Ο Γκοτζίλα πηγαίνει για πρώτη φορά στα Όσκαρ
10.03.2024
16:00
To φιλμ «Godzilla Minus One» είναι υποψήφιο για τα καλύτερα οπτικά εφέ
Ο Γκοτζίλα έχει πάει στο Τόκιο, το Χονγκ Κονγκ, το Παρίσι, το Σαν Φρανσίσκο, τη Βοστώνη, τη Μόσχα, το Λονδίνο και τη Χαβάη. Αλλά μέχρι τώρα, δεν έχει πάει ποτέ στα Όσκαρ.
Aπόψε το βράδυ όμως τα πάντα αλλάζουν, καθώς το διάσημο τέρας προτάθηκε πρώτη φορά για βραβείο στην 70χρονη ιστορία του franchise, καθώς το «Godzilla Minus One», δηλαδή η 37η ταινία της σειράς ταινιών, είναι υποψήφια για τα καλύτερα οπτικά εφέ.
Στην ίδια κατηγορία συναντάμε τις ταινίες «The Creator», «Guardians of the Galaxy Vol. 3», «Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One» και «Napoleon».
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας
«Γνωρίζαμε την ύπαρξη των Όσκαρ, φυσικά, αλλά ποτέ δεν υπήρχε καμία σχέση μεταξύ αυτού που συνέβαινε στην άλλη άκρη του κόσμου και αυτού που κάναμε. Είναι εντελώς απροσδόκητο ότι αυτοί οι δύο κόσμοι συγκρούονται», είχε πει σε συνέντευξή του στο Japan Today, ο Takashi Yamazaki, σεναριογράφος και σκηνοθέτης του «Godzilla Minus One».
Όπως είχε δηλώσει τότε: «Το φιλμ έχει αποδειχθεί ότι είναι ένα φαινόμενο που σπάει τα σύνορα. Και η επιτυχία του τόσο στα Όσκαρ όσο και στο box office αντανακλά μια βαθύτερη αλλαγή στις προτιμήσεις των θεατών του κινηματογράφου - και των ψηφοφόρων των Όσκαρ - προς τις διεθνείς παραγωγές».
Το «Godzilla Minus One», η πρώτη ταινία του Toho Godzilla μετά το «Shin Godzilla» του 2016, σημείωσε μεγάλη επιτυχία όταν βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες της Βόρειας Αμερικής τον Δεκέμβριο.
Αν και προοριζόταν σε μεγάλο βαθμό για το ιαπωνικό κοινό, έγινε η ιαπωνική ταινία ζωντανής δράσης με τις υψηλότερες εισπράξεις ποτέ, στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Μόνο δύο διεθνείς ταινίες ζωντανής δράσης - «Crouching Tiger, Hidden Dragon» και «Life Is Beautiful» - συγκέντρωσαν περισσότερα από τα 56,4 εκατομμύρια δολάρια που συγκέντρωσε το «Godzilla Minus One».
Το πιο εντυπωσιακό είναι πως η ταινία έγινε με προϋπολογισμό λιγότερο από 15 εκατομμύρια δολάρια. Περίπου 610 πλάνα εφέ δημιουργήθηκαν από τον Yamazaki, ο οποίος υπηρέτησε επίσης ως επόπτης εφέ, και τη μικρή ομάδα καλλιτεχνών του.
Τοποθετημένο στις φθίνουσες μέρες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και λίγο πριν τα γεγονότα του πρωτότυπου του 1954 από τον Ishir0 Honda, το «Godzilla Minus One» χαιρετίστηκε επίσης από τους κριτικούς που το επαίνεσαν για την επιστροφή στην ουσία του Godzilla και τη θεμελίωση του σε μια ιαπωνική προοπτική. Οι θαυμαστές του τέρατος θαύμασαν με αυτό που κατάφερε ο Yamazaki.
«Ειλικρινά, δεν κοίταζα τον κόσμο όταν ξεκινήσαμε να κάνουμε αυτή την ταινία», είπε ο Yamazaki στην ίδια συνέντευξη. «Πολλά από τα μέλη της ομάδας μας είπαν, "Ω, είναι ο Godzilla, όλος ο κόσμος θα το δει αυτό. Πρέπει να το αντιμετωπίσεις διαφορετικά". Τους είπα όμως πως "αυτή είναι μια ταινία μικρού προϋπολογισμού που έγινε για ένα συγκεκριμένο κοινό". Μου έχουν αποδείξει ότι κάνω λάθος και είμαι πολύ χαρούμενος που το έκαναν».
Aπόψε το βράδυ όμως τα πάντα αλλάζουν, καθώς το διάσημο τέρας προτάθηκε πρώτη φορά για βραβείο στην 70χρονη ιστορία του franchise, καθώς το «Godzilla Minus One», δηλαδή η 37η ταινία της σειράς ταινιών, είναι υποψήφια για τα καλύτερα οπτικά εφέ.
Στην ίδια κατηγορία συναντάμε τις ταινίες «The Creator», «Guardians of the Galaxy Vol. 3», «Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One» και «Napoleon».
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας
«Γνωρίζαμε την ύπαρξη των Όσκαρ, φυσικά, αλλά ποτέ δεν υπήρχε καμία σχέση μεταξύ αυτού που συνέβαινε στην άλλη άκρη του κόσμου και αυτού που κάναμε. Είναι εντελώς απροσδόκητο ότι αυτοί οι δύο κόσμοι συγκρούονται», είχε πει σε συνέντευξή του στο Japan Today, ο Takashi Yamazaki, σεναριογράφος και σκηνοθέτης του «Godzilla Minus One».
Όπως είχε δηλώσει τότε: «Το φιλμ έχει αποδειχθεί ότι είναι ένα φαινόμενο που σπάει τα σύνορα. Και η επιτυχία του τόσο στα Όσκαρ όσο και στο box office αντανακλά μια βαθύτερη αλλαγή στις προτιμήσεις των θεατών του κινηματογράφου - και των ψηφοφόρων των Όσκαρ - προς τις διεθνείς παραγωγές».
Το «Godzilla Minus One», η πρώτη ταινία του Toho Godzilla μετά το «Shin Godzilla» του 2016, σημείωσε μεγάλη επιτυχία όταν βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες της Βόρειας Αμερικής τον Δεκέμβριο.
Αν και προοριζόταν σε μεγάλο βαθμό για το ιαπωνικό κοινό, έγινε η ιαπωνική ταινία ζωντανής δράσης με τις υψηλότερες εισπράξεις ποτέ, στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Μόνο δύο διεθνείς ταινίες ζωντανής δράσης - «Crouching Tiger, Hidden Dragon» και «Life Is Beautiful» - συγκέντρωσαν περισσότερα από τα 56,4 εκατομμύρια δολάρια που συγκέντρωσε το «Godzilla Minus One».
Το πιο εντυπωσιακό είναι πως η ταινία έγινε με προϋπολογισμό λιγότερο από 15 εκατομμύρια δολάρια. Περίπου 610 πλάνα εφέ δημιουργήθηκαν από τον Yamazaki, ο οποίος υπηρέτησε επίσης ως επόπτης εφέ, και τη μικρή ομάδα καλλιτεχνών του.
Τοποθετημένο στις φθίνουσες μέρες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και λίγο πριν τα γεγονότα του πρωτότυπου του 1954 από τον Ishir0 Honda, το «Godzilla Minus One» χαιρετίστηκε επίσης από τους κριτικούς που το επαίνεσαν για την επιστροφή στην ουσία του Godzilla και τη θεμελίωση του σε μια ιαπωνική προοπτική. Οι θαυμαστές του τέρατος θαύμασαν με αυτό που κατάφερε ο Yamazaki.
«Ειλικρινά, δεν κοίταζα τον κόσμο όταν ξεκινήσαμε να κάνουμε αυτή την ταινία», είπε ο Yamazaki στην ίδια συνέντευξη. «Πολλά από τα μέλη της ομάδας μας είπαν, "Ω, είναι ο Godzilla, όλος ο κόσμος θα το δει αυτό. Πρέπει να το αντιμετωπίσεις διαφορετικά". Τους είπα όμως πως "αυτή είναι μια ταινία μικρού προϋπολογισμού που έγινε για ένα συγκεκριμένο κοινό". Μου έχουν αποδείξει ότι κάνω λάθος και είμαι πολύ χαρούμενος που το έκαναν».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr