Eurovision 2019: Τa super girls και το σόου των 30 εκατ. ευρώ - Σήμερα ο ημιτελικός για Ελλάδα-Κύπρο
14.05.2019
06:06
Την αυλαία ανοίγει η Κύπρος, 16η εμφανίζεται η ελληνική συμμετοχή με την Κατερίνα Ντούσκα - Τα φαβορί, τα αουτσάιντερ. η Μαντόνα και η από μηχανής Ελένη Φουρέιρα ρίχνονται στην αρένα για τη μητέρα των μαχών.
41 χώρες από τρεις ηπείρους, 200 εκατομμύρια τηλεθεατές, 205 κριτές, 4.756 βαθμοί -όσοι δηλαδή θα αποδοθούν από τις ελλανόδικες επιτροπές και την ψηφοφορία του κοινού- αναζητούν τον νικητή του φετινού 64ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision.
Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ζωντανή μουσική τηλεοπτική εκδήλωση, αφού αγγίζει πια τις τέσσερις ώρες -και με τη βούλα του Βιβλίου των Ρεκόρ Γκίνες από το 2015-, πραγματοποιείται φέτος στο Τελ Αβίβ και οι Ισραηλινοί αποφάσισαν να στήσουν τη ναυαρχίδα των διαγωνισμών δαπανώντας μέσω του δημόσιου τηλεοπτικού δικτύου ΚΑΝ 28 εκατ. ευρώ. Καθόλου άδικα, θεωρούν τη Eurovision έναν πρώτης τάξεως μοχλό για το rebranding της χώρας τους. Τυχαίο που επέλεξαν για μότο της φετινής διοργάνωσης τη φράση «Dare to Dream» ή επιστράτευσαν άπαντες τους Ισραηλινούς σταρ με διεθνή ακτινοβολία; Από το μοντέλο Μπαρ Ρεφαέλι που θα αναλάβει την παρουσίαση μαζί με τον Ερέζ Ταλ μέχρι την κινηματογραφική «Wonder Woman» Γκαλ Γκαντότ, όλοι οι ντόπιοι celebrities θα συμμετέχουν στην πανστρατιά προκειμένου να περάσουν την εικόνα της πατρίδας τους με ένα «user-friendly» λούστρο. Οι τελευταίες λεπτομέρειες για τους δύο ημιτελικούς, σήμερα (με τη συμμετοχή της Κύπρου και της Ελλάδας), την Πέμπτη και τον μεγάλο τελικό της 18ης Μαΐου, μια παραγωγή που δεν μπορεί να είναι τίποτα λιγότερο από ψυχαναγκαστικά κουρδισμένη.
Σέξι Τάμτα, νεορομαντική Ντούσκα
Οι εμφανίσεις της Τάμτα στο Τελ Αβίβ έχουν ήδη οδηγήσει στην εικασία ότι η ενδυματολόγος της Αλεξάνδρα Κατσαΐτη έχει κατεβάσει κοντέινερ με ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ στη Μέση Ανατολή. Οι μπότες από βινύλιο του 38χρονου pop icon έχουν ήδη αναδειχθεί σε στυλιστικό φετίχ του διαγωνισμού, ενώ η δεύτερη πρόβα της κυπριακής αποστολής που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη που μας πέρασε άφησε ακόμα καλύτερες εντυπώσεις από την πρώτη - ίσως λόγω των πυροτεχνημάτων που πρώτη φορά δοκιμάστηκαν on stage.
Επειτα από τον περσινό παρ’ ολίγον θρίαμβο της Ελένης Φουρέιρα η περιέργεια και η προσμονή για την εμφάνιση της Κύπρου είναι μεγάλη. Ευθέως ανάλογη δηλαδή της προσδοκίας των υπευθύνων του ΡΙΚ να διατηρήσουν το momentum που κατέκτησε πέρσι το «Fuego» με τη δεύτερη θέση. Εξάλλου η Κύπρος κατέχει ένα αρνητικό ρεκόρ, το οποίο μάλλον ήρθε ο καιρός να ανατρέψει: είναι η χώρα με τις περισσότερες συμμετοχές στη Eurovision χωρίς όμως καμία νίκη στο παλμαρέ της. Εννοείται ότι η επικράτηση σε έναν διαγωνισμό που γίνεται κάθε χρόνο όλο και πιο ανταγωνιστικός αλλά και περισσότερο πολιτικός -με τις γεωπολιτικές συμμαχίες να επηρεάζουν σχεδόν ξεδιάντροπα την ψηφοφορία- χρειάζεται κάτι σαν συμπαντική συνωμοσία κοελικής κοπής.
Σε κάθε περίπτωση, η Κύπρος που ανοίγει φέτος τον 64ο διαγωνισμό, αφού η Τάμτα εμφανίζεται στην πρώτη θέση του πρώτου ημιτελικού, φρόντισε να επανέλθει με τους δοκιμασμένους συνεργάτες που ανέδειξαν πέρσι τη Φουρέιρα σε Ευρωπαία ομόλογη της Beyonce - τουλάχιστον έτσι κατάλαβαν οι «New York Times». Ο Alex Papakonstantinou και η ομάδα του δημιούργησαν το «Replay», η χορογράφος Sacha Jean Baptiste υπογράφει τη σκηνική σύνθεση και η Τάμτα διαθέτει τη φωνή, την εμπειρία, τέσσερις καλοκουρδισμένους χορευτές, αλλά κυρίως τη σεμνοταπεινοσύνη να μην προοικονομεί θριάμβους. Λίγες ώρες πριν από τον πρώτο ημιτελικό τα στοιχηματικά γραφεία προβλέπουν ότι η Κύπρος θα περάσει με ευκολία στον τελικό, όπου θα τερματίσει από την 5η έως την 9η θέση.
Αβρόχοις ποσί αναμένεται να περάσει στον τελικό και η ελληνική συμμετοχή. Η Κατερίνα Ντούσκα ξεκίνησε το ταξίδι της Eurovision κάπως απρόθυμα ή με σνομπισμό για κάποιους ωστόσο τελικά φαίνεται να υποστηρίζει μουσικά και αισθητικά τη νεορομαντική, βαλκανική, εξ αγχιστείας συγγενική στο σύμπαν της Φλόρενς Γουέλες φετινή πρόταση επιτυχώς. Η μικρή Ανθοκομική Eκθεση Κηφισιάς που επέλεξε χάριν εικονοκλασίας να δημιουργήσει επί σκηνής φαίνεται ότι άρεσε στους eurofans. Τα στοιχηματικά γραφεία βέβαια χαμήλωσαν τις προσδοκίες τους για το «Better Love». Πλέον η ελληνική συμμετοχή εμφανίζεται από τη 10η έως τη 12η θέση στον τελικό. Κι αν τα πάμε χειρότερα, μάλλον θα φταίει ο γεωπόνος.
Παρά το χλιαρό ξεκίνημα η Κατερίνα Ντούσκα φαίνεται να έχει πάρει σοβαρά την εκπροσώπηση της Ελλάδας στη φετινή διοργάνωση
Τι βλέπει ο bookmaker
Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ζωντανή μουσική τηλεοπτική εκδήλωση, αφού αγγίζει πια τις τέσσερις ώρες -και με τη βούλα του Βιβλίου των Ρεκόρ Γκίνες από το 2015-, πραγματοποιείται φέτος στο Τελ Αβίβ και οι Ισραηλινοί αποφάσισαν να στήσουν τη ναυαρχίδα των διαγωνισμών δαπανώντας μέσω του δημόσιου τηλεοπτικού δικτύου ΚΑΝ 28 εκατ. ευρώ. Καθόλου άδικα, θεωρούν τη Eurovision έναν πρώτης τάξεως μοχλό για το rebranding της χώρας τους. Τυχαίο που επέλεξαν για μότο της φετινής διοργάνωσης τη φράση «Dare to Dream» ή επιστράτευσαν άπαντες τους Ισραηλινούς σταρ με διεθνή ακτινοβολία; Από το μοντέλο Μπαρ Ρεφαέλι που θα αναλάβει την παρουσίαση μαζί με τον Ερέζ Ταλ μέχρι την κινηματογραφική «Wonder Woman» Γκαλ Γκαντότ, όλοι οι ντόπιοι celebrities θα συμμετέχουν στην πανστρατιά προκειμένου να περάσουν την εικόνα της πατρίδας τους με ένα «user-friendly» λούστρο. Οι τελευταίες λεπτομέρειες για τους δύο ημιτελικούς, σήμερα (με τη συμμετοχή της Κύπρου και της Ελλάδας), την Πέμπτη και τον μεγάλο τελικό της 18ης Μαΐου, μια παραγωγή που δεν μπορεί να είναι τίποτα λιγότερο από ψυχαναγκαστικά κουρδισμένη.
Σέξι Τάμτα, νεορομαντική Ντούσκα
Οι εμφανίσεις της Τάμτα στο Τελ Αβίβ έχουν ήδη οδηγήσει στην εικασία ότι η ενδυματολόγος της Αλεξάνδρα Κατσαΐτη έχει κατεβάσει κοντέινερ με ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ στη Μέση Ανατολή. Οι μπότες από βινύλιο του 38χρονου pop icon έχουν ήδη αναδειχθεί σε στυλιστικό φετίχ του διαγωνισμού, ενώ η δεύτερη πρόβα της κυπριακής αποστολής που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη που μας πέρασε άφησε ακόμα καλύτερες εντυπώσεις από την πρώτη - ίσως λόγω των πυροτεχνημάτων που πρώτη φορά δοκιμάστηκαν on stage.
Επειτα από τον περσινό παρ’ ολίγον θρίαμβο της Ελένης Φουρέιρα η περιέργεια και η προσμονή για την εμφάνιση της Κύπρου είναι μεγάλη. Ευθέως ανάλογη δηλαδή της προσδοκίας των υπευθύνων του ΡΙΚ να διατηρήσουν το momentum που κατέκτησε πέρσι το «Fuego» με τη δεύτερη θέση. Εξάλλου η Κύπρος κατέχει ένα αρνητικό ρεκόρ, το οποίο μάλλον ήρθε ο καιρός να ανατρέψει: είναι η χώρα με τις περισσότερες συμμετοχές στη Eurovision χωρίς όμως καμία νίκη στο παλμαρέ της. Εννοείται ότι η επικράτηση σε έναν διαγωνισμό που γίνεται κάθε χρόνο όλο και πιο ανταγωνιστικός αλλά και περισσότερο πολιτικός -με τις γεωπολιτικές συμμαχίες να επηρεάζουν σχεδόν ξεδιάντροπα την ψηφοφορία- χρειάζεται κάτι σαν συμπαντική συνωμοσία κοελικής κοπής.
Μετά τον περσινή παρ’ ολίγον πρωτιά, φέτος με την Τάμτα η Κύπρος ελπίζει να σπάσει το αρνητικό ρεκόρ που κατέχει ως χώρα με τις περισσότερες συμμετοχές αλλά καμία νίκη
Σε κάθε περίπτωση, η Κύπρος που ανοίγει φέτος τον 64ο διαγωνισμό, αφού η Τάμτα εμφανίζεται στην πρώτη θέση του πρώτου ημιτελικού, φρόντισε να επανέλθει με τους δοκιμασμένους συνεργάτες που ανέδειξαν πέρσι τη Φουρέιρα σε Ευρωπαία ομόλογη της Beyonce - τουλάχιστον έτσι κατάλαβαν οι «New York Times». Ο Alex Papakonstantinou και η ομάδα του δημιούργησαν το «Replay», η χορογράφος Sacha Jean Baptiste υπογράφει τη σκηνική σύνθεση και η Τάμτα διαθέτει τη φωνή, την εμπειρία, τέσσερις καλοκουρδισμένους χορευτές, αλλά κυρίως τη σεμνοταπεινοσύνη να μην προοικονομεί θριάμβους. Λίγες ώρες πριν από τον πρώτο ημιτελικό τα στοιχηματικά γραφεία προβλέπουν ότι η Κύπρος θα περάσει με ευκολία στον τελικό, όπου θα τερματίσει από την 5η έως την 9η θέση.
Αβρόχοις ποσί αναμένεται να περάσει στον τελικό και η ελληνική συμμετοχή. Η Κατερίνα Ντούσκα ξεκίνησε το ταξίδι της Eurovision κάπως απρόθυμα ή με σνομπισμό για κάποιους ωστόσο τελικά φαίνεται να υποστηρίζει μουσικά και αισθητικά τη νεορομαντική, βαλκανική, εξ αγχιστείας συγγενική στο σύμπαν της Φλόρενς Γουέλες φετινή πρόταση επιτυχώς. Η μικρή Ανθοκομική Eκθεση Κηφισιάς που επέλεξε χάριν εικονοκλασίας να δημιουργήσει επί σκηνής φαίνεται ότι άρεσε στους eurofans. Τα στοιχηματικά γραφεία βέβαια χαμήλωσαν τις προσδοκίες τους για το «Better Love». Πλέον η ελληνική συμμετοχή εμφανίζεται από τη 10η έως τη 12η θέση στον τελικό. Κι αν τα πάμε χειρότερα, μάλλον θα φταίει ο γεωπόνος.
Παρά το χλιαρό ξεκίνημα η Κατερίνα Ντούσκα φαίνεται να έχει πάρει σοβαρά την εκπροσώπηση της Ελλάδας στη φετινή διοργάνωση
Τι βλέπει ο bookmaker
Aναμφισβήτητα την έκπληξη -προs ώρας τουλάχιστον- φέτος δεν την έκανε ούτε η Ελλάδα, ούτε η Κύπρος, αλλά το Αζερμπαϊτζάν. Ο Τσινγκίζ Μουσταφάγιεφ μπορεί να ήταν παγκοσμίως άγνωστος μέχρι την προηγούμενη Τρίτη, ωστόσο μετά την πρώτη πρόβα του στη σκηνή του Expo Tel Aviv βρέθηκε μαζί με το τραγούδι του «Truth» από τα αζήτητα των στοιχημάτων στην πρώτη πεντάδα. Προφανώς και βοήθησαν τα δύο ρομπότ που τον συντροφεύουν στη σκηνή, αλλά και ο λογαριασμός του στο Instagram που επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό του 28χρονου ότι ασχολείται φανατικά με το κουνγκ φου, τη γιόγκα και τον διαλογισμό. Ποιος είπε ότι οι μουσάτοι ξεπεράστηκαν από την ίδια τη ζωή; Σίγουρα όχι το γιουροβιζιονικό ποίμνιο.
Η διαδρομή που έχει να διανύσει ο Αζέρος για να φτάσει στην κορυφή είναι μακριά, δύσβατη και κακοτράχαλη. Μήνες τώρα αγαπημένος των στοιχημάτων είναι ο Ντάνκαν Λόρενς. Η Ολλανδία έχει να δει νίκη στον διαγωνισμό από το 1975 και ο 25χρονος τραγουδοποιός με την μπαλάντα του, την οποία συνέθεσε για ένα αγαπημένο του πρόσωπο που έφυγε από τη ζωή σε νεαρή ηλικία, μοιάζει ικανός να φέρει τη διοργάνωση στις Κάτω Χώρες έπειτα από 44 χρόνια. Αλλωστε έχει στη φαρέτρα του το πιο αντι-γιουροβιζιονικό και το πιο «τραγουδένιο» τραγούδι του διαγωνισμού με τον τίτλο «Arcade». Κατά πόδας τον ακολουθεί ο Σεργκέι Λαζάρεφ που εκπροσωπεί τη Ρωσία για δεύτερη φορά στη Eurovision. Επίσης με μπαλάντα και με ένα σκηνικό-πολυθέαμα που σκηνοθέτησε ο Φωκάς Ευαγγελινός, ο Ρώσος ποπ σταρ δεν μπορεί να συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο από την εκδίκηση μέσω ενός νικηφόρου αποτελέσματος για το «Scream». Καθ’ όλα έτοιμος για την ανατροπή είναι ο Μαχμούντ, φετινός εκλεκτός της Ιταλίας.
Η Madonna αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τα σχέδιά της περί πολιτικών μηνυμάτων στη σκηνή της Eurovision
Με καταγωγή κατά το ήμισυ αιγυπτιακή, μεγαλωμένος στη Σαρδηνία, παιδί χωρισμένων γονιών που ζει ακόμα στο πατρικό σπίτι με τη μητέρα του, ο Αλεσάντρο Μαχμούντ, όπως είναι το πραγματικό όνομά του, έχει αναδειχθεί στο it boy του φετινού διαγωνισμού. Ο ξενοφοβικός υπουργός Εσωτερικών της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι λέει τα χειρότερα για εκείνον όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, τα έγκριτα διεθνή μέσα όμως έχουν ήδη ασχοληθεί με την περίπτωσή του, ενώ ο Ιταλός δεν έχει ακόμα κάνει την πρώτη πρόβα του για το «Soldi» - η Ιταλία συμμετέχει απευθείας στον τελικό μαζί με τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Ισραήλ που φιλοξενεί τον διαγωνισμό και θεωρείται φαβορί για μία από τις τρεις πρώτες θέσεις. Στη λίστα των εκλεκτών περιλαμβάνονται ακόμα ο Σουηδός Τζον Λούντβικ, ο Ελβετός Λούκα Χάνι, ο οποίος όμως μάλλον απογοήτευσε μετά τις πρόβες του, και οι Ισλανδοί Hatari. Τα μέλη του BDSM μουσικού γκρουπ δηλώνουν αντικαπιταλιστές, αντισυστημικοί, αντιγιουροβιζιονικοί και παρά τις αρχικές σκέψεις της χώρας τους να συνταχθεί με τον Ρότζερ Γουότερς και να μποϊκοτάρει για πολιτικούς λόγους τη φετινή Eurovision, κατεβαίνουν τελικά στο Τελ Αβίβ για να αφυπνίσουν τις μάζες.
Χορικά & εμβόλιμα
Τον ίδιο αγαθό σκοπό είχε και η Madonna για την οκτάλεπτη εμφάνισή της στον τελικό της φετινής Eurovision, αλλά έπειτα από πιέσεις, αναθεώρησε τα πλάνα της. Ετσι, η εμφάνισή της, την οποία έχει μεν επιβεβαιώσει η εταιρεία Live Nation που την εκπροσωπεί αλλά όχι ακόμα η EBU, θα περιλαμβάνει δύο τραγούδια χωρίς υπόνοια πολιτικής χροιάς. Aπό το stage του Expo Tel Aviv θα περάσουν επίσης η περσινή νικήτρια Νέτα -μόνη της στον πρώτο ημιτελικό και με τη νικήτρια του 1998 Dana International στον τελικό-, η Ελένη Φουρέιρα (2η πέρσι), η Βέρκα Σερντούσκα (2η θέση το 2007), η Κοντσίτα Βουρστ (1η το 2014) και ο Μανς Ζελμέρλοου (1ος το 2015), διασκευάζοντας γιουροβιζιονικούς ύμνους
Η διαδρομή που έχει να διανύσει ο Αζέρος για να φτάσει στην κορυφή είναι μακριά, δύσβατη και κακοτράχαλη. Μήνες τώρα αγαπημένος των στοιχημάτων είναι ο Ντάνκαν Λόρενς. Η Ολλανδία έχει να δει νίκη στον διαγωνισμό από το 1975 και ο 25χρονος τραγουδοποιός με την μπαλάντα του, την οποία συνέθεσε για ένα αγαπημένο του πρόσωπο που έφυγε από τη ζωή σε νεαρή ηλικία, μοιάζει ικανός να φέρει τη διοργάνωση στις Κάτω Χώρες έπειτα από 44 χρόνια. Αλλωστε έχει στη φαρέτρα του το πιο αντι-γιουροβιζιονικό και το πιο «τραγουδένιο» τραγούδι του διαγωνισμού με τον τίτλο «Arcade». Κατά πόδας τον ακολουθεί ο Σεργκέι Λαζάρεφ που εκπροσωπεί τη Ρωσία για δεύτερη φορά στη Eurovision. Επίσης με μπαλάντα και με ένα σκηνικό-πολυθέαμα που σκηνοθέτησε ο Φωκάς Ευαγγελινός, ο Ρώσος ποπ σταρ δεν μπορεί να συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο από την εκδίκηση μέσω ενός νικηφόρου αποτελέσματος για το «Scream». Καθ’ όλα έτοιμος για την ανατροπή είναι ο Μαχμούντ, φετινός εκλεκτός της Ιταλίας.
Η Madonna αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τα σχέδιά της περί πολιτικών μηνυμάτων στη σκηνή της Eurovision
Με καταγωγή κατά το ήμισυ αιγυπτιακή, μεγαλωμένος στη Σαρδηνία, παιδί χωρισμένων γονιών που ζει ακόμα στο πατρικό σπίτι με τη μητέρα του, ο Αλεσάντρο Μαχμούντ, όπως είναι το πραγματικό όνομά του, έχει αναδειχθεί στο it boy του φετινού διαγωνισμού. Ο ξενοφοβικός υπουργός Εσωτερικών της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι λέει τα χειρότερα για εκείνον όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, τα έγκριτα διεθνή μέσα όμως έχουν ήδη ασχοληθεί με την περίπτωσή του, ενώ ο Ιταλός δεν έχει ακόμα κάνει την πρώτη πρόβα του για το «Soldi» - η Ιταλία συμμετέχει απευθείας στον τελικό μαζί με τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Ισραήλ που φιλοξενεί τον διαγωνισμό και θεωρείται φαβορί για μία από τις τρεις πρώτες θέσεις. Στη λίστα των εκλεκτών περιλαμβάνονται ακόμα ο Σουηδός Τζον Λούντβικ, ο Ελβετός Λούκα Χάνι, ο οποίος όμως μάλλον απογοήτευσε μετά τις πρόβες του, και οι Ισλανδοί Hatari. Τα μέλη του BDSM μουσικού γκρουπ δηλώνουν αντικαπιταλιστές, αντισυστημικοί, αντιγιουροβιζιονικοί και παρά τις αρχικές σκέψεις της χώρας τους να συνταχθεί με τον Ρότζερ Γουότερς και να μποϊκοτάρει για πολιτικούς λόγους τη φετινή Eurovision, κατεβαίνουν τελικά στο Τελ Αβίβ για να αφυπνίσουν τις μάζες.
Χορικά & εμβόλιμα
Τον ίδιο αγαθό σκοπό είχε και η Madonna για την οκτάλεπτη εμφάνισή της στον τελικό της φετινής Eurovision, αλλά έπειτα από πιέσεις, αναθεώρησε τα πλάνα της. Ετσι, η εμφάνισή της, την οποία έχει μεν επιβεβαιώσει η εταιρεία Live Nation που την εκπροσωπεί αλλά όχι ακόμα η EBU, θα περιλαμβάνει δύο τραγούδια χωρίς υπόνοια πολιτικής χροιάς. Aπό το stage του Expo Tel Aviv θα περάσουν επίσης η περσινή νικήτρια Νέτα -μόνη της στον πρώτο ημιτελικό και με τη νικήτρια του 1998 Dana International στον τελικό-, η Ελένη Φουρέιρα (2η πέρσι), η Βέρκα Σερντούσκα (2η θέση το 2007), η Κοντσίτα Βουρστ (1η το 2014) και ο Μανς Ζελμέρλοου (1ος το 2015), διασκευάζοντας γιουροβιζιονικούς ύμνους
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr