Met Gala 2024: Οι 400 της Aννα Γουίντουρ
Met Gala 2024: Οι 400 της Aννα Γουίντουρ
Συνώνυμο του κοινωνικού status και ταυτισμένο με την ενδυματολογική υπερβολή, το φετινό φιλανθρωπικό gala του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης ήταν το πιο προσοδοφόρο οικονομικά αλλά και το πιο φωτογενές των τελευταίων ετών
Αν υπάρχει ένας ξεκάθαρος νικητής στη φετινή μητέρα των κόκκινων χαλιών, δηλαδή το χρωματικά ξεθωριασμένο πράσινο της μέντας χαλί του Μet Gala, αυτός δεν είναι ο Νταμιάνο Ντάβιντ των Måneskin, που έκανε το ντεμπούτο του στο λαοπρόβλητο event, «φορώντας» το καινούριο του μουστάκι.
Δεν είναι ούτε η Λόρεν Σάντσες, η συμβία του Τζεφ Μπέζος, που πήρε επίσης το βάπτισμα του πυρός -με την ενδυματολογική συνδρομή της Αννα Γουίντουρ καταπώς λέγεται- και, παρότι νεοφώτιστη, αρίστευσε με τουαλέτα διά χειρός Oscar de la Renta και εκ των ων ουκ άνευ αξεσουάρ της τον κροίσο αρραβωνιαστικό της.
Δεν ήταν καν η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, για την οποία η 12η εμφάνισή της στο gala του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης ήταν και η πιο άβολη, αφού η τουαλέτα Richard Quinn που συνδύασε με καπέλο Philip Treacy δεν της επέτρεψε -κατά κυριολεξία- να καθίσει στο δείπνο.
Δεν ήταν ούτε η Ζεντάγια, η οποία ως μία από τις οικοδέσποινες της φετινής διοργάνωσης πραγματοποίησε δύο πανηγυρικές εισόδους: μία με τουαλέτα Maison Margiela και μία με vintage φόρεμα Givenchy, το οποίο μάλιστα αγόρασε, αμφότερα διά χειρός Τζον Γκαλιάνο.
Αληθινός θριαμβευτής ήταν ο Βρετανός σχεδιαστής, ο οποίος έπειτα από ένα μεγάλο διάστημα αυτοεξορίας από την πολλή συνάφεια της μόδας και αφού ενσάρκωσε με αξιώσεις τον ρόλο του αποδιοπομπαίου τράγου λόγω παλαιότερων αντισημιτικών δηλώσεών του, αναστήθηκε εκ νεκρών και αποθεώθηκε με την ίδια κεκτημένη ταχύτητα που είχε καταβαραθρωθεί το μακρινό 2011.
Εκτός από τη Ζεντάγια με δημιουργίες Galliano (για τον οίκο Margiela) εμφανίστηκαν στο Met Gala η Κιμ Καρντάσιαν, η μούσα του σχεδιαστή Γκουέντολιν Κρίστι, ο Bad Bunny, η Αριάνα Γκράντε και η Ινδή δισεκατομμυριούχος Νατάσα Πουναουάλα.
Αν βέβαια μιλάμε για πραγματικά -δηλαδή με αδιάσειστα αριθμητικά στοιχεία- κερδισμένους, τότε η κορυφή του βάθρου ανήκει αυτοδίκαια στην Αννα Γουίντουρ, την επικεφαλής του Costume Institute του Μητροπολιτικού Μουσείου που από το 1999 κατάφερε να αναδείξει το ετήσιο φιλανθρωπικό συναπάντημα στο πιο φωτογενές κοσμικό γεγονός του πλανήτη.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς και ανεπιβεβαίωτες φήμες, οι οποίες όμως δεν διαψεύστηκαν, από το φετινό gala συγκεντρώθηκαν περί τα 26 εκατ. δολάρια, δηλαδή 4 περισσότερα από την περσινή διοργάνωση, τα οποία θα διατεθούν για τη στήριξη και την ενίσχυση του Ινστιτούτου Κοστουμιών του Met.
Προφανώς γι’ αυτή την ουρανομήκη αύξηση δεν ευθύνεται η επιλογή του θέματος της φετινής έκθεσης (βλ. Sleeping Beauties: Reawakening Fashion) ή της θεματικής του κόκκινου χαλιού (βλ. Garden of Time), αλλά οι στρατηγικές κινήσεις με τις οποίες η χαλκέντερη κυρία του εκδοτικού συγκροτήματος Condé Nast πέτυχε να μετατρέψει το gala σε ισοδύναμο κοινωνικής αναγνώρισης και να καλλιεργήσει σε όσους προσκαλούνται (αλλά και σε εκείνους που ποθούν διακαώς να προσκληθούν) την αίσθηση ότι αγναντεύουν τον κόσμο από το ρετιρέ της showbiz και του star system.
Μία ατομική πρόσκληση για τη φετινή λαοσύναξη κοστολογούνταν στα 75.000 δολάρια, ενώ τα τραπέζια, τα οποία είθισται να αγοράζονται από εταιρείες, οίκους μόδας, χορηγούς κ.λπ., τιμολογούνταν στα 350.000 δολάρια.
Μάλιστα, η Γουίντουρ, που είχε επικριθεί σφόδρα για το άνοιγμα του θεσμού στη νεότερη γενιά των social media influencers και σε υβριδικούς τύπους celebrities, όπως οι αδελφές Καρντάσιαν, φέτος είχε ως μεγάλο χορηγό της εκδήλωσης το TikTok - ναι, αυτό που απειλείται με λουκέτο στις ΗΠΑ.
Αλλά τέτοιες λεπτομέρειες δεν είναι αρκετές για να λαβώσουν μια διοργάνωση που πραγματοποιείται ανελλιπώς από το 1948 κάθε πρώτη Δευτέρα του Μαΐου και λαμβάνει δυσθεώρητη για την πραγματική σημασία της δημοσιότητα τα τελευταία χρόνια.
Ακόμα και οι ηχηρές διαμαρτυρίες από τη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε για τον πόλεμο στη Γάζα δεν έκαμψαν το φρόνημα των διασημοτήτων που έδωσαν πόνο, γύμνια (ο λόγος για τις αδαμιαίες εμφανίσεις της Ρίτα Ορα, της Κάιλι Μινόγκ και της Doja Cat), φιλαυτία, αλλά και έξυπνες λύσεις για την αντιμετώπιση τσιμπημάτων από κουνούπια και λοιπά έντομα στο κόκκινο χαλί - δόξα και τιμή στην κουνουπιέρα του οίκου Alexander McQueen που λάνσαρε η Λάνα ντελ Ρέι.
Ακόμα και η επαπειλούμενη συγκέντρωση διαμαρτυρίας του συνδικάτου των εργαζομένων της Condé Nast δεν διατάραξε κανέναν από τους 400 φετινούς προσκεκλημένους από τη μακαριότητα του κοσμικού σουλάτσου.
Για την ιστορία, η παρέμβαση αποσοβήθηκε αφού συνδικαλιστές και εργοδοσία τα βρήκαν δώδεκα ώρες πριν από την έναρξη του gala. Αλλωστε οι διασημότητες είχαν να εστιάσουν σε πιο σημαντικά πράγματα από όσα απασχολούν τον κόσμο των κοινών θνητών.
Η Ντέμι Μουρ, για παράδειγμα, ίδρωσε για να κουλαντρίσει την τουαλέτα της με την υπογραφή Harris Reed, η Κιμ Καρντάσιαν έδωσε μία ακόμα μάχη με τον εαυτό της για να καταφέρει να χωρέσει μέσα στον κορσέ της και η Ντονατέλα Βερσάτσε αμφιταλαντεύτηκε σκληρά ανάμεσα στους δύο συνοδούς της, τους ηθοποιούς Τζουντ Λο και Αντριου Σκοτ.
Αν μη τι άλλο, η επικεφαλής του θρυλικού οίκου έχει γούστο.
Δεν είναι ούτε η Λόρεν Σάντσες, η συμβία του Τζεφ Μπέζος, που πήρε επίσης το βάπτισμα του πυρός -με την ενδυματολογική συνδρομή της Αννα Γουίντουρ καταπώς λέγεται- και, παρότι νεοφώτιστη, αρίστευσε με τουαλέτα διά χειρός Oscar de la Renta και εκ των ων ουκ άνευ αξεσουάρ της τον κροίσο αρραβωνιαστικό της.
Δεν ήταν καν η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, για την οποία η 12η εμφάνισή της στο gala του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης ήταν και η πιο άβολη, αφού η τουαλέτα Richard Quinn που συνδύασε με καπέλο Philip Treacy δεν της επέτρεψε -κατά κυριολεξία- να καθίσει στο δείπνο.
Δεν ήταν ούτε η Ζεντάγια, η οποία ως μία από τις οικοδέσποινες της φετινής διοργάνωσης πραγματοποίησε δύο πανηγυρικές εισόδους: μία με τουαλέτα Maison Margiela και μία με vintage φόρεμα Givenchy, το οποίο μάλιστα αγόρασε, αμφότερα διά χειρός Τζον Γκαλιάνο.
Αληθινός θριαμβευτής ήταν ο Βρετανός σχεδιαστής, ο οποίος έπειτα από ένα μεγάλο διάστημα αυτοεξορίας από την πολλή συνάφεια της μόδας και αφού ενσάρκωσε με αξιώσεις τον ρόλο του αποδιοπομπαίου τράγου λόγω παλαιότερων αντισημιτικών δηλώσεών του, αναστήθηκε εκ νεκρών και αποθεώθηκε με την ίδια κεκτημένη ταχύτητα που είχε καταβαραθρωθεί το μακρινό 2011.
Εκτός από τη Ζεντάγια με δημιουργίες Galliano (για τον οίκο Margiela) εμφανίστηκαν στο Met Gala η Κιμ Καρντάσιαν, η μούσα του σχεδιαστή Γκουέντολιν Κρίστι, ο Bad Bunny, η Αριάνα Γκράντε και η Ινδή δισεκατομμυριούχος Νατάσα Πουναουάλα.
Αν βέβαια μιλάμε για πραγματικά -δηλαδή με αδιάσειστα αριθμητικά στοιχεία- κερδισμένους, τότε η κορυφή του βάθρου ανήκει αυτοδίκαια στην Αννα Γουίντουρ, την επικεφαλής του Costume Institute του Μητροπολιτικού Μουσείου που από το 1999 κατάφερε να αναδείξει το ετήσιο φιλανθρωπικό συναπάντημα στο πιο φωτογενές κοσμικό γεγονός του πλανήτη.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς και ανεπιβεβαίωτες φήμες, οι οποίες όμως δεν διαψεύστηκαν, από το φετινό gala συγκεντρώθηκαν περί τα 26 εκατ. δολάρια, δηλαδή 4 περισσότερα από την περσινή διοργάνωση, τα οποία θα διατεθούν για τη στήριξη και την ενίσχυση του Ινστιτούτου Κοστουμιών του Met.
Προφανώς γι’ αυτή την ουρανομήκη αύξηση δεν ευθύνεται η επιλογή του θέματος της φετινής έκθεσης (βλ. Sleeping Beauties: Reawakening Fashion) ή της θεματικής του κόκκινου χαλιού (βλ. Garden of Time), αλλά οι στρατηγικές κινήσεις με τις οποίες η χαλκέντερη κυρία του εκδοτικού συγκροτήματος Condé Nast πέτυχε να μετατρέψει το gala σε ισοδύναμο κοινωνικής αναγνώρισης και να καλλιεργήσει σε όσους προσκαλούνται (αλλά και σε εκείνους που ποθούν διακαώς να προσκληθούν) την αίσθηση ότι αγναντεύουν τον κόσμο από το ρετιρέ της showbiz και του star system.
Μία ατομική πρόσκληση για τη φετινή λαοσύναξη κοστολογούνταν στα 75.000 δολάρια, ενώ τα τραπέζια, τα οποία είθισται να αγοράζονται από εταιρείες, οίκους μόδας, χορηγούς κ.λπ., τιμολογούνταν στα 350.000 δολάρια.
Μάλιστα, η Γουίντουρ, που είχε επικριθεί σφόδρα για το άνοιγμα του θεσμού στη νεότερη γενιά των social media influencers και σε υβριδικούς τύπους celebrities, όπως οι αδελφές Καρντάσιαν, φέτος είχε ως μεγάλο χορηγό της εκδήλωσης το TikTok - ναι, αυτό που απειλείται με λουκέτο στις ΗΠΑ.
Αλλά τέτοιες λεπτομέρειες δεν είναι αρκετές για να λαβώσουν μια διοργάνωση που πραγματοποιείται ανελλιπώς από το 1948 κάθε πρώτη Δευτέρα του Μαΐου και λαμβάνει δυσθεώρητη για την πραγματική σημασία της δημοσιότητα τα τελευταία χρόνια.
Ακόμα και οι ηχηρές διαμαρτυρίες από τη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε για τον πόλεμο στη Γάζα δεν έκαμψαν το φρόνημα των διασημοτήτων που έδωσαν πόνο, γύμνια (ο λόγος για τις αδαμιαίες εμφανίσεις της Ρίτα Ορα, της Κάιλι Μινόγκ και της Doja Cat), φιλαυτία, αλλά και έξυπνες λύσεις για την αντιμετώπιση τσιμπημάτων από κουνούπια και λοιπά έντομα στο κόκκινο χαλί - δόξα και τιμή στην κουνουπιέρα του οίκου Alexander McQueen που λάνσαρε η Λάνα ντελ Ρέι.
Ακόμα και η επαπειλούμενη συγκέντρωση διαμαρτυρίας του συνδικάτου των εργαζομένων της Condé Nast δεν διατάραξε κανέναν από τους 400 φετινούς προσκεκλημένους από τη μακαριότητα του κοσμικού σουλάτσου.
Για την ιστορία, η παρέμβαση αποσοβήθηκε αφού συνδικαλιστές και εργοδοσία τα βρήκαν δώδεκα ώρες πριν από την έναρξη του gala. Αλλωστε οι διασημότητες είχαν να εστιάσουν σε πιο σημαντικά πράγματα από όσα απασχολούν τον κόσμο των κοινών θνητών.
Η Ντέμι Μουρ, για παράδειγμα, ίδρωσε για να κουλαντρίσει την τουαλέτα της με την υπογραφή Harris Reed, η Κιμ Καρντάσιαν έδωσε μία ακόμα μάχη με τον εαυτό της για να καταφέρει να χωρέσει μέσα στον κορσέ της και η Ντονατέλα Βερσάτσε αμφιταλαντεύτηκε σκληρά ανάμεσα στους δύο συνοδούς της, τους ηθοποιούς Τζουντ Λο και Αντριου Σκοτ.
Αν μη τι άλλο, η επικεφαλής του θρυλικού οίκου έχει γούστο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα