Miguel Ángel Belinchón Bujes, ο Πικάσο του γκράφιτι
graffiti-0

Miguel Ángel Belinchón Bujes, ο Πικάσο του γκράφιτι

Υστερα από 15 χρόνια στους δρόμους και τους τοίχους της τέχνης, ο 45χρονος γκραφιτάς αναγνωρίζεται ως ένα τεράστιο ταλέντο που έχει δημιουργήσει το κατάδικό του Post Neo Cubism καλλιτεχνικό ρεύμα

Από παιδί ακόμη στη γενέτειρά του την Ισπανία, ο Μιγκέλ Ανχελ Μπελιτσόν Μπούχες -ευρύτερα γνωστός ως Belin- έψαχνε τρόπους για να είναι δημιουργικός. Η καλλιτεχνική έφεση τον οδήγησε να σπουδάσει Tέχνη στο φημισμένο School of Art José Nogué της Χαέν, στην Ανδαλουσία. Γρήγορα, όμως, συνειδητοποίησε ότι αυτό δεν του αρκούσε - ήθελε να μάθει περισσότερα. Ετσι άρχισε να λειτουργεί ως αυτοδίδακτος καλλιτέχνης, μελετώντας το έργο του Πάμπλο Πικάσο, αξιοποιώντας βιβλιοθήκες, μουσεία, διάφορα βιβλία και πολλαπλούς τρόπους για να πάρει τις σωστές πληροφορίες και να γίνει ο δημιουργός που οραματιζόταν. Αρχισε να εργάζεται πολύ σκληρά ζωγραφίζοντας στον δρόμο - είχε ένα όνειρο και έπρεπε να κάνει ό,τι μπορούσε για να γίνει ο μεγάλος καλλιτέχνης που είναι σήμερα. Αυτή τη στιγμή διαθέτει όχι μόνο ένα βαρύ βιογραφικό, αλλά οι άνθρωποι τον γνωρίζουν σε όλο τον κόσμο λόγω των ικανοτήτων του στο σπρέι, κάνοντας ρεαλιστική ζωγραφική χωρίς να χρησιμοποιεί στένσιλ (μάσκες διακόσμησης), αλλά μόνο τη φαντασία και τα χέρια του. Αυτό δείχνει την επιμονή στις ιδέες του, την τέχνη του και την αφοσίωσή του στον στόχο του να γίνεται καλύτερος κάθε μέρα.

«Βλέποντας τα έργα άλλων καλλιτεχνών γοητεύτηκα και εντυπωσιάστηκα από τη δυνατότητα έκφρασης της τέχνης σε έναν τοίχο»

Ο Belin είναι γνωστός σε όλο τον κόσμο για τα καταπληκτικά πορτρέτα του που αποτυπώνουν τέλεια την ουσία των χαρακτήρων του. Παίρνοντας έμπνευση από το αστικό περιβάλλον, τα γκράφιτι σε τοίχους που δημιουργούνται μόνο με τεχνικές σπρέι αναγνωρίστηκαν αμέσως, μεταξύ άλλων, στον εκλεκτικό κόσμο της αστικής κουλτούρας.
Οι τεχνικές αυτές συνδυάζονται με κάποια στοιχεία της υπερρεαλιστικής ζωγραφικής δημιουργώντας μια εντελώς νέα δυναμική. Ο Belin έχει επίσης ζωγραφίσει για διάσημα fashion brands, όπως τα Dockers και Carhartt, έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες τατουάζ, όπως η Kat von D, και τα έργα του μπορεί κανείς να τα συναντήσει στη Γερμανία, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στη Γαλλία, στο Ισραήλ, στην Ολλανδία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Βραζιλία, στις ΗΠΑ και το Μεξικό.



«Η πρώτη μου επαφή με την κουλτούρα του γκράφιτι έγινε όταν ήμουν 14 ετών, μέσω ενός περιοδικού που μου έδειξε ένας φίλος. Βλέποντας τα έργα άλλων καλλιτεχνών γοητεύτηκα και εντυπωσιάστηκα από τη δυνατότητα έκφρασης της τέχνης σε έναν τοίχο», μας κάνει μια σύντομη αναδρομή. Εμπνευση αναζητά στα βιώματά του. «Η έμπνευσή μου προέρχεται από το σπίτι μου, την οικογένειά μου, το άμεσο περιβάλλον και τα ταξίδια μου, με στόχο να αποτυπώσω την ποικιλομορφία και τις λεπτομέρειες κάθε εμπειρίας». Τα πρόσωπα των χαρακτήρων του αποσυναρμολογούνται και ανασυναρμολογούνται για να δείξουν όλες τις αποχρώσεις και την εκφραστική ποικιλομορφία των ανθρώπινων συναισθημάτων. «Προτιμώ να βασίζω τη δουλειά μου σε μια προκαθορισμένη ιδέα, αν και απολαμβάνω επίσης τον αυτοσχεδιασμό κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Ο μετασχηματισμός της αρχικής ιδέας είναι μέρος της γοητείας και είναι το τελικό αποτέλεσμα όπου όλα ζωντανεύουν - για το οποίο πάντα ανυπομονώ», απαντάει πάνω στο πώς οργανώνει τη δουλειά του.

«οφείλεις να επιτρέπεις στην καλλιτεχνική σου γλώσσα να ρέει και να εξελίσσεται φυσικά»

Το στυλ του είναι μοναδικό, αλλά πώς ακριβώς ορίζεται; Πώς μπορούμε να το περιγράψουμε; «Επί του παρόντος, η δουλειά μου αντιπροσωπεύει το πώς έχω μεγαλώσει και εξελιχθεί ως καλλιτέχνης με τα χρόνια, συνδυάζοντας τον ρεαλισμό με τη φρεσκάδα του γκράφιτι. Κατά τη γνώμη μου ως καλλιτέχνης, είναι σημαντικό να μην περιορίζεσαι σε ένα μοναδικό στυλ και, τουναντίον, οφείλεις να επιτρέπεις στην καλλιτεχνική σου γλώσσα να ρέει και να εξελίσσεται φυσικά». Μιλώντας μαζί του προσπαθούμε να καταλάβουμε την ουσία του. Πώς ορίζεται ακριβώς η έννοια του Post Neo Cubism που ανέπτυξε; «Εμπνευσμένος από τον κυβισμό, ο Post Neo Cubism στοχεύει στη μετατροπή των προοπτικών ενός προσώπου, αντανακλώντας την ποικιλομορφία των απόψεων στη ζωή. Η πρόθεση πίσω από την τέχνη μου είναι να δείξω ότι τα πάντα είναι πολύπλευρα, ότι αυτό που αντιλαμβάνεται και σκέφτεται κανείς δεν είναι το όλον. Υπάρχουν πολλές πτυχές και διαστάσεις για να παρατηρήσει και να νιώσει κάποιος».



Μας αναφέρει επίσης ότι λατρεύει τα μουσεία της Ισπανίας. Δεν μπορεί να διαλέξει ανάμεσα στο Πράδο ή το Εθνικό Μουσείο Τέχνης «Βασίλισσα Σοφία» (αμφότερα στη Μαδρίτη). Η ζωή είναι τέχνη και είναι παντού, όμως το γκράφιτι και η τέχνη του δρόμου σε ποια κατηγορία εμπίπτουν; «Δεν το θεωρώ ως διαχωρισμό, αλλά μάλλον ως συμπλήρωση. Το γκράφιτι προκύπτει από την ανάγκη για έκφραση και παράλληλα με την τέχνη του δρόμου επιδιώκει να εκδημοκρατίσει την τέχνη, καθιστώντας την προσιτή σε όλους, ανεξαρτήτως από την τοποθεσία ή άλλα κοινωνικοοικονομικά κριτήρια».

Η τέχνη του επιτρέπει στον Belin να θεωρείται σήμερα σημείο αναφοράς. Το έργο του έχει εκτεθεί σε μουσεία, γκαλερί και σε τοίχους στην Ισπανία και σε άλλες χώρες. Τα γλυπτά και οι πίνακές του έχουν επαινεθεί για την τεχνική τους ικανότητα και τον συναισθηματικό τους αντίκτυπο. Το έργο του συνεχίζει να εμπνέει και να αιχμαλωτίζει κοινό κάθε ηλικίας και υπόβαθρου, καθιστώντας τον έναν από τους πιο σημαντικούς και επιδραστικούς καλλιτέχνες της γενιάς του ◆
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης