Πολ Τζιαμάτι: Για την ερμηνεία στα Παιδιά του χειμώνα του αξίζει ένα Όσκαρ
14.02.2024
07:45
Δεκαοχτώ χρόνια μετά την πρώτη του υποψηφιότητα, ο Αμερικανός ηθοποιός ξαναμπαίνει στην κούρσα των Όσκαρ ως ο ισχυρότερος αντίπαλος του Κίλιαν Μέρφι. Ισως η αριστοτεχνική ερμηνεία του στην ταινία «Τα Παιδιά του Χειμώνα» να του χαρίσει τελικά το πολυπόθητο τρόπαιο
Ο Πολ Τζιαμάτι δεν χρειάζεται την έγκριση της Ακαδημίας για να λογίζεται ως καλός ηθοποιός με αξιομνημόνευτες ερμηνείες. Η αλήθεια είναι όμως ότι μια υποψηφιότητα και ακόμα περισσότερο το ίδιο το Οσκαρ ανεβάζει τις μετοχές εκείνου που θα το κρατήσει στα χέρια του και στη συνέχεια θα το τοποθετήσει σε περίοπτη θέση στο σπίτι του -στην προκειμένη περίπτωση ένα ανακαινισμένο αρχοντικό στο Μπρούκλιν- για να το βλέπουν και οι καλεσμένοι.
Στα 34 χρόνια της καριέρας του -με αφετηρία τον ρόλο ενός νεαρού ταραξία σε μια σκηνή της τηλεταινίας She’ll Take Romance το 1990-, ο Τζιαμάτι έχει βάλει το ερμηνευτικό χεράκι του σε δεκάδες ταινίες, αρκετές από τις οποίες αξίζει κανείς να δει και να ξαναδεί. Οπως American Splendor (2003) και 12 Χρόνια Σκλάβος (2013), αλλά και Cinterella Man (2005), που του χάρισε την πρώτη του υποψηφιότητα για Οσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου το 2006, και Sideways (2004), την πρώτη συνεργασία του με τον Αλεξάντερ Πέιν. Η δεύτερη θα ερχόταν δεκαεννιά χρόνια μετά και θα είχε τίτλο Τα Παιδιά του Χειμώνα.
Ο Τζιαμάτι υποδύεται έναν καθηγητή που πάσχει από αμβλυωπία -κοινώς, τεμπέλικο μάτι- και ως εκ τούτου σε όλη τη διάρκεια της ταινίας τα μάτια του κοιτάζουν σε διαφορετικές κατευθύνσεις, αλλά και τριμεθυλαμινουρία, μια σπάνια μεταβολική διαταραχή που προσδίδει στον πάσχοντα μια εσάνς από κάτι που ψόφησε. Ιδιότητες που μετατρέπουν τον ήρωά του σε κοινωνικό απόβλητο και τακτικό θύμα της μαθητικής καζούρας. Στην πραγματική ζωή κανένας δεν θα ήθελε να του τύχει τέτοιο ριζικό, αλλά ως ρόλος είναι πραγματικό κελεπούρι για έναν χαρισματικό ηθοποιό που δεν μασάει στις ερμηνευτικές δυσκολίες.
Ο ίδιος θα σχολίαζε εκ των υστέρων ότι η ερμηνεία του στην ταινία ήταν πιο αποστασιοποιημένη από ό,τι συνήθως και ότι όταν τελικά την είδε ολοκληρωμένη αναρωτήθηκε: «Ωστε αυτό έκανα;». Ναι, αυτό έκανε και όπως αποφάνθηκαν κοινό, κριτικοί και κινηματογραφικοί θεσμοί, το έκανε αριστοτεχνικά. Ηδη ο Τζιαμάτι έχει εκφωνήσει τους ευχαριστήριους λόγους του στις Χρυσές Σφαίρες και στα Critics Choice Awards και προβάρει τους επόμενους για τα BAFTA που θα διεξαχθούν στις 18 Φεβρουαρίου, στα βραβεία SAGA που θα απονεμηθούν έξι μέρες αργότερα και φυσικά στην υπέρτατη κινηματογραφική τελετή των Οσκαρ που θα ρίξουν αυλαία στις περατζάδες στο κόκκινο χαλί στις 11 Μαρτίου. Η κοινωνική ατζέντα του Τζιαμάτι είναι γεμάτη αυτές τις μέρες - και ευτυχώς για τον ίδιο και τον περίγυρό του, δεν υποφέρει στ’ αλήθεια από τριμεθυλαμινουρία.
Ειδήσεις σήμερα:
Μυστήριο με χειροβομβίδες, πιστόλι, γεμιστήρες και σφαίρες που βρέθηκαν σε σπίτι 83χρονου στον Άλιμο
Σφοδρή κακοκαιρία πλήττει την Αυστραλία - Ένας νεκρός, χωρίς ρεύμα 285.000 άνθρωποι
Ξεκινάει η συζήτηση στη βουλή για τα ομόφυλα ζευγάρια - Τα όχι και οι αποχές σε όλα τα κόμματα, μετά το… μασάζ
Στα 34 χρόνια της καριέρας του -με αφετηρία τον ρόλο ενός νεαρού ταραξία σε μια σκηνή της τηλεταινίας She’ll Take Romance το 1990-, ο Τζιαμάτι έχει βάλει το ερμηνευτικό χεράκι του σε δεκάδες ταινίες, αρκετές από τις οποίες αξίζει κανείς να δει και να ξαναδεί. Οπως American Splendor (2003) και 12 Χρόνια Σκλάβος (2013), αλλά και Cinterella Man (2005), που του χάρισε την πρώτη του υποψηφιότητα για Οσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου το 2006, και Sideways (2004), την πρώτη συνεργασία του με τον Αλεξάντερ Πέιν. Η δεύτερη θα ερχόταν δεκαεννιά χρόνια μετά και θα είχε τίτλο Τα Παιδιά του Χειμώνα.
Ο Τζιαμάτι υποδύεται έναν καθηγητή που πάσχει από αμβλυωπία -κοινώς, τεμπέλικο μάτι- και ως εκ τούτου σε όλη τη διάρκεια της ταινίας τα μάτια του κοιτάζουν σε διαφορετικές κατευθύνσεις, αλλά και τριμεθυλαμινουρία, μια σπάνια μεταβολική διαταραχή που προσδίδει στον πάσχοντα μια εσάνς από κάτι που ψόφησε. Ιδιότητες που μετατρέπουν τον ήρωά του σε κοινωνικό απόβλητο και τακτικό θύμα της μαθητικής καζούρας. Στην πραγματική ζωή κανένας δεν θα ήθελε να του τύχει τέτοιο ριζικό, αλλά ως ρόλος είναι πραγματικό κελεπούρι για έναν χαρισματικό ηθοποιό που δεν μασάει στις ερμηνευτικές δυσκολίες.
Ο ίδιος θα σχολίαζε εκ των υστέρων ότι η ερμηνεία του στην ταινία ήταν πιο αποστασιοποιημένη από ό,τι συνήθως και ότι όταν τελικά την είδε ολοκληρωμένη αναρωτήθηκε: «Ωστε αυτό έκανα;». Ναι, αυτό έκανε και όπως αποφάνθηκαν κοινό, κριτικοί και κινηματογραφικοί θεσμοί, το έκανε αριστοτεχνικά. Ηδη ο Τζιαμάτι έχει εκφωνήσει τους ευχαριστήριους λόγους του στις Χρυσές Σφαίρες και στα Critics Choice Awards και προβάρει τους επόμενους για τα BAFTA που θα διεξαχθούν στις 18 Φεβρουαρίου, στα βραβεία SAGA που θα απονεμηθούν έξι μέρες αργότερα και φυσικά στην υπέρτατη κινηματογραφική τελετή των Οσκαρ που θα ρίξουν αυλαία στις περατζάδες στο κόκκινο χαλί στις 11 Μαρτίου. Η κοινωνική ατζέντα του Τζιαμάτι είναι γεμάτη αυτές τις μέρες - και ευτυχώς για τον ίδιο και τον περίγυρό του, δεν υποφέρει στ’ αλήθεια από τριμεθυλαμινουρία.
Ειδήσεις σήμερα:
Μυστήριο με χειροβομβίδες, πιστόλι, γεμιστήρες και σφαίρες που βρέθηκαν σε σπίτι 83χρονου στον Άλιμο
Σφοδρή κακοκαιρία πλήττει την Αυστραλία - Ένας νεκρός, χωρίς ρεύμα 285.000 άνθρωποι
Ξεκινάει η συζήτηση στη βουλή για τα ομόφυλα ζευγάρια - Τα όχι και οι αποχές σε όλα τα κόμματα, μετά το… μασάζ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr