Η Ντέμι Μουρ έχει... το σύνδρομο του Μπέντζαμιν Μπάτον: Ποιο είναι το μυστικό για την αγέραστη εμφάνισή της

Η 61χρονη ηθοποιός όσο μεγαλώνει τόσο νεότερη και ωραιότερη δείχνει κι όπως αποκαλύπτει, δεν οφείλεται στις πλαστικές επεμβάσεις

Η Ντέμι Μουρ περίμενε 27 ολόκληρα χρόνια για να επιστρέψει στις Κάννες. Η πρώτη φορά που πάτησε το πόδι της στο κόκκινο χαλί του πιο περιλάλητου κινηματογραφικού φεστιβάλ ήταν ως συνοδός του τότε συζύγου της Μπρους Γουίλις για την πρεμιέρα της ταινίας του «Το πέμπτο στοιχείο» το μακρινό 1997. Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά, η επάνοδός της στις Κάννες σηματοδοτεί και την επιστροφή της στους πρωταγωνιστικούς κινηματογραφικούς ρόλους.

Η νέα της ταινία «The Substance», που προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Τμήμα και τιμήθηκε με το βραβείο του καλύτερου σεναρίου, μοιάζει σαν απάντηση στις προσευχές της άλλοτε πιο ακριβοπληρωμένης σταρ του Χόλιγουντ, που τα τελευταία χρόνια είχε περιοριστεί σε δεύτερους ρόλους και σύντομες εμφανίσεις - ένα είδος παρακμής σε σύγκριση με τις παλιές ένδοξες μέρες, τότε που οι δημοσιογράφοι έκαναν λογοπαίγνιο με το όνομά της και τα αστρονομικά κασέ της, με υψηλότερο τα 12,5 εκατ. δολάρια για την ταινία «Striptease» το 1996, και την αποκαλούσαν Gimme Moore.
Με την Αννα Γουίντουρ και την Νταϊάν Κρούγκερ στο fashion show της Carolina Herrera (2024)

Για τη Μουρ η νέα της ταινία είναι και μια ευκαιρία να μιλήσει για τη γήρανση και το κυνήγι της τελειότητας, καθώς υποδύεται μια γερασμένη τηλεπερσόνα που πέφτει σε δυσμένεια λόγω της ηλικίας της και αποφασίζει να δοκιμάσει μια παράνομη ουσία που αναπαράγει τα κύτταρα και δημιουργεί προσωρινά μια νεότερη, καλύτερη εκδοχή του εαυτού της (την οποία υποδύεται η ολοταχώς ανερχόμενη Μάργκαρετ Κουάλεϊ).
Ισως θα ήταν λογικό να υποθέσει κανείς ότι η σεναριογράφος και σκηνοθέτις της ταινίας Κοραλί Φαρζίτ εμπνεύστηκε την ιδέα από την ίδια τη Μουρ που μοιάζει εδώ και χρόνια να καταναλώνει αυτή τη φανταστική ουσία, αφού στα 61 της δείχνει νεότερη και ωραιότερη από ποτέ - φράση-κλισέ που στην περίπτωσή της μοιάζει σαν να ράφτηκε λέξη προς λέξη πάνω της.

Από την άλλη μεριά, η επιστροφή της στο front row του κινηματογράφου είναι το κερασάκι στην τούρτα της ολικής επαναφοράς της στον αφρό της επικαιρότητας, τόσο για την υποδειγματική συμπαράστασή της στον πάλαι ποτέ αγαπημένο της σύζυγο Μπρους Γουίλις που πάσχει από μετωποκροταφική άνοια -κύματα συγκίνησης προκάλεσε η απόφασή της να μετακομίσει στη διπλανή με τη δική του έπαυλη για να περνάει περισσότερο χρόνο μαζί του- όσο και για τις κοκκινοχαλικές εμφανίσεις της στα διάφορα κοσμικά events -από τα Οσκαρ και το Met Gala μέχρι τις Κάννες- με εκθαμβωτικές δημιουργίες που αποκαλύπτουν σε όλο τους το μεγαλείο τις εντυπωσιακές -ειδικά για την ηλικία της- αναλογίες της.
Με τον Αστον Κούτσερ (2011)
Με τον Μπρους Γουίλις και τις κόρες τους (2001)

«Η γιαγιά μου στα 60 της είχε αποφασίσει ότι γερασε. Εγώ αντιθέτως νιώθω πιο ζωντανή και παρούσα από ποτέ»

Η Ντέμι Τζιν Γκάινς, όπως είναι το πραγματικό της όνομα -το επώνυμο Μουρ είναι απομεινάρι από τον πρώτο της γάμο με τον μουσικό Φρέντι Μουρ-, έχει δουλέψει πολύ με την εικόνα της και έχει επανεφεύρει πολλές φορές τον εαυτό της για να φτάσει από το νόστιμο κορίτσι των πρώτων χρόνων να γίνει η συναρπαστική γυναίκα του σήμερα. Δικαίως έχουν αναρωτηθεί πολλοί αν το μυστικό της αγέραστης και -σχεδόν ύποπτα αυξανόμενης- ομορφιάς της οφείλεται στη μαγεία της πλαστικής χειρουργικής, αλλά η ίδια εξακολουθεί να το αρνείται. «Εχω κάνει κάτι, αλλά όχι στο πρόσωπο. Κάποια στιγμή ίσως υποκύψω στο νυστέρι. Ωστόσο με εκνευρίζει που ο κόσμος αναρωτιέται πόσα χρήματα έχω ξοδέψει στις πλαστικές επεμβάσεις», είχε δηλώσει σε συνέντευξή της στο «Elle» το 2010. Κατά τους ειδικούς που έχουν βάλει τις φωτογραφίες της ανά δεκαετία κάτω από το μικροσκόπιο, η Μουρ δεν είναι απολύτως ειλικρινής, καθότι εικάζουν ότι η σταρ ανόρθωσε το τόξο των φρυδιών της στα 24 της, έκανε το πρώτο μπότοξ στα 40 της, συνέχισε με βλεφαροπλαστική στα 50 της και γέμισε τα μάγουλα και τα χείλη της στα 54, υπολογίζοντας ότι τα χρήματα που επενδύθηκαν συνολικά στον εξωραϊσμό της όλα αυτά τα χρόνια αγγίζουν τα 280.000 δολάρια.


Η συμμετοχή της στη φετινή σειρά «Feud: Capote Vs The Swans» ήταν το προεόρτιο της μεγάλης κινηματογραφικής επιστροφής της

Τελικά, όμως, λίγη σημασία έχει αν η σταρ έχει προβεί σε πλαστικές επεμβάσεις ή γεννήθηκε με θαυμαστά γονίδια. Σημασία έχει ότι κάθε χρόνο γίνεται όλο και καλύτερη. Το 2022, τη χρονιά που έκλεινε τα 59, δειγμάτιζε η ίδια τα μπικίνι που σχεδίασε για τη συλλογή Demi Moore X Andie Capsule, σπάζοντας τους κανόνες για το τι πρέπει να φορούν -και κυρίως για το πώς να δείχνουν- οι γυναίκες που καλπάζουν προς την έβδομη δεκαετία τους. «Ποιος είπε ότι όταν μια γυναίκα μεγαλώνει δεν θέλει να νιώθει σέξι; Δεν πρέπει να σε καθορίζει η ηλικία, αλλά η διάθεση. Κλείνεις τα 59 και σκέφτεσαι αυτομάτως ότι πλησιάζεις τα 60. Και αυτό τελικά είναι απελευθερωτικό. Η γιαγιά μου στα 60 της είχε αποφασίσει ότι γέρασε. Εγώ, πάλι, νιώθω πιο ζωντανή και παρούσα από ποτέ», ήταν η δική της δήλωση-μανιφέστο.

Ετσι κι αλλιώς η Μουρ ήταν πάντα τολμηρή και πάντα της άρεσε να δοκιμάζει, να πειραματίζεται, να προκαλεί. Το 1991, στον απόηχο της επιτυχίας του «Ghost», εκείνη ποζάριζε στον φακό της Ανι Λίμποβιτς γυμνή και σε προχωρημένη εγκυμοσύνη για το εμβληματικό πλέον εξώφυλλο του «Vanity Fair». Εναν χρόνο αργότερα θα ξαναγινόταν εξώφυλλο στο ίδιο περιοδικό με ένα αντρικό κοστούμι ζωγραφισμένο πάνω στο γυμνό της σώμα, για άλλη μία φορά φωτογραφημένη από τη Λίμποβιτς.
Στο Academy Museum Gala (2023) / Στο fashion show της Max Mara (2023) / Στο 77ο Φεστιβάλ των Καννών, η σταρ ήρθε με τις αποσκευές της γεμάτες με φωτογενείς δημιουργίες (2024)

«Αν με αποκαλούν ινδαλμα με την έννοια ότι επηρεάζω θετικά τους άλλους, τότε νιώθω περήφανη να ανήκω σε αυτή την κατηγορία»

Το 1993, έγκυος πάλι, θα εκτελούσε άψογα ένα σετ από ασκήσεις της ρυθμικής στην εκπομπή του Ντέιβιντ Λέτερμαν για να αποδείξει ότι η φουσκωμένη κοιλιά της δεν την εμπόδιζε να κάνει τις συνηθισμένες της αθλοπαιδιές. Το 1997 θα ξύριζε το κεφάλι της και θα μάθαινε να κάνει push-aps στηριγμένη στο ένα χέρι για τις ανάγκες της ταινίας της «Η επίλεκτη». Ακόμα και ο γάμος της με τον Αστον Κούτσερ, που ήταν 15 χρόνια νεότερός της, κρίθηκε ως τολμηρή κίνηση από τους πιο συντηρητικούς, αλλά η Ντέμι Μουρ ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε για τα ηλικιακά χάσματα. Εξ ου, και αν πιστέψουμε στις φήμες, η νέα της σχέση είναι με τον τραγουδιστή Τζο Τζόνας, πρώην σύζυγο της Σόφι Τέρνερ και μόλις 27 χρόνια νεότερο της παλαίμαχης σταρ, αλλά συνομήλικο της μεγαλύτερης κόρης της Ράμερ.



Για πολλούς πάντως η νέα καλύτερη εποχή της ξεκίνησε το 2019 μετά την κυκλοφορία της αυτοβιογραφίας της «Inside Out», όπου αποκάλυπτε άγνωστα γεγονότα της ζωής της -από τα δύσκολα παιδικά χρόνια της με μια μητέρα με αυτοκτονικές τάσεις και τον βιασμό της σε ηλικία 15 ετών από έναν 47χρονο Ελληνα μετανάστη (τον Βασίλ Ντούμα, ιδιοκτήτη ενός από τα καλύτερα κλαμπ του Λος Αντζελες εκείνης της εποχής) μέχρι τα ερωτικά τρίο στη διάρκεια του γάμου της με τον Κούτσερ, στα οποία είχε υποκύψει ύστερα από δική του επιθυμία επειδή «ήθελα να αποδείξω ότι είμαι άνετη και διασκεδαστική. Αλλά κάθε φορά που επέτρεπα σε έναν τρίτο να έρθει στο κρεβάτι μας ένιωθα ανείπωτη ντροπή». Ισως αυτή η αυτοβιογραφία να ήταν ο δικός της τρόπος να αφήσει πίσω της ένα παρελθόν που την πλήγωνε και να στρώσει τον δρόμο για το μέλλον.
Blast from the past: Η Ντέμι Μουρ το 1990

Σε κάθε περίπτωση, η Ντέμι Μουρ είναι το ίνδαλμα κάθε γυναίκας που θέλει να βγάλει τη γλώσσα της στον χρόνο. Εκείνη όμως δεν είναι απολύτως εξοικειωμένη με τη νέα της ταμπέλα. «Μου λένε ότι είμαι ίνδαλμα, αλλά μου φαντάζει λίγο εξωπραγματικό να συνδέω αυτή την έννοια με μένα. Μου κάνει ξένο, σαν να μην είμαι εγώ, αλλά με κολακεύει. Πάντα στο μυαλό μου ίνδαλμα ήταν κάποιος που χάραζε έναν νέο δρόμο, που έκανε κάτι που συγκινούσε τους άλλους ή τους επηρέαζε θετικά. Αν με αποκαλούν ίνδαλμα για κάποιον από αυτούς τους λόγους, τότε νιώθω περήφανη να ανήκω σε αυτή την κατηγορία» ◆


afp/visualhellas.gr, getty images/ideal image
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr