Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Alexx Antaeus: Από την Πάτρα στην κορυφή των Grammys
Alexx Antaeus: Από την Πάτρα στην κορυφή των Grammys
Ο Έλληνας μουσικός παραγωγός που κέρδισε το πολυπόθητο μουσικό βραβείο για το καλύτερο ρέγκε άλμπουμ μιλάει για τη συνεργασία με τον γιο του Μπομπ Μάρλεϊ και την πορεία του από την Πάτρα στη Νέα Υόρκη και την Τζαμάικα
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Η περίπτωση του Alexx Antaeus κάνει την έκφραση «Ελληνας στην Τζαμάικα» να μην ακούγεται καθόλου σαν ανέκδοτο. Ο 63χρονος μουσικός παραγωγός από την Πάτρα βρέθηκε στην εξωτική χώρα της Καραϊβικής ως «ερωτικός μετανάστης», αφού προηγουμένως είχε ζήσει στη Νέα Υόρκη όπου ήταν συνιδιοκτήτης ενός στούντιο ηχογραφήσεων στο Μπρονξ.
«Μου φαινόταν πιο εύκολο ξεκινώντας από τη Νέα Υόρκη όπου ζούσα, αφού η πτήση για Τζαμάικα διαρκεί 3,5 ώρες. Σαν να πηγαίνεις από την Αθήνα στο Παρίσι. Ετσι άρχισα να έρχομαι συχνά, ο τόπος μού άρεσε. Ξεκίνησα μια φάρμα με κοτόπουλα και τελικά έγινα κτηνοτρόφος στην Τζαμάικα. Από τη φάρμα αυτή, η πιο κοντινή πόλη απείχε μισή ώρα. Οπότε μετά είπα “δεν ανοίγω ένα ελληνικό εστιατόριο;” παρότι ήμασταν το πολύ πέντε Ελληνες όλοι κι όλοι στο νησί. Οι Τζαμαϊκανοί, όμως, το λάτρεψαν και άρχισαν να μαθαίνουν να σπάνε πιάτα και να φωνάζουν “ώπα!”», περιγράφει ο ίδιος μέσω Zoom από το Κίνγκστον της Τζαμάικα.
«Ξαφνικά κόσμος από το νησί άρχισε να ταξιδεύει στην Ελλάδα για να ζήσει αυτό που τους έδειχνε το μαγαζί μου. Το είχα κάνει ολόκληρο με λευκό και μπλε χρώμα και το είχα ονομάσει “Opa”, το οποίο, παρότι θεωρούσα τετριμμένο, εδώ άρεσε γιατί ήταν εύκολο να το πουν».
Στις 5 Φεβρουαρίου ο Alexx Antaeus απέσπασε από κοινού με τον γιο του θρυλικού Μπομπ Μάρλεϊ, Τζούλιαν Μάρλεϊ, το Grammy του Καλύτερου Ρέγκε Αλμπουμ, για τον δίσκο «Colors of Royal». Κι επειδή ο Τζούλιαν Μάρλεϊ βρισκόταν σε περιοδεία και δεν κατάφερε να παρευρεθεί στην τελετή απονομής, το μουσικό βραβείο παρέλαβε ο Ελληνας παραγωγός του άλμπουμ, ο οποίος δεν μπόρεσε να κρύψει τον ενθουσιασμό του.
Αφού εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς την Ακαδημία των Grammys, τη μητέρα του και τη σύζυγό του, αφιέρωσε αυτή τη σημαντική διεθνή διάκριση στους ανθρώπους του τόπου όπου ζει και εργάζεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα τα τελευταία χρόνια:«Θα ήθελα να αφιερώσω αυτό το βραβείο στους Τζαμαϊκανούς που με έχουν δεχτεί σαν δικό τους άνθρωπο. Και έχουν ανταποκριθεί στο σύνθημα της χώρας “Από πολλούς, ένας”», τόνισε με νόημα χρησιμοποιώντας τη γνωστή λατινική φράση που εκφράζει τη θέληση για τη δημιουργία μιας χώρας αποτελούμενης από ανθρώπους με διαφορετικές καταγωγές και θρησκευτικές πεποιθήσεις. «Καταρχάς, δεν συνειδητοποίησα τι είπα μόλις το κέρδισα, παρά μόνο αργότερα, παρακολουθώντας το βίντεο. Χάρηκα πολύ που απέσπασα το βραβείο ως Ελληνας, παρότι το αφιέρωσα στον λαό της Τζαμάικα. Με έχουν στηρίξει πάρα πολύ, με έχουν δεχτεί σαν δικό τους. Η γυναίκα μου είναι Τζαμαϊκανή επίσης. Χάρηκα όμως και επειδή ένα βραβείο όπως αυτό δεν πηγαίνει συχνά σε Ελληνες. Μέσα από τα media αρχίζει να προβάλλεται όλο αυτό και είναι ωραίο να ακούγεται η Ελλάδα μέσα από μια τέτοια διάκριση», λέει για τη μεγάλη στιγμή στην καριέρα του.
«Το αντικείμενό μου είναι τα μπιτάτα κομμάτια, όπως λέμε στην Ελλάδα. Η δουλειά με τον Τζούλιαν Μάρλεϊ είναι κάτι το τελείως ξεχωριστό - για μια στιγμή το συζητήσαμε αυτό, το ενδεχόμενο δηλαδή να γκρινιάξουν με τον συγκεκριμένο ήχο οι φαν της ρέγκε. Ο Τζούλιαν παίζει παραδοσιακή, roots reggae, όπως ο πατέρας του. Σε αυτό το άλμπουμ πήραμε μια τελείως διαφορετική κατεύθυνση. Του είπα “θέλω να σε βγάλω από το roots reggae και να σε γνωρίσει ένα μεγαλύτερο κοινό”. Κι αν ακούσεις το άλμπουμ, έχει frobeat, dance, reggaeton, συμμετέχουν Ισπανοί καλλιτέχνες... Γενικότερα, ο σκοπός μου ήταν να κάνω μπιτάτη ηλεκτρονική μουσική που να ακούγεται σαν ρέγκε με τη φωνή του Τζούλιαν Μάρλεϊ. Και το πετύχαμε».
Ο Alexx Antaeus έφυγε από την Ελλάδα στα 17 του και βρέθηκε στο Λος Αντζελες για να σπουδάσει Οικονομικά. Μέχρι που κάποια στιγμή μπήκε στο στούντιο ηχογράφησης που υπήρχε στο πανεπιστήμιο και βίωσε τον κεραυνοβόλο έρωτα. Αλλαξε κατεύθυνση σπουδών από τα Οικονομικά σε Μουσική Βιομηχανία, ξεκίνησε να παίζει ως dj σε κλαμπ, για να ακολουθήσουν σύντομα τα remix που θα τον έκαναν διάσημο. «Μετά επέστρεψα στην Ελλάδα, όπου συνεργάστηκα και με τον Ανδρέα Γιατράκο, που έχει τώρα τη Sonar Records, και με τον οποίο παραμένουμε φίλοι και συνεργάτες. Μάλιστα στο άλμπουμ “Colors of Royal” του Τζούλιαν Μάρλεϊ ένα από τα κομμάτια το δουλέψαμε οι δυο μας. Eπειτα από μερικά χρόνια στην Ελλάδα πήγα στη Νέα Υόρκη και από εκεί βρέθηκα στην Τζαμάικα».
«Μου φαινόταν πιο εύκολο ξεκινώντας από τη Νέα Υόρκη όπου ζούσα, αφού η πτήση για Τζαμάικα διαρκεί 3,5 ώρες. Σαν να πηγαίνεις από την Αθήνα στο Παρίσι. Ετσι άρχισα να έρχομαι συχνά, ο τόπος μού άρεσε. Ξεκίνησα μια φάρμα με κοτόπουλα και τελικά έγινα κτηνοτρόφος στην Τζαμάικα. Από τη φάρμα αυτή, η πιο κοντινή πόλη απείχε μισή ώρα. Οπότε μετά είπα “δεν ανοίγω ένα ελληνικό εστιατόριο;” παρότι ήμασταν το πολύ πέντε Ελληνες όλοι κι όλοι στο νησί. Οι Τζαμαϊκανοί, όμως, το λάτρεψαν και άρχισαν να μαθαίνουν να σπάνε πιάτα και να φωνάζουν “ώπα!”», περιγράφει ο ίδιος μέσω Zoom από το Κίνγκστον της Τζαμάικα.
«Ξαφνικά κόσμος από το νησί άρχισε να ταξιδεύει στην Ελλάδα για να ζήσει αυτό που τους έδειχνε το μαγαζί μου. Το είχα κάνει ολόκληρο με λευκό και μπλε χρώμα και το είχα ονομάσει “Opa”, το οποίο, παρότι θεωρούσα τετριμμένο, εδώ άρεσε γιατί ήταν εύκολο να το πουν».
Στις 5 Φεβρουαρίου ο Alexx Antaeus απέσπασε από κοινού με τον γιο του θρυλικού Μπομπ Μάρλεϊ, Τζούλιαν Μάρλεϊ, το Grammy του Καλύτερου Ρέγκε Αλμπουμ, για τον δίσκο «Colors of Royal». Κι επειδή ο Τζούλιαν Μάρλεϊ βρισκόταν σε περιοδεία και δεν κατάφερε να παρευρεθεί στην τελετή απονομής, το μουσικό βραβείο παρέλαβε ο Ελληνας παραγωγός του άλμπουμ, ο οποίος δεν μπόρεσε να κρύψει τον ενθουσιασμό του.
Αφού εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς την Ακαδημία των Grammys, τη μητέρα του και τη σύζυγό του, αφιέρωσε αυτή τη σημαντική διεθνή διάκριση στους ανθρώπους του τόπου όπου ζει και εργάζεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα τα τελευταία χρόνια:«Θα ήθελα να αφιερώσω αυτό το βραβείο στους Τζαμαϊκανούς που με έχουν δεχτεί σαν δικό τους άνθρωπο. Και έχουν ανταποκριθεί στο σύνθημα της χώρας “Από πολλούς, ένας”», τόνισε με νόημα χρησιμοποιώντας τη γνωστή λατινική φράση που εκφράζει τη θέληση για τη δημιουργία μιας χώρας αποτελούμενης από ανθρώπους με διαφορετικές καταγωγές και θρησκευτικές πεποιθήσεις. «Καταρχάς, δεν συνειδητοποίησα τι είπα μόλις το κέρδισα, παρά μόνο αργότερα, παρακολουθώντας το βίντεο. Χάρηκα πολύ που απέσπασα το βραβείο ως Ελληνας, παρότι το αφιέρωσα στον λαό της Τζαμάικα. Με έχουν στηρίξει πάρα πολύ, με έχουν δεχτεί σαν δικό τους. Η γυναίκα μου είναι Τζαμαϊκανή επίσης. Χάρηκα όμως και επειδή ένα βραβείο όπως αυτό δεν πηγαίνει συχνά σε Ελληνες. Μέσα από τα media αρχίζει να προβάλλεται όλο αυτό και είναι ωραίο να ακούγεται η Ελλάδα μέσα από μια τέτοια διάκριση», λέει για τη μεγάλη στιγμή στην καριέρα του.
«Το αντικείμενό μου είναι τα μπιτάτα κομμάτια, όπως λέμε στην Ελλάδα. Η δουλειά με τον Τζούλιαν Μάρλεϊ είναι κάτι το τελείως ξεχωριστό - για μια στιγμή το συζητήσαμε αυτό, το ενδεχόμενο δηλαδή να γκρινιάξουν με τον συγκεκριμένο ήχο οι φαν της ρέγκε. Ο Τζούλιαν παίζει παραδοσιακή, roots reggae, όπως ο πατέρας του. Σε αυτό το άλμπουμ πήραμε μια τελείως διαφορετική κατεύθυνση. Του είπα “θέλω να σε βγάλω από το roots reggae και να σε γνωρίσει ένα μεγαλύτερο κοινό”. Κι αν ακούσεις το άλμπουμ, έχει frobeat, dance, reggaeton, συμμετέχουν Ισπανοί καλλιτέχνες... Γενικότερα, ο σκοπός μου ήταν να κάνω μπιτάτη ηλεκτρονική μουσική που να ακούγεται σαν ρέγκε με τη φωνή του Τζούλιαν Μάρλεϊ. Και το πετύχαμε».
Ο Alexx Antaeus έφυγε από την Ελλάδα στα 17 του και βρέθηκε στο Λος Αντζελες για να σπουδάσει Οικονομικά. Μέχρι που κάποια στιγμή μπήκε στο στούντιο ηχογράφησης που υπήρχε στο πανεπιστήμιο και βίωσε τον κεραυνοβόλο έρωτα. Αλλαξε κατεύθυνση σπουδών από τα Οικονομικά σε Μουσική Βιομηχανία, ξεκίνησε να παίζει ως dj σε κλαμπ, για να ακολουθήσουν σύντομα τα remix που θα τον έκαναν διάσημο. «Μετά επέστρεψα στην Ελλάδα, όπου συνεργάστηκα και με τον Ανδρέα Γιατράκο, που έχει τώρα τη Sonar Records, και με τον οποίο παραμένουμε φίλοι και συνεργάτες. Μάλιστα στο άλμπουμ “Colors of Royal” του Τζούλιαν Μάρλεϊ ένα από τα κομμάτια το δουλέψαμε οι δυο μας. Eπειτα από μερικά χρόνια στην Ελλάδα πήγα στη Νέα Υόρκη και από εκεί βρέθηκα στην Τζαμάικα».
Από το πρώτο του στούντιο στο Λος Αντζελες πέρασαν τρανταχτά ονόματα όπως οι Rolling Stones, oι Earth, Wind & Fire, o Malcolm McLaren, στα οποία όμως δεν αναφέρεται συχνά επειδή η συνεργασία τους περιορίστηκε στην ενοικίαση χώρου ηχογράφησης. Παράλληλα, «ως dj έστελνα κάθε εβδομάδα αναφορά στο “Billboard” με τα κομμάτια που έπαιζα περισσότερο. Ημασταν 100 djs που συνεργαζόμασταν με το περιοδικό και με βάση τις προτιμήσεις μας διαμορφώνονταν τα χορευτικά charts (Top 100 κ.ά.) που υπήρχαν τότε. Εξαιτίας αυτής της ιδιότητάς μου οι δισκογραφικές εταιρείες με ξεχώριζαν κι έτσι άρχισαν οι προτάσεις για τα remix πάνω στα οποία χτίστηκε και το στούντιό μου».
Επιστρέφοντας στο σήμερα, προτού ανέβει στη σκηνή Crypto.com Arena στο Λος Αντζελες για να παραλάβει το βραβείο Grammy, χρειάστηκε να πάρει ένα τεράστιο ρίσκο. «Στο τέλος της καραντίνας βρέθηκα με το εξής δίλημμα: θα συνέχιζα με το εστιατόριο και το κλαμπ (σ.σ.: «Σαντορίνη», επίσης στην Τζαμάικα) ή με τη μουσική; Ολα μαζί δεν θα τα κατάφερνα. Οπότε πήρα την απόφαση ότι η μουσική είναι πιο σημαντική για μένα. Εκείνη την εποχή είχα ήδη ξεκινήσει τη συνεργασία με τον Τζούλιαν και το άλμπουμ βρισκόταν κάπου στη μέση.
Συνειδητοποίησα λοιπόν ότι αν δεν αποφάσιζα να κλείσω τις επιχειρήσεις μου, αυτή η δουλειά δεν θα προχωρούσε. Είχα κουραστεί και από το γεγονός ότι εδώ στην Τζαμάικα όχι μόνο δεν υπήρχε καμία στήριξη από το κράτος για τα εστιατόρια και τα κλαμπ, αλλά κατά τη διάρκεια της καραντίνας έπρεπε και να κλείνουν από τις 6 το απόγευμα.
Ηταν φοβερά δύσκολο να τα συντηρήσω. Τα κατάφερα όμως και επιβίωσα επιχειρηματικά μέχρι που μετά την πανδημία τα σφράγισα όλα. “Γιατί τώρα που τα κατάφερες;” με ρωτούσαν. “Θέλω να αφοσιωθώ στο άλμπουμ του Τζούλιαν”, απαντούσα». Κι έτσι ο Alexx Antaeus έδωσε ρυθμό σε ένα μουσικό είδος που χωρίς τον Μπομπ Μάρλεϊ δεν θα μπορούσε να περάσει τα σύνορα της χώρας του
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα