Andres Resinger: Ένας ροζ AI κόσμος
xrwma-reisinger

Andres Resinger: Ένας ροζ AI κόσμος

Ενα πείραμα που ξεκίνησε με δημιουργία εικόνων Τεχνητής Νοημοσύνης, έγινε καλλιτεχνική παρέμβαση στις κοσμοπόλεις με την ονομασία Take Over. Ο δημιουργός μάς μιλάει για τη ροή από την ψηφιακή στην απτή πραγματικότητα

Ο Αντρές Ράιζινγκερ έντυσε το Hourglass της Νέας Υόρκης (2024) σε μία φυσική εικαστική παρέμβαση
Η σειρά Take Over γεννήθηκε μια άγρυπνη νύχτα «ως άσκηση δημιουργίας». Στην προσπάθειά του να εξερευνήσει τις άπειρες δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης, ο Αντρές Ράιζινγκερ άρχισε να πειραματίζεται με τις ψηφιακές εικόνες του αστικού τοπίου. Στόχος του ήταν να ντύσει τις μεγάλες πρωτεύουσες με αφράτες ροζ κουρτίνες και φούσκες. «Για μένα, η πραγματικότητα ξεπερνά τη σωματικότητα ή την εικόνα: οτιδήποτε συνιστά εμπειρία είναι πραγματικό και το περιβάλλον στο οποίο λαμβάνει χώρα κάθε εικόνα έχει δευτερεύουσα σημασία», μας λέει ο Αργεντινός γραφίστας.

Ξεκινώντας από τις ψηφιακές παρεμβάσεις στο Παρίσι τον Φεβρουάριο του 2023, ο Ράιζινγκερ άρχισε να ανεβάζει στο Instagram χνουδωτές, φουσκωτές και μερικές φορές τριχωτές λήψεις των ντραπέ σχεδίων του, κατακτώντας πόλεις ανά τον κόσμο. «Ηταν ένα πείραμα για τη δημιουργία ενός νέου τύπου βιωματικής τέχνης στην ψηφιακή σφαίρα. Πήρα υπαρκτούς χώρους και τους έδωσα μια νέα καλλιτεχνική όψη για να τους απολαύσει η παγκόσμια κοινότητα». Σε λιγότερο από έναν χρόνο αυτό που ξεκίνησε ως προσωπικό καλλιτεχνικό πρότζεκτ εξελίχθηκε σε συνεργασίες με επώνυμα brands όπως η Hourglass Cosmetics στη Νέα Υόρκη και η Golden Goose στη Βενετία. Στην Εβδομάδα Τέχνης του Μαϊάμι τον περασμένο Δεκέμβριο, ο Αντρές παρουσίασε την πρώτη του φυσική εκδοχή του Take Over. Η ροζ εγκατάσταση που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Miami Design District κάλυπτε τη βιτρίνα του Fendi. Η δεύτερη φυσική του εγκατάσταση υλοποιήθηκε στη Σαουδική Αραβία ως μέρος της έκθεσης «Matters Through Matter», μια πολιτιστική πρωτοβουλία για την αναβίωση της Παλιάς Πόλης της Τζέντα. Χρωματισμένο με το χαρακτηριστικό ροζ του Αντρές, το έργο τέχνης υψώνεται στα 17 μέτρα, καλύπτοντας ένα διατηρητέο κτίσμα με στρώσεις υφάσματος. Τον φετινό Μάρτιο, μόλις έναν μήνα μετά την εγκατάσταση στην Τζέντα, ο designer προσγειώθηκε στη Μαδρίτη για να ντύσει το κτίριο της τράπεζας A&G. Η αισθητική του layering είναι και πάλι παρούσα σε αυτό το έργο, αλλά αντί να δημιουργεί την εντύπωση ενός φορέματος θυμίζει την αυλαία που σηκώνεται πριν από την παράσταση. «Οπως και στην ψηφιακή έκδοση, έτσι και στη φυσική οι παρεμβάσεις μιλούν για τις πόλεις όπου φιλοξενούνται», λέει ο Αντρές. Στην ψηφιακή του σειρά τα γούνινα Take Over παρουσιάζονται σε πιο ψυχρούς προορισμούς, όπως το Αμστερνταμ.

Τα φουσκωτά τοποθετούνται στους δρόμους του Μονάχου. Ηδονικές κουρτίνες αερίζονται στις ερήμους του Ντουμπάι. Στο αληθινό του έργο στην Τζέντα ο καλλιτέχνης κάνει αναφορές σε παραδοσιακά ρούχα και υφάσματα. «Δεν έχω μια συγκεκριμένη έμπνευση. Περισσότερο με ενδιαφέρει να αποδώσω το πολιτιστικό πνεύμα του περιβάλλοντος του έργου».

Ο 34χρονος Αντρές Ράιζινγκερ, που γεννήθηκε στο Μπουένος Αϊρες, όμως τα τελευταία χρόνια ζει ανάμεσα στη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη, είναι ένας από τους πιο περιζήτητους ψηφιακούς σχεδιαστές σήμερα, με έργα του σε σπουδαία μουσεία και γκαλερί και συνεργασίες με εταιρείες όπως η Audi, η Dior Beauty και η Gucci. «Υπάρχει πάντα μια πρόθεση πίσω από κάθε έργο μου, όμως είναι πολύ πιο ενδιαφέρον να αφήσουμε αυτή τη δημιουργία να ζήσει και να ακολουθήσει τη δική της πορεία. Αυτό ακριβώς συνέβη με το Take Over, το οποίο ξεκίνησε ως ένα έργο ψηφιακής τέχνης που μετατράπηκε σε φυσικές, δημόσιες εγκαταστάσεις. Ο δρόμος μου κάποια στιγμή θα με έφερνε με βεβαιότητα στον οριακό χώρο μεταξύ του ψηφιακού και του φυσικού. Πιστεύω ότι το ψηφιακό και το φυσικό μπορούν να αλληλεπιδρούν και να αλληλοσυμπληρώνονται. Σε καλλιτεχνικό επίπεδο, η ελευθερία που επιτρέπει ο ψηφιακός κόσμος μπορεί να μας διδάξει να διευρύνουμε τα δημιουργικά μας όρια και να φτάσουμε σε νέες δυνατότητες, ακόμη και πέρα από αυτό που πάντα θεωρούσαμε εφικτό. Μας επιτρέπει επίσης να δημιουργήσουμε ψηφιακή ζήτηση πριν δημιουργήσουμε φυσικές προσφορές αποφεύγοντας τη σπατάλη».

Αλλά γιατί επιμένει να επιλέγει το ροζ; «Υπάρχει μια καθολική διάσταση στο ροζ. Λειτουργεί ως το εσωτερικό χρώμα που μοιράζονται όλα τα ανθρώπινα σώματα, ένα κοινό νήμα που μας ενώνει».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης