Barbie: Η Μάργκοτ Ρόμπι στον ρόλο της εμβληματικότερης κούκλας όλων των εποχών
Barbie: Η Μάργκοτ Ρόμπι στον ρόλο της εμβληματικότερης κούκλας όλων των εποχών
Η 33χρονη Αυστραλή ηθοποιός στοχεύει να ξορκίσει τα κλισέ δεκαετιών και να αποδείξει ότι το περιτύλιγμα δεν αποκλείει νομοτελειακά το περιεχόμενο
Είναι σχεδόν αντιδεολογικό, για να μην πει κανείς βλάσφημο, να γίνεσαι για πρώτη φορά στην ιστορία η ανθρώπινη ενσάρκωση της πιο αγαπητής, λαοπρόβλητης, αλλά και αμφιλεγόμενης κούκλας και να παραδέχεσαι στις συνεντεύξεις σου πως δεν έχεις μια σαφή ανάμνηση του εαυτού σου ως παιδιού να παίζει με μια Barbie. Αλλά η Μάργκοτ Ρόμπι διαθέτει πια όχι απλώς επάρκεια, αλλά και περίσσεια star quality και μιντιακού εκτοπίσματος ώστε να προβαίνει σε αυτές τις ακροθιγώς σκανδαλιστικές δηλώσεις, στο πλαίσιο μάλιστα των προωθητικών ενεργειών για την ταινία «Barbie», η οποία αναμένεται στις αίθουσες στις 20 Ιουλίου. Η αλήθεια είναι πως ακούγεται σαν ψέμα ότι το φιλμ που ξεκίνησε ως ιδέα το 2009, πέρασε από σαράντα κύματα και άλλαξε κάμποσες φορές χέρια ανάμεσα στις εταιρείες παραγωγής του Χόλιγουντ είναι επιτέλους έτοιμο για την πρεμιέρα του. Και μάλιστα με την 33χρονη Αυστραλή ηθοποιό στον φερώνυμο ρόλο.
Συγκεκριμένα στο πετσί του ρόλου, όπως μαρτυρούν οι ολοένα συχνότερες εμφανίσεις της με ενδυματολογικό κώδικα κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν της κούκλας που άλλοι αγαπούν και άλλοι λατρεύουν να μισούν. Σε πρόσφατη μάλιστα επίσκεψή της για την προώθηση του φιλμ στη γενέτειρά της, την Αυστραλία, η Ρόμπι ντύθηκε ακριβώς όπως η πρώτη Barbie που κυκλοφόρησε εμπορικά τον Μάρτιο του 1959. Ναι, η νοσταλγία είναι ανίκητη. Ειδικά όταν τροφοδοτείται αφειδώς με οικονομικά κεφάλαια της κινηματογραφικής μηχανής του Χόλιγουντ. Για την προώθηση του φιλμ, που αναμένεται να κάνει ένα από τα μεγαλύτερα ανοίγματα της χρονιάς στο box office και πιθανότατα θα γίνει αφορμή για την επιστροφή του κοινού στις αίθουσες, η Ρόμπι και ο Γκόσλινγκ περιοδεύουν τον κόσμο ως Barbie και Ken γιγαντώνοντας το φαινόμενο Barbie Code.
Στο Μαλιμπού έχει δημιουργηθεί ένα σπίτι πιστό αντίγραφο του κουκλόσπιτού τους στο οποίο οι ορκισμένοι fans μπορούν να διανυκτερεύσουν, εάν είναι αρκετά τυχεροί και κληρωθούν, ή να περιηγηθούν στα ενδότερά του με οργανωμένα tours από το περιοδικό «Architectural Digest» ενώ οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο καθημερινό αντικείμενο έχει βαφτεί ροζ: από τις ειδικές εκδόσεις χειριστηρίων του Xbox μέχρι βαλίτσες, σετ μακιγιάζ, πατίνια, ακόμα και οδοντόβουρτσες.
Η φρενίτιδα για την πρώτη ταινία της κούκλας-συμβόλου είναι παγκόσμια. Και πολλοί -ανάμεσά τους και η Mattel- θεωρούν ότι αποτελεί τη χρυσή ευκαιρία ώστε η Barbie να αποτινάξει από πάνω της κλισέ και στερεοτυπικές αναφορές, να καβαλήσει το τέταρτο κύμα του φεμινισμού και να τερματίσει τη στρατηγική επαναλανσαρίσματος της κούκλας που ξεκίνησε από το 2016 με άξονα τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα. Εννοείται όχι μόνο εκθειάζοντας την κούκλα, αλλά και καυτηριάζοντας ή έστω τρολάροντας τις διαχρονικές παθογένειές της. Οπως είχε πει η Ρόμπι στον πρόεδρο της Mattel στην πρώτη συνάντησή τους το 2018, «αν δε σχολιάσουμε εμείς τα κακώς κείμενα, θα το κάνει κάποιος άλλος».
Αλλωστε και η ίδια στην παιδική ηλικία της υπήρξε μάλλον κριτής και όχι θιασώτρια της Barbie. Μπορεί η ηθοποιός να προτιμούσε να περνά τον χρόνο της όχι ντύνοντας κούκλες, αλλά χτίζοντας φρούρια από άμμο παρέα με την εξαδέλφη της στη Χρυσή Ακτή της Αυστραλίας όπου μεγάλωσε, όμως φαίνεται πως τελικά δεν δυσκολεύτηκε να μπει στον αψεγάδιαστο κόσμο της κούκλας και να τον αποδομήσει. Τουλάχιστον αυτό συνάγει κανείς από το δυόμισι λεπτών τρέιλερ του φιλμ σε σκηνοθεσία Γκρέτα Γκέργουιγκ, η οποία επίσης ως κοριτσόπουλο δεν περνούσε τον χρόνο της ντύνοντας και γδύνοντας κούκλες. Ναι, στην αρχή το πρόβλημα έμοιαζε ανυπέρβλητο, αν προσθέσει κανείς στην εξίσωση πως και η διευθύντρια παραγωγής της ταινίας, Σάρα Γκρίνγουντ, δεν διέθετε παιδιόθεν, από πρώτο χέρι, πληροφορία για τον εκτυφλωτικά ροζ κόσμο της Barbie.
Τι έκαναν, λοιπόν, οι τρεις γυναίκες όταν συνδέθηκαν επαγγελματικά με το project «δώστε ψυχή στην πιο διάσημη κούκλα της οικουμένης»; Πήγαν σε ένα κατάστημα παιχνιδιών, αγόρασαν ένα κουκλόσπιτο της Barbie και ξεκίνησαν τη μελέτη.
Εκείνο που μάλλον αποδείχθηκε πιο οικείο, τουλάχιστον για τη Ρόμπι, είναι μάλλον το σενάριο του φιλμ που συνυπογράφουν η Γκέργουιγκ και ο σύζυγός της Νόα Μπάουμπαχ (βλ. «Marriage Story»). Η Barbie ζει σε έναν τέλειο κόσμο. Κάθε μέρα είναι το ίδιο καλή με την προηγούμενη και την επόμενη. Μέχρι τη στιγμή που η ίδια σταματά να είναι αρκετά αψεγάδιαστη για τον κουκλίστικο -κυριολεκτικά- κόσμο και σχεδόν αναγκάζεται να βρει το νόημα της ζωής και της ύπαρξής της στον πραγματικό κόσμο των ανθρώπων. Για καλή της τύχη, ο Ken εισβάλλει λαθραία στο ροζ κάμπριο αυτοκίνητό της κι έτσι η Barbie αποκτά έναν απρόσκλητο σύμμαχο και συνοδοιπόρο για να εξερευνήσει μια άγνωστη σε εκείνη γη και να φτάσει μέχρι το κατώφλι του επικεφαλής της Mattel, τον οποίο υποδύεται ο Γουίλ Φέρελ.
Κάπως έτσι κλήθηκε να ανακαλύψει και τον αληθινό κόσμο η Αυστραλή ηθοποιός. Μεγάλωσε μάλλον λιτά με τα τέσσερα αδέλφια της -είναι η τρίτη σε ηλικιακή σειρά- και τη μητέρα τους στη φάρμα των παππούδων της στο Κουίνσλαντ. Οι γονείς της χώρισαν από τραπέζης και κλίνης όταν εκείνη ήταν μόλις 5 ετών και, όπως έχει πει, οι αναμνήσεις που έχει από τον πατέρα της δεν είναι απλώς θολές ή συγκεχυμένες, αλλά στην πραγματικότητα ανύπαρκτες.
Η Μάργκοτ Ρόμπι ήταν ένα δραστήριο, σε βαθμό υπερκινητικότητας, παιδί. Γι’ αυτό και η μητέρα της αποφάσισε ότι θα μπορούσε να διοχετεύσει την ενέργειά της μαθητεύοντας στη ζογκλερική. Ετσι βρέθηκε να σπουδάζει σε σχολή τσίρκου και μάλιστα κατάφερε να γίνει εξπέρ στα ακροβατικά με κούνια προτού ακόμα συμπληρώσει δέκα έτη ζωής.
Οι οικονομικές δυσκολίες δεν έλειπαν από την καθημερινότητα της οικογένειας. Παρότι ο πατέρας της ήταν παραπάνω από εύπορος χάρη στο εμπόριο ζαχαροκάλαμων με το οποίο καταπιανόταν, παρέμενε εκκωφαντικά απών και οικονομικά από το πλευρό των παιδιών του. Ετσι, στην εφηβεία της η Ρόμπι βρέθηκε να δουλεύει για τα προς το ζην σε αλυσίδα ταχυφαγείου, σε μπαρ, αλλά και ως καθαρίστρια σπιτιών.
Φυσικά τα όνειρά της ήταν πολύ μεγαλύτερα και τότε τουλάχιστον φάνταζαν το λιγότερο άφταστα. Ενα εφηβικό λεύκωμα που έπεσε στα χέρια της τα τελευταία χρόνια, αφού δηλαδή εκκολάφθηκε σε διαρκώς ανερχόμενη αξία της βιομηχανίας του θεάματος, της θύμισε ότι στα νεανικά χρόνια της προέκρινε ως ιδανικό επάγγελμα την καριέρα της Χολιγουντιανής σταρ. Οι ουρανοί όταν εξομολογούνταν τον μύχιο και μάλλον μεγαλόστομο στόχο της φαίνεται λοιπόν ότι ήταν ανοιχτοί.
Οχι ότι δεν το προσπάθησε. Ενώ είχε ήδη ξεκινήσει να πρωταγωνιστεί σε διαφημίσεις, αποφάσισε πως ήταν καιρός να την πάρει κάποιος στα σοβαρά. Ξεκίνησε να τηλεφωνεί καθημερινά στο γραφείο μιας εταιρείας τηλεοπτικών παραγωγών και να ζητά δουλειά. Αναμενόμενα οι εκκλήσεις της έπεφταν στο κενό. Μέχρι που σταμάτησαν να πέφτουν. Μάλλον από λάθος κάποιου υπαλλήλου, όπως έχει αφηγηθεί η ίδια, βρέθηκε μια μέρα να συνομιλεί με τον υπεύθυνο κάστινγκ της σειράς «Neighbours». Ξεκίνησε ως guest για μια δράκα επεισοδίων και τελικά πρωταγωνίστησε για τρία χρόνια στην αυστραλιανή σαπουνόπερα που της έδωσε αρκετή αυτοπεποίθηση και εμπειρία για να αναζητήσει την τύχη της στο Λος Αντζελες.
Ηταν επαγγελματίας ηθοποιός για έξι χρόνια, όταν η τύχη τής χτύπησε την πόρτα. Και η Ρόμπι την άρπαξε απ’ τα μαλλιά. Ηταν το 2013 στην οντισιόν για την ταινία «Ο λύκος της Γουόλ Στριτ». Η παγκοσμίως άγνωστη τότε ηθοποιός δεν πήγε στην ακρόαση απλώς για να αποκομίσει μία ακόμα εμπειρία, να δοκιμαστεί ή να δικτυωθεί, αλλά ήταν αποφασισμένη να πάρει τον ρόλο. Δε χρειάστηκε να κάνει τα πάντα. Το εκτός σεναρίου χαστούκι που έδωσε στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο έφτασε και περίσσεψε για να πείσει τον Μάρτιν Σκορσέζε. Ακόμα και σήμερα, δέκα χρόνια μετά την ταινία που της πρσέφερε καντάρια διασημότητας και προβάλλει ως ορόσημο για την καριέρα της στο Χόλιγουντ, η Ρόμπι θυμάται τη σιωπή που επικράτησε όταν το χέρι της σχεδόν αυθόρμητα προσγειώθηκε στην παρειά του συμπρωταγωνιστή της. Πίστευε ότι είχε υπογράψει τη θανατική καταδίκη της σταδιοδρομίας της προτού ακόμα αυτή αρχίσει. Πλανόταν πλάνη οικτρά.
Η αγάπη της για τον αυτοσχεδιασμό και ο αυθορμητισμός της ακόμα και στη διάρκεια των γυρισμάτων ευθύνεται εν μέρει για τη μετεωρική άνοδό της στη βιομηχανία του θεάματος. Είναι σίγουρα ένα από τα στοιχεία εκείνα που γοητεύουν τους σκηνοθέτες αλλά και τους συμπρωταγωνιστές της, όπως τον Ράιαν Γκόσλινγκ, στον οποίο έλαχε ο κλήρος να υποδυθεί τον Ken. Ο Καναδός σταρ είπε πρόσφατα πως το να συνεργάζεσαι με τη Ρόμπι έχει πολλή αδρεναλίνη, είναι σαν κολύμπι ανάμεσα σε καρχαρίες. Μόνο που εκτός από ταλέντο στο να γεννά την αγωνία για το αναπάντεχο στους άλλους, η ηθοποιός έχει προφανώς και άλλες αρετές: εξωτερική καλλονή, υποκριτικό ταλέντο, ορθή κρίση, φιλοδοξία, διάθεση για δουλειά.
Το τελευταίο, αν μη τι άλλο, προσυπογράφει το γεγονός ότι μέσα σε δέκα χρόνια έχει συμμετάσχει σε 30 φιλμ -με πιο πρόσφατα τα «Amsterdam», «Babylon» και «Asteroid City»- και έχει κερδίσει δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ: μία για το «I, Tonya» το 2018 και μία για το «Bombshell» το 2020. Φυσικά ένα από τα πιο λαμπερά πετράδια του υποκριτικού στέμματός της είναι η συνεργασία της με τον Κουέντιν Ταραντίνο στο φιλμ «Κάποτε... στο Χόλιγουντ». Η Ρόμπι αποφάσισε να γράψει στον σκηνοθέτη για να του εκφράσει τον θαυμασμό της. Λίγους μήνες αργότερα υποδυόταν τη Σάρον Τέιτ στο ταραντινικό σύμπαν. Μέσα στο πυκνό επαγγελματικό πρόγραμμά της η Αυστραλή προφταίνει όχι μόνο να εξασκείται στο αγαπημένο της χόκεϊ επί πάγου ή να ταξιδεύει με τρένα -συνήθεια που λατρεύει-, αλλά πρόλαβε και να γνωρίσει τον άνδρα της ζωής της -ή τέλος πάντων αυτόν που πληροί τα προσόντα με τα μέχρι τώρα δεδομένα-, να παντρευτούν, να ζήσουν μια μάλλον κοινοβιακού τύπου καθημερινότητα στο Λονδίνο, όπου συγκατοικούσαν με ένα ζευγάρι φίλων τους, και τελικά να μετοικήσουν και να εγκατασταθούν στο Venice Beach της Καλιφόρνιας. Ο εκλεκτός της καρδιάς της είναι ο Βρετανός σκηνοθέτης Τομ Ακερλεϊ, με τον οποίο συστήθηκαν πρώτη φορά το 2013 στο σετ της ταινίας «Γαλλική σουίτα».
Ναι, προφανώς τα νέα είναι άσχημα για τα εκατομμύρια των θαυμαστών της -δυστυχώς, η απόφασή της να απέχει από τα κοινωνικά δίκτυα δεν επιτρέπει σαφή καταμέτρηση-, ανάμεσα στους οποίους ήταν μέχρι τις αρχές του χρόνου και ο Στέφανος Τσιτσιπάς. Ο διεθνής Ελληνας τενίστας σε δηλώσεις του, στο περιθώριο του Αυστραλιανού Open τον περασμένο Ιανουάριο, προσκάλεσε τη Ρόμπι να παρακολουθήσει κάποιον από τους αγώνες του. Δυστυχώς, η πρόσκλησή του δεν έτυχε ανταπόκρισης. Αλλά αυτό είναι αναμενόμενο όταν κανείς θέτει τον πήχη ψηλά. Δηλαδή στη γυναίκα που κρίθηκε ως η ιδανική για να υποδυθεί τη διασημότερη κούκλα όλων των εποχών και για χάρη της οποίας (της Barbie) η οικουμένη υπέφερε προσωρινά από παγκόσμια έλλειψη ροζ χρώματος.
Η ταινία «Barbie» κυκλοφορεί στις αίθουσες στις 20 Ιουλίου.
Συγκεκριμένα στο πετσί του ρόλου, όπως μαρτυρούν οι ολοένα συχνότερες εμφανίσεις της με ενδυματολογικό κώδικα κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν της κούκλας που άλλοι αγαπούν και άλλοι λατρεύουν να μισούν. Σε πρόσφατη μάλιστα επίσκεψή της για την προώθηση του φιλμ στη γενέτειρά της, την Αυστραλία, η Ρόμπι ντύθηκε ακριβώς όπως η πρώτη Barbie που κυκλοφόρησε εμπορικά τον Μάρτιο του 1959. Ναι, η νοσταλγία είναι ανίκητη. Ειδικά όταν τροφοδοτείται αφειδώς με οικονομικά κεφάλαια της κινηματογραφικής μηχανής του Χόλιγουντ. Για την προώθηση του φιλμ, που αναμένεται να κάνει ένα από τα μεγαλύτερα ανοίγματα της χρονιάς στο box office και πιθανότατα θα γίνει αφορμή για την επιστροφή του κοινού στις αίθουσες, η Ρόμπι και ο Γκόσλινγκ περιοδεύουν τον κόσμο ως Barbie και Ken γιγαντώνοντας το φαινόμενο Barbie Code.
Στο Μαλιμπού έχει δημιουργηθεί ένα σπίτι πιστό αντίγραφο του κουκλόσπιτού τους στο οποίο οι ορκισμένοι fans μπορούν να διανυκτερεύσουν, εάν είναι αρκετά τυχεροί και κληρωθούν, ή να περιηγηθούν στα ενδότερά του με οργανωμένα tours από το περιοδικό «Architectural Digest» ενώ οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο καθημερινό αντικείμενο έχει βαφτεί ροζ: από τις ειδικές εκδόσεις χειριστηρίων του Xbox μέχρι βαλίτσες, σετ μακιγιάζ, πατίνια, ακόμα και οδοντόβουρτσες.
Η φρενίτιδα για την πρώτη ταινία της κούκλας-συμβόλου είναι παγκόσμια. Και πολλοί -ανάμεσά τους και η Mattel- θεωρούν ότι αποτελεί τη χρυσή ευκαιρία ώστε η Barbie να αποτινάξει από πάνω της κλισέ και στερεοτυπικές αναφορές, να καβαλήσει το τέταρτο κύμα του φεμινισμού και να τερματίσει τη στρατηγική επαναλανσαρίσματος της κούκλας που ξεκίνησε από το 2016 με άξονα τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα. Εννοείται όχι μόνο εκθειάζοντας την κούκλα, αλλά και καυτηριάζοντας ή έστω τρολάροντας τις διαχρονικές παθογένειές της. Οπως είχε πει η Ρόμπι στον πρόεδρο της Mattel στην πρώτη συνάντησή τους το 2018, «αν δε σχολιάσουμε εμείς τα κακώς κείμενα, θα το κάνει κάποιος άλλος».
Αλλωστε και η ίδια στην παιδική ηλικία της υπήρξε μάλλον κριτής και όχι θιασώτρια της Barbie. Μπορεί η ηθοποιός να προτιμούσε να περνά τον χρόνο της όχι ντύνοντας κούκλες, αλλά χτίζοντας φρούρια από άμμο παρέα με την εξαδέλφη της στη Χρυσή Ακτή της Αυστραλίας όπου μεγάλωσε, όμως φαίνεται πως τελικά δεν δυσκολεύτηκε να μπει στον αψεγάδιαστο κόσμο της κούκλας και να τον αποδομήσει. Τουλάχιστον αυτό συνάγει κανείς από το δυόμισι λεπτών τρέιλερ του φιλμ σε σκηνοθεσία Γκρέτα Γκέργουιγκ, η οποία επίσης ως κοριτσόπουλο δεν περνούσε τον χρόνο της ντύνοντας και γδύνοντας κούκλες. Ναι, στην αρχή το πρόβλημα έμοιαζε ανυπέρβλητο, αν προσθέσει κανείς στην εξίσωση πως και η διευθύντρια παραγωγής της ταινίας, Σάρα Γκρίνγουντ, δεν διέθετε παιδιόθεν, από πρώτο χέρι, πληροφορία για τον εκτυφλωτικά ροζ κόσμο της Barbie.
Τι έκαναν, λοιπόν, οι τρεις γυναίκες όταν συνδέθηκαν επαγγελματικά με το project «δώστε ψυχή στην πιο διάσημη κούκλα της οικουμένης»; Πήγαν σε ένα κατάστημα παιχνιδιών, αγόρασαν ένα κουκλόσπιτο της Barbie και ξεκίνησαν τη μελέτη.
Κάπως έτσι κλήθηκε να ανακαλύψει και τον αληθινό κόσμο η Αυστραλή ηθοποιός. Μεγάλωσε μάλλον λιτά με τα τέσσερα αδέλφια της -είναι η τρίτη σε ηλικιακή σειρά- και τη μητέρα τους στη φάρμα των παππούδων της στο Κουίνσλαντ. Οι γονείς της χώρισαν από τραπέζης και κλίνης όταν εκείνη ήταν μόλις 5 ετών και, όπως έχει πει, οι αναμνήσεις που έχει από τον πατέρα της δεν είναι απλώς θολές ή συγκεχυμένες, αλλά στην πραγματικότητα ανύπαρκτες.
Η Μάργκοτ Ρόμπι ήταν ένα δραστήριο, σε βαθμό υπερκινητικότητας, παιδί. Γι’ αυτό και η μητέρα της αποφάσισε ότι θα μπορούσε να διοχετεύσει την ενέργειά της μαθητεύοντας στη ζογκλερική. Ετσι βρέθηκε να σπουδάζει σε σχολή τσίρκου και μάλιστα κατάφερε να γίνει εξπέρ στα ακροβατικά με κούνια προτού ακόμα συμπληρώσει δέκα έτη ζωής.
Οι οικονομικές δυσκολίες δεν έλειπαν από την καθημερινότητα της οικογένειας. Παρότι ο πατέρας της ήταν παραπάνω από εύπορος χάρη στο εμπόριο ζαχαροκάλαμων με το οποίο καταπιανόταν, παρέμενε εκκωφαντικά απών και οικονομικά από το πλευρό των παιδιών του. Ετσι, στην εφηβεία της η Ρόμπι βρέθηκε να δουλεύει για τα προς το ζην σε αλυσίδα ταχυφαγείου, σε μπαρ, αλλά και ως καθαρίστρια σπιτιών.
Φυσικά τα όνειρά της ήταν πολύ μεγαλύτερα και τότε τουλάχιστον φάνταζαν το λιγότερο άφταστα. Ενα εφηβικό λεύκωμα που έπεσε στα χέρια της τα τελευταία χρόνια, αφού δηλαδή εκκολάφθηκε σε διαρκώς ανερχόμενη αξία της βιομηχανίας του θεάματος, της θύμισε ότι στα νεανικά χρόνια της προέκρινε ως ιδανικό επάγγελμα την καριέρα της Χολιγουντιανής σταρ. Οι ουρανοί όταν εξομολογούνταν τον μύχιο και μάλλον μεγαλόστομο στόχο της φαίνεται λοιπόν ότι ήταν ανοιχτοί.
Οχι ότι δεν το προσπάθησε. Ενώ είχε ήδη ξεκινήσει να πρωταγωνιστεί σε διαφημίσεις, αποφάσισε πως ήταν καιρός να την πάρει κάποιος στα σοβαρά. Ξεκίνησε να τηλεφωνεί καθημερινά στο γραφείο μιας εταιρείας τηλεοπτικών παραγωγών και να ζητά δουλειά. Αναμενόμενα οι εκκλήσεις της έπεφταν στο κενό. Μέχρι που σταμάτησαν να πέφτουν. Μάλλον από λάθος κάποιου υπαλλήλου, όπως έχει αφηγηθεί η ίδια, βρέθηκε μια μέρα να συνομιλεί με τον υπεύθυνο κάστινγκ της σειράς «Neighbours». Ξεκίνησε ως guest για μια δράκα επεισοδίων και τελικά πρωταγωνίστησε για τρία χρόνια στην αυστραλιανή σαπουνόπερα που της έδωσε αρκετή αυτοπεποίθηση και εμπειρία για να αναζητήσει την τύχη της στο Λος Αντζελες.
Ηταν επαγγελματίας ηθοποιός για έξι χρόνια, όταν η τύχη τής χτύπησε την πόρτα. Και η Ρόμπι την άρπαξε απ’ τα μαλλιά. Ηταν το 2013 στην οντισιόν για την ταινία «Ο λύκος της Γουόλ Στριτ». Η παγκοσμίως άγνωστη τότε ηθοποιός δεν πήγε στην ακρόαση απλώς για να αποκομίσει μία ακόμα εμπειρία, να δοκιμαστεί ή να δικτυωθεί, αλλά ήταν αποφασισμένη να πάρει τον ρόλο. Δε χρειάστηκε να κάνει τα πάντα. Το εκτός σεναρίου χαστούκι που έδωσε στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο έφτασε και περίσσεψε για να πείσει τον Μάρτιν Σκορσέζε. Ακόμα και σήμερα, δέκα χρόνια μετά την ταινία που της πρσέφερε καντάρια διασημότητας και προβάλλει ως ορόσημο για την καριέρα της στο Χόλιγουντ, η Ρόμπι θυμάται τη σιωπή που επικράτησε όταν το χέρι της σχεδόν αυθόρμητα προσγειώθηκε στην παρειά του συμπρωταγωνιστή της. Πίστευε ότι είχε υπογράψει τη θανατική καταδίκη της σταδιοδρομίας της προτού ακόμα αυτή αρχίσει. Πλανόταν πλάνη οικτρά.
Η αγάπη της για τον αυτοσχεδιασμό και ο αυθορμητισμός της ακόμα και στη διάρκεια των γυρισμάτων ευθύνεται εν μέρει για τη μετεωρική άνοδό της στη βιομηχανία του θεάματος. Είναι σίγουρα ένα από τα στοιχεία εκείνα που γοητεύουν τους σκηνοθέτες αλλά και τους συμπρωταγωνιστές της, όπως τον Ράιαν Γκόσλινγκ, στον οποίο έλαχε ο κλήρος να υποδυθεί τον Ken. Ο Καναδός σταρ είπε πρόσφατα πως το να συνεργάζεσαι με τη Ρόμπι έχει πολλή αδρεναλίνη, είναι σαν κολύμπι ανάμεσα σε καρχαρίες. Μόνο που εκτός από ταλέντο στο να γεννά την αγωνία για το αναπάντεχο στους άλλους, η ηθοποιός έχει προφανώς και άλλες αρετές: εξωτερική καλλονή, υποκριτικό ταλέντο, ορθή κρίση, φιλοδοξία, διάθεση για δουλειά.
Το τελευταίο, αν μη τι άλλο, προσυπογράφει το γεγονός ότι μέσα σε δέκα χρόνια έχει συμμετάσχει σε 30 φιλμ -με πιο πρόσφατα τα «Amsterdam», «Babylon» και «Asteroid City»- και έχει κερδίσει δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ: μία για το «I, Tonya» το 2018 και μία για το «Bombshell» το 2020. Φυσικά ένα από τα πιο λαμπερά πετράδια του υποκριτικού στέμματός της είναι η συνεργασία της με τον Κουέντιν Ταραντίνο στο φιλμ «Κάποτε... στο Χόλιγουντ». Η Ρόμπι αποφάσισε να γράψει στον σκηνοθέτη για να του εκφράσει τον θαυμασμό της. Λίγους μήνες αργότερα υποδυόταν τη Σάρον Τέιτ στο ταραντινικό σύμπαν. Μέσα στο πυκνό επαγγελματικό πρόγραμμά της η Αυστραλή προφταίνει όχι μόνο να εξασκείται στο αγαπημένο της χόκεϊ επί πάγου ή να ταξιδεύει με τρένα -συνήθεια που λατρεύει-, αλλά πρόλαβε και να γνωρίσει τον άνδρα της ζωής της -ή τέλος πάντων αυτόν που πληροί τα προσόντα με τα μέχρι τώρα δεδομένα-, να παντρευτούν, να ζήσουν μια μάλλον κοινοβιακού τύπου καθημερινότητα στο Λονδίνο, όπου συγκατοικούσαν με ένα ζευγάρι φίλων τους, και τελικά να μετοικήσουν και να εγκατασταθούν στο Venice Beach της Καλιφόρνιας. Ο εκλεκτός της καρδιάς της είναι ο Βρετανός σκηνοθέτης Τομ Ακερλεϊ, με τον οποίο συστήθηκαν πρώτη φορά το 2013 στο σετ της ταινίας «Γαλλική σουίτα».
Ναι, προφανώς τα νέα είναι άσχημα για τα εκατομμύρια των θαυμαστών της -δυστυχώς, η απόφασή της να απέχει από τα κοινωνικά δίκτυα δεν επιτρέπει σαφή καταμέτρηση-, ανάμεσα στους οποίους ήταν μέχρι τις αρχές του χρόνου και ο Στέφανος Τσιτσιπάς. Ο διεθνής Ελληνας τενίστας σε δηλώσεις του, στο περιθώριο του Αυστραλιανού Open τον περασμένο Ιανουάριο, προσκάλεσε τη Ρόμπι να παρακολουθήσει κάποιον από τους αγώνες του. Δυστυχώς, η πρόσκλησή του δεν έτυχε ανταπόκρισης. Αλλά αυτό είναι αναμενόμενο όταν κανείς θέτει τον πήχη ψηλά. Δηλαδή στη γυναίκα που κρίθηκε ως η ιδανική για να υποδυθεί τη διασημότερη κούκλα όλων των εποχών και για χάρη της οποίας (της Barbie) η οικουμένη υπέφερε προσωρινά από παγκόσμια έλλειψη ροζ χρώματος.
Η ταινία «Barbie» κυκλοφορεί στις αίθουσες στις 20 Ιουλίου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα