Ποιοι είναι οι 10 ηθοποιοί που διεκδικούν Όσκαρ για τους πρωταγωνιστικούς τους ρόλους
10.03.2024
20:00
Ο «Oppenheimer» του Κίλιαν Μέρφι, ο «Maestro» του Μπράντλεϊ Κούπερ, η «Μόλι Μπέρκχαρτ» της Λίλι Γκλάντστοουν και η «Μπέλα Μπάξτερ» της Έμα Στόουν, ανάμεσα στους υποψηφίους
Σε μια χρονιά εξαιρετικών ερμηνειών, είναι δύσκολο να αποφασίσει κανείς τον καλύτερο και την καλύτερη, καθώς οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας καλούνται να επιλέξουν για ακόμη μία φορά, από μία λίστα κορυφαίων ηθοποιών.
Η συγκεκριμένη 10αδα έχει πρωτοκλασάτα ονόματα, όπως ο Μπράντλεϊ Κούπερ και η Έμα Στόουν, και φαινομενικά πρωτοεμφανιζόμενες ηθοποιούς, όπως η Λίλι Γκλάντστοουν και η Σάντρα Χιούλερ. Με τον Κίλιαν Μέρφι να έχει «κλειδώσει» τη νίκη του, τα πράγματα στην κατηγορία των γυναικών δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρα. Στόουν και Γκλάντστοουν θα κονταροχτυπηθούν στην ενδεχομένως πιο ενδιαφέρουσα και αμφίρροπη κατηγορία ολόκληρης της βραδιάς.
Καλύτερος Α' Ανδρικός Ρόλος:
1. Μπράντλεϊ Κούπερ (Maestro)
Ο 49χρονος υπερέβη εαυτόν με αυτό το βιογραφικό φιλμ για τον ιδιοφυή συνθέτη Λέοναρντ Μπέρνσταϊν, το οποίο σκηνοθέτησε, συνέγραψε και στο οποίο επίσης πρωταγωνίστησε. Με τη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα, μετά το «A Star is Born» (2018), ο Κούπερ διεκδικεί το 1ο ερμηνευτικό Όσκαρ της καριέρας του (5η συνολικά υποψηφιότητά του). Η ερμηνεία του είναι εγκληματικά σχεδόν παραγνωρισμένη, καθώς μεταμορφώθηκε με τρομαχτική ακρίβεια και λεπτομέρεια στον μεγαλειώδη μαέστρο. Ωστόσο, παρά τις υποψηφιότητές του στα περισσότερα βραβεία της σεζόν, η προσοχή είναι σαφέστατα και εξ' ολοκλήρου στραμμένη αλλού...
2. Κόλμαν Ντομίνγκο (Rustin)
Επίσης, βιογραφικό δράμα για τη ζωή και δράση του Μπάγιαρντ Ράστιν, του άνδρα που βοήθησε τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ να οργανώσει την ιστορική πορεία της Ουάσινγκτον του 1963. Ο Ντομίνγκο, γνωστός για τους ρόλους του από τα «Selma», «Ma Rainey's Black Bottom» και «Euphoria», μεταξύ άλλων, κέρδισε υποψηφιότητες για BAFTA, SAG, Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ, για την ερμηνεία του ως ο πολιτικός ακτιβιστής και υπέρμαχος των ανθρώπινων και ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων.
3. Πολ Τζιαμάτι (The Holdovers)
Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Κίλιαν Μέρφι είναι ο 56χρονος Αμερικανός ηθοποιός. Εδώ, συνεργάζεται και πάλι με τον Αλεξάντερ Πέιν για το «Holdovers», ένα γλυκό και χαμηλοτόνο έργο για την ανάγκη της ανθρώπινης επαφής, το θέμα της προσωπικής τραγωδίας και τα φορτία του παρελθόντος. Ο Τζιαμάτι συγκινεί με τη μορφή ενός ιδιότροπου, στρυφνού καθηγητή με ένα αλλήθωρο μάτι.
4. Κίλιαν Μέρφι (Oppenheimer)
Το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Μήνες πριν, ήδη από τη στιγμή της πρεμιέρας του «Oppenheimer» τον περασμένο Ιούλιο, είχαν (πρόωρα ή όχι;) αρχίσει να στεφανώνουν τον πρωταγωνιστή με τις οσκαρικές δάφνες. Ίσως ένα από τα πιο σίγουρα βραβεία της βραδιάς, αν και ο Τζιαμάτι προσπάθησε να μειώσει την απόσταση σε κάποιες στιγμές, το αγαλματίδιο για το Α' Ανδρικό γράφει ήδη το όνομα του Ιρλανδού ηθοποιού επάνω...
Η συγκεκριμένη 10αδα έχει πρωτοκλασάτα ονόματα, όπως ο Μπράντλεϊ Κούπερ και η Έμα Στόουν, και φαινομενικά πρωτοεμφανιζόμενες ηθοποιούς, όπως η Λίλι Γκλάντστοουν και η Σάντρα Χιούλερ. Με τον Κίλιαν Μέρφι να έχει «κλειδώσει» τη νίκη του, τα πράγματα στην κατηγορία των γυναικών δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρα. Στόουν και Γκλάντστοουν θα κονταροχτυπηθούν στην ενδεχομένως πιο ενδιαφέρουσα και αμφίρροπη κατηγορία ολόκληρης της βραδιάς.
Καλύτερος Α' Ανδρικός Ρόλος:
1. Μπράντλεϊ Κούπερ (Maestro)
Ο 49χρονος υπερέβη εαυτόν με αυτό το βιογραφικό φιλμ για τον ιδιοφυή συνθέτη Λέοναρντ Μπέρνσταϊν, το οποίο σκηνοθέτησε, συνέγραψε και στο οποίο επίσης πρωταγωνίστησε. Με τη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα, μετά το «A Star is Born» (2018), ο Κούπερ διεκδικεί το 1ο ερμηνευτικό Όσκαρ της καριέρας του (5η συνολικά υποψηφιότητά του). Η ερμηνεία του είναι εγκληματικά σχεδόν παραγνωρισμένη, καθώς μεταμορφώθηκε με τρομαχτική ακρίβεια και λεπτομέρεια στον μεγαλειώδη μαέστρο. Ωστόσο, παρά τις υποψηφιότητές του στα περισσότερα βραβεία της σεζόν, η προσοχή είναι σαφέστατα και εξ' ολοκλήρου στραμμένη αλλού...
2. Κόλμαν Ντομίνγκο (Rustin)
Επίσης, βιογραφικό δράμα για τη ζωή και δράση του Μπάγιαρντ Ράστιν, του άνδρα που βοήθησε τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ να οργανώσει την ιστορική πορεία της Ουάσινγκτον του 1963. Ο Ντομίνγκο, γνωστός για τους ρόλους του από τα «Selma», «Ma Rainey's Black Bottom» και «Euphoria», μεταξύ άλλων, κέρδισε υποψηφιότητες για BAFTA, SAG, Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ, για την ερμηνεία του ως ο πολιτικός ακτιβιστής και υπέρμαχος των ανθρώπινων και ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων.
3. Πολ Τζιαμάτι (The Holdovers)
Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Κίλιαν Μέρφι είναι ο 56χρονος Αμερικανός ηθοποιός. Εδώ, συνεργάζεται και πάλι με τον Αλεξάντερ Πέιν για το «Holdovers», ένα γλυκό και χαμηλοτόνο έργο για την ανάγκη της ανθρώπινης επαφής, το θέμα της προσωπικής τραγωδίας και τα φορτία του παρελθόντος. Ο Τζιαμάτι συγκινεί με τη μορφή ενός ιδιότροπου, στρυφνού καθηγητή με ένα αλλήθωρο μάτι.
4. Κίλιαν Μέρφι (Oppenheimer)
Το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Μήνες πριν, ήδη από τη στιγμή της πρεμιέρας του «Oppenheimer» τον περασμένο Ιούλιο, είχαν (πρόωρα ή όχι;) αρχίσει να στεφανώνουν τον πρωταγωνιστή με τις οσκαρικές δάφνες. Ίσως ένα από τα πιο σίγουρα βραβεία της βραδιάς, αν και ο Τζιαμάτι προσπάθησε να μειώσει την απόσταση σε κάποιες στιγμές, το αγαλματίδιο για το Α' Ανδρικό γράφει ήδη το όνομα του Ιρλανδού ηθοποιού επάνω...
5. Τζέφρι Ράιτ (American Fiction)
Το «American Fiction» κέρδισε το μεγάλο βραβείο στο Φεστιβάλ του Τορόντο, όπου και πρωτοπροβλήθηκε. Το φιλμ ακολουθεί τον Ράιτ, έναν απογοητευμένο μυθιστοριογράφο-καθηγητή που γράφει μια εξωφρενική σάτιρα των στερεοτυπικών «μαύρων» βιβλίων, μόνο και μόνο για να την εκλάβει η φιλελεύθερη ελίτ ως σοβαρή λογοτεχνία και με αποτέλεσμα υψηλών πωλήσεων και εγκωμιαστικών κριτικών.
Καλύτερος Α' Γυναικείος Ρόλος:
1. Ανέτ Μπένινγκ (Nyad)
Η πολύπειρη ηθοποιός συγκλονίζει στην ερμηνεία της ως η αληθινή Νταϊάνα Νάιαντ, η οποία σε ηλικία 60 ετών, εκπλήρωσε το όνειρο ζωής της: να κολυμπήσει από την Κούβα στη Φλόριντα, μια απόσταση 177 χιλιομέτρων. Η 5η υποψηφιότητα στην καριέρα της, με την τελευταία να βρίσκεται πίσω στο 2010 με το «The Kids Are All Right».
2. Λίλι Γκλάντστοουν (Killers of the Flower Moon)
Η ιθαγενής Αμερικανίδα καταφέρνει να κλέψει την παράσταση παίζοντας σε σκηνές δίπλα σε ιερά τέρατα της υποκριτικής, όπως ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Αυτό από μόνο του τα λέει όλα. Επιπλέον, το κάνει, πράττοντας τα ελάχιστα και παρόλα αυτά μαγνητίζοντας το βλέμμα μας σε κάθε πλάνο που εμφανίζεται. Ο χαρακτήρας χαρακτηρίζεται απο ελάχιστο διάλογο και απέριττη συμπεριφορά, καθώς όλη του η δύναμη έγκειται στο βλέμμα και στην επιβλητικότατη παρουσία της, τα οποία νιώθουμε ότι φέρουν, εντός και εξω-κινηματογραφικά την ιστορία ενός ολόκληρου βασανισμένου λαού.
3. Σάντρα Χιούλερ (Anatomy of a Fall)
Σε ένα από τα πιο περίφημα φιλμ της χρονιάς, η Γερμανίδα αποτελεί έναν από τους κύριους λόγους της καλλιτεχνικής αξίας της ταινίας. Υποψήφια για BAFTΑ και Χρυσή Σφαίρα, κέρδισε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού, καθώς και το Σεζάρ (το γαλλικό «Όσκαρ») για μία από τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς.
4. Κάρεϊ Μάλιγκαν (Maestro)
Τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία της υποψηφιότητα στο «A Promising Young Woman», η Βρετανίδα επιδεικνύει και πάλι το υποκριτικό της ταλέντο ως Φελίσια Μοντεαλέγκρε, η σύζυγος του Μπέρνσταϊν. Αν και όπως φαίνεται φέτος δεν είναι και πάλι η χρονιά της, η Μάλιγκαν έχει ανά τα χρόνια αποδείξει ότι είναι ηθοποιός πρώτης κλάσης και παρά το γεγονός ότι δεν είχε επαρκώς αναγνωριστεί από τους συναδέλφους της, κάτι τέτοιο φαίνεται να αποτελεί παρελθόν. Το δικό της Όσκαρ θέλουμε να πιστεύουμε ότι βρίσκεται κάπου στον ορίζοντα.
5. Έμα Στόουν (Poor Things)
Η μόνη από τις κυρίες που διαγωνίζονται που είναι κάτοχος ενός χρυσού αγαλματιδίου με την ερμηνεία της στο «La La Land» (2016), θα διεκδικήσει δυναμικά το δεύτερο της καριέρας της στην ηλικία των μόλις 35 χρονών. Θα καταφέρει να το κάνει; Εμπόδιο στέκεται, όμως, η Γκλάντστοουν και είναι μεγάλο, αν όχι ανυπέρβλητο εμπόδιο...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr