Marcos Marin: Ο γλύπτης του Μονακό στην Ελλάδα
10.01.2024
08:31
Ο φημισμένος Βραζιλιάνος δημιουργός του αγάλματος της Μαρίας Κάλλας, που κοσμεί το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε για την τέχνη του και τις προσωπικότητες που γνώρισε
Ο διεθνούς φήμης γλύπτης Μάρκος Μαρίν έχει φιλοτεχνήσει πολλά γλυπτά με έμπνευση από τη Μαρία Κάλλας. Οπως εκείνο που κοσμεί την Όπερα Garnier στο Τορίνο, για την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση της ντίβας, αλλά και το καινούριο έργο του που λαμπρύνει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Αυτό το άγαλμα ήταν και η αφορμή για την πρόσφατη επίσκεψή του στη συμπρωτεύουσα, όπου και τον συνάντησα. «Ήταν η ευκαιρία να γνωρίσω τη χώρα σας, την οποία λατρεύω. Είναι τιμή μου να υπάρχει δημιουργία μου σε μια τόσο όμορφη πόλη», είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που μου λέει.
Ο Μάρκος Μαρίν δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτε άλλο παρά καλλιτέχνης. Γιος ενός παραγωγού ταινιών και μιας τραγουδίστριας της όπερας γεννήθηκε στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, στις 12 Σεπτεμβρίου 1967. Σε ηλικία πέντε ετών ξεκίνησε μαθήματα κλασικού πιάνου, στην εφηβεία του έκανε ήδη καριέρα ως πιανίστας και σύντομα θα μετακόμιζε στη Γαλλία για να σπουδάσει μουσική. Παράλληλα, όμως, ήταν παθιασμένος με τη ζωγραφική.
Η γνωριμία του με τον ζωγράφο Βικτόρ Βαζαρελί στο Cité des Arts στο Παρίσι, το 1990, θα τον οδηγούσε στα μονοπάτια της οπτικής τέχνης (op art) και στα δύο πρώτα βραβεία του: το βραβείο Fiat, για το έργο του για τον Χριστόφορο Κολόμβο με αφορμή την επέτειο των 500 χρόνων από την ανακάλυψη της Αμερικής -το έργο βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Fiat στο Τορίνο- και το βραβείο Philips Collection για το έργο του «Μόνα Λίζα».
Κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, ο Μαρίν συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάπτυξη της πολιτιστικής σχέσης μεταξύ Βραζιλίας και Γαλλίας στο πλαίσιο της UNESCO. Λίγο αργότερα, ο ευφάνταστος καλλιτέχνης μετακόμισε στο Μαϊάμι, όπου έστησε το εργαστήριό του. Το 2003 θα κάνει το ντεμπούτο του ως γλύπτης ενώ το 2004, στο πλαίσιο της Art Basel, ο Μαρίν θα γνωρίσει την γκαλερίστα Ντελφίν Παστόρ, η οποία τον προσκαλεί στο Μονακό για να παρουσιάσει έκθεσή του.
«Ηταν ένα κομβικό σημείο. Κάποια πράγματα γίνονται για να γίνουν. Ηταν σίγουρα το ταξίδι που μου άλλαξε τη ζωή», αναφέρει ο ίδιος. Τα εγκαίνια της έκθεσης -στην οποία περίοπτη θέση είχε μια υπέροχη προτομή της πριγκίπισσας Γκρέις, η οποία πλέον κοσμεί το Νοσοκομείο Πριγκίπισσα Γκρέις στο Μονακό- πραγματοποιήθηκαν λίγες μέρες μετά τον θάνατο του πρίγκιπα Ρενιέ. Ο πρίγκιπας Αλβέρτος ζήτησε από τον Βραζιλιάνο καλλιτέχνη να σχεδιάσει το επίσημο μνημείο για τον πατέρα του.
Το εμβληματικό έργο αποκαλύφθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2006 στην είσοδο του Cirque de Fontvielle. Ως μέντορά του, ο Μαρίν αναφέρει τον Γάλλο σχεδιαστή μόδας Πιερ Καρντέν, ο οποίος του παρήγγειλε μια σειρά από πορτρέτα κλασικών μουσικών για το Festival de Lacoste. «Μου άλλαξε τη ζωή, προσφέροντάς μου τη δυνατότητα να δημιουργήσω έργα μεγάλου μεγέθους στο εργαστήριο. Ο Πιερ ήταν ο προστάτης μου», αποκαλύπτει ο καλλιτέχνης. Την ίδια περίοδο, ο Μαρίν ταξίδεψε μέχρι την Πορτογαλία για να φιλοτεχνήσει έργα για το Casino Estoril, του δισεκατομμυριούχου Στάνλεϊ Χο. Το 2009 ήταν προσκεκλημένος στην Ιαπωνία, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 100 χρόνια φιλίας μεταξύ Βραζιλίας - Ιαπωνίας, όπου κέρδισε την αναγνώριση για το σύνολο του έργου του.
«Νιώθω πλήρης από τα ευνοϊκά σχόλια που εισπράττω από διαφορετικές γωνιές της Γης», μου λέει συγκινημένος. Η καριέρα του είναι γεμάτη από αξιοσημείωτες στιγμές και μεγαλειώδη έργα. «Μια σημαντική στιγμή της καριέρας μου ήταν όταν φιλοτέχνησα την προτομή του Ροσίνι στην είσοδο του θεάτρου Opera San Carlo στη Νάπολη για την έναρξη της σεζόν της παγκόσμιας όπερας», αναφέρει. Ανάμεσα σε πολλά άλλα, ο Μαρίν έχει φιλοτεχνήσει τις προτομές του προέδρου της Αλγερίας Αμπντελαζίζ Μπουτεφλίκα, του Μοχάμεντ ΣΤ', βασιλιά του Μαρόκου, του σχεδιαστή Τζιάνι Βερσάτσε -που κοσμεί τον κήπο Μονέ στην Μπορντιγκέρα της Ιταλίας- αλλά και του ηθοποιού Μάικλ Ντάγκλας, έργο που συνυπέγραψε μαζί του κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Τηλεόρασης του Μονακό, εις αναγνώριση των 50 ετών καριέρας του σταρ. Τον ρωτώ ποια προσωπικότητα από όσες έχει γνωρίσει του έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση. «Σαφώς και κάθε άνθρωπος έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμένα. Παρ’ όλα αυτά, ξεχωρίζω τον Πιερ Καρντέν για την πολυπλοκότητα της σκέψης του και τον πρίγκιπα Αλβέρτο για την αστική ευγένειά του και τον κοσμοπολιτισμό του».
Σήμερα ο Μαρίν ζει και εργάζεται στο Τόρι, ένα μικρό ιστορικό χωριό στη Βεντιμίλια της Ιταλίας, πολύ κοντά στο Μονακό, το οποίο επισκέπτεται συχνά, αφού είναι ο αγαπημένος καλλιτέχνης της πριγκιπικής οικογένειας. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη, αλλά σίγουρα όχι η τελευταία. Ολοκληρώσαμε την κουβέντα μας με μια υπόσχεσή του: «Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το καλοκαίρι και τα ελληνικά νησιά, τα οποία επιθυμώ διακαώς να επισκεφτώ».
Ειδήσεις σήμερα:
26χρονη καθηγήτρια χρησιμοποιούσε μαθητές ως «σκοπούς» για να κάνει σεξ με 16χρονο - Τους κάλυπτε ο πατέρας του
Τι θα πει ο σύντροφος της Γεωργίας στον ανακριτή - Το βίαιο παρελθόν με θύματα την αδερφή και την πρώην του σύζυγο
Σήμερα η νεκροψία του βρέφους που δολοφονήθηκε στη Βέροια - Νοσηλεύτρια στο Παπανικολάου η 37χρονη μητέρα του που συνελήφθη
Ο Μάρκος Μαρίν δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτε άλλο παρά καλλιτέχνης. Γιος ενός παραγωγού ταινιών και μιας τραγουδίστριας της όπερας γεννήθηκε στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, στις 12 Σεπτεμβρίου 1967. Σε ηλικία πέντε ετών ξεκίνησε μαθήματα κλασικού πιάνου, στην εφηβεία του έκανε ήδη καριέρα ως πιανίστας και σύντομα θα μετακόμιζε στη Γαλλία για να σπουδάσει μουσική. Παράλληλα, όμως, ήταν παθιασμένος με τη ζωγραφική.
Η γνωριμία του με τον ζωγράφο Βικτόρ Βαζαρελί στο Cité des Arts στο Παρίσι, το 1990, θα τον οδηγούσε στα μονοπάτια της οπτικής τέχνης (op art) και στα δύο πρώτα βραβεία του: το βραβείο Fiat, για το έργο του για τον Χριστόφορο Κολόμβο με αφορμή την επέτειο των 500 χρόνων από την ανακάλυψη της Αμερικής -το έργο βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Fiat στο Τορίνο- και το βραβείο Philips Collection για το έργο του «Μόνα Λίζα».
Κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, ο Μαρίν συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάπτυξη της πολιτιστικής σχέσης μεταξύ Βραζιλίας και Γαλλίας στο πλαίσιο της UNESCO. Λίγο αργότερα, ο ευφάνταστος καλλιτέχνης μετακόμισε στο Μαϊάμι, όπου έστησε το εργαστήριό του. Το 2003 θα κάνει το ντεμπούτο του ως γλύπτης ενώ το 2004, στο πλαίσιο της Art Basel, ο Μαρίν θα γνωρίσει την γκαλερίστα Ντελφίν Παστόρ, η οποία τον προσκαλεί στο Μονακό για να παρουσιάσει έκθεσή του.
«Ηταν ένα κομβικό σημείο. Κάποια πράγματα γίνονται για να γίνουν. Ηταν σίγουρα το ταξίδι που μου άλλαξε τη ζωή», αναφέρει ο ίδιος. Τα εγκαίνια της έκθεσης -στην οποία περίοπτη θέση είχε μια υπέροχη προτομή της πριγκίπισσας Γκρέις, η οποία πλέον κοσμεί το Νοσοκομείο Πριγκίπισσα Γκρέις στο Μονακό- πραγματοποιήθηκαν λίγες μέρες μετά τον θάνατο του πρίγκιπα Ρενιέ. Ο πρίγκιπας Αλβέρτος ζήτησε από τον Βραζιλιάνο καλλιτέχνη να σχεδιάσει το επίσημο μνημείο για τον πατέρα του.
Το εμβληματικό έργο αποκαλύφθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2006 στην είσοδο του Cirque de Fontvielle. Ως μέντορά του, ο Μαρίν αναφέρει τον Γάλλο σχεδιαστή μόδας Πιερ Καρντέν, ο οποίος του παρήγγειλε μια σειρά από πορτρέτα κλασικών μουσικών για το Festival de Lacoste. «Μου άλλαξε τη ζωή, προσφέροντάς μου τη δυνατότητα να δημιουργήσω έργα μεγάλου μεγέθους στο εργαστήριο. Ο Πιερ ήταν ο προστάτης μου», αποκαλύπτει ο καλλιτέχνης. Την ίδια περίοδο, ο Μαρίν ταξίδεψε μέχρι την Πορτογαλία για να φιλοτεχνήσει έργα για το Casino Estoril, του δισεκατομμυριούχου Στάνλεϊ Χο. Το 2009 ήταν προσκεκλημένος στην Ιαπωνία, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 100 χρόνια φιλίας μεταξύ Βραζιλίας - Ιαπωνίας, όπου κέρδισε την αναγνώριση για το σύνολο του έργου του.
«Νιώθω πλήρης από τα ευνοϊκά σχόλια που εισπράττω από διαφορετικές γωνιές της Γης», μου λέει συγκινημένος. Η καριέρα του είναι γεμάτη από αξιοσημείωτες στιγμές και μεγαλειώδη έργα. «Μια σημαντική στιγμή της καριέρας μου ήταν όταν φιλοτέχνησα την προτομή του Ροσίνι στην είσοδο του θεάτρου Opera San Carlo στη Νάπολη για την έναρξη της σεζόν της παγκόσμιας όπερας», αναφέρει. Ανάμεσα σε πολλά άλλα, ο Μαρίν έχει φιλοτεχνήσει τις προτομές του προέδρου της Αλγερίας Αμπντελαζίζ Μπουτεφλίκα, του Μοχάμεντ ΣΤ', βασιλιά του Μαρόκου, του σχεδιαστή Τζιάνι Βερσάτσε -που κοσμεί τον κήπο Μονέ στην Μπορντιγκέρα της Ιταλίας- αλλά και του ηθοποιού Μάικλ Ντάγκλας, έργο που συνυπέγραψε μαζί του κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Τηλεόρασης του Μονακό, εις αναγνώριση των 50 ετών καριέρας του σταρ. Τον ρωτώ ποια προσωπικότητα από όσες έχει γνωρίσει του έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση. «Σαφώς και κάθε άνθρωπος έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμένα. Παρ’ όλα αυτά, ξεχωρίζω τον Πιερ Καρντέν για την πολυπλοκότητα της σκέψης του και τον πρίγκιπα Αλβέρτο για την αστική ευγένειά του και τον κοσμοπολιτισμό του».
Σήμερα ο Μαρίν ζει και εργάζεται στο Τόρι, ένα μικρό ιστορικό χωριό στη Βεντιμίλια της Ιταλίας, πολύ κοντά στο Μονακό, το οποίο επισκέπτεται συχνά, αφού είναι ο αγαπημένος καλλιτέχνης της πριγκιπικής οικογένειας. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη, αλλά σίγουρα όχι η τελευταία. Ολοκληρώσαμε την κουβέντα μας με μια υπόσχεσή του: «Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το καλοκαίρι και τα ελληνικά νησιά, τα οποία επιθυμώ διακαώς να επισκεφτώ».
Ειδήσεις σήμερα:
26χρονη καθηγήτρια χρησιμοποιούσε μαθητές ως «σκοπούς» για να κάνει σεξ με 16χρονο - Τους κάλυπτε ο πατέρας του
Τι θα πει ο σύντροφος της Γεωργίας στον ανακριτή - Το βίαιο παρελθόν με θύματα την αδερφή και την πρώην του σύζυγο
Σήμερα η νεκροψία του βρέφους που δολοφονήθηκε στη Βέροια - Νοσηλεύτρια στο Παπανικολάου η 37χρονη μητέρα του που συνελήφθη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr