The Crown: Ποιο θα είναι το φινάλε της τηλεοπτικής μοναρχίας
The Crown: Ποιο θα είναι το φινάλε της τηλεοπτικής μοναρχίας
Σήμερα κυκλοφορεί το πρώτο μισό (επεισόδια 1 έως 4) της τελευταίας σεζόν της βασιλικής σαπουνόπερας των 260 εκατ. δολαρίων - Θα δούμε την πριγκίπισσα Νταϊάνα, το τελευταίο καλοκαίρι της στη Γαλλική Ριβιέρα και τη σκιά που ρίχνει ο θάνατός της στο Στέμμα μέχρι και σήμερα
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Η ζωή των γαλαζοαίματων αναμετράται πια, αν δεν την έχει ήδη ξεπεράσει, ακόμα και με την πιο οργιώδη φαντασία. Η βασιλομήτωρ της Ισπανίας Σοφία μπήγει τα κλάματα σε κοινή θέα και αναζητά ώμο για να πει τις οικογενειακές ιστορίες της, η βασίλισσα Μαργκερίτε της Δανίας αποκληρώνει τα μικρότερα από τα εγγόνια της δημιουργώντας σκάνδαλο με τη σκληροκαρδοσύνη της, η Μαρία-Ολυμπία, κόρη του Παύλου και της Μαρί-Σαντάλ, φέρεται σφόδρα ερωτευμένη με Βρετανό σταρ σεφ που ανδρώθηκε στα σπλάχνα του TikTok, για να μη θυμηθεί κανείς τους αντάρτες του Στέμματος, πρίγκιπα Χάρι και Μέγκαν Μαρκλ, που τα τελευταία τρία χρόνια έχουν καταφέρει να κάνουν το παλάτι του Μπάκιγχαμ να θυμίζει ΣΥΡΙΖΑ στην post Κασσελάκη περίοδό του.
Παρά βέβαια τα όσα ευφάνταστα ή ενίοτε και ανήκουστα συμβαίνουν σε βασιλείς και πρίγκιπες, δούκες και κόμηδες και μολονότι η άλλοτε απρόσιτη, αμόλυντη και αποστασιοποιημένη από την πολλή συνάφεια του κόσμου μοναρχία μυρίζει πια κοινοθνητοσύνη, η αναπαράστασή της στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο εξακολουθεί να συγκινεί τις μάζες και να λειτουργεί ως άχαστη και αλάνθαστη συνταγή.
Το φινάλε
Πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι από το 2016 το «The Crown» -ελληνιστί «Το Στέμμα»- του Netflix αποτελεί μια τηλεοπτική σταθερά -για άλλους αγαπημένη, για άλλους αμφιλεγόμενη, για κάποιους με την οξύμωρη μορφή της ένοχη απόλαυση-, η οποία έπειτα από επτά χρόνια φτάνει στο τέλος της;
Σήμερα 16 Νοεμβρίου κυκλοφορεί το πρώτο μισό (επεισόδια 1 έως 4) της τελευταίας σεζόν της τηλεοπτικής εποποιίας, την οποία ο δημιουργός της Πίτερ Μόργκαν έχει βαρεθεί να περιγράφει ως μια ερωτική επιστολή στη βασίλισσα Ελισάβετ. Οσο για το δεύτερο μισό, θα γίνει διαθέσιμο έναν περίπου μήνα αργότερα, στις 14 Δεκεμβρίου.
Μάλιστα, ο ύστατος είναι και ο πρώτος κύκλος της σειράς που γυρίστηκε (εν μέρει) μετά τον θάνατο της πολυχρονεμένης Βρετανής μονάρχη, πράγμα σχεδόν βολικό και μάλλον ανακουφιστικό, αφού το μεγαλύτερο μέρος του θα καταπιάνεται με την εκτόξευση της πριγκίπισσας Νταϊάνας σε οικουμενικού βεληνεκούς celebrity, τον αδόκητο θάνατό της στο αυτοκινητικό δυστύχημα του Παρισιού και το ανεξίτηλο αποτύπωμά του στην οικογένεια Ουίνδσορ. Ποιος θα ήθελε να θυμίσει στη βασίλισσα οικεία κακά;
Η έκτη σεζόν της σειράς «The Crown», η οποία ξεκίνησε με μαγιά της το θεατρικό έργο «The Audience» του Μόργκαν, αλλά γιγαντώθηκε σε κάτι που ούτε ο ίδιος μπορούσε να φανταστεί, ξεκινά ωραία. Οπως δηλαδή καθετί που τελειώνει με πόνο, σύμφωνα με τη λαϊκή μούσα. Είμαστε στο 1997. Η λαίδη Νταϊάνα Σπένσερ έχει σπάσει πια τα δεσμά του γάμου-παρωδία με τον διάδοχο του βρετανικού θρόνου, έχει εκκολαφτεί σε επιδραστική της εποχής, θίγοντας, μιλώντας και καταπιανόμενη με ζητήματα και κοινωνικές ομάδες που κανείς δεν τολμούσε να αγγίξει, βρίσκεται σε μια διαρκή, ατέρμονη και ανηλεή καταδίωξη από τους παπαράτσι και έχει βρει τον έρωτα στο πρόσωπο του βαθύπλουτου Αιγύπτιου επιχειρηματία Ντόντι αλ Φαγέντ.
Για το τελευταίο βέβαια οι απόψεις διίστανται, αφού τα οικεία πρόσωπα της αείμνηστης πριγκίπισσας υποστηρίζουν έως σήμερα πως στην πραγματικότητα η ίδια ήταν σφόδρα ερωτευμένη με τον καρδιοχειρουργό Χάσνατ Καν και πως η σχέση της με τον Αλ Φαγέντ ήταν για εκείνη ένα εργαλείο προκειμένου να ξυπνήσει το αίσθημα της ζήλιας και της κτητικότητας στον Πακιστανό αγαπημένο της.
Ομως το «The Crown» είναι ένα λαϊκό θέαμα και, όπως όλα τα παραμύθια, παρουσιάζει τη σχέση της Βρετανής γαλαζοαίματης με τον Αιγύπτιο γόνο ως ιδανική. Εκτός από την Αυστραλή ηθοποιό Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, που είναι σε ανατριχιαστικό βαθμό εικόνα και ομοίωση της λαίδης Σπένσερ, η παραγωγή της σειράς έχει καταφέρει να αναπαραστήσει σχεδόν αψεγάδιαστα το τελευταίο καλοκαίρι της Νταϊάνας - χαλάλι τα σχεδόν 15 εκατ. δολάρια που λέγεται πως δαπανώνται για καθένα από τα δέκα επεισόδια. Από τις διακοπές της στη Νότια Γαλλία στο περίφημο super yacht «Cujo» του Αλ Φαγέντ, το οποίο παρεμπιπτόντως βυθίστηκε πέρσι τον Ιούλιο στα ανοιχτά της Γαλλικής Ριβιέρας, μέχρι τη βραδιά που έμελλε να είναι η τελευταία της στο Παρίσι.
Παρά βέβαια τα όσα ευφάνταστα ή ενίοτε και ανήκουστα συμβαίνουν σε βασιλείς και πρίγκιπες, δούκες και κόμηδες και μολονότι η άλλοτε απρόσιτη, αμόλυντη και αποστασιοποιημένη από την πολλή συνάφεια του κόσμου μοναρχία μυρίζει πια κοινοθνητοσύνη, η αναπαράστασή της στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο εξακολουθεί να συγκινεί τις μάζες και να λειτουργεί ως άχαστη και αλάνθαστη συνταγή.
Το φινάλε
Πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι από το 2016 το «The Crown» -ελληνιστί «Το Στέμμα»- του Netflix αποτελεί μια τηλεοπτική σταθερά -για άλλους αγαπημένη, για άλλους αμφιλεγόμενη, για κάποιους με την οξύμωρη μορφή της ένοχη απόλαυση-, η οποία έπειτα από επτά χρόνια φτάνει στο τέλος της;
Σήμερα 16 Νοεμβρίου κυκλοφορεί το πρώτο μισό (επεισόδια 1 έως 4) της τελευταίας σεζόν της τηλεοπτικής εποποιίας, την οποία ο δημιουργός της Πίτερ Μόργκαν έχει βαρεθεί να περιγράφει ως μια ερωτική επιστολή στη βασίλισσα Ελισάβετ. Οσο για το δεύτερο μισό, θα γίνει διαθέσιμο έναν περίπου μήνα αργότερα, στις 14 Δεκεμβρίου.
Μάλιστα, ο ύστατος είναι και ο πρώτος κύκλος της σειράς που γυρίστηκε (εν μέρει) μετά τον θάνατο της πολυχρονεμένης Βρετανής μονάρχη, πράγμα σχεδόν βολικό και μάλλον ανακουφιστικό, αφού το μεγαλύτερο μέρος του θα καταπιάνεται με την εκτόξευση της πριγκίπισσας Νταϊάνας σε οικουμενικού βεληνεκούς celebrity, τον αδόκητο θάνατό της στο αυτοκινητικό δυστύχημα του Παρισιού και το ανεξίτηλο αποτύπωμά του στην οικογένεια Ουίνδσορ. Ποιος θα ήθελε να θυμίσει στη βασίλισσα οικεία κακά;
Η έκτη σεζόν της σειράς «The Crown», η οποία ξεκίνησε με μαγιά της το θεατρικό έργο «The Audience» του Μόργκαν, αλλά γιγαντώθηκε σε κάτι που ούτε ο ίδιος μπορούσε να φανταστεί, ξεκινά ωραία. Οπως δηλαδή καθετί που τελειώνει με πόνο, σύμφωνα με τη λαϊκή μούσα. Είμαστε στο 1997. Η λαίδη Νταϊάνα Σπένσερ έχει σπάσει πια τα δεσμά του γάμου-παρωδία με τον διάδοχο του βρετανικού θρόνου, έχει εκκολαφτεί σε επιδραστική της εποχής, θίγοντας, μιλώντας και καταπιανόμενη με ζητήματα και κοινωνικές ομάδες που κανείς δεν τολμούσε να αγγίξει, βρίσκεται σε μια διαρκή, ατέρμονη και ανηλεή καταδίωξη από τους παπαράτσι και έχει βρει τον έρωτα στο πρόσωπο του βαθύπλουτου Αιγύπτιου επιχειρηματία Ντόντι αλ Φαγέντ.
Για το τελευταίο βέβαια οι απόψεις διίστανται, αφού τα οικεία πρόσωπα της αείμνηστης πριγκίπισσας υποστηρίζουν έως σήμερα πως στην πραγματικότητα η ίδια ήταν σφόδρα ερωτευμένη με τον καρδιοχειρουργό Χάσνατ Καν και πως η σχέση της με τον Αλ Φαγέντ ήταν για εκείνη ένα εργαλείο προκειμένου να ξυπνήσει το αίσθημα της ζήλιας και της κτητικότητας στον Πακιστανό αγαπημένο της.
Ομως το «The Crown» είναι ένα λαϊκό θέαμα και, όπως όλα τα παραμύθια, παρουσιάζει τη σχέση της Βρετανής γαλαζοαίματης με τον Αιγύπτιο γόνο ως ιδανική. Εκτός από την Αυστραλή ηθοποιό Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, που είναι σε ανατριχιαστικό βαθμό εικόνα και ομοίωση της λαίδης Σπένσερ, η παραγωγή της σειράς έχει καταφέρει να αναπαραστήσει σχεδόν αψεγάδιαστα το τελευταίο καλοκαίρι της Νταϊάνας - χαλάλι τα σχεδόν 15 εκατ. δολάρια που λέγεται πως δαπανώνται για καθένα από τα δέκα επεισόδια. Από τις διακοπές της στη Νότια Γαλλία στο περίφημο super yacht «Cujo» του Αλ Φαγέντ, το οποίο παρεμπιπτόντως βυθίστηκε πέρσι τον Ιούλιο στα ανοιχτά της Γαλλικής Ριβιέρας, μέχρι τη βραδιά που έμελλε να είναι η τελευταία της στο Παρίσι.
Παρότι μάλιστα κατά καιρούς χύθηκαν καντάρια μελανιού σχετικά με τη σκηνή του δυστυχήματος στη γέφυρα Ντ’ Αλμά, το οποίο στοίχισε τη ζωή στην Νταϊάνα, στον Αλ Φαγέντ και τον οδηγό του αυτοκινήτου τους Ανρί Πολ, το Netflix αποφάσισε να μη συμπεριλάβει το εν λόγω στιγμιότυπο στον τελευταίο κύκλο της σειράς. Οπως λένε οι παραγωγοί, οι τηλεθεατές θα δουν το πριν και το μετά του θανάτου που συγκλόνισε τη βασιλική οικογένεια, τη Μεγάλη Βρετανία, αλλά και ολόκληρο τον κόσμο. Θα ήταν βέβαια άνισο και μάλλον άδικο για μια σειρά που παρακολούθησε τη ζωή της Ελισάβετ από το 1947 να ρίξει την αυλαία της με πρωταγωνίστρια την Νταϊάνα. Αλλωστε αν και ο θάνατός της έφερε σε βαθιά περιδίνηση το Παλάτι του Μπάκιγχαμ, τελικά έγινε η αφορμή για επανεκκίνηση της οικογένειας, η οποία είχε πια απαλλαγεί από τις νεωτεριστικές κακοφωνίες της λαίδης Σπένσερ.
Ο Μόργκαν αποφάσισε να οδηγήσει το σενάριο του «The Crown» μέχρι το 2005. Να ιχνηλατήσει δηλαδή μια μάλλον αμήχανη και κυρίως αδιάφορη περίοδο για τους Ουίνδσορ. Χωρίς σκάνδαλα, χωρίς φωτογενείς εξάρσεις και δίχως κάποιον αληθινό πρωταγωνιστή, αφού ακόμα και ο τότε διάδοχος Κάρολος έμοιαζε την εποχή εκείνη να παίζει με αξιώσεις τον ρόλο του κομπάρσου. Δεν είχε βέβαια λόγο να κάνει κι αλλιώς, αφού επιτέλους είχε τις ευλογίες της μητέρας του για να παντρευτεί την αιώνια αγαπημένη του, την νυν βασιλική σύζυγο Καμίλα.
Ο γάμος της 9ης Απριλίου του 2005 που πραγματοποιήθηκε με περίσσευμα σεμνοταπεινοσύνης (και απουσία της βασίλισσας) αναβιώνει στη σειρά, όμως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στο love story της επόμενης γενιάς των γαλαζοαίματων. Του Γουίλιαμ Γουέιλς, όπως ήταν το όνομα με το οποίο ο πρίγκιπας Γουίλιαμ φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Σεντ Αντριους, και της Κάθριν-Ελίζαμπεθ Μίντλετον, παγκοσμίως άγνωστης τότε κόρης δύο συνταξιούχων ιπταμένων από το Μπερκσάιρ.
Γουίλιαμ και Κέιτ
Για τους σκαπανείς της ιστορίας του Στέμματος θα έχει το δίχως άλλο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουν με ποιον τρόπο αποφάσισε ο Πίτερ Μόργκαν και το Netflix να συστήσουν τη σημερινή πριγκίπισσα της Ουαλίας στο κοινό. Υπάρχουν άλλωστε δύο εκδοχές για τη γνωριμία της με τον διάδοχο του θρόνου. Η πρώτη θέλει την Κέιτ Μίντλετον να ενορχήστρωσε ένα πολύ σαφές πλάνο και να επέλεξε μεθοδικά το Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης του πανεπιστημίου προκειμένου να πλησιάσει τον Γουίλιαμ και να τοποθετήσει σχεδόν με το στανιό τον εαυτό της στη θέση της μελλοντικής βασίλισσας της Αγγλίας.
Η δεύτερη -και μάλλον πιο κολακευτική για τη Μίντλετον- λέει πως ο φοιτητής πρίγκιπας ερωτοχτυπήθηκε δίχως αύριο μαζί της όταν την είδε να σουλατσάρει σε μια επίδειξη μόδας, στην οποία εκείνη συμμετείχε για φιλανθρωπικό σκοπό, και έκτοτε επιδόθηκε στο κυνήγι κατάκτησής της. Πάντως, για τους ρόλους των δύο νέων επιλέχθηκαν δύο νεοφώτιστοι, σχεδόν άγνωστοι ηθοποιοί, ο Εντ ΜακΒέι και η Μεγκ Μπέλαμι. Το υπόλοιπο καστ παραμένει σχεδόν ίδιο με εκείνο της πέμπτης σεζόν. Η Ιμέλντα Στόντον υποδύεται τη βασίλισσα, ο Ντόμινικ Γουέστ τον Κάρολο, ο Τζόναθαν Πράις τον σύζυγο της Ελισάβετ, Φίλιππο, και η Λέσλι Μάνβιλ την αδελφή της Μαργαρίτα.
Το μετά θάνατον σενάριο
Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν κρίσιμο τον θάνατο της βασίλισσας Ελισάβετ τον Σεπτέμβριο του 2022 αναφορικά με τον τρόπο που ο Μόργκαν επέλεξε να ρίξει την αυλαία της σειράς. Ενώ θεωρητικά θα μπορούσε να είναι πιο ελεύθερος και απαλλαγμένος από το άγχος πως η μονάρχης θα παρακολουθούσε το πόνημά του, φαίνεται ότι εκείνος αποφάσισε να κλίνει το γόνυ στη βασίλισσα ή τουλάχιστον στην εικόνα της και μετά θάνατον.
Φαίνεται πως σε αυτή την κατεύθυνση τον ώθησαν οι περσινές διαμαρτυρίες θιασωτών της μοναρχίας, ανάμεσά τους και της ηθοποιού Τζούντι Ντεντς, πως η σειρά είναι μάλλον δυσφήμηση της γυναίκας που υπηρέτησε για 70 χρόνια το Στέμμα παρά φόρος τιμής. Από την άλλη, ο Μόργκαν δεν έπραξε το ίδιο για την πριγκίπισσα Νταϊάνα και την αφήγηση για τη ζωή της. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται η πρώην αγαπημένη του Τζεμάιμα Γκόλντσμιθ, επιστήθια φίλη της λαίδης Σπένσερ, με την οποία ο Βρετανός δημιουργός συνδέθηκε ερωτικά για βραχύ διάστημα το 2020.
Η Γκόλντσμιθ, η οποία θεωρείται πως μετέφερε κρίσιμες πληροφορίες και στιγμιότυπα από την ιδιώτευση της φίλης της προς εκμετάλλευση από τη σειρά, όχι μόνο χώρισε από τραπέζης και κλίνης με τον Μόργκαν, στέλνοντάς τον πίσω στην αγκαλιά της πρώην αγαπημένης του, ηθοποιού Τζίλιαν Αντερσον, αλλά δήλωσε δημόσια πως δεν έχει καμία σχέση με τη συγγραφή του σεναρίου της σειράς, η οποία διαστρεβλώνει την αλήθεια και αμαυρώνει την υστεροφημία της Νταϊάνας.
Στην κερκίδα των δυσαρεστημένων από το «The Crown» σίγουρα υπάρχει μια θέση (ή μάλλον δύο) και για τον πρίγκιπα Χάρι -τον γνωστό και ως απρόσκλητο στα 75α γενέθλια του βασιλιά πατέρα του- και τη Μέγκαν Μαρκλ, αφού δεν περιλαμβάνεται ούτε μνεία γι’ αυτούς. Εύλογα, μια και το σενάριο οριοθετείται με κατακλείδα το 2005, χρονιά που η Μαρκλ δεν υπήρχε ούτε ως φαντασίωση στο μυαλό του έκδοτου τότε στις ηδονές και τον έκλυτο βίο Χάρι. Αλλά το ρομάντζο των δυο τους, το οποίο κάποιοι υποστηρίζουν πως βρίσκεται σε περίοδο ισχυρών κλυδωνισμών, φτάνει και περισσεύει για τη δυνητική δημιουργία μιας αυτόνομης σειράς, ίσως όχι με την αίγλη του «The Crown», αλλά σίγουρα με εφάμιλλο, αν όχι καλύτερο σκανδαλοθηρικό υπόβαθρο.
Εξάλλου οι παραγωγοί της σειράς που έχουν δαπανήσει περί τα 260 εκατ. δολάρια για τη δημιουργία της -και έχουν αποσβέσει την επένδυσή τους στο πολλαπλάσιο- λέγεται πως έχουν ήδη στα σκαριά έτερη βασιλική σαπουνόπερα που θα φυλλομετρά τα έργα και τις ημέρες της βρετανικής μοναρχίας από τον θάνατο της βασίλισσας Βικτωρίας το 1901 μέχρι την άνοδο της Ελισάβετ Β’ στον θρόνο. Πού θα πάει; Θα ξημερώσει η μέρα που ο σεναριογράφος του μέλλοντος θα στάξει δυο σταγόνες μελάνι και για το Megxit. Είναι δίκαιο. Θα γίνει πράξη;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα