«Η Ελλάδα είναι σύμβολο αιώνιας ομορφιάς»: Ύμνοι από την διάσημη Ιταλίδα σχεδιάστρια Ελιζαμπέτα Φράνκι

Βρέθηκε στην Αθήνα ως τιμώμενο πρόσωπο της 34ης Εβδομάδας Μόδας όπου παρουσίασε τη νέα της συλλογή και αποκαλύπτει όσα υπέροχα τη συνδέουν με τη χώρα μας

Πρότυπο θηλυκότητας, η Ελιζαμπέτα Φράνκι είναι μία από τις πιο δημοφιλείς σχεδιάστριες και ιδιοκτήτριες fashion brand της Ιταλίας, αλλά και μια αυθεντική κοσμοπολίτισσα που με τα ρούχα της παραδίδει μαθήματα σύγχρονης κομψότητας.

Αυτή είναι η δεύτερη φορά που τη συναντώ στη χώρα μας αφού, ως Μεσογειακή και η ίδια, λατρεύει τον ήλιο, τη θάλασσα και το φως μας. «Για εμένα η Ελλάδα είναι συνώνυμη με την αιώνια ομορφιά. Είναι το λίκνο της κλασικής τέχνης», ξεκινά την κουβέντα μας. «Κάθε φορά που σχεδιάζω ένα ντραπέ ένδυμα έχω στο μυαλό μου τους αρχαιοελληνικούς χιτώνες. Αλλά και το 2018 είχα βρεθεί ξανά στην Αθήνα για τα εγκαίνια του δικού μου corner στην μπουτίκ “Eponymo” στο Golden Hall. Ηταν μια εμπειρία που με βοήθησε να έρθω πιο κοντά στην ελληνική αγορά και να συνδεθώ με τις Ελληνίδες που αγαπούν το brand μου».

Απολύτως αυτοδημιούργητη, κατάφερε να επιβληθεί στα μεγάλα σαλόνια της μόδας και να κάνει το brand της συνώνυμο της φινέτσας. Το προσωπικό της success story ξεκινά το 1995, όταν ανοίγει το πρώτο δικό της, έστω και μικρό, στούντιο και αρχίζει να διαμορφώνει το δικό της fashion style, το οποίο υλοποιεί με τη βοήθεια πέντε μόλις συνεργατών - αξίζει να αναφερθεί ότι σήμερα οι στενοί της συνεργάτες είναι περισσότεροι από τριακόσιοι. «Το θέμα είναι να μπορέσεις να μεταδώσεις το όραμά σου εντοπίζοντας ανθρώπους που θα σε πιστέψουν και θα μοιραστούν τα όνειρά σου», είναι μια βασική της πεποίθηση - και η πορεία της τη δικαιώνει.



Μια Ιταλίδα στο Περιστύλιο
Αυτή τη φορά η Ελιζαμπέτα Φράνκι βρέθηκε στην Ελλάδα ως τιμώμενο πρόσωπο της Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας, όπου παρουσίασε τη συλλογή «Eternal» και αποκάλυψε το όραμά της για τη διαχρονική θηλυκή ομορφιά. Οι γυναίκες της Elisabetta Franchi διέσχισαν το εμβληματικό περιστύλιο του νεοκλασικού Μεγάρου του Ζαππείου με το φως του ηλιοβασιλέματος, σαν φόρο τιμής στο δόγμα της κλασκής ομορφιάς όπως τη διαμόρφωσαν μέσα από τους αιώνες οι Ελληνίδες θεές και η αγαλματένια τους χάρη. Το όραμα της Ιταλίδας σχεδιάστριας για τη μόδα, η τεχνογνωσία και η κατασκευαστική μαεστρία πάντα υπηρετούσαν τη γυναικεία ομορφιά ως απόδειξη της αγάπης της για τον κόσμο των γυναικών. Και στη συλλογή «Eternal», που περιλαμβάνει και πολύτιμα custom-made σχέδια, η μαεστρία της σχεδιάστριας στο να ζωντανεύει μια κομψή και ραφιναρισμένη γκαρνταρόμπα κυριαρχεί.
Η Ιταλίδα δημιουργός Ελιζαμπέτα Φράνκι παρουσίασε τη νέα της συλλογή «Eternal» στο Ζάππειο Μέγαρο, ως τιμώμενο πρόσωπο της Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας

Το αισθησιακό και ρομαντικό όραμα για τη θηλυκότητα αποκαλύπτεται στις περίτεχνες πλέξεις, στα απλικέ από σιφόν, στις μικροσκοπικές παγιέτες και τους κρυστάλλους, στα ατίθασα κεντήματα που ενισχύουν τον σοφιστικέ αέρα στα μακριά φορέματα που χαϊδεύουν το σώμα και στα μίνι με τα μικρά bustier. Φορέματα με ντραπέ και διαφάνειες προσθέτουν μια αισθησιακή νότα στη συλλογή, συμπληρώνοντας τις προτάσεις των κοστουμιών και των μπλέιζερ με σιλουέτα κλεψύδρας. «Από τη μέρα που ίδρυσα τον οίκο Elisabetta Franchi στόχος μου ήταν να δημιουργώ συλλογές που ενισχύουν την προσωπικότητα και την αυτοπεποίθηση των γυναικών.

Οι γυναίκες θέλουν να νιώθουν δυνατές και κομψές. Οι δημιουργίες μου, λοιπόν, έχουν στόχο να ενισχύσουν τη φυσική ομορφιά αναδεικνύοντας τη θηλυκότητα χωρίς ίχνος χυδαιότητας. Το brand μου είναι συνώνυμο του εκλεπτυσμού», επισημαίνει. «Και η κρίση που έχει επέλθει στον χώρο του luxury;», ρωτώ με ευδιάκριτη απορία. «Πράγματι, βιώνουμε μια ιδιαίτερα περίπλοκη περίοδο σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων και η αγορά των πολυτελών προϊόντων. Ωστόσο, πιστεύω ακράδαντα ότι κάθε κρίση φέρνει μαζί της ευκαιρίες για ανάπτυξη και αλλαγή. Ως Ιταλοί διαθέτουμε τη μεγάλη κληρονομιά της δεξιοτεχνίας, της δημιουργικότητας και του καλού σχεδιασμού. Κι αυτό είναι κάτι που αναγνωρίζεται και εκτιμάται παγκοσμίως», απαντά με σιγουριά.

Η Ελιζαμπέτα Φράνκι εκπροσωπεύει το λαμπερό, πνευματώδες και κομψό στυλ που κέρδισε τις προτιμήσεις των γυναικών εντάσσοντας το brand της στον κόσμο της προσιτής πολυτέλειας. Ο ετήσιος τζίρος της είναι ιλιγγιώδης καθώς έχει καταφέρει να τοποθετήσει τα ρούχα και αξεσουάρ της σε περισσότερες από 1.100 μπουτίκ παγκοσμίως, ενώ αυτή τη στιγμή λειτουργούν 87 καταστήματα Elisabetta Franchi στις πιο εμπορικές πόλεις του κόσμου - ανάμεσά τους το Παρίσι, το Μιλάνο, η Μαδρίτη, η Μόσχα και το Ντουμπάι. Σούπερ σταρ όπως οι Αντζελίνα Τζολί, Τζένιφερ Λόπεζ, Lady Gaga, Ντίτα φον Τιζ, Κένταλ Τζένερ, Κόρτνεϊ Καρντάσιαν, Κέιτ Χάντσον, Τζέσικα Αλμπα κ.ά. δηλώνουν την προτίμησή τους στο brand.

Κάτι που ίσως δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ότι η Ιταλίδα σχεδιάστρια δηλώνει υπέρμαχος της προστασίας του περιβάλλοντος και των ζώων και υπήρξε μία από τις πρώτες που ασχολήθηκαν με την αειφορία στη μόδα. «Ως αποφασισμένη ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των ζώων, ήμουν μία από τους πρώτους σχεδιαστές στην Ιταλία που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα Fur Free της LAV. Συνεχίζω τη μάχη όλα αυτά τα χρόνια, γι' αυτό και έχω αποκλείσει από τις συλλογές μου στοιχεία όπως το μαλλί ανκορά και τα φτερά χήνας.

Ευτυχώς βλέπω όλο και περισσότερους ανθρώπους να ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη μόδα - τόσο δημιουργούς όσο και καταναλωτές. Επίσης, στους επαγγελματικούς χώρους μου υιοθετώ φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές. Εχουμε διανομείς νερού, φώτα LED χαμηλής κατανάλωσης και κάνουμε “έξυπνη” συλλογή απορριμμάτων.
Φυσικά, τα υλικά συσκευασίας στις μπουτίκ μας είναι φτιαγμένα από ανακυκλωμένο χαρτί».

Η αγάπη της για τα ζώα είναι απέραντη. «Από το 2013 άρχισα να προωθώ το πρόγραμμα “Dog Hospitality” στους επαγγελματικούς χώρους μου, ανοίγοντας τις πόρτες στα κατοικίδια των υπαλλήλων μου. Ετσι, όσοι επιθυμούν μπορούν να φέρνουν τον τετράποδο φίλο τους στο γραφείο μαζί τους κάθε μέρα. Η αγάπη μου για τα ζώα οδήγησε στην ίδρυση της ΜΚΟ "Elisabetta Franchi Onlus", η οποία στηρίζει εθελοντές που σώζουν χιλιάδες ζώα από τον δρόμο κάθε μέρα. Στα σχέδιά μας είναι η επέκταση του έργου μας και στην Ασία προκειμένου να λάβει τέλος το εμπόριο κρέατος σκύλου».

Αν μη τι άλλο, η Ελιζαμπέτα Φράνκι είναι μια υπερδραστήρια, πολυάσχολη και ακούραστη δημιουργός. «Η καθημερινότητά μου είναι πολύ ταραχώδης. Δεν είναι υπερβολή να πω ότι είναι πάντα γεμάτη εκπλήξεις. Ζω τις μέρες μου έντονα, αλλά έχω μάθει να βρίσκω τη μαγική ισορροπία μεταξύ τεσσάρων ρόλων, αυτόν της γυναίκας, της επιχειρηματία, της σχεδιάστριας και της μητέρας». Με το καλοκαίρι προ των πυλών, πάντως, η Φράνκι ετοιμάζεται και για το Νησί των Ανέμων. «Η Μύκονος είναι για μένα η βασίλισσα της Μεσογείου, ένα μοναδικό νησί, από τα πιο αγαπημένα μου, αλλά και του διεθνούς jet set. Ηταν μεγάλη ευτυχία για μένα το άνοιγμα της πρώτης μου μπουτίκ πέρυσι εκεί, όπως και το pop-up κατάστημα στο αγαπημένο μου ξενοδοχείο, το “Cavo Tagoo”».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr