Οι Κάννες τιμούν τον Αλέν Ντελόν με Χρυσό Φοίνικα
18.04.2019
14:50
Οι Κάννες τον τιμούν με το βραβείο συνολικής προσφοράς - Ποιο είναι το παράπονο του 83χρονου ταλαντούχου ηθοποιού και τι θα ήθελε να κάνει μέχρι να πεθάνει
Ανήκει εξ ολοκλήρου στον κινηματογράφο, είναι αναπόσπαστο τμήμα ορισμένων από τις σημαντικότερες ταινίες του και είναι ένας από τους παντοτινούς του μύθους: για τον λόγο τούτο το Φεστιβάλ των Καννών αποφάσισε για το 2019 να απονείμει το Χρυσό Φοίνικα για το σύνολο της καριέρας του στον Αλέν Ντελόν «για να τιμήσει την υπέροχη παρουσία του στην ιστορία της Έβδομης Τέχνης».
Αυτό είναι το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής του διάσημου Φεστιβάλ για τη βράβευση ενός από τους διασημότερους εκπροσώπους του γαλλικού σινεμά, μία ημέρα πριν την ανακοίνωση του πίνακα των επίσημων επιλογών της φετινής διοργάνωσης.
«Μετά τη Ζαν Μορό, το Γούντι Άλεν, τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, την Τζέιν Φόντα, τον Κλίντ Ίστγουντ, το Ζαν-Πολ Μπελμοντό, τον Μανουέλ ντ’ Ολιβέιρα, την Ανιές Βαρντά, και τον Ζαν-Πιερ Λεό, το Φεστιβάλ των Καννών έχει την τιμή και την περηφάνια που ο θρυλικός ερμηνευτής του «Γατόπαρδου» του Λουκίνο Βισκόντι (Χρυσούς Φοίνιξ το 1963) δέχθηκε να βραβευτεί από τη διεθνή κοινότητα», τονίζεται στο κείμενο της επιτροπής.
Ο 83χρονος Αλέν Ντελόν για πρώτη φορά ανέβηκε τα σκαλιά της Μοντέ ντε Μαρς των Καννών στις 13 Μαΐου 1961 με μεγάλη επιτυχία μάλιστα για να παρουσιάσει την ταινία του «The Joy of Living». Το κοινό δεν στερείτο ενθουσιασμού ακόμη και 30 χρόνια μετά, όταν ο ηθοποιός έκανε μία θεαματική έλευση στην προβολή του «New Wave» με ελικόπτερο και λέμβο.
Ενδιάμεσα είχε επιστρέψει στις Κάννες με τις άφθαστες ταινίες «Η έκλειψη» του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1962), ο «Γατόπαρδος» (1963) και ο «Κύριος Κλάιν» (1976). Όμως με το θεσμό δεν είχε την ίδια θερμή σχέση, και γι’ αυτόν το λόγο στην τωρινή ανακοίνωσή τους ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Πιερ Λεσκύρ και ο γενικός επιτετραμμένος Τιερί Φρεμό σπεύδουν να αναφέρουν πως είναι «ευτυχείς που ο Αλέν Ντελόν δέχθηκε να τιμηθεί από το Φεστιβάλ. Επί πολύ καιρό αμφιταλαντευόταν, έχοντας πολλές επιφυλάξεις για τον συγκεκριμένο Χρυσό Φοίνικα, διότι πίστευε πως έπρεπε να έλθει στις Κάννες μόνο για να τιμήσει τους σκηνοθέτες με τους οποίους είχε εργασθεί».
Τα τελευταία χρόνια, ο Ντελόν είχε επιστρέψει στις Κάννες μόνον για την επέτειο των 60 χρόνων τους, ενώ το 2010 ανέβηκε πάλι τα σκαλιά του Παλαί ντε Σινεμά χέρι με χέρι με την Κλαούντια Καρντινάλε εξ αφορμής της κυκλοφορίας της νέας κόπιας του «Γατόπαρδου» 47 χρόνια μετά από την πρώτη προβολή του.
Αυτό είναι το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής του διάσημου Φεστιβάλ για τη βράβευση ενός από τους διασημότερους εκπροσώπους του γαλλικού σινεμά, μία ημέρα πριν την ανακοίνωση του πίνακα των επίσημων επιλογών της φετινής διοργάνωσης.
«Μετά τη Ζαν Μορό, το Γούντι Άλεν, τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, την Τζέιν Φόντα, τον Κλίντ Ίστγουντ, το Ζαν-Πολ Μπελμοντό, τον Μανουέλ ντ’ Ολιβέιρα, την Ανιές Βαρντά, και τον Ζαν-Πιερ Λεό, το Φεστιβάλ των Καννών έχει την τιμή και την περηφάνια που ο θρυλικός ερμηνευτής του «Γατόπαρδου» του Λουκίνο Βισκόντι (Χρυσούς Φοίνιξ το 1963) δέχθηκε να βραβευτεί από τη διεθνή κοινότητα», τονίζεται στο κείμενο της επιτροπής.
Ο 83χρονος Αλέν Ντελόν για πρώτη φορά ανέβηκε τα σκαλιά της Μοντέ ντε Μαρς των Καννών στις 13 Μαΐου 1961 με μεγάλη επιτυχία μάλιστα για να παρουσιάσει την ταινία του «The Joy of Living». Το κοινό δεν στερείτο ενθουσιασμού ακόμη και 30 χρόνια μετά, όταν ο ηθοποιός έκανε μία θεαματική έλευση στην προβολή του «New Wave» με ελικόπτερο και λέμβο.
Ενδιάμεσα είχε επιστρέψει στις Κάννες με τις άφθαστες ταινίες «Η έκλειψη» του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1962), ο «Γατόπαρδος» (1963) και ο «Κύριος Κλάιν» (1976). Όμως με το θεσμό δεν είχε την ίδια θερμή σχέση, και γι’ αυτόν το λόγο στην τωρινή ανακοίνωσή τους ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Πιερ Λεσκύρ και ο γενικός επιτετραμμένος Τιερί Φρεμό σπεύδουν να αναφέρουν πως είναι «ευτυχείς που ο Αλέν Ντελόν δέχθηκε να τιμηθεί από το Φεστιβάλ. Επί πολύ καιρό αμφιταλαντευόταν, έχοντας πολλές επιφυλάξεις για τον συγκεκριμένο Χρυσό Φοίνικα, διότι πίστευε πως έπρεπε να έλθει στις Κάννες μόνο για να τιμήσει τους σκηνοθέτες με τους οποίους είχε εργασθεί».
Τα τελευταία χρόνια, ο Ντελόν είχε επιστρέψει στις Κάννες μόνον για την επέτειο των 60 χρόνων τους, ενώ το 2010 ανέβηκε πάλι τα σκαλιά του Παλαί ντε Σινεμά χέρι με χέρι με την Κλαούντια Καρντινάλε εξ αφορμής της κυκλοφορίας της νέας κόπιας του «Γατόπαρδου» 47 χρόνια μετά από την πρώτη προβολή του.
Ο Αλέν Ντελόν ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τον κινηματογράφο έπειτα από 80 ταινίες στο ενεργητικό του, έχοντας εργασθεί με τιτάνες της κινηματογραφικής τέχνης, όπως οι Γκοντάρ, Βισκόντι και Αντονιόνι, ενώ κλασσικά έχουν μείνει τα κινηματογραφικά ζευγάρια που έχει σχηματίσει με την Κλαούντια Καρντινάλε, την Ούρσουλα Άντρες, τη Μόνικα Βίτι και κυρίως τη Ρόμι Σνάιντερ.
Αλλά εκείνο που τον θλίβει περισσότερο από την καριέρα του, όταν θυμάται τα Φεστιβάλ, είναι σύμφωνα με τον ίδιο τον Ντελόν : «ένα μόνο πράγμα μου ξέφυγε και θα με κυνηγά για πάντα. Θα μου άρεσε να με έχει σκηνοθετήσει μία γυναίκα προτού πεθάνω».
Αλλά εκείνο που τον θλίβει περισσότερο από την καριέρα του, όταν θυμάται τα Φεστιβάλ, είναι σύμφωνα με τον ίδιο τον Ντελόν : «ένα μόνο πράγμα μου ξέφυγε και θα με κυνηγά για πάντα. Θα μου άρεσε να με έχει σκηνοθετήσει μία γυναίκα προτού πεθάνω».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr