«Ο θείος Όσκαρ μας διέψευσε, μπράβο του!» - Ο Δημήτρης Δανίκας σχολιάζει τα βραβεία του 2025

«Ο θείος Όσκαρ μας διέψευσε, μπράβο του!» - Ο Δημήτρης Δανίκας σχολιάζει τα βραβεία του 2025

Ο Δημήτρης Δανίκας πανηγυρίζει που τα προγνωστικά και τα στοιχήματα έπεσαν έξω και «επιτέλους, πρυτάνευσαν τα κινηματογραφικά κριτήρια»

«Ο θείος Όσκαρ μας διέψευσε, μπράβο του!» - Ο Δημήτρης Δανίκας σχολιάζει τα βραβεία του 2025
Τα προγνωστικά και τα στοιχήματα στα σκουπίδια. Τίποτα, σχεδόν, δεν επιβεβαιώθηκε. Τα πάνω κάτω. Ο «θείος» Οσκαρ κέρδισε την αξιοπιστία του. Επιτέλους, πρυτάνευσαν τα κινηματογραφικά κριτήρια. Οι σκοπιμότητες έμειναν έξω από την αίθουσα τελετής. Και το καλύτερο; Τόπο στα νιάτα.

Έλεγαν, λοιπόν, ότι το «Brutalist» θα σαρώσει. Γιατί; Επειδή ο «ήρωας» Εβραίος από την Ουγγαρία. Ενας οραματιστής αρχιτέκτονας. Τι καλύτερο. Αρκεί να σκεφτεί κανείς την καταγωγή πλήθους πασίγνωστων ονομάτων του Χόλιγουντ. Και αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι από Ουγγαρία, Ρωσία και άλλες περιοχές της Ανατολικής Ευρώπης, προέρχονται οι οραματιστές που έφτιαξαν την Αμερικανική βιομηχανία του θεάματος στην Καλιφόρνια.

Ε όχι. Εξω οι σκοπιμότητες και οι πολιτικές. Αποτέλεσμα; «Anora». Γιατί; Επειδή η ιστορία είναι φρέσκια, η πλοκή πρωτότυπη και οι καταστάσεις ξεκαρδιστικές. Ετσι μια σεξεργάτρια (Μάικι Μάντισον) που στο τέλος πετάει στα μούτρα Ρώσων της ολιγαρχίας, κάμποσα δολάρια, σα να λέει «ε όχι δεν θα με εξαγοράσετε», απογειώθηκε με πέντε Οσκαρ. Μπράβο της.

«Ο θείος Όσκαρ μας διέψευσε, μπράβο του!» - Ο Δημήτρης Δανίκας σχολιάζει τα βραβεία του 2025

Πάμε τώρα στην μεγαλομπεμπέκα με το όνομα Ντέμι Μουρ. Ελεγαν λοιπόν, ότι αυτή το απόλυτο φαβορί. Επειδή στο «ελιξίριο της ζωής» μια παμπόνηρης Γαλλιδούλας με το όνομα Κοραλί Φαρζεά, αποκαλύπτει τις καταστροφικές συνέπειες πλαστικών, χημικών ουσιών και άλλων παρεμβάσεων στο πρόσωπο και κυρίως στο σώμα κάθε γυναίκας που επιθυμεί και ονειρεύεται να παραμείνει πάντα νέα. Όταν το είδα, παραλίγο να κάνω εμετό. Έτσι ακριβώς!

Ε όχι σου λέει. Αυτό δεν είναι ερμηνεία. Τότε τι είναι; Οπτικά εφέ και μακιγιάζ. Αντε πάρε το Οσκαρ μακιγιάζ και πολύ σου πάει. Το καταφχαριστήθηκα.

THE SUBSTANCE | Official Trailer | In Theaters September 20
Κλείσιμο

Ελεγαν, επίσης, ότι το «Emilia Perez» του Γάλλου Ζακ Οντιάρ, με 13 υποψηφιότητες είναι ένα από τα δύο φαβορί. Με ανταγωνιστή το «Brutalist». Και πράγματι, εδώ είχαν δίκιο. Και πράγματι αυτή η ταινία τα είχε όλα: ένα ιδιαίτερο και ανατρεπτικό musical. Πρωτότυπη ιστορία. Και μια πρώτης τάξεως ερμηνεία από την Ισπανίδα trans Κάρλα Σοφία Γκασκόν. Τότε; Απλό. Παρασκηνιακά άρχισε ο πόλεμος. Οι αντίπαλοι σκάλισαν το παρελθόν και έτσι προέκυψαν στον «αέρα» και στη δημοσιότητα παλιές ρατσιστικές δηλώσεις της Γκασκόν. Αποτέλεσμα; Μόνο δύο Οσκαρ. Κι αυτά από το κάτω ράφι. Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα.

Ελεγαν, επίσης ότι στην κατηγορία του Animation προηγείται το «Wild Robot» (Ατίθασο ρομπότ). Χαριτωμένο. Ασε που είναι παραγωγής της θηριώδους Dreamworks. Φυσικά Αμερικανικής. Ε όχι. Το «Flow» δηλαδή «η γάτα που δεν φοβόταν το νερό» του Γκιντς Ζιλμπάλοντις από Λετονία, «απείρως» καλύτερη. Και είναι. Γιατί; Επειδή είναι ένα σπάνιο οπτικό ποίημα. Βουβό, ευρηματικό, συμπυκνωμένο και λιτό. Από τις καλύτερες στιγμές κινηματογραφικής απόλαυσης της χρονιάς που μας πέρασε. Μπράβο στον «θείο» Οσκαρ.

«Ο θείος Όσκαρ μας διέψευσε, μπράβο του!» - Ο Δημήτρης Δανίκας σχολιάζει τα βραβεία του 2025

Κάπως έτσι μοναδικός, από το παρελθόν, Οσκαρικός ο Ειντριεν Μπρόντι που για δεύτερη φορά εξασφάλισε δεύτερο αγαλματίδιο για το «Brutalist». Το πρώτο το είχε κερδίσει πριν από είκοσι και πλέον, χρόνια για τον «πιανίστα» του Ρόμαν Πολάνσκι. Ο οποίος αν και είχε αναδειχθεί καλύτερος σκηνοθέτης, δεν τόλμησε να ταξιδέψει μέχρι τις ΗΠΑ για να αγκαλιάσει το Οσκαρ. Ο λόγος απλός. Θα βρισκόταν πίσω από τα κάγκελα των φυλακών. Το ξεχάσατε; Μα φυσικά επειδή έχει κατηγορηθεί για βιασμό μιας ανήλικης

«Ο θείος Όσκαρ μας διέψευσε, μπράβο του!» - Ο Δημήτρης Δανίκας σχολιάζει τα βραβεία του 2025

Κάπως έτσι η 25χρονη Μάικι Μάντισαν κατατρόπωσε την Ντέμι Μουρ των 63 Μαίων. Η οποία από τα αλλεπάλληλα περάσματά της στην μεγάλη οθόνη, ελάχιστα αποτυπώματα έχει αφήσει. Τι να πρωτοθυμηθώ; Το σκουπίδι με τίτλο «στριπτίζ»;

Κάπως έτσι το εξαιρετικό «Είμαι ακόμα εδώ» του Βάλτερ Σάλες από Βραζιλία, κερδίζει Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης παραγωγής. Μόνο; Ο μεγάλος αδικημένος της βραδιάς. Για ένα ακόμα λόγο. Η ερμηνεία της Φερνάντα Τόρες η καλύτερη όλων. Ο ρόλος της ηρωίδας της η επιτομή γυναικείας αξιοπρέπειας. Τέτοιο πράγμα ελάχιστες φορές μου έχει συμβεί στο σινεμά

Και για να ολοκληρώνω. Οι Κασσάνδρες που διαρκώς «βλέπουν» παρακμή και που νοσταλγούν το παρελθόν, διαψεύδονται διαρκώς. Αρκετές από τις βραβευμένες αποκαθιστούν την τιμή του Σινεμά. Να τις πω μπας και αποφασίσετε να διασκελίσετε το κατώφλι κάποιας αίθουσας; Να το κάνω.

«Emilia Perez», «Anora», «Είμαι ακόμα εδώ», «Η γάτα που δεν φοβόταν το νερό», «Brutalist» (ναι κι αυτό παρά τις όποιες επιφυλάξεις), «Κονκλάβιο». Τέτοιες ιστορίες και τέτοιες καλλιτεχνικές επιτεύξεις, το καλύτερο πλυντήριο εναντίον τοξικότητας! Αντεστε παιδιά!



Ειδήσεις σήμερα:

Όσκαρ 2025: Καλύτερη ταινία το Αnora - Μπρόντι και Μάντισον οι μεγάλοι νικητές στην ερμηνεία

Ζελένσκι: Αν οι ΗΠΑ είναι έτοιμες υπογράφουμε για τις σπάνιες γαίες - Εγγύηση ασφαλείας ο ισχυρός Ουκρανικός στρατός

Άντριεν Μπρόντι κατέκτησε το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας του: «Ας παλέψουμε για το σωστό»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies

Μάθετε περισσότερα εδώ

Αποδοχή