαπημένος του Καρντέν και ο πιο κοντινός του απ’ όλη την οικογένεια. «Ο θείος μου ήταν εξαιρετικά αυστηρός. Ως παιδί δεν μπορούσα να αντιληφθώ το νόημα της αυστηρότητάς του. Θυμάμαι ότι διοργανώναμε μια επίδειξη μόδας για τους αντιπροσώπους μας στη Βενετία. Ημουν πολύ νέος, άπειρος και έκανα ένα λάθος. Χωρίς να θέλω να φανώ υπερβολικός, ο θείος μου δεν με είχε συγχωρήσει για τρία χρόνια! Ηταν η πρώτη και η τελευταία φορά που άφησα τον εαυτό μου να υποπέσει σε λάθος», θυμάται.
Οπως μου αναφέρει, έχει σπουδάσει μηχανικός και αρχικά σχεδίαζε λάμπες και είδη για το σπίτι. Οταν όμως ο Καρντέν αξιολόγησε το ταλέντο και την αισθητική του, αποφάσισε να τον μυήσει και στον χώρο του ενδύματος και της υψηλής ραπτικής. «Δεν μπορούσες να πεις εύκολα “όχι” σε μια τέτοια προσωπικότητα. Από την άλλη, είχε αρχίσει να με κεντρίζει και εμένα ο χώρος», σχολιάζει.
«Οταν βρεθήκαμε για μια επίδειξη μόδας στην ιδιαίτερη πατρίδα μας, την Ιταλία, παρατήρησα ότι τα ρούχα του Πιερ ήταν σαν αγάλματα. Εφεραν τη χαρακτηριστική γλυπτική κινητικότητα. Οταν του το ανέφερα, εκείνος μου απάντησε: “Η γυναίκα είναι σαν ένα ποτήρι σαμπάνιας. Δροσερή και έτοιμη να εντυπωσιάσει”. Δεν του άρεσε να αναδεικνύονται οι γυναικείες καμπύλες μέσω των ρούχων του. Στόχος του ήταν η γυναίκα να φοράει το ρούχο και όχι το ρούχο τη γυναίκα. Ο Καρντέν δεν έπαιξε ποτέ ακραία παιχνίδια αισθησιασμού», συμπληρώνει.
Τι ήταν, όμως, αυτό που έκανε τον Πιερ Καρντέν μεγάλο σχεδιαστή; Ο διαδοχός του έχει έτοιμη την απάντηση: «Τη δεκαετία του ’60, που όλοι οι μεγάλοι οίκοι έκαναν focus στην πολυτέλεια, ο Πιερ Καρντέν απευθυνόταν σε κάθε γυναίκα. Ετσι έγινε αγαπητός σε όλους. Εξάλλου ήταν πρωτοπόρος και είχε επιχειρηματικό ένστικτο. Σχεδίασε γυαλιά, αξεσουάρ, τσάντες, καπέλα, παπούτσια. Εκανε τη μόδα χρηστική. Δείτε το σακάκι μου. Μου το είχε σχεδιάσει ο ίδιος. Είναι έτσι φτιαγμένο ώστε να μη ζαρώνει όταν βάζεις το χέρι στην τσέπη του παντελονιού. Αλλά και τα μπατζάκια του παντελονιού είναι ραμμένα με τρόπο που να μη σε ενοχλούν ακόμη κι όταν κάνεις πατίνι»!
Πρωτοπόρος, αιρετικός και ταλαντούχος, ο Πιερ Καρντέν έντυσε εμβληματικές ηθοποιούς των 60s, έστησε ολόκληρο fashion show στο Σινικό Τείχος και αγόρασε το εμβληματικό «Bubble Palace» στη Γαλλική Ριβιέρα, μετατρέποντάς το σε ξενοδοχείο και αργότερα σε χώρο υποδοχής υψηλών προσώπων. Ο Ροντρίγκο θυμάται: «Ο Πιερ ήταν εξωστρεφής και φίλος με πολύ σημαντικές προσωπικότητες της εποχής του. Η Κλοντ Πομπιντού ήταν για πολλά χρόνια πολύ καλή του φίλη. Εντυσε τους Beatles, καθότι ήταν ο πρώτος σχεδιαστής στον κόσμο που έκανε υψηλή ραπτική για άνδρες. Εντυνε τη Μία Φάροου, τη Σάρα Φράνκλιν και πολλές ακόμα διασημότητες. Η Ζαν Μορό ήταν η σύντροφός του για πάνω από 40 χρόνια και φορούσε σχεδόν αποκλειστικά δημιουργίες του. Σε αντίθεση, όμως, με όσα συμβαίνουν σήμερα με πολλά brands, ως οίκος δεν θελήσαμε ποτέ να προσεγγίσουμε και να διαφημιστούμε μέσα από διασημότητες. Δεν κυνηγήσαμε ποτέ κάτι τέτοιο που ήταν έξω από τις αρχές μας. Θέλαμε οι διάσημοι να εκτιμήσουν τη δουλειά μας και να μας επιλέξουν, όπως ακριβώς συνέβη με την Μπιγιονσέ».
Τον ρωτώ αν έχει άγχος για το βάρος που πέφτει στους ώμους του. «Οταν ήμουν μικρός, ο θείος μου δεν μου είχε δώσει την αίσθηση ότι με ετοίμαζε για διάδοχο. Η μετάβαση έγινε τόσο σταδιακά που φάνηκε ως λογική συνέχεια. Παρότι ο Πιερ σχεδίαζε μέχρι την ημέρα που πέθανε, τα τελευταία χρόνια ρωτούσε για πολλά πράγματα τη γνώμη μου. Σήμερα αξιολογώ ότι ήταν ένας τρόπος για να με προετοιμάσει για το τιμόνι που θα περνούσε στα χέρια μου. Αγχος δεν έχω. Υπάρχει ένας δυνατός μηχανισμός που στηρίζει τον οίκο και έχει εξασφαλισμένη τη συνέχεια. Πριν από λίγο καιρό ξαναμπήκαμε στο Συνδικάτο Υψηλής Ραπτικής και θα ξαναδώσουμε το “παρών” στη μεγάλη γιορτή της μόδας στο Παρίσι», αναφέρει.
Στα προσεχή σχέδια του οίκου είναι και η δημιουργία του Μουσείου Καρντέν, στο οποίο θα εκτίθενται για το κοινό εκατοντάδες δημιουργίες του κορυφαίου μόδιστρου. «Σε αυτό το μουσείο, που θα βρίσκεται στη rue du Faubourg Saint-Honoré, αριθμός 59, πάνω ακριβώς από την boutique μας, θα ξεδιπλώνεται με συναρπαστικό τρόπο η ιστορία του οίκου. Τα ρούχα θα αλλάζονται κάθε έξι μήνες και ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει εκατό δημιουργίες τη φορά».
Η συζήτηση πηγαίνει στο Ζάππειο Μέγαρο, την επίδειξη μόδας, και την Ελλάδα. «Ο κύκλος ήταν πάντοτε το αγαπημένο σχήμα του οίκου, καθώς είναι συνδεδεμένο με το άπειρο. Αν παρατηρήσετε και παλαιότερες κολεξιόν μας, θα δείτε ότι σχεδόν πάντα υπήρχαν κυκλικά σχήματα στα ρούχα. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο μού αρέσει το Ζάππειο: είναι ένας κυκλικός χώρος και είναι σαν να συνδέεται ο οίκος με την Ελλάδα. Ο Πιερ αγαπούσε τη χώρα σας η οποία αποτελούσε για εκείνον πάντα πηγή έμπνευσης. Λάτρευε την Ακρόπολη και τον ήλιο της Αθήνας και είχε πολλούς Ελληνες φίλους. Η Μέρω Κεσεσίογλου υπήρξε επί πολλά χρόνια στενή του φίλη, όπως και η Μελίνα Μερκούρη, την οποία έντυνε. Χαίρομαι που η αναβίωση του οίκου συνδυάστηκε με μια ιστορική επίδειξη στον υπέροχο χώρο του Ζαππείου, κάτω από τον Ιερό Βράχο. Η επίδειξη των 100 χρόνων θα μείνει για πάντα ανεξίτηλη στη μνήμη μας».
Η νέα εποχή του οίκου Cardin σηματοδοτείται με κάτι ιδιαίτερα πρωτοποριακό για την υψηλή ραπτική, όπως ο Ροντρίγκο μου αποκαλύπτει ως επίλογο: «Εχουμε κλείσει συμφωνία με το ευρωπαϊκό τμήμα των αποστολών στο Διάστημα. Είστε οι πρώτοι που μαθαίνετε ότι οι Ευρωπαίοι αστροναύτες θα φτάνουν στο Διάστημα φορώντας δικά μας ρούχα»!
Ειδήσεις σήμερα:
«Καμίνι» η χώρα για μια εβδομάδα από τον νέο καύσωνα - Ποιες περιοχές θα «χτυπήσουν» τα 45αρια
Αδιανόητο έγκλημα στο Σικάγο: Παππούς και γιαγιά μαστίγωσαν μέχρι θανάτου την 5χρονη εγγονή επειδή «λερώθηκε»
Ζευγάρι στο Τέξας απήγαγε 18χρονη: Την κρατούσαν αλυσοδεμένη στο κρεβάτι και την βίαζαν για εβδομάδες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα